abonnement Unibet Coolblue
pi_204887709
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb deze ook meegenomen. De zekerheden zijn voor deze rente niet eens zo slecht met een tweede hypotheek en een borg van de vorige eigenaren. Ik vind het een grote plus dat hij als bedrijfsleider weet wat hij koopt.
Dat zijn ook mijn overwegingen.
Samen met de volledige lineaire aflossing.
pi_204888371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb deze ook meegenomen. De zekerheden zijn voor deze rente niet eens zo slecht met een tweede hypotheek en een borg van de vorige eigenaren. Ik vind het een grote plus dat hij als bedrijfsleider weet wat hij koopt.
Dat, en ik heb 4 andere spare rib express leningen waarvan 2 zonder problemen zijn afgelost en 2 zonder vertraging of corona-uitstel nog lopen. Dus de formule werkt wel lijkt me.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 13:05:27 #278
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204888643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:31 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat, en ik heb 4 andere spare rib express leningen waarvan 2 zonder problemen zijn afgelost en 2 zonder vertraging of corona-uitstel nog lopen. Dus de formule werkt wel lijkt me.
Heb er 3 lopen bij GVE. Alles gaat volgens betaalschema.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204889446
Ik dacht net ook de sparerib express mee te nemen, totdat ik de recencies las op google. Volgensmij begint hij daar met een 1-0 achterstand, de vorige eigenaar heeft er een grote bende van gemaakt.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 15:39:01 #280
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204890220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:10 schreef quepos het volgende:
Ik dacht net ook de sparerib express mee te nemen, totdat ik de recencies las op google. Volgensmij begint hij daar met een 1-0 achterstand, de vorige eigenaar heeft er een grote bende van gemaakt.
Daar heb je een punt. Hij mag direct aan de slag met verbeter-punten.
Voordeel is dat hij ook weet wat hij moet verbeteren.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204891779
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:10 schreef quepos het volgende:
Ik dacht net ook de sparerib express mee te nemen, totdat ik de recencies las op google. Volgensmij begint hij daar met een 1-0 achterstand, de vorige eigenaar heeft er een grote bende van gemaakt.
Goed punt, dank daarvoor. Nou werkt de nieuwe eigenaar al een jaar of 10 bij een spare rib express dus icm de inzet van zijn huis in dit project heb ik voldoende vertrouwen om mijn inschrijving te laten staan.
pi_204892067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]
Is tevens de laatste betaling. Hiermee heeft het project alsnog aan zijn verplichtingen voldaan en is de lening volledig afgelost.
Vandaag ook een mailtje gehad van IVM:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.


Al met al valt de balans uiteindelijk nog niet zo slecht uit bij IVM.
19 Projecten waarvan 18 met winst afgesloten en slechts eentje op verlies (de inmiddels beruchte steigerbouwer).

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 28-05-2022 17:49:25 ]
Pecunia non olet
pi_204893049
Voor de MCF beleggers met geld dat uit staat bij Corbelo, kwam ik dit artikel nog tegen. Mijn eerste rentebetalingen kreeg ik gewoon binnen vorige week, dus ik ken niet de gehele status van deze club. Valt me wel op op social media dat ze de laatste twee maanden geen foto's hebben geplaatst van de renovatieprojecten waar ze mee bezig zijn.

https://www.google.com/am(...)mer-pub-23985070.amp
  zaterdag 28 mei 2022 @ 21:03:59 #284
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_204894056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:26 schreef Crowdmeister het volgende:
Voor de MCF beleggers met geld dat uit staat bij Corbelo, kwam ik dit artikel nog tegen. Mijn eerste rentebetalingen kreeg ik gewoon binnen vorige week, dus ik ken niet de gehele status van deze club. Valt me wel op op social media dat ze de laatste twee maanden geen foto's hebben geplaatst van de renovatieprojecten waar ze mee bezig zijn.
Ik schreef een week geleden al dat er in mijn ogen cruciale weken aankomen voor MCF; ze zullen nu moeten tonen wat ze waard zijn. In die laatste week zijn er nauwelijks nog investeringen gedaan. Om projecten vol te krijgen zullen ze zelf (direct of indirect) moeten gaan bijlappen.
Op website staat prominent aangegeven: 0,00% achterstanden. Mijn dashboard toont toch echt wat anders.

Ik vind het persoonlijk overigens onzinnig om projecten gedurende een maand lang open te laten staan voor investeringen. Als ze na 10 dagen nog niet vol zijn, dan komen ze dat in de resterende 20 dagen ook niet meer. Immers; het groepje investeerders bij MCF is beperkt. Het feit dat bij eerdere projecten de server vaak overbelast raakte, geeft aan dat dit groepje er bovenop zit en zsm investeert. Dit zal nu wel anders gaan worden want nu projecten niet (of pas heel laat) vol komen, hebben de vroege investeerders bijna een maand lang hun geld renteloos uitstaan.
pi_204895691
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 21:03 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik schreef een week geleden al dat er in mijn ogen cruciale weken aankomen voor MCF; ze zullen nu moeten tonen wat ze waard zijn. In die laatste week zijn er nauwelijks nog investeringen gedaan. Om projecten vol te krijgen zullen ze zelf (direct of indirect) moeten gaan bijlappen.
Op website staat prominent aangegeven: 0,00% achterstanden. Mijn dashboard toont toch echt wat anders.

Ik vind het persoonlijk overigens onzinnig om projecten gedurende een maand lang open te laten staan voor investeringen. Als ze na 10 dagen nog niet vol zijn, dan komen ze dat in de resterende 20 dagen ook niet meer. Immers; het groepje investeerders bij MCF is beperkt. Het feit dat bij eerdere projecten de server vaak overbelast raakte, geeft aan dat dit groepje er bovenop zit en zsm investeert. Dit zal nu wel anders gaan worden want nu projecten niet (of pas heel laat) vol komen, hebben de vroege investeerders bijna een maand lang hun geld renteloos uitstaan.
Het verdienmodel is significant anders bij MCF vergeleken met bijvoorbeeld CCF. Er staan nogal wat projecten bij MCF uit bij dezelfde projectaannemers. Dus je hebt wellicht een leuke spreiding qua projecten, maar wel vaak met de zelfde achterliggende partij. Als ze omvallen, moet MCF misschien wel 10 of meer hypotheken executeren. Bij een LTV van 75% zal je misschien uiteindelijk je geld terugkrijgen, maar dat zal wel even gaan duren.
  zondag 29 mei 2022 @ 07:55:20 #286
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204898241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 22:27 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Het verdienmodel is significant anders bij MCF vergeleken met bijvoorbeeld CCF. Er staan nogal wat projecten bij MCF uit bij dezelfde projectaannemers. Dus je hebt wellicht een leuke spreiding qua projecten, maar wel vaak met de zelfde achterliggende partij. Als ze omvallen, moet MCF misschien wel 10 of meer hypotheken executeren. Bij een LTV van 75% zal je misschien uiteindelijk je geld terugkrijgen, maar dat zal wel even gaan duren.
Aankomende tijd meer aflossingen verwacht.
Wacht even op aflossingen alvorens verder te investeren bij MCF.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204898946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 21:03 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik schreef een week geleden al dat er in mijn ogen cruciale weken aankomen voor MCF; ze zullen nu moeten tonen wat ze waard zijn. In die laatste week zijn er nauwelijks nog investeringen gedaan. Om projecten vol te krijgen zullen ze zelf (direct of indirect) moeten gaan bijlappen.
Op website staat prominent aangegeven: 0,00% achterstanden. Mijn dashboard toont toch echt wat anders.

Ik vind het persoonlijk overigens onzinnig om projecten gedurende een maand lang open te laten staan voor investeringen. Als ze na 10 dagen nog niet vol zijn, dan komen ze dat in de resterende 20 dagen ook niet meer. Immers; het groepje investeerders bij MCF is beperkt. Het feit dat bij eerdere projecten de server vaak overbelast raakte, geeft aan dat dit groepje er bovenop zit en zsm investeert. Dit zal nu wel anders gaan worden want nu projecten niet (of pas heel laat) vol komen, hebben de vroege investeerders bijna een maand lang hun geld renteloos uitstaan.
Dat is een terecht bezwaar maar diverse buitenlandse sites die al langer bestaan vertonen hetzelfde probleem. Die projecten komen uiteindelijk meestal toch wel vol maar de groep potentiële investeerders is wel veel groter. Max zou trouwens het aanbod verbreden maar het blijven toch vooral VK-projecten
pi_204899013
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Vandaag ook een mailtje gehad van IVM:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Al met al valt de balans uiteindelijk nog niet zo slecht uit bij IVM.
19 Projecten waarvan 18 met winst afgesloten en slechts eentje op verlies (de inmiddels beruchte steigerbouwer).

Zou de stiegerbouwer inmiddels al weer een vaste woon- en verblijfplaats hebben?

Ik heb er trouwens moeite mee dat dossiers maar niet afgehandeld worden. Zo heb ik al jaren niets meer gehoord over een gastouderbureau bij KoM, behalve dat het afgeschreven is en dat ze zouden blijven proberen geld terug te halen. Of over een naar het midden oosten vertrokken leningnemer in parfums, een spaanse delicatessenzaak en een notenhandel bij GvE.

En hoe zou het zijn met de duikwinkel bij FC, ook al lange tijd geen nieuws.

[ Bericht 1% gewijzigd door Faraday01 op 29-05-2022 10:42:44 ]
pi_204899251
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zou de stiegerbouwer inmiddels al weer een vaste woon- en verblijfplaats hebben?

Ik heb er trouwens moeite mee dat dossiers maar niet afgehandeld worden. Zo heb ik al jaren niets meer gehoord over een gastouderbureau bij KoM, behalve dat het afgeschreven is en dat ze zouden blijven proberen geld terug te halen. Of over een naar het midden oosten vertrokken leningnemer in parfums, een spaanse delicatessenzaak en een notenhandel bij GvE.

En hoe zou het zijn met de duikwinkel bij FC, ook al lange tijd geen nieuws.
Ik denk dat we zelf daaraan kunnen bijdragen door af en toe de boel op te schudden middels mails en telefoontjes.
Zo niet dan blijven die dossiers stof verzamelen in de kelder. Overigens denk ik dat de genoemde gevallen kansloos zijn wegens gebrek aan voor beslag vatbaar bezit.

Ik ben wel hoopvol gestemd over de afloop van Proced*e Holding. Die houdt ons al een jaar of vijf aan het lijntje maar als het goed is wordt binnenkort de 2e hypotheek geëxecuteerd. Ik ben benieuwd wat er dan met de achterstallige rente gebeurt; een aanzienlijk bedrag inmiddels.

De Ballorigjes (A en D) betalen inmiddels al weer 5 maanden netjes door.

Inzake Deni*z Banden laatst nog een aardig bedrag ontvangen dus ben ook hoopvol voor meer betalingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 29-05-2022 11:15:08 ]
Pecunia non olet
pi_204899327
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:31 schreef Faraday01 het volgende:
Zo heb ik al jaren niets meer gehoord over een gastouderbureau bij KoM, behalve dat het afgeschreven is en dat ze zouden blijven proberen geld terug te halen.
Als er eenmaal een faillissement is uitgesproken of sprake is van fraude zal het erg lastig worden om nog wat terug te halen. Dit had in een veel eerdere fase gedaan moeten worden. bv. Bij de verkoop van de eigen woning of eerdere uitwinning van het pandrecht (auto ed.). Hierbij de informatie van afgelopen maart
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 29-05-2022 11:22:13 ]
pi_204899346
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zou de stiegerbouwer inmiddels al weer een vaste woon- en verblijfplaats hebben?

30 december afgelopen jaar heb ik daar ook nog in een mail over gevraagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het antwoord gaf me een klein beetje hoop maar we zijn al 5 maanden verder inmiddels. Ik zal eens vragen wanneer hij er op terug komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204899364
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:18 schreef Collin63 het volgende:

. Dat veranderd niet, we blijven u regelmatig informeren. [/spoiler]
Dat veranderd niet :')
pi_204899396
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat we zelf daaraan kunnen bijdragen door af en toe de boel op te schudden middels mails en telefoontjes.
Zo niet dan blijven die dossiers stof verzamelen in de kelder. Overigens denk ik dat de genoemde gevallen kansloos zijn wegens gebrek aan voor beslag vatbaar bezit.

Ik ben wel hoopvol gestemd over de afloop van Proced*e Holding. Die houdt ons al een jaar of vijf aan het lijntje maar als het goed is wordt binnenkort de 2e hypotheek geëxecuteerd. Ik ben benieuwd wat er dan met de achterstallige rente gebeurt; een aanzienlijk bedrag inmiddels.

De Ballorigjes (A en D) betalen inmiddels al weer 5 maanden netjes door.

Inzake Deni*z Banden laatst nog een aardig bedrag ontvangen dus ben ook hoopvol voor meer betalingen.
Ik verwacht ook niets meer terug te zien maar vooral GvE moet zich kapot schamen voor het gebrek aan opvolging bij defaults. Ze dumpen het bij het incassobureau en daarna gebeurt er amper meer iets en wordt er niet gecommuniceerd. Met die codeberichten op de website kun je ook niets.

Een mooi voorbeeld wat ik hier al eerder genoemd heb, is de Spaanse delicatessenzaak. Volgens de coderingen loopt er al jaren een minnelijk schuldsaneringstraject. Als dat zo is, is er sprake van grote incompetentie van het incassobureau en wordt het tijd afscheid te nemen. Ondertussen hebben we nog geen cent terug gezien.
pi_204899451
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik verwacht ook niets meer terug te zien maar vooral GvE moet zich kapot schamen voor het gebrek aan opvolging bij defaults. Ze dumpen het bij het incassobureau en daarna gebeurt er amper meer iets en wordt er niet gecommuniceerd. Met die codeberichten op de website kun je ook niets.

Een mooi voorbeeld wat ik hier al eerder genoemd heb, is de Spaanse delicatessenzaak. Volgens de coderingen loopt er al jaren een minnelijk schuldsaneringstraject. Als dat zo is, is er sprake van grote incompetentie van het incassobureau en wordt het tijd afscheid te nemen. Ondertussen hebben we nog geen cent terug gezien.
Afscheid nemen lijkt me een heel goed idee. Ik snap ook niet zo goed dat dit bureau zo weinig resultaat boekt. Het ligt ook aan de opdrachtgever. Als deze enkel de dossiers over de schutting gooit en er verder niet meer naar informeerd, gaat het incassobureau/gerechtsdeurwaarder niet harder van lopen. Bedrijven die wel actief contact zoeken over openstaande casussen zullen veel sneller weer bovenop de stapel komen te liggen en de dossiers van gve blijven onderaan de stapel.
  zondag 29 mei 2022 @ 11:29:39 #295
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_204899467
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat veranderd niet :')
Regelmatig. Elke eerste maand van het jaar om de 5 jaar, is ook regelmatig. :(
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_204899471
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Afscheid nemen lijkt me een heel goed idee. Ik snap ook niet zo goed dat dit bureau zo weinig resultaat boekt. Het ligt ook aan de opdrachtgever. Als deze enkel de dossiers over de schutting gooit en er verder niet meer naar informeerd, gaat het incassobureau niet harder van lopen. Bedrijven die wel actief contact zoeken over openstaande casussen zullen veel sneller weer bovenop de stapel komen te liggen en de dossiers van gve blijven onderaan de stapel.
Dit ja.

Als een opdrachtgever zelf amper informeert, doen de meeste incassobureaus ook niet heel erg veel moeite. En is de opdrachtgever wel pro-actief, maar doen ze nog steeds niks, dan kun je beter een ander incassobureau zoeken.

Gerechtsdeurwaarder i.p.v. incassobureau, want een incassobureau kan zonder deurwaarder niet veel anders dan briefjes schrijven.
pi_204899549
Dat GoCredible verhaal bij KOM, de nieuwe betaaldienstverlener, dat hoef je toch alleen te activeren ten behoeve van nieuwe investeringen? Met andere woorden, is het een aflopend verhaal bij KOM, dan hoef je niets te doen, de centjes blijven gewoon komen?
Pecunia non olet
pi_204899675
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 11:40 schreef obligataire het volgende:
Dat GoCredible verhaal bij KOM, de nieuwe betaaldienstverlener, dat hoef je toch alleen te activeren ten behoeve van nieuwe investeringen? Met andere woorden, is het een aflopend verhaal bij KOM, dan hoef je niets te doen, de centjes blijven gewoon komen?
Zo heb ik het wel begrepen dus ben niet van plan actie te ondernemen.
pi_204899711
42208 CCF Het Tweede Thuis (id pitch) Westerlandseweg 11, 1778 KK te Westerland moet vlgs mij zijn Westerlanderweg 11 (zie WOZwaardeloket)
pi_204900239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:26 schreef Crowdmeister het volgende:
Voor de MCF beleggers met geld dat uit staat bij Corbelo, kwam ik dit artikel nog tegen. Mijn eerste rentebetalingen kreeg ik gewoon binnen vorige week, dus ik ken niet de gehele status van deze club. Valt me wel op op social media dat ze de laatste twee maanden geen foto's hebben geplaatst van de renovatieprojecten waar ze mee bezig zijn.

https://www.google.com/am(...)mer-pub-23985070.amp
Instagrampost van de eigenaar van Corbelo Group twee weken geleden: https://www.instagram.com/p/CdiKm9_KH6k/

Hoop dat de break hem goed gedaan heeft. Als Corbelo in default gaat, geven zinnen als "The developer has done over 240 of these projects in the last 4 years with the same social housing provider" en "He already has a buyer, which guarantees excellent security of exit." dus toch een vals gevoel van zekerheid.

Wellicht dat deze buyer dus toch niet zo zeker was als het werd voorgespiegeld. Aan de andere kant hadden we ons ook moeten afvragen waarom de beste man 10% rente per jaar wil/moet betalen als het risico echt zo beperkt is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')