Dit figuur heeft onmenselijk veel leed veroorzaakt. Het zal je kind maar zijnquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh nog zo eentje.. nou dan ben ik zeker gek
Hoezo vond je jezelf daarmee ongeschikt ? Vond die teamleider dan wel dat die klant terug kon keren ?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Ik heb ooit een assessment gedaan om bij de reclassering te gaan werken. Ben tijdens een rollenspel weggelopen. Moest een gesprek voeren met een pedo die in het rollenspel geen berouw toonde en zelfs tekenen van terugval liet zien na een langdurig TBS-traject.
Kort nabesproken met de teamleider en aangegeven dat ik vond dat een 'klant' als deze geen enkel recht had op een terugkeer in de maatschappij en dat ik me besefte dat ik daarmee ongeschikt was voor de baan.
Houdoe en bedankt. Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
Klinkt inderdaad als zeer geschikt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoezo vond je jezelf daarmee ongeschikt ? Vond die teamleider dan wel dat die klant terug kon keren ?
Zelfs als je ideologisch wel vindt dat mensen een 2e kans moeten krijgen, is de executie in Nederland ook gewoon waardeloos. Enkele naasten van mij werken in een FPA (vergelijkbaar als waar Panhuis zat) en de hele ellende is dus dat personeelstekort, het feit dat er uberhaupt geen therapieën worden gegeven (ook niet als de cliënten dat zelf wel willen) en de keuzes in de behandeling worden gemaakt op basis van vergoeding ipv welzijn van de patiënt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt onzin dat iedereen "recht" heeft op een tweede kans of intensieve behandeling of wat dan ook.
Nee. Gewoon nee. Als jij in staat bent een kind van de straat te trekken, daar god mag weten wat mee te doen en vervolgens levenloos dumpen als afval, dan hoor je niet thuis in deze maatschappij. Niet over 5 of 10 of 60 jaar, ook niet met een miljoen therapieën. Je hebt dan zo'n kronkel in je kop dat je gewoon nooit meer buitenwereld moet betreden.
Nee, das namelijk weer een reden voor strafvermindering.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je vraagt je wel af hoeveel 'problemen' iemand moet hebben om zoiets te doen. Kan bijna niet anders dan dat deze figuur al een andere kronkel in zijn hoofd had.
Eens. Een hoop mensen verdienen echt wel een 2de kans maar niet iedereenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Er zijn een klein aantal misdaden waarbij mensen gewoon geen tweede kans moeten krijgen inderdaad. Pedoseksualiteit, moord (met voorbedachte rade dus) etc.
Als dit soort mensen vrij komen moet de maatschappij weten waar ze zitten anders is het gewoon een gok waar het volgende slachtoffer gaat vallen.
Hij is nog niet eens veroordeeld. Ja ik snap dat het duidelijk is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Eens. Een hoop mensen verdienen echt wel een 2de kans maar niet iedereen
Nog erger dan die pedo zelf dus, chapeau.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..] Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:34 schreef Zipportal het volgende:
Verdachte Donny M. (22) bekend bij politie, ‘kreeg leven niet op de rit’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-op-de-rit~a3a35ef0/
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb het ook niet perse over deze kerel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Hij is nog niet eens veroordeeld. Ja ik snap dat het duidelijk is.
’Ja, maar dat is zielig want….’quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt onzin dat iedereen "recht" heeft op een tweede kans of intensieve behandeling of wat dan ook.
Nee. Gewoon nee. Als jij in staat bent een kind van de straat te trekken, daar god mag weten wat mee te doen en vervolgens levenloos dumpen als afval, dan hoor je niet thuis in deze maatschappij. Niet over 5 of 10 of 60 jaar, ook niet met een miljoen therapieën. Je hebt dan zo'n kronkel in je kop dat je gewoon nooit meer buitenwereld moet betreden.
Tegen de mensenrechten. Schijnt.quote:
De meesten hier vrezen dan ook niet voor zichzelf maar voor kleine kinderen zoals Gino.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:06 schreef Droopie het volgende:
In Nederland is het (nog) wel goed geregeld.
Met TBS hou je best veel kanslozen van de straat. Tuurlijk zal er af en toe nog eentje doorheen glippen.
Maar in theorie heeft de gemiddelde fokker meer te vrezen van zijn omgeving dan willekeurig slachtoffer te worden van een (geweld)misdrijf.
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De meesten hier vrezen dan ook niet voor zichzelf maar voor kleine kinderen zoals Gino.
Wat mij betreft ben je alsnog geslaagd voor je assessment.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Ik heb ooit een assessment gedaan om bij de reclassering te gaan werken. Ben tijdens een rollenspel weggelopen. Moest een gesprek voeren met een pedo die in het rollenspel geen berouw toonde en zelfs tekenen van terugval liet zien na een langdurig TBS-traject.
Kort nabesproken met de teamleider en aangegeven dat ik vond dat een 'klant' als deze geen enkel recht had op een terugkeer in de maatschappij en dat ik me besefte dat ik daarmee ongeschikt was voor de baan.
Houdoe en bedankt. Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.
Daar kan je niet zo veel aan doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?
Dit.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
We doen al heel veel, daarom gebeurt dit zelden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |