SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De top van de klim ligt praktisch op de grens tussen Italië en Slovenië, weten we dat ook meteen. Na de klim rijden we nog vier kilometer over Sloveens grondgebied, daarna keren we terug naar Italië. De laatste Sloveense kilometers zijn bochtig, en het allerlaatste stuk voor we Italië bereiken is ook nog eens behoorlijk smal. Het is wel een beetje een weifelend begin van de afdaling, het gaat in die vier kilometer twee kilometer steil naar beneden, terwijl er ook twee vlakkere kilometers te vinden zijn. Al bij al is het wel lastig, door die bochten en het wat smallere karakter van de weg. Eenmaal terug in Italië gaat het vijf kilometer serieus naar beneden, over een weg die nog steeds niet ontzettend breed is. Wel ontzettend bochtig, het kan de moeite lonen om hier als een gek naar beneden te gaan. Veel haarspeldbochten, maar ook tal van andere bochten, meestens vrij onoverzichtelijk daar we door een donker bos crossen. Goed asfalt, dat wel. Na die steile en lastige vijf kilometer komen we op een achttal kilomter van het parcours terecht waar het overwegend vlak zal zijn. Klein stukje in stijgende lijn in de eerste twee kilometer, dan een kilometer steil naar beneden en dan vijf kilometer in subtiel dalende lijn. Of het nu omhoog of omlaag gaat, bochtig blijft het. We passeren in deze fase van de koers een aantal dorpjes met Sloveense en Italiaanse namen en rijden tussen die dorpjes in vooral door de bossen. In de buurt van het gehucht Varch gaan we bij een splitsing naar rechts en dan gaat het nog eens zes kilometer serieus naar beneden. De nare bochten vliegen ons weer om de oren, in de buurt van Postregna komen we ook nog eens een hoop haarspeldbochten tegen. Dit is wel een afdaling waar de durfals iets mee kunnen, ik neem aan dat een bepaalde ploeg met de nodige Sloveense invloeden z'n huiswerk heeft gedaan. Nibali kan hier z'n voodoo ook weer uitspelen. Voorbij de fase vol haarspeldbochten in Postregna wordt de afdaling wel een stuk makkelijker, het gaat wat meer rechtdoor verder naar beneden over een bredere weg. Alsnog, een lastige afdaling. In twee delen, eerst een paar lastige kilometer, een vreemdsoortig tussenstuk en dan nog een lastig stuk. Parcourskennis lijkt me hier een must. Na 160 kilometer komen de renner suit in Merso di Sopra, hier zijn we beneden. Nog 18 kilometer te gaan, de eerste acht daarvan zijn zo goed als vlak. Op een bocht in Merso di Sopra en eentje in Azzida na gaat het verder zo goed als rechtdoor verder naar Cividale del Friuli, waar na 168 kilometer de tweede tussensprint van de dag volgt. Rechte, brede en vlakke kilometers. Cividale del Friuli kennen we nog van de Giro van 2016, toen Mikel Nieve hier de rit won. We hopen vandaag op een andere Mikel.
In Cividale del Friuli rijden de renners over de Ponte del Diavolo, een brug die is voorzien van steentjes. Ook een deel van de bochtige tocht in het centrum van Cividale del Friuli werken we af op steentjes. Mooie plaats verder wel, lekker oud allemaal. Buiten Cividale gaat het even kort rechtdoor, dan slaan we schuin linksaf en na een bocht naar links bij de rotonde die volgt rijden we rechtdoor naar de voet van de slotklim. Op een kruispunt waar meerdere kerken bij elkaar staan gaat het schuin rechtdoor en mag er geklommen worden naar Santuario di Castelmonte. De slotklim is 7,1 kilometer lang en in deze kilometers gaat het gemiddeld aan 7,8% omhoog als we de organisatie mogen geloven. Lijkt mij een verfraaiing van de werkelijkheid, in werkelijkheid zal het gemiddelde iets lager liggen. Wat dan weer deels te maken heeft met een kilometer in dalende lijn tussendoor, het gaat dan aan 7% omlaag. Voor we dat dalende deel bereiken gaat het eerst twee kilometer omhoog aan 7%, met een pittig begin aan 8% en een pittige afsluiter aan 9%. Een vrij brede weg omhoog, die in eerste instantie behoorlijk rechtdoor gaat. Na een tijd komen we wel een fase vol haarspeldbochten tegen, daar gaat het dan ook zo steil omhoog. De kilometer omlaag is vrij simpel, omdat het wat meer rechtdoor gaat. Niet direct de lastigste bochten, een scherpe naar rechts in het begin van deze strook en daarna toch vooral relatief rechtdoor. Na deze strook gaat het gelijk weer een kilometer aan 8% omhoog, waarna het in de volgende halve kilometer weer wat vlakker wordt. Door een klein stukje vlak blijft het gemiddelde op 4% steken, maar daarna gaat het omhoog aan 9%. Na een daaropvolgende halve kilometer aan 7,6% volgt het interessante sluitstuk van deze klim, met ongeveer anderhalve kilometer te gaan gaat het een halve kilometer omhoog aan 10,6%, waarna het in de halve kilometer daarna zelfs aan 12,4% omhoog zal gaan. Gaat iedereen dus weer wachten tot het eind, zucht. Een ideale strook om nog even een paar tellen te pakken ten opzichte van je concurrenten, in het stuk naar de finish gaat het vervolgens nog maar aan 5% omhoog.
We hebben veel moois gezien vandaag, maar de slotklim valt qua omgeving wat tegen. Krijgen we weinig inspiratie van, net als de klim zelf. Het is moeilijk om hier veel te zien gebeuren, we zullen moeten wachten op de haarspeldbochten vlak voor de finish. De finish ligt bij het heiligdom van Castelmonte en dat is een plek die me spontaan bekend voorkomt. En verrek, in de Giro van 2020, in de rit naar San Daniele de Friuli, kwamen we hier voorbij. Toen ging het van een andere kant omhoog en daalden we af over de weg die nu beklommen wordt, ergens halverwege de rit. Het is een opvallend bouwwerk, of eigenlijk zelfs een heel complex. Cividale.com heeft er een heel boekwerk over geschreven en dat plemp ik hier neer en verder zoeken jullie het maar uit.quote:The Sanctuary of Castelmonte is very ancient: the oldest of the Friuli and one of the first of all the Christianity. The origins go back approximately to 1500 years ago. An old tradition place it back to the V century, immediately after the Efeso's Concilium in 431, when the Divine Maternity of Maria become official. Until yesterday this theory was without foundation and based only on tradition but in 1962, while digging in order to built the inferior church under the Sanctuary, two pavements of "cocciopesto" have been discovered, dated at least at the VI century: clear proof that until then on top of Castelmonte there was "something".
But what was that "something" at that height and eight kilometers far from Cividale? A roman garrison, a place of sight and defense, in the period of the invasions, that begun in the V century: the gothic invasion of Alarico in the 402, that one of the Huns with Attila in the 452, then the Longobards came in the 568 with Alboino for ending with the Slavic incursions and infiltrations from the VII to the IX century.
At half way between Cividale and the Sanctuary, rises the top of the Guardia Monte, whose name recalls a place of sight and defense over the valleys of Natisone. It was in those years of terror that Castelmonte become a defensive outpost of the city of Cividale and of the Friuli; and the guard soldiers naturally joined to the eve in crews the with prayers of the Vergine. Since then Cividale and the Friuli began to see in Castelmonte a safe place proteced by the Vergin.
At half way between Cividale and the Sanctuary, rises the top of the Guardia Monte, whose name recalls a place of sight and defense over the valleys of Natisone. It was in those years of terror that Castelmonte become a defensive outpost of the city of Cividale and of the Friuli; and the guard soldiers naturally joined to the eve in crews the with prayers of the Vergine. Since then Cividale and the Friuli began to see in Castelmonte a safe place proteced by the Vergin.
The Madonna di Castelmonte thus revealed itself, face to the tops of the Julian Alps, as a shield and comfort to the eastern thresholds of the Patria of Friuli and of Italy. Since the days of the Longobards and the Franks, that is, from the 568 to the 9th century, the devotees flocked up here, so much so that in the immediate vicinity of the Sanctuary there was a "Malbergium" now corrupt in Moldiaria a place of solemn meetings popular for the administration of justice.
This explains very well why the Madonna di Castelmonte has ever been called "the Ancient Madonna" and why the Slavs, who arrived here at that time, called Castelmonte "Staragora" that is "Monte Antico" precisely because they found it already inhabited since ancient times.
Inhabited by whom?
It was certainly not a suitable place for private homes, in such solitude and on an arid rock.
Who lived there, who reigned there, who called the crowds up here, could only be the Madonna.
De voorlaatste bergrit gaat om 12:10 van start in de lagune. Het wordt weer smerig warm tijdens deze rit, 29 graden in Cividale del Friuli aan de voet van de slotklim bijvoorbeeld. Kans op regen, maar wel pas later op de dag. Zo rond 16:00 zou het wel eens kunnen gaan regenen, voor die tijd zou het droog moeten blijven. Amper wind, dat hoeft niet direct een factor te zijn, ook al omdat we vooral door de bossen rijden tijdens deze rit. Kunnen we door naar de voorspelling, dit wordt natuurlijk wéér een rit voor de vluchters. We dromen allemaal van een klassementsrenner die een aanval plaatst op Kolovrat en zich als een baksteen naar beneden gooit in de afdaling, maar de meeste dromen zijn bedrog. Nee joh, die gekken gaan allemaal wachten op die steile kilometer aan het eind van deze klim om meteen een paar tellen winst te boeken. De laatste bergrit eindigt op de Fedaia, daar lijken ze alles op te zetten, met name Hindley en Carapaz dan. Landa doet wat ie kan, maar krijgt ze voorlopig niet gelost. Die zal het echt moeten hebben van een putsch, een putsch die ik in mijn dromen ga beleven maar niet in de realiteit. Ineos vindt alles best, die gaan niet strak controleren en Bahrein en Bora zijn niet in staat gebleken om de boel wel te controleren. Of nouja, Bora heeft het nog niet geprobeerd, maar dat zie ik niet snel veranderen. WE feliciteren de vluchters, derhalve.
1. Van der Poel. Ik heb vernomen dat Mathieu zijn krachten wil sparen met het oog op de tijdrit, die rijdt dus vanaf de allereerste kilometer in de aanval en ze zien hem nooit meer terug. Dat kan niet meer mis.
2. Mollema. Omdat het zo'n vlaggetjesgiro is. Weer een mooie tweede plaats voor Bauke, leuk.
3. Leemreize. NOG MEER VLAGGETJES JAAAAAAA
4. Costa. Of een andere lul van UAE. Die hoeven geen rekening meer te houden met Almeida en kunnen nog meer dan eerst hun eigen plan trekken.
5. Carthy. Die is aanwezig in iedere vlucht en komt geen enkele keer in de buurt van de overwinning, leuke rubriek. De aanhouder wint, zou je denken, maar dit is vaak toch niet de juiste tactiek.
Sprinten om als eerste door die bocht te gaanquote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:54 schreef Marcoss het volgende:
Ligt ook een bocht vlak voor de streep, dacht ik, dus echt sprinten is het ook niet
Dat zie je wel vaker bij slechte klimmersquote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:55 schreef GotenSSJ het volgende:
Zou Vendrame weten dat hij lichter kan schakelen?
Ze hebben toch allemaal veloviewer hiervoor..quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koentje wist dit
Parcourskennis erg mooi
Zal je verbazen hoeveel het niet bekijken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 16:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ze hebben toch allemaal veloviewer hiervoor..
Wat doen die gekken in de ploegleiderswagen dan? Ze hebben wrs allemaal gezegd 'niet aanvallen, we mikken op de sprint' maar ik had niet per se de indruk dat ze allemaal als eerste door de bocht wilden.. (Schmid en Bouwman duidelijk wel)quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zal je verbazen hoeveel het niet bekijken.
Die moest vol in beeld lossen op anderhalve kilometer van de streep (voor de koplopers).quote:
En dat komt omdat Bouwman hem bijna de hekken in rijdt, maar Bouwman zat er wel voorquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:04 schreef hhh38 het volgende:
Schmidt slipt daar weg waardoor Vendrame die bocht niet kan nemen en Valter ook niet
Joh.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Die moest vol in beeld lossen op anderhalve kilometer van de streep (voor de koplopers).
Ze leggen zelf zo’n idiote bocht aan. Nu niet zeuren dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:05 schreef WAvanBuren het volgende:
Ja, het kan alle kanten op met de jury denk/vrees ik.
De stewards zijn altijd tegen het vlaggetje.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Don Pat zal wel druk aan het bellen zijn met jury
dsq voor de organisatie zou wel terecht zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Don Pat zal wel druk aan het bellen zijn met jury
Zou het wat uitmakenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:05 schreef H.Vviv het volgende:
Buchmann verliest één minuut op de andere top tien renners.
Nouja, de organisatie niet de jury. Maar zo werkt het niet, hand in eigen boezem bij de UCIquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ze leggen zelf zo’n idiote bocht aan. Nu niet zeuren dus.
Ja Valter deed een klassieke Ricardo Rossetquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Die FDJ renner die ook mee de muur in gaat zonder reden
Ik heb niet het idee dat er ooit een finish wordt afgekeurd. Zo'n baantje bij de UCI lijkt me echt heerlijk, vertroeteld worden in de beste hotels, lekker eten op kosten van de organisatie en verder nooit iets doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:06 schreef The_Undertone het volgende:
Mensen die deze finish hebben goedgekeurd moeten in een donkere kerker opgesloten worden.
Het is vragen om problemen inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:06 schreef The_Undertone het volgende:
Mensen die deze finish hebben goedgekeurd moeten in een donkere kerker opgesloten worden.
Van die 2 Belgen word ik niet zo enthousiast hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Pedroso het volgende:
5e etappe voor de Lage Landen, zondag VDP nog even winnen en het feest is compleet.
Morgen wordt iedereen GIJSED.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Pedroso het volgende:
5e etappe voor de Lage Landen, zondag VDP nog even winnen en het feest is compleet.
Of De Gendtquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Pedroso het volgende:
Zouden ze in Scandinavië of het Gemenebest ook zo naar overwinningen van verschillende landen daarbinnen kijken?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Pedroso het volgende:
Zijn ook wel twee van de grootste wielerlanden natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Pedroso het volgende:
Nog wat Italiaanse snolletjes erbij en het feest is compleet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er ooit een finish wordt afgekeurd. Zo'n baantje bij de UCI lijkt me echt heerlijk, vertroeteld worden in de beste hotels, lekker eten op kosten van de organisatie en verder nooit iets doen.
Lekker neuken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nog wat Italiaanse snolletjes erbij en het feest is compleet.
Dat wordt ook wel een beetje geforceerd doordat er Nederlandse en Vlaamse kijkers zijn op dezelfde zender.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:12 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Zouden ze in Scandinavië of het Gemenebest ook zo naar overwinningen van verschillende landen daarbinnen kijken?
Is nou ook niet echt gemeengoed dat Nederland veel etappes wint in een grote ronde. Al zal dat nu met VDP wel wat gewoner gaan wordenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn ook wel twee van de grootste wielerlanden natuurlijk.
Ik denk dat dat soort mensen vooral van minderjarige jongetjes houdt.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nog wat Italiaanse snolletjes erbij en het feest is compleet.
Ik irriteer me er mateloos aan.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat wordt ook wel een beetje geforceerd doordat er Nederlandse en Vlaamse kijkers zijn op dezelfde zender.
Wel jammer van de 4e dan!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Derde vrijdagetappe in een grote ronde voor het vlaggetje![]()
Benieuwd of dat vaker is voorgekomen.
Lekker zuipen, lekker dansen en dan lekker neukenquote:
Och, beter dan doods commentaar waarbij het allemaal niet uitmaakt wie er wint.quote:
Koen zat er toch zeker een wiel voorquote:
F1 tacticsquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan hij nou zeggen dat hij voor Bouwman zat.
All the time you have to leave the spacequote:
Discussie wie van organisatie alle blaam op zich neemt?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:23 schreef Pedroso het volgende:
Nog geen besluit genomen zo te zien, dat is niet erg gunstig lijkt me. Er is discussie blijkbaar.
Nooit gedacht dat hij na 2020 nog een keer op het podium van een grote ronde zou halenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jaimon Yates is echt tergend saai.
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Discussie wie van organisatie alle blaam op zich neemt?
Zou hij op Orban stemmen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Valter lijkt me wel een sympathieke gozer.
Eens hoor, maar die geven dat volgens mij ook niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat soort info moet dan ook gewoon van de ploeg komen als je die zelf niet kent
Sowieso geen wapperend snelpak van de organisatie in de tijdrit.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die drie seconden achterstand al die tijd lijken me wel een voordeel voor Hindley.
Morgen de rit winnen en in roze aan de tijdrit beginnen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die drie seconden achterstand al die tijd lijken me wel een voordeel voor Hindley.
Mathieu schatte een afdaling ook al verkeerd in op basis van veloviewer, klinkt niet heel betrouwbaar dan.. en volgens mij betalen ploegen daar ook voorquote:
Wat heeft Pogacar in hemelsnaam te winnen door de Giro te rijden. Die jongen is de grootste ronderenner ter wereld en de Tour is de grootste ronde ter wereld. Hij vergooit alleen maar zijn kansen in de Tour door eerst ook nog de Giro te rijden. Zou wel heel dom zijn als hij dat zou doen. Hij kan beter de Vuelta proberen aangezien dat na de Tour is.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:32 schreef wimderon het volgende:
Na het unaniem belachelijke succes van vandaag gaan we volgend jaar misschien weer!
[ twitter ]
Wordt dan altijd gezegd dat het zo onoverzichtelijk is in die auto maar cruciale informatie moet je toch wel in de ploegleiderauto en vervolgens bij de renners kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Dit is wel peak Fok/Wielrennen deze vraag
Sowieso een schande dat je anno 2022 daar nog mee opgescheept zit. Wielrennen is een middeleeuwse sport.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sowieso geen wapperend snelpak van de organisatie in de tijdrit.
Bruyneel heeft sowieso altijd gelijk. Naesenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:33 schreef Max23 het volgende:
Ene B. Naesen die vindt dat Koen gediskwalificeerd moet worden. Bruyneel die reageert dat er niks aan de hand was.
Daar heeft hij geen goede ervaringen meequote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Morgen de rit winnen en in roze aan de tijdrit beginnen?
Prima, dat land heeft wel wat leuke klimmetjes. Wel jammer dat er op de Mangartsko sedlo geen ruimte is voor een ceremonie.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:32 schreef wimderon het volgende:
Na het unaniem belachelijke succes van vandaag gaan we volgend jaar misschien weer!
[ twitter ]
Bertje is de enige die dat gedaan heeft, maar logisch is dat niet inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat heeft Pogacar in hemelsnaam te winnen door de Giro te rijden. Die jongen is de grootste ronderenner ter wereld en de Tour is de grootste ronde ter wereld. Hij vergooit alleen maar zijn kansen in de Tour door eerst ook nog de Giro te rijden. Zou wel heel dom zijn als hij dat zou doen. Hij kan beter de Vuelta proberen aangezien dat na de Tour is.
Dat doet hij dit jaar alquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat heeft Pogacar in hemelsnaam te winnen door de Giro te rijden. Die jongen is de grootste ronderenner ter wereld en de Tour is de grootste ronde ter wereld. Hij vergooit alleen maar zijn kansen in de Tour door eerst ook nog de Giro te rijden. Zou wel heel dom zijn als hij dat zou doen. Hij kan beter de Vuelta proberen aangezien dat na de Tour is.
Nogal raar dat je niet gewoon een eigen tijdritpak mag maken met kleur en sponsors van trui. Als de ploegen daar geld in willen stoppen doen ze maar. Heb je verder ook geen last vanquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Sowieso een schande dat je anno 2022 daar nog mee opgescheept zit. Wielrennen is een middeleeuwse sport.
Blijkbaar niet allebei gewonnen ... de laatsten die beide in 1 seizoen wonnen waren Pantani en Indurainquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bertje is de enige die dat gedaan heeft, maar logisch is dat niet inderdaad.
quote:
Dit is wel echt ziedend, kwaad en woedend bij elkaarquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik heb het idee dat BelgSportsFan niet zo goed kan leven met deze uitslag.
In 2018 Dumoulin wel 2e bij zowel Giro als Tour. Bij beide scheelde het niet veel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Blijkbaar niet allebei gewonnen ... de laatsten die beide in 1 seizoen wonnen waren Pantani en Indurain
Edit: blijkbaar ging dat dus om het dopingjaar van Bertje in 2011; winnaar Giro en 5e in de Tour (later allebei geschrapt). Maar dat bewijst misschien dus ook dat je na Giro-winst in elk geval tekortkomt voor de Tourwinst
Ah en 2015, toen ook eerste in de Giro en 5e in de Tour
Dat is zo, maar was ook niet alsof ie echt heel dicht bij de winst zat, zeker in de Tour. Heb in die Tour nooit het idee gehad dat hij echt ging winnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In 2018 Dumoulin wel 2e bij zowel Giro als Tour. Bij beide scheelde het niet veel.
Froome toen 1 en 3quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
In 2018 Dumoulin wel 2e bij zowel Giro als Tour. Bij beide scheelde het niet veel.
Zit Mauro Schmid achter het BelgSportsFan account?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Die heeft er gewoon al 50 tweets aan gespendeerd, jeetje.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie de Poog liever weer een poging doen in de Ronde van Vlaanderenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:46 schreef JohnDDD het volgende:
Als iemand het zou kunnen dan is het Pogacar wel, maar waarom zou hij het risico nemen als hij goed kan zijn in de klassiekers en de Tour
Don Pat zit daar achter de knoppen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:46 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Zit Mauro Schmid achter het BelgSportsFan account?
Pogacar gaat natuurlijk wel ooit de Giro rijden als hij de Tour vaak genoeg heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:46 schreef JohnDDD het volgende:
Als iemand het zou kunnen dan is het Pogacar wel, maar waarom zou hij het risico nemen als hij goed kan zijn in de klassiekers en de Tour
Omdat hij geschiedenis wil schrijven en niet elk jaar hetzelfde programma te rijden?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:46 schreef JohnDDD het volgende:
Na zes keer of acht keer?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pogacar gaat natuurlijk wel ooit de Giro rijden als hij de Tour vaak genoeg heeft gewonnen.
Al mijn spaarcentjes op zalmkleurig!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:19 schreef wimderon het volgende:
Volgend jaar komt er bij de Giro een nieuw dagelijks spel: raad de kleur van de polo van Bobbie Traksel.
Prima slotfase, daarvoor niet echt.quote:
Dit geeft viesmad wel weer een nieuwe definitiequote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ twitter ]
Was ook weinig aan te hand. Vooral slim gedaan door als eerste de (idiote) laatste bocht in te sturen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zie net de finish en misschien kijk ik te veel F1 maar dit is toch gewoon een prima actie van Blauwman?
Vooraan zitten bij de afdaling aldus J Hindley. Maar bij Bora snapten ze de tactiek van Bora ook nietquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Weet nog steeds niet wat het droomplan van Bora was.
Als je niet kan volgen, snap ik wel dat je dan ook geen moeite meer doet met het oog op morgen en overmorgenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:42 schreef TommyL0204 het volgende:
Arensman op ruim 26 minuten. #hetismaareenwittetrui #cooperation #ookwerkenbijDSM?
Schmid had die bocht nooit kunnen houden, maar Bouwman neemt wel een risico (op DQ of dat hij wordt aangereden).quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:39 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Was ook weinig aan te hand. Vooral slim gedaan door als eerste de (idiote) laatste bocht in te sturen.
Schmid wordt mss een klein beetje gehinderd, maar hij zit daar ook helemaal verkeerd aan de binnenkant.
Een beetje risico wel inderdaad, maar anders had hij waarschijnlijk nooit gewonnen. Het is flikken of geflikt worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Schmid had die bocht nooit kunnen houden, maar Bouwman neemt wel een risico (op DQ of dat hij wordt aangereden).
Heeft ie iets aangegeven over dat ie zich slecht voelt of is dit maximaal sparen voor morgen?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:42 schreef TommyL0204 het volgende:
Arensman op ruim 26 minuten. #hetismaareenwittetrui #cooperation #ookwerkenbijDSM?
Ik wou zeggen dat die veel tijd cadeau heeft gekregen met die ontsnappingen maar dat valt eigenlijk nog wel mee, zelfs op pace gewoon ruim top-10.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:04 schreef hhh38 het volgende:
Iemand trouwens al verbazing uitgesproken dat Jan Hirt of all places op koers ligt om 6e te eindigen in een grote ronde?
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heeft ie iets aangegeven over dat ie zich slecht voelt of is dit maximaal sparen voor morgen?
De beste man zat voor de Giro opquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:04 schreef hhh38 het volgende:
Iemand trouwens al verbazing uitgesproken dat Jan Hirt of all places op koers ligt om 6e te eindigen in een grote ronde?
10 keer de Tour winnen, dat is pas geschiedenisquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Omdat hij geschiedenis wil schrijven en niet elk jaar hetzelfde programma te rijden?
Ik zou na de 6e keer stoppen met kijken denk ikquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:17 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
10 keer de Tour winnen, dat is pas geschiedenis
Stopte je bij Lance ook?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou na de 6e keer stoppen met kijken denk ik
Toen was ik jong en had ik niet eens alle 7 gezien. Maar als Pogacar de komende 4 ook wint is er toch niks meer aan?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Stopte je bij Lance ook?
Ik vond de 7e keer nog mooier dan alle voorgaande bij elkaar
Is toch prachtig, zo'n legende? Totale dominantie? Zou jij Merckx ook niet live willen hebben gezien omdat hij alles won?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen was ik jong en had ik niet eens alle 7 gezien. Maar als Pogacar de komende 4 ook wint is er toch niks meer aan?
Ik zie liever strijd tussen meerdere goede renners (of sporters in het algemeen om het breder te trekken).quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Is toch prachtig, zo'n legende? Totale dominantie? Zou jij Merckx ook niet live willen hebben gezien omdat hij alles won?
Dat kan ook met een Girozege ervoorquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:17 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
10 keer de Tour winnen, dat is pas geschiedenis
Zelf Bruyneel corrigeert jongetje Benji, die weet weer waar ie staat!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Benji neuk je moeder en ga weer PCM spelen!
Die post hier ook regelmatigquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[ twitter ]
Jongens, wat is dit.
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[ twitter ]
Jongens, wat is dit.
Is dit R_R?quote:
Ooit de profronde van Frysland gewonnen die Bobbie, dat heb ik Contador nooit zien doenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:29 schreef Szura het volgende:
Bertje denkt ook, who the fuck is Bobbie Traksel
En Kuurne Brussel Kuurne met regen en +2 gradenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Ooit de profronde van Frysland gewonnen die Bobbie, dat heb ik Contador nooit zien doen
Hé, dat ben ik! Het was wel te verwachten dat jullie dit hier zouden posten, haha.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[ twitter ]
Jongens, wat is dit.
De legende is onder ons, mag ik je aanraken?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:58 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
Hé, dat ben ik! Het was wel te verwachten dat jullie dit hier zouden posten, haha.
User en goede vriend @GurneyIsBestOke vindt dit leuk.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:39 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[ twitter ]
Jongens, wat is dit.
Prima.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 20:00 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
De legende is onder ons, mag ik je aanraken?
Armstrong was erg sympathiek bijvoorbeeld. Indurain. Froome. Allemaal heel sympathieke mensen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie liever strijd tussen meerdere goede renners (of sporters in het algemeen om het breder te trekken).
Behalve als ik iemand echt sympathiek vind, maar dat is zelden het geval bij overheersende sporters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |