abonnement Unibet Coolblue
pi_204858117
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+ Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 25 mei 2022 @ 18:40:38 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204862131
Max ging vandaag op schoolreisje! Uitgezwaaid in een grote touringcarbus. Hij zat in een groepje bij een ouder die me de hele dag foto-updates stuurde uit Plaswijckpark (010) O+

Hem zelden zo moe gezien. Hij staat onder de douche uit te dampen en slaapt vast snel.

en dat is maar goed ook, want morgen loopt hij 1 km hard voor een medaille en heeft hij een kinderfeestje, vrijdag nog één _O_
  woensdag 25 mei 2022 @ 18:47:03 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204862194
@PKM Ik hoop dat jullie eruitkomen met z'n allen met banaan. Ik ben even kwijt hoe oud hij is en hoelang hij al naar school gaat. Fijn dat het gesprek erover iig is geopend.
pi_204865322
@PKM poeh, lijkt me best heftig! En ik vind het eigenlijk ook geen oplossing, behalve dan dat er hopelijk wat rust ontstaat.

@Quoi: wat leuk, een schoolreisje!! En dan ook nog een kidsrun, daar deed T. afgelopen weekend aan mee. Hardloper in de dop, zo jong als ie is doseerde hij zijn tempo, zodat ie op het eind allemaal andere kinderen inhaalde. O+
pi_204865611
@PKM , jeetje wat heftig voor jullie allemaal, ik had geen idee dat Banaan het echt zo lastig heeft op school, ook voor zo’n klein mannetje zelf heel moeilijk allemaal lijkt me. Hopelijk gaan ze toch een passende oplossing vinden voor jullie! :*

Quoi, oh wat leuk zijn eerste schoolreisje! Zo te horen heeft hij het leuk gehad! C mag over 2 weken voor het eerst!

C. werd zondag ineens flink koortsig, maandag vlekjes op handen en voeten, dus dinsdag voor de zekerheid even bij de HA geweest en waarschijnlijk vijfde ziekte. Nog geen 6 maanden op school en al aan haar tweede kinderziekte toe, buiten de corona die ze de eerste week van de meivakantie had _O- Dat gaat rap :+ Vandaag weer een stuk beter gelukkig :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204869131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:15 schreef rena het volgende:
@:PKM , jeetje wat heftig voor jullie allemaal, ik had geen idee dat Banaan het echt zo lastig heeft op school, ook voor zo’n klein mannetje zelf heel moeilijk allemaal lijkt me. Hopelijk gaan ze toch een passende oplossing vinden voor jullie! :*

Quoi, oh wat leuk zijn eerste schoolreisje! Zo te horen heeft hij het leuk gehad! C mag over 2 weken voor het eerst!

C. werd zondag ineens flink koortsig, maandag vlekjes op handen en voeten, dus dinsdag voor de zekerheid even bij de HA geweest en waarschijnlijk vijfde ziekte. Nog geen 6 maanden op school en al aan haar tweede kinderziekte toe, buiten de corona die ze de eerste week van de meivakantie had _O- Dat gaat rap :+ Vandaag weer een stuk beter gelukkig :)
hou je de binnenkant van de handjes en voetjes goed in de gaten? ik las dat de apenpokken (brrrr ik zag er fotos van) zich onderscheiden door ook op de voetzolen en handpalmen plekjes te geven :X

beterschap voor c'tje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204869167
wij zijn nu met het gezin (wij, de kleuter en de baby van 4 mnd) in Zuid Frankrijk op vakantie. De kleuter doet het zo goed, hij "bonjourt" zich een slag in de rondte, bestelt overal zelf zn "jus de pomme" en doet vaak een middagtuk in de auto en is dan tot 21u gezellig zodat we uit eten kunnen met zn viertjes O+.

had het me een stuk pittiger voorgesteld :P, het is soms zelfs bijna ontspannend (al blijft het vakantie met kinderen natuurlijk :') ) maar ben blij met hoe goed ie het doet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204869448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hou je de binnenkant van de handjes en voetjes goed in de gaten? ik las dat de apenpokken (brrrr ik zag er fotos van) zich onderscheiden door ook op de voetzolen en handpalmen plekjes te geven :X

beterschap voor c'tje O+
Het is inmiddels weer bijna weggetrokken en ze is niet zieker geworden gelukkig :) Hoop toch dat dat zich niet verder gaat verspreiden :o :X.

Jullie een fijne vakantie, het klinkt goed!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 26 mei 2022 @ 18:51:17 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204873572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:14 schreef littledrummergirl het volgende:
wij zijn nu met het gezin (wij, de kleuter en de baby van 4 mnd) in Zuid Frankrijk op vakantie. De kleuter doet het zo goed, hij "bonjourt" zich een slag in de rondte, bestelt overal zelf zn "jus de pomme" en doet vaak een middagtuk in de auto en is dan tot 21u gezellig zodat we uit eten kunnen met zn viertjes O+.

had het me een stuk pittiger voorgesteld :P, het is soms zelfs bijna ontspannend (al blijft het vakantie met kinderen natuurlijk :') ) maar ben blij met hoe goed ie het doet.
Ooooh dat klinkt geweldig! O+
pi_204887360
Fijn klinkt dat @littledrummergirl O+

@rena Ik had ook geen idee dat het zo slecht ging de laatste tijd. Het klinkt ook wel erg zwart/wit. Rond Pasen hadden we een gesprek met de IB-er omdat hij storend was in de kring. Ik heb toen zelf aan het eind van het gesprek moeten vragen of hij nog weleens kindjes sloeg en dat was toen niet meer het geval. En nu wordt er gedaan alsof het nooit beter is geweest. }:|

Hij is de hele afgelopen week ziek geweest, zelfs als hij sliep nog buikpijn en vijf dagen koorts. Pas gisteren knapte hij echt wat op.

Hij was wel nog steeds boos op zijn juf. Erover praten hielp niet, maar hij heeft wel getekend hoe boos hij was. Daarna heeft hij het misschien toch losgelaten want toen begon hij er niet meer constant over. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 14:24:55 #11
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204922610
Kom even binnenwalsen met: U. heeft zelf een playdate geregeld O+
Zo fijn! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_204933756
Wat goed van U.! Hoe is de playdate gegaan?

Jip komt hier nu ook binnen wandelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 jaar alweer! Vandaag zijn allereerste echte schooldag, omdat het ook zijn verjaardag is zijn we daarna nog naar de speeltuin geweest, dus die jongen is helemaal stuk nu. Maar wat is ie groot O+ Ik ben helemaal trots, met een tikkeltje bezorgdheid omdat hij zich nog wat verloren voelt op school, maar dat komt in de komende weken vast goed. Ik twijfel wel een beetje over het schoolreisje over 2 weken. Ik mag hem ook thuis houden, misschien wel verstandig.
  woensdag 1 juni 2022 @ 17:06:00 #13
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204934011
Die is vrijdag pas. :) Ik moest gister gewoon werken, ondanks zijn plannen. :P Ben benieuwd!

Gefeliciteerd met Jip! Prachtige krullenbol.
U. heeft het de eerste weken ook echt moeilijk gehad en nog steeds wel. Hij is na 4 weken school (met vakantie er tussen) ook op schoolreisje geweest en dat ging verrassend goed! Waar gaat Jip heen?
Protège moi de mes désirs.
pi_204934287
Ohh nog even geduld dus, ik hoop dat hij een leuke middag heeft vrijdag!

Ze gaan naar Plaswijckpark. Hoewel het in onze stad is komen we daar vrijwel nooit, dus hij kent het ook nog niet zo goed. Ik moet het deze week laten weten dus ik denk er nog even over na.
pi_204938598
Gefeliciteerd Aure en Jip!

Ik zou nog even afwachten hoe het morgen en vrijdag gaat voor je een besluit neemt Aure. Ik denk persoonlijk dat het voor kinderen alleen maar goed is als ze mee gaan, des te sneller worden ze echt deel van de groep. Mijn dochters zou ik na 1 schooldag zo meegegeven hebben, maar mijn zoon zou ik wat minder enthousiast meegegeven hebben, omdat dat meer een angsthaas is en hij echt even tijd nodig had om te wennen aan school. Kun je eventueel nog mee als begeleider? Dat is een mooie tussenweg (en ook een fijne manier om kennis te maken met wat klasgenootjes, zodat je een beetje weet wie wie is).

Mijn meiden hadden zondag de grote dansvoorstelling, in een theaterzaal vol met publiek. Was een voorstelling van de hele dansschool, dus tijdens de generale repetitie hebben ze al op kunnen treden voor hen als publiek. Maar ze hebben het heel goed gedaan als kleinsten van de show. Eén liedje deden ze (deels) met de grote dansers en daarbij werd er aan ieder kind een grote danser (16+) gekoppeld waarbij ze soms weer het podium op mochten om samen te dansen, en dan weer in de coulissen. Bij de generale repetitie ging dat mis, toen werden ze verwisseld en begrepen de meiden er niets meer van dat ze opeens met iemand anders moesten dansen (ook niet zo handig, een eeneiige tweeling in dezelfde jurkjes met dezelfde vlechtjes en dan terwijl dat de tweede keer is dat je ze ziet al moeten onthouden welke van die twee bij jou hoort :D ). En tijdens het echte optreden liep Em ook zo haar danser voorbij om rond te zoeken, dus die moest al dansend Em er weer bij trekken :D Maar ze vonden het geweldig. Lala was compleet in haar element en Em deed vooral heel geconcentreerd mee om de juf zo goed mogelijk na te doen.

En nu hebben we mini pinkster-vakantie. Morgen lekker thuis spelen en dan een weekendje naar Slagharen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204938731
Zoiets deed mijn dansschool vroeger ook FF. Per leeftijdsgroep deed je een dans en dan traden we groep voor groep op en ook een dans samen. In het grote theater in de stad. Zo’n fijne herinneringen aan O+ Ik snap precies hoe geweldig het voor je meiden was :D

Wij hadden vandaag het kinderfeestje van Kevin. Zag er eigenlijk een beetje tegenop. Willems kinderfeestje duurde zo lang. Maar vanmiddag was echt een fijne middag, met 7 jongens op pad naar de plaatselijke speelhel. Een mooie groep: twee 6 jarige, 3 net 5 jarige en twee jongens van net 4 jaar. Ze speelden veel en leuk en man en ik raken ook in deze situaties steeds beter op elkaar ingespeeld *;
pi_204939526
Of schoolreisje direct al kan hangt heel erg af van het kind. Wij hebben samen met juf besloten om L niet mee te laten gaan met het schoolreisje eind deze maand. Wennen gaat nog niet zo makkelijk en juf moet hem constant in de gaten houden, iets wat met schoolreisje een stuk lastiger is dan op school en het is te ver weg om hem eerder op te halen als het niet gaat. Ik had mee gemogen als extra begeleider maar een dag rondstruinen in een speelpark is hoogzwanger geen goed plan.
  donderdag 2 juni 2022 @ 11:20:29 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204940889
@Aure welkom hier! En leuk dat Jip meteen een schoolreisje in het verschiet heeft. Maar die eerste weken zijn soms zo overweldigend. En soms zijn ze ineens goed gewend. Ik zou 'm opgeven, kun je altijd lastminute afzeggen met een goede reden (vind ik).

@FlyingFish Oh wat leuk! Ik vind die koppeling met een groter kind/puber vooral leuk bedacht. Zoveel dingen die ze dan leren :)

Wij gaan in een moordend tempo door met alle activiteiten :') Gister wel een rustdag van de avond4daagse en ook maar even niet naar voetbal gegaan. Komende 2 avonden mag hij weer wandelen en die laatste avond wordt een latertje. De dag erna (zaterdag) heeft hij een kinderfeestje en gaan wij naar het theater, dus mag hij bij zijn grote broer (eigen woorden; is de 17-jarige zoon van vrienden) gaan slapen. Max moet geloof ik flink bijkomen tijdens de pinksterdagen :X
pi_204942680
Ik heb de avond4daagse geskipt dit jaar. Wij hebben vandaag studiedag en ik had geen zin om met onze plannen rekening te moeten houden met de Vierdaagse. En op maandag zwemt de oudste en dat afzeggen vond ik ook zonde. Die afstand zouden ze zonder problemen moeten kunnen lopen, dat doen ze wel vaker. Maar als ouderraadlid krijg ik genoeg van de organisatie nog mee :) zo’n break op woensdag vind ik overigens wel slim bedacht!

Fijn dat het feestje een succes was Adrian! Het buitenshuis doen scheelt ook al een boel. Wij mogen over twee weken met 3 6-jarigen en 5 5-jarigen.

Ik ben ook echt wel benieuwd naar de klassenindeling van volgend jaar, want hun beste vriendinnetjes zouden naar groep 3 moeten gaan, ze hebben maar 1 vriendinnetje ook uit groep 1. Ik hoop dus op weer een 2/3 combinatie, vooral voor Lala en Lala’s beste vriendinnetje die heel erg aan elkaar hangen (op school meer dan Lala en Em samen). Dat is gewoon een goede match. Eind deze maand horen we wat het wordt volgend jaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204943194
Kevin heeft maar 1 vriend in groep 2 en eigenlijk vind ik het niet zo erg dat die uit elkaar gaan :@
pi_204943478
Bedankt voor jullie gedachten over het schoolreisje. De juf zegt dat hij moeizaam reageert op andere volwassenen en of wij misschien zelf mee kunnen als begeleider. Ik weet niet of ik zin heb in dat laatste :')

Wat klinkt dat leuk die dansvoorstelling FF O+
pi_204943574
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:24 schreef arvensis het volgende:
Kom even binnenwalsen met: U. heeft zelf een playdate geregeld O+
Zo fijn! O+
Wat knap :o Hier na een half jaar school nog steeds geen playdates, ze zegt op school wel leuk te spelen verder en heeft het er prima naar haar zin geloof ik.

Aure, ik kan me voorstellen dat je twijfelt als hij pas zo kort naar school gaat, ik had het denk ik ook niet gedaan. Zelf als begeleider mee lijkt me ook niks inderdaad :@ Nog gefeliciteerd met Jip O+

@PKM , hoe gaat het nu met Banaan?

@FlyingFish , wat klinkt dat leuk die dansvoorstelling O+ Wij willen C in de toekomst ook op dansen gaan doen, we denken zelf meer aan streetdance oid, ze is dol op dansen.

Adrian, klinkt goed dat kinderfeestje! Ik ben mezelf er ook al geestelijk op aan het voorbereiden voor de toekomst :7

Hier nu toch een boek besteld over opa’s die dood gaan, de scan van mijn schoonvader was weer niet goed vandaag, we gaan vanavond als C ligt op bezoek om te horen over hoe lang nog. Ik heb zelf veel gehuild vanochtend, ik heb echt een hele lieve schoonpa en C en hij zijn echt twee handen op 1 buik, ze is zo gek op en met hem ;( Merk dat ik het het heel erg moeilijk vind om dit met haar te gaan bespreken, het breekt mijn hart. Maar we kunnen er helaas niet omheen, dit soort dingen horen helaas ook bij het leven.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204943769
Volgend schooljaar gaat (nu) groep 3 apart van (nu) groep 2. Nu is 0/1/2a en 2b/3 waarbij l. In groep 3 is. Volgend jaar 0/1 en 2/3 geloof ik en 4 apart. Ergens wel prettig want l vindt groep 2 te luid en groep 3 is een lekker rustig klasje met 19 kinderen. Aan de andere kant jammer want veel vriendjes vanuit de kleuterklassen zitten in groep 2, dat zijn natuurlijk ook leeftijdsgenootjes omdat l een jaar heeft overgeslagen. Maar komt vast goed.
Mijn 5-jarige gaat na de zomervakantie naar groep 4 :'(
pi_204945250
Dit was echt allerlei dansstijlen door elkaar (ze hebben meerdere groepen), maar voor deze leeftijd en de volgende groep (tot 9 jaar dacht ik) is het gewoon ‘kinderdans’, en dat is al lastig genoeg voor ze. Laat ik het zo zeggen, ze moesten het vooral van de schattigheidsfactor hebben… (ook de 8-jarigen nog deels).

Wow Nazil, met 5 jaar in groep 4 klinkt wel heftig. Mijn straks 7-jarige gaat naar groep 4, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn meiden nu in die klas zouden zitten. Maar goed, dat hun huidige beste vriendinnetjes naar groep 3 gaan kan ik me ook nog weinig bij voorstellen, dat zijn ook nog echte kleuters. Heeft hij wel zijn draai gevonden in de klas?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204945605
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:17 schreef FlyingFish het volgende:
Dit was echt allerlei dansstijlen door elkaar (ze hebben meerdere groepen), maar voor deze leeftijd en de volgende groep (tot 9 jaar dacht ik) is het gewoon ‘kinderdans’, en dat is al lastig genoeg voor ze. Laat ik het zo zeggen, ze moesten het vooral van de schattigheidsfactor hebben… (ook de 8-jarigen nog deels).

Wow Nazil, met 5 jaar in groep 4 klinkt wel heftig. Mijn straks 7-jarige gaat naar groep 4, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn meiden nu in die klas zouden zitten. Maar goed, dat hun huidige beste vriendinnetjes naar groep 3 gaan kan ik me ook nog weinig bij voorstellen, dat zijn ook nog echte kleuters. Heeft hij wel zijn draai gevonden in de klas?
Gelukkig wordt hij eind augustus 6 dus dan klinkt het al beter :') maar het blijft een kleintje tussen de grote koppen. Hij heeft zijn draai volledig gevonden, wordt geaccepteerd in de klas. Vooral door de meisjes door zijn schattigheid-gehalte. Hij vindt het schoolse prima en leuk, waar een vriendje uit groep 2 tegen mij zei dat hem dat alleen maar ‘saai’ leek, uit boeken werken. L vindt het heerlijk. Iedereen die betrokken was bij de keuze heeft ook gekeken naar de klas, dat het een hele zachtaardige klas is heeft zeker meegespeeld in de keuze. Waar hij nu zit qua niveau vind ik lastig. Hij doet van alles de moeilijkste boeken en volgens mij is dat voldoende, maar hij krijgt wel elke dag rekenwerkjes mee naar huis met sommen die hij een half jaar geleden ook al geautomatiseerd had. Halveren en verdubbelen tot 20 bijvoorbeeld. L rekent bedragen tot na de komma uit, uit zijn hoofd.

Ik vind naar groep 4 heftiger dan naar groep 3. Middenbouw, andere ingang van de school, het jonge is er dan echt af.
pi_204953781
Pffff, ik had vandaag een dubieuze primeur. Ik zei blijkbaar iets wat Simon niet zinde en ik kreeg de middelvinger :o :') :(

Geleerd van een aantal jongetjes uit de klas........

Verder gaat het zijn gangetje hier. Vakantie in Limburg was fijn. Met mij gaat het niet denderend, ben zo ontzettend moe, kan weinig hebben, veel stress, gebrek aan me-time, ben alles een beetje zat. But that too shall pass.....
pi_204959424
@TolstoiFan:*

@Nazil Groep vier, dat is ook echt wel even slikken. Wel fijn dat hij al zo lekker op zijn plek zit. :)

@rena ook sterkte :* Het hoort erbij maar is wel hard zo. -O-

Het gaat bij ons nog steeds alle kanten op. Maandag heb ik de huisarts toch even laten kijken, hij bleek nog veel gas in zijn buik te hebben na de buikgriep. Maar maandag was wel een supergoede dag, inclusief school en ook nog de tandarts. :D
Daarna drie best wel baggerdagen, waar hij ook op school nog een kindje beet. En sinds gisteren weer dikke prima, op school ook.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 5 juni 2022 @ 11:19:27 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204967545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 20:54 schreef Nazil het volgende:

[..]
Gelukkig wordt hij eind augustus 6 dus dan klinkt het al beter :') maar het blijft een kleintje tussen de grote koppen. Hij heeft zijn draai volledig gevonden, wordt geaccepteerd in de klas. Vooral door de meisjes door zijn schattigheid-gehalte. Hij vindt het schoolse prima en leuk, waar een vriendje uit groep 2 tegen mij zei dat hem dat alleen maar ‘saai’ leek, uit boeken werken. L vindt het heerlijk. Iedereen die betrokken was bij de keuze heeft ook gekeken naar de klas, dat het een hele zachtaardige klas is heeft zeker meegespeeld in de keuze. Waar hij nu zit qua niveau vind ik lastig. Hij doet van alles de moeilijkste boeken en volgens mij is dat voldoende, maar hij krijgt wel elke dag rekenwerkjes mee naar huis met sommen die hij een half jaar geleden ook al geautomatiseerd had. Halveren en verdubbelen tot 20 bijvoorbeeld. L rekent bedragen tot na de komma uit, uit zijn hoofd.

Ik vind naar groep 4 heftiger dan naar groep 3. Middenbouw, andere ingang van de school, het jonge is er dan echt af.
Whoeaaa. Dat is knap. En dus naar groep 4. Als hij sociaal gezien maar blij is, lijkt me. Klinkt als of jullie een fijne begeleiding krijgen bij alles.

Max liep even met 38,5 de laatste avond van de avond4daagse, sliep de volgende ochtend uit, had het kinderfeestje van zijn leven bij een legobouwplaats en ging gisteravond slapen bij zijn "grote broer". En daar sliep hij weer uit :o O+

We gaan 'm zo lekker halen. Was een heerlijk avondje uit samen, maar geef die leukerd nu maar weer terug O+
pi_204971708
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 11:19 schreef Quoi het volgende:

[..]
Whoeaaa. Dat is knap. En dus naar groep 4. Als hij sociaal gezien maar blij is, lijkt me. Klinkt als of jullie een fijne begeleiding krijgen bij alles.

Max liep even met 38,5 de laatste avond van de avond4daagse, sliep de volgende ochtend uit, had het kinderfeestje van zijn leven bij een legobouwplaats en ging gisteravond slapen bij zijn "grote broer". En daar sliep hij weer uit :o O+

We gaan 'm zo lekker halen. Was een heerlijk avondje uit samen, maar geef die leukerd nu maar weer terug O+
avondvierdaagse vond ik nog even te veel een dingetje dus die heb ik stiekem overgeslagen :X vooral voor mijzelf omdat het niet echt top gaat met m'n gezondheid. Ik kon het er niet bij hebben nu.

Echt begeleiding hebben we niet, maar het gaat ook prima en ik vertrouw de juf erop dat ze aan de bel trekt als er iets is. Volgend jaar maar stuk of 18 kids in de klas dus dat is ook prettig. Verder is hij nog steeds in de 'waarom' fase en ik hoop elke keer maar dat ik Google in de buurt heb als hij een vragenvuur start want hij wil dan echt antwoord. Als er een 2e wereldoorlog was, dan was er dus ook een eerste. Wanneer was die, welk land startte die en is die groter of kleiner dan de 2e wereldoorlog? Welke landen deden mee? Wat was het doel van die oorlog? Ja sorry ik heb geschiedenis zo snel mogelijk laten vallen dus daar heb ik echt Google bij nodig.

Super knap dat hij 'm helemaal heeft uitgelopen! En zelfs nog niet lekker in orde. Topper!
  zondag 5 juni 2022 @ 21:02:09 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204971937
Ha ja die wereldoorlogen en die vragen kreeg ik ook. Net voor het slapen gaan ook :')
En wanneer begint dan de derde wereldoorlog? Uhhh....

Oh en Pinksteren, wat is de heilige geest dan eigenlijk? :D

Balen dat je niet fit bent trouwens. Stom.
pi_204972115
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:02 schreef Quoi het volgende:
Ha ja die wereldoorlogen en die vragen kreeg ik ook. Net voor het slapen gaan ook :')
En wanneer begint dan de derde wereldoorlog? Uhhh....

Oh en Pinksteren, wat is de heilige geest dan eigenlijk? :D

Balen dat je niet fit bent trouwens. Stom.
En als er in het jaar 5055 een honderdste Wereldoorlog is, weten ze dan ook nog wat de eerste Wereldoorlog was? _O- Ja Pinksteren hier ook maar waar het bij mij een jaar of 13 geduurd heeft voordat ik besefte dat een God niet bestond (niks tegen gelovigen!), heeft l dat al op z’n 5e door. Het is een leuk verhaal, meer niet.

Ik ben alweer een jaar of 2 flink aan het kloten met gezondheid, revalidatie, medicatie, verandering van medicatie, pijnstilling, sterkere pijnstilling en nog sterkere pijnstilling. Doet allemaal geen klap. Nu wacht ik op een goede periode zodat ik dan weer kan strijden bij de huisarts voor een verwijzing en sterk genoeg ben om m’n mannetje te staan daar en bij een specialist.
  zondag 5 juni 2022 @ 23:29:34 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204973179
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:27 schreef Nazil het volgende:

[..]
En als er in het jaar 5055 een honderdste Wereldoorlog is, weten ze dan ook nog wat de eerste Wereldoorlog was? _O- Ja Pinksteren hier ook maar waar het bij mij een jaar of 13 geduurd heeft voordat ik besefte dat een God niet bestond (niks tegen gelovigen!), heeft l dat al op z’n 5e door. Het is een leuk verhaal, meer niet.

Ik ben alweer een jaar of 2 flink aan het kloten met gezondheid, revalidatie, medicatie, verandering van medicatie, pijnstilling, sterkere pijnstilling en nog sterkere pijnstilling. Doet allemaal geen klap. Nu wacht ik op een goede periode zodat ik dan weer kan strijden bij de huisarts voor een verwijzing en sterk genoeg ben om m’n mannetje te staan daar en bij een specialist.
Oh echt grappig. Dezelfde dingen hier. Bij geloven werd dat ook best een leuk gesprek. Hij vroeg aan het eind of het ok was als een kind iets anders geloofde als ouders. Tuurlijk manneke :)

Wat vervelend dat het voelt als strijden om hulp te vragen. Ik vind het over het algemeen tegenstrijdig dat op momenten dat je zorg het meest nodig hebt, je tegelijk erg kwetsbaar bent en niet altijd je mannetje kunt staan. Succes.
  maandag 6 juni 2022 @ 21:24:38 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204980360
Nou, wij hadden ook weer iets vandaag. Let op, lang verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204980697
Ik zou me daar ook helemaal niet fijn bij voelen! Ook wel een beetje herkenbaar wat betreft er niet aan te pas komen: T vond het trainen altijd heel leuk, met name de ren- en behendigheidsspelletjes, maar tijdens de partijtjes kon hij niet meekomen. We gaan nu voor de zomervakantie judo en gym uitproberen. Eigenlijk wil T op atletiek ( O+) , maar dat is pas vanaf zes jaar. Ik vind atletiek ook heel leuk voor hem, dus hopelijk wil hij dat over een jaar nog steeds.
pi_204981193
Ik herken je verhaal Quoi! Niet zozeer dit specifieke voorbeeld, maar wel dat ik qua omgeving liever had gehad dat mijn zoon welke andere sport dan ook ging doen dan voetbal. Maar voetbal is voor nu helaas zijn ding. Hij moet nog gaan starten in een team (hij is in maart begonnen met de algemene trainingen) dus ik ben heel benieuwd in wat voor team hij komt. Bij de trainingen lopen wel wat vervelende ventjes rond, maar gelukkig meer leuke kinderen. Het kan dus nog alle kanten op, maar ik had liever gehad dat zijn interesse bij een willekeurige andere sport had gelegen. Gelukkig heeft mijn man wel wat met voetbal, dus ik heb dat naar hem afgeschoven.

Mijn kinderen hebben vorige maand mee gedaan aan oefentrainingen hockey. Zo’n wereld van verschil dat. Sowieso al qua kantine, een mega clubhuis met luxe lederen designstoelen bijvoorbeeld. Ook niet helemaal mijn ding, maar het verschil met een willekeurige voetbal- of honkbalkantine is echt absurd. Maar ook daar stond in de hal een seniorlid extreem te vloeken en te tieren in het bijzijn van jonge kinderen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:30:04 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204982458
Noem mij maar een loedermoeder, maar mijn kinderen gaan iig de komende jaren niet op voetbal. Ze mogen verder echt alles en alles kiezen, maar dit niet. De mentaliteit op en naast het veld, daar wil ik niks mee te maken hebben.

Gelukkig is vooralsnog de peutergym heel erg leuk en gaan we daarna de switch maken naar zwemles. Af en toe een minilesje op de manege als ze dat leuk vinden, past daar nog prima bij, maar naast de overstap naar school en bso en playdates en zwemles vind ik het wel prima en hoeft er van mij niet nog een sport bij. Misschien wel iets van muziekles ofzo, maar er moet vooral ook tijd overblijven om te spelen, uit te rusten en ook eens naar de kinderboerderij ofzo te gaan.

Overigens spreek ik volwassenen (als ik me veilig voel, dus niet tussen het vuurwerk zoals ik het verhaal) wel aan op gedrag als ze een voorbeeldfunctie voor mijn kinderen hebben. Wrs vinden die mensen me een zeikwijf, maar dat is dan zo. Ze zijn 'in functie' en zo horen ze zich ook te gedragen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 09:03:47 #37
269689 crew  Viv
pi_204982605
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 21:02 schreef Quoi het volgende:
Ha ja die wereldoorlogen en die vragen kreeg ik ook. Net voor het slapen gaan ook :')
Dat is gewoon tactiek. 8-)

ZZ vroeg gisteren ineens, toen ze allang in bed lag: "Mama, hoe maak je geel?" (Als in: welke kleuren verf moet je mengen om geel te krijgen.) :')
pi_204982656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:03 schreef Viv het volgende:
ZZ vroeg gisteren ineens, toen ze allang in bed lag: "Mama, hoe maak je geel?" (Als in: welke kleuren verf moet je mengen om geel te krijgen.)
Dat is simpel.. Je haalt gewoon blauw uit groen.. Dan hou je geel over. En dan gaan bedenken hoe je dat doet.. Weer een half uur verder :P
pi_204982720
Mijn kind is inmiddels 6, en doet dat ook nog steeds hoor...elke avond ineens allemaal ingewikkelde vragen O+

@Quoi: zoals jij het beschrijft, was het in de jaren '90 al. Ik moest vroeger verplicht mee naar het voetbal van mijn broertje en vond het vreselijk. Allemaal van die tokkies overal. En dat was bij een club in een randgemeente van 070. Mijn broer bleef daar vooral vanwege het hoge niveau, maar nadat hij gescout werd door een profclub en besefte dat hij dat helemaal niet wilde, is hij naar het Westland verkrast. Naar een Christelijke club die niet op zondag speelt. En waarbij de grootste scheldwoorden dingen waren als "potverdorie" en "jammer man" 8-) Daar was de sfeer, net als het volk, heel wat gemoedelijker dan bij de (qua niveau) grotere clubs. Is die andere club, VD, niet iets voor Max? Neem aan dat ie nu bij SV.W. (voor jullie het dichtst bij) zit :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:38:23 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204982798
Het dubbele is dat ik vroeger lang op voetbal heb gezeten. En ik ben Feyenoord-fan, dus een beetje van die mannen die zonder medeklinkers zingen en tegen prullenbakken aanschoppen: ik ken ze. Alleen dan sta je daar met je eigen kind en is het toch anders. En ik herinner het me eigenlijk ook anders: milder. Misschien omdat het meisjes/vrouwenvoetbal was.

En ik heb eigenlijk ook geen moeite met kanker in scheldwoorden (dat is persoonlijk), maar Max snapte er helemaal geen sikkepit van waarom de ziekte van zijn moeder in elke zin zat. En in elke zin ook hè? Niet normaal. Ik kan dat ook niet uitleggen.

Waar ik moeite mee heb is het gebrek aan goede, fijne voorbeelden. En dat hij bang was.

En @MorganLeFay dit was idd SV.W. :') Andere club zou kunnen, maar dan nog blijf ik 'm geen voetbaljongetje vinden.

@Tink89 waarom zou je een loedermoeder zijn? Nee joh. Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar dat ben ik hè? Ieder zijn stijl.

@Viv ja alles om tijd te rekken :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 07-06-2022 09:45:01 ]
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:45:40 #41
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204982842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat is gewoon tactiek. 8-)

ZZ vroeg gisteren ineens, toen ze allang in bed lag: "Mama, hoe maak je geel?" (Als in: welke kleuren verf moet je mengen om geel te krijgen.) :')
Ik kreeg de vraag “wat is ‘niks’?” :D

We hebben U. wel alvast ingeschreven voor voetbal omdat hij het zelf wil. Ook op zwemmen. Als het toch te veel wordt voor hem heeft zwemmen voorrang.
Ben benieuwd hoe het hier is..

[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 07-06-2022 10:19:35 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_204983670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:30 schreef Tink89 het volgende:
Noem mij maar een loedermoeder, maar mijn kinderen gaan iig de komende jaren niet op voetbal. Ze mogen verder echt alles en alles kiezen, maar dit niet. De mentaliteit op en naast het veld, daar wil ik niks mee te maken hebben.
Tot je kind alleen nog maar wil voetballen en daar continu naar vraagt. Ga je dan ook volhouden dat hij/zij niet mag?

In de klas van mijn zoon zit 1 ander jongetje dat voetbalt, verder niemand. Dat jongetje is niet echt een vriendje van hem en alle andere kinderen doen sporten als volleybal, korfbal en zijn beste vriend kickbokst. Maar ja, mijn zoon wil continu overal voetballen. En het is ook niet alsof hij talent heeft (integendeel), maar hij vindt het gewoon heel leuk. Dan kan ik er van vinden wat ik wil, maar het is zijn leven.

@Quoi, ging je vroeger zelf ook bij het eerste kijken? Want meestal spelen dit soort rare dingen alleen bij wedstrijden van het eerste, en dan ook alleen bij wedstrijden die ergens om gaan (kampioen/degradatie/derby). En bij een club waarbij het 1e elftal niet zo hoog speelt zal dit ook veel minder het geval zijn. Wat dat betreft is een ambitieloze club voor jeugd fijner (en daarbij blijft er vaak ook meer geld over voor de vereniging, als er geen amateurs van het eerste elftal betaald hoeven worden).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:44:11 #43
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204983852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Tot je kind alleen nog maar wil voetballen en daar continu naar vraagt. Ga je dan ook volhouden dat hij/zij niet mag?

In de klas van mijn zoon zit 1 ander jongetje dat voetbalt, verder niemand. Dat jongetje is niet echt een vriendje van hem en alle andere kinderen doen sporten als volleybal, korfbal en zijn beste vriend kickbokst. Maar ja, mijn zoon wil continu overal voetballen. En het is ook niet alsof hij talent heeft (integendeel), maar hij vindt het gewoon heel leuk. Dan kan ik er van vinden wat ik wil, maar het is zijn leven.

@:Quoi, ging je vroeger zelf ook bij het eerste kijken? Want meestal spelen dit soort rare dingen alleen bij wedstrijden van het eerste, en dan ook alleen bij wedstrijden die ergens om gaan (kampioen/degradatie/derby). En bij een club waarbij het 1e elftal niet zo hoog speelt zal dit ook veel minder het geval zijn. Wat dat betreft is een ambitieloze club voor jeugd fijner (en daarbij blijft er vaak ook meer geld over voor de vereniging, als er geen amateurs van het eerste elftal betaald hoeven worden).
Ons eerste werd een aantal jaar zelfs landskampioen! Ik ging dan kijken. Mijn opa bakte tosti's in de kantine, mijn moeder ontwierp het logo van de club, mijn pa organiseerde de kampen. Ik heb btw ook training gehad van de succesvolle (ex-)bondscoach van het Nederlands dameselftal. Maar als ik terugdenk was het nooit zoals ik gisteren meemaakte. Dat komt vrees ik toch door de verminderde aanwezigheid van testosteron.
pi_204984216
Mijn zoon is ook geen typisch voetbalkind, vind ik. Hij vindt zelf van wel :+ Ik herken wel dat overbluft worden door de dominantere types. Hier heeft dat eigenlijk heel goed uitgepakt: mijn kind is echt flink weerbaarder geworden, zonder zijn eigen zachtheid te verliezen. Rolmodellen vindt hij verder in zijn trainer(s). Daarnaast heeft zijn team de mazzel dat een van de jongens van een ouder jeugdteam (jongen van een jaar of 17) vrijwillig helpt bij alle trainingen. Het hele team draagt die knul op handen en het is een goed ventje.

Qua voetbalcultuur... ik denk dat je zo'n beladen wedstrijd van het eerste niet kunt vergelijken met een wedstrijdje op zaterdagochtend om 9.15, uit in een weiland in Schipluiden (ofzo). We hebben hier ook supporters die zichzelf nogal pathetisch de 'Ultra's' noemen en met bengaals vuur langs de lijn staan bij de kraker tegen :') Bruinisse :') Gelukkig zie ik niets van die hysterie terug op de gewone trainingsavonden of tijdens de wedstrijdjes van de jeugdteams. Als ik mijn kind los zou laten op zo'n avond tussen die ultra's, zou hij ook bangig zijn. Maar verder voelt hij zich prima veilig op de club.
pi_204984728
Die van mij gaat voorlopig nog nergens op :') Eerst maar eens wennen op school. Naar aanleiding van het berichtje van de juf en het feit dat het meisje waar hij naar toe trekt niet mee gaat op schoolreisje, heb ik besloten hem thuis te houden. Zijn broertje gaat die dag naar de opvang en dan gaan wij gewoon samen iets leuks doen.

Grappig trouwens al die 'levensvragen' van jullie kleuters :D Jip komt nu net in de 'Waaaarommmmm???' fase. Heerlijk en gekmakend tegelijkertijd :')
  dinsdag 7 juni 2022 @ 13:37:06 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204984787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:27 schreef Jentin het volgende:
Mijn zoon is ook geen typisch voetbalkind, vind ik. Hij vindt zelf van wel :+ Ik herken wel dat overbluft worden door de dominantere types. Hier heeft dat eigenlijk heel goed uitgepakt: mijn kind is echt flink weerbaarder geworden, zonder zijn eigen zachtheid te verliezen. Rolmodellen vindt hij verder in zijn trainer(s). Daarnaast heeft zijn team de mazzel dat een van de jongens van een ouder jeugdteam (jongen van een jaar of 17) vrijwillig helpt bij alle trainingen. Het hele team draagt die knul op handen en het is een goed ventje.

Qua voetbalcultuur... ik denk dat je zo'n beladen wedstrijd van het eerste niet kunt vergelijken met een wedstrijdje op zaterdagochtend om 9.15, uit in een weiland in Schipluiden (ofzo). We hebben hier ook supporters die zichzelf nogal pathetisch de 'Ultra's' noemen en met bengaals vuur langs de lijn staan bij de kraker tegen :') Bruinisse :') Gelukkig zie ik niets van die hysterie terug op de gewone trainingsavonden of tijdens de wedstrijdjes van de jeugdteams. Als ik mijn kind los zou laten op zo'n avond tussen die ultra's, zou hij ook bangig zijn. Maar verder voelt hij zich prima veilig op de club.
Hier heb je ook helemaal gelijk in!

Hier is het studiedag en de BSO belt net: Max ziekjes. Net vanmorgen even voor mijn moeder gezorgd (aan knie geopereerd) zodat mijn vader kon sporten. Schiet lekker op met die enige werkdag van me :{ Maar goed: bank, dekentje, thee, film, ook prima.
pi_204984803
Ik heb een echt voetbalkind op de wereld gezet
Ik ben bang ook dat ie een echte voetbal hooligan wordt

[ Bericht 5% gewijzigd door Adrian4 op 07-06-2022 13:59:02 ]
  dinsdag 7 juni 2022 @ 14:07:58 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204985006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Tot je kind alleen nog maar wil voetballen en daar continu naar vraagt. Ga je dan ook volhouden dat hij/zij niet mag?

<knip>
Ik zei ook: de komende jaren. Eerst wennen aan school en bso, dan zwemles. En als we daarmee klaar zijn (en eventueel iets van muziekles hebben toegevoegd), kijken we wel verder. Maar dan zou ik wel proberen om andere sporten ook eens aan te bieden. Nou heb ik ook wel het geluk dat mijn dochter het vooral over ponyrijden heeft (papa en mama rijden allebei, is dus niet heel gek, ze krijgt het al mee) en wij dat heel leuk vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204985053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Want meestal spelen dit soort rare dingen alleen bij wedstrijden van het eerste, en dan ook alleen bij wedstrijden die ergens om gaan (kampioen/degradatie/derby). [...]
Dat inderdaad. Die wedstrijden kun je wel vermijden, maar bij sommige clubs is het ook echt een bepaald slag wat er rondhangt. Denk: leren (bomber) jackies, tattoos, permanentjes, peuk in den mond, kinderen met een matje in de nek die John heten :7 (die brengen dan ook weer een bepaalde mentaliteit met zich).

Je kan je afvragen of dat de omgeving is waar je je kind wil laten sporten, maar er zijn gelukkig ook veel clubs waar het niet zo erg is. Als een kind echt supergraag wil voetballen, moet dat gewoon kunnen imo ^O^
pi_204988327
Jeetje wat een vervelende ervaring qoui, ik snap dat het je aan het denken zet.

Zelf zou ik mijn kinderen zonder twijfel hier in het dorp laten voetballen als ze dat zouden willen. (Ook bij iedere andere sport hier in de buurt). In de stad zou ik wel bewust een keuze maken voor een club.

Kleuter heeft deze week maar 1,5 dag school..vandaag studiedag en vrijdag sowieso geen school. Zo vliegen de weken wel voorbij.
pi_204989992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zei ook: de komende jaren. Eerst wennen aan school en bso, dan zwemles. En als we daarmee klaar zijn (en eventueel iets van muziekles hebben toegevoegd), kijken we wel verder. Maar dan zou ik wel proberen om andere sporten ook eens aan te bieden. Nou heb ik ook wel het geluk dat mijn dochter het vooral over ponyrijden heeft (papa en mama rijden allebei, is dus niet heel gek, ze krijgt het al mee) en wij dat heel leuk vinden.
Paardrijden is nou juist de enige sport die ik nóg erger dan voetbal zou vinden :D Maar als je kind een hobby vindt die je zelf ook fijn vindt zou wel fijn zijn!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:27 schreef Jentin het volgende:
Mijn zoon is ook geen typisch voetbalkind, vind ik. Hij vindt zelf van wel :+ Ik herken wel dat overbluft worden door de dominantere types. Hier heeft dat eigenlijk heel goed uitgepakt: mijn kind is echt flink weerbaarder geworden, zonder zijn eigen zachtheid te verliezen. Rolmodellen vindt hij verder in zijn trainer(s).
Ik ben wel blij dit te lezen. Mijn zoon is ook geen voetbalkind vind ik (hij heeft iedereen verbaast dat hij graag wilde voetballen), dus ik ben ook heel benieuwd hoe dat volgend seizoen als hij echt gaat beginnen, uit gaat pakken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 8 juni 2022 @ 00:48:45 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204990095
Oorontsteking -O- De eerste in zijn bijna 6 jaar. Hij slaapt net, arm schaap.
pi_204992122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 00:48 schreef Quoi het volgende:
Oorontsteking -O- De eerste in zijn bijna 6 jaar. Hij slaapt net, arm schaap.
Beterschap!
pi_204994750
We hebben hier ook een oorontsteking te pakken. :'(
pi_204996358
Ach, wat sneu. Beterschap voor beide! xxx
  donderdag 9 juni 2022 @ 10:03:27 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205002589
Nou, hoe snel hij eraan kwam, zo snel was hij er ook weer vanaf :') :s)
pi_205003585
Fijn dat het zo snel voorbij ging @Quoi ! :)

Banaan deed een tijdje judo maar liep daar ook gigantisch vast. Hij moest af en toe op het time-out bankje en het witte judopak was ook niet meer oké. Je kreeg hem er met geen stok meer naar binnen. :X
In december mag hij met zwemles starten, ben wel benieuwd hoe dat gaat. :D Daarna wil hij naar scouting, prima.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205003759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 10:03 schreef Quoi het volgende:
Nou, hoe snel hij eraan kwam, zo snel was hij er ook weer vanaf :') :s)
Stuur je dat even door hierheen? Vanochtend ging het al wat beter, nog wel oorpijn maar hij at en wilde naar school. Gisteren had hij koorts, sliep op de bank en heeft de hele middag niks gegeten. Tegen de juf gezegd dat ze maar moest bellen als het niet ging.
pi_205046068
Is het nog lang pijnlijk gebleven @Nazil ?

Het gaat bij ons echt beter! Banaan zijn vrije dagen daar knapte hij nog niet echt van op, hij bleef erg moe. Ik ben al een tijd op zoek naar de oorzaak en had al een aantal dingen geprobeerd. Vrijdag heb ik medegedeeld dat zijn nachtlampje eruit zou gaan. En sindsdien slaapt hij soms zelfs door. _O_

Hij is veel beter gehumeurd en zit niet constant te zieken. Gisteren ook een goede schooldag hoorde ik. Hij zit nu lekker te lezen met zijn zusje, daar heb ìk niet eens het geduld voor. :D

Zondag zijn we gaan zwemmen, daar had hij er ook veel zin in. Onbevreesd aan het watertrappen. En daarna had hij nog energie over. Volgens mij zitten we nu dus echt op de goede weg. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:38:11 #60
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205046317
Wat fijn O+
Protège moi de mes désirs.
pi_205047195
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:01 schreef PKM het volgende:
Is het nog lang pijnlijk gebleven @:Nazil ?

Het gaat bij ons echt beter! Banaan zijn vrije dagen daar knapte hij nog niet echt van op, hij bleef erg moe. Ik ben al een tijd op zoek naar de oorzaak en had al een aantal dingen geprobeerd. Vrijdag heb ik medegedeeld dat zijn nachtlampje eruit zou gaan. En sindsdien slaapt hij soms zelfs door. _O_

Hij is veel beter gehumeurd en zit niet constant te zieken. Gisteren ook een goede schooldag hoorde ik. Hij zit nu lekker te lezen met zijn zusje, daar heb ìk niet eens het geduld voor. :D

Zondag zijn we gaan zwemmen, daar had hij er ook veel zin in. Onbevreesd aan het watertrappen. En daarna had hij nog energie over. Volgens mij zitten we nu dus echt op de goede weg. ^O^
Pkm wat fijn! Sinds gisteren eindelijk geen oorpijn meer gelukkig. Hij is echt een paar dagen niet lekker geweest, op de bank slapen etc.
pi_205063688
Hoe laat slapen jullie kleuters en hoe gaan jullie om met niet willen/kunnen slapen?

Hier is het pet momenteel, gisteren sliep ie pas tegen 9 uur. En als ie nu gewoon vrolijk en uitgerust zou zijn, dan zou ik daar nog niet zo veel moeite mee hebben, maar:
- het kost mij mijn avond, want gewoon alleen en rustig op zijn kamer blijven, ho maar;
- hij is 's ochtends niet te genieten.

Hoe gaan jullie om met niet kunnen/willen slapen?
pi_205063896
Mijn meiden willen graag s avonds in bed nog even praten (logisch, want als je de hele dag samen bent heb je elkaar alsnog veel te vertellen… :? ). Hier is de regel dat dat alleen mag als ze de vorige dag netjes zijn gaan slapen, en meestal werkt dat goed tegenwoordig. En bij echt niet slapen halen we ze uit elkaar en moet er een op het matje in de badkamer ‘slapen’. Maar dat gaat ook niet zo lang meer werken denk ik :D

Toen oudste een korte tijd slecht zelf ging slapen heb ik luisterverhaaltjes op gezet. Als ze rustig in bed liggen worden ze vaak vanzelf moe, als ze gaan spelen blijven ze wakker en vol energie. Ik zou wat dat betreft dus duidelijke afspraken maken en daar de volgende dag ook nog op terug komen. En uitleggen dat slapen heel belangrijk is omdat dat goed is voor je hersens en je daar dus slimmer van kan worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 16 juni 2022 @ 10:02:19 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205064035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:01 schreef Gogo83 het volgende:
Hoe laat slapen jullie kleuters en hoe gaan jullie om met niet willen/kunnen slapen?

Hier is het pet momenteel, gisteren sliep ie pas tegen 9 uur. En als ie nu gewoon vrolijk en uitgerust zou zijn, dan zou ik daar nog niet zo veel moeite mee hebben, maar:
- het kost mij mijn avond, want gewoon alleen en rustig op zijn kamer blijven, ho maar;
- hij is 's ochtends niet te genieten.

Hoe gaan jullie om met niet kunnen/willen slapen?
Kan alleen maar zeggen hoe wij het doen. Ik heb nog altijd het geluk dat ik hem met voorlezen (soms dan dus 5 hoofdstukken, soms 1) vaak uiteindelijk wel in slaap krijg. Ik spreek hem de laatste tijd wel streng toe: ga tijdens het 2e hoofdstuk op je zij liggen en pak je slaapknuffel en doe je ogen dicht. Slapen lukt altijd, want gisteren lukte het ook (hij zegt weleens dat hij niet kan slapen).

En het onmisbare praatje vooraf, zodat alle evt. onrust of onbesproken gespreksonderwerpen (en meer :') ) uit zijn hoofd zijn.

Als hij dan niet wil slapen zeg ik dat ik op dezelfde verdieping even blijf "opruimen". Is vaak ook een succes.

Afijn, soms is het ook een faaaaaaase en is er geen touw aan vast te knopen :P

Ik zit trouwens lekker te werken eindelijk weer eens, word ik gebeld door de juf. Drie keer raden..... Ik stap dus maar weer op de fiets terug :')
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:31:08 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205064621
OK, niet tof. Kind dat acuut wazig zag en toen niks meer en sindsdien spuugt. Hij ligt vers gedoucht in bed te slapen. Ik moet 'm af en toe even wakker maken en straks naar de huisarts. Hij ziet inmiddels weer goed gelukkig, maar toch geen leuke dingen dit.
pi_205064683
U. en Z. gaan tegelijk naar bed, meestal tussen 19:00 en 19:15 uur. Hebben ze wel echt nodig beiden. Soms wil U. niet slapen (zegt hij), maar we doen wel gewoon het avondritueel en hij moet wel in bed blijven. In de praktijk slaapt hij ook op die dagen alsnog binnen 5 minuten. :+

Het heeft wel echt 4 jaar geduurd voordat we hier op uit kwamen. Tot 4 jaar viel hij aan de borst in slaap en dat koste me ook de hele avond. Hen laten slapen heeft m’n man nu overgenomen en sindsdien gaat het goed. Bij mij slapen ze nooit. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_205064686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:31 schreef Quoi het volgende:
OK, niet tof. Kind dat acuut wazig zag en toen niks meer en sindsdien spuugt. Hij ligt vers gedoucht in bed te slapen. Ik moet 'm af en toe even wakker maken en straks naar de huisarts. Hij ziet inmiddels weer goed gelukkig, maar toch geen leuke dingen dit.
Oef, dat is wel schrikken! Is hij eerder gevallen op z’n hoofdje? Of kwam het echt uit het niets?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:51:34 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205064748
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:42 schreef arvensis het volgende:

[..]
Oef, dat is wel schrikken! Is hij eerder gevallen op z’n hoofdje? Of kwam het echt uit het niets?
Uit het niets. Hij kon het bord niet meer zien, zei hij in paniek tegen de juf. Ik moest hem van de assistente aan de telefoon wakker maken en laten vertellen of hij weer wat zag (wat hij gelukkig doet). Op basis daarvan kunnen we vanmiddag komen ipv direct. Maar vind het toch een beetje spannend om hem telkens in slaap te laten vallen, maar vertrouw op haar inschatting.

Intussen in 1 ochtend met oncoloog, radioloog en plastisch chirurg aan de telefoon. Never a dull moment :B
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:59:23 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205064813
Wat sneu Quoi! Klinkt als migraine, dat kunnen kinderen ook al krijgen. Maar ik snap dat het je niet heel lekker zit. Wat een medische strippenkaart hebben jullie zo :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:23:46 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205064969
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:59 schreef Lemijn het volgende:
Wat sneu Quoi! Klinkt als migraine, dat kunnen kinderen ook al krijgen. Maar ik snap dat het je niet heel lekker zit. Wat een medische strippenkaart hebben jullie zo :* .
Ook zonder gerapporteerde hoofdpijn? Bizar.

Scheelt dat ik me hartstikke goed voel. Dus kan lekker zorgen voor 'm.
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:34:33 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205065440
Ja, kan, zie linkje: klik. Maar hij moet wel echt beoordeeld worden om andere dingen uit te sluiten natuurlijk.

Over slapen: Jacob zegt heel vaak dat hij niet kan slapen. Soms heb ik tijd (en geduld) om dan wat langer te kletsen en knuffelen, maar vanwege baby is mijn reactie ook wel eens dat hij dan maar lekker moet gaan liggen, eventueel met lichtje aan en boek erbij. Dan hoor ik eigenlijk altijd binnen een half uur het licht weer uitgaan en dan valt hij vlot in slaap. Genoeg beweging en genoeg relaxte tijd helpt zeker ook.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:39:06 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205065477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:34 schreef Lemijn het volgende:
Ja, kan, zie linkje: klik. Maar hij moet wel echt beoordeeld worden om andere dingen uit te sluiten natuurlijk.

Ha, dat linkje heb ik net zitten lezen. Ik laat je weten of je doorgaat voor de wasmachine ;)
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:21:43 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205066127
Nou, dat was een (altijd op donderdag) vervangende huisarts met zo ongeveer 0 empathisch vermogen. Stonden binnen 5 minuten weer buiten en ze heeft de oogbewegingen gecheckt en temp opgemeten. "Gewoon, het heerst". Ja, duhhh, sure, ik kom echt niet zomaar met een kind dat 1x spuugt. Ik ben er gewoon boos om. De non-verbale communicatie was ook echt zo ongeïnteresseerd en gehaast.

Een oplettende huisarts zou zelfs met zijn buikpijnbezoekje van 2 maanden terug eens kunnen informeren hoe het nu thuis gaat sinds januari. Niet dat ik me er zorgen over maak, maar toch, een beeeeeeetje in context denken verwacht ik wel van een huisarts. Ze keek me ook heel raar aan, van top tot teen. Nee, ik loop voor mijn lol rond met gemillimeterd haar 8)7 Man, wat een graftak. Ik ben er gewoon heel boos om.
  donderdag 16 juni 2022 @ 16:17:14 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205066501
Wat waardeloos zeg. Mocht je energie over hebben (as if….), de vaste huisarts wil dit vast graag weten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205067627
Allemachtig wat kansloos. Ik kan ondertussen ook een boek schrijven over fouten en slordigheden van artsen. Doe dan alsof je je best doet. Maar hoe gaat het met 'm?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 02:09:49 #76
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205071255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:39 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ha, dat linkje heb ik net zitten lezen. Ik laat je weten of je doorgaat voor de wasmachine ;)
Pro-tip van moeder van kind-met-migraine: hou een hoofdpijndagboekje bij. Mochten deze episodes met regelmaat optreden is zo'n hoofdpijndagboek voor de huisarts fijn om een en ander in kaart te kunnen brengen.
pi_205072542
Poeh, wat schrikken Quoi!! Hoe gaat het nu met hem? En met jou? Wat een hoek van een huisarts!

Ik ga volgende week eens een plannetje van aanpak maken met man en T. Dingen als 'van slapen word je slim' helpen niet. We zeggen ook vaak dat je van groente sterk/snel/slim/whatever wordt. Zijn standaardantwoord: 'Maar dat ben ik al.' Hopelijk houdt ie dat zelfvertrouwen. :+

Ik ga morgen trouwens met T een nachtje in een hotel slapen, bestemming Den Haag. Morgen denk ik even naar het strand en zondag naar Madurodam. Heel veel zin in!
pi_205072805
Sterkte morgen richting het strand. Ik raad je aan om vroeg te gaan en met tram 9. Tenminste, als je naar Scheveningen wilt. Gaat het puur om het strand zelf dan zou ik Kijkduin (bus 24) of Wassenaarse Slag aanraden, maar dan ben je wel iets langer onderweg.

Toevallig had ik dinsdag een borrel in Madurodam. Ondanks dat ik op nog geen tien minuten fietsen daarvan opgegroeid ben en er honderden keren langs ben gereden, was dit de eerste keer dat ik er was. Het heeft mij positief verrast, dus wij gaan binnenkort ook een keertje met de kinderen. Houd er wel rekening mee dat er weinig schaduw is in een groot deel van het park. Ze hebben wel leuke speeltuinen!

Wat een stomme invaller Quoi! Hopelijk is hij een beetje opgeknapt!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:25:40 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205074102
Hij is vandaag bijna de oude weer. Fijn! Hij geeft wel aan dat hij soms dubbel ziet, maar hij is dan ook aan het knijpen met z'n ogen. Nog steeds iets om in de gaten te houden (vind ik).

Thuis maar eens kijken. Ik mag vandaag in de airco liggen voor mijn laatste lange kuur w/
pi_205078554
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:43 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte morgen richting het strand. Ik raad je aan om vroeg te gaan en met tram 9. Tenminste, als je naar Scheveningen wilt. Gaat het puur om het strand zelf dan zou ik Kijkduin (bus 24) of Wassenaarse Slag aanraden, maar dan ben je wel iets langer onderweg.

Toevallig had ik dinsdag een borrel in Madurodam. Ondanks dat ik op nog geen tien minuten fietsen daarvan opgegroeid ben en er honderden keren langs ben gereden, was dit de eerste keer dat ik er was. Het heeft mij positief verrast, dus wij gaan binnenkort ook een keertje met de kinderen. Houd er wel rekening mee dat er weinig schaduw is in een groot deel van het park. Ze hebben wel leuke speeltuinen!

Wat een stomme invaller Quoi! Hopelijk is hij een beetje opgeknapt!
Sowieso Kijkduin! O+ Ik ben geen fan van Scheveningen, al kan ik me voorstellen dat zo'n pier indrukwekkend kan zijn als je vijf bent. Thanks voor je tips!
  zaterdag 18 juni 2022 @ 08:04:54 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205080057
Kijkduin is jeugdsentiment O+ Schrik alleen niet als je er een tijd niet bent geweest.

Max is net met zijn vader vertrokken naar zijn eerste voetbaltoernooi. Hij wilde zo graag en is weer de oude (met dito energie). Niks zo veranderlijk als leven van een kleuter.

Ik fiets er zoals het er nu uitziet zo heen. Alleen wat misselijk en ssssssloom van de kuur. Maar ik wil het niet missen!
pi_205080813
Veel plezier Quoi!

Ik ben vorig jaar nog in Kijkduin geweest, dus ik denk dat het schrikken meevalt.
pi_205081068
@Gogo83 mocht het strand niet te doen zijn, of als jullie naar de Wassenaarse Slag gaan en vinden het leuk om ook nog even het dorp in te gaan, om 15:00 vanmiddag zijn Ernst en Bobbie in het centrum van Wassenaar. Soepkippenshow van 30 minuten op het plein voor de ijssalon.
pi_205107860
Nou, @Quoi had een kleuter die spontaan niet meer kon zien. Ik heb een kleuter die spontaan niet meer kan lopen. Het gaat samen met een heleboel dramatiek, het is een echte kleuter, maar hij zakt wel steeds door zijn been.
Ik mag zo even naar de dokter. Maar ik twijfel echt of het iets is. Zijn lievelingsopa heeft ook pijn aan zijn lies en ik vind het toevallig.
pi_205107938
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 08:21 schreef Adrian4 het volgende:
Nou, @:Quoi had een kleuter die spontaan niet meer kon zien. Ik heb een kleuter die spontaan niet meer kan lopen. Het gaat samen met een heleboel dramatiek, het is een echte kleuter, maar hij zakt wel steeds door zijn been.
Ik mag zo even naar de dokter. Maar ik twijfel echt of het iets is. Zijn lievelingsopa heeft ook pijn aan zijn lies en ik vind het toevallig.
Dat zijn inderdaad zulke lastige dingen.. ik ben L. Ook langzaam over mijn ziekte aan het uitleggen. Dat mama snel moe is en veel pijn heeft en daardoor niet altijd alles kan. Maar dan is meneer ook gelijk moe of heeft hij pijn waardoor ik ook niet altijd weet wat er van waar is en is de pijn dan een schaafwondje of is hij echt ziek? Het is ook zo’n dramaking. Een minuscuul wondje wordt opgeblazen tot een ‘gat’ in zijn vinger en daar moet ik 10x per dag naar kijken want het is echt heel erg!
pi_205111222
Het is wel iets, een vluchtige heupontsteking. Niks aan te doen, moet vanzelf overgaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 21-06-2022 15:54:21 ]
pi_205112157
Ach wat sneu... Heeft hij er veel pijn van?
pi_205115863
Fijn dat je het dan toch serieus hebt genomen ondanks je twijfels Adrian! Hopelijk verdwijnt het snel.

Hoe ging het toernooi van Max Quoi? En de laatste lange kuur achter de rug *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205117522
Gisteren was zo'n zeldzame dag waarop het huis schoon en opgeruimd was. Kreeg ik om 15:00 telefoon van het CJG of ze om 16:00 kon langskomen, met gedragsspecialiste erbij. Ze was vergeten dat eerder aan mij door te geven. 8)7

Maar omdat die specialisten ook weer niet in trossen groeien, heb ik maar ok gedaan. :)

Kwamen we uit de speeltuin, waar kleuter nog lekker speelde, heeft hij thuis nauwelijks nog boe of bah gezegd.

Wel fijn dat de specialiste mij wel kon volgen. Het voelt soms alsof Banaan teveel mag, maar zij was het wel eens dat als er snel wrijving is over simpele dingen, je beter niet teveel in de conflicten gaat zitten.
Hij kwam ook even klieren met een piepspeeltje, zij zag daar dat ik consequent handelde door te waarschuwen en daarna weg te leggen. Dat volgde toen mevrouw van het CJG dacht dat mijn man misschien consequenter is dan ik.

Naast HB gaan ze ook met name kijken of hij ADHD zou kunnen hebben. Lijkt me heerlijk eigenlijk, als het zo 'simpel' mag zijn, in plaats van het grote mysterie dat het nu is. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205117559
Beterschap voor de jouwe @Adrian4

Fijn dat je de laatste lange kuur gehad hebt @Quoi . :)

Mijn kleuter wil ook wel weten waarom ik speltbrood eet, en lactosevrije melk drink. Hij vraagt er gelukkig niet zo vaak naar, want mijn dieet voor spastische darmen vind ik lastig uit te leggen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 22 juni 2022 @ 10:39:00 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205117896
@PKM, wij worden thuis 'geconfronteerd' met de gevolgen van de hersenbloeding van mijn man, nu bijna 7 jaar geleden. Als er kinderen komen lunchen of spelen, zien ze dat mijn zijn hand niet goed staat/functioneel is en hij slecht loopt. Ze vragen ons dan wat er aan de hand is. Wij leggen dan uit dat er 'stofjes' in je hoofd zitten die jouw handen/voeten etc laten bewegen, maar dat mijn man die niet heeft. Misschien kun je dat ook zo uitleggen aan Banaan. Die stofjes zitten echter wel bij hem in de buik, maar niet bij jou, waardoor jij buikpijn kan krijgen als jij bepaalde dingen eet. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 22 juni 2022 @ 14:24:38 #92
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_205119981
@PKM Ik eet en drink ook geen lactose. Ik heb het gewoon uitgelegd dat ik daar buikpijn van krijg omdat mijn darmen daar niet tegen kunnen en die van haar wel. Met als gevolg dat ik nu een persoonlijke lactose-oppas heb, die in een restaurant of ijssalon vraagt of ergens lactose in zit, zodat ik geen buikpijn krijg O+
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:14:20 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205123238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:30 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je het dan toch serieus hebt genomen ondanks je twijfels Adrian! Hopelijk verdwijnt het snel.

Hoe ging het toernooi van Max Quoi? En de laatste lange kuur achter de rug *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 23:30 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je het dan toch serieus hebt genomen ondanks je twijfels Adrian! Hopelijk verdwijnt het snel.

Hoe ging het toernooi van Max Quoi? En de laatste lange kuur achter de rug *O*
Ja goed! Ze waren met 2 teams met kinderen die voor het allereerst een toernooi voetbalden. Zo lief om te zien hoe spannend en leuk ze het vonden!! Hun coach is echt leuk en alle ouders waren heel relaxed (in tegenstelling tot die van een tegenpartij - man, man, man, wat een fanatiekelingen :X ).

Ze wonnen een hele mooie beker en vergaten door die beker dat ze laatste zijn geworden. Helemaal verblind. Hij voetbalt nu ook echt elk vrij moment in de tuin of op een voetbalveldje.

We gaan dus nog even door met voetballen hier :P

En laatste lange kuur yeah. Nog 2 korte. Aftellen O+
pi_205123794
Fijn quo! Is het daarna hopelijk klaar? Of volgt er nog wat?

Ik draag een zilveren brace om mijn pols. Met korte mouwen valt dat natuurlijk best heel erg op. Laatst ging ik rijden voor school en was ik vervolgens plasmoeder, de kleuters moesten om de beurt plassen :') en iedere kleuter die ik meenam naar de wc vroeg er naar. Terwijl er maar weinig volwassenen er naar vragen.
  woensdag 22 juni 2022 @ 21:28:10 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205123855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:20 schreef Nazil het volgende:
Fijn quo! Is het daarna hopelijk klaar? Of volgt er nog wat?

Ik draag een zilveren brace om mijn pols. Met korte mouwen valt dat natuurlijk best heel erg op. Laatst ging ik rijden voor school en was ik vervolgens plasmoeder, de kleuters moesten om de beurt plassen :') en iedere kleuter die ik meenam naar de wc vroeg er naar. Terwijl er maar weinig volwassenen er naar vragen.
Ik vind die openheid van kinderen geweldig. Persoonlijk vind ik het veel fijner als mensen direct vragen wat er is :)

Helaas is het dan nog niet klaar. In juli ga ik onder het mes en er volgen bestralingen. Heel waarschijnlijk is daarna nog chemo nodig voor een langere periode, maar dan 'gewoon' (as if) thuis met pillen en een milde variant. Maar dat deze chemo's voorbij zijn is echt een grote mijlpaal vind ik.
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:18:30 #96
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_205124478
Na bijna of misschien wel iets meer dan 5 jaar ben ik door een telefoongesprek weer op FOK! beland en inmiddels mag ik mij hier dan ook melden met onze kleuter. De mensen die mij nog kennen zullen ons verhaal nog wel kennen met betrekking tot de eiceldonatie die wij hebben moeten doen om onze dochter te kunnen krijgen.

Voor alle overigen zeg ik Hi :W Ik ben dus dobbey a.k.a. Kim en ben hier jaaaaren actief geweest maar wegens omstandigheden heb ik het forum links laten liggen.

Ik kon zelf geen kinderen krijgen ivm vervroegde overgang en heb hier lief en leed gedeeld met, wat ik tot nu toe zie, nog steeds redelijk veel bekenden O+

Onze kikki (ja idd met dubbel K das de zweeds manier en spreek je uit als kihkie) word in augustus alweer 5 en ze is onze grootste trots en gouden bezit.

Zal er ff een foto bij doen hij is alleen een beetje groot qua formaat sorry :@

pi_205127673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:28 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik vind die openheid van kinderen geweldig. Persoonlijk vind ik het veel fijner als mensen direct vragen wat er is :)

Helaas is het dan nog niet klaar. In juli ga ik onder het mes en er volgen bestralingen. Heel waarschijnlijk is daarna nog chemo nodig voor een langere periode, maar dan 'gewoon' (as if) thuis met pillen en een milde variant. Maar dat deze chemo's voorbij zijn is echt een grote mijlpaal vind ik.
Ik vind het ook helemaal niet erg. Voor kinderen is het alleen erg lastig uitleggen. Ik heb het gehouden op 'een mooie armband omdat ik daar pijn heb'.
Heftig traject quoi. Hopelijk idd die laatste chemo gewoon thuis..


Dobbey welkom terug! Ik kan je naam idd nog wel herinneren.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 13:05:12 #98
269689 crew  Viv
pi_205127796
Welkom terug @dobbey :)

Ik weet je verhaal nog goed, wat een weg heb je afgelegd om moeder te worden! _O_ Heb je nog goed contact met de eiceldonor?
pi_205128217
Hallo allemaal,

Wat leuk om te zien dat er hier best nog veel bekende namen hangen! Ik heb lang niet alles bijgelezen dus ik vraag gewoon;

Hoe is het met iedereen?

Groetjes van mijn (nog 4 mnd kleuter James
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:01:21 #100
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_205128759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:05 schreef Viv het volgende:
Welkom terug @:dobbey :)

Ik weet je verhaal nog goed, wat een weg heb je afgelegd om moeder te worden! _O_ Heb je nog goed contact met de eiceldonor?
Jazeker, ze was al mijn beste vriendin en overbuuf en dat is alleen maar sterker geworden. Helaas is haar relatie op de klippen gelopen en heeft ze de liefde weer gevonden in Breda dus ze woont nu een best eind weg ;(
pi_205128973
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 13:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo allemaal,

Wat leuk om te zien dat er hier best nog veel bekende namen hangen! Ik heb lang niet alles bijgelezen dus ik vraag gewoon;

Hoe is het met iedereen?

Groetjes van mijn (nog 4 mnd kleuter James
vooral de vraag: hoe is het met jou?

Hier gaat alles prima, mijn snelle kleuter is over 2 maand precies ook geen kleuter meer... En gaat dan naar groep 4 :o vindt school het meest geweldige in zijn leven en is lekker tevreden.


Eerste dag in groep 4 is hij nog 5 jaar _O- _O-
pi_205131957
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:31 schreef Nazil het volgende:

[..]
vooral de vraag: hoe is het met jou?

Hier gaat alles prima, mijn snelle kleuter is over 2 maand precies ook geen kleuter meer... En gaat dan naar groep 4 :o vindt school het meest geweldige in zijn leven en is lekker tevreden.


Eerste dag in groep 4 is hij nog 5 jaar _O- _O-
Oh wauw die skipt een heel jaar?

Hier gaat het op zich allemaal goed, James start na de zomervakantie in groep 3, leest al stukjes en rekenen vind ie heel tof...

Zwemmen vind hij t leukste ter wereld behalve als het MOET zoals bij zwemles... :') |:(

Morgen begint hij met sensorische integratie therapie, vooral voor prikkelverwerking, ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. En zn longen... tja dat blijft kut met peren...

En verder gaan we eigenlijk heel goed met zn 3en♡ ik ben nu bewust een poosje werkloos thuis, ook vanwege therapie en dat geeft heel veel rust waardoor er meer ruimte

is voor ontspanning, en dingen die ik echt leuk vind, zoals ij het bestuur van de speeltuinvereniging gaan :P






[ Bericht 5% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 23-06-2022 21:50:56 ]
S. 2014
J. 2016
pi_205132498
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh wauw die skipt een heel jaar?

Hier gaat het op zich allemaal goed, James start na de zomervakantie in groep 3, leest al stukjes en rekenen vind ie heel tof...

Zwemmen vind hij t leukste ter wereld behalve als het MOET zoals bij zwemles... :') |:(

Morgen begint hij met sensorische integratie therapie, vooral voor prikkelverwerking, ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. En zn longen... tja dat blijft kut met peren...

En verder gaan we eigenlijk heel goed met zn 3en♡ ik ben nu bewust een poosje werkloos thuis, ook vanwege therapie en dat geeft heel veel rust waardoor er meer ruimte

is voor ontspanning, en dingen die ik echt leuk vind, zoals ij het bestuur van de speeltuinvereniging gaan :P


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

fijn! Is jullie gegund, wat rust. Goed dat je ook even thuis bent. Snap dat het allemaal erg moeilijk is.

Ja l heeft groep 2 en 3 in 1 jaar gedaan. Tot kerstvakantie groep 2 daarna meegegaan met groep 3 met wat ondersteuning van fysio voor schrijven, dat is het enige wat hij nog niet kon. In oktober in groep 2 scoorde hij avi m3 en rekenen ook mid 3. In overleg met school en orthopedagogen hem naar groep 3 gedaan omdat we allemaal bang werden dat hij zich gruwelijk zou vervelen als we dat nu niet gingen doen en daarna in groep 3 nog steeds. Voor nu goede keuze geweest en we zien wel waar het schip strandt.
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:18:12 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205132933
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh wauw die skipt een heel jaar?

Hier gaat het op zich allemaal goed, James start na de zomervakantie in groep 3, leest al stukjes en rekenen vind ie heel tof...

Zwemmen vind hij t leukste ter wereld behalve als het MOET zoals bij zwemles... :') |:(

Morgen begint hij met sensorische integratie therapie, vooral voor prikkelverwerking, ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. En zn longen... tja dat blijft kut met peren...

En verder gaan we eigenlijk heel goed met zn 3en♡ ik ben nu bewust een poosje werkloos thuis, ook vanwege therapie en dat geeft heel veel rust waardoor er meer ruimte

is voor ontspanning, en dingen die ik echt leuk vind, zoals ij het bestuur van de speeltuinvereniging gaan :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kijk je koppel nou! O+ Geweldig! Ik haal ze er nog zo uit. Wat goed om te horen dat het naar omstandigheden goed met jullie gaat.

Ook @dobbey welkom terug. Ik weet het allemaal niet meer :') maar mijn hoofd is een wirwar momenteel. Klinkt als een speciaal traject, in ieder geval met een mooi resultaat
pi_205133634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:35 schreef Nazil het volgende:

[..]
fijn! Is jullie gegund, wat rust. Goed dat je ook even thuis bent. Snap dat het allemaal erg moeilijk is.

Ja l heeft groep 2 en 3 in 1 jaar gedaan. Tot kerstvakantie groep 2 daarna meegegaan met groep 3 met wat ondersteuning van fysio voor schrijven, dat is het enige wat hij nog niet kon. In oktober in groep 2 scoorde hij avi m3 en rekenen ook mid 3. In overleg met school en orthopedagogen hem naar groep 3 gedaan omdat we allemaal bang werden dat hij zich gruwelijk zou vervelen als we dat nu niet gingen doen en daarna in groep 3 nog steeds. Voor nu goede keuze geweest en we zien wel waar het schip strandt.
Wat goed! En vooral wat fijn dat school zo meewerkt en meedenkt! Dat hoor je ook wel eens anders helaas.
S. 2014
J. 2016
pi_205134083
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wat goed! En vooral wat fijn dat school zo meewerkt en meedenkt! Dat hoor je ook wel eens anders helaas.
absoluut. Wij stonden zelf niet zo te springen om hem te laten versnellen, maar door de argumenten van school daar wel in mee gegaan.
pi_205134282
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:07 schreef PKM het volgende:
Mijn kleuter wil ook wel weten waarom ik speltbrood eet, en lactosevrije melk drink. Hij vraagt er gelukkig niet zo vaak naar, want mijn dieet voor spastische darmen vind ik lastig uit te leggen.
Ik heb mijn kinderen bij het fodmapdieet verteld dat iedereen in zijn buik stofjes heeft om het eten af te breken tot bouwstoffen. Het dieet is om uit te zoeken welke fabriekjes voor het maken van de stofjes nog goed werken en welke minder goed of helemaal niet.

In mijn geval is het fabriekje voor het maken van lactase kapot, maar die kan ik met pilletjes opvangen. En andere fabriekjes werken ook niet zo goed als ze zouden moeten. Dus moet ik zorgen dat ik wat minder binnenkrijg.

In het begin waren ze ook panisch als ik dan een hapje appel nam. Maar aangezien het fabriekje wel een beetje werkt, kan ik wel een beetje appel eten.
pi_205135552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik heb mijn kinderen bij het fodmapdieet verteld dat iedereen in zijn buik stofjes heeft om het eten af te breken tot bouwstoffen. Het dieet is om uit te zoeken welke fabriekjes voor het maken van de stofjes nog goed werken en welke minder goed of helemaal niet.

In mijn geval is het fabriekje voor het maken van lactase kapot, maar die kan ik met pilletjes opvangen. En andere fabriekjes werken ook niet zo goed als ze zouden moeten. Dus moet ik zorgen dat ik wat minder binnenkrijg.

In het begin waren ze ook panisch als ik dan een hapje appel nam. Maar aangezien het fabriekje wel een beetje werkt, kan ik wel een beetje appel eten.
Bedankt. Zo'n soort suggestie kan ik wel proberen. Net als de andere suggesties overigens. :Y

Hij wil graag weten hoe die stofjes waar ik niet tegen kan heten. En welke stoffen zitten er dan nog meer in? Hoe zien ze eruit onder een microscoop? Enz. :D

Mijn kleuter is over naar groep 2. w/ Ik ben erg opgelucht, hoeven we daar tenminste niet over in discussie.

Op school gaat het ook beter, ook nu hij drie dagen achter elkaar heeft gedaan. :) Hij is nou soms verdrietig in plaats van boos.

Zijn juf ziet nou ook dat hij zijn eigen speelgoed moeiteloos deelt maar dan intens verdrietig is als een ander kindje dat niet doet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205137476
Wat fijn dat hij naar groep 2 mag @PKM!
En wat goed dat het beter gaat op school.

Wolfje mag ook naar groep 2. Momenteel wel heftig omdat we met hem in een multidisciplinair onderzoek zitten omdat hij wel leerbaar is maar net even anders, zijn grove motoriek echt een stuk slechter is dan zijn leeftijdsgenoten en ook een stuk faalangst. Nu blijkt hij hartstikke hypermobiel te zijn. Hij zet zichzelf continu vast om überhaupt in balans te blijven. Verklaart ook wel het late lopen, vermoeidheid en spierpijn.

Desondanks wel 5 rondjes met de sponsorloop rennen:

pi_205139351
Ai cygne, dat is ook vervelend. Dat is dan ook erg vermoeiend als je bij elke beweging na moet denken, ik ken er alles van. Hopelijk krijgt hij goede begeleiding. L krijgt fysio voor z’n schrijven, omdat hij een half jaar gemist heeft en natuurlijk een jaar jonger dan de rest. Daar viel de fysio zijn overstrekkende wijsvinger ook gelijk op en ze heeft ook gelijk onderzoek gedaan of het niet bij meer gewrichten was. Ik kan mij voorstellen dat jouw zoon ook baat bij gaat hebben bij fysio in groep 3.


En we hebben hier een top rapport en officieel over naar groep 4!
pi_205140079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:46 schreef Nazil het volgende:
Ai cygne, dat is ook vervelend. Dat is dan ook erg vermoeiend als je bij elke beweging na moet denken, ik ken er alles van. Hopelijk krijgt hij goede begeleiding. L krijgt fysio voor z’n schrijven, omdat hij een half jaar gemist heeft en natuurlijk een jaar jonger dan de rest. Daar viel de fysio zijn overstrekkende wijsvinger ook gelijk op en ze heeft ook gelijk onderzoek gedaan of het niet bij meer gewrichten was. Ik kan mij voorstellen dat jouw zoon ook baat bij gaat hebben bij fysio in groep 3.


En we hebben hier een top rapport en officieel over naar groep 4!
Ja, hij zit op een hele goede plek, met ergo, fysio en logopedie. School dacht aanvankelijk aan dcd (dyspraxie) maar zijn onhandigheid komt dus echt voort uit die hypermobiliteit. Er vielen ook wel wat kwartjes bij mijn man, die had dezelfde problemen en is nu nog steeds grofmotorisch niet heel handig. Met zijn fijne motoriek loopt hij juist voor. Hij gaat na het onderzoek daar ook revalideren. Voor eventueel daarna hebben we een hele fijne kinderfysiotherapeut in de stad waar ik nu al met de jongste kom.
pi_205140168
Hier ook rapporten mee vandaag. Of nouja, rapport is een groot woord. Tien zinnen over hoe gezellig ze zijn vooral, en dat is het. Maar ze komen volgend jaar in groep 2/3 *O* Samen met Lala’s beste vriendinnetje en het vriendinnetje waarmee ze altijd samen buiten spelen. Vreemd genoeg met vrijwel alle meisjes uit hun klas die naar groep 2 of 3 zouden gaan, maar alleen Em’s vriendin niet (die zou ook naar groep 3 moeten gaan). Wel sneu voor dat meisje. Ze komen ook echt in een meidenklas, 5 jongens en 17 meisjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205140313
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 19:52 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ja, hij zit op een hele goede plek, met ergo, fysio en logopedie. School dacht aanvankelijk aan dcd (dyspraxie) maar zijn onhandigheid komt dus echt voort uit die hypermobiliteit. Er vielen ook wel wat kwartjes bij mijn man, die had dezelfde problemen en is nu nog steeds grofmotorisch niet heel handig. Met zijn fijne motoriek loopt hij juist voor. Hij gaat na het onderzoek daar ook revalideren. Voor eventueel daarna hebben we een hele fijne kinderfysiotherapeut in de stad waar ik nu al met de jongste kom.
Klinkt als een fijn team zo, hij komt goed terecht. Dat scheelt al heel veel!
pi_205141074
*O* voor alle goede rapporten! Hier nog even wachten maar weet van beide al dat ze over zijn naar groep 3 en 5... (serieus mijn kleintje in groep 3 ;( )

Fijn dat alles zo goed in kaart is voor wolf Cygne!
S. 2014
J. 2016
pi_205141249
Gezellig, weer wat nieuwe, oude bekenden hier. :)

Goed nieuws voor alle kleuters, fijn. En fijn dat hij op een goede plek zit cygne.

Jeetje ff, wat een scheve verhouding tussen jongens en meisjes.
Wij kregen vandaag bericht dat ze aan de slag gaan met de klassenindeling, dat ze daarbij rekening houden met jongens,meisjes, zorgbehoefte, groepsgrootte etc. Dat ze komende week kinderen die vermoedelijk van groepssamenstelling veranderen gaan vragen naar 3 vriendjes/vriendinnetjes...
Zal wel net voor de zomervakantie bekend worden, ben wel benieuwd.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:50:02 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205141391
Wat laat Nolita! Of wacht, misschien een andere regio dan wij? Wij zijn over 2 weken klaar en de indeling werd afgelopen week bekend. Jacob blijft gewoon in 1/2 en verheugt zich erg op dat hij dus volgend jaar in groep 2 zit en de bijbehorende werkjes mag doen, alhoewel hij liever speelt dan werkt. Lijkt me een gezonde instelling.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 24 juni 2022 @ 21:50:43 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205141398
Raar van dat ene meisje FlyingFish. Waarom doen ze dat zo scheef?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205141435
Hier is de indeling ook al bekend, maar de vakantie begint hier ook al 9 juli. Ze gaan over op combigroepen dus Jip komt in een 1/2. En bij dezelfde juf O+ zo fijn is dat, want zij geeft hem echt de tijd om te wennen en we merken dat het daardoor steeds beter gaat. Hij gaat sinds deze week zelfs alleen naar binnen :D officieel mochten we alleen de eerste 2 x mee de school in, maar gelukkig bleken ze niet zo streng, want Jip had er dus wel 3 weken voor nodig :P
pi_205141585
Ik dacht dat school een foutje had gemaakt door 3 keer dezelfde mail te sturen. Maar pas toen ik goed keek zag ik dat er voor de tweeling ook beide een brief bij zat. Na de herfstvakantie starten ze allebei in groep 1!
pi_205142001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 21:50 schreef Lemijn het volgende:
Wat laat Nolita! Of wacht, misschien een andere regio dan wij? Wij zijn over 2 weken klaar en de indeling werd afgelopen week bekend. Jacob blijft gewoon in 1/2 en verheugt zich erg op dat hij dus volgend jaar in groep 2 zit en de bijbehorende werkjes mag doen, alhoewel hij liever speelt dan werkt. Lijkt me een gezonde instelling.
Idd een andere regio. Nog 4 weken te gaan hier.
Er zijn hier drie groepen 1/2, volgend jaar vast ook weer. Heb van eerdere jaren gehoord dat de school goed is in de kinderen ieder jaar weer helemaal om te gooien dus ik ben benieuwd. :X
pi_205142016
Ik vind het ook laat dat ze daar nu pas mee bezig gaan Nolita. Hebben ze de formatie nu pas rond? Wij kregen een brief met vrijwel dezelfde bewoordingen bij het rapport en de groepsindeling.

Lemijn, ik heb geen idee wat de achterliggende reden is. Ze zou ook naar groep 3 gaan, maar in de klas bij mijn zoon (wij hebben komend jaar 3/4, 3/4 en 2/3) komt ze ook niet, en in de andere 3/4 zit haar zus, dus dat zou ook een rare stap zijn. Wellicht switch ze van school? Als ze zou blijven zitten zou naar 2/3 gaan logischer zijn. Haar moeder spreekt zeer gebrekkig Nederlands, dus even navragen gaat ook lastig.

Twee jaar geleden hadden ze ook een groep 2/3 (afgelopen jaar niet) en toen ging mijn zoon ook met zijn groep 1 jongens-klasgenoten naar die groep, met uitzondering van 1 jongen (en een die er aan het eind van het jaar bijgekomen was).

In het jaar van mijn dochters zitten overigens gewoon veel meiden, maar ik vermoed niet dat de andere klassen zo scheef verdeeld zijn. Het grappige is dat mijn zoon juist in een jaar met veel jongens zat.

Gaat hard hè aapie? Gaan ze naar dezelfde klas?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205142088
Ik heb geen idee waarom, over formatie van volgend jaar nog niets gehoord.
Vorig jaar werd het ook pas laat bekend. Nu is de directrice afwezig, wellicht dat dat ook nog invloed heeft gehad.

Verder heel tevreden over de school hoor, dit is gewoon nieuwsgierigheid en dus oefenen met geduld hebben. :P
pi_205143854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:41 schreef FlyingFish het volgende:

Gaat hard hè aapie? Gaan ze naar dezelfde klas?
Ja het gaat zeker hard. Ik had de brieven voor hen ook nog niet verwacht omdat ze dus pas na de herfstvakantie starten.

Nee ze komen in aparte klassen. Was ook onze keuze en dit is ook door het kdv geadviseerd. Mocht het niet lukken zonder elkaar kunnen ze ook zonweer bij elkaar gezet worden. Er zijn aankomend schooljaar 5 groepen 1/2.
pi_205150458
Flinke school is dat dan!

T kreeg gisteren ook voor het eerst een portfoliomap mee, met daarin wat werkjes waar hij trots op is en een persoonlijk stukje van de juffen. Daaruit bleek dat ze hem best wel zien zoals hij is. Lief, sociaal en slim, maar hij mag vaker om hulp vragen (zowel in uitleg als in sociale situaties). Ook pakt hij steeds de makkelijke werkjes, terwijl hij wel heel moeilijke sommen maakt. Dus dat is iets waar hij volgend jaar op moet gaan letten.
pi_205151627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 22:46 schreef Nolita het volgende:
Ik heb geen idee waarom, over formatie van volgend jaar nog niets gehoord.
Vorig jaar werd het ook pas laat bekend. Nu is de directrice afwezig, wellicht dat dat ook nog invloed heeft gehad.

Verder heel tevreden over de school hoor, dit is gewoon nieuwsgierigheid en dus oefenen met geduld hebben. :P
Wij zitten in de zelfde regio en wij hebben ook nog niets gehoord :)
  zondag 26 juni 2022 @ 13:18:32 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205153477
Oh ja, die groepsindelingen. Vorige week kregen we de indeling van de 2 groepen 3 die er komen. Daarin komen dus de groep 2-ers uit 3 kleuterklassen. Max zit met bijna al zijn vriendjes, behalve zijn beste maatje, maar goed, dat komt vast goed. Wordt wel een best intensieve klas met veel aanwezige jongens, gok ik. De andere kleuterklas, incl. 2 vrienden van hem die daarin zitten, is best heel veel meer ambitieus. Veel nadruk op dingen al kunnen, al heel lang actief aan het oefenen met lezen/schrijven/veters strikken en noem maar op. Terwijl ik Max en zijn juf juist zo heerlijk layback vindt, en dan toch lukken dingen lekker op eigen tempo en ruim op tijd. Ik hoop dat hij zich niet laat opjutten. Zal afhangen van zijn nieuwe juf(fen). Volgens mij zijn die OK :)

En ik ben me toch een partijtje apetrots op ons manneke en zijn superrapport O+ In het schooljaar waarin de wereld even op zijn kop stond en we toch een mooi nieuw evenwicht hebben gevonden, voor zover mogelijk. Wat een topper.
pi_205154056
Voor ons blijft de groepsindeling hetzelfde, maar wel totaal andere juffen.

Hij was een beetje uit zijn hum vandaag. Blijkbaar zit hij onder de waterpokken.

Is ook wel wat om trots op te zijn @Quoi w/
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205154768
Meestal hebben we combiklassen maar nu is aankomend groep 4 alleen. Volgens mij in totaal stuk of 19 kinderen dus lekker rustig. Voor l alleen jammer dat hij nu echt niet meer bij z'n oude vriendjes in de klas zit.
Z'n beste vriendinnetje zat hij nu al niet meer bij in de klas (die zat 1/2a en l 2b/3) en die gaat nu naar groep 2. 8 maanden leeftijdsverschil en 2 groepen verschil, bizar.

Alleen z'n uitspraak blijft een dingetje. Ik denk niet dat logopedie nog veel verschil maakt want hij kan alles wel goed uitspreken na 1.5 jaar logopedie alleen ergens gaat het nog niet top. Maar dat zal vast goed komen.

We gingen vanochtend naar het circus. Fantastisch vond hij het. En in de pauze kocht ik een reuze regenbooglolly voor hem en hij vond zelf dat hij zo verwend was vandaag O+
pi_205158522
Klinkt ook als een erg leuke dag Nazil!

Terecht dat je trots bent Quoi!

En mijn ervaring met groep 3 is dat ze echt bij het begin beginnen, dus letters leren herkennen. Ze moeten er volgens mij zes kunnen herkennen als ze starten, dus die andere groep heeft wellicht een voorsprong, maar dat kan zo rechtgetrokken worden. Maar de sprongen die hij straks soms opeens gaat maken zijn echt mooi om te zien. Mijn oudste en zijn neefjes schelen 3 maanden, maar zij hebben groep 1 nog een keer gedaan, maar dat is qua ontwikkeling nu echt een wereld van verschil, puur omdat mijn zoon nu kan lezen (en dus zelf kan kiezen om bepaalde dingen te lezen) en zij nog niet.

Wij hebben het hele verjaardagsfestijn achter de rug! Vorige week het familiefeest, vrijdag het kinderfeestje. Wel een flink stuk rustiger zo’n meidenfeestje, en dan had ik in totaal 8 5/6-jarigen nu vs 6 6/7-jarigen. Ik had geen programma hoeven maken :D Enige kinderen die ruzie hadden waren de twee van mij :(

Ik hoop ook dat de rust in huis nu weer enigszins terug keert want de meiden zijn echt heel vervelend, vooral naar elkaar toe. Continu huilen, elkaar pijn doen, elkaar niets gunnen en dingen afpakken. Ik heb heel pedagogisch verantwoord gezegd dat ik bij de volgende keer dat ze onaardig voor elkaar zijn iets van speelgoed uit hun kamer weg ga halen. Dat was al rond etenstijd en daarna ging het gelukkig goed want ik word echt hoorndol van al dat gehuil en gepiep de hele dag. Ben blij dat ik morgen mag werken :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205158566
Twee tips nog voor kleuter-ouders:
* Vrijdag gaan de tickets voor kinderen voor kinderen in de kerstvakantie in de verkoop
* bij de Zeeman verkopen ze momenteel mini Uno (of iets wat daar op lijkt). Dat is de gewone Uno met minder verschillende kaarten. Erg fijn voor kleuters om mee te beginnen, ons setje is pas recent vervangen voor de echte Uno (ook omdat we met vijf spelers niet meer genoeg hadden aan die kaartenstapel).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205159428
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 23:08 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt ook als een erg leuke dag Nazil!

Terecht dat je trots bent Quoi!

En mijn ervaring met groep 3 is dat ze echt bij het begin beginnen, dus letters leren herkennen. Ze moeten er volgens mij zes kunnen herkennen als ze starten, dus die andere groep heeft wellicht een voorsprong, maar dat kan zo rechtgetrokken worden. Maar de sprongen die hij straks soms opeens gaat maken zijn echt mooi om te zien. Mijn oudste en zijn neefjes schelen 3 maanden, maar zij hebben groep 1 nog een keer gedaan, maar dat is qua ontwikkeling nu echt een wereld van verschil, puur omdat mijn zoon nu kan lezen (en dus zelf kan kiezen om bepaalde dingen te lezen) en zij nog niet.

Wij hebben het hele verjaardagsfestijn achter de rug! Vorige week het familiefeest, vrijdag het kinderfeestje. Wel een flink stuk rustiger zo’n meidenfeestje, en dan had ik in totaal 8 5/6-jarigen nu vs 6 6/7-jarigen. Ik had geen programma hoeven maken :D Enige kinderen die ruzie hadden waren de twee van mij :(

Ik hoop ook dat de rust in huis nu weer enigszins terug keert want de meiden zijn echt heel vervelend, vooral naar elkaar toe. Continu huilen, elkaar pijn doen, elkaar niets gunnen en dingen afpakken. Ik heb heel pedagogisch verantwoord gezegd dat ik bij de volgende keer dat ze onaardig voor elkaar zijn iets van speelgoed uit hun kamer weg ga halen. Dat was al rond etenstijd en daarna ging het gelukkig goed want ik word echt hoorndol van al dat gehuil en gepiep de hele dag. Ben blij dat ik morgen mag werken :@
Ja bij zulke dagen is het fijn als het weekend voorbij is…

L’s beste vriendinnetje is 8mnd jonger en ze schelen 2 klassen. Ook zo’n wereld van verschil. Zij gaat nu naar groep 2, l groep 4. Ze spelen samen sinds geboorte, altijd leuk. Zo raar dat zij pas over een jaar leert lezen.
Ik sprak van de week de moeder van een ander vriendje van l. Hij is 2 maand ouder (nu groep 2) en zei laatst dat de boekjes die l had op school maar saai vond. Ik vroeg haar of hij nu wel zin in groep 3 had. Ja, hij begon een beetje met letters en tellen. Ik kan mij daar zo niks meer bij voorstellen hoe het was toen l nog niet kon tellen of lezen. We zitten in zo’n andere wereld nu.

Oh en idd uno junior! Doet l sinds hij 3 is. Ik ga het ons nichtje nu ook voor haar verjaardag geven, heel erg leuk ook voorvolwassenen om met je kind te doen.
  maandag 27 juni 2022 @ 09:00:28 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205159499
Hier blijft een 9 maanden jonger vriendje van Max ook heel interessant. Die vinden elkaar telkens weer. Zo ook met het 3-jarige broertje van een vriendje, een 8-jarige in zijn omgeving en een 12-jarige groep-achter. Heerlijk dat voor spelen alle klassen wegvallen O+

Max was zooooo moe gister, dat ie overdag in slaap was gekukeld. En ja hoor, 's avonds tegen twaalven was hij nog niet in slaap te knuppelen. Onze kat was ook niet thuisgekomen, dus dat was een ouderwets 10x onderbroken nacht :O :O

's Ochtends sliep Max natuurlijk uit tot bijna- schooltijd en lag de kat in de tuin op een door mij neergelegd bontje te slapen ^O^ |:)

Ik ga sporten en dan weer naar bed geloof ik.
pi_205172255
Tienminutengesprek was heel positief, zijn voorsprong groeit niet meer zo hard als een half jaar geleden. Hij zit bij de top van z'n klas maar mooi op niveau. In z'n gedrag soms nog een kleuter, snel huilen bijv. Maar ja dat is hij ook nog :+ en z'n uitspraak laat nog steeds wat te wensen over, er was een kind dat er ook een opmerking over gemaakt had dus we starten logopedie weer op }:| van 3 tot 4.5 gehad, daarna fysio voor z'n schrijven en dat hebben we nu afgebouwd dus maar weer logopedie. Geen zin in maar goed. Ik wil ook niet dat hij straks gepest word.
pi_205172681
Fijn dat het gesprek positief was @Nazil
Lastig met die uitspraak en gedoe weer met logopedie.

Wij hadden vandaag ook gesprek met de juf van Wolf. Ze zijn ontzettend betrokken bij het multidisciplinaire onderzoek en zijn ook op zoek naar tips van de zorgverleners hoe ze een goede en veilige leeromgeving kunnen bieden. Hij speelt graag alleen in zijn eigen bubbel maar vindt ook genoeg aansluiting in de klas.
pi_205174039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:48 schreef Cygne het volgende:
Fijn dat het gesprek positief was @:Nazil
Lastig met die uitspraak en gedoe weer met logopedie.

Wij hadden vandaag ook gesprek met de juf van Wolf. Ze zijn ontzettend betrokken bij het multidisciplinaire onderzoek en zijn ook op zoek naar tips van de zorgverleners hoe ze een goede en veilige leeromgeving kunnen bieden. Hij speelt graag alleen in zijn eigen bubbel maar vindt ook genoeg aansluiting in de klas.
Wel heel erg fijn dat ze het zo steunen en echt hun best willen doen!
  woensdag 29 juni 2022 @ 20:58:55 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205184218
Fijne meedenkende leerkrachten ^O^

Ik voetbalde 2 potjes mee tijdens de training van Max: mama's tegen de kinderen. Als afsluiter van het seizoen. Was benieuwd hoe het zou gaan met 15 chemo's in mijn mik, maar holy moly, ik kan het nog en was geen moment buiten adem O+

Ik weet ook mijn operatiedatum en heb in de week ervoor een paar nachten naar Tiengemeten geboekt, alleen met Max. Heerlijk, even quality time samen. En zo hebben we al met al toch nog veel leuke dingen gepland staan in de zomervakantie.
pi_205191255
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
Hier ook rapporten mee vandaag. Of nouja, rapport is een groot woord. Tien zinnen over hoe gezellig ze zijn vooral, en dat is het. Maar ze komen volgend jaar in groep 2/3 *O* Samen met Lala’s beste vriendinnetje en het vriendinnetje waarmee ze altijd samen buiten spelen. Vreemd genoeg met vrijwel alle meisjes uit hun klas die naar groep 2 of 3 zouden gaan, maar alleen Em’s vriendin niet (die zou ook naar groep 3 moeten gaan). Wel sneu voor dat meisje. Ze komen ook echt in een meidenklas, 5 jongens en 17 meisjes.
Even hierop terugkomend, Em’s vriendin gaat emigreren en komt daarom niet in dezelfde klas. Jammer want het is echt een leuk meisje en een goede vriendin van Em.

Iemand nog een goed idee voor een klein afscheidscadeautje dat in een korte week in elkaar gedraaid kan worden? Ik denk dat ik sowieso morgen een foto van ze samen ga proberen te maken om die af te drukken, dat kan ook makkelijk mee op reis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205191992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Even hierop terugkomend, Em’s vriendin gaat emigreren en komt daarom niet in dezelfde klas. Jammer want het is echt een leuk meisje en een goede vriendin van Em.

Iemand nog een goed idee voor een klein afscheidscadeautje dat in een korte week in elkaar gedraaid kan worden? Ik denk dat ik sowieso morgen een foto van ze samen ga proberen te maken om die af te drukken, dat kan ook makkelijk mee op reis.
misschien met em een armbandje of kettinkje maken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205192100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
misschien met em een armbandje of kettinkje maken?
Dat is een goed idee! Gaat ze ook leuk vinden om te doen (en te geven).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205198167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:58 schreef Quoi het volgende:
Fijne meedenkende leerkrachten ^O^

Ik voetbalde 2 potjes mee tijdens de training van Max: mama's tegen de kinderen. Als afsluiter van het seizoen. Was benieuwd hoe het zou gaan met 15 chemo's in mijn mik, maar holy moly, ik kan het nog en was geen moment buiten adem O+

Ik weet ook mijn operatiedatum en heb in de week ervoor een paar nachten naar Tiengemeten geboekt, alleen met Max. Heerlijk, even quality time samen. En zo hebben we al met al toch nog veel leuke dingen gepland staan in de zomervakantie.
Wat een fijn gevoel moet dat zijn!
Hier kwamen de rapporten ook mee, echt allemaal dik prima, hij vind alleen nog steeds de werkjes doen stom... maar dat weet ik al lang, hij vind knutselen heerlijk maar wel als hij zelf bedenken mag wat hij maakt...
Verder is hij volgens hun onwijs toe aan groep 3, dus ben benieuwd. Hopenlijk kan hij de komende laatste week nog naar school, laatste 2 weken weer veel longellende en ziekenhuizen en nu eindelijk weer wat fitter...
S. 2014
J. 2016
pi_205206437
Vandaag had Simon zijn eerste eigen kinderfeestje. Hij was helemaal hyper hyper hyper :D
We waren in een binnenspeeltuin, het was leuk en aan het einde was iedereen gesloopt, inclusief wij als ouders :+
Maandag wordt hij 5 en hij is zich nu heel erg bewust van zijn eigen verjaardag. Leuk om te zien O+

Gister een talentenjacht op school en daarna zomerfeest. Klas van Simon heeft de 2e prijs gevonden ^O^ .

Volgende week laatste schoolweek. Helaas krijgt de klas van Simon als enige kleuterklas volgend jaar 2 nieuwe juffen, waarvan er nog eentje gevonden moet worden, want ja personeelstekort. Overige kleuterklassen houden de juffen die ze dit jaar ook hadden.
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:41:17 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205267334
Jeutje mina, die laatste schooldag. Ik snap wel dat die kinderen op zijn, wat een activiteiten die laatste weken. Afijn, wij hebben vakantie *O* Op het laatst nog even zijn veterstrikdiploma binnengehaald. Hij was nog de enige zonder in groep 2. Heb hem met al onze veterschoenen aan tafel gezet gister na het eten en binnen een paar minuten waren alle schoenen gestrikt :D :D Typisch Max weer.
pi_205268689
*O* vakantie!! Hier nog 1 dag!!

En nog een veterdiploma voor Max! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_205269534
Oohhh ja ik zei gisteren tegen man dat we daar echt mee aan de slag moesten deze vakantie met dat veterstrikken, want anders zit hij in groep 4 en kan hij nog geen veters strikken _O-
Gefeliciteerd max!

En wij ook vakantie *O* met mij gaat het nog steeds niet top dus iig de eerste 2 weken gaat l een dag extra naar de opvang zodat ik kan bijtanken. Ik voel mij daar immens schuldig over maar ik ben dan echt een leukere moeder.
  donderdag 7 juli 2022 @ 20:41:00 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205270773
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:15 schreef Nazil het volgende:
Oohhh ja ik zei gisteren tegen man dat we daar echt mee aan de slag moesten deze vakantie met dat veterstrikken, want anders zit hij in groep 4 en kan hij nog geen veters strikken _O-
Gefeliciteerd max!

En wij ook vakantie *O* met mij gaat het nog steeds niet top dus iig de eerste 2 weken gaat l een dag extra naar de opvang zodat ik kan bijtanken. Ik voel mij daar immens schuldig over maar ik ben dan echt een leukere moeder.
En zo is het!

Balen wel. Liever zit je goed in je energie en doe je veel leuke dingen. Maar het idee achter een stapje terug doen is uiteindelijk wel dat je er weer eentje vooruit kunt zetten? Hoop het.

Ik ga de 26e onder het mes en heb voor die tijd als een dolle leuke plannen gemaakt. Heb me alleen afgelopen week, met als toppunt vandaag, alweer teveel uitgesloofd en lig er even af vanaf vanmiddag. Ik ben ook zo'n alles-of-niks-figuur |:(
pi_205271201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:41 schreef Quoi het volgende:

[..]
En zo is het!

Balen wel. Liever zit je goed in je energie en doe je veel leuke dingen. Maar het idee achter een stapje terug doen is uiteindelijk wel dat je er weer eentje vooruit kunt zetten? Hoop het.

Ik ga de 26e onder het mes en heb voor die tijd als een dolle leuke plannen gemaakt. Heb me alleen afgelopen week, met als toppunt vandaag, alweer teveel uitgesloofd en lig er even af vanaf vanmiddag. Ik ben ook zo'n alles-of-niks-figuur |:(
ai ja ik ben ook niet goed in doseren. Ik weet aardig wat ik aan kan op een dag, maar op een goede dag ga ik snel veel te veel doen omdat het dan ineens wel kan. Of mijn lichaam besluit weer totaal het ritme om te gooien. Ik heb wel geleerd van afgelopen 5 zomervakanties en dat is dat ik 24/7 minus werkdagen een kind heel slecht trek en ik standaard in september bij de huisarts zit dus op deze manier probeer ik dat eens een jaar te voorkomen.
L vindt de bso leuk dus hij vindt het niet erg.
pi_205272560
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:15 schreef Nazil het volgende:
Oohhh ja ik zei gisteren tegen man dat we daar echt mee aan de slag moesten deze vakantie met dat veterstrikken, want anders zit hij in groep 4 en kan hij nog geen veters strikken _O-
Gefeliciteerd max!

En wij ook vakantie *O* met mij gaat het nog steeds niet top dus iig de eerste 2 weken gaat l een dag extra naar de opvang zodat ik kan bijtanken. Ik voel mij daar immens schuldig over maar ik ben dan echt een leukere moeder.
Waarom zou je je daar schuldig over voelen? Mijn kinderen gaan in de vakantieweken ook een dag extra naar de BSO elke week terwijl ik zelf die dag vrij ben. Maar dat is ook omdat ik het anders zonde van het geld vind omdat je geen geld terug krijgt als ze een week niet gaan en ze het ook gewoon leuk vinden. Dus we zijn in totaal 3 weken weg, en ze gaan de andere drie weken dus twee keer. Of nouja, de eerste week gaan ze alle drie 2 keer, de andere weken gaat Em óf Lala zodat ik een dagje qualitytime heb met de ander.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205273087
Misschien omdat het heftig is om toe te geven dat 24/7 bij je kinderen zijn (minus werkdagen), iets is wat leuk en fijn en intensief hoort te zijn, zoveel van jezelf kost dat je daar aan onderdoor gaat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205276262
Omdat hij ook vakantie heeft en nu 3 dagen bso moet. Wijzelf hebben 2 weken vakantie, dan is hij wel gewoon thuis. En idd het feit dat het mij steeds niet lukt om er voor mijn kind te zijn, dat mijn lichaam mij dan zo in de steek laat. Ook mede daardoor komt er geen tweede, ik durf het gewoon lichamelijk niet aan.
pi_205276436
Nazil :*

O, boy ik stond vanochtend bij het ophalen van Simon toch bijna te janken op het schoolplein :@ . Het eerste schooljaar zit erop, wat is het hard gegaan. Ik werd er helemaal emotioneel van...... kon de tranen nog net wegslikken. Emotionele muts :+ :+ :+
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:59:10 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205276919
Oh @TolstoiFan ik heb dat ook elke keer bij de jaarafsluiting. En nu was het ook nog het einde van zijn kleutertijd. Ik jank bij alles. Max is zo liefdevol opgevangen afgelopen jaar door de kleuterjuffen. En dan zie ik groep-achters en lopen de tranen over mijn wangen omdat ik zo vurig hoop dat ik het meemaak dat hij in groep acht zit en van school gaat :'(

Blijft Simon in dezelfde klas (1/2)? Ik vond dat vorig jaar zo fijn, dat hij lekker bij dezelfde juf bleef.
pi_205277220
Och, dat kan ik me zo goed voorstellen @Quoi :* Zoals je het schrijft zit ik ook al weer bijna te janken :@

De groep 1-ers uit zijn klas blijven bij elkaar, maar wel andere juffen (als enige kleuterklas).
Hij had dit jaar 2 juffen, waarvan er eentje een dag minder gaat werken, waardoor ze geen 5 dagen meer gevuld krijgen. De andere juf gaat naar groep 4 en de groep 4 juf komt naar Simon zijn klas en dan moet er nog voor 2 dagen een vacature gevuld worden en tot die tijd komt de onderwijsassistent voor de klas.
Wel erg jammer, want met name de juf die een dag minder gaat werken was zo'n ontzettend lieve en fijne juf.
pi_205277286
Van groep 1 naar 2 vond ik niet zo’n punt, zelfde klas en juf. Toen hij na de kerstvakantie naar groep 3 ging vond ik dat wel een heel groot punt, tussen nieuwe klasgenootjes, nieuwe juffen, ineens halverwege groep 3 binnenvallen en afwachten hoe het gaat…. En nu einde onderbouw, einde kleutertijd, mijn 5-jarige baby naar groep 4 :'( :'( Hij heeft nu kinderfeestje met oude klasgenoten die deels nog bij hem in groep 2b/3 zaten, dat is na de vakantie ook afgelopen, dan komt hij bij groep 5 in.
pi_205322799
Hmm, ze gaan hier van 3 naar 2 groepen 1/2. Kleuter gaat met 2 andere kindjes uit haar huidige groep naar een andere juf.
Dus andere juf en bijna volledig nieuwe groep. Niet meer bij haar beste vriendinnetje. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vindt.

Zelf was ze er nuchter onder, ze kunnen in de pauze nog samen spelen zei ze.
De andere juf lijkt me ook best oké, en inderdaad zullen de kinderen elkaar vast veel tegenkomen. Maar maar met 3 kindjes van haar oude klas viel me wel even op.
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:36:53 #155
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205324320
hier blijft het klasje gelijk, 12 kindjes uit groep 1 en 12 uit groep twee in een combinatieklas. Vind het zo gek dat de kaptein nu al niet meer de kleinste van de school is ;( (elke keer heb ik dat gevoel, ook bij het einde vd opvang ect... je zou toch zeggen dat ik het na een paar keer wel snap :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205326993
Dat is ook wel een grote wissel @Nolita . Hoop niet dat ze dat vaker gaan wisselen.

Na de vakantie krijgt Banaan allerlei hulp op school en thuis. Maar daar hebben we nu dus niets aan. Een diagnose ADHD lijkt toch wel voor de hand te liggen, dus ik ben gewoon alvast wat aan het uitproberen van de adviezen.
Het grootste succes is een muntjessysteem voor beloningen. We doen het nog geen week en hij veegt eindelijk zelf zijn billen, kleedt zichzelf aan en hij friemelt minder aan mensen. ^O^
En dat terwijl hij zijn muntjes nog niet anders inzet dan om schermtijd te kopen. :D De rest van de opties moet hij nog ontdekken.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205333618
Welke opties heeft ie nog meer dan? Fijn dat het lijkt te werken!
  woensdag 13 juli 2022 @ 22:36:56 #158
344469 Amsel
zonder t
pi_205335488
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:00 schreef PKM het volgende:
Dat is ook wel een grote wissel @:Nolita . Hoop niet dat ze dat vaker gaan wisselen.

Na de vakantie krijgt Banaan allerlei hulp op school en thuis. Maar daar hebben we nu dus niets aan. Een diagnose ADHD lijkt toch wel voor de hand te liggen, dus ik ben gewoon alvast wat aan het uitproberen van de adviezen.
Het grootste succes is een muntjessysteem voor beloningen. We doen het nog geen week en hij veegt eindelijk zelf zijn billen, kleedt zichzelf aan en hij friemelt minder aan mensen. ^O^
En dat terwijl hij zijn muntjes nog niet anders inzet dan om schermtijd te kopen. :D De rest van de opties moet hij nog ontdekken.
Oh dat vind ik een interessante! Wat kan hij allemaal voor de muntjes krijgen? We hadden hier een belongssysteem waar de klad in is geraakt, dus dit klinkt als goede inspiratie voor een nieuw systeem :)
pi_205338435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 22:36 schreef Amsel het volgende:

[..]
Oh dat vind ik een interessante! Wat kan hij allemaal voor de muntjes krijgen? We hadden hier een belongssysteem waar de klad in is geraakt, dus dit klinkt als goede inspiratie voor een nieuw systeem :)
Ik heb deze pagina gebruikt voor inspiratie.

De andere opties zijn iets lekkers bakken, speeltuin naar keuze, samen een spel doen, een extra verhaaltje voor het slapen, zelf kiezen wat we als avondeten hebben. Met honderd muntjes mag hij een nieuw speelgoedje. We proberen de beloningen te richten op iets leuks doen samen maar hij lijkt vooralsnog de voorkeur te geven aan speelgoed.

Wat was bij jou eigenlijk de reden dat het is gaan versloffen?

[ Bericht 2% gewijzigd door PKM op 14-07-2022 13:24:42 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205355132
Nou de aap is uit de mouw hier en ik ben er behoorlijk verdrietig van.
Het blijkt dat een meisje in de klas onze kleuter dermate beïnvloedt dat ze samen het beste vriendinnetje van kleuter buiten sluiten op school.
A) Heeft school ons hier nooit iets over gezegd.
B) Zijn kleuter en haar beste vriendinnetje een onwijs goede match. Zij spelen uren met elkaar ook op de BSO en 1 op 1 gaat dat dus ook op school perfect.
C) Hebben ze nu dus kleuter met dat andere meisje en nog 1 kindje uit de klas gezet.

Ik voorzie dat ze hiermee het gedrag gaan versterken en zie ook dat mijn dochter vanuit haar hart het liefst met haar beste vriendinnetje is. Ze is niet weerbaar genoeg om tegen het andere meisje in te gaan. Zegt wel dat haar vriendinnetje mee mag doen, maar zal ook geen nee tov dat andere meisje verkopen.
Heb hier behoorlijk last van en maak me daarmee ook wel wat zorgen over de invloed van dat andere meisje op het gedrag van kleuter. Dat doet me verdriet, want ik kan hiermee niet achter de keuze die school gemaakt heeft staan. :N

Daarin voel ik me wel machteloos want school heeft aangegeven dat de indeling definitief is..
  vrijdag 15 juli 2022 @ 22:31:26 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205355382
Maar daar kwamen ze dan achteraf pas mee en ze hebben zonder welke vorm van overleg dan ook die beslissing genomen? Daar zou ik ook wel echt serieus moeite mee hebben...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205355889
Ik hoorde het vandaag van de moeder van haar beste vriendinnetje die verhaal was gaan halen bij de juf.

Juf heeft net nog gereageerd. Dat ze zich heel vervelend voelt dat wij ons zorgen maken, maar dat zij dat gedeeld zou hebben als zij dit ook zo zag.

Ik moet het maar loslaten nu, veranderen gaat het toch niet meer. Dochter gaat haar draai wel weer vinden in de nieuwe klas en ik ga alert zijn op wat ik vandaag heb gehoord.

Ik denk voor de juf / school wel een leerpuntje om naar ouders te onderbouwen wanneer er opvallende keuzes gemaakt worden ipv alleen het blaadje met de nieuwe indeling meegeven. Om te voorkomen dat wij ouders het nu misschien veel groter maken dan het is...
pi_205357352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:16 schreef Nolita het volgende:
Juf heeft net nog gereageerd. Dat ze zich heel vervelend voelt dat wij ons zorgen maken, maar dat zij dat gedeeld zou hebben als zij dit ook zo zag.
Zo werkt dat niet. Als ze dit ook zag zou ze het hebben gedeeld zeg je maar ze wist het niet doordat het niet met de ouders is besproken (en de ouders dus ook van niets wisten) dus linksom of rechtsom zou er niets zijn gedeeld?
pi_205365798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:10 schreef Nolita het volgende:

Het blijkt dat een meisje in de klas onze kleuter dermate beïnvloedt dat ze samen het beste vriendinnetje van kleuter buiten sluiten op school.


Wie zegt dit? De juf? En laten ze ze dan bij elkaar in de klas?
pi_205372613
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 09:30 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Wie zegt dit? De juf? En laten ze ze dan bij elkaar in de klas?
Dit is mijn conclusie uit de verklaring die de moeder van het beste vriendinnetje van de juf heeft gehoord. De juf zegt dat wij het zwaarder maken dan het is en dat als kleuter gedrag zou laten zien dat niet kon, ze ons dat zou laten weten. Dat ze nu recht heeft gedaan aan de voorkeuren van alle drie de meiden. Schijnbaar heeft beste vriendinnetje onze kleuter niet opgenoemd, en daar is de juf dus in mee gegaan in combinatie met wat ze op het schoolplein zag gebeuren. Thuis was het vriendinnetje wel heel verdrietig toen dit definitief was, waarop haar moeder navraag is gaan doen.

Als ik aan kleuter vraag wie haar beste vriendinnetje is noemt ze zonder nadenken meteen haar naam en toen ik vroeg of zij soms niet mee mag spelen als zij met het andere meisje speelt zegt ze ja van mij mag ze altijd meedoen, maar van haar niet. Zoals ik mijn kleuter ken speelt zij altijd met iedereen en zal ze de laatste zijn die roept dat iemand niet mee mag doen. Ik denk dus vooral dat ze het met beiden leuk heeft en het m vooral erin zit dat ze niet voor haar vriendinnetje opkomt (het zijn dan ook nog maar kleuters hè).
Ik vind het vooral kwalijk dat zij om deze reden uit elkaar worden gezet, terwijl wij ouders dit niet wisten en ervan uit gingen dat het goed ging. Wij zien ze graag samen spelen en altijd naar elkaar toe trekken als ze samen zijn.

Dan zegt de juf misschien wel dat we het zwaarder maken dan het is, maar zij heeft het blijkbaar zwaar genoeg gevonden om er 3 kindjes voor uit de klas te plaatsen.
Haar argument was dat het anders voor het buitengesloten meisje ingewikkeld werd als het in de klas heel fijn zou zijn met onze kleuter en buiten de klas niet? Terwijl ik denk dat kleuter en het andere meisje elkaar dan veel minder op zouden zoeken en ze het nu dus gaan versterken. Dat vind ik zonde...

Nou ja, heel relaas en veranderen gaat het toch niet meer. Ik ga de juf er nog wel even op aanspreken woensdag na school.
Ze zien elkaar nog op de BSO en met dansles en we blijven gewoon speelafspraakjes maken, maar toch kan ik het nog steeds niet helemaal plaatsen en voelt het als een tegenstrijdig besluit.
  zondag 17 juli 2022 @ 21:13:22 #166
344469 Amsel
zonder t
pi_205372927
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 20:45 schreef Nolita het volgende:


Nou ja, heel relaas en veranderen gaat het toch niet meer. Ik ga de juf er nog wel even op aanspreken woensdag na school.

Dus je kleuter en haar beste vriendinnetje willen eigenlijk gewoon bij elkaar in de klas? Waar doet de juf dan moeilijk over? Als dat andere meisje dat het buitensluiten aanstuurt in een andere klas wordt gezet is het probleem toch al opgelost, dan hoeft jouw kleuter toch niet ook de klas uit? Ik zou geen genoegen nemen met dit antwoord van de juf, en al helemaal niet omdat ze het niet van tevoren met jullie besproken heeft, want met jullie inzicht en dat van de ouders van het beste vriendinnetje had ze waarschijnlijk een andere beslissing genomen.

Nog een aanvulling: ik vind het ook een zwaktebod dat de juf dat buitensluiten niet gewoon binnen de klas kan oplossen. Kleuters moeten die hele sociale omgang moet leren, daar is school ook voor, en daar moet zij ze dus in begeleiden.
  zondag 17 juli 2022 @ 21:16:43 #167
344469 Amsel
zonder t
pi_205372970
Overigens is mijn kleuter sinds vandaag geen kleuter meer :o Mijn baby is gewoon al 6! O+
  zondag 17 juli 2022 @ 22:28:46 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205374071
Oja, en dan moet je hier weg :o Pffft. Ik vind een kleutertopic toch wel leuk. Nog eventjes.

Ik zou meer vertrouwen hebben in de juf dan in een 'moeder van'. En sowieso het dan even persoonlijk bespreken. En soms kan er zelfs nog meer dynamiek spelen achter een keuze. Die indeling is een grote verschrikkelijke puzzel. Blij dat ik die niet hoef te leggen.
pi_205374774
Eens met Quoi. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze bewust haar met dat meisje hebben overgeplaatst omdat zij sowieso naar de andere klas ging omdat er wat kinderen uit moesten, en zij dan ook een vriendinnetje bij zich had. Ik zou zo’n puzzel ook niet willen doen idd, vooral omdat je het nooit voor iedereen goed kan doen.

Kleuters zijn gelukkig meestal wel erg makkelijk met het maken van vriendjes en vriendinnetjes in een nieuwe klas, dus dat komt vast goed!

En Quoi, in het volgende topic mag ook gewoon over kleuters gepost worden hoor ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205376381
Ik ben het ook eens met Quoi.
Ik merk het hier wel vaker, maar juffen zijn geen supermensen. Als een kind op school bepaald gedrag niet laat zien of laat zien dat het veel met een ander kind speelt kan de juf niet weten dat ze dat buiten school wel doen.
En ik snap wel dat niet alle beslissingen die ze maken van te voren worden besproken met de ouders. Dan is er toch helemaal geen beginnen meer aan?

En ik weet niet of dat komt omdat ik twee jongenskleuters heb, maar bewust buitensluiten komt in mijn ervaring met kleuters nog niet voor. Ze vinden kindjes leuk of niet leuk en ze spelen met de kindjes die ze leuk vinden. En als het leuke kindje iets fout zegt of doet is het de volgende dag “mijn vriend niet meer :( “ en de dag er op zijn het weer dikke vrienden. Soms vindt mijn kind een ander kind super cool en wil ie daar heel graag mee spelen, maar vindt het coole kind mijn kind niet leuk en dan loopt ie een blauwtje.

Sowieso zijn mijn kleuters nogal wispelturig in hun vriendschappen, want soms spelen ze op school steeds met een kindje en dan komen ze het zelfde kind bij de bakker tegen en doen ze net of ze elkaar niet kennen.
pi_205376662
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:11 schreef Adrian4 het volgende:
Als een kind op school bepaald gedrag niet laat zien of laat zien dat het veel met een ander kind speelt kan de juf niet weten dat ze dat buiten school wel doen.
En ik snap wel dat niet alle beslissingen die ze maken van te voren worden besproken met de ouders. Dan is er toch helemaal geen beginnen meer aan?
Dat is juist het stukje waar ik over val in de situatie die Amstel omschrijft, juf kan het niet weten omdat het niet is besproken.
Het gedrag is blijkbaar uitzonderlijk genoeg om kinderen naar een andere klas te zetten. Dat zegt wel dat het geen dagelijks dingetje is wat in de klas kan worden opgelost waarvoor inderdaad geen tijd om dat allemaal te bespreken.
pi_205378552
Ok, ik snapte jullie eerst niet maar nu heb ik de klassenindeling van Kevin gekregen en zie ik dat Kevin en z’n beste maat uit elkaar zijn gehaald en nu ben ik ook verdrietig.
Sorry allemaal
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 14:47:44 #173
382129 crew  Donna
pi_205378717
Ach wat sneu. Waarom?
pi_205378790
Weet ik niet, ik heb net de waarom vraag gemaild naar de juf.

Ze hadden vandaag wisseldag, ben benieuwd wat ie er zelf van vindt.
pi_205379480
Adrian, ben benieuwd naar de reactie van de juf...
Ik dacht in eerste instantie gewoon pech en ben geen verhaal gaan halen. Als ik dit niet had gehoord wist ik dus niet eens wat er achter zat.

Ik heb voor woensdag een afspraakje met de juf gemaakt, omdat ik het graag wil begrijpen.
Deze juf heeft maar 3 kinderen die uit haar klas gaan dus in die zin leek me dat de moeite wel waard om de ouders te informeren over het waarom..zeker als dit de nasleep kan zijn die voorkomen had kunnen worden.

Wat voor mij tegenstrijdig voelt is dat ze enerzijds zegt dat wij het zwaarder maken dan het is, terwijl het anderzijds voor haar wel zwaar genoeg is om deze keuze te maken. Dat stukje wil ik begrijpen..
pi_205386549
Kevin en z’n vriendjes zijn bewust uit elkaar gehaald omdat ze elkaar negatief beïnvloeden.
Ik dacht dat wel.
Kevin is verdrietig en wil nooit meer naar school zei hij vanmorgen, maar hij kwam gisteren wel erg enthousiast thuis vanuit de wisseldag. Het komt vast goed volgend schooljaar!
Sowieso gaat ie voetballen volgend seizoen en dan ziet ie z’n beste maat elke week.
pi_205464307
Tot zover een onbezorgde vakantie met veel zwemmen... :{

Vanmiddag werd ik door de opvang gebeld, T was bij een tikspelletje gevallen en had zichzelf opgevangen en daarbij zijn arm gebroken. Het is een dubbele botbreuk, één bot is ook nog uit de kom en er is een wond van een botsplinter. T is heel dapper, maar heeft ook veel pijn. Hij wordt zo geopereerd, hij krijgt pinnen in zijn armen. Best een kutbegin van de vakantie.
pi_205464350
@Gogo83, o, dat is zeker heel erg k*t! Veel sterkte en beterschap voor T. Klinkt als een pittige breuk :{
pi_205464357
Ach @Gogo83 Wat een pech en wat rot voor T...
  dinsdag 26 juli 2022 @ 19:39:23 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205464877
Nee @Gogo83 :(
Dikke knuf voor T. (en jullie)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 19:47:37 #181
269689 crew  Viv
pi_205464945
Wat heftig @Gogo83 ! :* Hopelijk gaat de operatie voorspoedig.
pi_205464977
Jeetje Gogo, klinkt als een heftige breuk. Veel sterkte! Hopelijk is hij snel van de pijn verlost.

Hier overigens vorige week de juf gesproken. Fijn om mijn verhaal te kunnen doen en gehoord te worden. Ze gaf aan zich pas na mijn reactie gerealiseerd te hebben dat het de enige 3 kinderen waren die uit de klas werden gezet en hoe dat overkwam. Ze hadden zo gepuzzeld dat hen dit niet meer op was gevallen.
pi_205465181
Wat rot Gogo. Zo'n breuk is natuurlijk sowieso al geen pretje en al helemaal niet met deze timing. Sterkte! :*
pi_205465599
Dat moet wel een erg foute val geweest zijn dan Gogo. Wat vervelend voor hem. Heeft hij beide armen bezeerd of één (omdat je het over pinnen in armen hebt)?

Hopelijk is de operatie meegevallen en herstelt hij snel. Lijkt me een erg naar telefoontje ook om te krijgen. Balen van de timing ook. Hadden jullie nog vakantie plannen? Ik weet dat er van die zakken bestaan die je over gips kunt doen, maar dat is vooral bedoeld als douche-oplossing dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205465774
Sterkte @Gogo83 :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205467604
Beterschap voor T @Gogo83
Wat zal ie een pijn hebben :{
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:22:41 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205467762
Wat zielig! Veel beterschap voor hem.

Fijn dat je de juf nog even hebt gesproken Nolita. Is het zo oké voor je?

Klinkt stom en begrijpelijk tegelijk Adrian. Hopelijk volgend jaar toch een fijne klas voor hem met leuke speelmaatjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 juli 2022 @ 07:02:43 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205468441
Ach gogo, wat rot! Hoe is het gegaan met de nacht enzo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205468552
Sterkte voor T! Mijn broertje presteerde het vroeger eens 2 jaar op rij om z'n arm te breken voor de vakantie, die kreeg de tweede keer zwemgips. Ik weet niet of zoiets kan met zo'n gecompliceerde breuk, maar hij kon daardoor toch nog een beetje mee doen met de normale gang van zaken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205472698
Sterkte Gogo!
En verder gluur ik hier alvast een beetje mee..

Li heeft al afscheid genomen op het kdv, gaat over twee weken wennen op de bso, over drie en een halve week naar school en is over een maand al 4 :o

Ze is er helemaal aan toe, op een ding na… zindelijkheid:(
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:36:12 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205473818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:28 schreef Loj het volgende:
Sterkte Gogo!
En verder gluur ik hier alvast een beetje mee..

Li heeft al afscheid genomen op het kdv, gaat over twee weken wennen op de bso, over drie en een halve week naar school en is over een maand al 4 :o

Ze is er helemaal aan toe, op een ding na… zindelijkheid:(
onze kleuter is ook last minute in de zomervakantie zindelijk geworden, onze redding was de zindelijkheidsbox. Hoe stom ik het ook vond, een pakket om je kind zindelijk te krijgen, het werkte wel als een trein :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:36:39 #192
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205473823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:46 schreef Gogo83 het volgende:
Tot zover een onbezorgde vakantie met veel zwemmen... :{

Vanmiddag werd ik door de opvang gebeld, T was bij een tikspelletje gevallen en had zichzelf opgevangen en daarbij zijn arm gebroken. Het is een dubbele botbreuk, één bot is ook nog uit de kom en er is een wond van een botsplinter. T is heel dapper, maar heeft ook veel pijn. Hij wordt zo geopereerd, hij krijgt pinnen in zijn armen. Best een kutbegin van de vakantie.
ah wat shit zeg! hoe is het nu met hem?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205473917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:28 schreef Loj het volgende:
Sterkte Gogo!
En verder gluur ik hier alvast een beetje mee..

Li heeft al afscheid genomen op het kdv, gaat over twee weken wennen op de bso, over drie en een halve week naar school en is over een maand al 4 :o

Ze is er helemaal aan toe, op een ding na… zindelijkheid:(
:W Ook alvast mee lezen hier, beetje wennen aan de namen en titel.

Nog 3,5 week vakantie en dan begint mevrouw hier op school. Weekje vooraf wordt er contact gezocht welke dagen ze de eerste week (weken) welkom is en qua tijd.

Zindelijkheid.. Pff. Ze is al zeker 3-6 maanden droog, maar die poep is een heel verhaal hier.
Heel benieuwd ook hoe het gaat straks met één juf op 20-30 leerlingen i.p.v. de opvang. :9
pi_205474807
Nicolas, mijn zoon was ook nog niet poepzindelijk toen hij op school startte, maar dat is eigenlijk nooit een probleem geweest. Hij poepte gewoon niet (meer) onder schooltijd. Maar ik weet niet zo goed of hij toen ook al om een luier vroeg om in te poepen, of dat dat pas net daarna kwam, want enigszins invloed kunnen uitoefenen op wanneer je poept is daarvoor wel van belang.

Nog niet plaszindelijk lijkt me wel lastig met zo’n soort deadline die dichterbij komt. Is overdag zonder luier laten lopen een optie Loj? Dat vond ik fijn aan in de zomer zindelijk worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205475070
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
:W Ook alvast mee lezen hier, beetje wennen aan de namen en titel.

Nog 3,5 week vakantie en dan begint mevrouw hier op school. Weekje vooraf wordt er contact gezocht welke dagen ze de eerste week (weken) welkom is en qua tijd.

Zindelijkheid.. Pff. Ze is al zeker 3-6 maanden droog, maar die poep is een heel verhaal hier.
Heel benieuwd ook hoe het gaat straks met één juf op 20-30 leerlingen i.p.v. de opvang. :9
Poep was bij T ook een ramp. Tot we het boek Dag Drol lazen. Met wat extra uitleg sprak dat zo tot de verbeelding dat ie toen wél op de wc ging poepen. Overigens had ie de eerste maanden op school gemiddeld eens in de twee weken nog wel een vieze of natte broek. Niet ideaal, maar wat doe je eraan? Het werd vanzelf minder.
pi_205475149
Oh, met T gaat het naar omstandigheden goed. We zijn eind van de ochtend thuis gekomen. Alle lof voor het lieve personeel wat zo zijn best deed. Van een arts die echt de tijd nam (zowel voor de uitleg in begrijpelijke taal) als voor gekkigheid om T af te leiden. Ook verbond hij de arm van T zijn knuffel op precies dezelfde manier als bij T.

Na de operatie werd T nauwelijks wakker, maar het was dan ook al tien uur 's avonds, en het was nogal een dag. Hij reageerde wel een beetje, dus na een klein uurtje mochten we naar de kinderafdeling. Hij heeft heerlijk geslapen en ik niet slecht. Bij het wakker worden was er wel even paniek.

We gaan hier wel even zoet mee zijn. Sowieso een week of zes gips (later misschien drukverband) en dan moeten over 3 a 6 maanden de pinnen operatief verwijderd worden. Ik vind het zo sneu, de hele vakantie valt ook in het water. We weten nog niet of we wel weg willen zo, of dat we onze kampeertrip gaan annuleren/omboeken. Een kind dat vriendjes maakt, maar vervolgens niet mee mag zwemmen of lekker vrij in de speeltuin kan spelen... Ik weet het niet.
pi_205475322
Lastige keuze gogo. Ik denk dat ik er in ieder geval even tussenuit zou willen, als hij al zo weinig kan duurt zes weken thuis wel heel erg lang. Een andere omgeving doet de tijd al sneller gaan. Maar wellicht wel kijken of een andere optie praktischer is met bijvoorbeeld meer geschikte uitjes die wel kunnen in de buurt (fietsen en wandelen?) en een eigen, ruimere, badkamer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205475327
He bah gogo wat naar! Gelukkig goed doorstaan, maar snap idd dat je twijfelt over de vakantie. Succes!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 21:19:17 #199
269689 crew  Viv
pi_205475608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:48 schreef Gogo83 het volgende:
Alle lof voor het lieve personeel wat zo zijn best deed. Van een arts die echt de tijd nam (zowel voor de uitleg in begrijpelijke taal) als voor gekkigheid om T af te leiden. Ook verbond hij de arm van T zijn knuffel op precies dezelfde manier als bij T.
Och O+ zulke mensen maken echt het verschil hè.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:21:18 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205475644
Kan je niet zo een hoes gebruiken? https://www.mymitella.nl/(...)A7iOpo8aAj0eEALw_wcB

Of is het meer voor als er iets geks gebeurd en hij z’n arm ergens tegenaan stoot?

Edit:
Deze is voor een hele arm. https://www.mymitella.nl/(...)loccs-kind-hele-arm/
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:21:19 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205475645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:48 schreef Gogo83 het volgende:
Oh, met T gaat het naar omstandigheden goed. We zijn eind van de ochtend thuis gekomen. Alle lof voor het lieve personeel wat zo zijn best deed. Van een arts die echt de tijd nam (zowel voor de uitleg in begrijpelijke taal) als voor gekkigheid om T af te leiden. Ook verbond hij de arm van T zijn knuffel op precies dezelfde manier als bij T.

Na de operatie werd T nauwelijks wakker, maar het was dan ook al tien uur 's avonds, en het was nogal een dag. Hij reageerde wel een beetje, dus na een klein uurtje mochten we naar de kinderafdeling. Hij heeft heerlijk geslapen en ik niet slecht. Bij het wakker worden was er wel even paniek.

We gaan hier wel even zoet mee zijn. Sowieso een week of zes gips (later misschien drukverband) en dan moeten over 3 a 6 maanden de pinnen operatief verwijderd worden. Ik vind het zo sneu, de hele vakantie valt ook in het water. We weten nog niet of we wel weg willen zo, of dat we onze kampeertrip gaan annuleren/omboeken. Een kind dat vriendjes maakt, maar vervolgens niet mee mag zwemmen of lekker vrij in de speeltuin kan spelen... Ik weet het niet.
Sja, of denken: dat is dan ook even leuker dan thuis zijn. Ik weet niet hoe snel jullie zouden gaan, maar hij zal zich tzt misschien ook wel best redden en zal zich ook best aanpassen. Ik zou het door laten gaan! Maar je eigen gevoel telt ;)

Fijn dat jullie zo goed zijn geholpen trouwens. En dat T. goed sliep. Scheelt ook weer. Wat een enorme breuk (en ontwrichting) trouwens zeg! Pfft. Wat een pijn moet dat hebben gedaan. Hopelijk houdt hij er voor de toekomst niet teveel aan over.

We sliepen trouwens tegelijk in het ziekenhuis ;) Ik crosspost een beetje tussen hier en het slowchat-topic, maar iig: gister is mijn borst geamputeerd en zijn okselklieren weggehaald. Ik ben gehavend, er komen nog wat kunstgrepen aan èn de uitslag over 2 weken is nog even spannend, maar voor nu voel ik me "ok" en ben ik alweer thuis (itt de verwachte 3 nachten blijven). Ik sliep niet zo goed, dus ga hier eerst eens wat slaap inhalen.

@NicolasJoy wij hebben zeker nog een jaar aangeklooid met dat poepen. Nog steeds een dingetje, maar het gaat nu goed! Succes!
pi_205475742
Het is vooral dat hij op een camping wel heel erg geconfronteerd wordt met alles wat niet kan. Dan zit ik misschien liever gewoon ergens in een huisje. Maar dat is weer nauwelijks te betalen. Dus dan is het alternatief wat mij betreft ons vakantiebudget stuk gooien in pannenkoekenrestaurants, musea, dierentuinen en pretparken. Of zwemgips of zo'n hoes een optie zijn ga ik volgende week even bespreken, bedankt voor de tips!

@Quoi: weer een horde genomen! Fijn dat je alweer thuis bent, daar slaap je vast beter dan in het ziekenhuis. Heb je veel pijn of is het te doen?
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:40:17 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205475947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:27 schreef Gogo83 het volgende:
Het is vooral dat hij op een camping wel heel erg geconfronteerd wordt met alles wat niet kan. Dan zit ik misschien liever gewoon ergens in een huisje. Maar dat is weer nauwelijks te betalen. Dus dan is het alternatief wat mij betreft ons vakantiebudget stuk gooien in pannenkoekenrestaurants, musea, dierentuinen en pretparken. Of zwemgips of zo'n hoes een optie zijn ga ik volgende week even bespreken, bedankt voor de tips!

@:quoi: weer een horde genomen! Fijn dat je alweer thuis bent, daar slaap je vast beter dan in het ziekenhuis. Heb je veel pijn of is het te doen?
Ik snap je dilemma helemaal. Ook een goede optie: thuisblijven en vakantiebudget daaraan opmaken.

Valt mee, de pijn. Wel veel gedoe, met drains naar huis enzo. Maar weer een horde genomen idd!
pi_205476125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:23 schreef FlyingFish het volgende:
Nicolas, mijn zoon was ook nog niet poepzindelijk toen hij op school startte, maar dat is eigenlijk nooit een probleem geweest. Hij poepte gewoon niet (meer) onder schooltijd. Maar ik weet niet zo goed of hij toen ook al om een luier vroeg om in te poepen, of dat dat pas net daarna kwam, want enigszins invloed kunnen uitoefenen op wanneer je poept is daarvoor wel van belang.

Nog niet plaszindelijk lijkt me wel lastig met zo’n soort deadline die dichterbij komt. Is overdag zonder luier laten lopen een optie Loj? Dat vond ik fijn aan in de zomer zindelijk worden.
Ja, dat is zeker nog een dingetje. We zijn er de afgelopen 4 maanden heel druk mee bezig geweest, maar geen luier was gillen krijsen en heel veel angst.
Vlak voor onze vakantie hebben we het toch maar even gelaten, we zijn op rondreis dus dan is een net/half zindelijke peuter ook niet heel handig.

We komen zondag thuis (als het goed is, we vliegen met Lufthansa en die staken) en Li weet dat ze na de nacht slapen in haar bed geen luiers meer aan krijgt. Ze zegt nu ook de hele tijd dat ze moet plassen. Als we vragen of ze naar de wc wil zegt ze nee ;)

We gaan het merken…
pi_205476273
Sterkte quoi en Gogo!

En vooral lastige keuze voor jullie Gogo.
pi_205477367
Fijn dat je weer thuis bent Quoi. Lijkt me een erg ingrijpende operatie, zowel fysiek als mentaal. Ik ga voor je duimen voor over twee weken!

Vakantie was voor ons ook een moment van pauze daarvan idd Loj. Zelfs toen ze net zindelijk waren kregen ze nog een luier(broekje) om in Disneyland Parijs. Wij waren van de week uit eten en naast ons zaten Duitse ouders + oma en een kind van 3,5 schat ik. Die moeder is in het uur dat wij er zaten minimaal 6 keer naar de wc geweest met dat meisje. Het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment een grapje naar m’n man maakte wanneer ze weer op moest staan, maar ze kreeg niet eens de kans om te gaan zitten, toen moest ze alweer richting toilet. En die vader ook gewoon relaxt blijven zitten… dat had mijn man echt niet hoeven proberen, hij mag toch echt de 2e (en 4e of 6e) keer lopen. Maar goed, mijn punt was, hoe relaxt ben je dan op vakantie als je daar zo mee bezig moet zijn…
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:29:03 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205478170
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:54 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent Quoi. Lijkt me een erg ingrijpende operatie, zowel fysiek als mentaal. Ik ga voor je duimen voor over twee weken!

Vakantie was voor ons ook een moment van pauze daarvan idd Loj. Zelfs toen ze net zindelijk waren kregen ze nog een luier(broekje) om in Disneyland Parijs. Wij waren van de week uit eten en naast ons zaten Duitse ouders + oma en een kind van 3,5 schat ik. Die moeder is in het uur dat wij er zaten minimaal 6 keer naar de wc geweest met dat meisje. Het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment een grapje naar m’n man maakte wanneer ze weer op moest staan, maar ze kreeg niet eens de kans om te gaan zitten, toen moest ze alweer richting toilet. En die vader ook gewoon relaxt blijven zitten… dat had mijn man echt niet hoeven proberen, hij mag toch echt de 2e (en 4e of 6e) keer lopen. Maar goed, mijn punt was, hoe relaxt ben je dan op vakantie als je daar zo mee bezig moet zijn…
Mijn 3,5-jarige ging gelukkig na twee dagen camping (ze was van tevoren al zindelijk) helemaal zelf naar het toiletgebouw en dat ging prima. Ik heb daar wel even over in de zenuwen gezeten, want die kan ook gerust zes keer in een uur gaan...en dan zes uur niet :')

We hebben haar 's nachts (ondanks al maanden zindelijk) wel een luierbroekje aangetrokken op vakantie. Op twee nachten na was dat 's ochtends gewoon nog droog, maar ik zag het niet zitten om haar slaapzak te moeten gaan wassen en drogen enzo daar. Vond ze prima, we noemden het de voordezekerheidluier.

Welkom thuis Quoi en succes met je herstel! Het klinkt als veel gedoe en een heftige tijd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 juli 2022 @ 08:40:33 #208
269689 crew  Viv
pi_205478233
Een goed herstel gewenst @Quoi ! Fijn dat je snel naar huis mocht. :*
pi_205478343
@Quoi, sterkte en een goed en voorspoedig herstel!
pi_205479019


deze waren een poepzindelijkheids lifesaver hier *O* iemand hier tipte ze en ik liet ze aan peuter zien en toen was ineens het kwartje gevallen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205482483
Nee, helaas, ik heb echt al veel geprobeerd.
Maar Li wou gewoon niet en is/was ook heel angstig voor ongelukjes.
We gaan het volgende week een week proberen en anders hulp inroepen voor haar angst.
pi_205486766
@Quoi sterkte met het herstel :*

En verder als het hier toch over zindelijkheid gaat. Wie heeft de tip om nachtzindelijkheid te bereiken?? Ik ben die stinkende zoon en enorm veel was echt heel erg zat.
Voor mijn gevoel hebben we echt alles geprobeerd. Hijzelf vindt het alleen allemaal wel prima :'(
  vrijdag 29 juli 2022 @ 09:05:38 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205486911
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:46 schreef Adrian4 het volgende:
@:Quoi sterkte met het herstel :*

En verder als het hier toch over zindelijkheid gaat. Wie heeft de tip om nachtzindelijkheid te bereiken?? Ik ben die stinkende zoon en enorm veel was echt heel erg zat.
Voor mijn gevoel hebben we echt alles geprobeerd. Hijzelf vindt het alleen allemaal wel prima :'(
Ik neem aan dat je hem al 's avonds laat nog eens laat plassen?

Als het misgaat: zelf laten (helpen met) bed afhalen en de was aanzetten enzo. Hij is nu zo groot dat het een gezamenlijk klusje mag zijn. En dan ook met weer opmaken 's avonds.

En als het echt een grote stressfactor aan jouw kant is, maar gewoon een luierbroekje aan? Het mag ook voor jou behapbaar blijven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 09:53:15 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205487371
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:46 schreef Adrian4 het volgende:
@:Quoi sterkte met het herstel :*

En verder als het hier toch over zindelijkheid gaat. Wie heeft de tip om nachtzindelijkheid te bereiken?? Ik ben die stinkende zoon en enorm veel was echt heel erg zat.
Voor mijn gevoel hebben we echt alles geprobeerd. Hijzelf vindt het alleen allemaal wel prima :'(
En ik lees mee :')

@Tink dan is 'ie 's ochtends vroeg meteen hartstikke wakker. Snel verschonen en terug naar bed sturen zorgt er vaak voor dat ie na het wakker worden in een nat bed (om ca 4:30 ofzo :'( ) weer even gaat slapen.

Dan overleven wij het ook nog een beetje.

Hier gaat het trouwens 8 van de 10 keer goed. Als er iets anders is of hij voelt zich niet fit, is zijn bed weer nat. Dus nu ook. Wij wachten dus maar gewoon af tot dat weer overgaat.
pi_205487685
Quoi beterschap!
pi_205487702
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:46 schreef Adrian4 het volgende:
@:Quoi sterkte met het herstel :*

En verder als het hier toch over zindelijkheid gaat. Wie heeft de tip om nachtzindelijkheid te bereiken?? Ik ben die stinkende zoon en enorm veel was echt heel erg zat.
Voor mijn gevoel hebben we echt alles geprobeerd. Hijzelf vindt het alleen allemaal wel prima :'(
Voor de oudste heb ik wasbare luierbroekjes gekocht destijds. Die voelen minder 'droog' als je geplast hebt, maar je zit niet met nat beddengoed. En geduld hebben. Nachtzindelijkheid is iets dat lastig te leren valt. Het is een lichamelijk proces en het ene kind is er sneller klaar voor dan de ander. Tot een jaar of 7/8 is het nog vrij normaal om niet (geheel) zindelijk te zijn 's nachts. Training met bijvoorbeeld plaswekkers wordt pas aangeraden vanaf 7 jaar.

Meer info: https://www.kenniscentrum(...)-betrokkenen/ouders/

Kinderen nog even laten plassen voor je zelf naar bed gaat, werkt juist averechts als ze daarbij niet goed wakker worden. Ze leren dan niet om wakker te worden van de prikkel om te gaan plassen. Het houdt het bed dus wel droog, maar lost niks op voor de langere termijn.

Oudste is nu 10 en inmiddels is het bedplassen gereduceerd naar 1x per 3-4 maanden. Maar zeker toen hij nog regelmatig in bed plaste rond de 8 jaar, werd hij er heel verdrietig van. Zo sneu...

[ Bericht 6% gewijzigd door Phaidra op 29-07-2022 11:09:08 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 juli 2022 @ 11:19:31 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205488247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:53 schreef Quoi het volgende:

[..]
En ik lees mee :')

@:Tink dan is 'ie 's ochtends vroeg meteen hartstikke wakker. Snel verschonen en terug naar bed sturen zorgt er vaak voor dat ie na het wakker worden in een nat bed (om ca 4:30 ofzo :'( ) weer even gaat slapen.

Dan overleven wij het ook nog een beetje.

Hier gaat het trouwens 8 van de 10 keer goed. Als er iets anders is of hij voelt zich niet fit, is zijn bed weer nat. Dus nu ook. Wij wachten dus maar gewoon af tot dat weer overgaat.
Ahja, ik ging ervan uit dat hij pas bij opsta-tijd erachterkwam dattie nat was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205488281
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:46 schreef Adrian4 het volgende:
@:Quoi sterkte met het herstel :*

En verder als het hier toch over zindelijkheid gaat. Wie heeft de tip om nachtzindelijkheid te bereiken?? Ik ben die stinkende zoon en enorm veel was echt heel erg zat.
Voor mijn gevoel hebben we echt alles geprobeerd. Hijzelf vindt het alleen allemaal wel prima :'(
Wij hebben voor de oudste (toen 6 en 4 maanden, ze raden het eigenlijk pas aan vanaf 7 jaar) een plaswekker gehaald, van Rodger inclusief trilsysteem voor onder het kussen. Eerste drie nachten was drama omdat ze zonder iets van bescherming slapen dan (dus start in een vakantie-periode), maar al heel snel ging het veel beter. De tweede week had hij 1 ongelukje, de drie weken daarna ook 1 keer totaal. En sindsdien is hij droog en is het 1 keer misgegaan toen hij heel moe was. Werkte verbazingwekkend goed, had ik niet verwacht. Via marktplaats zijn die dingen goedkoop te halen. Ik was ¤35 kwijt voor ons setje met 3 onderbroeken, 1 ontvanger/zender en 1 tril-uitbreiding. Hij ligt nu bij een vriendin met hetzelfde probleem met haar zoon.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 29 juli 2022 @ 11:26:22 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205488311
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Kinderen nog even laten plassen voor je zelf naar bed gaat, werkt juist averechts als ze daarbij niet goed wakker worden. Ze leren dan niet om wakker te worden van de prikkel om te gaan plassen. Het houdt het bed dus wel droog, maar lost niks op voor de langere termijn.
Dat is een interessante. Dat doen we dus wel, maar hij is al-tijd comateus. Wordt ook altijd pas wakker na het plassen, niet van aandrang.

Maar wat je ook schrijft, we hebben de tijd.
pi_205488407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:26 schreef Quoi het volgende:

[..]
Dat is een interessante. Dat doen we dus wel, maar hij is al-tijd comateus. Wordt ook altijd pas wakker na het plassen, niet van aandrang.

Maar wat je ook schrijft, we hebben de tijd.
Wij deden het ook hoor. Het is gewoon een makkelijke manier om een droog bed te houden. Het was ook echt heel moeilijk om hem goed wakker te krijgen, wat dat betreft is de info in het artikel voor ons wel herkenbaar.

Bij ons is het eigenlijk min of meer vanzelf verbeterd. We zijn niet aan een plaswekker begonnen eigenlijk. Hij was altijd een heel slechte slaper geweest (3-5x wakker per nacht) en toen hij eindelijk ging doorslapen, begon het bedplassen. Mooi niet dat ik hem wakker ging maken, dan maar luierbroekjes voorlopig :+. Het bedplassen werd altijd erger rondom spannende gebeurtenissen, zoals verjaardag, sinterklaas, etc en als het op school niet lekker ging. En dat zijn dan juist niet de momenten dat je met een plaswekker aan de gang wil gaan. En daarna werd het weer minder en was de noodzaak niet zo groot. En zo blijf je bezig :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205488458
Wij gebruikten overigens ook luierbroekjes, maar die lekten dus gemiddeld om de dag alsnog door omdat hij zoveel tegelijk plaste. Een plaswekker moet je idd op een rustig moment gebruiken de eerste tijd. Wij zijn bewust in de kerstvakantie gestart.

In de handleiding werd overigens ook aangegeven om absoluut niet meer je kind zelf wakker te maken om te plassen. Ze moeten de link tussen plassen -> wakker worden aanleggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205488743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:26 schreef Quoi het volgende:

[..]
Dat is een interessante. Dat doen we dus wel, maar hij is al-tijd comateus. Wordt ook altijd pas wakker na het plassen, niet van aandrang.

Maar wat je ook schrijft, we hebben de tijd.
Dit werd ons ook afgeraden in het ziekenhuis, want wij deden dat ook.
Je traint dan als het ware de blaas om standaard om bijv. 12 uur 's nachts een plas te produceren, terwijl je dat eigenlijk niet wilt als je kind zich er niet van bewust is.

Als we het toch wilden doen, dan moesten we ons ervan verzekeren dat Simon écht wakker was door met een vooraf afgesproken codewoord te werken. Dat codewoord moest je dan ook elke paar dagen veranderen, want kinderen schijnen ook dat codewoord na een tijdje te kunnen produceren ook als te nog half in coma zijn.
pi_205491679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:53 schreef Quoi het volgende:
@Tink dan is 'ie 's ochtends vroeg meteen hartstikke wakker. Snel verschonen en terug naar bed sturen zorgt er vaak voor dat ie na het wakker worden in een nat bed (om ca 4:30 ofzo ) weer even gaat slapen.
Bed dubbel opmaken. waterdichte molton, hoeslaken, 2e waterdichte molton en 2e hoeslaken.
Dan hoef je om te verschonen alleen de 2 bovenste lagen eraf te trekken en is het bed weer klaar.
pi_205492964
Luierbroekje heeft Kevin nog gewoon aan. Maar daar lekt ie vaak door heen. Dus dan moet nog heel vaak het bed verschoont worden. En elke ochtend stinkt ie naar plas als ie de luier uit doet. Hij krijgt wel elke ochtend een natte lap tussen zijn benen en billen, maar ik blijf plas ruiken. Maar misschien zit het wel gewoon in mijn neus ;(

Wasbare luiers heb ik geprobeerd, maar dan was elke nacht zijn luier doorgelekt. En die dingen stinken nog erger!

Ik heb ook al geprobeerd om een onderbroek aan te doen en daar een luier over aan, maar dat pikt ie niet meer. Dan wordt ie boos en gaat ie niet meer slapen.

En inderdaad, met ‘s avonds wakker maken om te plassen zijn we gestopt. Het voelt allemaal zo nutteloos, omdat hij het zelf totaal niet door heeft dat ie plast als ie slaapt. Dus dat heb ik onbewust wel goed aangevoeld :D
De keren dat ie niet in comateuze toestand was werd ie heel boos dat ie uit bed gehaald werd en weigerde hij te plassen :P

Maar goed, thanks dames. Het is dus nog echt een kwestie van geduld… en goede zeep kopen voor de natte lap tussen zijn benen :9
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:37:21 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205493311
Zou het heel veel extra tijd kosten om hem even alleen z'n lijf te laten douchen s ochtends?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 20:54:05 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205494122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:54 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bed dubbel opmaken. waterdichte molton, hoeslaken, 2e waterdichte molton en 2e hoeslaken.
Dan hoef je om te verschonen alleen de 2 bovenste lagen eraf te trekken en is het bed weer klaar.
Ik doe het niet, want kan even niks. Mijn vriend doet het altijd in 2 minuten als een ninja. Dus daar is geen probleem hoor. Het ging er even om dat we Max rond dat tijdstip liever niet zelf aan het werk zetten ;)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:11:04 #227
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205494298
je hebt ook van die onderleggers van huggies die t bed enigszins beschermen :N

kaptein was een half jaar (uit zichzelf) nachtzindelijk en toen ineens ook weer niet meer :? dus ik wacht nu gewoon of hij het op magische wijze weer zelf gaat doen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205494579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 20:54 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik doe het niet, want kan even niks. Mijn vriend doet het altijd in 2 minuten als een ninja. Dus daar is geen probleem hoor. Het ging er even om dat we Max rond dat tijdstip liever niet zelf aan het werk zetten ;)
Handig zo'n ninja in huis :D

Ik ben niet zo snel dus dat dubbel opmaken vond ik ideaal.
Mijn ouders deden dat vroeger ook al bij mijn broertje. Toen hij iets ouder was kon hij op die manier zelf alles in de klaarstaande wasmand gooien en verder slapen.
Edit: niet als straf overigens. Dat heeft ook geen zin want ze kunnen er niets aan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 29-07-2022 21:55:39 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 juli 2022 @ 21:47:45 #229
269689 crew  Viv
pi_205494681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 20:54 schreef Quoi het volgende:
Het ging er even om dat we Max rond dat tijdstip liever niet zelf aan het werk zetten ;)
Ik vroeg me sowieso af wat daar het idee achter zou zijn. Komt op mij een beetje over als een straf, zo van "je hebt er zelf een zooi van gemaakt, dus ruim het dan ook maar mooi zelf op". :{

ZZ is ook nog niet nachtzindelijk overigens, maar ik heb er nooit extra was van, want luierbroekjes (ze lekt er niet doorheen, gelukkig). Die zijn echt nog vaker nat dan droog. En dat is heel normaal, las ik in die info van @Phaidra , dus ik wacht het lekker af. :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 29-07-2022 21:54:19 ]
pi_205495064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:42 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Poep was bij T ook een ramp. Tot we het boek Dag Drol lazen. Met wat extra uitleg sprak dat zo tot de verbeelding dat ie toen wél op de wc ging poepen. Overigens had ie de eerste maanden op school gemiddeld eens in de twee weken nog wel een vieze of natte broek. Niet ideaal, maar wat doe je eraan? Het werd vanzelf minder.
Ik zal eens kijken naar 't boek! Alles valt te proberen!

Hier is het vooral dat school echt aangeeft dat een poepbroek direct een telefoontje naar de ouders + ophalen is..
pi_205495089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:48 schreef Gogo83 het volgende:
Oh, met T gaat het naar omstandigheden goed. We zijn eind van de ochtend thuis gekomen. Alle lof voor het lieve personeel wat zo zijn best deed. Van een arts die echt de tijd nam (zowel voor de uitleg in begrijpelijke taal) als voor gekkigheid om T af te leiden. Ook verbond hij de arm van T zijn knuffel op precies dezelfde manier als bij T.

Na de operatie werd T nauwelijks wakker, maar het was dan ook al tien uur 's avonds, en het was nogal een dag. Hij reageerde wel een beetje, dus na een klein uurtje mochten we naar de kinderafdeling. Hij heeft heerlijk geslapen en ik niet slecht. Bij het wakker worden was er wel even paniek.

We gaan hier wel even zoet mee zijn. Sowieso een week of zes gips (later misschien drukverband) en dan moeten over 3 a 6 maanden de pinnen operatief verwijderd worden. Ik vind het zo sneu, de hele vakantie valt ook in het water. We weten nog niet of we wel weg willen zo, of dat we onze kampeertrip gaan annuleren/omboeken. Een kind dat vriendjes maakt, maar vervolgens niet mee mag zwemmen of lekker vrij in de speeltuin kan spelen... Ik weet het niet.
Pff, lastige afweging wel zeg..

Denk dat ik persoonlijk zou gaan voor de vakantie een andere keer en nu (geschikte) daguitjes plannen ofzo..
pi_205495110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 21:21 schreef Quoi het volgende:

[..]
Sja, of denken: dat is dan ook even leuker dan thuis zijn. Ik weet niet hoe snel jullie zouden gaan, maar hij zal zich tzt misschien ook wel best redden en zal zich ook best aanpassen. Ik zou het door laten gaan! Maar je eigen gevoel telt ;)

Fijn dat jullie zo goed zijn geholpen trouwens. En dat T. goed sliep. Scheelt ook weer. Wat een enorme breuk (en ontwrichting) trouwens zeg! Pfft. Wat een pijn moet dat hebben gedaan. Hopelijk houdt hij er voor de toekomst niet teveel aan over.

We sliepen trouwens tegelijk in het ziekenhuis ;) Ik crosspost een beetje tussen hier en het slowchat-topic, maar iig: gister is mijn borst geamputeerd en zijn okselklieren weggehaald. Ik ben gehavend, er komen nog wat kunstgrepen aan èn de uitslag over 2 weken is nog even spannend, maar voor nu voel ik me "ok" en ben ik alweer thuis (itt de verwachte 3 nachten blijven). Ik sliep niet zo goed, dus ga hier eerst eens wat slaap inhalen.

@:NicolasJoy wij hebben zeker nog een jaar aangeklooid met dat poepen. Nog steeds een dingetje, maar het gaat nu goed! Succes!
Thanks! :*

Heftig ziekenhuisbezoek heb je achter de rug.. Hopelijk een goede uitslag over twee weken en voorspoedig herstel!
pi_205495124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:


deze waren een poepzindelijkheids lifesaver hier *O* iemand hier tipte ze en ik liet ze aan peuter zien en toen was ineens het kwartje gevallen :D
Ze wil het hier nagenoeg elke dag kijken.. :9 Maar nog niet het gewenste effect helaas. :+
  vrijdag 29 juli 2022 @ 22:46:01 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205495335
Die vrachtwagens ja, die blijven ook leuk.

"Mijn ninja" is zelfs zo efficiënt inmiddels dat 'ie Max onder de douche zet, als een dolle het bed verschoont en zelfs de wasmachine al aanslingert. En daarna slaapt Max dus soms in een schoon bed (of tussen ons in) door :o
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:45:17 #235
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205495975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:23 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ze wil het hier nagenoeg elke dag kijken.. :9 Maar nog niet het gewenste effect helaas. :+
wij vroegen in het begin steeds of ie geen file kreeg, en later riep ie zelf "ik ga even mn licht op groen zetten mam!" tmi jongen tmi :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205496229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:37 schreef Tink89 het volgende:
Zou het heel veel extra tijd kosten om hem even alleen z'n lijf te laten douchen s ochtends?
In ons ochtend schema past dat nu echt niet, maar misschien moeten we die wat anders inrichten inderdaad :@
pi_205496243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij vroegen in het begin steeds of ie geen file kreeg, en later riep ie zelf "ik ga even mn licht op groen zetten mam!" tmi jongen tmi :')
Hihi, ja hier ook zo :P
pi_205496268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:46 schreef Quoi het volgende:
Die vrachtwagens ja, die blijven ook leuk.

"Mijn ninja" is zelfs zo efficiënt inmiddels dat 'ie Max onder de douche zet, als een dolle het bed verschoont en zelfs de wasmachine al aanslingert. En daarna slaapt Max dus soms in een schoon bed (of tussen ons in) door :o
Waar zijn die ninja’s te koop?

Mijnes bedoelt het allemaal goed, maar snurkt gewoon vrolijk overal doorheen :N
  zaterdag 30 juli 2022 @ 07:55:11 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205496824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij vroegen in het begin steeds of ie geen file kreeg, en later riep ie zelf "ik ga even mn licht op groen zetten mam!" tmi jongen tmi :')
Geweldig! Hopelijk blijft ie dit zijn leven lang zeggen O+ :D

Onze wil nu sochtends alles zelf doen. Hij vindt zich groot genoeg. En eigenlijk doet hij het allemaal perfect. Heel fijn!

En gisteravond konden we gewoon Triominos met 'm spelen (op welke device is dat mam? nou, op de tafel :') ). Het is soms een klein rekenwonder.

Dus dan af en toe maar een plasje. Al was hij vanochtend droog :s)
pi_205496888
Op welke device :D :D wat heerlijk haha!

Mijn kleuter speelt ook graag spelletjes, laatst zat ie in z'n eentje de kinderversie van het betoverde doolhof te spelen en toen hij klaar was ruimde hij alles op en zette het weer weg met de woorden "Dit was zó leuk!" _O- O+

Ik probeer nu ook Keer op keer kids, dat gaat er nog niet helemaal in met de echte regels, dus we spelen het nu nog even op zijn manier. Maar is wel echt leuk dat we dat gewoon samen kunnen doen O+
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:11:25 #241
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205497119
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 08:23 schreef Aure het volgende:
Op welke device :D :D wat heerlijk haha!

Mijn kleuter speelt ook graag spelletjes, laatst zat ie in z'n eentje de kinderversie van het betoverde doolhof te spelen en toen hij klaar was ruimde hij alles op en zette het weer weg met de woorden "Dit was zó leuk!" _O- O+

Ik probeer nu ook Keer op keer kids, dat gaat er nog niet helemaal in met de echte regels, dus we spelen het nu nog even op zijn manier. Maar is wel echt leuk dat we dat gewoon samen kunnen doen O+
Die betoverde doolhof lijkt mij ook leuk om aan te schaffen. Succes dus? En wat is er specifiek aan de kindervariant?

Ik speelde dat spel als kind!
pi_205497165
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:11 schreef Quoi het volgende:

[..]
Die betoverde doolhof lijkt mij ook leuk om aan te schaffen. Succes dus? En wat is er specifiek aan de kindervariant?

Ik speelde dat spel als kind!
Het bord is kleiner:



Dus daardoor wel een heel stuk makkelijker. Zo nu en dan is het te koop voor max een tientje bij kruidvat/trekpleister ^O^
pi_205497689
Spelletjes spelen is hier ook populair. Uno is inmiddels kapot gespeeld. Aanrader voor kaartspellen is een speelkaartenhouder dan hoeven ze de kaarten niet zelf vast te houden, staat alles overzichtelijk en afgeschermd. (ook regelmatig te koop bij kruidvat/trekpleister)

Keer op keer kids

Ook nog niet helemaal volgens de echte regels maar het begint erop te lijken. Stiekem een mooie oefening om een potlood goed vast te houden en netjes kruisjes te zetten, met tong uit de mond :D

Van betoverde doolhof hebben we een reisversie, die wordt gebruikt om wegen mee te maken ipv het echte spel. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de regels van de reisversie niet helemaal snap, de gewone versie met bord is leuker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Waar zijn die ninja’s te koop?

Mijnes bedoelt het allemaal goed, maar snurkt gewoon vrolijk overal doorheen :N
whaha dit wilde ik ook schrijven.

Vannacht nog alleen was dat met baby ipv peuter. Al had ik dat ook al snel zelf gefixt, kleine baby's kan je nog makkelijk in een omslagdoek neerleggen.
pi_205497742
Hier is vooral monopoly junior populair. Maar die is eigenlijk niet zo leuk omdat het puur geluk en geen kunde is, maar ze vinden het geld erg leuk (en daarom ook wel leerzaam). Keer op keer kids vinden ze ook heel erg leuk, en mijn oudste vindt ticket to ride junior en Carcassonne junior heel leuk. Die laatste is ook vaak goedkoop te koop bij de Kruidvat, ticket to ride junior is mijn zus op Koningsdag tegenaan gelopen.

Ik ben persoonlijk wel heel blij dat we het niveau van knibbel knabbel knuisje en het biggenschetenspel aan het ontgroeien zijn…
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205498208
Knibbel knabbel knuistje hebben we te leen gekregen van een vriendje van T. Nog nooit gespeeld. Hier zijn vooral beverbende, halli galli (ik vind er niks aan) en quix populair. Van die laatste zijn alleen wat dobbelstenen kwijt, even een nieuw setje gekleurde dobbelstenen halen dus.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 14:11:58 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205499347
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:01 schreef Gogo83 het volgende:
Knibbel knabbel knuistje hebben we te leen gekregen van een vriendje van T. Nog nooit gespeeld. Hier zijn vooral beverbende, halli galli (ik vind er niks aan) en quix populair. Van die laatste zijn alleen wat dobbelstenen kwijt, even een nieuw setje gekleurde dobbelstenen halen dus.
Knoop al doorgehakt daar wb de vakantieplannen?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 14:17:19 #247
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205499386
wij kochten laatst "wie is het" dat is ook erg leuk voor deze leeftijd (behalve dat ze de namen niet kunnen lezen). Maar dat is me een partijtje stereotyperend getekend! Vooral de donkere mensen in ons spel hebben een hoog karikatuurgehalte.

"is het die meneer met die grote mond mama?"

kan geen duidelijker plaatje vinden, deze hebben we, van hasbro.


[ Bericht 17% gewijzigd door littledrummergirl op 30-07-2022 14:26:08 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205499590
Wij stonden van de week in een spellenwinkel. Bij alles wat ons werd aangeraden: 'ja die hebben we. Ja die ook. Die ook' :') nu dobbelkoning meegenomen, officieel vanaf 8 jaar maar l speelt hem prima. Qwixx vindt hij ook leuk en hij heeft nu een startpakket van pokemon het spel, daar wordt hij ook goed in ondanks dat het Engels is. Voor z'n verjaardag krijgt hij extra deckjes zodat we wat te kiezen hebben.
Want pokemon is geweldig, die fase.
pi_205500853
Mijn bijna 7-jarige krijgt ook een starterset voor het pokemonspel voor zijn verjaardag. Hij heeft al tig pokemonkaarten, maar dat gaat meer om het verzamelen. Maar ik verwacht wel dat het echte kaartspel hier voorlopig nog wat te hoog gegrepen is, vooral omdat het Engels is idd. Hij vindt overigens Clever ook heel leuk (maar dat is voor de meiden nog veel te moeilijk).

In een compleet andere categorie zijn de rory story cubes ook leuk, dat is vooral goed voor de fantasie (bedenk met de plaatjes die je gegooid hebt zelf een verhaal).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205500956
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 14:17 schreef littledrummergirl het volgende:
wij kochten laatst "wie is het" dat is ook erg leuk voor deze leeftijd (behalve dat ze de namen niet kunnen lezen). Maar dat is me een partijtje stereotyperend getekend! Vooral de donkere mensen in ons spel hebben een hoog karikatuurgehalte.

"is het die meneer met die grote mond mama?"

kan geen duidelijker plaatje vinden, deze hebben we, van hasbro.
[ afbeelding ]
Bij de kringloop/marktplaats kun je soms “wie is het extra” vinden. Die heeft ook ge-update personages. Standaard zitten er ook bladen met oa monsters, kinderen en huishoudelijke apparaten bij. En je kunt er heel makkelijk bladen met bijvoorbeeld je eigen familieleden voor maken. Ik heb een kaart met allemaal bekende game-personages gemaakt ooit.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205501374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 16:42 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn bijna 7-jarige krijgt ook een starterset voor het pokemonspel voor zijn verjaardag. Hij heeft al tig pokemonkaarten, maar dat gaat meer om het verzamelen. Maar ik verwacht wel dat het echte kaartspel hier voorlopig nog wat te hoog gegrepen is, vooral omdat het Engels is idd. Hij vindt overigens Clever ook heel leuk (maar dat is voor de meiden nog veel te moeilijk).

In een compleet andere categorie zijn de rory story cubes ook leuk, dat is vooral goed voor de fantasie (bedenk met de plaatjes die je gegooid hebt zelf een verhaal).
Hier had hij ook tig pokemonkaarten maar in de spellenwinkel leek ze dit wel leuk zodat hij ook zou begrijpen wat die kaarten nou doen. En dat klopt inderdaad. Het Engels leren ze snel, als ze een paar woordjes weten op een gegeven moment vullen ze de rest wel in omdat ze wel weten welke kaarten ze hebben. Dat startersspel is ideaal, de eerste keer loodst die echt letterlijk door het spel heen. Nu pak je deze kaart, die doet dit en dit. Je tegenstander doet nu dit, daarop kun jij met die kaart dat doen etc. Wij hebben op internet wel een nl handleiding gezocht (van algemeen pokemon spel) om het voor ons iets sneller te snappen. Wij vinden het ook wel een leuk spel om te spelen. Mijn man speelt Magic the Gathering, dat heeft er wel wat van weg.
pi_205503801
Hebben jullie nog tips voor leuke haba spellen voor kleuters?

Pokemon is denk ik nog even niet aan de orde hier, maar het zou mij niks verbazen als hij dat leuk gaat vinden.
pi_205504694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 14:11 schreef Quoi het volgende:

[..]
Knoop al doorgehakt daar wb de vakantieplannen?
We wachten even de eerste afspraak in het ziekenhuis af (komende vrijdag). Kans dat we naar de camping gaan is heel klein, we denken nu aan een paar dagen een huisje huren en verder gewoon leuke dingen doen. Ik heb wel met 'm te doen hoor... Gisteren vroeg ik of ie een leuke dag had gehad (best veel leuke dingen gedaan, vriendje die langskwam, pizza eten), maar 'alle dagen zijn stom met een gebroken arm. :'( En dat gevoel mag er natuurlijk ook zijn, maar we proberen hem wel een beetje te laten inzien dat een dag maar zelden 100% stom is.
pi_205505423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 21:21 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
We wachten even de eerste afspraak in het ziekenhuis af (komende vrijdag). Kans dat we naar de camping gaan is heel klein, we denken nu aan een paar dagen een huisje huren en verder gewoon leuke dingen doen. Ik heb wel met 'm te doen hoor... Gisteren vroeg ik of ie een leuke dag had gehad (best veel leuke dingen gedaan, vriendje die langskwam, pizza eten), maar 'alle dagen zijn stom met een gebroken arm. :'( En dat gevoel mag er natuurlijk ook zijn, maar we proberen hem wel een beetje te laten inzien dat een dag maar zelden 100% stom is.
Wat sneu :* hopelijk ziet hij in wat hij nog wel kan met een gebroken arm.

L z’n dag is al stom als hij gestoken is door een mug :')
We vonden oude Pokemon kaarten van mijn man op zolder, dat compenseerde de dag wel want hij is gestoken door een wesp, z’n allergrootste angst. De reden waarom wij gisteren ipv morgen terug zijn gekomen van vakantie, want we konden niet op een terras zitten en zelfs de intratuin binnen freakte hij hem al omdat er kans was op een wesp. En nu is hij gestoken. Dat viel allemaal mee, weinig last gehad en nog steeds is hij bang. We hoopten dat het nu minder zou zijn omdat het allemaal meeviel en dat hij niet dood is gegaan aan het GIF _O- want daar was hij zo bang voor.

En honden. En katten. Doodsangst, op de camping ook. Niet te houden, elke blaf werd geanalyseerd en moest hij weten van welke hond en of die wel aan de lijn was. Niet te relativeren gewoon. Hij durfde de caravan niet uit. We gingen van marktplaats vanmiddag wat ophalen voor hem en hij wilde niet mee omdat hij bang was dat die mensen een hond hadden. Wist hij dus niet hè? Of die überhaupt een hond hadden. Hij moest huilen van angst omdat die kans er was en ik niet alleen daar heen wilde om het voor hem op te halen.
pi_205505485
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:40 schreef Aure het volgende:
Hebben jullie nog tips voor leuke haba spellen voor kleuters?

Pokemon is denk ik nog even niet aan de orde hier, maar het zou mij niks verbazen als hij dat leuk gaat vinden.
Monza is hier nog steeds favoriet, Klopjacht ook.
pi_205507957
@Nazil, wat sneu dat L zo angstig is

Nu het toch over spelletjes gaat:
iemand nog tips hoe om te gaan met een kleuter die niet tegen zijn verlies kan?
Simon gaat echt hysterisch huilen met lange uithalen als hij verliest, vindt dan alles niet eerlijk en het liefst gooit hij ook nog de speelkaarten door de kamer.

Rustig uitleggen dat hij misschien de volgende keer wel wint, dat dat bij spelletjes doen hoort, dat je de ene keer wint, de andere keer verliest, helpt niet.
pi_205508025
@TolstoiFan Wij hadden op die leeftijd de afspraak dat de winnaar de verliezer een compliment geeft: "goed gespeeld!" En tijdens het spel benoemen dat het gezellig is om samen te spelen, dat het niet uitmaakt wie er wint omdat we plezier hebben. Dat hielp bij ons. Soms. :')
pi_205508077
Co-operatieve spelletjes doen? Dan win of verlies je samen. En misschien spelletjes die minder op geluk gebaseerd zijn maar meer op tactiek? Als je dan uitlegt hoe het spel werkt dan heeft hij zelf ook meer invloed op het winnen.

Mijn broertje had ook een hekel aan verliezen en die speelt nog niet graag een spelletje.

@Aure, Wij hebben Fonkelschat, blijft een dikke hit. Vriendin van mij heeft hem nu ook voor haar zoon gekocht. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 31 juli 2022 @ 09:27:15 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205508228
Verliezen? Max maakt graag zijn eigen spelregels :D
  zondag 31 juli 2022 @ 09:40:43 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205508307
Bij coöperatieve spellen kan je van het spel verliezen dus ook daarbij zet Jacob de regels naar zijn hand :') .

Ik denk dat tegen je verlies kunnen komt met de jaren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205508362
Dat is de reden waarom ik nog steeds een hekel heb aan spelletjes spelen met Willem.
Maar ik kan ook echt niet tegen mij verlies, dus vind spelletjes überhaupt niet echt leuk. Willem dus ook niet, maar die zegt steeds dat ik vals speel als hij verliest. Dan word ik heel boos.

Maar opa’s en oma’s leren hem wel omgaan met verliezen hoor. En op de BSO spelen ze volgens mij ook spelletjes. Dus ik besteed dat onderdeel lekker uit.
pi_205508373
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 09:40 schreef Lemijn het volgende:
Bij coöperatieve spellen kan je van het spel verliezen dus ook daarbij zet Jacob de regels naar zijn hand :') .

Ik denk dat tegen je verlies kunnen komt met de jaren.
Of het komt dus gewoon niet :D

Ticket to ride vind ik wel leuk om te spelen, omdat je dan lekker bezig bent en op het laatst pas weet wie wint. Verder Rik ik heel veel (lekker Brabantse bezigheid), maar dan moeten we af en toe 5 minuten pauzeren om mij te laten bijkomen als ik op verlies sta. ;(
  zondag 31 juli 2022 @ 09:52:59 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205508392
Max' judoleraar zegt altijd: de verliezers van vandaag zijn de winnaars van morgen :')

Die gooien we er altijd nog als grapje overheen als hij niet tegen zijn verlies kan. Waardoor hij of nog bozer wordt (jullie maken overal maar grapjes van!), of hij ook moet lachen.
  zondag 31 juli 2022 @ 10:17:24 #264
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205508637
verliezen is hier ook drama, gelukkig maakt de kaptein tijdens het spel gewoon on the go "speciale kinderregels" zoals hij ze noemt. die gelden alleen voor hem en bezorgen alleen hem voordeel :D

ach,op die manier blijft het gezellig, vind t allemaal prima :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 juli 2022 @ 11:14:52 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205509228
Ik kan ook nog steeds niet zo goed tegen m’n verlies :@ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205509382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij vroegen in het begin steeds of ie geen file kreeg, en later riep ie zelf "ik ga even mn licht op groen zetten mam!" tmi jongen tmi :')
Hier heeft ze het ook continue over het stoplicht, ook als het dan mislukt. "Hij stond nog op groen papa..."
Maar ja, de laatste dagen is het weer dramaaaa. Heel frustrerend.
pi_205509423
Spelletjes. *) O+ Onze uit de hand gelopen hobby. Kan niet wachten tot ze meer kan spelen..

Denk dat wij zeker 100 spellen in de kast hebben staan, dus kunnen even vooruit. :P
  zondag 31 juli 2022 @ 11:46:35 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205509547
Oh en wacht tot het moment dat je ineens van alles kunt spelen met ze O+ Ik vond Triominos al een vondst!

Verder loop ik qua doe-projectjes een beetje tegen de muren. Grote bossen bloemen die ik kreeg herschikken in kleine vaasjes, al zijn pasfoto's tot een collage maken en inlijsten, spelletjes, voetbal kijken, Boswachter Tim kijken, Nintendo Switchen. Ik weet het even niet meer en heb er ook weinig puf meer voor. Mijn vriend is weer naar buiten om een potje te voetballen met 'm.

Ik kan 100 dingen bedenken, maar kan even niet uit de voeten en ik baal er even heel erg van. Ook maar even tegen Max zo gezegd, dat ik het maar stom vind. Het zal al schelen als de laatste drain (die ik dus thuis meesleep) eruit mag. En Max die dan tegen me zegt: Doe gewoon alsof er limonadesiroop in het flesje zit, mama! Dan vergeet je het! :D Die lieve schat is soms beter in relativeren dan ik ;(

/einde klaagzang

Vanmiddag gaat hij even spelen bij een vriendje, dat is fijn.
pi_205510135
Lekker vooruitzicht Quoi! Ook geen idee wat nog goed zou kunnen. Bioscoopmiddag? Eerst zelf popcorn maken, dan film kijken? Of thuis restaurantje: tafel dekken, pizza's bestellen en Italiaanse muziek op? Lijkt me best k*t als je zo aan huis gebonden bent.

T kan inmiddels redelijk tegen zijn verlies, wat hier hielp was dat we het heel lang hadden over als eerste, tweede en derde winnen. We bleven verliezen ook gewoon verliezen noemen, maar dit hielp. Soms kan ie er nog steeds niet tegen, maar dat is vooral bij vermoeidheid of gebroken armen. :')
pi_205513091
Verliezen is ook iets dat je moet leren. Mijn oudste had daar ook veel moeite mee, zijn zusjes zijn niet anders gewend dan dat ze verliezen en vinden dat prima :D

Wat hier hielp was langzaam de frequentie van verliezen opvoeren en tips geven hoe hij zelf beter kon worden en dus minder verloor.

En verder vind ik zelf ook de spelletjes waarbij iedereen volwaardig mee kan blijven doen het leukst. Monopoly waarbij na drie rondes als duidelijk is wie gaat winnen vind ik niet zo leuk als ik die persoon niet ben, omdat ik dan nog een uur door moet spelen. Iets als Catan bijvoorbeeld kan opeens nog switchen omdat je op meerdere manieren kunt winnen. Ik probeer mijn kinderen mee te geven dat ze altijd moeten proberen te winnen, maar als ze hun best hebben gedaan en alsnog verliezen dan is dat ook niet erg en kun je tevreden zijn. Ongeacht of dat om een bordspel, voetbalwedstrijd of toets gaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 3 augustus 2022 @ 23:01:03 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205543284
Nou, vanaf vanavond gaan we dan echt wakker maken om te plassen en niet meer in slapende toestand. Hem zelf laten doen. Waren we beiden wel over eens, dus laten we het eens proberen. Hij is zo vaak nat sochtends de afgelopen tijd.

We hebben het alleen niet aangekondigd. Ik zit hier alvast met m'n vingers in m'n oren beneden terwijl mijn vriend het plan uitvoert :X
pi_205543473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:01 schreef Quoi het volgende:
Nou, vanaf vanavond gaan we dan echt wakker maken om te plassen en niet meer in slapende toestand. Hem zelf laten doen. Waren we beiden wel over eens, dus laten we het eens proberen. Hij is zo vaak nat sochtends de afgelopen tijd.

We hebben het alleen niet aangekondigd. Ik zit hier alvast met m'n vingers in m'n oren beneden terwijl mijn vriend het plan uitvoert :X
Wij vonden dat ook altijd een rottaak die we aan elkaar af probeerden te schuiven :D

Ik heb morgen een Em-dagje! Lala en broer gaan naar de BSO en ik ga alleen met Em wat leuks doen. We gaan ergens lunchen, maar de bestemming moeten we nog even bepalen. Ze wil in ieder geval heel graag met de bus :D Volgende week is het een Lala-dagje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205544791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wij vonden dat ook altijd een rottaak die we aan elkaar af probeerden te schuiven :D

Ik heb morgen een Em-dagje! Lala en broer gaan naar de BSO en ik ga alleen met Em wat leuks doen. We gaan ergens lunchen, maar de bestemming moeten we nog even bepalen. Ze wil in ieder geval heel graag met de bus :D Volgende week is het een Lala-dagje.
ik vind dat zo leuk he O+ even 1 op 1 met een kind weg en dan datgene doen wat hij echt leuk vind met volle aandacht.

zo gingen wij twee maanden glowgolfen (wat een trippy shit is dat!) en naar de film en daar heeft kleuterkaptein het nog steeds over O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:12:02 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205546158
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wij vonden dat ook altijd een rottaak die we aan elkaar af probeerden te schuiven :D

Ik heb morgen een Em-dagje! Lala en broer gaan naar de BSO en ik ga alleen met Em wat leuks doen. We gaan ergens lunchen, maar de bestemming moeten we nog even bepalen. Ze wil in ieder geval heel graag met de bus :D Volgende week is het een Lala-dagje.
Als je binnen nu en een half uur bij Doppio gaat lunchen, zie je ons. Ik zie je net de C&A in wandelen met Em (geloof ik) :D
pi_205547517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:12 schreef Quoi het volgende:

[..]
Als je binnen nu en een half uur bij Doppio gaat lunchen, zie je ons. Ik zie je net de C&A in wandelen met Em (geloof ik) :D
Dat lees ik te laat :D Dikke kans dat wij dat waren idd! Ze heeft voor iedereen een nieuw shirt uitgezocht. En Minnie Mouse schoenen met lichtjes en verjaardagscadeautjes voor haar broer en vader uitgezocht. We zijn net weer thuis. Straks mag ze nog helpen koken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205547574
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:31 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ik vind dat zo leuk he O+ even 1 op 1 met een kind weg en dan datgene doen wat hij echt leuk vind met volle aandacht.

zo gingen wij twee maanden glowgolfen (wat een trippy shit is dat!) en naar de film en daar heeft kleuterkaptein het nog steeds over O+
De vorige dag dat ik alleen met Em was zijn we alleen met de bus ergens naar toe gegaan. Heeft ze het bijna een jaar over gehad elke keer dat we langs de bushalte liepen :D vandaag dus ook weer speciaal met de bus gegaan (anders was ik gaan fietsen met zulk weer).

Ik zit alleen een beetje met dat ik niet te leuke dingen wil doen die de anderen ook leuk vinden. Hier zou ik echt een chagrijnige broer hebben als we zonder hem zouden gaan glowgolfen. En veel andere dingen zijn ook leuker als ze met een leeftijdsgenootje zijn, zoals de grote speeltuin waar Em ook wel heen wilde vandaag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:30:12 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205551480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat lees ik te laat :D Dikke kans dat wij dat waren idd! Ze heeft voor iedereen een nieuw shirt uitgezocht. En Minnie Mouse schoenen met lichtjes en verjaardagscadeautjes voor haar broer en vader uitgezocht. We zijn net weer thuis. Straks mag ze nog helpen koken!
Zo grappig. Ik heb je één keer ontmoet, maar herkende je meteen. Had je post gelezen over alleen met Em, en toen was 1+1=2 :D

Omdat ik nog niet zo fit ben, maar Max vandaag gewoon een dagje thuis was én de poets langs kwam, zijn we bij de dichtstbijzijnde bushalte op de bus gestapt. Naar Zoetermeer dus. Lekker lang zitten. En daar zit dus toevallig zijn droomwinkel: een spellenwinkel met veel Pokémonspul. Daarna slenterden we door het winkelgebied en liepen het (enigszins fout uitziende, maar daardoor wel interessante) videogame-museum tegen het lijf. Dat bleek een hele grote speelhal met suuuuuuuperveel speelautomaten :') :') Maar dat startte met Atari, MSX en dat soort jeugdsentiment en eindigde met de meest toffe simulatoren. Twee uur later kwamen we eruit. Ik ben nu helemaal gevloerd, maar het was het waard. Zoetermeer de gekste >:) :P
pi_205551727
Quoi cool een Pokémon winkel! L wilde wel naar Zwolle winkelen want daar zit ook een Pokémon winkel. Is maar 1.5 uur rijden :+ doen we nu niet iig.

Wij gingen naar Nemo Amsterdam O+ heel leuk, l vond het helemaal geweldig. Daarna de stad nog even in geweest alleen ons provinciaaltje vond dat te druk en raakte overprikkeld. En nu kapot.
pi_205552132
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:30 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zo grappig. Ik heb je één keer ontmoet, maar herkende je meteen. Had je post gelezen over alleen met Em, en toen was 1+1=2 :D

Omdat ik nog niet zo fit ben, maar Max vandaag gewoon een dagje thuis was én de poets langs kwam, zijn we bij de dichtstbijzijnde bushalte op de bus gestapt. Naar Zoetermeer dus. Lekker lang zitten. En daar zit dus toevallig zijn droomwinkel: een spellenwinkel met veel Pokémonspul. Daarna slenterden we door het winkelgebied en liepen het (enigszins fout uitziende, maar daardoor wel interessante) videogame-museum tegen het lijf. Dat bleek een hele grote speelhal met suuuuuuuperveel speelautomaten :') :') Maar dat startte met Atari, MSX en dat soort jeugdsentiment en eindigde met de meest toffe simulatoren. Twee uur later kwamen we eruit. Ik ben nu helemaal gevloerd, maar het was het waard. Zoetermeer de gekste >:) :P
Erg toevallig dat dat dan net zo uitkwam dat we op dezelfde plek waren én je ons herkende :D

Dat zijn precies de dingen die mijn zoon ook geweldig vindt. Die bakken met pokemonkaarten waar hij dan voor ¤4 ofzo 50 kaarten uit mag zoeken kan hij zich zo een uur vermaken :D En het videogamemuseum is ook zijn favoriet, maar de meeste apparaten waren vorig jaar (toen hij 6 werd) echt nog wel wat te hoog gegrepen. Maar we gaan er wel binnenkort weer een bezoekje aan brengen want dat wil hij heel graag, en mijn man en ik vinden het beide ook leuk :D Je kunt daar overigens ook voor relatief weinig geld wat eten en drinken.

Nazil, het is vooral een erg grote spellenwinkel (met ook een grote ruimte om te kunnen spelen), en een deel met LEGO (verkoop alleen), en een deel merchandise met Pokémon en Mario. Ze hebben ook veel leerzame spellen en dingen die een beetje in die categorie erbij horen. Maar voor kinderen van 4 tot ehm, heel oud, erg leuk om eens binnen te kijken. Prijzen liggen overigens wel relatief hoog (met uitzondering van die losse kaarten), maar voor een speciaalzaak is dat niet zo raar en heb ik dat er ook best voor over.

Nemo lijkt me ook leuk om eens naar toe te gaan. We willen waarschijnlijk in de winter museumjaarkaarten aanschaffen en wellicht nog een paar maanden zo'n weekend vrij abbonnement van de NS erbij. Kinderen kunnen dan ook gratis mee met de trein, en dan kunnen we wel wat leuke goedkope uitjes gaan doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205552141
quote ipv edit :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205552884
Zoetermeer is alleen een beetje idioot ver weg vanaf hier :+ als we in de buurt zijn gaan we er zeker een keer heen!

Wij hebben ook een museumjaarkaart dus dan maakt het ook niet veel uit dat je er iets verder (2 uur enkele reis) voor moet rijden. We reserveerden vorige maand al een parkeerplek bij oosterdok, ligt er naast en konden nu voor 5 euro hele dag parkeren.

Van de week ook naar het oorlogsmuseum in Overloon geweest, misschien nog net wat te jong voor maar veel snapte hij wel.
pi_205584971
Sofie is zondag 4 geworden en nu dus ook officieel een kleuter!

Ze heeft een heerlijke verjaardag gehad. Helaas ‘besloot’ ze haar eerste nacht als kleuter te gebruiken om over te geven… in ons bed :') -O- vanochtend was ze niet ziek dus voor de laatste keer naar het kdv om daar haar verjaardag te vieren. Kon ik haar vanmiddag eerder ophalen. Voelt zich toch niet helemaal lekker en was op een boxkleed op de grond in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed en is ze morgen weer haar leuke zelf.
pi_205586799
ja het videogamemuseum is hier ook een dikke hit, maar damn :') wat kom ik daar altijd overprikkeld uit (zelfs met oordopjes :P )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:08:02 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205587190
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:53 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie is zondag 4 geworden en nu dus ook officieel een kleuter!

Ze heeft een heerlijke verjaardag gehad. Helaas ‘besloot’ ze haar eerste nacht als kleuter te gebruiken om over te geven… in ons bed :') -O- vanochtend was ze niet ziek dus voor de laatste keer naar het kdv om daar haar verjaardag te vieren. Kon ik haar vanmiddag eerder ophalen. Voelt zich toch niet helemaal lekker en was op een boxkleed op de grond in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed en is ze morgen weer haar leuke zelf.
Beterschap en nog gefeliciteerd!
pi_205588723
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:53 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie is zondag 4 geworden en nu dus ook officieel een kleuter!

Ze heeft een heerlijke verjaardag gehad. Helaas ‘besloot’ ze haar eerste nacht als kleuter te gebruiken om over te geven… in ons bed :') -O- vanochtend was ze niet ziek dus voor de laatste keer naar het kdv om daar haar verjaardag te vieren. Kon ik haar vanmiddag eerder ophalen. Voelt zich toch niet helemaal lekker en was op een boxkleed op de grond in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed en is ze morgen weer haar leuke zelf.
Gefeliciteerd, ik weet nog wat een klein frummeltje was toen op die meet in Utrecht en nu al weer 4 joh O+

Verder kom ik niet aangehaakt momenteel, vrij druk met werken, een kleuter 6 weken vermaken :+ etc. Ben wel toe aan herfst, ik ben volgens mij een van de weinigen die chronisch allergisch is voor temperaturen boven de 24 graden :r Kijk ook niet uit naar de komende dagen :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:06:57 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205589660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:20 schreef rena het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, ik weet nog wat een klein frummeltje was toen op die meet in Utrecht en nu al weer 4 joh O+

Verder kom ik niet aangehaakt momenteel, vrij druk met werken, een kleuter 6 weken vermaken :+ etc. Ben wel toe aan herfst, ik ben volgens mij een van de weinigen die chronisch allergisch is voor temperaturen boven de 24 graden :r Kijk ook niet uit naar de komende dagen :{
Je bent niet de enige. Haat aan hitte, ook omdat mijn kinderen verbranden na één straaltje zon ondanks factor 50. Continu op zoek naar schaduw en koelte hier.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205590046
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:53 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie is zondag 4 geworden en nu dus ook officieel een kleuter!

Ze heeft een heerlijke verjaardag gehad. Helaas ‘besloot’ ze haar eerste nacht als kleuter te gebruiken om over te geven… in ons bed :') -O- vanochtend was ze niet ziek dus voor de laatste keer naar het kdv om daar haar verjaardag te vieren. Kon ik haar vanmiddag eerder ophalen. Voelt zich toch niet helemaal lekker en was op een boxkleed op de grond in slaap gevallen. Hopelijk slaapt ze vannacht goed en is ze morgen weer haar leuke zelf.
Gefeliciteerd! En beterschap, het is ook nogal wat voor die kleuters zo’n verjaardag. L is daar ook al wel eens ziek van geweest.

Ik heb ook haat aan deze hitte.
pi_205596446
Bedankt voor de felicitaties!
Sofie is weer een soort van opgeknapt. Ze is nog moe en eet weinig. Blijkbaar heeft haar verjaardag er flink ingehakt.

Volgende week op vakantie naar Italië. Wij gaan de warmte juist achterna. Heerlijk :)
pi_205596468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:20 schreef rena het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, ik weet nog wat een klein frummeltje was toen op die meet in Utrecht en nu al weer 4 joh O+
C was toen ook nog een heerlijk ronde baby O+ En nu volgens mij een heerlijk eigenwijze pittige kleuter O+
pi_205608581
Gefeliciteerd Takkie! Hopelijk is ze snel helemaal de oude!

En ik ben het (weer eens :')) met je eens rena, dit weer is niet te doen :X
pi_205608987
Gefeliciteerd Takkie! En lekker, je vakantie nog in het vooruitzicht! Ik ben ook altijd liever de laatste regio dan de eerste.

Ik vind het nu eigenlijk in de schaduw best goed te doen. Ook omdat het s avonds wel goed afkoelt waardoor alles open kan en het binnen ook afkoelt. Ik vind warmte binnen s nachts vervelender.

Ik had vandaag een Lala-dag, na de Em-dat vorige week. Ze wilde alleen exact hetzelfde doen -O- Waaronder knutselen met glitterdots die ze voor hun verjaardag hadden gekregen. Mocht je dat zien en denken “Hé, dat is handig! Glitters zonder de glitterrommel voor mijn kind!” Bedenk dan dat het slechtplakkende glitterklei is waardoor nog steeds overal glitter vindt en je alles zelf zit te doen omdat het continu ‘breekt’ en vormpjes maken dus niet te doen is.

Dochter van schoonzus die dit cadeau gaf krijgt begin december ook zo’n setje van mij!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205637559
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:15 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
C was toen ook nog een heerlijk ronde baby O+ En nu volgens mij een heerlijk eigenwijze pittige kleuter O+
Iets te soms :P :D

Ik vertelde net aan mijn zussen dat C vanaf volgende maand op zwemles gaat en waar we normaal wel op 1 lijn zitten zeiden ze nee dat is veel te vroeg, je kunt beter wachten tot ze 5,5 is etc etc. Is het nou echt zo vroeg met 4 jaar en 9 maanden? Ik denk zelf dat ze het wel heel leuk gaat vinden en er fysiek wel aan toe is. Ik kan het allicht proberen en als ik het idee heb dat we beter nog kunnen wachten later weer beginnen toch?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_205637589
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:15 schreef rena het volgende:

[..]
Iets te soms :P :D

Ik vertelde net aan mijn zussen dat C vanaf volgende maand op zwemles gaat en waar we normaal wel op 1 lijn zitten zeiden ze nee dat is veel te vroeg, je kunt beter wachten tot ze 5,5 is etc etc. Is het nou echt zo vroeg met 4 jaar en 9 maanden? Ik denk zelf dat ze het wel heel leuk gaat vinden en er fysiek wel aan toe is. Ik kan het allicht proberen en als ik het idee heb dat we beter nog kunnen wachten later weer beginnen toch?
Is er al ruimte dan? Hier mag het sowieso pas met 5 jaar en vanwege de coronawachtlijsten prioriteren ze nu vooral oudere kinderen.
pi_205637685
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:15 schreef rena het volgende:

[..]
Iets te soms :P :D

Ik vertelde net aan mijn zussen dat C vanaf volgende maand op zwemles gaat en waar we normaal wel op 1 lijn zitten zeiden ze nee dat is veel te vroeg, je kunt beter wachten tot ze 5,5 is etc etc. Is het nou echt zo vroeg met 4 jaar en 9 maanden? Ik denk zelf dat ze het wel heel leuk gaat vinden en er fysiek wel aan toe is. Ik kan het allicht proberen en als ik het idee heb dat we beter nog kunnen wachten later weer beginnen toch?
Als ze het leuk vindt en jullie vinden het niet erg dat je een lange tijd wekelijks in het zwembad zit; waarom niet? Motorisch gezien is leren zwemmen wel lastig, zeker als het maar 1x per week geoefend wordt. Qua kracht en uithoudingsvermogen zie je gemiddeld genomen dat kinderen vanaf een jaar of 6 een voordeel hebben.
Zolang ze er plezier in heeft zou ik het gewoon doen hoor. Blijft/wordt ze in ieder geval lekker watervrij.
pi_205637704
Sofie is trouwens van de week toch nog echt ziek geweest. Blijkbaar het buikvirus van haar zusje overgenomen. Was ik zo blij dat ze eindelijk richting de 15 kilo ging, nu is ze weer onder de 14 kilo :{
Morgen op vakantie naar Italië, dus hopelijk krijgt ze snel haar eetlust terug dan stoppen we haar vol met pasta en ijsjes :9
pi_205639286
Volgens mij wordt starten met zwemmen met 5+ jaar aangeraden omdat ze er eerder de spierkracht nog niet voor hebben, maar voordat ze echt watervrij zijn ben je al een tijdje verder, dus ik zou niet weten waarom je niet nu al zou kunnen starten. Daarnaast is dit ook enorm kindafhankelijk, een grote net 4-jarige heeft er waarschijnlijk al wel de kracht voor. Als er plek was geweest waren mijn meiden ook rond die leeftijd gestart. Nu starten ze (waarschijnlijk) na de vakantie zodra er een nieuwe groep start.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205639810
onze kleuter is wat klungelig en heeft een wat lage spierspanning dus die gaat eerst nog lekker een jaartje op dansles (wil hij heel graag) en daarna zal t wel zwemles worden als hij zes is. Ik heb er niet perse veel haast mee :N
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205641973
Ik krijg van het woord zwemles alleen al tranen in mijn ogen ;)

Haat aan zwemles…
En Li gaat starten over een jaar als ze 5 is. Wij wonen aan het water dus durf het niet langer uit te stellen, maar haat! Mijn bijna 8 jarige is nog steeds bezig (met A!)
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:12:31 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205642076
Jacob is lang voor zijn leeftijd en motorisch geen hoogvlieger en wil wel heel graag op zwemles. Hij gaat starten met 5,5 ongeveer als de wachtlijst meewerkt. Eerder vinden we niet nodig, en dat hij door deze zwemzomer gemotiveerd is en zelf al oefent met hoofd onder water etc is mooi meegenomen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205642594
Zwemles is echt kindafhankelijk denk ik. N is begonnen met 4j9m (1 juni).
Wij zwemmen sowieso altijd maandelijks met haar dus ze was al watervrij. Ze is heel gemotiveerd, luistert goed naar wat ze moet doen (soms te precies...lange benen maken werd tegen anderen gezegd toen hield zij ze te stijf) en heeft een goede concentratie.
Ze is klein (-2 lijn) maar doet het super goed. We zwemmen bij Laco en ze mocht na 3 lessen badje 2 al door naar 3. Ze ging van 2 naar 10 groene vlaggetjes in 1 les. Die zagen we helemaal niet aankomen. :o Ze heeft nu 4 lessen badje 3 gehad en ze heeft nu 8 vd 10 groene vlaggetjes.
Een klasgenootje is een half jaar eerder begonnen en zwemt al een tijd in badje 3. Een andere kennis vertelde dat haar zoontje na een half jaar nog in badje 2 zwom ivm niet watervrij zijn, de verschillen zijn groot.
Motivatie en concentratie zijn ook een hele belangrijke factor.

Mij valt zwemles vooralsnog reuze mee en ik vind het enorm leuk om iedere les weer de vooruitgang te zien. Nu op vakantie wil ze ook veel zonder vestje oefenen, ik vind het alleen maar leuk.

Ik kan me voorstellen dat als het je kind niet zo makkelijk vergaat / het een 'moetje' is het plezier er op een gegeven moment wel vanaf gaat ja.
pi_205661517
Nu echt een kleuter in huis.. :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')