Ik ga nog 1 poging wagen met m'n libanese courgette, en anders geen courgette dit jaar. Maar goed, wel 17 tomatenplanten.quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja.Je weet niet wat mensen nog gelovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een geduld heb je met plantjes opkweken uit zaad. Als je recycled karton potjes hebt gebruikt, kun je ze zo overzetten in een grotere pot zonder wortels te beschadigen.
Goed weer weer om buiten te werken.
Ik heb wel eens kartonnen potjes gebruikt. Dat werkt voor mij toch niet zo goed. Het schimmelt en scheurt vooral.Spoilers!
60quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:02 schreef gcjoel het volgende:
We hebben ook 60 aardbeienplanten neergezet dit jaar. Omdat ik onze oogst altijd zo weinig vond![]()
Wordt leuk volgend jaar
Oh dat zou hel zijn!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
60![]()
Ik heb er nu 7. Ooit wordt dat veel meer hoop ik.
Al at ik laatst dagenlang veel aardbeien en had toen overal jeuk. Mijn moeder is allergisch voor aardbei. Hoop dat het toeval was.
Jaloers. Tomaten zijn mijn lievelings om uit de tuin te eten.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga nog 1 poging wagen met m'n libanese courgette, en anders geen courgette dit jaar. Maar goed, wel 17 tomatenplanten.![]()
Ben zo benieuwd naar een groot aantal rassenHeb er maar 3 (met 4 planten) die ik vorig jaar ook had. En 8 nieuwe soorten.
Jaloers. Tomaten zijn mijn lievelings om uit de tuin te eten.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga nog 1 poging wagen met m'n libanese courgette, en anders geen courgette dit jaar. Maar goed, wel 17 tomatenplanten.![]()
Ben zo benieuwd naar een groot aantal rassenHeb er maar 3 (met 4 planten) die ik vorig jaar ook had. En 8 nieuwe soorten.
Huu dat zou erg zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
60![]()
Ik heb er nu 7. Ooit wordt dat veel meer hoop ik.
Al at ik laatst dagenlang veel aardbeien en had toen overal jeuk. Mijn moeder is allergisch voor aardbei. Hoop dat het toeval was.
Ja +1.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jaloers. Tomaten zijn mijn lievelings om uit de tuin te eten.
Jaaaaquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Kruisbessen uit eigen tuin. Ook omdat je die elders bijna nooit ziet.
Lekker jaquote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:02 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik werd vanochtend wakker met spierpijn in m'n front delts (voorkant van de schouder) en dat was het. Toen dacht ik 'AWESOME!', maar hoe later het wordt, hoe meer er beduidend meer pijn doet
Sloof je dan ook niet zo uit met al dat megatons tillen…😉quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik werd vanochtend wakker met spierpijn in m'n front delts (voorkant van de schouder) en dat was het. Toen dacht ik 'AWESOME!', maar hoe later het wordt, hoe meer er beduidend meer pijn doet
Even de warme douche erop zetten? Maar vandaag niet hetzelfde doen als gisteren lijkt me wel een goed plan ;-)quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Gewoon rustig blijven bewegen en dan gaat het vanzelf over.
Ja dat is sowieso een goed plan.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Even de warme douche erop zetten? Maar vandaag niet hetzelfde doen als gisteren lijkt me wel een goed plan ;-)
”Rustig bewegen” kan zijn met kleine armzwaai- / arm bungel bewegingen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Gewoon rustig blijven bewegen en dan gaat het vanzelf over.
Viel Spaß, Grüße aus der Bundeshauptstadtquote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn onderweg naar voor een weekendje Keulenzondagavond terug en dan wordt volgende week ook weer... uitdagend met werken en avondvierdaagse
gelukkig volgende week weer een lang weekend
Dat is ook een leuke plekquote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Viel Spaß, Grüße aus der Bundeshauptstadt
Welke heb je? Hier staat een blauwe. En een verdwaalde onder de roos waarvan ik nog niet weet welke kleur.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 11:02 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn onderweg naar voor een weekendje Keulenzondagavond terug en dan wordt volgende week ook weer... uitdagend met werken en avondvierdaagse
gelukkig volgende week weer een lang weekend
We doen een uitje met onze vrijwilligers die een jaar bij de stichting helpen vanuit Erasmus+.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is ook een leuke plekik was al eeuwig niet meer in Keulen. Het is in ieder geval een stuk dichterbij dan onze gebruikelijke bestemming
Wit en rood (of blauw, rode druiven heten ook blauw, dus ik snap de logica)quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Welke heb je? Hier staat een blauwe. En een verdwaalde onder de roos waarvan ik nog niet weet welke kleur.
Dan zal die van mij ook wel rood zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 15:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wit en rood (of blauw, rode druiven heten ook blauw, dus ik snap de logica)
Waar zit je?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je net lekker in je huisje voor de komende vier nachten geïnstalleerd, vaart er een boot vol Duitsers voor je deur langs
Maar wel een mooi uitzicht.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ben je net lekker in je huisje voor de komende vier nachten geïnstalleerd, vaart er een boot vol Duitsers voor je deur langs
Best ok-ish denk ikquote:
Geiranger fjordquote:
Ben je ook bij het uitzichtpunt Dalsnibba geweest? (Meer omdat ik er zelf ben geweest dan dat je dat nu per se moet doen hoor, er zijn natuurlijk vele mooie uitzichtpuntenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geiranger fjord![]()
En wij vinden de boot helemaal niet erg, en het uitzicht kunnen we sowieso prima hebben. Daar is huisje ook op geboekt, zo net buiten het dorp.
Succes met slopen! En gaaf ja, die honingraat. Wel fijn dat er geen bewoners meer aanwezig zijn
Of bijen nadat de wespen vertrokken zijn. Wespen hergebruiken hun nest niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ben je ook bij het uitzichtpunt Dalsnibba geweest? (Meer omdat ik er zelf ben geweest dan dat je dat nu per se moet doen hoor, er zijn natuurlijk vele mooie uitzichtpunten)
Ja, ik denk dat de oorspronkelijke bewoners (bijen) verdreven zijn door hun nieuwe buren (wespen).
We zijn er langs gereden over de 63, in onze missie om de haarspeldbochten in de stromende regen te overleven. Onze camping ligt in het dal, meteen na die bochten, dus we gaan er de komende dagen zeker nog heenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ben je ook bij het uitzichtpunt Dalsnibba geweest? (Meer omdat ik er zelf ben geweest dan dat je dat nu per se moet doen hoor, er zijn natuurlijk vele mooie uitzichtpunten)
Ja, ik denk dat de oorspronkelijke bewoners (bijen) verdreven zijn door hun nieuwe buren (wespen).
Och je, is het echt zulk slecht weer? De hele tijd al?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
We zijn er langs gereden over de 63, in onze missie om de haarspeldbochten in de stromende regen te overleven. Onze camping ligt in het dal, meteen na die bochten, dus we gaan er de komende dagen zeker nog heen
Iedereen is 2 jaar feestjes aan het inhalen en voor de zekerheid vooral geboekt in de zomer, denk ik. Turkse mezze is ook heel lekkerquote:Op vrijdag 27 mei 2022 17:03 schreef Kaatje1 het volgende:
locatie waar ik mijn verjaardag wilde vieren kan niet aan personeel komen die dag (eigenlijk de hele zomer niet, andere datum was ook niet mogelijk).
Nu wel 2 anderen aangeschreven, 1 ben ik nog nooit geweest maar een vriendin wel en een turks restaurant die een aparte buitenruimte heeft. En een buffet met turkse mezze lijkt me wel heel erg lekker.
Prachtig uitzichtquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Lederhosen met bijbehorende muziek?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prachtig uitzichtMaar hoe weet je dat het Duitsers zijn
Zoiets zou je dan idd verwachten als je op die afstand constateert dat het Duitsers zijn.quote:
Jaargesprek en m'n toekomst besproken. Mijn plannetje om eerst 2 dg in de week te werken met behulp van die PLB uren te werken en als die op zijn 18 u in de week te werken met behulp van het generatiebeleid gaat 'm niet worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk was je voor niets nerveus @:Blues en zometeen lekker 3 weken vrij
Oh, da's echt een lekker klinkend alternatief.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Jaargesprek en m'n toekomst besproken. Mijn plannetje om eerst 2 dg in de week te werken met behulp van die PLB uren te werken en als die op zijn 18 u in de week te werken met behulp van het generatiebeleid gaat 'm niet worden.
Mijn ziekenhuis houdt er een andere aangepaste CAO op na 🤨
Andere optie besproken, 1 dag id 2 weken thuiswerken. Als dat bevalt, 1 dag in de week! Met behoud en opbouw van mijn PLB uren zodat ik die kan gebruiken om over een jaar of 3,5 of al eerder met pensioen te gaan.
Ik ben blij met dit voorstel![]()
Dan nu lekker ferkansie
Waarom past dat niet in jullie CAO? Ben je hier tevreden mee of had je het toch liever volgens je eigen plan gehad? Eerder met pensioen is ook wel lekker hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:03 schreef Blues het volgende:
Jaargesprek en m'n toekomst besproken. Mijn plannetje om eerst 2 dg in de week te werken met behulp van die PLB uren te werken en als die op zijn 18 u in de week te werken met behulp van het generatiebeleid gaat 'm niet worden.
Mijn ziekenhuis houdt er een andere aangepaste CAO op na 🤨
Andere optie besproken, 1 dag id 2 weken thuiswerken. Als dat bevalt, 1 dag in de week! Met behoud en opbouw van mijn PLB uren zodat ik die kan gebruiken om over een jaar of 3,5 of al eerder met pensioen te gaan.
Ik ben blij met dit voorstel![]()
Dan nu lekker ferkansie
Dit is de eerste (mid)dag waarin het flink regende. Maar we maakten autokilometers dus dan is het niet zo erg. Dit weekend wordt ook matig, dus we kijken per dag wat we gaan doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och je, is het echt zulk slecht weer? De hele tijd al?
Het is een van de Mein Schiffs (ze hebben er 5 of 6) van TUI. En die is Duits. Dat weet ik omdat ik een paar jaar geleden met een Mein Schiff in het midden-oosten heb gevarenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prachtig uitzichtMaar hoe weet je dat het Duitsers zijn
Geld is internationaalquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar jij was dan een niet Duitser op een Duits schip?
Ze kunnen niet bij je binnenkijken zo te zien. En jullie uitzicht is schitterendquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb geen medelijden met mij hoor![]()
Er komt ongeveer één keer per dag een cruiseschip langs en onze woonkamer is een bewegend schilderij, zonder geluid. Behalve de oh en aahs van ons dan
RKZ houdt er zijn eigen generatiebeleid op na. Dat betekent oa. dat je nooit minder dan 24 uur pw kan werken. En dat doe ik alquote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Waarom past dat niet in jullie CAO? Ben je hier tevreden mee of had je het toch liever volgens je eigen plan gehad? Eerder met pensioen is ook wel lekker hoor
Ja, dit wordt vastgelegd. Krijg een token en als ik wil een groot scherm + een thuiswerkvergoeding. Daar staat t/o dat ik geen reiskosten krijg voor de thuiswerkdag.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 23:06 schreef AnneX het volgende:
Fijn dat de TL heeft meegedacht zeg. Worden de afspraken formeel vastgelegd via hrm?
Als jij er blij mee bent, dan is het goed gedaan 👍🏼
Ik fiets er heel vaak heenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:38 schreef Kreator het volgende:
Zal ik dan ook naar Driebergen fietsen vanmiddag?
Is dat ook de voorspelling voor de rest van de dag?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 10:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn fiets staat ruim 1000 km verderop, ik ga ook niet fietsen vandaag denk ik.
Nu survivallen in de regen op de camping, met mijn kopje thee, op de bank, verwarming aan en over het water kijken. Zwaarleven.
Had je geen stoepkrijt? “Gereserveerd”.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:07 schreef Lonaa het volgende:
Er is meimarkt. In mijn straat. Mensen staan hun troep te verkopen voor mijn huis. Ik heb geen voortuin. Er zijn veel mensen, gillende kinderen, hoempapa muziek en Dora is met vlagen superangstig. Als ze niet superangstig is, is ze hyperalert.
In mijn vorige woonplaats had ik ook dat soort feestdagen, stonden dan regelmatig hele rijtjes mensen te urineren tegen de muur van het gebouw tegenover mijn huis in de binnenstad. Feestweek, Meimarkt, Kermis etc etcquote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:07 schreef Lonaa het volgende:
Er is meimarkt. In mijn straat. Mensen staan hun troep te verkopen voor mijn huis. Ik heb geen voortuin. Er zijn veel mensen, gillende kinderen, hoempapa muziek en Dora is met vlagen superangstig. Als ze niet superangstig is, is ze hyperalert.
Bij Jef?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 08:25 schreef Kreator het volgende:
Morgen naar Texel naar een tophotel en restaurant.
NIET IN MEI MAAIENquote:Op zaterdag 28 mei 2022 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gras gemaaid, ik ben geen vriend van tuinieren, maar tegels in de tuin vind ik ook niets
Ik zou ook echt weg gaan jaquote:
Ik zag Krea's opsomming en dacht dat hij uit zijn nek kletste met onzin omdat anderen zeiden wat ze gingen doen. En dan dit. Ik blijf er bij, ik weet echt nooit wanneer die knul nou serieus is en wanneer niet. In die zin stelt hij niet teleur en voldoet prima aan de verwachting.quote:
Recensie miet foto's pliesquote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Opoost/kook atelier.
Geen ster wel een vermelding geloof ik.
wowquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:05 schreef Kreator het volgende:
Ik kwam net Peter Lusse tegen (vrienden voor het leven). Ook niet gelogen.
Eddepetquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:05 schreef Kreator het volgende:
Het is zo prettig thuiskomen in een schoon en opgeruimd huis.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:10 schreef Blues het volgende:
Zijn jullie ook zo gek om huis schoon achter te willen laten als je een weekie weg gaat
Ik vind dat ik steeds meer op mijn moeder ga lijken
Blinkend schoon hoeft niet, maar wel opgeruimd. Ga niet de ramen lappen maar wel stofzuigen etcquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:10 schreef Blues het volgende:
Zijn jullie ook zo gek om huis schoon achter te willen laten als je een weekie weg gaat
Dat ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Blinkend schoon hoeft niet, maar wel opgeruimd. Ga niet de ramen lappen maar wel stofzuigen etc
Je heb een aanhangwagen.quote:
Oh, de piepersnijder van de Smiths? Crispy geluidje toch?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:05 schreef Kreator het volgende:
We moeten eerst nog even een trekhaak laten monterenquote:
Kost ook weer 500 oid.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We moeten eerst nog even een trekhaak laten monteren![]()
(We lenen nu steeds auto van familie met trekhaak. Dus het kan in theorie wel. Maar vandaag ook geen tijd om te fietsen. )
Okay, goed punt, heel goed punt, niet dat er veel bloeit bij mij tussen het gras, veel meer in de borders, en de voortuin. Gazon is er vooral voor de honden en ca de helft van de achtertuin, de borders staan vol met wilde bloemenmix en andere bloeiende planten. Voortuin is een buffet voor hommels en bijen, daar begint de lavendel nu te bloeien. Doe veel om de tuin insect vriendelijk te houden/maken, veel bloeiende planten, niet spuiten, compost, insectenhotels.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://bijenstichting.nl/maai-mei-niet/
Beter excuus voor een crosspost van foto is er niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is zo prettig thuiskomen in een schoon en opgeruimd huis.
In je eigen schone bed.![]()
Heb ik het weer voor elkaar: gpradio op mijn oren en F1 gecast naar de tv.![]()
Straks in het volgende dorp naar de teler voor aardbeien.
Dat is wel een vergezochte autocorrectquote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Okay, goed punt, heel goed punt, niet dat er veel bloeit bij mij tussen het gras, veel meer in de borders, en de voortuin. Gazon is er vooral voor de honden en ca de helft van de achtertuin, de borders staan vol met wilde bloemenmix en andere bloeiende planten. Voortuin is een buffet voor hommels en bijen, daar begint de lavendel nu te bloeien. Doe veel om de tuin incestvriendelijk te houden/maken, veel bloeiende planten, niet spuiten, compost, insectenhotels.
Mooie rooie!quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter excuus voor een crosspost van foto is er niet.
Net een kilo uit de tuin gevist.
[ afbeelding ]
Alsof er niets anders bloeit.... Gras is gras.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://bijenstichting.nl/maai-mei-niet/
Dat is een bergquote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter excuus voor een crosspost van foto is er niet.
Net een kilo uit de tuin gevist.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaja, de avonturen in een dorp. En van het gedoe ook nog aardbeien vergeten.
Ja, dit dus. Het is zo fijn thuiskomenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:16 schreef AnneX het volgende:
Het is zo prettig thuiskomen in een schoon en opgeruimd huis.
In je eigen schone bed.![]()
Uit de tuinquote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:10 schreef derLudolf het volgende:
Waar komen ze vandaan? In Duitsland gaat de kleppelbak d'r over omdat niemand voor Duitse aardbeien wil betalen
https://www.topagrar.com/(...)der-ab-13101924.html
Ik snap niet waarom mensen smakeloze harde holle Spaanse willen. Ik koop ze altijd hier van de lokale aardbeien boer. Asperges van de regionale boeren markt, melk ook, want die is niet „langer houdbaar“quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:10 schreef derLudolf het volgende:
Waar komen ze vandaan? In Duitsland gaat de kleppelbak d'r over omdat niemand voor Duitse aardbeien wil betalen
Ik wel, maar ik heb dan ook catsits over de vloer. Die gisteren plukken haar en twee dode muizen in de woonkamer vondenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:10 schreef Blues het volgende:
Snap ik ook wel. Ben in Duitsland (Sehmatal), heb een kilo Duitse aardbeien gekocht. De helft is (half)rot, de andere helft is niet lekker zoet. Zonde geldquote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:10 schreef derLudolf het volgende:
Minderwaardige aardbeien uit Nederland…quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:10 schreef derLudolf het volgende:
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Regen en zon samen is een populaire combinatie (kermis in de hel!)
Interesse wel, mogelijkheid niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:04 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, omdat G.
ziek is heb ik drie rondtochten van Staatsbosbeheer voor de Oostvaardersplassen voor morgenmiddag in de aanbieding. Van 14-16 uur, verzamelen in Almere:
https://www.staatsbosbehe(...)ardersplassen-almere
Iemand interesse? Gratisch en voor niks en zo
Dagthema. Net als je denkt dat het feestje over is…quote:
Herkenbaar! Ben de enige die het thuis eet, lasagne. De ene keer is het lekkerder dan de andere, terwijl ik het toch eigenlijk altijd op dezelfde manier maak. Ik vind het alleen niet zo lekker om het op te warmen dus maak kleine portie.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Interesse wel, mogelijkheid niet.
Jammer voor jullie en beterschap voor G.
Had heel veel zin in lasagne en had gelukkig alles in huis. De ene keer is het lekker, de andere keer heel lekker. Deze keer was het ontzettend lekker. En ik heb nog voor zeker 2, misschien wel 3 keer
Hey kijk, welkom in de SC! Jij komt hier niet vaak, blijf je?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 20:27 schreef foodlover het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ben de enige die het thuis eet, lasagne. De ene keer is het lekkerder dan de andere, terwijl ik het toch eigenlijk altijd op dezelfde manier maak. Ik vind het alleen niet zo lekker om het op te warmen dus maak kleine portie.
quote:Op zaterdag 28 mei 2022 20:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey kijk, welkom in de SC! Jij komt hier niet vaak, blijf je?
Ik wil natuurlijk alles weten over Spanje
Ik vind het vaak wel lekkerder als het opgewarmd is, dan zijn de smaken wat voller. Dus woensdag zet ik t in de over als ik ga sporten en dan is het klaar wanneer ik thuis komquote:Op zaterdag 28 mei 2022 20:27 schreef foodlover het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ben de enige die het thuis eet, lasagne. De ene keer is het lekkerder dan de andere, terwijl ik het toch eigenlijk altijd op dezelfde manier maak. Ik vind het alleen niet zo lekker om het op te warmen dus maak kleine portie.
Wat een avonturen zeg. Is het ergens terug te lezen? Ben heel benieuwdquote:Op zaterdag 28 mei 2022 20:33 schreef foodlover het volgende:
[..]Ik lees wel eens mee.
En begin wat meer tijd te krijgen nu.
We zijn nog net geen jaar geleden geëmigreerd en hebben eerst verbouwd, ik werk voor een Duitse werkgever vanuit huis, B&B open sinds deze maand en ook nog een appartement aan de kust in de verhuur. Druk gehad maar begin nu beetje te landen.
Dankjewelquote:Op zaterdag 28 mei 2022 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een avonturen zeg. Is het ergens terug te lezen? Ben heel benieuwd
Begrijpelijk. Dacht/hoopte aan een topic als van @sigmequote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:50 schreef foodlover het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Vind het wel leuk om vrij anoniem bijvoorbeeld hier wat avonturen te delen maar niet op een eigen website ofzo.
Ik laat me er niet door beïnvloeden (probeer het althans) maar veel mensen roepen direct "Ik vertrek" en hebben daar dan een beeld bij wat bij mij dan soms overkomt als een stukje leedvermaak.
Snap ik want is ook een reuze leuk topic van @:sigme.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 21:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Dacht/hoopte aan een topic als van @:sigme
Bullas, región de Murciaquote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Waar zitten jullie? Kennissen (ben er nog nooit geweest) hebben een finca in Andalusie
Zij zitten in de buurt van Sevilla.quote:
Ja, 6.15quote:Op zaterdag 28 mei 2022 16:50 schreef Isabeau het volgende:
Ja, dit dus. Het is zo fijn thuiskomenDus ik probeer het altijd wel voor we weg gaan.
Jullie vliegen woensdag, toch @:Blues
Wat jammer!! Beterschap voor G.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:04 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, omdat G.
ziek is heb ik drie rondtochten van Staatsbosbeheer voor de Oostvaardersplassen voor morgenmiddag in de aanbieding. Van 14-16 uur, verzamelen in Almere:
Fijn! Lekker is dat, om mensen te kunnen knuffelen, maar ook (soms) fijn dat je niet hoeft te knuffelenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 23:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, 6.15
Maar komende dagen niet veel tijd dus vandaag ff lekker door t hyis gegaan.
Vanaaf sinds lange lange tijd bij vrienden gegeten. Door covid, mijn b.o en zijn depressie.
Hij kan nu weer paar uurtjes vrienden ontvangen, was fijn ze weer te zien en te knuffelen
Jammer van jullie plannen. Beterschap voor G. 💐quote:Op zaterdag 28 mei 2022 19:04 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, omdat G.
Ik ga elk jaar naar schoonfamilie in Benijófar. Dat is niet extreem ver uit de buurt. Murcia, niet de meest toeristische stad.quote:
Die lui hebben hun goed snik kapot.quote:De dreigende scheiding is pijnlijk voor alle betrokkenen, zegt theoloog Den Hertog. "Dat gaat ook door families heen. Dat betekent dat mensen niet meer bij elkaar op verjaardagen komen. Dat soort dingen zijn in de geschiedenis gebeurd. Daar moet je niet aan denken. En het mag ook niet. Dat raakt mij zeer."
Ik zag een stukje bij nieuwsuur, een dominee op Urk. Woestmakend die ventquote:Op zondag 29 mei 2022 09:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland 2022
De Christelijke Gereformeerde Kerken dreigen te scheuren omdat de synode (uitsluitend mannen) heeft besloten dat vrouwen niet dezelfde rollen kunnen vervullen dan mannen. Niet alle kerken zijn het daarmee eens, en nu dreigt een scheuring.
Maar dan dit
[..]
Die lui hebben hun goed snik kapot.
quote:Op zondag 29 mei 2022 09:03 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh allen!
Eerste nachtje in nieuwe huis geslapen![]()
Konijntjes zijn hier ook, die hebben dit weekend nu de hele voorkamer tot hun beschikking.
Dat die Dominees, ouderlingen etc een wieltje missen is tot daar aan toen, maar als jij in een kerk bent in Zwijndrecht waar de kerk in de synode blijft, en je broer zit in een kerk in Zwolle, en daar ga je niet meer langs omdat de kerk in Zwolle meent dat vrouwen gelijk behandeld moeten worden.quote:Op zondag 29 mei 2022 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag een stukje bij nieuwsuur, een dominee op Urk. Woestmakend die vent
https://nos.nl/l/2430619
Veelquote:Op zondag 29 mei 2022 09:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat die Dominees, ouderlingen etc een wieltje missen is tot daar aan toen, maar als jij in een kerk bent in Zwijndrecht waar de kerk in de synode blijft, en je broer zit in een kerk in Zwolle, en daar ga je niet meer langs omdat de kerk in Zwolle meent dat vrouwen gelijk behandeld moeten worden.
Wat is er mis met die mensen?
Ik heb jaren geleden eens een heimelijk opgenomen preek gehoord van een dominee ergens op de Veluwe. Daar was niets liefs en aardigs te horen.quote:Op zondag 29 mei 2022 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Noem mij naief, maar laat ik nu altijd gedacht hebben dat de boodschap van Jezus was, wat zou het toch fijn zijn als we aardig voor elkaar zijn en elkaar helpen.
Radboud in Nijmegen is ook niet meer katholiek. Een paar bisschoppen vonden de universiteit niet rooms genoeg.quote:Op zondag 29 mei 2022 09:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland 2022
De Christelijke Gereformeerde Kerken dreigen te scheuren omdat de synode (uitsluitend mannen) heeft besloten dat vrouwen niet dezelfde rollen kunnen vervullen dan mannen. Niet alle kerken zijn het daarmee eens, en nu dreigt een scheuring.
Maar dan dit
[..]
Die lui hebben hun goed snik kapot.
Dat is jouw interpretatie. Grefo’s lezen de bijbel. En het oude testament hoort er ook bij.quote:Op zondag 29 mei 2022 09:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Noem mij naief, maar laat ik nu altijd gedacht hebben dat de boodschap van Jezus was, wat zou het toch fijn zijn als we aardig voor elkaar zijn en elkaar helpen.
Nergens voor nodig om dat heimelijk op te nemen hoorquote:Op zondag 29 mei 2022 09:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb jaren geleden eens een heimelijk opgenomen preek gehoord van een dominee ergens op de Veluwe. Daar was niets liefs en aardigs te horen.
Oude Testament is tamelijk gruwelijkquote:Op zondag 29 mei 2022 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Grefo’s lezen de bijbel. En het oude testament hoort er ook bij.
Juist. En ook dat is het Woord Gods.quote:Op zondag 29 mei 2022 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oude Testament is tamelijk gruwelijk
quote:Op zondag 29 mei 2022 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag een stukje bij nieuwsuur, een dominee op Urk. Woestmakend die vent
https://nos.nl/l/2430619
Als ik denk aan heerlijke dingen om samen te doen, is dienen in Gods koninkrijk toch wel het laatste wat in mijn hoofd opkomtquote:Maar hoe heerlijk is het om samen te dienen in Gods koninkrijk
Ah, daarom radboud en niet meer katholieke universiteit Nijmegenquote:Op zondag 29 mei 2022 10:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Radboud in Nijmegen is ook niet meer katholiek. Een paar bisschoppen vonden de universiteit niet rooms genoeg.
Robert Long zong hier al over in 1974. Jezus redt.
quote:Op zondag 29 mei 2022 12:15 schreef sigme het volgende:
Ik heb gister zacht vloekend de bonnetjes van 1 maand boodschappen netjes in categorieën uitgesplitst en in excel geklopt. Dat doe ik soms een maandje of 3. 2022 is nu nog een beetje vertekend omdat het nog maar 1 maand is, maar het patroon lijkt aardig op voorgaande jaren.
[ afbeelding ]
Ik denk dat we in verhouding duurder zijn gaan drinken.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Is de drank in verhouding duurder geworden of gaan jullie steeds meer drinken?
Sorryquote:Op zondag 29 mei 2022 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat we in verhouding duurder zijn gaan drinken.
Iets vaker duur bier dus. Plus Sarabi. Vlak @:Sarabi niet uit
Hij gaat echt ervoor zittenquote:Op zondag 29 mei 2022 14:18 schreef sigme het volgende:
M'n fotomodelletje
[ afbeelding ]
Vanochtend op de wandeling.
He is a shequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor een speciale gelegenheid? Of om de nieuwe oven te gebruiken?quote:En een batch lemon curd cupcakes gebakken. 🎉
https://foodquotes.nl/2019/01/18/cupcakes-met-lemon-curd/ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 29 mei 2022 14:40 schreef sigme het volgende:
[..]
He is a sheExcuus. ZijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Voor een speciale gelegenheid? Of om de nieuwe oven te gebruiken?![]()
Bakken? Gewoon omdat het kan zonder fratsen van de machine.
(Er zijn geen nieuwe ovens momenteel. Evenmin koelkasten.)
Dan heb ik het ook verkeerd gelezen denk ik. Jij had toch een nieuwe oven?quote:Op zondag 29 mei 2022 14:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Excuus. Zij![]()
Bakken? Gewoon omdat het kan zonder fratsen van de machine.
(Er zijn geen nieuwe ovens momenteel. Evenmin koelkasten.)
Holly came from Miami, F.L.A.quote:
Uitwijken naar Düsseldorf heeft ook nauwelijks zin heb ik begrepen. Ik ontwijk schiphol al een jaar of 20, Münster Osnabruck was altijd mijn lievelingsvliegveld. Direct voor parkeren, straat oversteken, gebouw in, inchecken en de trap op en je staat al voor de gate.quote:Op zondag 29 mei 2022 15:20 schreef Barreltje het volgende:
Zo.. Schiphol overleefd, maar wel dankzij priority..
![]()
Ik wil niemand ontmoedigen, maar er stond een flinke rij bij de security zeg!
Düsseldorf is al jaren een ramp met te weinig personeel in een zwaar verouderd vliegveld.quote:Op zondag 29 mei 2022 15:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Uitwijken naar Düsseldorf heeft ook nauwelijks zin heb ik begrepen. Ik ontwijk schiphol al een jaar of 20, Münster Osnabruck was altijd mijn lievelingsvliegveld. Direct voor parkeren, straat oversteken, gebouw in, inchecken en de trap op en je staat al voor de gate.
Een andere oven, die nauwelijks gebruikt uit een te slopen keuken is gehaald.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan heb ik het ook verkeerd gelezen denk ik. Jij had toch een nieuwe oven?
Ah, dus een oude oven in jaren, maar in jullie huis nieuwquote:Op zondag 29 mei 2022 15:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een andere oven, die nauwelijks gebruikt uit een te slopen keuken is gehaald.
Door een ‘mannetje’.
Nieuw is niet leverbaar.
Allerbelangrijkst: zelfde knopjes 🤪 en degelijker gebouwd. Uit reviews begrijp ik geproduceerd tot 2017.
De ouwe was n.b. uit 2005.
FMO heeft niet super veel aanbod vind ik. Nog gekeken om vanaf daar naar Pisa te gaan voor een bruiloft. Vluchttijden waren erg gunstig, maar erg duur...quote:Op zondag 29 mei 2022 15:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Uitwijken naar Düsseldorf heeft ook nauwelijks zin heb ik begrepen. Ik ontwijk schiphol al een jaar of 20, Münster Osnabruck was altijd mijn lievelingsvliegveld. Direct voor parkeren, straat oversteken, gebouw in, inchecken en de trap op en je staat al voor de gate.
😂quote:Op zondag 29 mei 2022 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, dus een oude oven in jaren, maar in jullie huis nieuw![]()
grrr..zit al 2 dagen te pielen om mouwen in de jurk te krijgen. Lukt wel maar niet netjes. Blijkt dat ik linker mouw in het rechter mouwgat doe.....zennnnnn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb al een flink aantal jaren niet meer gevlogenquote:Op zondag 29 mei 2022 15:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
FMO heeft niet super veel aanbod vind ik. Nog gekeken om vanaf daar naar Pisa te gaan voor een bruiloft. Vluchttijden waren erg gunstig, maar erg duur...
Correctquote:Aankomende zomer gaan we mensen denk ik ook maar aanraden om niet naar AMS te komen.
Düsseldorf is dat die met dat monorailtje?
Ik afgelopen april voor het eerst sinds juli 2017.quote:Op zondag 29 mei 2022 16:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb al een flink aantal jaren niet meer gevlogen
[..]
Correct
In Meppen viel het op dat het eigenlijk alleen mensen waren die al niet euh, lekker meer ter been waren enzo, die ze nog droegen.. verder niemand..quote:Op zondag 29 mei 2022 16:52 schreef derLudolf het volgende:
Uhm restaurants en winkels hoeft het niet meer, sommige winkeliers eisen of vragen het.
In Berlijn vind ik het wat bijzonder, in musea moet het nog wel. En het OV natuurlijk.
Dat krijg je niet van regen.quote:Op zondag 29 mei 2022 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker op vakantieLongontsteking bij aankomst
https://twitter.com/i/status/1530830082528493568
Maar je voelt je niet lekker zo.quote:Op zondag 29 mei 2022 17:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat krijg je niet van regen.
Zal even paraplu meenemen voor over twee weken. Of is het om 7:30 nog niet zo druk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen laatste dag hier, motorbootje varen
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 29 mei 2022 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Edit: iets meer, 15 stappen (of 43 voor @:Kaatje1 )
Even snel gekeken. In die hoek zitten meer hotels in de zelfde prijsklasse.quote:Op zondag 29 mei 2022 18:52 schreef derLudolf het volgende:
Wie een goedkoop hotel zoekt in Berlijn trouwens: BB Hotel Berlin-Ost. De U5 stopt voor de deur (als je de goede trap pakt, is het vanaf de trap 10m lopen tot de voordeur), die stopt oa bij Alexanderplatz, Museumsinsel, Unter den Linden, Brandenburg Tor en Hbf.
Ideaal
Wat is jou hoek?quote:Op zondag 29 mei 2022 19:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik keek ook even, het is niet helemaal "mijn" hoek.
Sliep ook in een BB-hotel in Osnabruckquote:Op zondag 29 mei 2022 18:52 schreef derLudolf het volgende:
Wie een goedkoop hotel zoekt in Berlijn trouwens: BB Hotel Berlin-Ost. De U5 stopt voor de deur (als je de goede trap pakt, is het vanaf de trap 10m lopen tot de voordeur), die stopt oa bij Alexanderplatz, Museumsinsel, Unter den Linden, Brandenburg Tor en Hbf.
Ideaal
quote:Op zondag 29 mei 2022 17:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Autovakantie![]()
Geiranger, dus 2948482 foto’s. Dit is echt zo’n dorpje waar je telkens dezelfde mensen tegenkomt![]()
Nederlandse stel troffen we eerst bij het ene uitzichtpunt, daarna bij het uitzichtpunt aan de andere kant van het dorpNu rijden zij door, en komen we ze noooooit meer tegen, want ze doen het rondje precies de andere kant op.
En gewoon zomaar een random toerist op de foto? Mooi daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen laatste dag hier, motorbootje varen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Al doende…👍🏼quote:Op zondag 29 mei 2022 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff de mouwen zitten nu eindelijk goed. Deze fout ga ik nooit meer maken.
Jaquote:Op zondag 29 mei 2022 19:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
En gewoon zomaar een random toerist op de foto? Mooi daar
Het was redelijk out-of-de-verhaallijn ja, zo'n kale knakker achter een muurtjequote:Op zondag 29 mei 2022 20:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja![]()
Sommige mensen blijven uuuuren hangen op dezelfde plek. Vette pech, dan maar op mijn foto erbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 mei 2022 17:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Autovakantie![]()
Geiranger, dus 2948482 foto’s. Dit is echt zo’n dorpje waar je telkens dezelfde mensen tegenkomt![]()
Nederlandse stel troffen we eerst bij het ene uitzichtpunt, daarna bij het uitzichtpunt aan de andere kant van het dorpNu rijden zij door, en komen we ze noooooit meer tegen, want ze doen het rondje precies de andere kant op.
Wat is het mooi daar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen laatste dag hier, motorbootje varenquote:Op zondag 29 mei 2022 20:25 schreef Blues het volgende:
Mooi cat!
Ik heb met zus een ooievaarsnest bezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 29 mei 2022 20:25 schreef Blues het volgende:
Mooi cat!
Ik heb met zus een ooievaarsnest bezochtPuber(ooie)vaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 29 mei 2022 22:00 schreef sigme het volgende:
Ik kreeg nog een -vond ik- wel aardige foto van mezelf toegestuurd van een bbq een paar dagen geleden.Je haar danstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Was het zo druk ja. Ben daar een paar keer geweest maar nooit dat het zo druk was. Dat is balen zeg. Wel mooi dat je geslaagd bent.quote:Op maandag 30 mei 2022 07:01 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIk heb het tegenwoordig echt retedruk of zo
Druk lang weekend gehad iig
Spelletjes doen, IKEA zooi bestellen en in elkaar sleutelen, 2,5 uur in het zwembad hangen omdat mini zwemles had en gister de grote fout begaan om naar de outlet sale van een spelletjesuitgever te gaan
![]()
Het begon om 10 uur. We kwamen om 10:20 aan of zo. Stonden in de rij tot 12 uur om naar binnen te mogen. Ik was voorbereid met boodschappenlijst van meerdere mensen. Om 12:10 was ik klaar met boodschappen doen. Om 13 uur stond ik weer buiten want er stond ook een rij bij de kassa![]()
En ik had een redelijke tas vol, maar er liepen dus ook mensen met winkelwagentjes afgeladenIk wil niet weten wat dat moet hebben gekost
En 's avonds een nieuw spel proberen met mini en G. Ik weet inmiddels wel een beetje wat ze leuk vinden (en wat ik leuk vind qua spellen) dus mijn gok was goedgekeurdMini had verdorie meer punten dan ik
![]()
edit: en vervolgens krijg je dan een foto via de app doorgestuurd waarbij ze vrolijk dat spel weer aan het doen zijnTerwijl ik op kantoor zit
![]()
Welk spel is het geworden?quote:Op maandag 30 mei 2022 07:01 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIk heb het tegenwoordig echt retedruk of zo
Druk lang weekend gehad iig
Spelletjes doen, IKEA zooi bestellen en in elkaar sleutelen, 2,5 uur in het zwembad hangen omdat mini zwemles had en gister de grote fout begaan om naar de outlet sale van een spelletjesuitgever te gaan
![]()
Het begon om 10 uur. We kwamen om 10:20 aan of zo. Stonden in de rij tot 12 uur om naar binnen te mogen. Ik was voorbereid met boodschappenlijst van meerdere mensen. Om 12:10 was ik klaar met boodschappen doen. Om 13 uur stond ik weer buiten want er stond ook een rij bij de kassa![]()
En ik had een redelijke tas vol, maar er liepen dus ook mensen met winkelwagentjes afgeladenIk wil niet weten wat dat moet hebben gekost
En 's avonds een nieuw spel proberen met mini en G. Ik weet inmiddels wel een beetje wat ze leuk vinden (en wat ik leuk vind qua spellen) dus mijn gok was goedgekeurdMini had verdorie meer punten dan ik
![]()
edit: en vervolgens krijg je dan een foto via de app doorgestuurd waarbij ze vrolijk dat spel weer aan het doen zijnTerwijl ik op kantoor zit
![]()
De rij ging 's morgens om de hoek en toen nog eens om de hoek en toen nog eens om de hoek en op het grasveld werd de rij nog langerquote:Op maandag 30 mei 2022 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Was het zo druk ja. Ben daar een paar keer geweest maar nooit dat het zo druk was. Dat is balen zeg. Wel mooi dat je geslaagd bent.
Spellen bedoel je?quote:
Ik zal Dominion eens wat hoger op de wenslijst zettenquote:Op maandag 30 mei 2022 09:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Spellen bedoel je?
Dominion, Robin Hood, Kwakzalvers megabox, Port Royal Big Box, 4 uitbreidingen Carcassonne en een paar kaartspelletjes
En gisteravond Dominion gespeeld. Vanmorgen heeft de bende thuis dat nog maar eens gedaan. Wel een versnelde versieEn mini heeft vet van zijn moeder gewonnen
quote:Op maandag 30 mei 2022 09:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zal Dominion eens wat hoger op de wenslijst zetten
Dat lijkt me wel. En als ze niet verzekerd zijn, zijn ze nog steeds aansprakelijk. Eerst foto's maken, melden en wachten op antwoord voor je gaat proberen schoon te maken. Vooral je schoenen kan nog wel eens lastig worden.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:20 schreef derLudolf het volgende:
Godver, ik zie nu pas dat het kaarsvet van het waxinelichtje dat de serveerster gisteren heeft omgestoten op mijn broek en (suède) schoenen is gekomen![]()
Lijkt me dat ze hiervoor verzekerd zijn toch? Of in elk geval mij dat gaan betalen mocht het niet schoon willen?
Foto's gemaakt, mail gestuurd. Die even afwachten, er stond de naam van een meid op de bon, de rest van de avond door een kerel geholpen dus ga er vanuit dat zij het was.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. En als ze niet verzekerd zijn, zijn ze nog steeds aansprakelijk. Eerst foto's maken, melden en wachten op antwoord voor je gaat proberen schoon te maken. Vooral je schoenen kan nog wel eens lastig worden.
Dat is intensquote:Op maandag 30 mei 2022 09:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De rij ging 's morgens om de hoek en toen nog eens om de hoek en toen nog eens om de hoek en op het grasveld werd de rij nog langerToen we om 13 uur wegreden stond de rij nog maar halverwege de tweede en derde hoek
Uhuhquote:
Die zijn dus een hele dag kwijt met in de rij staan voor bordspellen die voor de helft of zo verkocht worden?quote:
Wat voor kwesties komen er zoal ter sprake?quote:Op maandag 30 mei 2022 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, dat was weer een drukke ochtend bi vluchtelingenwerk. Meesten kunnen helpen, en sommigen van antwoorden voorzien. Zijn niet altijd de antwoorden die ze willen horen helaas..
Hulp met aanvragen DigiD, bankrekening. Maar info geven over werken, verzekeren. Vandaag voor het eerst een paar keer over teruggaan naar Oekraïne (of al terug en niet doorgegeven aan de gemeente), busvervoer naar school voor de kinderen. Ook al een paar keer dat het bij het gastgezin niet zo lekker meer gaat. Vragen om woonruimte, hoe ze daarvoor kunnen inschrijven.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat voor kwesties komen er zoal ter sprake?
Vroeg ik mij ook af.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hulp met aanvragen DigiD, bankrekening. Maar info geven over werken, verzekeren. Vandaag voor het eerst een paar keer over teruggaan naar Oekraïne (of al terug en niet doorgegeven aan de gemeente), busvervoer naar school voor de kinderen. Ook al een paar keer dat het bij het gastgezin niet zo lekker meer gaat. Vragen om woonruimte, hoe ze daarvoor kunnen inschrijven.
Er zijn iedere keer weer nieuwe zaken die langskomen.
Ach, het was Duits kaarsvet.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:01 schreef derLudolf het volgende:
Zo, Berlijn Hbf inmiddels verlaten. Nu maar kijken of er nog verrassingen zijn onderweg.
Ach, mogelijk komen jullie er ook uit met google translate.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
@:AnneX Een tolk is vorig jaar voor de liefde hier gekomen. Spreekt nog geen Nederlands, alleen engels. een ander spreekt russisch en verstaat oekraïns maar komt niet uit een van de twee landen. De derde heb ik vorige week heel kort meegemaakt, geen idee wat hij spreekt. En van een tolk die weg is bij ons, weet ik dat zij al 20 jaar hier was en haar ouders nu hier ook wonen.
En we kunnen ook altijd gebruik maken van tolken op afstand wanneer de nood aan de man komt.
Moeten jullie dan zelf alles verhuizen? Of worden daar anderen voor ingeroepen?
Lijkt een beetje op de gang van zaken bij g's vrijwilligerswerk. De kassamedewerkers horen of iets niet, of te laat, of nadat ze zelf iets op social media hebben gezien of gehoord. Hopeloos.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:10 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag een mogelijke nieuwe Biebhulp laten kennismaken met de gang van zaken.
Via het dorpscircuit hebben wij ( twee weken geleden) vernomen, dat er van lokaal gewisseld gaat worden binnen het schoolgebouw na de vakantie.
Op zich een vooruitgang voor de Bieb.
Wij zijn erg benieuwd wanneer het ons officieel wordt gemeld.![]()
![]()
Da's ook toch slecht. Enig idee hoe dat komt, is er al eens over gesproken?quote:Op maandag 30 mei 2022 20:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de gang van zaken bij g's vrijwilligerswerk. De kassamedewerkers horen of iets niet, of te laat, of nadat ze zelf iets op social media hebben gezien of gehoord. Hopeloos.
Er wordt ook over een slagboom met hek gesproken, dus wie weet zijn ze over een tijdje overbodig.
Ze voelen zich eigenlijk maar 'lastig'.
Hele slechte gang van zaken.
Degene die over de kassamedewerkers gaat heeft andere prioriteitenquote:Op maandag 30 mei 2022 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's ook toch slecht. Enig idee hoe dat komt, is er al eens over gesproken?
Het valt mij bij ons zo op dat we zo goed op de hoogte worden gehouden. De pas (en te onpas) appjes met nieuwsberichten updates. Maar ook beginnen om 9.30 met koffie en bijpraten en om 10 uur beginnen we met het spreekuur.
Zelfs bij mijn vorige baan werd ik niet zo goed op de hoogte gehouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen reizen we verder. Dit keer hebben we wel geluk: morgenvroeg gaat de Sky walk (uitzichtpunt) open, sneeuw is weggeruimdEn laten wij daar nu net langskomen
quote:Op maandag 30 mei 2022 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na de groooote veerboot en de wat kleine veerboot nu zelf gevaren met een motorbootje. De zon verandert het landschap totaalOok qua temperatuur trouwens, voor de eerste keer op ons terras kunnen zitten.
Fijn wat warmer! Mooie piccies weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen reizen we verder. Dit keer hebben we wel geluk: morgenvroeg gaat de Sky walk (uitzichtpunt) open, sneeuw is weggeruimdEn laten wij daar nu net langskomen
![]()
quote:Op maandag 30 mei 2022 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na de groooote veerboot en de wat kleine veerboot nu zelf gevaren met een motorbootje. De zon verandert het landschap totaalOok qua temperatuur trouwens, voor de eerste keer op ons terras kunnen zitten.
Wat een kleuren! @Cat. En zo maar een motorbootje varen in zo’n diep fjord. Brr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen reizen we verder. Dit keer hebben we wel geluk: morgenvroeg gaat de Sky walk (uitzichtpunt) open, sneeuw is weggeruimdEn laten wij daar nu net langskomen
#scheiterd. Moi.
WElke heb je vind de aardbeien de laatste jaren waterig of zuur smaken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:02 schreef gcjoel het volgende:
We hebben ook 60 aardbeienplanten neergezet dit jaar. Omdat ik onze oogst altijd zo weinig vond![]()
Wordt leuk volgend jaar
ik zag je al staanquote:Op dinsdag 31 mei 2022 00:45 schreef Blues het volgende:
Ingecheckt
Aftellen tot 6.15 woensdagochtend
Nee.. we staan nog niet in de rij op AMS.
Thnx Sigme heb het opgeschreven, kijken of ze die hier in de buurt hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:42 schreef sigme het volgende:
Mogge!
@:dotteke: wat je aan standaardrassen kan kopen voor aardbei-planten is prima, die zijn als je er een zonnige plek voor hebt en ze genoeg water en voeding geeft, allemaal makkelijk 100 x lekkerder dan wat je koopt in de supermarkt.
Je kan het en der ook bakjes aardbeien kopen van Meinardi, die zijn wel altijd lekker.
Die worden gekweekt (en geplukt) op maximale smaak, in plaats van op kleur en transporteerbaarheid
[ afbeelding ]
Heb nu meerdere rassen maar zelf nog niet geproefd. Behalve framberry en dat is sowieso echt een aanrader.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 05:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
WElke heb je vind de aardbeien de laatste jaren waterig of zuur smaken.
Wel een aan gedacht om ze zelfs een te poten, maar geen idee welk ras lekker is
Goed drinken en een pijnstiller?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Pffrtt.. indeed..
Al een week last van pijn in mn zij, onder aan mn rug.. toch maar even de huisarts gebeld omdat het een beetje op een niersteen lijkt.. morgen een afspraak, iemand tips tot die tijd?
pijnstillers en niet naar Dr Google luisteren?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Pffrtt.. indeed..
Al een week last van pijn in mn zij, onder aan mn rug.. toch maar even de huisarts gebeld omdat het een beetje op een niersteen lijkt.. morgen een afspraak, iemand tips tot die tijd?
Mwah.. ik heb al eens een niet bekken ontsteking gehad, dus ik weet vrij goed waar mn nieren zitten.. dus er is sowieso iets aan de hand daar..quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
pijnstillers en niet naar Dr Google luisteren?
Sterkte en beterschap iig,quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mwah.. ik heb al eens een niet bekken ontsteking gehad, dus ik weet vrij goed waar mn nieren zitten.. dus er is sowieso iets aan de hand daar..
Beterschap! Geen tips helaasquote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Pffrtt.. indeed..
Nierstenen is niet leuk, veel drinken en veel plassen en dan hopen dat je het uitplastquote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Pffrtt.. indeed..
Leuk Sarabi, hopelijk een groot succesquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:02 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen trouwens.
Vandaag komen de spullen voor onze stand als het goed isnet op tijd want vrijdag is ons eerste festival.
Dankjewelquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk Sarabi, hopelijk een groot succes
Ja en mensen willen weer wat doen en bier gaat er bij de meeste altijd wel in dus gaat vast goed komenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjewel
De kaartjes zijn uitverkocht en het lijkt mooi weer te worden dus ideale omstandigheden.
Ik hoorde dat 5 al de hel was.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
ik zag je al staan![]()
Man man, een avond 10 kilometer achter de rug, nog drie te gaan
De 5 is zelfs erger vind ikquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoorde dat 5 al de hel was.
Godzijdank ben ik te gehandicapt in te slenteren. Ik mag dus niet van mrs V
Wat is eigenlijk de bedoeling van de Avond vierdaagse?quote:
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja en mensen willen weer wat doen en bier gaat er bij de meeste altijd wel in dus gaat vast goed komen
Ik ookquote:
Volgens mij is de bedoeling al jaren hetzelfde: lopen, snoepjes eten, klooien met je vrienden en een medaille krijgenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de bedoeling van de Avond vierdaagse?
Hier was het 2 weken geleden en van een moeder begreep ik, dat de animo was afgenomen (bij de ouders).
Überhaupt die wandel clubs.En dat zegt iemand, die een doos vol met wandelmedailles heeft na deelname aan Duinmarsen en aln (?) marsen. Als kind.
@:Barreltje wat naar. Kan het nog meevallen? Of zouden het echt nierstenen zijn?
Is het gebruikelijk, dat je dan een dag láter pas terecht kan bij de dokter?![]()
Hou het nummer van de hap bij de hand, zou ik zeggen. Pfffrrrrt.
"Gezond" plan van iemand in een kantoor?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja ik heb dat liever.quote:
Daar kan je toch even lekker liggen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Eigenlijk wilde ik ook nog bloed doneren vandaag.
Marteling door groepsdruk en opjagen van verkoopcijfers van ranzig snoep.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Marteling door groepsdruk en opjagen van verkoopcijfers van ranzig snoep.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe komt dat?quote:
Meer kinderen en jongere kinderen, dus veel meer stuiteren, elkaar meppen, in bosjes duiken en meer ongein met als gemene deler dat het looptempo zo laag ligt dat het heel vermoeiend is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Marteling door groepsdruk en opjagen van verkoopcijfers van ranzig snoep.
[..]
Hoe komt dat?
Echt mijn lievelings, paar keer geweest en toevallig altijd mooi weer. En ze hebben ook altijd wat zoete biertjes voor mij en een lokale cider maker met verschillende cidersquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja natuurlijkdie zag ik net ookal op insta voorbij komen
Brrrr. Om dat laatste hoef ik dan weer niet, weet niet of dat wmb een nadeel is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Meer kinderen en jongere kinderen, dus veel meer stuiteren, elkaar meppen, in bosjes duiken en meer ongein met als gemene deler dat het looptempo zo laag ligt dat het heel vermoeiend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |