https://www.telegraaf.nl/(...)ber-alert-uitgegevenquote:KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.
De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten. De step is inmiddels gevonden, ca 5 kilometer vanaf de speelplaats waar Gino voor het laatst is gezien. De familie meent met 100% zekerheid te stellen dat dit de step van Gino is.
De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.
Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan wel je best doen om recidivisme tegen te gaanquote:
Jeugdzorg is al kapot bezuinigd sinds het van het rijk naar de gemeenten is getyftquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
We doen al heel veel, daarom gebeurt dit zelden.
Alleen moeten we waken dat we niet teveel kapotbezuinig op bv de jeugdzorg.
Narcisten zijn niet vaak moordernaars,quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Die laatste post van het vorige topic vond ik wel interessant! Want narcisten zijn geen moordenaars. Tenminste, doorgaans niet.
Heb je het dan niet over psychopaten?
Leuk bedacht, maar zo zit het leven niet in elkaar. Er is maar een duwtje nodig om je verkeerde beslissingen te laten nemen. Voor sommigen is een groot duwtje nodig, anderen vallen voor veel minder al om. Deze knakker was blijkbaar niet helemaal dicht in zijn bovenkamer en had al de nodige duwtjes gehad. Onder de streep kan je wel stellen 'dat zoiets doen niet mag, eeuwige opsluiting enz', maar bedenk dat iedereen kans maakt om onder die streep terecht te komen. Niet om de dader nu zielig te vinden, maar er speelt meer mee dan alleen 'opsluiten en de sleutel weggooien'. En waar trek je die streep?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende: Ik vind het echt onzin dat iedereen "recht" heeft op een tweede kans of intensieve behandeling of wat dan ook. Nee. Gewoon nee. Als jij in staat bent een kind van de straat te trekken, daar god mag weten wat mee te doen en vervolgens levenloos dumpen als afval, dan hoor je niet thuis in deze maatschappij. Niet over 5 of 10 of 60 jaar, ook niet met een miljoen therapieën. Je hebt dan zo'n kronkel in je kop dat je gewoon nooit meer buitenwereld moet betreden.
Narcisten en psychopaten hebben veel overeenkomsten.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Die laatste post van het vorige topic vond ik wel interessant! Want narcisten zijn geen moordenaars. Tenminste, doorgaans niet.
Getriggered door de komma.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:18 schreef Newone82 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zie dit massaal op social media.
Klopt. Maar er zijn ook wat verschillen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Narcisten en psychopaten hebben veel overeenkomsten.
Conclusie: iedereen moet gay worden zodat niemand meer kinderen krijgt die ze kunnen misbruiken en vermoorden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.
Heel mooi. In plaats van alle doodsverwensingen naar de verdachte.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:18 schreef Newone82 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het gaat vaak samen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Doet me denken aan Al Bundy die over psychodad zingtquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:14 schreef MissButterflyy het volgende:
In Nederland is levenslang sinds enkelele jaren geen levenslang meer.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:15 schreef superniger het volgende:
Sowieso moeten ze TBS afschaffen. Gewoon levenslang in een gevangenis stoppen.
Mijn post ging over een marginaal figuur dat vroeger een straat achter me woonde.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens Rtl Boulevard wel, recent nog in een fabriek, maar wel vaak wisselend.
Het is een beetje offtopic. En in principe hanteer ik dezelfde levensfilosofie. Veel van wat er in de zorg terecht komt, zou met de juiste zorg (*kuch...) echt nog wel een toekomst kunnen hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar zo zit het leven niet in elkaar. Er is maar een duwtje nodig om je verkeerde beslissingen te laten nemen. Voor sommigen is een groot duwtje nodig, anderen vallen voor veel minder al om. Deze knakker was blijkbaar niet helemaal dicht in zijn bovenkamer en had al de nodige duwtjes gehad. Onder de streep kan je wel stellen 'dat zoiets doen niet mag, eeuwige opsluiting enz', maar bedenk dat iedereen kans maakt om onder die streep terecht te komen. Niet om de dader nu zielig te vinden, maar er speelt meer mee dan alleen 'opsluiten en de sleutel weggooien'. En waar trek je die streep?
Misschien is de narcist in dit geval ook psychopaat.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. Maar er zijn ook wat verschillen.
Een narcist is diep van binnen heel onzeker en heeft veel bewondering nodig, wat bij een psychopaat niet zo het geval is hè.
Nog wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland is levenslang sinds enkelele jaren geen levenslang meer.
Dan laten we dit soort psychopaten wel bij jou in de buurt weer losquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar zo zit het leven niet in elkaar. Er is maar een duwtje nodig om je verkeerde beslissingen te laten nemen. Voor sommigen is een groot duwtje nodig, anderen vallen voor veel minder al om. Deze knakker was blijkbaar niet helemaal dicht in zijn bovenkamer en had al de nodige duwtjes gehad. Onder de streep kan je wel stellen 'dat zoiets doen niet mag, eeuwige opsluiting enz', maar bedenk dat iedereen kans maakt om onder die streep terecht te komen. Niet om de dader nu zielig te vinden, maar er speelt meer mee dan alleen 'opsluiten en de sleutel weggooien'. En waar trek je die streep?
Mooi plaatje voor in de OP.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:18 schreef Newone82 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Inherent slecht niet, misschien wel inherent slecht geworden. Een gevoel van gebrek ergens, wat je wanhopig op verkeerde manieren probeert te vullen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:24 schreef Saboo het volgende:
[..]
Het is een beetje offtopic. En in principe hanteer ik dezelfde levensfilosofie. Veel van wat er in de zorg terecht komt, zou met de juiste zorg (*kuch...) echt nog wel een toekomst kunnen hebben.
Maar sinds ik de insider-verhalen ken, ben ik me toch ook wel gaan beseffen dat daar een limiet aan zit en dat een aantal mesen gewoon inherent slecht zijn en ook simpelweg niet meer te helpen (en ook hulpverleners alleen maar in de weg zitten).
Zodanig dat je je afvraagt of ze er zelf nog wat aan hebben om de rest van hun leven weg te kwijnen in inrichtingen en een spuitje voor hen zelf niet ook gewoon een oplossing is.
Dan kunnen de mensen die wel nog geholpen zouden kunnen worden, of gewoon met heel veel pech in een kwaad milieu terecht zijn gekomen (want dat is toch wel meestal zo) ook de onverdeelde aandacht krijgen.
Anyhow. Ben principieel tegen de doodstraf omdat het onomkeerbaar is... Maar soms...
Meneer "capo di tutti capi" (zo noemde hij zichzelf op een ander internetforum) hing zelf de drugsdealer uit en terroriseerde zelf de buurt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:49 schreef FANN het volgende:
[..]
nou wat jullie hebben gedaan is ook niet normaal... als je drugs gaat verkopen en zijn ouders ook nog eens wegpesten is wél normaal? Iemand die ''ziek'' is en psychotisch kan je beter helpen door de juiste instanties
in te schakelen dan wordt hij behandeld en dan is hij ook van de straat.
Dan ga je die man toch niet de dood in jagen?![]()
Of ben Ik nou gék?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |