Wat heeft gemeentelijk beleid precies met de landelijke aanpak stikstofproblematiek te maken?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik net. Mijn eigen gemeente. Is echt prachtig geworden, het buitengebied. Maar misschien gaan ze die robuuste natuur nog achter dat bedrijvencomplex realiseren?
binnenstedelijk bouwen zodat er binnen in de gemeente tenminste totaal geen natuur meer isquote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat heeft gemeentelijk beleid precies met de landelijke aanpak stikstofproblematiek te maken?
Het is de opvatting van een stel lui die van mening zijn dat schrale heide en zandverstuivingen hier horen ipv bos, dat is het grote probleem. Nou, op een zandverstuiving zul je nogal wat "biodiversiteit" vinden he.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:11 schreef EinarBoe het volgende:
Zoals iedereen die het dossier een beetje volgt ondertussen wel heeft meegekregen, heeft met name de intensieve veehouderij en schaalvergroting in de landbouw een funest effect op de algehele leefomgeving in Nederland, wat zich onder andere uit in drastische afname van biodiversiteit.
Laat die monotome staat maar eens zien dan.quote:Daarbovenop komt in dit geval dat die paar plukjes land die niet onder het juk van een of andere boer vallen, hier ook al aan ten prooi vallen om de vervuilende neerslag die vanuit de veestapel doordringt in de kwetsbare natuurgebieden. Zo bepaalt een handjevol boeren dus de absoluut treurige, monotone staat van het leven in dit land.
Het is jou ook al duizend keer uitgelegd.quote:Maar dit weet je best, zoals je al zei voordat je zei dat je er niet verder op door zou gaan en nog 10 posts in een half uur plaatste, is dit pas het 6934e topic over stikstof, dus het is je allemaal vast al wel eens uitgelegd. Je kiest er gewoon voor om het te ontkennen.
Je heb het over naïviteit maar je zou ook gewoon eens met een bron kunnen komen over hoe een land waarin tussen de jaren '90 en nu de totale bebouwing van 12 naar 13-14% is gegaan, dankzij deze stikstofplannen binnenkort naar 100% BETON is overgestapt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou het woord 'tuin' niet willen gebruiken in deze context.
Maar tering jantje, wat een naïviteit...
Oh het is in andere gemeenten inderdaad radicaal anders. Wat een schitterende natuurgebieden zijn er allemaal bijgekomen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat heeft gemeentelijk beleid precies met de landelijke aanpak stikstofproblematiek te maken?
Ah, alle gemeentes waren al uitvoerder van het vandaag gepresenteerde plan? Ik leer steeds meer bij! Dus eigenlijk is het plan dat vandaag werd aangekondigd, al jaren geleden ingevoerd door de gemeentes en het resultaat is te zien door uit het raam te kijken. Waar klagen de boeren dan precies over, want die zijn er toch nog steeds?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh het is in andere gemeenten inderdaad radicaal anders. Wat een schitterende natuurgebieden zijn er allemaal bijgekomen.
Wat je nog steeds niet leert is begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, alle gemeentes waren al uitvoerder van het vandaag gepresenteerde plan? Ik leer steeds meer bij! Dus eigenlijk is het plan dat vandaag werd aangekondigd, al jaren geleden ingevoerd door de gemeentes en het resultaat is te zien door uit het raam te kijken. Waar klagen de boeren dan precies over, want die zijn er toch nog steeds?
Ik sta echt te popelen om de bronnen waar jij uit put over hoe de toekomst van Nederland voor 100% uit BETON bestaat te gaan begrijpend lezen. Post ze maar even.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat je nog steeds niet leert is begrijpend lezen.
arme en schrale natuur , die komt nooit meer terug in een vruchtbare rivier deltaquote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is de opvatting van een stel lui die van mening zijn dat schrale heide en zandverstuivingen hier horen ipv bos, dat is het grote probleem. Nou, op een zandverstuiving zul je nogal wat "biodiversiteit" vinden he.
[..]
Maar dat is wel de gewenste natuur want dat "heurt zo"... Waarom denk je dat ze de halve Veluwe aan het kappen zijn?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
arme en schrale natuur , die komt nooit meer terug in een vruchtbare rivier delta
al snij je alle koeien en varkens de strot af
Dit hele plan riekt naar Randstedelijke pretenties.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat is wel de gewenste natuur want dat "heurt zo"... Waarom denk je dat ze de halve Veluwe aan het kappen zijn?
Bij mijn weten heeft hij niet gezegd dat die overige 86% van het land volgegooid ging worden met beton. Een betonnen rivier stroomt trouwens ook niet zo lekker.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je heb het over naïviteit maar je zou ook gewoon eens met een bron kunnen komen over hoe een land waarin tussen de jaren '90 en nu de totale bebouwing van 12 naar 13-14% is gegaan, dankzij deze stikstofplannen binnenkort naar 100% BETON is overgestapt.
Ik ben echt wel reuzebenieuwd naar die plannen die jij allemaal onder ogen hebt gekregen.
Be-grij-pend-le-zen is inderdaad niet voor iedereen t.a.t. een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:29 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft hij niet gezegd dat die overige 86% van het land volgegooid ging worden met beton. Een betonnen rivier stroomt trouwens ook niet zo lekker.
Natuur verandert door droogte en door klimaatverandering en door inderdaad vruchtbare stront luchtquote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat is wel de gewenste natuur want dat "heurt zo"... Waarom denk je dat ze de halve Veluwe aan het kappen zijn?
Bronnen leveren, het blijft lastig.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Be-grij-pend-le-zen is inderdaad niet voor iedereen t.a.t. een mogelijkheid.
Nee, maar als je Topotijdreis erbij pakt kun je tegenwoordig enorm makkelijk vergelijken:quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:29 schreef Iblardi het volgende:
Bij mijn weten heeft hij niet gezegd dat die overige 86% van het land volgegooid ging worden met beton. Een betonnen rivier stroomt trouwens ook niet zo lekker.
Helemaal wel! Gigantische hoeveelheden vlees en groenten worden over de grens afgezet. Nergens voor nodig. Ook bloemen worden en masse verkocht in het buitenland. Kost allemaal idioot veel aan gas/water/voedsel/grond. Boeren en tuinders verdienen geld als water, janken over dure arbeidsmarkt terwijl ze goedkope Polen en Bulgaren de tomaten laten plukken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is ook zo'n frame... Er wordt helemaal niet meer dan de helft van ons "voedsel" de grens overgestuurd. Of je moet tulpenbollen en melkmachines ook als voedsel gaan aanmerken ofzo.
Leg dat de hippies hier even uit.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Helemaal wel! Gigantische hoeveelheden vlees en groenten worden over de grens afgezet. Nergens voor nodig. Ook bloemen worden en masse verkocht in het buitenland. Kost allemaal idioot veel aan gas/water/voedsel/grond. Boeren en tuinders verdienen geld als water, janken over dure arbeidsmarkt terwijl ze goedkope Polen en Bulgaren de tomaten laten plukken.
Stop met de globalisering van de voedselketen. Massa's tomaten loggen in Spanje en Italië in de winkel. Laat die landen hun eigen tomaten telen. Scheelt ons uitstoot en vervuiling. Miljoenen kilo's vlees gaan de grens over. Hier is alles zo lekker efficiënt en intensief ingericht. Kap daar mee!
Zonder de Oekraïne en Rusland hebben we geen graan schijnbaar blikt nu. Begin met verbouwen daarvan. Zorg als land dat je zelfvoorzienend bent/wordt. Als dat betekent dat we geen vage groente uit Verweggistan kunnen kopen in de supermarkt dan zij dat zo.
Het land is compleet vertieft. Natuur is er niet.
Overigens denk (vrees) ik dat vooral het land dat beschikbaar komt ten prooi gaat vallen aan de projectontwikkelaar en de louche huisjesmelkers om de alsmaar groeiende bevolking te kunnen herbergen maar dat terzijde. De natte droom van menig politicus is immers een massale toestroom van asielzoekers en die zullen ergens moeten worden gehuisvest
Wat een toevallige hoek heb je daar uitgekozen voor je plaatje! Nieuwe plaatsen Houten en Nieuwegein zijn drukker bebouwd dan vroeger, frappant. What's next, Amsterdam Noord was ook een weiland in 1900 zeker? Flevoland was nog de Zuiderzee? Fenomenale inzichten.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, maar als je Topotijdreis erbij pakt kun je tegenwoordig enorm makkelijk vergelijken:
[ afbeelding ]
In 40 jaar tijd van een aardig landelijk gebied naar bijna volgebouwd. Wie is er nou gek dan?
Ja, vanaf 1950 wordt het allemaal vrij dramatisch met die conglomeraties en ik heb ook niet de indruk dat het daarna erg is afgeremd. Als ik alleen al kijk naar wat er de afgelopen decennia in mijn eigen vroegere woonplaats bij is gebouwd...quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, maar als je Topotijdreis erbij pakt kun je tegenwoordig enorm makkelijk vergelijken:
[ afbeelding ]
In 40 jaar tijd van een aardig landelijk gebied naar bijna volgebouwd. Wie is er nou gek dan?
In welke gemeente vertoef jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat een toevallige hoek heb je daar uitgekozen voor je plaatje! Nieuwe plaatsen Houten en Nieuwegein zijn drukker bebouwd dan vroeger, frappant. What's next, Amsterdam Noord was ook een weiland in 1900 zeker? Flevoland was nog de Zuiderzee? Fenomenale inzichten.
In Friesland konden ze er ook wat van:
[ afbeelding ]
Haha, oh nee, dat valt dan toch best mee opeens. Arme boeren.
Zie je mij dan claimen dat alles BETON wordt? Of andere magische vergezichten over hoe we allemaal worden opgelicht?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |