Ohquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel 7 hele minuten. Ik ben een rappe gever.
Ja, ik doe mijn best. Vind luisteren naar lijf altijd wel lastig, maar gaat best goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:29 schreef Blues het volgende:
Ik wil ook bloed geven maar mag niet
Stomme regel eigenlijk, als je zelf ooit transf hebt gehad mag je niet meer zelf geven... toch eens bij ons lab navragen waarom precies.
@:Lonaa, denk je ook wel aan je eigen rust voor je lijf?
quote:
Hoe gaat het nu met Dora?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik doe mijn best. Vind luisteren naar lijf altijd wel lastig, maar gaat best goed.
Vorige week bewust geen bloed gegeven bijv. Wegens veel dingen en menstruatie. Voel me vandaag wel prima. Morgen en donderdag zijn rustige dagen.
Mijn dank is oneindig.quote:
Beter. Van zaterdag heeft ze wel vies stress gehad. Daar had ze zondag nog wel last van en gisteren buikpijn. Vandaag ook nog wel wat buikpijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met Dora?
Op het grasveld tegenover mijn huis zit een (denk ik) schoolklas te lunchen, deels op eebpn bankje, deels op een muurtje maar ook op het gras. Er staan diverse borden dat dit een hondenuitlaatplek is
Na 20 minuten stopt een donatie sowieso omdat het bloed dan gaat stollen in de slang en naald.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohik dacht dat wel een uur duurde.
Nooit bloed gegeven, da’s duidelijk
Oh dat moet je niet hebben neequote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Na 20 minuten stopt een donatie sowieso omdat het bloed dan gaat stollen in de slang en naald.
Gatdarrie wat een ziekenboeg. En jammer, heel jammer van dat geldquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Beter. Van zaterdag heeft ze wel vies stress gehad. Daar had ze zondag nog wel last van en gisteren buikpijn. Vandaag ook nog wel wat buikpijn.
Poes2 daarentegen gaat vet slecht. Die heeft chronische niesziekte en had 1 prutoor. Mee naar de DA gweest, 2 weken AB ingespoten, 3 dagen geen prut. Nu weer prut. Andere oor ook prut. En pijn. Dus daar mag ik morgen weer mee naar de DA en dan gaat er wat op kweek.
Inmiddels heb ik wel _echt_ mijn hele vakantiegeld weggebracht naar de DA.
Ik vind plasma geven engquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik ging heel snel over naar plasma omdat ik het zo zonde van mijn tijd vond om voor even op en neer te gaan.
Nu ben ik al jaren gestopt. Zó moeilijk om van ze af te komen, de stalking is echt oneindig.
Ik doneerde altijd op mijn werk, dat was heel makkelijk. Nu kost het beduidend meer tijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:50 schreef Vanyel het volgende:
Ik ging heel snel over naar plasma omdat ik het zo zonde van mijn tijd vond om voor even op en neer te gaan.
Nu ben ik al jaren gestopt. Zó moeilijk om van ze af te komen, de stalking is echt oneindig.
Misschien daarom ook wel.quote:
Ik mag ook niet meerquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:29 schreef Blues het volgende:
Ik wil ook bloed geven maar mag niet
Stomme regel eigenlijk, als je zelf ooit transf hebt gehad mag je niet meer zelf geven... toch eens bij ons lab navragen waarom precies.
@:Lonaa, denk je ook wel aan je eigen rust voor je lijf?
Whyquote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik mag ook niet meer
Jross mag ook niet, want Engelsman.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Nou, ik had een nieuwe prikker. Prima hoor, ik wil wel proefkonijnen. Daar ga ik wel last van krijgen.![]()
Sterker nog, ik heb er al wat last van
quote:
Net iets te diep geprikt, dus mijn aderwand is verschillende keren goed gemasseerd.quote:
Ook bloeduitstorting?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:36 schreef Lonaa het volgende:
Net iets te diep geprikt, dus mijn aderwand is verschillende keren goed gemasseerd.
Dat is best veel, vind ik. Maar ik heb geen idee meer van prijzen wat de horeca betreft. Dat is echt veel duurder geworden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm net naar een restaurant geweest voor verjaardags buffet. Incl uitkoop drank 47,50 pp. Even nagevraagd wat alleen eten kost en drank op nacalculatie. Anders misschien maar nog even door gastenlijst gaan
Enige waar ik de inflatie aan merk. Supermarkt + restaurant/kroegquote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is best veel, vind ik. Maar ik heb geen idee meer van prijzen wat de horeca betreft. Dat is echt veel duurder geworden.
Streep mij maar door danquote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm net naar een restaurant geweest voor verjaardags buffet. Incl uitkoop drank 47,50 pp. Even nagevraagd wat alleen eten kost en drank op nacalculatie. Anders misschien maar nog even door gastenlijst gaan
Dat vond ik dus ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is best veel, vind ik. Maar ik heb geen idee meer van prijzen wat de horeca betreft. Dat is echt veel duurder geworden.
Ik zou hier zo de zenuwen van krijgenquote:
Ik qua eten welquote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:47 schreef Lonaa het volgende:
Oh nee Kaatje, ik wil wel gewoon komen hoor. Ik eet en drink dat er wel uit.
Ik zou volgens mijn therapie geen last meer moeten hebben van zaken waar je wel bij betrokken bent, maar geen invloed op hebt. Ik merk toch dat ik met een knoopje in m'n maag zitquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou hier zo de zenuwen van krijgen![]()
Enig idee hoe het opgelost kan worden als er eventueel morgen gestaakt wordt? Dat zou mij dan gerust stellen, dat ik weet wat er dan gebeurt.
Ja, misschien ook wat voorbarig om nu al te bellen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:18 schreef Blues het volgende:
Ik zou volgens mijn therapie geen last meer moeten hebben van zaken waar je wel bij betrokken bent, maar geen invloed op hebt. Ik merk toch dat ik met een knoopje in m'n maag ziten pas vrij en fruitig aan m'n vakantiepret kan beginnen als ik voet op corfubodem heb gezet.
Antwoord op je vraag: we bellen dan met reisorg
Ja zeg…therapie versus real life.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zou volgens mijn therapie geen last meer moeten hebben van zaken waar je wel bij betrokken bent, maar geen invloed op hebt. Ik merk toch dat ik met een knoopje in m'n maag ziten pas vrij en fruitig aan m'n vakantiepret kan beginnen als ik voet op corfubodem heb gezet.
Heb je de citroen + pepermuntje in een zakdoek ook al klaar?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:04 schreef Blues het volgende:
Door het woordje 'avond4daagse' in deze culssc loop ik nu zingend m'n koffer in te pakken: IK HEB EEN POOOOOOTJE MET VET 🤨![]()
Dat is zo voor te stellen. Geloof dat ik een enorme knoop zou hebben. Hopelijk gaat het allemaal als een tierelier.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat ken ik niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:32 schreef borisz het volgende:
Heb je de citroen + pepermuntje in een zakdoek ook al klaar?
Lauwe bekertjes met limonade. Die ik niet lustte. Want ik had liever water of theequote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
Dat ken ik niet?
Ik heb wel associaties met stukjes warme komkommer in een 'tuppertje'
Ik ken dit wel!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Heb je de citroen + pepermuntje in een zakdoek ook al klaar?
Die doen we binnenkort gewoon een keer samenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog even gekeken naar wat cateraars. Maar daar kom je ook op 25-30 euro pp zonder drank en zonder locatie.
Moushmoush (leek me erg lekker) is helemaal niet meer te betalen.
Da's een heel erg goed idee! Heerlijk etenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die doen we binnenkort gewoon een keer samen(of misschien met meerdere CULlers?)
https://fokkeblog.blogspot.com/2009/06/het-mysterie-van-het.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat ken ik niet?
Ik heb wel associaties met stukjes warme komkommer in een 'tuppertje'
Ik volg ze op FB en dat is niet slim. Want ver weg en elke keer dan loopt het water me weer in de mond.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Da's een heel erg goed idee! Heerlijk eten
Ik heb hier serieus nog noooooit van gehoordquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:47 schreef borisz het volgende:
https://fokkeblog.blogspot.com/2009/06/het-mysterie-van-het.html
https://www.ouders.nl/art(...)e-de-avondvierdaagse
Echt een ding in de onderbouw. TIjdens de bovenbouw hadden we natuurlijk onze eigen snaai ingekocht bij het tankstation.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hier serieus nog noooooit van gehoord
Wat zijn we ook ergquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:01 schreef Vanyel het volgende:
@:Isabeau ik liep naar het station uit om 10m verder versere friet en een Turkse pizza te halen. Ook lekker!
En GROOT die pizza. Ik was duidelijk even niet in Rotterdam geweest.
Dit om niet dieet vol vet te gooien
Dat ziet er inderdaad wel steeds erg lekker uitquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog even gekeken naar wat cateraars. Maar daar kom je ook op 25-30 euro pp zonder drank en zonder locatie.
Moushmoush (leek me erg lekker) is helemaal niet meer te betalen.
Sluiten jullie ook aan? Geen bier (of wijn) daar trouwensquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad wel steeds erg lekker uit
De spullen voor de festivals zijn bezorgd
Ligt er denk ik aan hoe groot de meet wordtquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sluiten jullie ook aan? Geen bier (of wijn) daar trouwens
Derde helft dan bij het Taphuysquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sluiten jullie ook aan? Geen bier (of wijn) daar trouwens
Volgens mij 2 meter verderop is het ook al mogelijk hoor ;-)quote:
Ik ken Arnhem niet, heb wel een repo voorbij zien komen ergens over het Taphuys en dat je zelf je biertjes kan tappen en dat er veul taps zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij 2 meter verderop is het ook al mogelijk hoor ;-)
Ik drink geen bier dus voor mij is het niet de eerste optie om daar te gaan eten. Maar ik heb er wel eens wat georganiseerd en dat beviel de eters goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ken Arnhem niet, heb wel een repo voorbij zien komen ergens over het Taphuys en dat je zelf je biertjes kan tappen en dat er veul taps zijn.
De Turkse pizza was groter dan die ik normaal in Utrecht haal. Die laatste is wel lekkerder, dus... Win some, lose some.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zijn we ook ergZijn de porties in Rotterdam groter dan elders?
Ik ook niet, en ik heb mijn eigen avondvierdaagses toch in 4 verschillende dorpen/steden mogen lopen (Kantens, Deventer, Vlaardingen, Groningen).quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles is groter als het uit die regio komt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zijn we ook ergZijn de porties in Rotterdam groter dan elders?
Ik ook niet. Wel vaak zat gelopen. Ook met de zakken vol snaai.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mogelijk eet ik mee als het mag.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die doen we binnenkort gewoon een keer samen(of misschien met meerdere CULlers?)
Ja, leukquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Kon minderquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgens mij faalde mijn lunch link en die is gewoon best mooi, vinnik
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht vanuit lunchtafel!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volgens mij faalde mijn lunch link en die is gewoon best mooi, vinnik
[ afbeelding ]
Vertel eens meer over die kaas danquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeker! Verder was het ook een dag van tunnels en werkzaamheden.
Komt een Noor met een stopbord even gezellig bij je kletsen en vertellen dat de tunnel vandaag voor buitenlanders is afgesloten, lawines die mogelijk gaan vallen en hij had desgevraagd nog wat info over kaas![]()
Toen dook er een colonne auto’s van de andere kant op uit de tunnel en mochten wij een paar kilometer zigzag om de werkzaamheden heen achter de leidwagen aan
Nou, hij meldde ons dat niet-Noren vandaag niet welkom waren in de tunnel. Hurhur.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vertel eens meer over die kaas dan
Klinkt wel intrigerend, bruine kaas. Dat zou ik niet afslaan om te proberenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou, hij meldde ons dat niet-Noren vandaag niet welkom waren in de tunnel. Hurhur.
Waarop wij onze Noorse woordenschat van zeker een woord of zes op hem afvuurden. Waaronder het woord brunost (brun-ost = bruine kaas).
Ik was meteen uitgepraat natuurlijkmaar hij vroeg aan vriendin hoe zij die vond. Zij heeft alleen de zoete variant gehad, maar er blijkt ook een zoute versie te zijn. Nieuw life goal dus. Voor haar
Mooi verhaalquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nou, hij meldde ons dat niet-Noren vandaag niet welkom waren in de tunnel. Hurhur.
Waarop wij onze Noorse woordenschat van zeker een woord of zes op hem afvuurden. Waaronder het woord brunost (brun-ost = bruine kaas).
Ik was meteen uitgepraat natuurlijkmaar hij vroeg aan vriendin hoe zij die vond. Zij heeft alleen de zoete variant gehad, maar er blijkt ook een zoute versie te zijn. Nieuw life goal dus. Voor haar
Dat lust jij vast welquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:22 schreef borisz het volgende:
Verstandig doen of toch tennis blijven kijken...
Best out of 5 waarschijnlijk? Nou, dan hoor ik het morgen wel 😴😴quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yep....dus het kan zomaar nog 2 a 3u duren
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Best out of 5 waarschijnlijk? Nou, dan hoor ik het morgen wel 😴😴
Tuurlijk niet, je gaat vooral genietenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! Ben benieuwd of ik nog zenuwachtig ga worden
Yeahhh als het goed is zitten jullie nu in het vliegtuig. Zo blij dat het vlot ging, al was not vlotter beter geweest voor G.quote:Op woensdag 1 juni 2022 05:02 schreef Blues het volgende:
Alles goed gegaan op Schiphol
Koffers zonder wachten in de bagage dropoff selfservice, een uur redelijk doorlopen in de eftelingrij (heavy shit voor g 🙄) voor de security en nu bij de gate aan het wachten. Boarden om 535.
1 minpuntje aan dit hele verhaal:[ afbeelding ]
Nog geen koffietentje open.
Fijne vakantie!!!quote:Op woensdag 1 juni 2022 05:02 schreef Blues het volgende:
Alles goed gegaan op Schiphol
Koffers zonder wachten in de bagage dropoff selfservice, een uur redelijk doorlopen in de eftelingrij (heavy shit voor g 🙄) voor de security en nu bij de gate aan het wachten. Boarden om 535.
1 minpuntje aan dit hele verhaal:[ afbeelding ]
Nog geen koffietentje open.
Ohh had dat gezegd ik had een voorverkoop code!quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:17 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Veel plezier @:Blues!
Zometeen eens kijken of het lukt om kaartjes voor Bruce Springsteen te kopen.
Neequote:Op woensdag 1 juni 2022 08:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ohh had dat gezegd ik had een voorverkoop code!
Had dat dan gezegd!quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ohh had dat gezegd ik had een voorverkoop code!
Ja, huisarts bevestigde een niersteen, nu eerst een CT scan en dan een plan van aanpak.. ook wel fijn allemaal zo voor mn vakantiequote:Op woensdag 1 juni 2022 07:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hoe gaat het met jou @:Barreltje?
En inderdaad succes @:vlindertje89
Bah, hopelijk plas je m snel uitquote:Op woensdag 1 juni 2022 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja, huisarts bevestigde een niersteen, nu eerst een CT scan en dan een plan van aanpak.. ook wel fijn allemaal zo voor mn vakantie![]()
Verder zn gangetje.. het is te doen, kan altijd beter
quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja, huisarts bevestigde een niersteen, nu eerst een CT scan en dan een plan van aanpak.. ook wel fijn allemaal zo voor mn vakantie![]()
Jasses.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Niks spannend. Stilliggen, doorademen en aan leukere dingen denken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:47 schreef Barreltje het volgende:
Komt vast goed..
Vind nu vooral die CT scan spannend, ik heb dat nog nooit gedaan, dus geen idee wat ik kan verwachten en wat ik mee moet/kan nemen
Weet ik nog niet.. hier stuurt de huisarts blijkbaar een bericht aan het ziekenhuis en dan stuurt het ziekenhuis weer een bericht naar mij.. ben benieuwdquote:Op woensdag 1 juni 2022 09:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niks spannend. Stilliggen, doorademen en aan leukere dingen denken.
Dat deed ik twee maanden geleden.
Kun je al snel terecht?
Dat gaat super snel! Liggen, foto nemen en klaar....quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:47 schreef Barreltje het volgende:
Komt vast goed..
Vind nu vooral die CT scan spannend, ik heb dat nog nooit gedaan, dus geen idee wat ik kan verwachten en wat ik mee moet/kan nemen
Bij normale CT (en dat klinkt nu wel als zodanig) gewoon op een bed liggen, stilligen en het ding doet z'n dingetje.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:47 schreef Barreltje het volgende:
Komt vast goed..
he bah, sterktequote:Op woensdag 1 juni 2022 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon bij jou thuis en dat iedereen wat meeneemt?,quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Verjaardag etentje afgezegd. Moest zo schrappen in de gastenlijst, dat was niet leuk meer. Was al van heel veel naar heel veel minder gegaan, maar dat was dan nog veel geld.
Hopelijk dat ik morgen iets goeds hoor over de enig overgebleven locatie.
Eh, 40 mensen? Daar heb ik echt geen zin in. (en ik ben al terug van 80). Dit is een uitgesteld 60 jaar feestje vandaar wat groter, maar zoveel duurder wil ik echt niet. Geen idee hoe lang ik nog zonder werk blijf en dat vind ik niet verantwoord om dat er dan aan uit te geven.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon bij kou thuis en dat iedereen wat meeneemt?,
Er waren wel wat locaties, inderdaad scouting, 150 meter verderop. Maar die verhuren niet meer aan niet scouting mensen (vriend heeft nog een poging gedaan). Catering is zo gedaan maar ruimte niet.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:17 schreef Barreltje het volgende:
Is er niet en scouting of clubgebouw wat je af kan huren, kleine catering er tegen aan , of mensen nemen toch weer wat mee, zorg jij voor de drank...
Wel jammer dat je het niet kan vieren zoals je het zou willen, na al dat corona gedoe..
Met familie huurden we vaak een buurthuisje in zuid voor oa carnaval of feestjes. Daar kan je gewoon zelf eten en drinken regelen (of idd iedereen zelf meebrengen, ook super leuk!). Zaaltje groot zat voor 50 man.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Eh, 40 mensen? Daar heb ik echt geen zin in. (en ik ben al terug van 80). Dit is een uitgesteld 60 jaar feestje vandaar wat groter, maar zoveel duurder wil ik echt niet. Geen idee hoe lang ik nog zonder werk blijf en dat vind ik niet verantwoord om dat er dan aan uit te geven.
Mijn vader had al uitgerekend dat op visite bij mijn broer in Duitsland gaan geld oplevert als je daar ook tanktquote:Op woensdag 1 juni 2022 12:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bij de tankstations aan de grens is de waan losgebroken. Heel lange rijen
Benzine rond de 40 cent goedkoper dan in NL
Vier buurthuizen gemaild, maar ze doen het niet meer. De scouting hier om de hoek deed dat eerder ook wel, meerdere feestjes gehad, maar ook niet meer. Dat ik daar over 2 weken een feestje heb, komt omdat van de 3 feestvarkers er 2 in het bestuur zitten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met familie huurden we vaak een buurthuisje in zuid voor oa carnaval of feestjes. Daar kan je gewoon zelf eten en drinken regelen (of idd iedereen zelf meebrengen, ook super leuk!). Zaaltje groot zat voor 50 man.
Akela Kaatjequote:Op woensdag 1 juni 2022 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Vier buurthuizen gemaild, maar ze doen het niet meer. De scouting hier om de hoek deed dat eerder ook wel, meerdere feestjes gehad, maar ook niet meer. Dat ik daar over 2 weken een feestje heb, komt omdat van de 3 feestvarkers er 2 in het bestuur zitten.
En om me nou aan te melden voor scouting is ook weer zo wat
ammehoela. 1,5 jaar "kabouter Goed Zo' was genoeg. Wat een gedoe allemaal, niets voor mij.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Akela Kaatje
Ik kan mijn oom eens vragen hoe hij dat ooit regelde? Was natuurlijk de laatste keer voor coronadingen. Dus is al even geleden. Heb er ook wel een bruiloft gehad. Maar misschien doen ze het idd niet meer.
Bij de scouting leek me altijd geweldig! Wij hadden geen scouting in het dorp, dus ikw as jaloers op mijn nichtje die bij de scouting zat. Met zo'n uniformpje en badges en tentjes in het bosquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:00 schreef Kaatje1 het volgende:
ammehoela. 1,5 jaar "kabouter Goed Zo' was genoeg. Wat een gedoe allemaal, niets voor mij.
Ik ga er van uit dat ik op de andere locatie het kan vieren. Heb gewoon 3 dagen dat het kan (en evt. het weekend erna). Lukt vast en is ook een hele leuke locatie (Het Arnhems Gemaal)
Ja zeg dat wel....wat een zooitjequote:Op woensdag 1 juni 2022 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sarabi jullie hebben mazzel dat je de kaartjes binnen hebt
[ afbeelding ]
valt niet zo heel lekker vind ik.quote:Hey little girl, is your daddy home?
Did he go and leave you all alone? Mhmm
I got a bad desire
Oh, oh, oh, I'm on fire
Wel over tickets van Fred van Lees over een jaar?quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil het _niet_ hebben over de verkoop van Bruce Springsteen tickets.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Akela Kaatje
Ik kan mijn oom eens vragen hoe hij dat ooit regelde? Was natuurlijk de laatste keer voor coronadingen. Dus is al even geleden. Heb er ook wel een bruiloft gehad. Maar misschien doen ze het idd niet meer.
Laat maar, ik heb de lokatie van het zaaltje gevonden en is van de Scouting. En die verhuren sinds enkele jaren niet meer aan derden![]()
Ik zou dan gewoon een borg laten betalen. Maar goed, vast genoeg scouting-leden die het maar wat graag huren voor een feestje en zo, dus dan hoef je het niet meer te hebben van derden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
Ik kan het me voorstellen. Mensen laten het in ieder geval niet altijd even schoon achter. Hier achter hebben we steeds enorm staan schrobben met de feestgevers en een paar vrienden, maar ik heb ook wel gehoord dat niet alle "derden" dat deden en niet meer aanspreekbaar waren.
Ik weet van één keer dat dat wel gedaan was, maar wanneer je op zondagochtend erachter komt dat je door het bier moet waden want niet schoongemaakt en er zondagmiddag een scouting evenement gepland staat ben je niet blij.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon een borg laten betalen. Maar goed, vast genoeg scouting-leden die het maar wat graag huren voor een feestje en zo, dus dan hoef je het niet meer te hebben van derden.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan heel weinig met Bruce Springsteen omdat ik de tekst van I'm on fire zo raar vind. Ik hoop altijd maar dat ik het verkeerd interpreteer maar
[..]
valt niet zo heel lekker vind ik.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben echt zo klaar met vandaag. Iedereen moet wat van me, trainen ging kut, 4523542097x uit de Ticketmaster-ding geflikkerd, Dora heeft buikpijn maar wil niet poepen, Abby moet straks naar de DA en ik heb het koud.
Dat zie er leuk uit! Reis helemaal goed gegaan?quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:06 schreef Blues het volgende:
Kalimera![]()
Vanaf ons kleine fijne plekje midden in een olijfboomgaard![]()
[ afbeelding ]
26 graadjes![]()
Prima! Aardige mensen hier, compleet andere wereld, lekkere grote huurauto.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zie er leuk uit! Reis helemaal goed gegaan?
Lekker bijkomen. Veel plezier!quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Prima! Aardige mensen hier, compleet andere wereld, lekkere grote huurauto.
Wel zere brakke lijven van alles. Dus rest vd middag veel rusten, pillen, tukje, kleine wandeling over terrein gemaakt, er zijn veel vogeltjes, vlinders, zalig ruikende bloeiers, paarden.
Straks op pad voor een Grieks verjaardagsetentje
Oei, klinkt goed zeg!quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Prima! Aardige mensen hier, compleet andere wereld, lekkere grote huurauto.
Wel zere brakke lijven van alles. Dus rest vd middag veel rusten, pillen, tukje, kleine wandeling over terrein gemaakt, er zijn veel vogeltjes, vlinders, zalig ruikende bloeiers, paarden.
Straks op pad voor een Grieks verjaardagsetentje
Er zijn er wel een paar, maar wanneer ze beginnen met kale zaalhuur van 500 euro stop ik maar verder. En in de omgeving is best veel maar voor mij te ver weg (weet nu al niet hoe ik in september bij een bruiloft moet komen, dichtstbijzijnde bushalte is 30 min lopen en na 20 uur geen bus meer dus kom ik niet eens weg)quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei, klinkt goed zeg!
Vanmiddag is de herkansing bij de tandarts goed verlopen. Hoera.
Nu natuurlijk een half verlamde mond.
Jammer @:kaatje1 van de diverse lokaties.Is er ook geen wijkcentrum met zaalhuur?
En anders buiten Arnhem?
Heb je al een keer bij speeltuinen gekeken? Hier in Rotterdam vaak een klein bedrag om zaaltje bij speeltuin te huren....bij de een mag je zelf eten en drinken regelen, een ander daar drinken afnemen en wat bittergarniturenquote:Op woensdag 1 juni 2022 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er zijn er wel een paar, maar wanneer ze beginnen met kale zaalhuur van 500 euro stop ik maar verder. En in de omgeving is best veel maar voor mij te ver weg (weet nu al niet hoe ik in september bij een bruiloft moet komen, dichtstbijzijnde bushalte is 30 min lopen en na 20 uur geen bus meer dus kom ik niet eens weg)
Voorheen kon je, zoals Isa al aangaf, vaak terecht bij buurthuizen en scouting locaties maar die zijn allemaal gestopt daarmee. En in Westervoort waren ook 2 mooie zalen, maar die zijn (zelfde eigenaar blijkt) failliet.
Dat zijn hier tevens buurthuizen (zoveel speeltuinen zijn hier niet). Die worden aangestuurd door 1 organisatie en die verhuren niet aan particulieren. Soms kunnen wij als VVE in zo'n buurthuis terecht maar alleen als het via de beheerder gaat. Er is wel een ander buurthuis, zelfstandig, maar die heeft in de helemaal kruisjes staan in de agenda. Als ik het me goed herinner geven zij ook altijd een feest in september wanneer ze weer open gaan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:25 schreef Yinny het volgende:
[..]
Heb je al een keer bij speeltuinen gekeken? Hier in Rotterdam vaak een klein bedrag om zaaltje bij speeltuin te huren....bij de een mag je zelf eten en drinken regelen, een ander daar drinken afnemen en wat bittergarnituren
Wat een droomcoalitie hebben julliequote:Op woensdag 1 juni 2022 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:DerLudolf zal de eerstkomende 4 jaar niet naar Arnhem verhuizen (en als je de diverse commentaren leest hebben we straks heel veel lege huizen, veel mensen willen nu weg)
https://www.gelderlander.(...)Wh8jpXnEsfR3liFmHy0A
Ja, ik ben hier ook best tevreden mee. Beetje jammer dat het niet anders kan dan met zoveel partijen. Maar allemaal prima partijen. Gelukkig zit de SP er niet bij, prima partij maar de voorzitter is wat minder.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een droomcoalitie hebben jullie
Wat naar dat het zo tegenzit met je feestje
Ik zal straks de viswijzer er eens bijpakken, in principe mag je met een vispas overal in Nederland vissen. Het zou kunnen zijn dat de wateren in Arnhem verenigingswater is, maar gaan nog, mag een gemeenteraad een ledenstop opleggen aan een legale vereniging? Ik bedoel, bij motorclubs moeten meerdere rechters daar iets over zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:DerLudolf zal de eerstkomende 4 jaar niet naar Arnhem verhuizen (en als je de diverse commentaren leest hebben we straks heel veel lege huizen, veel mensen willen nu weg)
https://www.gelderlander.(...)Wh8jpXnEsfR3liFmHy0A
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die dieren hier![]()
Er zit een dwergooruil al de hele tijd te fluiten.
Nestje zwaluwen boven de deur, nestje ander vogeltje in het struikgewas, hinnikende paardjes en we zitten nog heerlijk buiten bij 24 gr.
Heerlijk gegeten.
Beter wordt het niet![]()
Bij de motorclubs ging het niet om een ledenstop maar om te beslissen of ze een criminele organisatie zijnquote:Op woensdag 1 juni 2022 19:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal straks de viswijzer er eens bijpakken, in principe mag je met een vispas overal in Nederland vissen. Het zou kunnen zijn dat de wateren in Arnhem verenigingswater is, maar gaan nog, mag een gemeenteraad een ledenstop opleggen aan een legale vereniging? Ik bedoel, bij motorclubs moeten meerdere rechters daar iets over zeggen.
Ach ja, dan stapt iedereen in de auto om elders te vissen. Goed voor het milieu
quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:44 schreef Blues het volgende:
Spam
Zo even lezen. Fijn dat jullie reis ok ging. En naturlijk van harte gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:44 schreef Blues het volgende:
Spam
Lekker allemaal: studio, stortdouche, zwembad eten en ijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En zon.☀
Hoiquote:
De rechter poept op het kussen van de expert getuige psychiater en daarmee is de kous af?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor de geïnteresseerden: over enkele minuten wordt het oordeel van de jury in de zaak Depp-Heard uitgesproken. Live te volgen op de Youtube van Law&Crime Network.
Zou goed kunnen dat er ook nog een bij bij betrokken raakt maar verder is het wel een plausibel scenario.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
De rechter poept op het kussen van de expert getuige psychiater en daarmee is de kous af?
Wow Tele ff eenquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoi![]()
Ik was een weekje weg. Van woensdag t/m vandaag 20 tieners plus een handvol leiding in leven gehouden op een soort kamp. Vooral veel gekookt maar ook chips geserveerd, broodtrommels gezocht, mieren verdelgd, spelletjes gespeeld en pleisters geplakt.
Nu ben ik kapotmoe maar morgen moet ik gewoon werken![]()
Volgend jaar neem ik een extra dag vrij. Dan kan ik ook gewoon mee uit eten met de andere volwassenen nadat het kamp klaar is.
Het eten is elke avond goed gelukt, maar ik kan me inmiddels al amper herinneren hoe![]()
Deze week was echt totaal niet mijn week, ik werd ongesteld en enorm verkouden en ik ben nog steeds m'n stem half kwijt
Maar dat hoort er een beetje bij dit jaar geloof ik. Volgend jaar vast minder snel verkouden.
Wat goe-oed! van de soufflé’s en de rest van de week onder die omstandigheden. Ging de samenwerking een beetje naar behoren?quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb deze week o.a. voor het eerst soufflés gebakken. Was even stressen want ik werk echt NOOIT met eiwitmaar ze zijn heel mooi geworden! Ze waren met maanzaad, rode biet, rode wijn en tijm.
![]()
Van de 15 was er één mislukt. Dat is redelijk
Ik heb alleen de laatste dag heel sterk de neiging gehad om J te wurgen. Dat was het menu dat hij (op het aller-aller-laatste moment nog) had voorbereid. De instructies waren niet te volgen en alle leuke dingen claimde hij. Ik heb die avond amper een pan aangeraakt. Alleen maar bewerkelijk en soms bizar snijwerk zoals "pel 279 gram knoflook, maal het in de keukenmachine en verdeel het in porties van 125, 66, 36, 31 en 21 gram".quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat goe-oed! van de soufflé’s en de rest van de week onder die omstandigheden. Ging de samenwerking een beetje naar behoren?
Ik ben een ouwe lulquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:
We hebben gisteravond pubquiz gedaan met de kinders. De muziekronde was dat ze een liedje te horen kregen, maar de naam van de persoon over wie het ging was stil gemaakt. De vraag was dus telkens: over wie gaat het?
Bijvoorbeeld Mick Jagger (Maroon 5) en Galway Girl (Ed Sheeran).
En een bonusronde voor de "ouwe lullen" met moeilijkere namen (Lola, Lolita, Nathalie, Annabel, Sammy, Luka, Layla, etc)
Dat was echt leuk. En die lukte me wat beter dan Heardle
Ik viel al onder ouwe lullen hoorquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik viel al onder ouwe lullen hoor
Voor een 16-jarige is iedereen boven de 20 een ouwe lul. Ze bleven me ook telkens met u aanspreken
Enkel Nathalie moest ik opzoeken. Bij het afspelen wel wel bekend, maar had ook bij het horen van het nummer nog niet geweten. Bij de andere weet ik ook nog de bijbehorende songtekst.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:
We hebben gisteravond pubquiz gedaan met de kinders. De muziekronde was dat ze een liedje te horen kregen, maar de naam van de persoon over wie het ging was stil gemaakt. De vraag was dus telkens: over wie gaat het?
Bijvoorbeeld Mick Jagger (Maroon 5) en Galway Girl (Ed Sheeran).
En een bonusronde voor de "ouwe lullen" met moeilijkere namen (Lola, Lolita, Nathalie, Annabel, Sammy, Luka, Layla, etc)
Dat was echt leuk. En die lukte me wat beter dan Heardle
Door naar de volgende - tevens laatste - ronde. En de arbeidsvoorwaarden, daar moet nog wel het een en ander besproken worden.quote:
Jij hier?quote:
Da's heel mooi nieuws (toch?)quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Door naar de volgende - tevens laatste - ronde. En de arbeidsvoorwaarden, daar moet nog wel het een en ander besproken worden.
Ik snap je referentie nietquote:Op woensdag 1 juni 2022 23:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hier?
Mijn wagen staat hier buiten geparkeerd
Je hebt vast wel wat ruimte over.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hier?
Mijn wagen staat hier buiten geparkeerd
Ik mis wel meer liedjes.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:15 schreef Vanyel het volgende:
Ik miste in teles lijstje Kayleigh.
En stonden Anne en Domino er wel in?![]()
Altijd ook wel een zwak gehad voor Clouseau.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:27 schreef Vanyel het volgende:
Toch hè. De jeugdherinnering.
tis niet zo lang geleeeeeden
Maar t lijkt een ver verleeeden
Kayleigh kwam niet langs nee.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:15 schreef Vanyel het volgende:
Ik miste in teles lijstje Kayleigh.
En stonden Anne en Domino er wel in?![]()
Dat klinkt goedquote:Op donderdag 2 juni 2022 06:45 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues wat ziet dat er heerlijk uit en zo klinkt het ook! Op het lange staan bij de security na. Geniet ervan!
@:Kaatje1 wat een gedoe zeg met die locaties, en wat jammer dat de scouting/buurthuizen geen optie meer zijn!
@:Clubsoda fijn van door naar laatste ronde! Ben erg benieuwd waar/wat voor positie je voor hebt gesolliciteerd, in zelfde soort organisatie / patiëntenpopulatie of iets anders?
@:Tele6 dat klinkt slopend, en erg slim om volgend jaar extra dag vrij er achteraan te plakken!
Mijn sollicitatie ging goed, gesprek van halfuurtje en de vragen waren redelijk voor de hand liggend. Het is wel een positie waarin ik wat onderzoek betreft wat zou moeten verbreden ten opzichte van de onderwerpen/soort onderzoek wat ik nu doe, en we hebben voorzichtig en redelijk abstract wat verkend waarin dat hem zou kunnen zitten, en ik geloof dat dat een richting is waar ik me wel in kan vinden. Er staat ook een positie open bij de VU die op papier een veel betere match is, met onderwijs op gebied v neuropsychologie en onderzoek ook maar dan wel bij kinderen ook mogelijk en een veel breder profiel (niet gespecificeerd welke richting je onderzoek op moet). En het is bij de 'oude' groep van mijn promotor. Bij deze positie zit het onderwijs op pedagogiek en daar heb ik echt minder kennis van, en met onderzoek zou ik ook meer opschuiven naar kinderen met een disability of chronische ziekte en ook onderwerpen als participatie en inclusiviteit. Ik moet dus echt nadenken over welke kant ik de komende jaren op wil met mijn onderzoek. Maar op dit moment heb ik wel het vertrouwen dat het stukje neuropsychologie/interventies dat ik echt belangrijk/leuk vind ook in deze positie zou kunnen, en dat de kant die ik dan op moet verbeden wel een kant is die ik interessant vind en waar ik denk ik ook wel goed in zou zijn.
Uitgenodigd voor tweede ronde, met nog één ander. Volgende week een 1-op-1 gesprek met de hoogleraar waar de positie bij is en in dat gesprek krijg ik ook een opdracht mee. Ben benieuwd!
Suequote:Op donderdag 2 juni 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga nog even broeden op mannennamen, trouwens. Die vind ik ondervertegenwoordigd.
Joe (Hey Joe)quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga nog even broeden op mannennamen, trouwens. Die vind ik ondervertegenwoordigd.
Dat is Leonard Cohen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kayleigh kwam niet langs nee.
We hadden wel nog Suzanne (Herman van Veen), meneer de president (want dat is ook een persoon), Mother Earth en de Wishmaster, Peter (wie zorgt dat ik niets meer lust, wie verstoort mijn rust), Pluk van de Petteflet (het deuntje van het luisterboek) en nog het een en ander. Geen complete lijst in ieder geval
Wel nog: Jessie
Alice (who the fuck)
Jolene
Ik moet hier altijd aan denken als ik de uitspraak gebruik, ja.quote:
En dan proberen de franse term eerder te roepen dan hij 'm zegt?quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet hier altijd aan denken als ik de uitspraak gebruik, ja.![]()
In de "lange versie" doet ie de schijnbeweging aan het eind om in het Duits verder te gaan...quote:
Hoeveel kaartjes zijn er??quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Nog 83000 wachtenden voor me op de laptop, 43000 op de telefoon en m'n buddy heeft nog 13000 wachtenden voor zich.
Jan de Hoop heldquote:Op donderdag 2 juni 2022 10:36 schreef Lonaa het volgende:
https://www.tubantia.nl/s(...)perstraten~a221528e/
Sad.
Ik word al m'n hele leven wakker met Jan de Hoop.
Wat fijn (neem aan dat je kaarten hebt)quote:
Slokjes water valt er ook onder? Kauwgum?quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:43 schreef fietsie het volgende:
Niet-eet-dipje hier. Erg erg erg veel moeite mn regime vast te houden
Ik kan ook niet meer genieten van dat soort dingen helaas. Die beesten in de drukte met al dat lawaaiquote:Op donderdag 2 juni 2022 11:57 schreef AnneX het volgende:
OK. Mijn conclusie: dierenmishandeling.
Paard met berijder naast paard met berijder, beiden met een joekel van een trom waarop wordt geslagen. Leuk hoor.
Hup, naar de sportschool. Mooie dag allen.
En wat te denken van de "sportpaarden" die 23 uur per dag op stal staanquote:Op donderdag 2 juni 2022 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan ook niet meer genieten van dat soort dingen helaas. Die beesten in de drukte met al dat lawaaiIk vind beesten die uitgedost worden met bellen aan het lijf ook zo erg.
Onze buren hebben in het afgelopen jaar 5 paarden/pony's aangeschaft. Ze zorgen er goed voor, erg leuk om te zien. Ze hadden eerst enorm speelse ezels. Die moesten helaas terug naar de vorige eigenaar. Nu blijkt dat paarden net zo speels zijn. Echt leuk om te zien. Het is echt hilarisch om twee paarden tegelijk met hun mond aan een oranje verkeerspilon te zien trekken.
Ik zie hier in de omgeving ook veel paardjes in een te kleine weide staan. Zo zonde dat zulke beesten hun hele leven lang zonder de stimulans moeten die ze nodig hebben.
En kwam-ie klaar dan riep een ieder luid:quote:
Mag je op die plekken wel of niet vissen? Als het niet mag, zijn er in Park Presikhaaf heel veel overtredingenquote:Op donderdag 2 juni 2022 12:40 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wateren zijn landelijk ingebracht @:Kaatje1 dus daar mag je als niet lid van een Arnhemse vereniging ook in vissen.
Ik had deze in mijn hoofdquote:Op donderdag 2 juni 2022 12:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En kwam-ie klaar dan riep een ieder luid:
Jelle 't loopt langs je benen, doe je klompen uit!
Daar mag je vissen. Een visvergunning heeft een gemeente helemaal niets over te zeggen, dus ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bewerkstelligen. Je wordt lid bij een vereniging en je krijgt een vispas en je mag in de aangegeven wateren vissen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mag je op die plekken wel of niet vissen? Als het niet mag, zijn er in Park Presikhaaf heel veel overtredingen![]()
Mag het wel zal het aantal waarschijnlijk een stuk kleiner worden. En men krijgt blijkbaar geen visvergunning meer. Weet ook niet of je die alleen in je eigen gemeente kunt krijgen.
Ik heb het ook niet verzonnen hoor. Komt in het coalitie akkoord waar ik me best in kan vinden. Mocht er nou overlast zijn is het wat anders, maar ik kan me niet voorstellen dat vissen overlast veroorzaken.
"Wilde dieren moeten zo veel mogelijk met rust worden gelaten, zo staat in het coalitieakkoord. Dat betekent dat sportvisvergunningen die aflopen niet worden verlengd. Het sportvisverbod dat al geldt, wordt uitgebreid."
Dan zullen ze denk ik vijvers van het lijstje afhalen. Ik heb er ook geen verstand van hoor "don't shoot the messenger".quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar mag je vissen. Een visvergunning heeft een gemeente helemaal niets over te zeggen, dus ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan bewerkstelligen. Je wordt lid bij een vereniging en je krijgt een vispas en je mag in de aangegeven wateren vissen.
Vijvers is een ander geval, maar kanalen en dergelijke zijn bovendien vaak "bezit" van het waterschap, rivieren ook lijkt me.
Het klinkt als "we hebben geen juridische kennis en geen enkel vooronderzoek gedaan naar bestaande wettelijke regelingen en maatregelen van bestuur op landelijk niveau, maar om maximaal in te zetten op emotie stemmen schrijven we dingenwaarvan we niet begrijpen dat die niet kunnen, maar leuk klinken in de oren van de groep stemmers die daarop valt."quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan zullen ze denk ik vijvers van het lijstje afhalen. Ik heb er ook geen verstand van hoor "don't shoot the messenger".
Geen idee of dat in het verkiezingsprogramma staat. Da's nou net één van de programma's die ik niet echt doorlees omdat ik daar toch niet op stem.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het klinkt als "we hebben geen juridische kennis en geen enkel vooronderzoek gedaan naar bestaande wettelijke regelingen en maatregelen van bestuur op landelijk niveau, maar om maximaal in te zetten op emotie stemmen schrijven we dingenwaarvan we niet begrijpen dat die niet kunnen, maar leuk klinken in de oren van de groep stemmers die daarop valt."
Gewoon een roux met melk? Pesto?quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
Stel je hebt pasta (penne) , groene asperge punten en zalm in huis.
Maar geen boursin, creme fraiche enzo, ook geen room.
Waar maakten jullie dan een sausje mee? Saus voor witte asperges?
Wanneer je de roux op smaakt maakt met tijm/rozemarijn etc. heb je ook een kruidige saus.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:59 schreef fietsie het volgende:
Hmm eens kijken of dat wat kan worden, met een roux. Pesto is er ook niet, en ik wil pas -na- het eten weer hoeven fietsen.
Ja, dit wel.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:08 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou de pasta in zijn sop gaar laten koken en lekker zalm met asperges eten. De eerste bij voorkeur rauw.
Ik zou gewoon naar de winkel gaan en boursin gaan halenquote:Op donderdag 2 juni 2022 13:36 schreef fietsie het volgende:
Stel je hebt pasta (penne) , groene asperge punten en zalm in huis.
Maar geen boursin, creme fraiche enzo, ook geen room.
Waar maakten jullie dan een sausje mee? Saus voor witte asperges?
Mja, zit er hier gewoon niet in. Ook niet in lunch.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:36 schreef fietsie het volgende:
Omdat de avondmaaltijd ook mijn enige is doe ik er juist tegenwoordig extra mijn best op..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |