Staat ook uit iddquote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al geprobeerd om iCloud uit te zetten voor Safari?
Heb je de tabbladen op je MacBook al handmatig afgesloten en komen dezelfde tabbladen van je telefoon na opstarten dan weer terug op je MacBook?quote:
Nou ik durfde dat niet zo goed bang dat ik ze dan op mijn telefoon ook kwijt zou zijn. dat gebeurt dan niet?quote:Op zondag 22 mei 2022 07:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Heb je de tabbladen op je MacBook al handmatig afgesloten en komen dezelfde tabbladen van je telefoon na opstarten dan weer terug op je MacBook?
Ik heb niks uitstaan op MacBook maar geen last van dit probleem.
Dat durf ik niet te beloven. Maar ik heb rustig 50 tabbladen open op MacBook en ook wel op de iPhone en die zijn niet identiek. Als ik wat opzoek op iPhone komt het later ook niet terug op MacBook.quote:Op zondag 22 mei 2022 08:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nou ik durfde dat niet zo goed bang dat ik ze dan op mijn telefoon ook kwijt zou zijn. dat gebeurt dan niet?
Ga ik proberen dankjewelquote:Op zondag 22 mei 2022 10:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te beloven. Maar ik heb rustig 50 tabbladen open op MacBook en ook wel op de iPhone en die zijn niet identiek. Als ik wat opzoek op iPhone komt het later ook niet terug op MacBook.
Probeer het anders eerst eens met 1 tabblad sluiten op je MacBook. Het kan zijn dat het alleen is ingeladen toen je het profiel op de MacBook aanmaakte.
ff zien wanneer de M2 op de markt komtquote:Op woensdag 1 juni 2022 10:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.notebookcheck(...)utlich.622263.0.html
Bij Apple moeten ze weer flink aan de bak. AMD komt nu gevaarlijk dichtbij
YouTube loopt altijd achter op deze:quote:Op maandag 6 juni 2022 18:55 schreef DKUp het volgende:
We gaan bijna beginnen allemaal Software en vermoedelijk een nieuwe MacBook Air met M2-chip.
Nog al ja lol, dankequote:Op maandag 6 juni 2022 19:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
YouTube loopt altijd achter op deze:
https://www.apple.com/apple-events/event-stream/
Dit moet je niet willen nee lolquote:Op maandag 6 juni 2022 19:33 schreef JohnBercow het volgende:
En toen stond ineens je dickpick in een shared library
CarOS, lijkt me een prima idee, laat Audi etc zich focussen op Autos maken, want eerlijk, de SW van Autobouwers OSen lopen echt jaren achterquote:Op maandag 6 juni 2022 19:37 schreef DKUp het volgende:
CarPlay nog wel benieuwd naar eigenlijk. Dat lijkt ook jaren bijna hetzelfde![]()
Edit: Apple neemt heel je auto over
Oh dit komt pas vanaf eind 2023.
VW met de ID3, ID4 etcetera om te janken. Toyota hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CarOS, lijkt me een prima idee, laat Audi etc zich focussen op Autos maken, want eerlijk, de SW van Autobouwers OSen lopen echt jaren achter
Ben niet onder de indruk van wat Audi levert.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:49 schreef DKUp het volgende:
[..]
VW met de ID3, ID4 etcetera om te janken. Toyota hetzelfde verhaal.
Maar ik zie Audi en andere hoger segment merken staan
Kan zeker beter ja, alleen kan het ook flink slechterquote:Op maandag 6 juni 2022 19:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben niet onder de indruk van wat Audi levert.
Je moet het Apple nageven, niet altijd overal de eerste mee, maar als ze iets leveren is er tamelijk goed over nagedacht.quote:
Ik gebruik CarPlay dagelijks maar telkens bij een nieuwe iOS update (bijv de laatste 15.5) blijft ie weer langer verbinden dan normaal. Toch geregeld wel wat probleempjes mee, ben benieuwd wat ze gaan doen in de toekomst.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:37 schreef DKUp het volgende:
CarPlay nog wel benieuwd naar eigenlijk. Dat lijkt ook jaren bijna hetzelfde![]()
Edit: Apple neemt heel je auto over
Oh dit komt pas vanaf eind 2023.
Dat mag inderdaad echt beter. Ik weet nog wel dat mijn vader in zijn Golf ook telkens problemen had.quote:Op maandag 6 juni 2022 20:46 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik gebruik CarPlay dagelijks maar telkens bij een nieuwe iOS update (bijv de laatste 15.5) blijft ie weer langer verbinden dan normaal. Toch geregeld wel wat probleempjes mee.
Niemand een idee?quote:Op donderdag 2 juni 2022 23:31 schreef Lyzio_NL het volgende:
Waarom blijven er rode berichtbolletjes bij apps staan als ik de berichtgeving daarvoor uit heb gezet op de iPad?
De prijs...quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:12 schreef KingRoland het volgende:
ze vergeleken de m2 met de m1, maar wat is het verschil dan met m1 pro?
Als je kijkt naar mee prijs van de M2 MacBook Pro is de 14“ MacBook met de M1pro een goede dealquote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:12 schreef KingRoland het volgende:
ze vergeleken de m2 met de m1, maar wat is het verschil dan met m1 pro?
Oh ja dit is inderdaad geen grote update, dus wel een beetje begrijpelijk dat ze er geen tijd aan hebben besteed.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 17:55 schreef Aether het volgende:
[..]
https://www.macrumors.com(...)atures-for-apple-tv/
Even kijken want ik heb een MacBook Pro uit 2016 of 2017quote:Op woensdag 8 juni 2022 07:42 schreef Aether het volgende:
macOS Ventura support
• iMac (2017 and later)
• iMac Pro
• MacBook Air (2018 and later)
• MacBook Pro (2017 and later)
• Mac Pro (2019 and later)
• Mac mini (2018 and later)
• MacBook (2017 and later)
Anyone?quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:54 schreef Lyzio_NL het volgende:
Weet iemand hoe je in Pages een pagina opdeelt? Ik heb nu een flyer gemaakt, maar die is way too big om als A4 af te drukken. Dus ik vroeg me af of het mogelijk was om 4 van die flyers op een A4 te drukken?
Zover ik weet zit dat in OSX verwerkt, en kan je het kiezen in het printerdialoog venster.quote:
Dit belooft wat voor de zwaardere M2 SoC,quote:Apple MacBook Pro 2022 met M2-processor in eerste test
De MacBook Pro met de tweede generatie Apple silicium laat solide prestaties zien. De resultaten van de mac&i test op prestaties, CPU en GPU in het overzicht.
M2 processor met meer CPU-kracht
Hoewel de M2-processor van TSMC nog steeds wordt vervaardigd in een structuurbreedte van 5 nanometer in wat nu de tweede generatie van het proces is, brengt hij 25 procent meer transistors met zich mee. Apple heeft hiervoor een vergroting van het matrijsoppervlak geaccepteerd. Het aantal CPU-kernen is niet toegenomen; er zijn nog steeds vier high-performance en vier efficiency kernen. Volgens Apple zouden ze tot 18 procent sneller moeten werken.
In onze test met Cinebench 23 was dat een toename van 12,7 procent en met Geekbench 5 18,42 procent. Het programma meldde een kloksnelheid van 3,37 GHz, het hulpprogramma Powermetrics gaf 3,504 GHz aan en 2,86 GHz voor de energiebesparende kernen. Voor de M1 zijn de waarden 3,2 en 2,06 GHz.
Meer kernen en meer vermogen voor de Apple GPU
In plaats van 8 heeft de GPU van de MacBook Pro M2 nu 10 GPU-kernen, wat volgens Apple 35 procent meer grafische prestaties zou moeten opleveren. In onze test met de synthetische metaalbenchmark van Geekbench 5 haalde hij zelfs 39 procent meer, in de games Rise en Shadow of the Tomb Raider, die nog niet geoptimaliseerd zijn voor ARM, was dat 38 en 48 procent meer.
Verbeterde media-engine in de M2
Naast H.264 en H.265 (HEVC) in 8K-resolutie codeert en decodeert de video-engine in de SoC nu ook het ProRes-formaat in de MacBook Pro M2. De verbeterde prestaties kunnen voor sommige videoformaten een knelpunt wegnemen: De rendering van ons 4K-project in Final Cut Pro versnelde met maar liefst 343 procent, bij Full HD was dat "slechts" 71 procent meer en bij 8K ProRes kwam daar nog 56 procent bovenop. Toch blijft de M2 achter bij de prestaties van de M1 Pro, M1 Max en M1 Ultra in de MacBook Pro 14 en 16 inch en de Mac Studio.
Bijdragen aan de hogere prestaties van de Apple M2 zijn een verhoogde Level 2 cache van 12 naar 16 MB, een bandbreedte van de 128-bit brede geheugeninterface die met 50% is verhoogd naar 102 GB/s en het gebruik van LPDDR5-6400 in plaats van LPDDR4X-4266 modules als hoofdgeheugen.
Benieuwd of de M2 Pro en hoger een groot verschil gaan maken. Tot nu toe lijkt het verstandiger om voor een M1 Pro te gaan in plaats van M2.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heise.de heeft de M2 Macpro getest
Samenvatting van het artikel
[..]
Dit belooft wat voor de zwaardere M2 SoC,
Beter dan Marktplaatsquote:Op maandag 27 juni 2022 10:32 schreef Lief17 het volgende:
Weet iemand wat de beste site is om je Apple te verkopen? Is Rebuy een beetje betrouwbaar?
Correct, dat is de betere dealquote:Op woensdag 22 juni 2022 18:30 schreef DKUp het volgende:
[..]
Benieuwd of de M2 Pro en hoger een groot verschil gaan maken. Tot nu toe lijkt het verstandiger om voor een M1 Pro te gaan in plaats van M2.
Ja de M2-basisversie in bepaalde gevallen minder goed dan de M1-basisversie.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De M2 met 16GB en een snellere 500GB SSD is in intensieve taken twee keer zo snel als de M2 met 8GB en langzamere 250GB SSD
Dit laat zien dat de eerdere wat teleurstellende resultaten kwamen door de bottleneck van te weinig RAM en swappen naar een langzamere SSD.
Maar met meer geheugen en een snelle SSD is hij retesnel. Dat belooft wat voor de M2pro en M2max, als die net als de M2 veel sneller geheugen krijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:09 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ja de M2-basisversie in bepaalde gevallen minder goed dan de M1-basisversie.
Dat zie ikquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar met meer geheugen en een snelle SSD is hij retesnel. Dat belooft wat voor de M2pro en M2max, als die net als de M2 veel sneller geheugen krijgen.
Jep, 16GB en 500GB is supersnel, 8GB met een langzame SSD kan, maar dan kan je beter een M1 kopen, die is sneller voor het geld. De SSD is echt een grote bottleneck.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:12 schreef DKUp het volgende:
Beetje hetzelfde effect
Basisversie lekker laten liggen iedereen, bij de Air M2 zou ik dat dus ook doen![]()
XPS 13 Plus vs M2 resultaat, Dell heeft een mooier scherm en design, voor de rest rent de M2 rondjes rond de Dell en de Accuduur is veel en veel langerquote:Op zondag 3 juli 2022 17:55 schreef DKUp het volgende:
Ik haal wel een keer een Macbook met een Pro of Max-chip
Dat probleem met Nicotine speelt al langerquote:Op woensdag 20 juli 2022 09:19 schreef DaMook het volgende:
https://www.nu.nl/tech/62(...)den-in-vs.html#nujij
Zou dat nog invloed hebben op de klatenservice medewerkers in nederland ? Ik heb mijn macbook laatst bij twee service providers aangeboden en ze wilden het niet gratis repareren omdat er teveel vuil (aanslag nicotine) onder de toetsen zit. Heb hier over geklaagd bij apple zelf en wordt er vrijdag over terug gebeld. Vind het echt belachelijk dat ze zo moeilijk doen, laptop is 3 jaar oud, tuurlijk zit er dan wat onder.... Altijd zuinig op geweest, zit nog geen krasje op, geen vochtschade, niets.
Eens, maar dat zit er vooral in dat de M2 basisversie slechts 1 SSD chip heeft en de M1 heeft er 2, waardoor de M1 SSD 2 keer zo snel leest en schrijft, en daardoor het swappen veel beter loopt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:11 schreef DKUp het volgende:
Ga niet voor de base versie, want de base 2020 Air M1 is beter dan de Air 2022 M2 en Pro 13,3” M2.
512GB en 16GB RAM zijn aan te raden en anders een MacBook Pro 14” M1 Pro voor bijna hetzelfde geld bij andere winkels.
wtfquote:Op woensdag 20 juli 2022 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat probleem met Nicotine speelt al langer
https://tweakers.net/nieu(...)e-buurt-van-mac.html
https://www.bnnvara.nl/profiel/Simeau
De vraag is dan, hebben ze een punt, maw, rook je, en heb je een rechtsbijstandsverzekering, zou het dan vooral daar neer leggen.
• macOS Big Sur 11.6.8quote:Op woensdag 20 juli 2022 21:37 schreef CoExist het volgende:
Vanavond release van:
iOS 15.6
iPadOS 15.6
TVOS 15.6
MacOS Monterey 12.5
WatchOS 8.7
HomePodOS 15.6
Mea Culpa oh Aether God!quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
[..]
• macOS Big Sur 11.6.8
• Security Update 2022-005 Catalina
• Safari 15.6
https://support.apple.com/en-us/HT201222
Belkinquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,
Heeft iemand ervaring met een fijne MagSafe autolader?
Waarom wil je van iCloud naar google migreren?quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:53 schreef DaMook het volgende:
Of is het makkelijker alles naar google te migreren ?
Nice man, de volgende MacBook gaat voor mij een MacBook Air of MacBook Pro 14” zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:21 schreef RoW_0 het volgende:
Ben ik blij dat ik even heb gewacht met aanschaf van M2 MBA. Naast 150 EUR studentenkorting ook nog eens free 150 EUR giftcard. Naast student ook nog eens ondernemer dus btw terug
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:27 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nice man, de volgende MacBook gaat voor mij een MacBook Air of MacBook Pro 14” zijn.
2023 of 2024 denk ik.
Sinds de M chips is het niet meer mogelijk native 'standaard' Windows te draaien, zoals eerder op x86 wel kon. Als je Windows als primaire / enige OS wilt draaien is een MBA dus niet de beste keus. Als je af en toe met Windows wilt werken kan het via Parallels, maar dat blijft een VM met de ARM versie van Windows, die niet alle software kan draaienquote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.
Dank voor de input en bevestiging. Wel lees ik dat ze ermee bezig zijn! Maar ja, als Parallels goed werkt dan ben ik ook blij. Af en toe wel leuk om xbox game pass aan te zetten in de bieb.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sinds de M chips is het niet meer mogelijk native 'standaard' Windows te draaien, zoals eerder op x86 wel kon. Als je Windows als primaire / enige OS wilt draaien is een MBA dus niet de beste keus. Als je af en toe met Windows wilt werken kan het via Parallels, maar dat blijft een VM met de ARM versie van Windows, die niet alle software kan draaien
https://machow2.com/windows-on-m1-mac/
heb je een specifieke reden voor windows?quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.
Ik vind Windows overall een betere besturingssysteem. Je kan gewoon meer. En dat is een feit. Denk aan gaming.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
heb je een specifieke reden voor windows?
Als je gaming belangrijk vind zou ik geen Mac nemenquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:09 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik vind Windows overall een betere besturingssysteem. Je kan gewoon meer. En dat is een feit. Denk aan gaming.
Nooit iets van gemerkt.quote:iOS is geweldig, maar Mac OS vond ik eigenlijk nooit zo. Na iedere update werd het trager, dat is best wel bullshit van Apple (al zette ik alle mooie functies uit).
Sorry? Ik begrijp niet wat hier het probleem is, bedoel je dat sommige cameras geen ondersteuning leveren voor MacOS? Dat ligt niet echt aan MacOS.quote:Even iets technisch doen zoals een ipcam configureren kan nooit bij macos, want er is gewoon geen support.
Natuurlijk is dit flauwekul. Want Windows werkt het best op een macbook.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je gaming belangrijk vind zou ik geen Mac nemen
Ik heb overigens mijn vorige post aangevuld.quote:[..]
Nooit iets van gemerkt.
[..]
Sorry? Ik begrijp niet wat hier het probleem is, bedoel je dat sommige cameras geen ondersteuning leveren voor MacOS? Dat ligt niet echt aan MacOS.
Eerste hit op google
https://www.c-mor.de/vide(...)-mor-mac-os-software
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linuxquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb overigens mijn vorige post aangevuld.
Tsja, je kan wel in de mac os defence club vallen. Maar ik ga zéker niet met 2 laptops rondlopen.
Eerste hit googleresultaten zegt natuurlijk helemaal niets. Als iemand kan googlen dan ben ik het wel. Maar ik ben het zat om iedere keer workarounds te verzinnen voor randapparatuur die enkel Windows support hebben buitenshuis.
MacBook Pro 14” heeft een wat betere chip.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Reageer dan eens op de stuk dat ik geen hoorcolleges kan kijken op mijn 3x fresh geformatteerde macbook pro dan? Geen enkele movieplayer die gratis was ondersteunde audio en video afspelen tegelijkertijd. Als ik geen eens fatsoenlijk onderwijs kan volgens omdat ik geen .mp4 bestand kan afspelen op een macbook, dan is het voor mij eens zuur as fuck.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linux
Windows heeft zeker voordelen maar is zeker niet beter, gaming is een belangrijke voor veel mensen. Maar er wordt ook veel onzin verteld. Het zal mij verder jeuken wat mensen willen gebruiken.
Als bepaalde randapparatuur alleen windows ondersteund, dan is dat geen MacOS probleem, dat is een issue dat veroorzaakt wordt door de leverancier van die randapparatuur.
Nicer, ik ben om denk ik. Prijsverschil is nihil.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
MacBook Pro 14” heeft een wat betere chip.
-Scherm is beter (MiniLED en Promotion) en groter
-Meer ports (HDMI, SD en extra USB-C)
-Betere speakers
-Ventilator (koeling)
Windows kan op allebei.
https://www.apple.com/nl/(...)ir-M2,MacBook-Pro-14
MacBook Air M2 is een prima ding hoor overigens. Alleen is de Pro 14” in bijna alles beter. M2 met 8GB RAM en 256GB is slechter dan de MacBook Air M1 qua performance. Design van de MacBook Air M2 is wel het mooist.
Je opleiding had natuurlijk ook gewoon via Youtube kunnen streamen als het een richting gaat, of via MS Teams, Webex van Cisco, als het interactief moet zijn, standaard oplossingen binnen het bedrijfsleven kiezen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:24 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Reageer dan eens op de stuk dat ik geen hoorcolleges kan kijken op mijn 3x fresh geformatteerde macbook pro dan? Geen enkele movieplayer die gratis was ondersteunde audio en video afspelen tegelijkertijd. Als ik geen eens fatsoenlijk onderwijs kan volgens omdat ik geen .mp4 bestand kan afspelen op een macbook, dan is het voor mij eens zuur as fuck.
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer, ik ben om denk ik. Prijsverschil is nihil.
Ik zou ook voor de M1 14" pro kiezen boven de M2 Air of Proquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:33 schreef DKUp het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.
Sorry hoor, maar jij weet écht niet waar je het over hebt. Ik denk dat jij geen verstand hebt van computers, laat staan hoe de wereld in elkaar steekt. Alsof ik de universiteit iets kan verwijten, mafkees.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je opleiding had natuurlijk ook gewoon via Youtube kunnen streamen als het een richting gaat, of via MS Teams, Webex van Cisco, als het interactief moet zijn, standaard oplossingen binnen het bedrijfsleven kiezen.
Als jou opleiding kiest voor een Windows Only oplossing, kan je dat hun verwijten
Hier spelen trouwens MP4 prima via quicktime player als ook op Final Video Player
Joaaa, heb nu een MBP late 2013 met eerste retina scherm. Fucking brick!quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:33 schreef DKUp het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.
Nee, ik werk pas sinds begin jaren 90 in de IT en Telecommunicatie, en studeerde AI, bouw geografisch redundante datacenters, doe insourcing en outsourcing van multinationals, zet nieuwe organisaties op, implementeer netwerken.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij weet écht niet waar je het over hebt. Ik denk dat jij geen verstand hebt van computers, laat staan hoe de wereld in elkaar steekt. Alsof ik de universiteit iets kan verwijten, mafkees.
Wellicht moet je gewoon duidelijk beschrijven wat het issue is, alle players die ik hier op mijn mac heb spelen MP4 bestanden, Final Cut en Davinci verwerken het ook.quote:Goed lezen wat ik zeg heeeeeee: 2 mp4 bestanden tegelijkertijd. 2. Niet zomaar wat typen op het internet heeeee. Eerst lezen heeeee.
De heeeeee mag je lezen in het Huisbaas Bob's.
the plot thickens.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
MBP late 2013 met eerste retina scherm.
Als je iets meer kan uitgeven helemaal inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zou ook voor de M1 14" pro kiezen boven de M2 Air of Pro
Hier de 2016 of 2017 13” Pro Retina Base. Maakt kabaal en langzaamquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Joaaa, heb nu een MBP late 2013 met eerste retina scherm. Fucking brick!
Ah, probleem gevonden: een boomer die decennialang hetzelfde roept. Een casettebandje op repeat. Je bent niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Ooit gehoord van Apple Silicon bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik werk pas sinds begin jaren 90 in de IT en Telecommunicatie, en studeerde AI, bouw geografisch redundante datacenters, doe insourcing en outsourcing van multinationals, zet nieuwe organisaties op, implementeer netwerken.
[..]
Wellicht moet je gewoon duidelijk beschrijven wat het issue is, alle players die ik hier op mijn mac heb spelen MP4 bestanden, Final Cut en Davinci verwerken het ook.
Mag ik vragen wat jij studeert?
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Goed lezen wat ik zeg heeeeeee: 2 mp4 bestanden tegelijkertijd.
Ah, ja, meester in de rechten, dan zal je moeten weten wat een argument is.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:00 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah, probleem gevonden: een boomer die decennialang hetzelfde roept. Een casettebandje op repeat. Je bent niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Ooit gehoord van Apple Silicon bijvoorbeeld?
Klinkt allemaal leuk hoor, zo'n naar hoog geklommen MBO curriculum vitae. Maar jij mag mij over zes maanden meester in de rechten noemenDaar leren wij om te lezen. Misschien ook wat voor jou? En nu even stil zijn, niemand vroeg wat je doet. Maar feit blijft dat je niet zoveel weet. Dat geeft ook niet. Maar niet doen alsof het altijd aan de user ligt.
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.
Lekker janken omdat ik Windows prefereer boven Mac OS. En dat noemt zichzelf een IT'er. Guess what, ik ben ook IT'er met 2 degree's. Wat wil je nou precies zeggen eigenlijk? Alsof ik de infrastructuur van een universiteit kan aanpassen, sukkel.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met lezen heb je ook een probleem.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:08 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
[..]
Lekker janken omdat ik Windows prefereer boven Mac OS. En dat noemt zichzelf een IT'er. Guess what, ik ben ook IT'er met 2 degree's. Wat wil je nou precies zeggen eigenlijk? Alsof ik de infrastructuur van een universiteit kan aanpassen, sukkel.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linux
Windows heeft zeker voordelen maar is zeker niet beter, gaming is een belangrijke voor veel mensen. Maar er wordt ook veel onzin verteld. Het zal mij verder jeuken wat mensen willen gebruiken.
Als bepaalde randapparatuur alleen windows ondersteund, dan is dat geen MacOS probleem, dat is een issue dat veroorzaakt wordt door de leverancier van die randapparatuur.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:19 schreef XL het volgende:
Toch mooi, dit soort rare windows fanboys zijn meer iets voor deel 1 van deze reeks. 20 jaar geleden, toen apple wel al veel beter was, maar veel minder bekend was dat het echt waar was
Beast.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:42 schreef XL het volgende:
Interessant topic.
Ik ben nerd en werk op Apple![]()
Uhh, dat denk ik niet. Maar VLC voor Windows kan dat dus wel en die Mac-versie niet? Prima dan.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.
ffmpeg says hi!quote:
Yep, raar he.quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar VLC voor Windows kan dat dus wel en die Mac-versie niet? Prima dan.
quote:
Topic kwam vet laat. Kocht in 99 mijn eerste computer. Een imacquote:
Of naar onedrive/microsoft.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom wil je van iCloud naar google migreren?
Mja, dienstverleners maken het je wel makkerlijk te onboarden, maar offboarden is vaak veel lastiger. Das niet alleen voor persoonlijke cloud diensten, ook voor bedrijven.quote:Op maandag 15 augustus 2022 21:22 schreef DaMook het volgende:
[..]
Of naar onedrive/microsoft.
Ik ga van macos naar windows en wil alle contacten documenten agenda enzo overzetten. Google was een tweede vraag, want als het makkelijker is alles daarheen te zetten is het ook goed.
Kans is namelijk dat mijn volgende telefoon ook geen iphone meer is, dus dan moet het toch naar google. Maar voor nu is naar onedrive al goed. Foto's en documenten zijn al gelukt denk ik. Nu contacten en agenda's nog. En icloud mail instellen in outlook lukt ook nog niet echt.
Heeft zelfs het nieuws gehaald:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef Aether het volgende:
https://support.apple.com/en-us/HT201222
• watchOS 8.7.1
• macOS Monterey 12.5.1
• iOS 15.6.1 and iPadOS 15.6.1
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-veiligheid-updatequote:Belangrijke nood-updates
Apple waarschuwt voor beveiligingslekken iPhones, iPads en Macs
1 uur 48 minuten geleden
Aangepast: 3 seconden geleden
Apple heeft tussentijdse beveiligingsupdates uitgebracht voor iOS 15, iPadOS 15 en macOS Monterey. De updates repareren lekken die mogelijk al actief misbruikt worden.
Geen USB-C op de iPhone dus gejankquote:Op woensdag 7 september 2022 18:54 schreef Pino112 het volgende:
D'r op of d'r onder voor Apple vanavond.
Nee toch? Weer die flitsende inclusieve ellende in en rond het gebouw tochquote:Op woensdag 7 september 2022 18:55 schreef Pino112 het volgende:
Ach, met het altijd vervelende klappubliek
Beiden. Er is publiek maar wel zo'n film ja.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:57 schreef DKUp het volgende:
[..]
Geen USB-C op de iPhone dus gejank
[..]
Nee toch? Weer die flitsende inclusieve ellende in en rond het gebouw toch?
Ja, zijn bijna faillietquote:Op woensdag 7 september 2022 18:54 schreef Pino112 het volgende:
D'r op of d'r onder voor Apple vanavond.
Precies dit is een ontzettend matige update vergeleken met Series 7.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:15 schreef Pino112 het volgende:
S8 troep.
Al het leuke zit natuurlijk in de Watch Pro
ULTRAEDquote:Op woensdag 7 september 2022 19:29 schreef Pino112 het volgende:
Pro
Voor die doelgroep wel leuk ja.
1000 euro zeker.
Wat kost een gecertificeerd duikershorloge?quote:Op woensdag 7 september 2022 19:34 schreef DKUp het volgende:
Met al die certificaten gaat het wel over de 1000 euro
Vast meer.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat kost een gecertificeerd duikershorloge?
Als je shopt bij een trendy A-merk als Rolex ben je zo 15k verderquote:Op woensdag 7 september 2022 19:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat kost een gecertificeerd duikershorloge?
Wat een frustraties.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:41 schreef remlof het volgende:
Hahaha, 40 minuten slap geouwehoer over een kut smartwatch die je nog steeds elke dag moet opladen
Ik vind de Apple Watch gewoon het minst interessante Appleproduct dus het irriteert me inderdaad een beetje dat ze daarmee beginnen en daar zo lang over uitwijden.quote:
waarom kijk je het dan?quote:Op woensdag 7 september 2022 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind de Apple Watch gewoon het minst interessante Appleproduct dus het irriteert me inderdaad een beetje dat ze daarmee beginnen en daar zo lang over uitwijden.
Over dat elke dag opladen, is een onzin klacht. Ik sta op, leg hem op de lader en ga douchen, drink een kop koffie, doe hem weer om en ga naar het werk. Al Jaren werkt dit prima. Het is typisch zo een nerdklacht over een non issue.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet hoe laat ze het over de iPhone gaan hebben
Fijn, ik hou het voorlopig nog bij m’n Withings Steel die ik maar 1x in de maand op hoef te laden.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Over dat elke dag opladen, is een onzin klacht. Ik sta op, leg hem op de lader en ga douchen, drink een kop koffie, doe hem weer om en ga naar het werk. Al Jaren werkt dit prima. Het is typisch zo een nerdklacht over een non issue.
Mijn Omega hoef ik nooit op te laden of op te winden, heeft dan ook veel minder functionaliteit.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Fijn, ik hou het voorlopig nog bij m’n Withings Steel die ik maar 1x in de maand op hoef te laden.
Ja die A15 Bionic zit al een jaar in m’n iPhone 13. Fijn te weten dat ik nog gerust een jaar kan wachten met vervanging.quote:
Maar je koopt dus een soort van oude telefoon met een paar betere camera’s.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
rent nog altijd rondjes rond alles wat Adroid heeft
14 Pro heeft de A16quote:Op woensdag 7 september 2022 19:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja die A15 Bionic zit al een jaar in m’n iPhone 13. Fijn te weten dat ik nog gerust een jaar kan wachten met vervanging.
Ja maar die houdt je beweging en slaap en hartslag niet bij en geeft de meldingen van je iPhone niet door.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn Omega hoef ik nooit op te laden of op te winden, heeft dan ook veel minder functionaliteit.
Kan je betalen met je Witings? Er mee bellen?quote:Op woensdag 7 september 2022 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar die houdt je beweging en slaap en hartslag niet bij en geeft de meldingen van je iPhone niet door.
Nee, dat doe ik gewoon met m’n iPhonequote:Op woensdag 7 september 2022 19:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kan je betalen met je Witings? Er mee bellen?
En nog meer dusquote:Op woensdag 7 september 2022 19:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Maar je koopt dus een soort van oude telefoon met een paar betere camera’s.
en voor dezelfde prijs als het vorige modelquote:Op woensdag 7 september 2022 20:04 schreef DKUp het volgende:
[..]
Satelliet verbinding en geen fysieke sims.
Een jaar later mag dat wel ja.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
en voor dezelfde prijs als het vorige model
In een tijd waarin alles (veel) duurder is geworden.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
en voor dezelfde prijs als het vorige model
Gelukkig gaan ze daar bij de Pro-versie de andere kant opquote:Op woensdag 7 september 2022 20:09 schreef Ambrosius het volgende:
Met de inflatie naar verhouding dus goedkoop.
Ik zie 1019. Nogal een verschil met 799 dollar ondanks dat ik weet dat dat zonder sales tax is.quote:
Dan doe je dat toch?quote:Op woensdag 7 september 2022 20:44 schreef RoW_0 het volgende:
Toch 1000eur voor de Ultra watch. Haal ik liever een gouden Versace met zwitsers uurwerk. :’)
✅quote:Op woensdag 7 september 2022 20:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch?
Een smartwatch vergelijken met een horloge is als een bakalieten draaischijf telefoon vergelijken met een iPhone
Nee. Hebben ze al gedaan. Blijft op ¤809.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:49 schreef Gunner het volgende:
Hopelijk verlagen ze de 13 morgen nog in prijs. Zag je eerder ook wel een dag later gebeuren
In Amerika dus wel, dus heel je show kan je mooi weer spelen. Alles buiten Amerika kan lekker qua prijs omhoog.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee. Hebben ze al gedaan. Blijft op ¤809.
Doen ze altijd als de store weer online staat. Gaat dus niet omlaag. Slim
Ja, alleen is die kast wel enorm dik en die oranje knop is lelijk. Jammer qua design want een Series 8 RVS ziet er mooier uit.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:32 schreef RoW_0 het volgende:
Er is maar 50 euro verschil tussen Apple Watch 8 rvs en Ultra. Bruh, dan haalt iedereen dan toch de ultra? Ik snap het niet.
USB‑C-naar-Lightning-kabel.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:46 schreef Junkie het volgende:
Heeft de iPhone 14 (Pro) nog steeds USB 2.0 op de lightning connector?
Of heeft het net als die eene iPad Pro USB 3.0?
En die kabel kan wel USB 3.0 snelheden aan, maar dat gebeurd dus enkel op de iPad Pro's.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:53 schreef Zipportal het volgende:
[..]
USB‑C-naar-Lightning-kabel.
https://www.apple.com/nl/iphone-14-pro/specs/
Kolere wat een prijzen...quote:
Klopt helaas. 12 en SE 3 zijn juist duurder gewordenquote:Op woensdag 7 september 2022 21:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Nee. Hebben ze al gedaan. Blijft op ¤809.
Doen ze altijd als de store weer online staat. Gaat dus niet omlaag. Slim
Ja ik haak af hoor, zit nu te twijfelen tussen de SE en de 13 mini. Heb nu een 7, weet niet hoe lang die nog meegaat.quote:
De Euro is ook behoorlijk gedaald tegenover de Dollar het laatste jaar.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:18 schreef DKUp het volgende:
[..]
In Amerika dus wel, dus heel je show kan je mooi weer spelen. Alles buiten Amerika kan lekker qua prijs omhoog.
Als budget niet uitmaakt en je daadwerkelijk twijfelt tussen die twee, sowieso de 13 Mini nemen. Sowieso zijn beiden een voortuitgang ten opzichte van wat je nu hebt.quote:Op woensdag 7 september 2022 22:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik haak af hoor, zit nu te twijfelen tussen de SE en de 13 mini. Heb nu een 7, weet niet hoe lang die nog meegaat.
Joaa. Mja toch maar de ultra besteld dan. Blauwe bandje d’rbie.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:44 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ja, alleen is die kast wel enorm dik en die oranje knop is lelijk. Jammer qua design want een Series 8 RVS ziet er mooier uit.
Ultra heeft voor de rest wel betere specs.
Twijfel wel eigenlijk, want ik had gehoopt op een mooier luxer klokje.quote:Op woensdag 7 september 2022 23:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Joaa. Mja toch maar de ultra besteld dan. Blauwe bandje d’rbie.
Tbh ik heb jarenlang lopen twijfelen. Gewoon halen. Is het kut, dan stuur je ‘m terug.quote:Op donderdag 8 september 2022 06:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Twijfel wel eigenlijk, want ik had gehoopt op een mooier luxer klokje.
Twaalf september.quote:Op donderdag 8 september 2022 09:39 schreef Aether het volgende:
16 september iOS 16
https://www.apple.com/ios/ios-16/
In een nieuwe iOS zitten ook security updates dus die zul jij gaan missen. Dat een toestel niet meer in aanmerking komt voor een nieuwe iOS betekent indirect dat je genoodzaakt wordt om up te graden. Geen straf trouwens, want een 7 in bijna 2023 is wel erg outdated. Een excuus om up te gradenquote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn iPhone 7 komt niet in aanmerking voor iOs 16.
Krijg ik dan nog wel security updates? maw: ben ik nog wel veilig?
Gebruik dit toestel voor bankieren, beleggen etc dus kan geen risico lopen in die zin.
Valide punt ja, het is alleen wel erg veel geld.quote:Op donderdag 8 september 2022 12:30 schreef Bolasie het volgende:
[..]
In een nieuwe iOS zitten ook security updates dus die zul jij gaan missen. Dat een toestel niet meer in aanmerking komt voor een nieuwe iOS betekent indirect dat je genoodzaakt wordt om up te graden. Geen straf trouwens, want een 7 in bijna 2023 is wel erg outdated. Een excuus om up te graden
Ik heb de 13 mini al drie in en uit m'n winkelwagentje gegooid.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Valide punt ja, het is alleen wel erg veel geld.
Ben van nature behoorlijk zuinig
Apple heeft vaak nog security patches voor het vorige OS, maar dat is geen garantie. Let wel, dit is een smartphone uit 2016, een dikke 6 jaar oud. Dat is veel en veel langer in support met het laatste OS dan andere merken/fabrikanten.quote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Gebruik dit toestel voor bankieren, beleggen etc dus kan geen risico lopen in die zin.
Zeker, maar zo'n mobiel kan dus wel zes jaar meegaan (zie jij met je iPhone 7) dus het is wel een investering waard zeker gezien jouw zuinige gedrag.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zuinig omdat je anders niet rondkomt is begrijpelijk. Als je wel genoeg geld hebt en alsnog zuinig bent is gewoon niet zo slim.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
jup ik sla een jaartje over. hopelijk als de dollar/euro koers beter is dat er dan betere prijzen komen.quote:
Ik ga denk ik voor de 13 mini.quote:Op donderdag 8 september 2022 13:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
je kan elk moment upgraden. Korting op iphones krijg je toch niet echt bij je provider.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:59 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik zit nu met m'n SE tweede generatie en kan ook in november upgraden.
Echt wel. Natuurlijk zit een deel van die korting in je abonnementsgeld verwerkt, maar de prijs ik betaal voor een iPhone bij een abonnement van Tele2 is een stuk lager dan als ik een iPhone koop zonder abonnement op de Apple site.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
je kan elk moment upgraden. Korting op iphones krijg je toch niet echt bij je provider.
Ik moet wachten tot m'n contract afloopt.quote:Op donderdag 8 september 2022 19:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
je kan elk moment upgraden. Korting op iphones krijg je toch niet echt bij je provider.
vooralsnog wordt iOS 15 nog steeds bijgewerktquote:Op donderdag 8 september 2022 11:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Hier begin ik ook een beetje gek van te worden.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:59 schreef Bolasie het volgende:
Ben een heel groot fan van de SE modellen, maar ik merk dat de batterij snel naar de klote gaat. Ik had na een jaar al 85% batterijcapaciteit en as we speak moet ik bijna twee keer per dag laden.
Ik heb stiekem toch de iPhone 14 besteld, kon het niet laten.quote:Op maandag 12 september 2022 09:49 schreef Fosive het volgende:
[..]
Hier begin ik ook een beetje gek van te worden.
Ik hoop dat iOS16 nog wat doet voor de batterijduur maar waarschijnlijk wordt het eerder slechter dan beter.
1 2 3 4 5 6 7 | iOS 15.7 and iPadOS 15.7 iPhone 6s and later, iPad Pro (all models), iPad Air 2 and later, iPad 5th generation and later, iPad mini 4 and later, and iPod touch (7th generation) iOS 16 iPhone 8 and later macOS Big Sur 11.7 macOS Big Sur macOS Monterey 12.6 macOS Monterey Safari 16 macOS Big Sur and macOS Monterey tvOS 16 Apple TV 4K, Apple TV 4K (2nd generation), and Apple TV HD watchOS 9 Apple Watch Series 4 and later |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |