Circa 200 wattquote:Op woensdag 7 september 2022 08:39 schreef MrNiles het volgende:
wat is jullie nachtelijk sluipverbruik?
Ik zit zo rond de 200w per uur. Vind ik vrij veel, ben al op zoek naar de grote boosdoeners, tot nu toe alleen de Ziggo Mediabox gevonden, die was goed voor 30W.
Volgens mij heb ik geen ongewone apparatuur, koelkast, vriezer, CV, VW-pomp (10W), 2x wifi-punt en dan nog een modem en switch.
Verder heb ik wel redelijk wat Hue, maar die verbruiken in stand-by nog geen 1Watt per stuk dacht ik.
Huidig verbruik voor juli en aug 385kWh per maand.
De zonnepanelen liggen helaas doelloos te wachten op de omvormer
Situatie: Vrijstaand huis 4p + inwonende schoonvader
200 Watt per uur? Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 7 september 2022 08:39 schreef MrNiles het volgende:
Ik zit zo rond de 200w per uur. Vind ik vrij veel, ben al op zoek naar de grote boosdoeners, tot nu toe alleen de Ziggo Mediabox gevonden, die was goed voor 30W.
Volgens mij heb ik geen ongewone apparatuur, koelkast, vriezer, CV, VW-pomp (10W), 2x wifi-punt en dan nog een modem en switch.
Verder heb ik wel redelijk wat Hue, maar die verbruiken in stand-by nog geen 1Watt per stuk dacht ik.
Hoe 'hoe zie je dat voor je'?quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
200 Watt per uur? Hoe zie je dat voor je?
Nee was een beetje flauw, Watt is al energie per tijdseenheid. Dus als je het hebt over 200 Watt per uur zeg je eigenlijk 200 Joule per seconde per uur.quote:
Later zeggen we “vroeger kregen we geld bij het afsluiten van een energiecontract”quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:54 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Februari:
29 kWh Verbruikskosten: ¤7.59 Vaste kosten: ¤-36.29 Totaal: ¤-28.70
7 m3 Verbruikskosten: ¤9.75 Vaste kosten: ¤16.33 Totaal: ¤26.08
Kosten februari: -2.62
Juli:
61 kWh Verbruikskosten: ¤14.53 Vaste kosten: ¤-36.20 Totaal: ¤-21.67
5 m3 Verbruikskosten: ¤6.28 Vaste kosten: ¤16.28 Totaal: ¤22.56
Kosten juli: ¤0.89
Ik heb het overzichtje van augustus nog niet gekregen maar verwacht dat het stroomverbruik nog een stuk hoger zal liggen dan in juli wegens langdurig gebruik van ventilator en airco. Voorschotbedrag staat op 0 maar ik krijg ook nog een welkomstkorting van ¤155,- in oktober als dit jaarcontract afloopt dus de verwachting is dat ik dit jaar meer geld terugkrijg dan betaal. Helaas lijkt het feestje van de welkomstbonussen voorbij, ik denk definitief.
ik heb ook jan en juni 2022 gepaktquote:Op zaterdag 10 september 2022 14:50 schreef rosita1 het volgende:
Ik pak twee willekeurige maanden:
Februari en juni 2022:
Februari: 47 kWh en 75 m3 = totale verbruikskosten 90,-
Juni: 39 kWh en 10 m3 = totale verbruikskosten 7,-
Ik betaal 85,- per maand. Zo krijg ik altijd onder aan de streep geld terug.
Varieert tussen de 45-135W met 2x een uitschieter van 750W en 600W (keukenboiler vermoed ik).quote:Op woensdag 7 september 2022 08:39 schreef MrNiles het volgende:
Wij gaan van 30 cent naar 44 cent incl overheidsheffingen, ex vaste kosten. Dat is een pittige verhoging.quote:Op woensdag 14 september 2022 16:06 schreef MrNiles het volgende:
iemand hier ook klant bij Vattenvall, en die de nieuwe tarieven wel begrijpt?
Ik begrijp ze niet...of ik mis iets..want zoals het er nu uit ziet. Dan gaat het tarief omlaag??
Zoals ik het lees ga ik 35 cent per kWh betalen. Dat is incl overheidsheffingen, maar zonder de vaste kosten.
Die komen uit op 83 cent per dag.
Maar dat tarief lijkt mij niet te kloppen....wat zie ik over het hoofd, of wat staat er niet vermeld?
Heb je een screenshot van het overzicht wat je gehad hebt? Want zo kunnen we natuurlijk niet goed inschatten wat je zietquote:Op woensdag 14 september 2022 16:06 schreef MrNiles het volgende:
iemand hier ook klant bij Vattenvall, en die de nieuwe tarieven wel begrijpt?
Ik begrijp ze niet...of ik mis iets..want zoals het er nu uit ziet. Dan gaat het tarief omlaag??
Zoals ik het lees ga ik 35 cent per kWh betalen. Dat is incl overheidsheffingen, maar zonder de vaste kosten.
Die komen uit op 83 cent per dag.
Maar dat tarief lijkt mij niet te kloppen....wat zie ik over het hoofd, of wat staat er niet vermeld?
Links de oude en nieuwe tarieve, Rechts mijn huidige tariefquote:Op donderdag 15 september 2022 07:53 schreef Guppy het volgende:
[..]
Heb je een screenshot van het overzicht wat je gehad hebt? Want zo kunnen we natuurlijk niet goed inschatten wat je ziet
Ja, dit gokte ik al... Hier heb ik laatst over gebeld met Vattenfall, omdat ik er ook de ballen van snapte. Maar rechts, je huidige tarief, is incl. 21% btw. Links, de nieuwe tarieven, zijn incl. 9% btw.quote:Op donderdag 15 september 2022 09:16 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Links de oude en nieuwe tarieve, Rechts mijn huidige tarief
en natuurlijk...ik kan veel besparen op verbruik :-)
oud vrijstaand huis, eigenlijk 2 huizen, waarin 1 deel mijn schoonvader woont
September:quote:Op donderdag 1 september 2022 19:15 schreef Sometimes het volgende:
Tussenwoning uit 1914, 100 m2, 3 personen, 3 zonnepanelen (2011), energielabel F.
Augustus:
Stroom: 193 kWh (2021: 106 kWh)
Teruglevering: 19 kWh (2021: 28 kWh)
Gas: 7 m3 (2021: 8 m3)
Rare maand, voor de helft alleen geweest.
Vergelijking met vorig jaar is eigenlijk zinloos. Halverwege juli dit jaar uitbreiding van 1,5 naar 3 personen, extra airco in een slaapkamer ook vanaf halverwege de maand. De airco's hebben op de warme dagen flink hun best gedaan. Ook duidelijk meer stroomverbruik door wassen / vaatwasser en koken.
Dit is van september? Hoe werkt dit precies?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 12:01 schreef qajariaq het volgende:
Elektra
Afname 80 kWh, terug levering 177 kWh, opwek 214 kWh. Verbruik is dan 116 kWh.
80 kWh afgenomen, dus de meterstand hoger dan een maand geleden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 19:05 schreef Nuff het volgende:
[..]
Dit is van september? Hoe werkt dit precies?
Wauw, jullie gebruikten minder gas deze maand dan mijn kind verdouchte in een week.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
September:
Stroom: 165 kWh (2021: 99 kWh)
Teruglevering: 21 kWh (2021: 25 kWh)
Gas: 14 m3 (2021: 9 m3)
Eerste normale maand in de nieuwe samenstelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |