Plus nog een van de oudste redenen die er zijn: geld.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja Jimmy introduceert Walt ook niet aan Gus. Jimmy weet niet eens wie Gus is of hoe hij eruit ziet. Dat ging via Mike, na dit gedoe kan ik best begrijpen dat Jimmy Mike vrij goed vertrouwt. Ook in de woestijn redde Mike uiteraard Jimmy. Het is natuurlijk ook zo dat Saul niet direct enthusiast reageerde op de pitch van Walt en Jesse pas nadat hij al een hun advocaat is en hoort hoe grootschalig ze meth maken zegt hij I know a guy who knows a guy who knows a guy. BB S2E11, daarmee zet hij zich wel een stap verder van het gebeuren af dan werkelijk maar hij kent Fring nu nog niet en waarschijnlijk dan dus ook niet er is weinig reden dat Gus zich zou introduceren aan Jimmy.
Waarom hij uberhaupt nog in dat shady circuitje zit na dit gedoe moet nog blijken. Tenminste we kunnen zien dat hij er wel toe aangetrokken is en dat Kim hem er best in support. Afhankelijk van wat ze verzonnen hebben is het denk ik niet bepaald vergezocht dat hij gewoon doorgaat en met deze ervaring op zak een heel stuk cynischer is.
"When you're in.... you're in."quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom hij uberhaupt nog in dat shady circuitje zit na dit gedoe moet nog blijken.
Nouja in zijn geval niet dus. Zijn connectie met de Salamanca's is redelijk dood. Zoals ik net al schreef heeft hij geen connectie met Fring.quote:
Die vlieg is een gereïncarneerde Lalo die de boel nog probeert te saboteren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:36 schreef Scrummie het volgende:
Als ik Breaking Bad nog een keer ga kijken, kijk ik toch met andere ogen naar de vloer van het lab.
Eh, hij kan niet meer terug, want in de gewone rechtbank wordt hij nu als kartel advocaat gezien...quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:34 schreef Rianne84 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Jimmy zich na al dit gedoe nog steeds bezig houdt met het kartel, druglord-to-be Walter White met open armen ontvangt en hem ook nog in contact brengt met Fring.
Hij had nu beter met Kim kunnen emigreren![]()
Maar er zal wel een plausibele verklaring komen. Zin in de rest van het seizoen
Ik denk dat we die verklaring al hebben. Elke keer als je verwacht dat Jimmy en Kim er genoeg van hebben, gaan ze vol voor het tegenovergestelde. Nu ze verantwoordelijk zijn voor Howards dood, verwacht je dat ze ermee stoppen; ik denk dat ze allebei zeggen 'fuck it, als we deze personen zijn, dan doen we het wel goed'. Verklaart ook waarom Jimmy vrolijk geld witwast voor het kartel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:34 schreef Rianne84 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Jimmy zich na al dit gedoe nog steeds bezig houdt met het kartel, druglord-to-be Walter White met open armen ontvangt en hem ook nog in contact brengt met Fring.
Hij had nu beter met Kim kunnen emigreren![]()
Maar er zal wel een plausibele verklaring komen. Zin in de rest van het seizoen
Verantwoordelijk voor Howards dood? Dat is uiteraard Lalo. Voor welk Cartel wast Jimmy volgens jou dan geld wit, of vond je Walt een kartel?quote:Op woensdag 13 juli 2022 16:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik denk dat we die verklaring al hebben. Elke keer als je verwacht dat Jimmy en Kim er genoeg van hebben, gaan ze vol voor het tegenovergestelde. Nu ze verantwoordelijk zijn voor Howards dood, verwacht je dat ze ermee stoppen; ik denk dat ze allebei zeggen 'fuck it, als we deze personen zijn, dan doen we het wel goed'. Verklaart ook waarom Jimmy vrolijk geld witwast voor het kartel.
Het is een butterfly-effect en dat maakt het zo pijnlijk voor Jimmy en Kim. Als zij die jacht op Howard niet hadden gedaan, had Howard nooit een reden om op het verkeerde moment en plek te komen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Verantwoordelijk voor Howards dood? Dat is uiteraard Lalo. Voor welk Cartel wast Jimmy volgens jou dan geld wit, of vond je Walt een kartel?
Zulke complexe plannen werken in het echt nooit. Kans dat Kim naar de politie gaat of dat Fring zijn huis niet verlaat maken de slagingskans in het echt nihil.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:17 schreef TLC het volgende:
Ik vond dat Mike wel erg makkelijk in het ootje werd genomen door Lalo.
Misschien, als ze goede vrienden waren geweest had hij ook op bezoek kunnen zijn en even koelbloedig doodgemaakt. Je kan eventueel zeggen dat ze mede schuldig zijn, door middel van hun contact met Lalo. Maar schuldig nah, dan kun je net zo goed zeggen dat het Howards schuld was want als hij zich anders had gedragen naar die twee hadden ze waarschijnlijk een ander doelwit gevonden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:51 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Het is een butterfly-effect en dat maakt het zo pijnlijk voor Jimmy en Kim. Als zij die jacht op Howard niet hadden gedaan, had Howard nooit een reden om op het verkeerde moment en plek te komen.
Niet meer dan Gus, waarom moest die nou weer in zijn eentje dat lab gaan bekijken. Ik bedoel okay dan weet hij door Kim dat zon aanslag op zijn voordeur niet het meesterplan voor hem was. Maar of Lalo zomaar even die geheime ingang naar dat lab gevonden had, daar leek het ook niet op. Wat heeft al die beveiliging uberhaupt voor nut als je vervolgens je met zulke acties je uit je schulp laat lokken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:17 schreef TLC het volgende:
Hannibal zou zeggenquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zulke complexe plannen werken in het echt nooit. Kans dat Kim naar de politie gaat of dat Fring zijn huis niet verlaat maken de slagingskans in het echt nihil.
Dat gold ook voor veel van die mooie plannen uit BB. Een goed plan is een plan dat werkt, en dat is een simpel plan.
Dat laatste uiteraard. Ik dacht ook even dat dit de manier was waarop ze de serie uit zou gaan. Vluchten en nooit meer terug komen.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 21:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toch handig, zo'n forum. Ik had deze niet opgemerkt.
In was wat verward door de scène waarin Saul Kim naar voren schoof voor de klus. Wilde hij nou echt dat ze het zou doen of hoopte hij dat ze zou vluchten? Ik neem aan het laatste maar dan heeft hij haar toch erg verkeerd ingeschat.
Ja dat vond ik ook, ik had meteen al door wat er aan de hand was. Overigens ook gek dat Saul het niet meteen doorhad (of wel, was me eigenlijk niet duidelijk) terwijl die toch van de plannetjes is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:17 schreef TLC het volgende:
Ik blijf erbij dat er een serie komt van de tijd na BB waar Saul vergaat als naar Gene. En ik ben er van overtuigd dat Kim daarin een rol gaat spelen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Kim gaat het denk ik overleven, maar zal wel uit ABQ verdwijnen vermoed ik omdat ze ook niet in BB zat. Een potentiële spin-off voor haar karakter post BB blijft dan tevens een mogelijkheid.
De laatste aflevering gezien?quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
..bijvoorbeeld dat Gus in BB opmerkt dat hij de laatste Salamanca vermoord heeft. Dat betekent automatisch dat Lalo dus wel dood moest zijn gegaan in BCS, want in BB heb je dat niet gezien. Een los eindje is geen optie in deze serie.
Ik zou niet weten waarom ze meer screentijd moeten krijgen. Jesse en Walt hebben in de huidige tijd nog totaal geen band met elkaar. Denk dat ze de scène waarin zij Saul ontvoeren opnieuw in beeld brengen. Of iets van een flashback/nieuwsbericht na de gebeurtenissen in BB.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de volgende aflevering, elke keer verwacht ik dat walter en jesse opduiken...en dat gebeurd steeds maar niet.
Ik hoop wel dat ze meer dan een minuutje screentijd krijgen.
Ik hoop dat ze er niet in zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat de makers dat aandurven.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de volgende aflevering, elke keer verwacht ik dat walter en jesse opduiken...en dat gebeurd steeds maar niet.
Ik verwacht dat het begin van BB overloopt met het einde van BCS met herhalingen van scenes en wat extra scenesquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er niet in zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat de makers dat aandurven.
Van Jesse okay, misschien is er iets te bedenken dat hij aan het dealen is of een interactie heeft met een advocaat als Jimmy of Kim. Maar wat moet Walt in godsnaam doen in BCS opdraven voor een cameo in het verkeer of bij die laundromat?
Walter en Jesse zijn de kers op de taart: geinig, maar totaal onnodig. Dit is niet hun verhaal.quote:Op donderdag 14 juli 2022 @ 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |