Maarja hij had uiteindelijk maar 4 punten minder dan Zweden bij de jury, ondanks dat zij hoog in dit lijstje staan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:46 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Als ik dit soort lijstjes zie besef ik toch altijd weer dat die winst van Duncan Laurence ook maar een gelukje wasPrecies het liedje in het juiste jaar gevonden, in elk ander jaar had het niet gewonnen.
Ja, voor de repetities voelde het als de overduidelijke winnaar, tijdens de ESF-weken niet, toen erna voelde het weer van "ja maar túúrlijk won het" ook omdat het internationaal zo ongelofelijk goed werd opgepakt. Maar als je dan terugkijkt naar alle statistiekjes en zo dan is het ook weer zo dat ik denk dat het in een ander jaar niet had gewonnen. Binnen de ESF-context had het echt niet gewonnen tegen een Zitti e buoni, maar ook niet tegen een Voilà denk ik bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja hij had uiteindelijk maar 4 punten minder dan Zweden bij de jury, ondanks dat zij hoog in dit lijstje staan.
Al blijft Arcade altijd wel een beetje een mysterie, een duidelijk winnaar, maar ook weer niet.
De Jeugd van Tegenwoordig. Eindelijk eens iets meer publiekspunten scorenquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:31 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben op zich nu al benieuwd wie wij volgend jaar gaan sturen, ik hoop eigenlijk iets minder emo en meer uptempo. En ik hoop natuurlijk dat wij onze finale kwalificatie streak lekker kunnen verlengen
En dan heel hard roepen: Watskeburt?!quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De Jeugd van Tegenwoordig. Eindelijk eens iets meer publiekspunten scoren
Winnenquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:58 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En dan heel hard roepen: Watskeburt?!
Nee in 2021 sowieso niet, maar dat kan ook gewoon komen omdat je dan niet meer op zo'n nummer zit te wachten. Hij kwam gelukkig ook gewoon op het goede moment. Je moest bijvoorbeeld na 2018 ook niet meer met Toy aankomen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, voor de repetities voelde het als de overduidelijke winnaar, tijdens de ESF-weken niet, toen erna voelde het weer van "ja maar túúrlijk won het" ook omdat het internationaal zo ongelofelijk goed werd opgepakt. Maar als je dan terugkijkt naar alle statistiekjes en zo dan is het ook weer zo dat ik denk dat het in een ander jaar niet had gewonnen. Binnen de ESF-context had het echt niet gewonnen tegen een Zitti e buoni, maar ook niet tegen een Voilà denk ik bijvoorbeeld.
Dat vind ik een beetje een raar statement, er staat in dit rijtje immers een nummer vrij hoog wat nota bene zijn directe concurrent was...quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:46 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Als ik dit soort lijstjes zie besef ik toch altijd weer dat die winst van Duncan Laurence ook maar een gelukje wasPrecies het liedje in het juiste jaar gevonden, in elk ander jaar had het niet gewonnen.
Zou ik persoonlijk heel leuk vinden welquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De Jeugd van Tegenwoordig. Eindelijk eens iets meer publiekspunten scoren
Het was eigenlijk gemiddeld genomen over verschillende lijstjes die ik de afgelopen weken voorbij zag komen bedoeldquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een raar statement, er staat in dit rijtje immers een nummer vrij hoog wat nota bene zijn directe concurrent was...
Het is elk jaar eigenlijk vaag waar Europa nou echt voor gaat en daarom ontzettend ongrijpbaar. Finale denk ik dat minstens wel een streven moet zijn voor ons land, en dat dat ook prima moet kunnen of lukken. De enige échte fout die we de afgelopen 10 jaar (het zijn er alweer 10quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee in 2021 sowieso niet, maar dat kan ook gewoon komen omdat je dan niet meer op zo'n nummer zit te wachten. Hij kwam gelukkig ook gewoon op het goede moment. Je moest bijvoorbeeld na 2018 ook niet meer met Toy aankomen.
Maar dat maakt het eigenlijk elk jaar wel weer leuk, hoe onvoorspelbaar het kan zijn waar Europa nu weer voor kiest. Als ik Salvador terugkijk denk ik nog altijd, hoe is het mogelijk dat Europa dit hélemaal geweldig vond, zelfs de meeste punten ooit. En dan bedoel ik het op een positieve manier, want had ook gekund dat het gewoon als saai/wel oké werd gezien.
Heb ook wel zin in een uptempo, laatste keer dat we dat stuurden was… *checkt*…. Sieneke?quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:31 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben op zich nu al benieuwd wie wij volgend jaar gaan sturen, ik hoop eigenlijk iets minder emo en meer uptempo. En ik hoop natuurlijk dat wij onze finale kwalificatie streak lekker kunnen verlengen
I can’t get no! Rhododendron!quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:16 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Stel je komt Mick Jagger ineens random bij een molen tegen.
Het nummer sloeg ook op de avond zelf niet eens zo heel erg aan, de staging was nou ook niet bepaald briljant. Eigenlijk werd het pas later die wereldhit.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het was eigenlijk gemiddeld genomen over verschillende lijstjes die ik de afgelopen weken voorbij zag komen bedoeldHoogste jurypunten van de afgelopen jaren, hoogste televotepunten etc.: hij staat overal alles behalve bovenaan.
Ja zie je het voor je, en dan Armin springend achter hem.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het is elk jaar eigenlijk vaag waar Europa nou echt voor gaat en daarom ontzettend ongrijpbaar. Finale denk ik dat minstens wel een streven moet zijn voor ons land, en dat dat ook prima moet kunnen of lukken. De enige échte fout die we de afgelopen 10 jaar (het zijn er alweer 10) is echt Trijntje en daar zijn ook wel echt lessen uit getrokken.
Ik denk dat zélfs de Armin van Buuren-afwijzing dit jaar daar nog een gevolg van is. Dankzij Trijntje werd wel een beetje beseft dat je niet zo maar een "grote" artiest met het eerste het beste liedje wat ze ergens vandaan plukken in moet sturen denk ik.
En met Jaap Reesema als frontman kreeg ik gelijk wel een beetje James Newman - Embers rillingen hoor
Jaap kan wel zingen, maar qua uitstraling en zo zou dat niet heel best worden denk ik neequote:Op woensdag 25 mei 2022 22:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En met Jaap Reesema als frontman kreeg ik gelijk wel een beetje James Newman - Embers rillingen hoor
Ligt eraan of je Slow Down als uptempo beschouwt, of Outlaw in em, of Birth of a New Age.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Heb ook wel zin in een uptempo, laatste keer dat we dat stuurden was… *checkt*…. Sieneke?
Laatste keer dat we in de finale stonden met een echt uptempo nummer was in 2000 volgens mij.
Vind het overigens wel een groter risico om uptempo te sturen dan Nederlandstalig, van de selectiecommissie heb ik toch wel het idee dat ze niet heel goed weten wat daarin wel of niet werkt.
Ik ben wel benieuwd wat Marnix Kaart ermee had gedaan qua staging in plaats van Hans Pannecoucke.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het nummer sloeg ook op de avond zelf niet eens zo heel erg aan, de staging was nou ook niet bepaald briljant. Eigenlijk werd het pas later die wereldhit.
Nee, uitstralingtechnisch bedoelde ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Jaap kan wel zingen, maar qua uitstraling en zo zou dat niet heel best worden denk ik nee
De staging was wel beter dan die van S10...quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat Marnix Kaart ermee had gedaan qua staging in plaats van Hans Pannecoucke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |