abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204900362

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital(MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 29-05-2022 13:53:30 ]
pi_204900659
Het is een beetje gissen hoe of wat, maar de projecten bij MCF zijn vaak koop, snelle renovatie, verkoop. Volgens mij is het wel usance in de industrie om daar 10% op te betalen. Niet alleen bij Corbelo, maar alle projecten.
Mijn idee is dat de aanlevering van materialen en de daarbij behorende exorbitante prijsstijgingen een rol spelen in het geheel.
pi_204900715
Ben benieuwd hoe MCF dit gaat aanpakken, en of dat we iets van onze inleg terug gaan zien?

Als de inleg terug komt hebben ze bestaansrecht, anders kan het wel eens zo zijn dat MCF door dit voorval snel uitgespeeld is. Verwacht dat er dan niet veel investeerders meer zijn te vinden.
  zondag 29 mei 2022 @ 14:22:03 #4
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204900859
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:08 schreef quepos het volgende:
Ben benieuwd hoe MCF dit gaat aanpakken, en of dat we iets van onze inleg terug gaan zien?

Als de inleg terug komt hebben ze bestaansrecht, anders kan het wel eens zo zijn dat MCF door dit voorval snel uitgespeeld is. Verwacht dat er dan niet veel investeerders meer zijn te vinden.
Heb het gevoel dat het vertrouwen een beetje weg is.
Vandaar ook dat de investeringen lang nodig hebben om vol te lopen.
Enige tijd geleden was een wekker niet voldoende. Dan had je zowat een stopwatch nodig.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204901050
We kunnen hier wel heel uitgebreid zitten speculeren maar het beste is gewoon de telefoon pakken en vragen hoe het zit.
Pecunia non olet
pi_204902436
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:37 schreef obligataire het volgende:
We kunnen hier wel heel uitgebreid zitten speculeren maar het beste is gewoon de telefoon pakken en vragen hoe het zit.
Reactie op vraag over uitblijven van 1e rentebetaling van MCF project Nidda in DE (in betaalschema 21-05-2022):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204903772
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:04 schreef Crowdmeister het volgende:
Het is een beetje gissen hoe of wat, maar de projecten bij MCF zijn vaak koop, snelle renovatie, verkoop. Volgens mij is het wel usance in de industrie om daar 10% op te betalen. Niet alleen bij Corbelo, maar alle projecten.
Mijn idee is dat de aanlevering van materialen en de daarbij behorende exorbitante prijsstijgingen een rol spelen in het geheel.
een tijdje geleden hadden ze het over grote achterstanden bij het kadaster in het VK als oorzaak
pi_204904540
In de afgelopen 2 weken diverse keren contact gehad met de klantenservice van MCF en het lijkt er op dat er momenteel verschillende problemen spelen:

1. Achterstanden bij het kadaster in het VK zijn nog steeds niet (volledig) weggewerkt.

2. Er zijn problemen ontstaan met het automatisch uitbetalen van rentebetalingen waardoor bij sommige projecten / investeerders de rente niet kan worden uitbetaald ofschoon de leningnemer wel aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

3. Eén van de voornaamste leningnemers, Corbelo, voldoet sinds enige tijd niet aan zijn betalingsverplichtingen waardoor de rente op deze leningen niet kan worden uitbetaald.

Met name het laatste is zorgelijk, te meer daar de communicatie vanuit MCF hieromtrent ernstig te wensen overlaat ...
  zondag 29 mei 2022 @ 17:34:25 #9
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_204905021
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:07 schreef Xpro het volgende:
3. Eén van de voornaamste leningnemers, Corbelo, voldoet sinds enige tijd niet aan zijn betalingsverplichtingen waardoor de rente op deze leningen niet kan worden uitbetaald.
Bij MCF lezen ze hier altijd mee, dus onze zorgen zullen daar inmiddels volledig bekend zijn.

Als een leningnemer dergelijke quotes op social media gaat zetten, dan heb ik eerlijk gezegd ook mijn ernstige bedenkingen over zijn verstandelijke vermogens.
(Never needed a chill out more in my life…who’s stupid idea was it to start my own businesses….)
Zeg zoiets gerust tegen je familie of goede vrienden, maar dit op Instagram gaan zetten is natuurlijk oerdom!

MCF kan inmiddels vol aan de bak met "recovery" en tot die tijd is er waarschijnlijk niet 1 investeerder die nog over de brug wil komen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat aflopen..
pi_204905997
Eens met andere schrijvers: Communicatie is key. Dus ik hoop dat Max dat oppakt.
Investeringen van mij bij Max heb ik on hold gezet. Pas als het totale plaatje weer duidelijk is ga ik verder investeren in de UK.
pi_204906101
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:40 schreef obligataire het volgende:
Dat GoCredible verhaal bij KOM, de nieuwe betaaldienstverlener, dat hoef je toch alleen te activeren ten behoeve van nieuwe investeringen? Met andere woorden, is het een aflopend verhaal bij KOM, dan hoef je niets te doen, de centjes blijven gewoon komen?
Zo heb ik het ook begrepen. Ik ben ook zeker niet van plan om akkoord te gaan met de aangepaste voorwaarden waardoor ik opnieuw kosten moet betalen voor projecten die bij start al kosten ingehouden hebben.

Op dit moment heb ik er nog 6 projecten lopen, waarvan 2 probleemprojecten.
1tje betaald al sinds 2017 niet meer, maar van KoM is de opvolging minimaal. Gek genoeg wordt het project maar open gelaten en niet afgeschreven.

Ik zou blij zijn als ik van alles bij KoM af ben.
pi_204906593
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 18:33 schreef dyna18 het volgende:
Ik zou blij zijn als ik van alles bij KoM af ben.
Zorgen dat ING KOM overneemt, waarna ze daarna achterkomen dat ze investeerders beter kunnen afkopen
pi_204909260
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:07 schreef Xpro het volgende:
3. Eén van de voornaamste leningnemers, C*elo, voldoet sinds enige tijd niet aan zijn betalingsverplichtingen waardoor de rente op deze leningen niet kan worden uitbetaald.
N.a.v. dit punt net even gecheckt.
Als ik onder "investeringen" het tabblad "Repayments Status" bekijk, dan staat overal "Op schema". Kijk ik echter bij alle leningen van C*elo, dan zie ik dat één van de vijf leningen waaraan ik deelneem een achterstand heeft. Dat laatste is correct.
Leningnr.: 904972 is bij. Volgende betaling 13 juni 2022.
Leningnr.: 850826 loopt achter. Wacht nog op 13 mei 2022: 1e termijn.
Leningnr.: 819816 is bij. Volgende verwacht 8 juni 2022.
Leningnr.: 829252 is bij. Volgende verwacht 8 juni 2022.
Leningnr.: 787396 is bij. Volgende verwacht 1 juni 2022.

De stelling dat C*elo Group Ltd en/of C*elo Pr*ty Group Ltd sinds enige tijd niet meer aan de betalingsverplichtingen voldoen lijkt me zo op het eerste gezicht te kort door de bocht. Dat is in elk geval niet wat ik in mijn portefeuille zie gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 29-05-2022 21:36:19 ]
pi_204909792
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:27 schreef Groepfunder het volgende:
De stelling dat C*elo Group Ltd en/of C*elo Pr*ty Group Ltd sinds enige tijd niet meer aan de betalingsverplichtingen voldoen lijkt me zo op het eerste gezicht te kort door de bocht. Dat is in elk geval niet wat ik in mijn portefeuille zie gebeuren.
Ik zit zelf in meer dan 20 leningen van Corbelo waarvan inmiddels bijna de helft een betalingsachterstand heeft. Probleem doet zich voor sinds ruim 2 weken. Overigens werd dit ook door de vriendelijke dame van de klantenservice telefonisch bevestigd. Gepland is naar verluid om deze week met een update te komen.
pi_204910008
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:52 schreef Xpro het volgende:

[..]
Ik zit zelf in meer dan 20 leningen van Corbelo waarvan inmiddels bijna de helft een betalingsachterstand heeft. Probleem doet zich voor sinds ruim 2 weken. Overigens werd dit ook door de vriendelijke dame van de klantenservice telefonisch bevestigd. Gepland is naar verluid om deze week met een update te komen.
Een wijze les voor mij in ieder geval, om dus bij MCF niet alleen aan spreiding in leningen te doen, maar ook op letten welke project ontwikkelaar er achter zit. Hele andere manier van spreiden dan bij een CCF of HCN.
pi_204910835
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:52 schreef Xpro het volgende:

[..]
Ik zit zelf in meer dan 20 leningen van Corbelo waarvan inmiddels bijna de helft een betalingsachterstand heeft. Probleem doet zich voor sinds ruim 2 weken. Overigens werd dit ook door de vriendelijke dame van de klantenservice telefonisch bevestigd. Gepland is naar verluid om deze week met een update te komen.
Ik heb er momenteel 7 waarvan bij 5 afgelopen maand de rente is betaald. Daarnaast nog een geheel afgeloste lening van deze leningnemer.

Overal een 'first rank mortgage' dus uiteindelijk lijkt het risico vrij beperkt.

Ik ga morgen ook maar eens bellen. Want ik heb er ook nog een paar andere open staan (met nog een paar werkdagen te gaan in mei).
Pecunia non olet
pi_204911936
De eerstehulparts betaald zijn lening vervroegd terug
quote:
Het restant van de hoofdsom is ineens betaald door ondernemer Gor. Dat betekent dat alle betalingsverplichtingen zijn voldaan. Wij willen Gor dan ook hartelijk bedanken voor het keurig naleven van alle verplichtingen. Verder danken wij u voor het gestelde vertrouwen in ons platform en in de propositie van Gor.

De doorbetaling zullen wij op korte termijn uitvoeren. In de leningadministratie ziet u dit terug als slottermijn. Na doorbetaling, zullen wij het projecten na ongeveer twee weken de status 'afgerond' geven.

Met vriendelijke groet,


St. Zekerheden KoM
Tobias Knibbeler
pi_204911950
Premium artikel in de Telegraaf over de nieuwe EU regels voor crowdfundingplatformen:
https://www.telegraaf.nl/(...)enplatforms-veiliger
Iemand met een Premium account die dit artikel kan posten?
pi_204911972
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:45 schreef OpDieFiets het volgende:
Premium artikel in de Telegraaf over de nieuwe EU regels voor crowdfundingplatformen:
https://www.telegraaf.nl/(...)enplatforms-veiliger
Iemand met een Premium account die dit artikel kan posten?
Bij deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:02:33 #20
459751 OpDieFiets
pi_204912101
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Bij deze:
Bedankt!
  maandag 30 mei 2022 @ 10:39:42 #21
500337 Crowdmeister
pi_204912368
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:34 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Bij MCF lezen ze hier altijd mee, dus onze zorgen zullen daar inmiddels volledig bekend zijn.

Als een leningnemer dergelijke quotes op social media gaat zetten, dan heb ik eerlijk gezegd ook mijn ernstige bedenkingen over zijn verstandelijke vermogens.
(Never needed a chill out more in my life…who’s stupid idea was it to start my own businesses….)
Zeg zoiets gerust tegen je familie of goede vrienden, maar dit op Instagram gaan zetten is natuurlijk oerdom!

MCF kan inmiddels vol aan de bak met "recovery" en tot die tijd is er waarschijnlijk niet 1 investeerder die nog over de brug wil komen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat aflopen..
Ik heb ook even door die Instagram account gebladerd, de bv heeft wel personeel in dienst. Je zou toch zeggen dat de eigenaar wel wat verantwoordelijkheidsgevoel heeft tov zijn medewerkers.
Opvallend trouwens dat de eigenaar op polo zit en helicopterlessen neemt/nam.
Ik hou er nu maar over op, zoals al gemeld hier door anderen, het is wachten tot MCF met een gedetailleerde uitleg komt wat er nu precies aan de hand is.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:41:27 #22
493517 Xpro
pi_204912375
Update HCN inzake Sushi Roku:

quote:
Geachte investeerder,
Afgelopen dinsdag is het faillissement uitgesproken door de rechtbank betreffende Sushi Roku. Doordat er reeds geruime tijd betalingsproblemen waren, hadden wij reeds invorderingsmaatregelen getroffen. Hierdoor hebben wij u maandelijks door kunnen blijven betalen en zullen wij dit voorlopig ook kunnen blijven doen.
Wij zullen onze restantvordering formeel aanmelden bij de betreffende curator.
Zodra wij meer relevante informatie hebben, gaan wij die met u delen.

Met gastvrije groet,
Horeca Crowdfunding Nederland
Goed om te zien dat HCN er boven op blijft zitten !
  maandag 30 mei 2022 @ 11:01:10 #23
3885 dyna18
pi_204912508
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:43 schreef KrekelJapie het volgende:
De eerstehulparts betaald zijn lening vervroegd terug
[..]

Hier ben ik echt blij mee.
Dit was een project om een 2e vestiging aan te schaffen in Rotterdam.
Op dit pand was ook de zekerheid gegeven.

Echter blijkt deze vestiging nooit aangekocht te zijn (en is de zekerheid er dus ook niet). Het is dan ook altijd compleet onduidelijk geweest wat er met het geld gedaan is.
KoM heeft hier verder nooit achteraan gezeten en vond het wel best. Ik heb hierover nog bij KoM aan de bel getrokken, maar nooit een reactie gekregen.

Gelukkig geen probleemproject en de ondernemer heeft altijd netjes betaald. Dus hiermee is een potentieel probleem verdwenen.

Bovendien is het sowieso feest als er weer een KOM project minder is.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:18:21 #24
459751 OpDieFiets
pi_204912622
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:07 schreef obligataire het volgende:
Ik ben wel hoopvol gestemd over de afloop van Proced*e Holding. Die houdt ons al een jaar of vijf aan het lijntje maar als het goed is wordt binnenkort de 2e hypotheek geëxecuteerd. Ik ben benieuwd wat er dan met de achterstallige rente gebeurt; een aanzienlijk bedrag inmiddels.
Ik ben ook hoopvol, maar toch met enige reserve. Deze man heeft een historie van eerdere faillissementen en juridische gevechten met gerechtsdeurwaarders, dus het zou me niet verbazen als hij met trucjes komt om de boel weer te vertragen of aan te vechten.
Een ding dat me opviel was dat de WOZ waarde van zijn privewoning in 2021 plotseling bijna 30% gedaald is t.o..v. het jaar ervoor (en nu zelfs 15% lager is dan in 2014).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:24:54 #25
460176 peterc
pi_204912687
SIG Ruys de Beerenbroucklaan vervroegd afgelost (incl boeterente)
  maandag 30 mei 2022 @ 12:02:55 #26
485586 KrekelJapie
pi_204913056
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:01 schreef dyna18 het volgende:
Echter blijkt deze vestiging nooit aangekocht te zijn (en is de zekerheid er dus ook niet). Het is dan ook altijd compleet onduidelijk geweest wat er met het geld gedaan is.

KoM heeft hier verder nooit achteraan gezeten en vond het wel best. Ik heb hierover nog bij KoM aan de bel getrokken, maar nooit een reactie gekregen.

Nuance: Het pand is wel aangekocht en er is een 1e hypotheek gevestigd (zie hypotheekakte in je account). Het pand is alleen nooit in gebruik genomen met het doel uit de pitch.
  maandag 30 mei 2022 @ 13:23:54 #27
442290 obligataire
pi_204913714
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:18 schreef OpDieFiets het volgende:
Drienerbrakenweg 18, 7522PD Enschede
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zal wel een bezwaar hebben ingediend maar het lijkt me dat er genoeg waarde is om ons tot de laatste cent te betalen :7

Hij zit nu nog dicht bij de golfbaan. Hij zal vanaf de daklozenopvang verder moeten fietsen om nog een balletje te kunnen slaan.
Pecunia non olet
  maandag 30 mei 2022 @ 14:28:57 #28
464936 gaanmetdiebanaan
pi_204914168
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij zal wel een bezwaar hebben ingediend maar het lijkt me dat er genoeg waarde is om ons tot de laatste cent te betalen :7
Dat zal afhangen van het openstaande hypotheekbedrag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 30-05-2022 14:41:24 ]
  maandag 30 mei 2022 @ 15:18:46 #29
485586 KrekelJapie
pi_204914512
Opening meerdere bezorg/afhaal restaurants tegen 8,5% rente https://www.collincrowdfund.nl/delicious-healthy-b-v/
2x 2e hypotheek.

Adres a'dam staat niet in de pitch. Dit is vermoedelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grotendeels materiële dekking obv de overwaarde. Misschien weer iets om mee te nemen tegen een wat verhoogd risico.

[ Bericht 13% gewijzigd door KrekelJapie op 30-05-2022 15:29:03 ]
  maandag 30 mei 2022 @ 16:20:08 #30
3885 dyna18
pi_204915022
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nuance: Het pand is wel aangekocht en er is een 1e hypotheek gevestigd (zie hypotheekakte in je account). Het pand is alleen nooit in gebruik genomen met het doel uit de pitch.
Ah, dat het pand wel aangekocht is wist ik niet (en KoM heeft dit ook niet geantwoord op mijn vraag).
Wel bijzonder dat ze dan het pand dan 5,5 jaar lang nooit in gebruik genomen hebben.
  maandag 30 mei 2022 @ 16:59:02 #31
487130 Soulfreak
pi_204915297
De link was hier al eerder gedeeld, maar vandaag kreeg ik hem ook nog van Collin. Ook hierin aangegeven dat de lening waar ik in zit vervroegd wordt afgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:13:29 #32
441364 NaRegenDeZon
pi_204915419
Net deze mail binnen van GvE t.a.v Luxury Suits. Een bij velen van ons welbekend hoofdpijn dossier uit alweer 2014.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja wat zal ik er van zeggen....................... Denk dat ik, met veel tegen zin, maar voor stem. Komt er tenminste nog wat binnen.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:16:02 #33
231213 Halcon
pi_204915458
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Net deze mail binnen van GvE t.a.v Luxury Suits en welbekend hoofdpijn dossier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja wat zal ik er van zeggen....................... Denk dat ik, met veel tegen zin, maar voor stem.
Is toch niet heel erg slecht? Gezien al die beslagen zijn er nog wel wat meer mensen die geld van 'm te vorderen hebben.

Dat een onverdeelde helft niet verkocht kan worden, is overigens niet per definitie waar.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:51:29 #34
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_204915761
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:16 schreef Halcon het volgende:
Is toch niet heel erg slecht? Gezien al die beslagen zijn er nog wel wat meer mensen die geld van 'm te vorderen hebben.
Dat is te zeggen.... ik verspeel liever ¤ 100,- aan een hardwerkende eerlijke ondernemer die het desondanks niet gaat redden met z'n bedrijf, dan een tientje aan deze notoire oplichter!

Desondanks zal ik net als NRDZ met frisse tegenzin uiteindelijk toch maar instemmen met dit voorstel.
  maandag 30 mei 2022 @ 18:02:16 #35
231213 Halcon
pi_204915849
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dat is te zeggen.... ik verspeel liever ¤ 100,- aan een hardwerkende eerlijke ondernemer die het desondanks niet gaat redden met z'n bedrijf, dan een tientje aan deze notoire oplichter!

Desondanks zal ik net als NRDZ met frisse tegenzin uiteindelijk toch maar instemmen met dit voorstel.
Tsja, het leed is toch al geleden. Nu een kwestie van de schade zoveel mogelijk te beperken.
  maandag 30 mei 2022 @ 18:08:12 #36
447272 fok321
pi_204915900
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:24 schreef peterc het volgende:
SIG Ruys de Beerenbroucklaan vervroegd afgelost (incl boeterente)
Lekker dan ... op 2 mei de jaarlijkse kosten ingehouden en op 28 mei afgelost :(
  maandag 30 mei 2022 @ 18:30:52 #37
487130 Soulfreak
pi_204916094
Blijkbaar hebben andere investeerder nog wel vertrouwen in Capital Circle, het 30ML Zeist project is vol.

Tevens zie ik in mijn account dat er vandaag een aangepast terugbetaalschema en eerdere terugbetaling is voor project Bro*dje B*wust van ¤0. Uitstaande bedrag foetsie weg en resterende termijnen 0. En 0,0 communicatie.
  maandag 30 mei 2022 @ 18:30:57 #38
3885 dyna18
pi_204916095
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:08 schreef fok321 het volgende:

[..]
Lekker dan ... op 2 mei de jaarlijkse kosten ingehouden en op 28 mei afgelost :(
Als op 28 mei de lening afgelost werd, dan was dit op 2 mei al bekend bij SiG, want de ondernemer moet dit minimaal 1 maand van te voren kenbaar maken.

Stuur even een mailtje naar SiG, want vaak boeken ze bij genoeg feedback de kosten terug.
  maandag 30 mei 2022 @ 19:47:34 #39
460176 peterc
pi_204916880
HCN 138 Trash Ibiza cf betaalschema afgelost / 48mnd 7,5% / chapeau & succes Wiebe Kuipers
  maandag 30 mei 2022 @ 20:03:35 #40
170879 RRuffneck
pi_204917122
Ik heb zo'n zelfde email mogen ontvangen, maar dan voor ander projectnr:
"project 3402 | L* Suits (Suites??)
Het aanbod is een bedrag, na aftrek van de gemaakte kosten, van ¤ 78.205,86. U heeft al 45 termijnen retour ontvangen voor dit project. Dit is omgerekend ruim 94% van uw inleg. Indien de meerderheid van de investeerders akkoord gaat met het aanbod, wordt ruim 110% van uw inleg ontvangen."
Gelukkig een beter recovery-percentage dan dat andere project
(dat andere project was mij overigen niet bekend)

[ Bericht 12% gewijzigd door RRuffneck op 30-05-2022 21:38:38 (toelichting niet-dubbel) ]
  maandag 30 mei 2022 @ 21:09:42 #41
476270 tnhb
pi_204917857
dubbel
  dinsdag 31 mei 2022 @ 00:07:26 #42
447272 fok321
pi_204919473
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Als op 28 mei de lening afgelost werd, dan was dit op 2 mei al bekend bij SiG, want de ondernemer moet dit minimaal 1 maand van te voren kenbaar maken.

Stuur even een mailtje naar SiG, want vaak boeken ze bij genoeg feedback de kosten terug.
Sterker nog ... de hypotheek is op 11 mei afgelost, de investering en rente zijn op 28 mei gestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er over gemaild ...
  dinsdag 31 mei 2022 @ 02:30:21 #43
485586 KrekelJapie
pi_204919607
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 00:07 schreef fok321 het volgende:

[..]
Sterker nog ... de hypotheek is op 11 mei afgelost, de investering en rente zijn op 28 mei gestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er over gemaild ...
Volgens het bericht is er wel rente betaald tot 28-5. Termijn vanaf jaarlijkse kosten blijft 28 dagen
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:03:16 #44
231213 Halcon
pi_204920648
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 20:03 schreef RRuffneck het volgende:
Ik heb zo'n zelfde email mogen ontvangen, maar dan voor ander projectnr:
"project 3402 | L* Suits (Suites??)
Het aanbod is een bedrag, na aftrek van de gemaakte kosten, van ¤ 78.205,86. U heeft al 45 termijnen retour ontvangen voor dit project. Dit is omgerekend ruim 94% van uw inleg. Indien de meerderheid van de investeerders akkoord gaat met het aanbod, wordt ruim 110% van uw inleg ontvangen."
Gelukkig een beter recovery-percentage dan dat andere project
(dat andere project was mij overigen niet bekend)
Waarom melden ze eigenlijk het percentage van de inleg? Om het interessanter te laten lijken? Het gaat er toch juist om hoeveel % je ontvangt van wat je te vorderen hebt (hoofdsom + rente)?
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:15:28 #45
442290 obligataire
pi_204920752
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 00:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb er momenteel 7 waarvan bij 5 afgelopen maand de rente is betaald. Daarnaast nog een geheel afgeloste lening van deze leningnemer.

Overal een 'first rank mortgage' dus uiteindelijk lijkt het risico vrij beperkt.

Ik ga morgen ook maar eens bellen. Want ik heb er ook nog een paar andere open staan (met nog een paar werkdagen te gaan in mei).
Vandaag gebeld met MAX maar dat leverde niet heel veel info op buiten wat we al weten (probleempjes kadaster, IT en Corb**o).

In de meeste gevallen is het geld al binnen maar is het een kwestie van hoe door te storten. Wordt hard aan gewerkt. Corb**o is uiteraard een potentieel groter probleem maar daar was mijn contactpersoon licht positief over, zonder details te kunnen/willen noemen.

Er komt a.s. donderdag een Q&A waarbij toelichting wordt gegeven op alle vragen. Daarvoor komt vandaag iets binnen bij de investeerders.
Pecunia non olet
  dinsdag 31 mei 2022 @ 10:41:31 #46
60131 CaLeX
HEY!
pi_204920942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom melden ze eigenlijk het percentage van de inleg? Om het interessanter te laten lijken? Het gaat er toch juist om hoeveel % je ontvangt van wat je te vorderen hebt (hoofdsom + rente)?
Dit, om de pijn te verzachten.

94% van de inleg klinkt een heel stuk fijner dan 39% van het te vorderen bedrag + (boete?) rente.

Met 90%+ recovery zou ik overigens bedanken & incasseren. dat wil ik ook wel met mijn lopende defaults :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 11:40:00 #47
476270 tnhb
pi_204921328
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 00:07 schreef fok321 het volgende:

[..]
Sterker nog ... de hypotheek is op 11 mei afgelost, de investering en rente zijn op 28 mei gestort
...

Ik heb er over gemaild ...
Ik durf het antwoord in dit geval geval wel te voorspellen, ga maar eens rekenen :) .
Mijn voorspelling is dat dit uiteindelijk een sterk staaltje (mag ik het misleidende of manipulatieve noemen?) communicatie is van het platform. (maar ik hoop dat ik ongelijk krijg!) Kort geleden hadden we bij een ander platform een soortgelijk geval, was plotseling een hele maand (ipv een deel) rente aan het eind betaald en werd gecommuniceerd als een foutje in uw voordeel. Toen bleek dat er uiteindelijk nog rente uit de eerste maand betaald moest worden, met rente op rente was het "teveel betaalde" (op wat afronding) na het bedrag wat de investeerders nog tegoed hadden.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:15:57 #48
435667 bleyenburg
pi_204922132
Inzake stem procedure luxury heb ik deze mail ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 14:18:51 #49
487940 Slijker
pi_204922575
Spare Rib Express van Collin staat open voor de liefhebbers
  dinsdag 31 mei 2022 @ 15:04:55 #50
451848 djtiesto8
pi_204922865
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:18 schreef Slijker het volgende:
Spare Rib Express van Collin staat open voor de liefhebbers
Ik had verwacht dat er meer interesse was voor de Spare Rib Express, er staat na een uur nog steeds 30% open. De snelheid waarmee de ¤1,275 mln voor het hospice bij elkaar is gefund vind ik juist boven verwachting (binnen 2 uur), al heeft het zeker een gunfactor + goede zekerheden.

[ Bericht 2% gewijzigd door djtiesto8 op 31-05-2022 15:13:25 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')