abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 19:20:46 #1
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204813335
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters


- Takkie88: Sofie, augustus 2018
- NicolasJoy: S, augustus 2018
- Loj: “Li”, augustus 2018
- Aapieannie: V&J, 29 oktober 2018
- Solodelphi: A&M, december 2018
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020

[ Bericht 6% gewijzigd door Peejtur op 01-08-2022 22:29:34 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204814187
M'n grote mocht vandaag voor het eerst wennen op school O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet vond ie het wel een beetje spannend, maar het ging uiteindelijk heel goed gelukkig. Hij was wel kapot moe de rest van de dag en toen hij net thuis was ook snel huilerig, dus daaraan merkten we wel dat het behoorlijk wat impact had gemaakt. Heeft zelfs een middagdutje gedaan :D maar oohhh, bijna een kleuter in huis O+
  FOK!fotograaf donderdag 26 mei 2022 @ 12:05:16 #3
148247 taxibabe
pi_204870245
Hoe is het nu met de kleine, Coolguy?

Aure, wat een lieve foto! Het is natuurlijk ook superspannend om voor het eerst naar school te gaan. Hij vond het wel leuk?

Gisteren zijn we even in het bos geweest, kon meneer ff voor bosjesman spelen en lekker zijn energie kwijt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de psz gaat het steeds een beetje beter, dinsdag heeft hij echt ff gebabbeld met een ander kindje :D
pi_204910603
Mijn peuter van 2,5 vind het tegenwoordig leuk om verstoppertje te spelen. Zolang dat in het huis of de tuin is is er weinig spanning aan want van zodra je z'n naam roept, antwoord hij :P

Anders wordt het als hij denkt van 'ik speel verstoppertje in een winkel'. Dan mag je z'n naam 10x roepen hij lacht niet, en antwoordt niet. Het gaat dan zelfs zover dat we buiten de winkel hem gaan zoeken omdat we denken dat hij weggelopen is.
Meneer zat kennelijk 4min. stil onder de kassa waar die kassajuffrouw aan het afrekenen was! (En in plaats dat ze iets zegt, nee hoor)
Cindy De Vuyst
pi_204910710
Mijn peuter is zo gefascineerd door auto's dat mijn vrouw er eigenlijk kwaad om wordt. Hij is nu 2,5 jaar en als we door de straat lopen zeg ik.
'Waar is de BMW? Waar is de Porsche? Waar is de Nissan? Waar is de Mazda?' (dat zijn de wagens die bij ons in de straat heel vaak geparkeerd staan.
Hij kan die allemaal perfect aanwijzen sinds de laatste maanden maar z'n fascinatie voor auto's gaat nog verder.

We moeten nu echt zorgen dat de autosleutels bovenop de kast liggen maar vaak zit die in de handtas van mijn vrouw en dat weet onze kleine man. Hij haalt die autosleutel uit en staat dan door het raam de deuren te openen en te sluiten en als hij denkt van 'ik wil in de auto zitten'. Loopt hij doodleuk via de achterdeur naar buiten, trekt de deur van de auto open en gaat achter het stuur zitten'.
We stelden al meer dan een jaar vast dat hij heel aandachtig keek naar de handelingen die wij uitvoeren tijdens het autorijden. Ik liet hem dus eens begaan.
Prompt, de start-stopknop ingedrukt waardoor de radio aan ging. Daarna zegt hij 'vroeoeeeeeemmm'. Al een geluk dat hij niet aan de koppeling kan.


Die van ons hoort en ziet alles. Het gaat soms zo ver dat we woorden moeten spellen of in het Engels moeten praten om hem te misleiden.

[ Bericht 8% gewijzigd door einzeinz op 29-05-2022 23:39:30 ]
Cindy De Vuyst
pi_204912114
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:33 schreef einzeinz het volgende:
Mijn peuter is zo gefascineerd door auto's dat mijn vrouw er eigenlijk kwaad om wordt. Hij is nu 2,5 jaar en als we door de straat lopen zeg ik.
'Waar is de BMW? Waar is de Porsche? Waar is de Nissan? Waar is de Mazda?' (dat zijn de wagens die bij ons in de straat heel vaak geparkeerd staan.
Hij kan die allemaal perfect aanwijzen sinds de laatste maanden maar z'n fascinatie voor auto's gaat nog verder.

We moeten nu echt zorgen dat de autosleutels bovenop de kast liggen maar vaak zit die in de handtas van mijn vrouw en dat weet onze kleine man. Hij haalt die autosleutel uit en staat dan door het raam de deuren te openen en te sluiten en als hij denkt van 'ik wil in de auto zitten'. Loopt hij doodleuk via de achterdeur naar buiten, trekt de deur van de auto open en gaat achter het stuur zitten'.
We stelden al meer dan een jaar vast dat hij heel aandachtig keek naar de handelingen die wij uitvoeren tijdens het autorijden. Ik liet hem dus eens begaan.
Prompt, de start-stopknop ingedrukt waardoor de radio aan ging. Daarna zegt hij 'vroeoeeeeeemmm'. Al een geluk dat hij niet aan de koppeling kan.


Die van ons hoort en ziet alles. Het gaat soms zo ver dat we woorden moeten spellen of in het Engels moeten praten om hem te misleiden.
Ow ja fijn zo'n exemplaar hè _O- . Bas krijgt ook ineens deuren van het slot af |:( dus alle sleutels nu maar nog hoger opgeborgen. Auto-obsessie is wel leuk vind ik, bij Bas zit het hem vooral in de opties van de auto. Momenteel zijn trekhaken een ding.

Ik zit beneden met warme koffie. Bas speelt op zijn kamer en Anna slaapt. Gek dit :P
pi_204912807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:05 schreef taxibabe het volgende:
Hoe is het nu met de kleine, Coolguy?

Aure, wat een lieve foto! Het is natuurlijk ook superspannend om voor het eerst naar school te gaan. Hij vond het wel leuk?

Gisteren zijn we even in het bos geweest, kon meneer ff voor bosjesman spelen en lekker zijn energie kwijt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de psz gaat het steeds een beetje beter, dinsdag heeft hij echt ff gebabbeld met een ander kindje :D
O+
@einzeinz wat een draak zeg :o
Mijn peuter is ook auto geobsedeerd. Hij herkent "auto papa" en "auto mama" van tientallen meters afstand, in andere kleuren en zonder de hele auto te zien maar alleen een stuk neus. Vaak al voordat ik ze zou kunnen herkennen. Hij zegt het nooit tegen oudere modellen of uitvoeringen (bv de niet-stationwagon of de yaris ipv de auris, terwijl die voor mijn gevoel dezelfde neus hebben) en soms ziet hij ze ook op de andere rijrichting op de snelweg :o _O_ Hoe dan?! :D En auto oma en auto opa komen ook regelmatig langs. Hij kan veel auto's in de straat benoemen (auto Hein, etc). En dit alles ook al sinds hij pas net kan praten.
Daarnaast moet hij alle voertuigen benoemen (vrachtwagen, tractor, vliegtuig etc. en ook auto's als hij ze hoort maar niet ziet. Soms zit hij in bed te brabbelen en dan komt ook regelmatig het mantra "blauwe auto" langs :? :D

Keerzijde van deze obsessie is dat hij driftbuien kan krijgen als hij niet in de auto mag spelen of het ritje hem niet lang genoeg duurt :X
pi_204912812
quote:
17s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:05 schreef douche-eendje het volgende:

Ik zit beneden met warme koffie. Bas speelt op zijn kamer en Anna slaapt. Gek dit :P
Wat heerlijk *O*
  maandag 30 mei 2022 @ 11:41:15 #9
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204912870
Koert kan van de buitenkant de badkamerdeur openmaken. Wij wisten niet eens dat dat kon.

En het praten gaat steeds beter. Nog steeds niet heel goed, maar we kunnen toch wel leuke gesprekken voeren inmiddels :)
pi_204924995
Ik denk dat wij hulp gaan zoeken voor de zindelijkheid. Zoeken of we bij het consultatiebureau moeten zijn, of bij de huisarts. Maar we zijn er helemaal klaar mee en hebben naar ons idee alle wegen al geprobeerd. Het plassen gaat echt helemaal prima. Ze kan het tegenwoordig zelfs al even ophouden als ze aangeeft dat ze moet plassen en de wc is niet dichtbij. Ze blijft eigenlijk alle dagen droog op een ongelukje na. Maar dat is echt maximaal één keer per week, als dat het al is.

Maar dat poepen... Ze poept gewoon niet op de wc. Continu poept ze in haar broek. En waarom.. Schiet mij maar lek. We vragen of ze moet, stimuleren haar naar de wc te gaan, leggen uit hoe het werkt, wat het is... Maar dan zit ze op de wc te plassen, wil je haar nog laten poepen, maar 'ze hoeft niet'. Vijf minuten later zit het weer in de broek. Ik ben er echt helemaal klaar mee en raak een beetje hopeloos hiervan. Op deze manier kan ze gewoon niet naar school straks.
pi_204925013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 19:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik denk dat wij hulp gaan zoeken voor de zindelijkheid. Zoeken of we bij het consultatiebureau moeten zijn, of bij de huisarts. Maar we zijn er helemaal klaar mee en hebben naar ons idee alle wegen al geprobeerd. Het plassen gaat echt helemaal prima. Ze kan het tegenwoordig zelfs al even ophouden als ze aangeeft dat ze moet plassen en de wc is niet dichtbij. Ze blijft eigenlijk alle dagen droog op een ongelukje na. Maar dat is echt maximaal één keer per week, als dat het al is.

Maar dat poepen... Ze poept gewoon niet op de wc. Continu poept ze in haar broek. En waarom.. Schiet mij maar lek. We vragen of ze moet, stimuleren haar naar de wc te gaan, leggen uit hoe het werkt, wat het is... Maar dan zit ze op de wc te plassen, wil je haar nog laten poepen, maar 'ze hoeft niet'. Vijf minuten later zit het weer in de broek. Ik ben er echt helemaal klaar mee en raak een beetje hopeloos hiervan. Op deze manier kan ze gewoon niet naar school straks.
Ik las iets op Facebook over een zindelijkheidsbox. Weet niet wat het precies is, maar misschien het bekijken waard.

Dit dus: https://www.zindelijkheidsbox.nl/
pi_204925089
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 19:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik las iets op Facebook over een zindelijkheidsbox. Weet niet wat het precies is, maar misschien het bekijken waard.

Dit dus: https://www.zindelijkheidsbox.nl/
Aan de hand van hoe het daarmee werkt hebben we het behandeld voor het naar de wc gaan.
Heb de box dus zelf niet gehad, maar wel via-via gehoord en meekregen hoe men er mee gewerkt heeft. Ik weet niet of daar nog iets speciaal over het poepen in staat?

Want plassen gaat dus eigenlijk volledig goed. Ze gaat zelf naar de wc, klimt er zelf op, afvegen, doortrekken, de hele mikmak.

Alleen dus niet poepen. Ze probeert het soms wel, maar op de wc komt het er níet uit. 's nachts in een luier zou nog (tijdelijk) tot daar aan toe zijn. Maar al haar onderbroeken zijn inmiddels vies. Overal zitten vlekken in die je er niet meer uit krijgt. En ik wil niet meer terug naar (overdag) luiers, want dan gaat ze misschien wel weer plassen in de luier. Terwijl ze nu zelfs 's nachts al probeert droog te blijven.
pi_204925152
@NicolasJoy, Zindelijkheidsbox heeft in het boekje een aantal pagina’s over poepen. Ik hoop dat dit werkt met uploaden…:





[ Bericht 5% gewijzigd door eponine op 31-05-2022 19:50:52 ]
pi_204925570
Dirk heeft er ook heel lang over gedaan om te poepen op de wc. Die was overdag en s nachts al zindelijk en droog, en wilde dan toch nog een luierbroekje om te poepen. Hij gaf het wel snel zelf aan, 'mama ik moet poepen mag ik een luier?' Na heel veel praten en praten en praten en een paar keer bij toeval poep op de wc ging het ineens goed. Het was gewoon eng en spannend en hij wist niet hoe het moest. Een paar keer hebben we nog paniek gehad als hij moest poepen en dan wilde hij ineens weer een luier, maar uiteindelijk was het ook een kwestie van regelmaat en vertrouwen krijgen. Deze tussenstap gaf hem de rust (en ons ook) dat zelf op te bouwen.

Beetje zoals op de laatste pagina hier oven dus, alleen dan zonder de stappen echt te benoemen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204925731
@NicolasJoy: poepen op de wc vinden meer kinderen lastig. Voelt ze het wel als ze poept? In welke houding poept ze meestal als ze in haar broek poept?
Het zittend op de wc poepen met je heupen en knieën in een 90gr hoek zorgt letterlijk voor een andere hoek in je endeldarm en maakt poepen dus lastiger. Het ene kind heeft daar meer moeite mee dan het ander. Wat daar bij kan helpen is een hoge kruk onder de voeten, zodanig dat de knieën boven de heupen zitten.

Wat luier overdag betreft; je zou een zwemluier kunnen overwegen. Houdt wel poep tegen maar geen plas.

Voor sommige kinderen is het letterlijk loslaten van poep ook lastig omdat het een soort van controle is die je loslaat.
pi_204925889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:10 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: poepen op de wc vinden meer kinderen lastig. Voelt ze het wel als ze poept? In welke houding poept ze meestal als ze in haar broek poept?
Het zittend op de wc poepen met je heupen en knieën in een 90gr hoek zorgt letterlijk voor een andere hoek in je endeldarm en maakt poepen dus lastiger. Het ene kind heeft daar meer moeite mee dan het ander. Wat daar bij kan helpen is een hoge kruk onder de voeten, zodanig dat de knieën boven de heupen zitten.

Wat luier overdag betreft; je zou een zwemluier kunnen overwegen. Houdt wel poep tegen maar geen plas.

Voor sommige kinderen is het letterlijk loslaten van poep ook lastig omdat het een soort van controle is die je loslaat.
Wat Takkie zegt @NicolasJoy Mijn oudste had dit ook, inclusief de frustratie van ons en de stress rond school. Waarschijnlijk weet ze niet hoe ze moet persen in zittende houding.
Mijn tips:
- Ergens het boekje Joep moet Poepen op de kop tikken. Dat legt haar dingen uit op een voor haar begrijpelijke manier. https://www.bibliotheek.n(...)ml/joep-moet-poepen/
- kleine dingen belonen, bijvoorbeeld in de goede houding op de wc zitten. Goed gedaan! Snoepje of sticker. Niet pas belonen bij het daadwerkelijk poepen op de wc, want dat is te moeilijk en zorgt voor frustratie
- veel vezels geven en veel laten drinken, daar wordt het wat makkelijker van, het persen
- ik heb ergens nog wel wat geniale filmpjes die ze kan bekijken, ik zal vanavond zoeken
- niet wanhopig worden! Het komt goed 😉 Hier is het uiteindelijk goed gekomen toen ie al 4 was geworden. Gelukkig is het een echte thuispoeper
pi_204925895
Overigens is poepen op de wc hier ook nog wel een dingetje. Overdag is hij volledig plaszindelijk maar poep belandt meestal in de luier die hij in bed aan heeft en ook soms wel in zijn onderbroek als hij inderdaad vlak daarvoor op de wc aangaf niet te hoeven poepen.
We hebben een tijdje geleden het boek 'Joep moet poepen' van de bieb geleend en veel gelezen (hier kun je hem online zien: https://issuu.com/amcamsterdam/docs/joep_moet_poepen), dat heeft ook wel een beetje geholpen.
Ook hebben we RoosVicee Pruimen in huis, als hij dan te lang niet gepoept heeft krijgt ie daar een beetje van en dan lukt het vaak wel (al dan niet in de slaapluier), dan is de druk iig van zijn buik.
pi_204926018
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 19:30 schreef eponine het volgende:
@:NicolasJoy, Zindelijkheidsbox heeft in het boekje een aantal pagina’s over poepen. Ik hoop dat dit werkt met uploaden…:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Thanks eponine.

Dat zijn inderdaad allemaal dingen die we al hebben geprobeerd.
Alleen de laatste stap niet, met de stappen met het luierbroekje. Enige is dat ze ook eigenlijk geen luierbroekje meer aan wil. Ze wil echt alleen de onderbroek aan. De luierbroek is voor 's nachts...

We zijn hier al zeker een jaar mee bezig, dus de stap 'wacht anders weer even vier weken' hebben we ook meermaals toegepast. Maar ja, inmiddels begint school wel over 2,5 maand, dus uitstellen is op een gegeven moment geen optie meer natuurlijk.
pi_204926069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:10 schreef Takkie88 het volgende:
@:NicolasJoy: poepen op de wc vinden meer kinderen lastig. Voelt ze het wel als ze poept? In welke houding poept ze meestal als ze in haar broek poept?
Het zittend op de wc poepen met je heupen en knieën in een 90gr hoek zorgt letterlijk voor een andere hoek in je endeldarm en maakt poepen dus lastiger. Het ene kind heeft daar meer moeite mee dan het ander. Wat daar bij kan helpen is een hoge kruk onder de voeten, zodanig dat de knieën boven de heupen zitten.

Wat luier overdag betreft; je zou een zwemluier kunnen overwegen. Houdt wel poep tegen maar geen plas.

Voor sommige kinderen is het letterlijk loslaten van poep ook lastig omdat het een soort van controle is die je loslaat.
Meestal staand, een beetje voorovergebogen, soms op de hurken. Je merkt het vrijwel meteen. Het wordt ineens stil, je ziet het aan haar gezicht .. Als we het direct zien sturen we haar ook naar de wc, maar lukt het dus niet. 'Het komt niet' zegt ze dan. Vervolgens terug van de wc zit het even later dus wel in de broek..

De kruk gebruiken we inderdaad al een tijd. Die wil ze zelf regelmatig niet, maar zeker als we poep verwachten gebruiken we 'm wel.

Ze geeft hier alleen soms aan angst 'in de wc te vallen', maar goed, daar kan ik niet zoveel mee omdat ze wel 10x per dag op de wc gaat plassen. Volgens mij is dat meer haar go-to antwoord na de 'ik weet het niet'.
pi_204926098
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Wat Takkie zegt @:NicolasJoy Mijn oudste had dit ook, inclusief de frustratie van ons en de stress rond school. Waarschijnlijk weet ze niet hoe ze moet persen in zittende houding.
Mijn tips:
- Ergens het boekje Joep moet Poepen op de kop tikken. Dat legt haar dingen uit op een voor haar begrijpelijke manier. https://www.bibliotheek.n(...)ml/joep-moet-poepen/
- kleine dingen belonen, bijvoorbeeld in de goede houding op de wc zitten. Goed gedaan! Snoepje of sticker. Niet pas belonen bij het daadwerkelijk poepen op de wc, want dat is te moeilijk en zorgt voor frustratie
- veel vezels geven en veel laten drinken, daar wordt het wat makkelijker van, het persen
- ik heb ergens nog wel wat geniale filmpjes die ze kan bekijken, ik zal vanavond zoeken
- niet wanhopig worden! Het komt goed 😉 Hier is het uiteindelijk goed gekomen toen ie al 4 was geworden. Gelukkig is het een echte thuispoeper
Thanks! Ik ga zoeken naar het boekje! En houd me aanbevolen voor de filmpjes.

Hebben ook al geprobeerd met tekeningen duidelijk te maken hoe de billen en de poep werkt. :9 Prachtige tekeningen waar ze heel hard om moet lachen, maar effect... Hopelijk zit er wat bij met het boekje of de filmpjes!

Geen thuispoeper hier helaas. Ook op de opvang, bij m'n (schoon)ouders, onderweg... Net wanneer ze moet. Heel gezond, maar niet handig nu. :+
pi_204926256
Ik zit niet in die fase en volgens mij zijn er al heel goede tips gegeven maar ik dacht nog aan het volgende: als de wc geen fijne houding is en ze het soms hurkend kan, kun je haar dan niet tijdelijk op een potje laten poepen? Dat komt dicht bij hurken. En dan kun je het potje in stappen op een verhoging zetten tot het lukt op wc hoogte?
pi_204927736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Thanks! Ik ga zoeken naar het boekje! En houd me aanbevolen voor de filmpjes.

Hebben ook al geprobeerd met tekeningen duidelijk te maken hoe de billen en de poep werkt. :9 Prachtige tekeningen waar ze heel hard om moet lachen, maar effect... Hopelijk zit er wat bij met het boekje of de filmpjes!

Geen thuispoeper hier helaas. Ook op de opvang, bij m'n (schoon)ouders, onderweg... Net wanneer ze moet. Heel gezond, maar niet handig nu. :+
Niet echt van toepassing voor je dochter, zo te lezen houdt ze het niet op, maar altijd leuk om te lachen met poep ipv gefrustreerde papa en mama ;)


pi_204929141
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit niet in die fase en volgens mij zijn er al heel goede tips gegeven maar ik dacht nog aan het volgende: als de wc geen fijne houding is en ze het soms hurkend kan, kun je haar dan niet tijdelijk op een potje laten poepen? Dat komt dicht bij hurken. En dan kun je het potje in stappen op een verhoging zetten tot het lukt op wc hoogte?
Hebben we inderdaad ook al geprobeerd, maar onze mevrouw is van luier eigenlijk direct naar de wc gegaan. 'Want dat doen papa en mama ook'. Zelfs geprobeerd een poeppotje te introduceren, maar mevrouw wilde niet. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Niet echt van toepassing voor je dochter, zo te lezen houdt ze het niet op, maar altijd leuk om te lachen met poep ipv gefrustreerde papa en mama ;)


Kunnen het altijd samen gaan kijken, wie weet helpt het nog extra voor het visualiseren.
Er zitten dagen bij dat ze het wel op houdt, omdat ze het ergens ook weer wél heel graag op de wc wil en niet in de broek. Maar ja, ergens zit die blokkade..
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:25:21 #24
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_204932888
Ik herken het heel erg @NicolasJoy en ik vind het ook zo frustrerend. Plassen gaat echt goed, maar poepen is een drama. Bas houdt het ook gewoon op. Laatst moest hij plassen en toen raakte hij helemaal overstuur omdat er ook een poep kwam en dat mocht niet want die mocht pas na het eten komen :?

Het enige wat hier helpt nu is macrogol, dat drinkt hij op de opvang ‘s ochtends (thuis vertikt hij het), en dan zitten we ‘s middags samen in de badkamer, hij op de wc en ik op de grond met een voorleesboek. Soms 10 minuten, vaak langer. Al dan niet met een bemoeiende dreumes erbij :')

Hij moet per 1 september zindelijk zijn want op de Kindergarten (vergelijkbaar met wat vroeger de kleuterschool was) verschonen ze geen luiers. Ik dacht dat we tijd zat hadden maar ondertussen voel ik wel een beetje tijdsdruk :{
pi_204933727
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohh jongens, Jip is 4 jaar alweer! Vandaag zijn allereerste echte schooldag, omdat het ook zijn verjaardag is zijn we daarna nog naar de speeltuin geweest, dus die jongen is helemaal stuk nu. Maar wat is ie groot O+ Ik ben helemaal trots, met een tikkeltje bezorgdheid omdat hij zich nog wat verloren voelt op school, maar dat komt in de komende weken vast goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 juni 2022 @ 17:46:11 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204934314
Gefeliciteerd! Mooie vent!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204934790
Gefeliciteerd! Grote vent al O+
pi_204935603
Hier ook een zindelijkheidsfrustrafie.
Ik heb dus nog 5 weken en dan gaat ze (1 dagje ;) ) wennen op school en over 11,5 week moet ze echt zindelijk zijn.
Li poept en plast nog niet en luier langer dan 2 minuten uit geeft hier een gil en krijs party, die ze gewoon serieus een half uur kan volhouden.
Tot nu toe: 4 plasjes op een potje sinds januari. En ik weet, de jongens waren ook echt laat en binnen een dag volledig dag en nacht zindelijk; maar ik voel toch ook wel de stress… deze dame is namelijk heel eigenwijs…

En verder natuurlijk gefeliciteerd
pi_204938315
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:28 schreef Aure het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohh jongens, Jip is 4 jaar alweer! Vandaag zijn allereerste echte schooldag, omdat het ook zijn verjaardag is zijn we daarna nog naar de speeltuin geweest, dus die jongen is helemaal stuk nu. Maar wat is ie groot O+ Ik ben helemaal trots, met een tikkeltje bezorgdheid omdat hij zich nog wat verloren voelt op school, maar dat komt in de komende weken vast goed.
Gefeliciteerd! Grote vent, die Jip!
pi_204938333
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:59 schreef Loj het volgende:
Hier ook een zindelijkheidsfrustrafie.
Ik heb dus nog 5 weken en dan gaat ze (1 dagje ;) ) wennen op school en over 11,5 week moet ze echt zindelijk zijn.
Li poept en plast nog niet en luier langer dan 2 minuten uit geeft hier een gil en krijs party, die ze gewoon serieus een half uur kan volhouden.
Tot nu toe: 4 plasjes op een potje sinds januari. En ik weet, de jongens waren ook echt laat en binnen een dag volledig dag en nacht zindelijk; maar ik voel toch ook wel de stress… deze dame is namelijk heel eigenwijs…

En verder natuurlijk gefeliciteerd
11,5 week lijkt dan nog zo lang, maar anderzijds.. Ik snap je frustratie dus helemaal!

Hier zou ze kunnen gaan wennen de week voor de zomervakantie. Of ja, wennen.. De middag dat de klassen doorschuiven zeg maar. Maar dan zijn we op vakantie als het goed is. :9
pi_204940374
Grrrrrr :( Ik had leuke sandaaltjes en nep-crocjes gekocht, vielen ze heel groot. Ik terug om ze om te ruilen voor een kleinere maat. Meneer heel enthousiast dus wil ze meteen buiten aan. Vervolgens heeft hij volgens mij dezelfde nacht een groeispurt gehad. De sandaaltjes passen echt nog maar nét en de crocjes gewoon niet }:|
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:34:07 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204940553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:04 schreef B.ertha het volgende:
Grrrrrr :( Ik had leuke sandaaltjes en nep-crocjes gekocht, vielen ze heel groot. Ik terug om ze om te ruilen voor een kleinere maat. Meneer heel enthousiast dus wil ze meteen buiten aan. Vervolgens heeft hij volgens mij dezelfde nacht een groeispurt gehad. De sandaaltjes passen echt nog maar nét en de crocjes gewoon niet }:|
Karma omdat je je kind op crocs laat lopen ;-) Grapje he...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204940861
Nou misschien is het wel echt karma want de sandalen zijn hush puppies. Crocs en hush puppies :')
pi_204942585
Gefeliciteerd aure!

Lastig als de zindelijkheidstraining lastig gaat. Meneer wil af en toe voor de lol een plasje doen op het potje en dan houdt t op. Gelukkig hebben we nog ff.

@B.ertha Crocs zijn makkelijk op vinted te vinden. Qua sandalen hebben we Teva's. Die vallen ook belachelijk groot.

Deze week hebben we een rondleiding gehad op de basisschool een straat verder. Hij vond het geweldig. Nu moet hij nog bijna 1.5 jaar geduld hebben.
pi_204945055
Peuter is tegenwoordig af en toe echt een rotkind en ik vind het geen leuke fase :'( expres met dingen gooien, boekjes scheuren, herrie maken, niet luisteren, noem maar op :(
Er hij wisselt het nog wel af met heel lieve momenten maar ai ai ai..
pi_204949650
Lastig he bertha!
Hier worden momenteel ook elke dag opnieuw de grenzen opgezocht van wat wel en niet mag. Word er soms stapelgek van, loop voor mn gevoel de hele dag alleen maar te waarschuwen en opnieuw uit te leggen. Ooit zal het kwartje wel vallen denk ik dan maar.

Over vallende kwartjes gesproken en zindelijkheid. Vincent slaapt al een week zonder luier en heeft nog niet in bed geplast. Hij kan het zelfs in de ochtend nog wel even ophouden om pas een minuut of 10 na het wakker worden naar de wc te gaan. Ook overdag is hij helemaal droog, mega trots op mn kerel.

Jeremy is overdag 90% droog. Vooral veel poepongelukken inderdaad. Hij lijkt het niet helemaal aan te voelen als hij moet poepen. Ook snachts draagt hij nog lekker een luier, daar zit eigenlijk ook altijd poep in als we opstaan.
pi_204964153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Niet echt van toepassing voor je dochter, zo te lezen houdt ze het niet op, maar altijd leuk om te lachen met poep ipv gefrustreerde papa en mama ;)


Ze vindt de filmpjes hilarisch! We hebben bedacht dat ze eens stoplicht heeft voor de plas en poep..
Maar 'het stoplicht van de poep is kapot'.

Gisteren 4 poepbroeken gehad op de opvang. }:|
pi_204973753
Pfff gisterenavond ontdekte ik luizen in het haar van mijn peuter. Ze sliep niet, moest huilen en had het over pijn in haar haar, dus ik besloot wat beter te kijken en zag duidelijk een paar luizen en ook neten.

En toen kreeg ik een mental breakdown :P

We gaan nu door een moeilijke en chaotische periode heen (ik werd ernstig ziek en ben 2 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis, ben sinds eergisteren weer thuis).

Kindjes hebben in de tussentijd een soort verlatingsangst ontwikkeld en hebben veel liefde en aandacht nodig van mij (en gedragen zich erg aanhankelijk, wat natuurlijk logisch is, maar wel ontzettend veel energie kost).

Dus nu zit ik met een peuter die luizen heeft, waarschijnlijk ook heeft overgedragen aan mij, aangezien we zoveel knuffelen en samen liggen. En probeer ik haar gerust te stellen en haar verlatingsangst te doorbreken.

Iemand nog tips? Zijn er naast de luizenkam nog bepaalde middeltjes die echt goed werken? Op internet lees ik verschillende dingen, maar misschien heeft hier iemand goede tips.

En tips over het doorbreken van verlatingsangst zijn ook welkom.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 07:51:31 #39
447051 crew  Peejtur
pi_204973844
Zo geen tips maar wel veel succes!
  maandag 6 juni 2022 @ 09:34:00 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204974334
@CaVaBien wat heftig zeg! Hopelijk ben je snel hersteld. Heb je nog veel klachten of ben je alweer op de been?

Qua luizen: https://www.thuisarts.nl/(...)eeft-luizen-op-hoofd

Ik zou de methode bij 'behandeling' aanhouden. Maar het komt wel ongelegen zeg (al komen luizen natuurlijk altijd ongelegen).
pi_204974649
Vervelende Cava, en sterkte. Wat heftig dat je zo ziek was.

Qua luizen, wij hadden afgelopen zomer opeens luizen tijdens de vakantie. Shampoo kopen en aan de gang met de luizenkam. De mannen waren na 1x luizen vrij. Li en ik hebben het 2x moeten doen, maar wij hebben ook lang haar.
Verder hebben we er gewoon een leuk feestje van gemaakt, met muziek en ijs.

We hadden geen wasmachine dus dat was nog spannend, maar door alleen te luchten is het goed gekomen met beddengoed en kleding.

Thuis hebben we toen bij mij en de middelste nog wat neten gevonden en nog 1x gedaan.

Luizen zijn vervelend, maar nog geen stress waard hoor

Qua verlatingsangst. Je bent net thuis, ik zou het nog even rustig een weekje aan kijken en het “proberen” te accepteren.
pi_204974719
Wat naar dat je zo ziek bent geweest Cava, maar fijn dat je nu weer thuis bent.

Qua luizen.. kammen kammen en nog eens kammen. 2 tot 3 keer per dag. Twee weken lang.
Wij wassen hier een keer in de week haren met tea tree olie shampoo.

Oudste had als peuter regelmatig luizen door vriendinnetje van de opvang, nadat we die shampoo zijn gaan gebruiken nergens meer last van! Wij hebben hem van australian body care. Succes!
pi_204979853
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 09:34 schreef Ceviche het volgende:
@:CaVaBien wat heftig zeg! Hopelijk ben je snel hersteld. Heb je nog veel klachten of ben je alweer op de been?

Qua luizen: https://www.thuisarts.nl/(...)eeft-luizen-op-hoofd

Ik zou de methode bij 'behandeling' aanhouden. Maar het komt wel ongelegen zeg (al komen luizen natuurlijk altijd ongelegen).
Ik ben gelukkig wel weer op de been, maar mijn lichaam heeft een opdonder gehad. Ik ben nu nog herstellende en voel me uitgeput, zowel mentaal en fysiek.

Ik ging op controle en 4 uur later werd ik opgenomen en kwam 2 weken niet meer thuis. Het was voor iedereen in het gezin schrikken, ook omdat het onverwachts kwam.

Maar goed, om die reden komt die luizenplaag niet goed uit op dit moment. Maar goed, we gaan gauw aan de slag met de tips en dan komt het vast goed :)

Bedankt allemaal!
  FOK!fossiel vrijdag 10 juni 2022 @ 09:59:00 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205011252
Okee, over een week gaan we met de zindelijkheidsmethode van Big Little Feelings aan de gang.

@Rebubbled Dank voor de tip / uitleg laatst hierover, vind het tot nu toe (heb net module 2 af) een hele fijne methode. Op een gegeven moment moeten ze loszittende broeken aan toch? Wat heb jij daarvoor gebruikt, onze peuter draagt voornamelijk leggings namelijk :)
Chick on a mission
pi_205015665
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote vriend is 3 *O* .
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:19:33 #46
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205016406
Gefeliciteerd! Lekker op de camping zo te zien!
  FOK!fotograaf zondag 12 juni 2022 @ 19:38:46 #47
148247 taxibabe
pi_205035602
Nog gefeliciteerd met Bas!

Hier hadden we ongeveer 2 weken geleden een paar slechte nachten. Volgens mij heeft Thomas toen een update gedraaid met 'de woordenschat en zinnen maken'-feature :s)
Sindsdien is zijn woordenschat denk ik wel verviervoudigd en maakt hij ineens behoorlijk lange zinnen ^O^ : 'Kijk, 1 koe in de wei' en 'Een grije auto in het gras!' (de laatste letters van sommige woorden blijven lastig, vooral de 's' en de 'z'.) Maar bijna elke dag komen er woordjes bij! O+ Alleen blijft hij zichzelf stug Pino noemen _O-
pi_205036151
Soms denk ik wel; waar blijft de tijd... :9
Mevrouw wil helpen met koken en toen we even boven waren voor de kleine zus;

Zelf tafel dekken, ongevraagd, maar helemaal juist;

pi_205036191
Wij gaan deze week waarschijnlijk wel de stap zetten naar de huisarts voor de ontlasting. De afgelopen 1-2 weken de laatste nog niet gebruikte tips geprobeerd en actief aan de slag met pruimen. Geen successen helaas. Ze heeft op het moment ook gewoon echt van die 'overloopdiarree'. Het druppelt er zeg maar langs, maar het lukt niet naar de wc te gaan. Ze probeert het echt wel, maar krijgt 't er niet uit. Pas als ze dan 's avonds met luier in bed ligt komt het er uit. Dat voelt dan toch veiliger denk ik.. Ook met luier op de wc, met afleiding, gekke dansjes, noem maar op; geen succesverhalen helaas.

Komen nu op 't punt dat het ophouden toch ook voor problemen kan gaan zorgen.
  FOK!fossiel donderdag 16 juni 2022 @ 15:39:21 #50
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205066237
Het is toch wat die zindelijkheid... Ik heb vandaag de laatste ‘benodigdheden’ in huis gehaald voor de methode (van Big Little Feelings) die we volgende week gaan proberen. Ik hoop maar dat het goed gaat en het eigenwijze peuterbrein niet teveel zal dwarsliggen.

Gisteren hadden we een totale meltdown omdat ik de dop op de rietjesbeker had gedraaid.
Chick on a mission
pi_205071106
Ik ben benieuwd naar die methode, Keroppi! Wil je er iets over delen? Ik volg hen al op Instagram.

@NicolasJoy: mijn peuter gebruikt hier nu al tijden een half zakje movicolon per dag, en dat houdt de boel net wat zachter. Ik heb er na erge obstipatie vrij snel om gevraagd omdat ik niet wil dat aan poepen nare associaties gekoppeld raken. Lastig he? Misschien eerst de boel wat zachter laten worden en dan later weer eens proberen? Het klinkt alsof ze best gespannen is over het poepen. Als ze niet buiten haar luier poept hoeft het tzt op school ook geen probleem te zijn.
pi_205071116
Hier liep het jonkje vandaag in blote billen met het potje in de buurt. Hij had heel veel gedronken dus ik hield hem scherp in de gaten. Opeens zegt hij 'ik moet plassen!' en wil vervolgens niet op het potje. Hem er toch enigszins op geforceerd danwel gemanipuleerd :+ heeft hij er zowaar een klein plasje uit weten te persen *O* uitbundig beloond natuurlijk. Maar hij vindt het wát spannend.
  FOK!fotograaf zaterdag 18 juni 2022 @ 13:43:32 #53
148247 taxibabe
pi_205082036
Wat goed van jonkje! *O*

Volgens mij heb ik het hier al wel eens eerder verteld, dat Thomas behoorlijk wat moeite heeft met andere kindjes. Op de psz lukt het hem nog steeds niet echt om contact te maken, het gaat al wel wat beter maar hij blijft observeren. Ook op de camping wil het nog niet echt vlotten met de kinderen daar.

Maar vandaag!!!! We waren op een verjaardag waar ook een meisje van 2,5 was, ze hebben samen chipjes gegeten (elkaar gevoerd _O- ), samen gedanst en samen met de autootjes gespeeld!!! *O*
En toen dat meisje wegging hebben ze elkaar geknuffeld en kusjes gegeven! O+ O+
Binnenkort maar eens een speelafspraakje maken, want dit was supergoed voor Thomas!
  FOK!fossiel zaterdag 18 juni 2022 @ 13:53:18 #54
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205082085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 00:53 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik ben benieuwd naar die methode, Keroppi! Wil je er iets over delen? Ik volg hen al op Instagram.
Zal ik doen!

Mocht je er dan in de toekomst nog vragen ofzo over hebben, kun je me het beste even taggen of een pm/dm sturen want ik merk dat ik toch wat minder aangehaakt hier ben.

Overigens heeft Rebubbled een hele uitgebreide post erover geschreven (kan 'm even niet terugvinden). Zo kwam ik er ook bij
Chick on a mission
pi_205082305
Hoera voor de peuters van Bobby en taxibabe *O*
pi_205090990
Weet iemand of er ook een zindelijkheidstraining is, die zich vooral ook richt op angsten.

Li is echt doodsbang voor het dragen van geen luier en poepen of plassen op een potje. Ze is gewoon echt helemaal over de rooie als de luier niet binnen een minuut weer aan is. Zonder luier rond lopen is echt uren lang huilen.
We merken aan alles dat ze het wel voelt aankomen, dus wij moeten echt iets met haar angst en de tijd begint echt een ding te worden.
pi_205091170
Dat klinkt echt heel lastig. Heeft het cb geen tips?
  zondag 19 juni 2022 @ 15:30:42 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205092303
Misschien een tussenoplossing in de vorm van een wasbare luier of een dichtgespelde hydrofiel ofzo?
Of een onderbroek met een inlegger?
Anders hopen op warm weer en dan zonder luier proberen/zwemluier?
pi_205094232
Cb kwam een beetje met de standaard tips, maar het is echt de angst wat hier een groot probleem begint te worden. Ik heb al een beetje bedacht dat ik woensdag een afspraak ging maken met de huisarts. Kijken of zij iets kan betekenen.

Wasbare luier zou iets kunnen zijn. Maar zijn die er nog wel in maatje 104/110?
Warm weer en geen luier werkt niet. Ze ligt serieus zo een uur lang te huilen op de bank (en dan schiet mijn stresslevel omhoog).
  zondag 19 juni 2022 @ 19:35:45 #60
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205094568
Is een oefenbroekje misschien iets? Wel iets aan, maar ze voelt ook dat ze geplast heeft?

Dat zindelijk worden met deadline (school bedoel ik dan, hier is het echt een harde eis) is echt verschrikkelijk. Vooral als je aan je kind ziet dat ze echt best doen maar het moeilijk of spannend vinden ;(

Disclaimer: ik snap dat het voor leerkrachten ook niet te doen is om 30 kinderen meermaals per dag te verschonen hoor.
  zondag 19 juni 2022 @ 19:48:43 #61
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205094763
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:06 schreef Loj het volgende:
Cb kwam een beetje met de standaard tips, maar het is echt de angst wat hier een groot probleem begint te worden. Ik heb al een beetje bedacht dat ik woensdag een afspraak ging maken met de huisarts. Kijken of zij iets kan betekenen.

Wasbare luier zou iets kunnen zijn. Maar zijn die er nog wel in maatje 104/110?
Warm weer en geen luier werkt niet. Ze ligt serieus zo een uur lang te huilen op de bank (en dan schiet mijn stresslevel omhoog).
Ja zeker, nappy's heeft wasbare luiers tot in volwassenen -maat. Via de FB groep wasbare luiers op reis kun je een pakket grote luiers in bruikleen krijgen.

Wij zijn door de vakantie en met name door de bruiloft/teveel volwassenen die zich een paar dagen lang bemoeiden met weer redelijk terug bij af. Heenreis is Bas volledig droog gebleven 2 dagen lang, maar het ging mis toen hij niet naar de wc wou en nog 4 anderen zich ermee gingen bemoeien door aan te moedigen/dwingen. Als we straks thuis zijn gaan we wel weer een paar dagen blote billen doen.
pi_205095211
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:06 schreef Loj het volgende:
Cb kwam een beetje met de standaard tips, maar het is echt de angst wat hier een groot probleem begint te worden. Ik heb al een beetje bedacht dat ik woensdag een afspraak ging maken met de huisarts. Kijken of zij iets kan betekenen.
Verwijzing voor de Plas- en poeppoli misschien?
Alle standaard dingen heb je vast al geprobeerd en met angst lijkt het me lastig zelf nog meer dingen te gaan proberen omdat het de angst erger kan maken.
  zondag 19 juni 2022 @ 20:29:41 #63
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_205095539
Informatie geven, voorlezen, filmpjes, alles wat haar maar leert hoe haar lijf werkt en hoe poepen en plassen werken.

Hier ook eentje met zindelijkheid problemen, wel op een andere manier maar ik leef met je mee.
pi_205098079
Even tussendoor: hoe heten die kindveilige koksmessen ook alweer?
  maandag 20 juni 2022 @ 06:59:51 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205098885
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:57 schreef B.ertha het volgende:
Even tussendoor: hoe heten die kindveilige koksmessen ook alweer?
Opinel? Kidicutters?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205099060
Ja, kidikutter ^O^
  FOK!fossiel maandag 20 juni 2022 @ 10:10:11 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205099973
quote:
17s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:48 schreef douche-eendje het volgende:

Maar het ging mis toen hij niet naar de wc wou en nog 4 anderen zich ermee gingen bemoeien door aan te moedigen/dwingen.
Oh wat bloedirritant zeg. Vast goed bedoeld maar zo contraproductief.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2022 @ 15:58:13 #68
148247 taxibabe
pi_205111343
Is het normaal dat een kind van 2,5 'letters' tekent? :? :@
pi_205112920
De mijne doet het niet :D Exact 2,5 vandaag :+
  dinsdag 21 juni 2022 @ 19:09:42 #70
208890 June.
Seriously?
pi_205112992
Mijnes ook niet hoor, maar het is ook maar net waar je de focus op legt ;)

Die van mij zegt nu 8,9,10 wie niet weg is gezien, ik kom!! :D O+
Shine bright like a diamond.
pi_205113061
Wij oefenen heel hard op de naam. :9
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juni 2022 @ 19:18:08 #72
148247 taxibabe
pi_205113089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:09 schreef June. het volgende:
Mijnes ook niet hoor, maar het is ook maar net waar je de focus op legt ;)

Die van mij zegt nu 8,9,10 wie niet weg is gezien, ik kom!! :D O+
Dat klopt, maar hij zegt zelf dat hij bv een 'T' heeft getekend en het is inderdaad een 'T'. Hetzelfde met de 'O', 'A' en 'H'. Ze zijn een beetje vreemd, maar het klopt wel. Zal kijken of ik er een foto van kan maken.

Edit:

Het rode is dus de 'T', en dat zegt hij dan ook. Hij heeft het ook vaker getekend en gezegd. De 'A' lukte niet om op de foto te zetten, omdat hij er alweer van alles over heen had getekend :')

[ Bericht 15% gewijzigd door taxibabe op 21-06-2022 19:24:08 ]
pi_205114559
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:53 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Zal ik doen!

Mocht je er dan in de toekomst nog vragen ofzo over hebben, kun je me het beste even taggen of een pm/dm sturen want ik merk dat ik toch wat minder aangehaakt hier ben.

Overigens heeft Rebubbled een hele uitgebreide post erover geschreven (kan 'm even niet terugvinden). Zo kwam ik er ook bij
Eyy! Wat goed dat jullie het ook zo doen! Hoe is het gegaan? Zie het helaas nu pas. Wij hebben in de broekfase joggingsbroeken en spijkerbroeken gebruikt. Dat ging echt 10x achter elkaar mis en ik verloor alle hoop tot het ineens klikte. Hier was ze met 2 dagen zindelijk en op wat ongelukjes na nooit problemen gehad. Het was voor haar en ons met deze methode duidelijk wat er ging gebeuren en hoe.

NJ, heb je al een fluit op de wc geprobeerd? Door te blazen op iets ontspan je precies die spieren. En gewoon geen broek aan? Je kunt niet in iets poepen wat je niet aan hebt. Het heeft hier wel ook bijna een hele dag potje op en af gekost voordat het Lily eindelijk lukt om de juiste spieren te ontspannen. En ze moest echt nodig de hele dag. Het lijkt me echt vreselijk frustrerend voor jullie allemaal dat het gewoon niet lukt. 😔
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205115489
Hier ook nog geen letters. Hij wou een keer zijn naam naschrijven maar het leek nergens op, echt random gekrabbel. Eigenlijk lijkt alles wat hij tekent nergens op :P

Behalve toen hij een gat op de vloer tekende om met zijn loopauto in te rijden. Die cirkel was wel redelijk geslaagd :+
pi_205116663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:18 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat klopt, maar hij zegt zelf dat hij bv een 'T' heeft getekend en het is inderdaad een 'T'. Hetzelfde met de 'O', 'A' en 'H'. Ze zijn een beetje vreemd, maar het klopt wel. Zal kijken of ik er een foto van kan maken.

Edit:
[ afbeelding ]
Het rode is dus de 'T', en dat zegt hij dan ook. Hij heeft het ook vaker getekend en gezegd. De 'A' lukte niet om op de foto te zetten, omdat hij er alweer van alles over heen had getekend :')
Mijn oudste deed dat ook op die leeftijd al. Hij kreeg letterstempels van mijn broertje, ik vond dat een raar cadeau voor zo'n jong kind, maar het was een schot in de roos. Toen ging hij ook letters naschrijven. De interesse in letters is nu (hij is 5) trouwens een stuk minder, nu is ie volop met getallen en rekenen bezig.

Over zindelijkheid: voor de oudere kinderen is het boek Dag Drol een tip. Timo wilde écht niet poepen/zonder luier, maar door de uitleg klikte er iets. Werkt natuurlijk niet als er ook iets lichamelijks aan de hand is, maar misschien heeft iemand hier er iets aan
  FOK!fossiel woensdag 22 juni 2022 @ 13:04:32 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205119313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Eyy! Wat goed dat jullie het ook zo doen! Hoe is het gegaan? Zie het helaas nu pas. Wij hebben in de broekfase joggingsbroeken en spijkerbroeken gebruikt. Dat ging echt 10x achter elkaar mis en ik verloor alle hoop tot het ineens klikte. Hier was ze met 2 dagen zindelijk en op wat ongelukjes na nooit problemen gehad. Het was voor haar en ons met deze methode duidelijk wat er ging gebeuren en hoe.
Fase 1 ging hier van een leien dakje. 1 ongelukje gehad maar echt heel veel plasjes (en 1x poepen) op het potje. Bij fase 2 wilde ze écht geen broek aan, en volgens de cursus mocht een wijde jurk ook. Ging supergoed dus ik dacht: BAM! Dit doen we even.

Maar vandaag hebben we een losse broek (tip: de 'geweven joggers' van H&M, sowieso hele fijne zomerse broeken) aan en toen hadden we gelijk 2 'ongelukjes' achter elkaar.

Ik vond het heel fijn dat jij had gezegd dat het bij jullie in de broek-fase ook even helemaal ontspoorde en dat ze in de cursus ook aangeven dat dit vaak het punt is waar het 'mis' gaat. Daar kon ik vanochtend wel even vertrouwen uit putten.

Daarna is het een keertje goed gegaan, dus fingers crossed.

Omdat fase 2 met jurk gisteren zo goed ging vond ik dat we wel naar fase 3 konden (wist ik veel dat een broek blijkbaar anders is in het peuterbrein ;) ). Dus wel al geoefend met kleine stukjes buiten.

Vanmiddag is alleen mijn vriend weg dus ik moet wel met haar babyzus van de opvang halen. Kost ons een half uurtje dus hoop dat het goed gaat. Gooi het potje wel in de bakfiets.

Morgen gaat ze weer naar de opvang. Hoop dat het niet te vroeg is en dat we dan terug bij af zijn. Maar we moeten maar gewoon vertrouwen hebben.
Chick on a mission
pi_205123366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Eyy! Wat goed dat jullie het ook zo doen! Hoe is het gegaan? Zie het helaas nu pas. Wij hebben in de broekfase joggingsbroeken en spijkerbroeken gebruikt. Dat ging echt 10x achter elkaar mis en ik verloor alle hoop tot het ineens klikte. Hier was ze met 2 dagen zindelijk en op wat ongelukjes na nooit problemen gehad. Het was voor haar en ons met deze methode duidelijk wat er ging gebeuren en hoe.

NJ, heb je al een fluit op de wc geprobeerd? Door te blazen op iets ontspan je precies die spieren. En gewoon geen broek aan? Je kunt niet in iets poepen wat je niet aan hebt. Het heeft hier wel ook bijna een hele dag potje op en af gekost voordat het Lily eindelijk lukt om de juiste spieren te ontspannen. En ze moest echt nodig de hele dag. Het lijkt me echt vreselijk frustrerend voor jullie allemaal dat het gewoon niet lukt. 😔
We hebben bellenblaas op de wc! Overal belletjes op de muren staan, maar je moet er iets voor over hebben. *)

Ze loopt nu met het warme weer lekker zonder luier rond, dan gebeurt er dus ook .... niks.
We zitten ook hele avonden op de wc. Vanaf het moment dat ze naar bed moet moet ze ineens poepen. Gewoon uitstelgedrag dus, maar ja, je wil het serieus nemen dus je zit elke 10-15 minuten weer bij de wc.. Regelmatig nu gewoon van 20-23 op de badkamer. }:|

Ze is nu bijna een week bezig met een drankje dat de ontlasting zachter moet maken om het makkelijker te maken. Verder lezen we actief met Joep (boekje van de plas en poep poli online), zingen we met Fien en Teun en weet ze precies hoe de poepfabriek in haar buiten werkt. Het moet een dezer dagen toch gaan lukken..

Vandaag helaas wel weer in de broek op de opvang en thuis hoeft ze dan niet meer want 'het is op'.
pi_205126296
Keroppi, blij dat ons leed jullie houvast is! Man man man wat werd ik wanhopig met die broek aan. 😂 Mijn partner moest het overnemen, want ik werd echt irrationeel geïrriteerd en wilde dat echt niet aan Lily laten merken. Vraag vanmiddag anders bij de opvang of ze moet plassen. Ze hebben daar immers peutertoiletten. En kun je mooi het vertrouwen in haar opbouwen dat ze op haar nieuwe skill kan vertrouwen! Of ze nu moet of niet. Zo blij dat dit voor jullie ook goed heeft gewerkt.

Echt wel een aanrader hoor, ouders van nog niet zindelijke peuters!

Btw, heb jij ooit nog relaxte zwarte leggings gevonden? Want ik loop nu de hele tijd in dezelfde zwangerschapsleggings, maar dan een maat kleiner. En dat bovenstuk is toch wel wat warm met dit weer. :')

NJ, pffffff wat een drama. Ik hoop echt dat het snel klikt en jullie van deze ellende af zijn. Peuterpoep is echt vies. Laat staan als je dat telkens uit kleren moet gaan wassen. Ik vond die luiers verschonen al ranzig elke keer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205126774
Fijn om jullie ervaringen te lezen, ik heb de methode opgeslagen voor later!
pi_205126781
Ik zat net de website van deryan door te bladeren en vond daar puur toevallig een heel betaalbare wobbel. ¤50!!
https://www.deryan.com/nl/balance-board-wood.html
pi_205128898
Nog een aanbieding: Lidl heeft puddle jumpers (2 kleuren) voor 13 euro
https://www.lidl.nl/p/sev(...)-15-30-kg/p100348823

Hier lagen ze in de winkel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 23 juni 2022 @ 18:17:08 #82
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205129973
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Nog een aanbieding: Lidl heeft puddle jumpers (2 kleuren) voor 13 euro
https://www.lidl.nl/p/sev(...)-15-30-kg/p100348823

Hier lagen ze in de winkel.
Super ben meteen een gaan halen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 23 juni 2022 @ 22:28:47 #83
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205132406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:56 schreef Rebubbled het volgende:
Keroppi, blij dat ons leed jullie houvast is! Man man man wat werd ik wanhopig met die broek aan. 😂 Mijn partner moest het overnemen, want ik werd echt irrationeel geïrriteerd en wilde dat echt niet aan Lily laten merken. Vraag vanmiddag anders bij de opvang of ze moet plassen. Ze hebben daar immers peutertoiletten. En kun je mooi het vertrouwen in haar opbouwen dat ze op haar nieuwe skill kan vertrouwen! Of ze nu moet of niet. Zo blij dat dit voor jullie ook goed heeft gewerkt.

Echt wel een aanrader hoor, ouders van nog niet zindelijke peuters!

Btw, heb jij ooit nog relaxte zwarte leggings gevonden? Want ik loop nu de hele tijd in dezelfde zwangerschapsleggings, maar dan een maat kleiner. En dat bovenstuk is toch wel wat warm met dit weer. :')
Vandaag de hele dag opvang zonder ongelukjes *O* Om vervolgens wel voor de deur in haar broek te plassen -O- . Maar goed, het duurde allemaal wat lang en einde van de dag.

Hier heeft ze de eerste dag wel gepoept en daarna niet meer. En nu beginnen er ook ‘remsporen’ in de broeken te komen. Maakt me een beetje zenuwachtig... Hoe ging dat bij jullie Rebubbled?

Edit: Vannacht heeft ze in haar slaap wat gepoept en deze ochtend gaf ze het zelf aan en lukte het ook.

Qua leggings heb ik nog een keer een set van 2 bij de H&M gekocht (0768912001) tsja, niet slecht maar ook niet briljant. Zodra ik weer ging werken toch weer overgestapt op de jeans. Maar misschien kun je die van Snagtights proberen? Iedereen is lyrisch over de panty's dus misschien is dat ook wel een optie :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Keroppi op 24-06-2022 07:55:37 ]
Chick on a mission
pi_205150107
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:28 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Vandaag de hele dag opvang zonder ongelukjes *O* Om vervolgens wel voor de deur in haar broek te plassen -O- . Maar goed, het duurde allemaal wat lang en einde van de dag.

Hier heeft ze de eerste dag wel gepoept en daarna niet meer. En nu beginnen er ook ‘remsporen’ in de broeken te komen. Maakt me een beetje zenuwachtig... Hoe ging dat bij jullie Rebubbled?

Edit: Vannacht heeft ze in haar slaap wat gepoept en deze ochtend gaf ze het zelf aan en lukte het ook.

Qua leggings heb ik nog een keer een set van 2 bij de H&M gekocht (0768912001) tsja, niet slecht maar ook niet briljant. Zodra ik weer ging werken toch weer overgestapt op de jeans. Maar misschien kun je die van Snagtights proberen? Iedereen is lyrisch over de panty's dus misschien is dat ook wel een optie :)
Oh wat goed van haar! Het is hier ook al een paar keer raak geweest na het ophalen. Dus nu is de regel eerst even plassen. Vaak is ze te druk met spelen met de kinderen om het door te hebben. En op de opvang hebben ze vaste plasmomentjes natuurlijk.

Fijn ook dat poepen gelukt is! Dat was op dag drie van de drie dagen even een drempel. De hele dag moest ze en elke 20 min ging ze zitten, maar hoe ze moest ontspannen was een dingetje. Ik zag haar ook echt wel persen, maar dat blokkeerde gewoon. Aan het einde van de dag kwam het dan toch goed. En een tijdje wilde ze ook niet poepen op de opvang, maar ondertussen is ze zo trots als ze poept dat iedereen het te horen krijgt. Nul gene en probleem meer. :D

D-E stuurde me snagtights ook al als tip lol. Toch maar eens kijken. Ik vind die zakken alleen best wel lelijk.. :')

Mevrouw begint wel echt praatjes te krijgen hoor. Lig ik met een voedselvergiftiging in bed, komt ze naar me toe met de vraag of ik met haar bij de hond buiten wil gaan kijken. Waarop ik zei dat ik nog ziek ben. Ze kijkt me strak aan en zegt 'Maar kan je niet lopen?'. Okeeeeee.

En vandaag in de auto. We werden op een zanderige weg ingehaald en dat deed veel stofwolken op waaien. Hoor ik achter me: 'Wat de fuck.' - 'Wat zeg je?! - 'Wat de fuck mama. Veel stoom!' :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2022 @ 08:51:12 #85
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205168127
NJ het lijkt of wij richting dezelfde situatie gaan.

Op dag 1 zonder problemen gepoept. Toen een paar dagen opgehouden en vervolgens ook op het potje gepoept (toen kwam het er van 3 dagen uit).

Daarna wel dagelijks poepen maar in haar broek of zoals van het weekend in haar zwemluier. Ze slaapt met een luierbroekje maar daar poept ze dan niet in.

We blijven maar rustig herhalen dat poep in het potje moet. Proberen niet boos te worden. Maar we zijn pas een week onderweg en ik begin het al frustrerend te vinden.

Ze kan voor bijna drie goed praten, maar uitleggen waarom/hoe krijg ik er niet uit. Ze vraagt ook niet om een luier om in te poepen ofzo.
Chick on a mission
pi_205171364
Succes dan @Keroppi :* Hoop dat jullie het sneller kunnen doorbreken..

Wij zijn nu druk met een middeltje dat de ontlasting zachter en dunner moet maken. Nu twee weken met dit middel bezig en weer verder ophogen. We merken in haar ondergoed/luier ('s nachts) dat de ontlasting echt al wel zachter wordt, maar het poepen op de wc lukt nog steeds maar niet. Ze wil echt wel, ze probeert echt wel.. Maar het zelf er uit drukken lukt op de een of andere manier niet. Uren proberen en dan vervolgens een kwartiertje later in haar luierbroekje in bed wel..

Gisteren was ze echt nét te laat, dus het voelt wel alsof er nog vooruitgang is..
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2022 @ 21:02:50 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205174452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 15:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Succes dan @:Keroppi :* Hoop dat jullie het sneller kunnen doorbreken..

Wij zijn nu druk met een middeltje dat de ontlasting zachter en dunner moet maken. Nu twee weken met dit middel bezig en weer verder ophogen. We merken in haar ondergoed/luier ('s nachts) dat de ontlasting echt al wel zachter wordt, maar het poepen op de wc lukt nog steeds maar niet. Ze wil echt wel, ze probeert echt wel.. Maar het zelf er uit drukken lukt op de een of andere manier niet. Uren proberen en dan vervolgens een kwartiertje later in haar luierbroekje in bed wel..

Gisteren was ze echt nét te laat, dus het voelt wel alsof er nog vooruitgang is..
Het lijkt echt of ze in hun hoofd even moeten schakelen hoe je ‘bewust’ moet poepen he? Het stomme is dat ze het bij ons in de eerste paar dagen nadat we de luier uitgedaan hebben (waaronder de 1e dag) het wel gewoon gedaan heeft.

Ze raakt ook een beetje in paniek als ze in haar broek poept (huilen dat ze een schone broek wil).

Voor nu maar even proberen het vooral geen ‘negatieve’ aandacht te geven en er ook niet bovenop te zitten om te voorkomen dat het een ‘ding’ wordt. Volgende stap is om even met het CB te overleggen.

(Ik heb ook gekeken naar dat boekje en die filmpjes die hier getipt werden, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat op deze leeftijd een abstract verhaal over stoplichten echt aankomt danwel het verschil maakt).
Chick on a mission
pi_205175347
Peuter is vandaag geopereerd: beide amandelen eruit en buisjes in zijn oren. Hij heeft het super goed gegaan, vond het nuchter blijven wel moeilijk maar ging als een bikkel de OK in. Daarna een bloederig hoopje ellende, helemaal overstuur wakker geworden (schijnt ook door de narcose te komen). Echt niet leuk. Daarna meteen slapen de middag ging aardig. Met pijnstillers af en aan best vrolijk maar heel aanhankelijk en een dun lijntje tussen vrolijk en hard huilen. En een heel grappig nasaal stemmetje :D O+

Nu ligt hij op bed. Vannacht nog een keer een pijnstiller en controleren op nabloeding. De keelpijn zal nog even blijven maar hopelijk snel terug op draaglijk niveau.
  woensdag 29 juni 2022 @ 07:02:19 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_205177260
Oooh Bertha wat lijkt me het vreselijk om je peuter te laten opereren ;( t is voor een goed doel natuurlijk, maar aaah lijkt me niet te doen om m achter te laten op de OK
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_205178063
Het is echt heel zielig. Gelukkig gaat het vanochtend heel goed :) Hij staat wel stijf van de pijnstillers (dubbele dosis paracetamol en diclofenac)
pi_205181092
Beterschap voor de kleine man Bertha! Die kleintjes worden idd erg naar wakker uit narcose. Gelukkig ook snel vergeten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:00:05 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205181859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 07:02 schreef pinquit het volgende:
Oooh Bertha wat lijkt me het vreselijk om je peuter te laten opereren ;( t is voor een goed doel natuurlijk, maar aaah lijkt me niet te doen om m achter te laten op de OK
Is idd verschrikkelijk, maar ik moet ook wel zeggen dat ze het in het ziekenhuis echt heel lief zijn bij ons. Zowel bij peuter als baby als bij peuter als peuter en bij dreumes als baby (als je het nog volgt), waren ze zo lief. Ik mocht gewoon lekker erbij blijven en een liedje zingen of verhaaltje vertellen tot ze weg waren. En je bent er weer bij voor ze wakker zijn O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205182204
Janet Landsbury heeft toevallig een nieuwe podcast over peuters en poepen.

https://www.janetlansbury.com/2017/12/potty-struggles-4-year-old/
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205189943
Mijn uitzicht van de afgelopen dagen O+

Zodra de zon ook maar een beetje schijnt moet de zwembroek aan en willen ze zwemmen haha!



Ik zie dat de foto mobiel een beetje klein is, als je er op klikt zie je hem groter.

[ Bericht 9% gewijzigd door aapieannie op 30-06-2022 14:42:12 (Toevoeging) ]
pi_205192191
Stelletje waterratten O+
pi_205195909
Die podcast ga ik zeker luisteren…

Verder kwam ik alleen even melden dat mijn kleine grote meid vandaag gaat wennen in groep 1 :o met luier ;)
En ze gaat nog maar 3x naar het kdv :o


Verder ben ik ontzettend afwezig, want onderwijs en vakantie en verbouwend ;)
pi_205196747
Vind ze dat niet lastig, nu wennen en dan zometeen lang vakantie?

Succes met de verbouwing!
pi_205251033
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:40 schreef aapieannie het volgende:
Mijn uitzicht van de afgelopen dagen O+

Zodra de zon ook maar een beetje schijnt moet de zwembroek aan en willen ze zwemmen haha!

[ link | afbeelding ]

Ik zie dat de foto mobiel een beetje klein is, als je er op klikt zie je hem groter.
Lekker zeg O+
Hier een kind wat er niets aan vindt om in een badje te zitten 8)7

Donderdag moeten we naar het consultatiebureau, ik heb er wel weer zin in. Wat doen ze bij de afspraak van 3 jaar zo ongeveer?
Het staat wel leuk dat hij net sinds een paar dagen zindelijk is *O* zowel poepen als plassen lukt op het potje ^O^ hij wil helaas nog niet op de wc, bang dat hij in het gat valt (ondanks brilverkleiner). Als z'n huidige stickerkaart vol is, daar maar eens een stickerkaart voor maken. Ik denk dat hem dat net een zetje geeft om het wel te durven.
pi_205252216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:05 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]
Lekker zeg O+
Hier een kind wat er niets aan vindt om in een badje te zitten 8)7

Donderdag moeten we naar het consultatiebureau, ik heb er wel weer zin in. Wat doen ze bij de afspraak van 3 jaar zo ongeveer?
Het staat wel leuk dat hij net sinds een paar dagen zindelijk is *O* zowel poepen als plassen lukt op het potje ^O^ hij wil helaas nog niet op de wc, bang dat hij in het gat valt (ondanks brilverkleiner). Als z'n huidige stickerkaart vol is, daar maar eens een stickerkaart voor maken. Ik denk dat hem dat net een zetje geeft om het wel te durven.
Hier konden ze ook niks met een klein badje. Ze wilden bommetjes maken haha! Scheelt dat we er nog 1 van bijna 9 hebben rondlopen natuurlijk die zich hier ook heerlijk in kan uitleven!

Volgens mij was het hier rond 3 jaar gewoon even een check hoe het gaat..
We zijn toevallig gister voor de 4 jaar afspraak geweest. Ze moesten blokjes nabouwen en figuren natekenen. Ze hebben het allebei niet gedaan :+ ook wilde Vincent absoluut niet meewerken aan de ogentest. Nu moet ik met hem in september weer terug en als hij dan weer niet wil krijgen we een verwijzing voor de oogarts. 2 vd 3 kinderen hebben namelijk al een bril, zal me niks verbazen dat hij er ook een moet.

En stats voor wie het leuk vindt!
Vincent is 109.5 cm en weegt 19.5 kg
Jeremy is 106cm en weegt 18.6 kg.
En met deze lengtes groeien ze beiden flink boven de plus 1 lijn uit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:37:01 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205252312
Wat zijn ze groot!

Wij hadden geen 3 jaar afspraak btw, dus geen idee wat ze daar zouden moeten kunnen. Met 3,5 wel enting, springen en ogentest. En een simpel vormenstoofje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205253471
Wij hadden ook geen 3 jaar afspraak en zijn laatst voor de 4 jaar afspraak geweest (met 3 jaar en 7 maanden). Blokjes nabouwen, tekenen idd, springen, hinkelen en de ogentest. Alles prima gedaan maar hij vroeg wel “gaan we ook nog iets leuks doen of niet?” :'). Toen kwam de vaccinatie, dus het antwoord was nee :D
En de stats, vergelijkbaar met de jongens van @aapieannie (ze schelen volgens mij een week in leeftijd): 108cm en 19,25 kg.
pi_205261707
V&J zijn van eind oktober.
Jouwe ook al zo groot @eponine

Hinkelen en springen heeft ze niet gevraagd of ze dat wilden laten zien. Ze hebben allebei wel heel goed laten zien dat ze kunnen voetballen en overgooien.

Jeremy is flink beroerd van de prik, kan dat al zo snel? Gister al hoge koorts en vandaag ook koorts met vlagen en duidelijk pijn aan zijn arm.
pi_205262284
F is van begin november :)
En idd, hij steekt met kop en schouders boven zijn groepsgenootjes op het kdv uit.

Het duurde hier een dag of drie voordat ik een reactie op de vaccinatie merkte. Toen een paar dagen beroerd met koorts en ineens was dat weer voorbij.
  FOK!fossiel maandag 11 juli 2022 @ 17:41:48 #104
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205309094
@NicolasJoy - Bij jullie al vorderingen qua poepen. Hier gaat het niet goed.

Net een berichtje van de opvang dat ze overdag meerdere keren kleine beetjes heeft gepoept in haar broek maar het lijkt op te houden. Dat klopt, hier gaat ze soms op haar buik liggen om het 'tegen te houden'.

Toch gezwicht voor de beloning optie/methode en een cadeautje beloofd bij twee keer op het potje poepen. Ze 'probeert' het vervolgens 3x om uiteindelijk in haar broek te poepen.

Superzielig want ze is er verdrietig om (ondanks dat wij nooit boos worden) maar ik zie ook niet echt vooruitgang.

Je leest heel veel dat kinderen dan wel in een luier poepen of er zelfs om vragen. Maar ze slaapt nog in luierbroekjes en daar poept ze dus (1x uitgezonderd) nooit in. Ook niet rond het middagdutje.

Ik hoop voor jullie dat het opgelost is ondertussen en dat jullie misschien nog tips hebben waar we iets mee kunnen.

Ga morgen het consultatiebureau bellen.
Chick on a mission
pi_205309528
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:41 schreef Keroppi het volgende:
@:NicolasJoy - Bij jullie al vorderingen qua poepen. Hier gaat het niet goed.

Net een berichtje van de opvang dat ze overdag meerdere keren kleine beetjes heeft gepoept in haar broek maar het lijkt op te houden. Dat klopt, hier gaat ze soms op haar buik liggen om het 'tegen te houden'.

Toch gezwicht voor de beloning optie/methode en een cadeautje beloofd bij twee keer op het potje poepen. Ze 'probeert' het vervolgens 3x om uiteindelijk in haar broek te poepen.

Superzielig want ze is er verdrietig om (ondanks dat wij nooit boos worden) maar ik zie ook niet echt vooruitgang.

Je leest heel veel dat kinderen dan wel in een luier poepen of er zelfs om vragen. Maar ze slaapt nog in luierbroekjes en daar poept ze dus (1x uitgezonderd) nooit in. Ook niet rond het middagdutje.

Ik hoop voor jullie dat het opgelost is ondertussen en dat jullie misschien nog tips hebben waar we iets mee kunnen.

Ga morgen het consultatiebureau bellen.
Ik hoor hier niet meer maar l heeft ook altijd sinds zindelijk moeite gehad met poepen. Na bijna 2 jaar in het zh terecht gekomen. We moesten hem na elke maaltijd op de wc met krukje zetten. We zijn op eigen initiatief ook probiotica gaan gebruiken (orthica orthiflor kauw) en nu gaat het redelijk, hij is bijna 6. We sturen hem nog steeds na het avondeten naar de wc. In het begin lazen we een boekje, nu neemt hij de IPad mee. Meestal komt er dan wel wat.
  FOK!fossiel maandag 11 juli 2022 @ 18:41:21 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205309663
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:29 schreef Nazil het volgende:

[..]
Ik hoor hier niet meer maar l heeft ook altijd sinds zindelijk moeite gehad met poepen. Na bijna 2 jaar in het zh terecht gekomen. We moesten hem na elke maaltijd op de wc met krukje zetten. We zijn op eigen initiatief ook probiotica gaan gebruiken (orthica orthiflor kauw) en nu gaat het redelijk, hij is bijna 6. We sturen hem nog steeds na het avondeten naar de wc. In het begin lazen we een boekje, nu neemt hij de IPad mee. Meestal komt er dan wel wat.
Ook daarvoor? Want met een luier was het geen enkel probleem (op een enkele keer obstipatie na). Kon er bijna mijn horloge op gelijk zetten?
Chick on a mission
pi_205310655
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:41 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ook daarvoor? Want met een luier was het geen enkel probleem (op een enkele keer obstipatie na). Kon er bijna mijn horloge op gelijk zetten?
Met luier was alles prima, nooit problemen gehad. Begon pas toen hij zindelijk werd, was bijna gelijk ook nachtzindelijk.

We hebben niet gek veel aan het ziekenhuis gehad, behalve het regelmatig op de wc zetten na het eten. Echt 5 minuten lang, klok erbij. Ze zeiden daar dat hij waarschijnlijk in zijn hoofd met zo veel dingen bezig was dat hij het oprecht niet merkte dat hij moest.
  FOK!fossiel dinsdag 12 juli 2022 @ 09:21:34 #108
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205314572
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 20:05 schreef Nazil het volgende:

[..]
Met luier was alles prima, nooit problemen gehad. Begon pas toen hij zindelijk werd, was bijna gelijk ook nachtzindelijk.

We hebben niet gek veel aan het ziekenhuis gehad, behalve het regelmatig op de wc zetten na het eten. Echt 5 minuten lang, klok erbij. Ze zeiden daar dat hij waarschijnlijk in zijn hoofd met zo veel dingen bezig was dat hij het oprecht niet merkte dat hij moest.
Ah okee, hier voelt/merkt ze het zeker wel. Ze wil het ook wel echt proberen maar dan zit ze makkelijk 5 minuten op het potje zonder dat er iets gebeurd (ze lijkt ook niets 'actief' te doen). Om vervolgens staand in haar broek te poepen. De poli's in het ziekenhuis zijn hier vanaf 4 en ze is nog net geen 3.

Probeer nu het CB te bereiken, maar die hebben geloof ik ook personeelstekort :)
Chick on a mission
pi_205315241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:21 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ah okee, hier voelt/merkt ze het zeker wel. Ze wil het ook wel echt proberen maar dan zit ze makkelijk 5 minuten op het potje zonder dat er iets gebeurd (ze lijkt ook niets 'actief' te doen). Om vervolgens staand in haar broek te poepen. De poli's in het ziekenhuis zijn hier vanaf 4 en ze is nog net geen 3.

Probeer nu het CB te bereiken, maar die hebben geloof ik ook personeelstekort :)
Cb vond ik er ook weinig kennis van hebben, maar misschien heb je er een goede tussen zitten. Anders zou ik gewoon naar de huisarts gaan, niet te lang mee blijven lopen. Dat hebben wij gedaan en dan is het alleen maar lastiger.
pi_205318544
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:41 schreef Keroppi het volgende:
@:NicolasJoy - Bij jullie al vorderingen qua poepen. Hier gaat het niet goed.

Net een berichtje van de opvang dat ze overdag meerdere keren kleine beetjes heeft gepoept in haar broek maar het lijkt op te houden. Dat klopt, hier gaat ze soms op haar buik liggen om het 'tegen te houden'.

Toch gezwicht voor de beloning optie/methode en een cadeautje beloofd bij twee keer op het potje poepen. Ze 'probeert' het vervolgens 3x om uiteindelijk in haar broek te poepen.

Superzielig want ze is er verdrietig om (ondanks dat wij nooit boos worden) maar ik zie ook niet echt vooruitgang.

Je leest heel veel dat kinderen dan wel in een luier poepen of er zelfs om vragen. Maar ze slaapt nog in luierbroekjes en daar poept ze dus (1x uitgezonderd) nooit in. Ook niet rond het middagdutje.

Ik hoop voor jullie dat het opgelost is ondertussen en dat jullie misschien nog tips hebben waar we iets mee kunnen.

Ga morgen het consultatiebureau bellen.
We staan hier nagenoeg stil..

Enige 'positieve' stap is dat ze overdag nagenoeg niet meer in haar broek poept. Het gebeurt nu elke avond in de luier.. Er zijn hier een hele hoop ( :D ) cadeautjes belooft zodra het lukt met poepen. Ze wil ook echt heel graag, zit 's avonds gerust uren (zonder overdrijven, uren!) op de wc. Maar het komt niet. En dan 5 minuten later vanuit bed; "ik heb gepoept!". }:|
pi_205318545
Na onze vakantie gaan wij ook terug naar de huisarts om verder te zoeken.
  FOK!fossiel dinsdag 12 juli 2022 @ 22:01:12 #112
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205322053
Vandaag een kinderverpleegkundige van het consultatiebureau gesproken. Die was er erg chill onder: Ohja, hebben heel veel kinderen last van. Nu nog geen reden tot zorg, heeft tijd nodig.

Geen hele concrete adviezen, meer tips a la "Veel boekjes over poepen lezen en complimenteren ook als ze enkel een poging doet".
Chick on a mission
pi_205325960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:01 schreef Keroppi het volgende:
Vandaag een kinderverpleegkundige van het consultatiebureau gesproken. Die was er erg chill onder: Ohja, hebben heel veel kinderen last van. Nu nog geen reden tot zorg, heeft tijd nodig.

Geen hele concrete adviezen, meer tips a la "Veel boekjes over poepen lezen en complimenteren ook als ze enkel een poging doet".
Dat horen wij inmiddels al 1-1,5 jaar. "Heeft tijd nodig". Allemaal leuk en aardig, maar op deze manier kan/mag ze volgende maand niet met school beginnen.
  FOK!fossiel woensdag 13 juli 2022 @ 22:25:53 #114
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205335353
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Dat horen wij inmiddels al 1-1,5 jaar. "Heeft tijd nodig". Allemaal leuk en aardig, maar op deze manier kan/mag ze volgende maand niet met school beginnen.
Die stress kan ik enorm begrijpen. Evt een kinderbekkenfysio consulteren? Die zitten vaak ook in de poep-poli-teams.
Chick on a mission
pi_205335698
Zindelijkheid is hier nog totaal niet aan de orde. Welpje wordt in september 4 maar heeft er gewoon nog nul interesse in. Geluk bij een ongeluk is dat hij door de behandeling voor zijn taalachterstand pas later naar school gaat, dus er is ook nog geen haast. We focussen eerst op zijn taalontwikkeling, want hij kan ook maar zoveel tegelijk leren (ook besproken en goedgekeurd door de behandelaars trouwens).

Qua taal gaat het trouwens wel echt goed! Ik ben zo blij met zijn behandelplaats, hij heeft het er ontzettend naar zijn zin en maakt zoveel vorderingen! Er kwam laatst zelfs al een zinnetje van vier woorden uit ("wil altijd pizza eten"). Niks was correct uitgesproken maar toch, het is zo'n wereld van verschil met een half jaar geleden.
pi_205336738
Mijn peuter, bijna kleuter, gaat vandaag wennen op school. Wat zijn die eerste 4 jaar omgevlogen!

@lunapuella; wat fijn dat welpje het zo naar zijn zin heeft! Mooi om zo bewust zijn vooruitgang te kunnen zien O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:54 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Dat horen wij inmiddels al 1-1,5 jaar. "Heeft tijd nodig". Allemaal leuk en aardig, maar op deze manier kan/mag ze volgende maand niet met school beginnen.
Ze is wel plaszindelijk toch? Als ze nu alleen nog ‘s avonds in haar luier poept is het voor school geen probleem meer toch? Dat haalt misschien wat meer de druk eraf.
pi_205337413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 22:50 schreef lunapuella het volgende:
Zindelijkheid is hier nog totaal niet aan de orde. Welpje wordt in september 4 maar heeft er gewoon nog nul interesse in. Geluk bij een ongeluk is dat hij door de behandeling voor zijn taalachterstand pas later naar school gaat, dus er is ook nog geen haast. We focussen eerst op zijn taalontwikkeling, want hij kan ook maar zoveel tegelijk leren (ook besproken en goedgekeurd door de behandelaars trouwens).

Qua taal gaat het trouwens wel echt goed! Ik ben zo blij met zijn behandelplaats, hij heeft het er ontzettend naar zijn zin en maakt zoveel vorderingen! Er kwam laatst zelfs al een zinnetje van vier woorden uit ("wil altijd pizza eten"). Niks was correct uitgesproken maar toch, het is zo'n wereld van verschil met een half jaar geleden.
Wat fijn zeg O+
pi_205358546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 05:33 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn peuter, bijna kleuter, gaat vandaag wennen op school. Wat zijn die eerste 4 jaar omgevlogen!

@:lunapuella; wat fijn dat welpje het zo naar zijn zin heeft! Mooi om zo bewust zijn vooruitgang te kunnen zien O+
[..]
Ze is wel plaszindelijk toch? Als ze nu alleen nog ‘s avonds in haar luier poept is het voor school geen probleem meer toch? Dat haalt misschien wat meer de druk eraf.
Ze is al zeker 6-9 maanden plaszindelijk. Van de week op terugweg van de vakantie in de auto (met luier aan) netjes aangegeven dat ze moest plassen, 20 minuten moeten wachten op een tankstation, ging gewoon goed. O+

Op dit moment poept ze alleen 's avonds in de luier en kan school inderdaad wel. Maar is afwachten hoe dat gaat. Hebben ook dagen gehad op de opvang(en thuis) dat ze 3-4 onderbroeken vol poept..

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 22:25 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Die stress kan ik enorm begrijpen. Evt een kinderbekkenfysio consulteren? Die zitten vaak ook in de poep-poli-teams.
Geloof dat dat inderdaad de volgende stap zou zijn.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 12:47:09 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205358643
Oh jongens, mijn peuter zei vanochtend dat ze harder wilde fietsen (op een zonder zijwieltjes-fiets die ze van de overbuurvrouw kreeg en die ze als loopfiets gebruikte) en fietste vervolgens zo weg. Mijlpaal! En tering, wat moet je dan hard lopen om het bij te houden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 juli 2022 @ 13:53:51 #120
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205359268
Wat tof Tink!

Wij zijn na we terug waren van vakantie weer rustig de draad op gaan pakken met zindelijkheid, ook volgens BLF. Alleen even een tandje rustiger voor Bas en veel gestuurd op 'je kan het zelf, je mag zelf, je bent groot etc'. Veel in zijn blote kont rond laten lopen. Broek erbij gedaan, eerst een paar kleine ongelukjes gehad en daar goed aan laten wennen. Op donderdag een onderbroek eronder en dat ging gelijk het hele weekend goed _O_ . Alleen op het kinderdagverblijf blijft het lastig voor hem om aan te geven dat hij naar de wc wilt, hij praat daar gewoon amper :{ .
  zaterdag 16 juli 2022 @ 19:52:52 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205362133
Moet hij het aangeven dan? Hier mogen ze gewoon gaan.
Zou het anders helpen als hij een gebaar voor wc leert? Twee vingers opsteken ofzo? Dan hoeft hij het niet te zeggen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205364207
Hier hetzelfde DE, een jongetje wat niet praat bij de opvang en een wc/potje waar hij niet altijd even snel zelf heen kan lopen. Dus als ze hem niet elk uur er op zetten dan gaat het mis.
Nouja, zij hebben maar te dealen met de natte broeken, ik hoop dat er dan vanzelf een kwartje valt dat ze hem er vaker aan herinneren.

Thuis gaat het vrijwel helemaal goed, behalve dat hij soms eigenwijs is en net wat druppels in zijn onderbroek heeft. Maar dan houdt hij het ook echt al uren op. Dus meestal voorkomen we dat wel door hem zo nu en dan naar de wc te sturen.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 23:03:58 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205364440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 19:52 schreef Tink89 het volgende:
Moet hij het aangeven dan? Hier mogen ze gewoon gaan.
Zou het anders helpen als hij een gebaar voor wc leert? Twee vingers opsteken ofzo? Dan hoeft hij het niet te zeggen...
Ja, ze moeten het even aangeven bij een van de pm'ers dat ze het lokaal uit gaan. Hij is er gewoon echt te verlegen voor en dat is iets wat al echt heel, heel lang speelt. Het werkt ook niet mee dat hij inmiddels de zoveelste nieuwe leidster heeft en ze op een nieuwe locatie zitten. Plassen gaat goed, hij houd dat echt gewoon belachelijk lang op en als ze wc-rondjes doen of er kindjes naar de wc gaan, nemen ze hem zo veel mogelijk mee. Maar hij poept daar dus in zijn broek.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 23:05:27 #124
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205364457
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Hier hetzelfde DE, een jongetje wat niet praat bij de opvang en een wc/potje waar hij niet altijd even snel zelf heen kan lopen. Dus als ze hem niet elk uur er op zetten dan gaat het mis.
Nouja, zij hebben maar te dealen met de natte broeken, ik hoop dat er dan vanzelf een kwartje valt dat ze hem er vaker aan herinneren.

Thuis gaat het vrijwel helemaal goed, behalve dat hij soms eigenwijs is en net wat druppels in zijn onderbroek heeft. Maar dan houdt hij het ook echt al uren op. Dus meestal voorkomen we dat wel door hem zo nu en dan naar de wc te sturen.
Voor dat laatste: hier werkt het vaak goed om zelf te gaan plassen. Dan moet Bas vaak ook ineens :D .

Lastig he, als ze niet praten op het kdv. Het loopt hier al zo lang -O- . Op de psz net zo. Laatst viel mijn schoonmoeder in op zijn groep op de psz en zelfs dan praat hij nog niet.
En thuis/bij familie kletst hij hele verhalen, volzinnen en meer. Op dinsdagavond probeert hij ook alles wat hij niet heeft gepraat die dag even nog snel in te halen voordat hij gaat slapen. Ook heel prettig :P
pi_205366063
Ja het contrast tussen opvang en thuis/bij familie is erg groot. Hij kletst honderduit en commandeert iedereen rond. Ook bij familie die hij weinig ziet. En de 'waarom?'-fase is begonnen.. :D
pi_205366153
Lastig he als er met poepen geen pijl op te trekken is. Wij waren gister bij de seizoensafsluiting van de muziek. En daar heeft Jeremy ook weer twee poepbroeken gehad. Als het fout gaat is het overigens wel altijd dunne/breiige poep. Gewone poep geeft nooit ongelukken.

Tink wat goed! Ik heb hier twee heren die niks van trappers snappen op hun gewone fiets. Op een driewieler of tracktor rijden ze zo weg haha!

Ze zijn hier via de opvang begonnen aan groep 1 werkboekjes. De leidsters merkten op dat ze zich begonnen te vervelen op de groep. Leuk om de ontwikkeling zo te zien. En de verschillen ook. Een linkshandig en de ander rechtshandig. Ze kunnen allebei inmiddels bijna foutloos hun naam schrijven O+
pi_205366432
en... bijna kleuter!





  zondag 17 juli 2022 @ 11:32:34 #128
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205366554
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 10:28 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ja het contrast tussen opvang en thuis/bij familie is erg groot. Hij kletst honderduit en commandeert iedereen rond. Ook bij familie die hij weinig ziet. En de 'waarom?'-fase is begonnen.. :D
Ow ja die fase :D

Wat is dit? Wat hoor ik? Welke kleur is dat? Is dat de letter O? Waarom doe je dat mama? Wat gaan we straks doen? Wat voor eten ga je voor mijn zusje maken?

Keer een miljoenmiljard per uur :s) O+
pi_205407108
:W
Meld, met verse peuter L.
Ze begon haar 3de levensjaar met een bijensteek, met als reactie daarop 3x overgeven. En haar update is vloeiend uit haar ledikant ontsnappen. }:|

Als we vakantie hebben misschien maar overstappen naar de zijkant uit het ledikant halen.

Zwemles van grote zus vindt ze ook geweldig, ze probeerde de slagen vandaag al na te doen in bad. :')
Ze gaat zo snel met haar ontwikkeling! O+
  woensdag 20 juli 2022 @ 23:51:50 #130
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205407514
Leuk Nolita! Gefeliciteerd :)
Ze gaan inderdaad zo snel op deze leeftijd :)
pi_205408261
Gefeliciteerd Nolita!
pi_205410691
Welkom en gefeliciteerd Nolita!

Wij waren gisteren in Naturalis. De kinderen keken hun ogen uit en vonden het fantastisch. Welpje was ook echt verdrietig toen we weg gingen, hij gebaarde "jammer". Maar bij bedtijd gebaarde en zei hij "blij" om aan te geven dat hij het een fijne dag vond. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 juli 2022 @ 08:58:36 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205419865
En ook mijn mannetje is alweer 3. Wat houd ik toch van dat lieve ondernemende ventje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205419956
Gefeliciteerd *O*
  vrijdag 22 juli 2022 @ 22:33:21 #135
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205427266
Gefeliciteerd!
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 19:48:00 #136
148247 taxibabe
pi_205435036
Gefeliciteerd Nolita en Ynske!

Wij hebben sinds vandaag Sam het Schaap slaaptrainer. Meneer is altijd zooo vroeg wakker, pff. De wakkertijd nu op 7.00 uur gezet, hem uitgelegd dat als Schaap nog rood of oranje is en de oogjes nog dicht zijn dat hij dan ook stil moet zijn. Is Schaap groen en de oogjes open, dan mag hij papa en mama roepen. Bij het naar bed gaan laten zien dat Schaap rood werd en de oogjes dichtgingen, en gevraagd wanneer hij ons mag roepen, hij zei Gaap ogen open en groen. O+ Hij heeft het net zelf ook in zijn eentje herhaald hoorde ik door de babyfoon: Groen mama roepen. _O_
Ben benieuwd morgenochtend :+
  zaterdag 23 juli 2022 @ 20:24:18 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205435351
Ongevraagd advies voor als het morgen mislukt: zet ‘m voorlopig op een haalbare tijd, voor succeservaringen en begrijpen hoe het werkt. Daarna met kleine stapjes naar een haalbare tijd. Hier stond is dus heel lang op 6:25 want dat lukte vaak net.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 juli 2022 @ 22:03:48 #138
208890 June.
Seriously?
pi_205436689
Een vriendin van me had dat schaap ook maar was geen succes.. Kind werd wakker van het mechanische geluid dat die ogen maken :D :')
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juli 2022 @ 22:07:30 #139
148247 taxibabe
pi_205436755
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:24 schreef Lemijn het volgende:
Ongevraagd advies voor als het morgen mislukt: zet ‘m voorlopig op een haalbare tijd, voor succeservaringen en begrijpen hoe het werkt. Daarna met kleine stapjes naar een haalbare tijd. Hier stond is dus heel lang op 6:25 want dat lukte vaak net.
Ah tnx! Gemiddeld wordt hij rond 6 uur wakker met uitschieters naar (veel) vroeger en soms naar later. Maar zeker met het warme weer was het de laatste dagen vooral vroeger..

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:03 schreef June. het volgende:
Een vriendin van me had dat schaap ook maar was geen succes.. Kind werd wakker van het mechanische geluid dat die ogen maken :D :')
Oh ik vond dat met het testen nog wel meevallen, maar had ze de schaap dan niet te vroeg ingesteld, want zo te horen had haar kind het dan ook niet echt nodig :?
pi_205437187
We hebben sam ook al een paar weken. Maar voorlopig wordt vooral de wekker functie gebruikt want we moeten meneer altijd wakker maken als hij naar de opvang moet. Dus nu blaat Sam om half 8.
Het helpt ook om hem 's avonds vlotter op bed te krijgen want "het schaapje slaapt ook al". Anders staat hij om 22u nog op zijn bed te springen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 22:41:33 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205437413
Wij hebben pam de pinguïn vanwege het ogenopengeluid van Sam. Onze dochter is er soms om 6 uur, soms pas om 8. En dan is het dus echt kut als om 6:45 die ogen open gaan en ze er wakker van schrikt terwijl het zondag is ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel zondag 24 juli 2022 @ 07:38:23 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205440178
Ik heb om die reden ook de pinguïn van Luvion gekozen. Die heeft overigens een best fel licht, maar daarom hebben we er een boekje voor gezet. Las ook mensen die er bij wijze van truitje een afgeknipte sok omheen hebben gedaan.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 07:56:31 #143
148247 taxibabe
pi_205440195
We hebben nog geen resultaat, hij had vannacht een nachtmerrie en was helemaal overstuur. Hij is uiteindelijk bij ons in bed beland..
  zondag 24 juli 2022 @ 10:01:54 #144
208890 June.
Seriously?
pi_205440718
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:07 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ah tnx! Gemiddeld wordt hij rond 6 uur wakker met uitschieters naar (veel) vroeger en soms naar later. Maar zeker met het warme weer was het de laatste dagen vooral vroeger..
[..]
Oh ik vond dat met het testen nog wel meevallen, maar had ze de schaap dan niet te vroeg ingesteld, want zo te horen had haar kind het dan ook niet echt nodig :?
Nee, wat tink ook zegt, soms gaan die ogen al open als je kind nog lekker ligt te slapen en het daar ineens wakker van schrikt. Hoeft niet eens zo vroeg voor te zijn.

Maar goed, weet er het fijne ook niet van want wij hebben niet zo'n ding.
Shine bright like a diamond.
  zondag 24 juli 2022 @ 10:04:42 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205440731
Hier nog geen schaap ofzo. Hij slaapt vaak tot 7.00 uur en blijft in z’n peuterbed liggen :s)
Uiteindelijk gaat hij roepen maar op een schappelijke tijd. Op de camera zien we achteraf weleens dat hij al wakker is, maar is hij eigenlijk stil.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 juli 2022 @ 10:09:58 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205440761
Kwart voor 6, 6 uur, soms 7 uur. Ik maak me er niet druk om. Het is wat het is. Soms komt hij bij me liggen om te knuffelen, soms ligt hij te spelen, en soms sta ik met m op. Ik denk niet dat sturen met zo'n wekker echt werkt op deze leeftijd.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 24 juli 2022 @ 13:48:29 #147
148247 taxibabe
pi_205442276
Als hij lekker rustig bij ons zou komen liggen zou ik het ook zo laten. Maar als hij wakker is dan staat hij ook aan, dat is soms best vermoeiend haha. Ach we proberen het met Sam en als het niet werkt dan so be it.
  FOK!fotograaf woensdag 27 juli 2022 @ 07:58:32 #148
148247 taxibabe
pi_205468616
Vanmorgen om iets over 7 werd ik geroepen door meneer: 'Mama, mamaaa! Gaap is groen, hij is aan! _O- O+
pi_205469187
Wij maken geen gebruik van een slaapwekker.
De heren ontwaken zo ergens tussen 6 en 8, verschilt per dag. Soms komen ze bij ons in bed liggen en soms gaan ze spelen op hun kamer of maken ze grote zus wakker en gaan ze met zn 3e spelen.
Ben benieuwd hoe dat volgende week op vakantie gaat haha!
pi_205469863
Hier op vakantie gaat het ideaal! De 7-jarige is als eerste wakker en gaat zelf jaar beneden om wat te spelen. Wanneer hij hoort dat Welpje ook wakker is haalt hij hem uit bed en gaan ze samen spelen. Wij slapen uit. *)
pi_205470737
Dat klinkt heerlijk lunapuella!

Hier is peuter altijd als eerste wakker, en zorgt er vervolgens voor dat de rest van het huis ook wakker wordt. :+ Rond 7 uur meestal, dat is nog te doen, maar in het weekend blijven we, als het kan, ieder een ochtend nog even liggen.
pi_205471964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 07:58 schreef taxibabe het volgende:
Vanmorgen om iets over 7 werd ik geroepen door meneer: 'Mama, mamaaa! Gaap is groen, hij is aan! _O- O+
O+
pi_205472321
Nou, het einde van de peutertijd van de oudste zit er aan te komen.. Vandaag het 'eindverslag' van de opvang ontvangen over de ontwikkeling. Intens wel hoor.
pi_205472643
Ja!
Ik vond het einde van het kdv ook echt heel intens! Over twee weken gaat ze een middag wennen op de bso. En als we volgende week thuis komen gaan de luier uit en niet meer aan…
pi_205472720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:22 schreef Loj het volgende:
Ja!
Ik vond het einde van het kdv ook echt heel intens! Over twee weken gaat ze een middag wennen op de bso. En als we volgende week thuis komen gaan de luier uit en niet meer aan…
Spannend!

Hier geen bso, alleen de basisschool.. Dus wordt echt wel heel anders, ook haar dagindelingen zeg maar.
pi_205472728
Qua zindelijkheid; gisteren hier succes gehad!

Nu afwachten of het vervolg gaat hebben of 't een ongelukje was...
pi_205472992
Vast gaat het goed komen toch ! Li zegt nu ook op vakantie dat ze volgende week het zonder luier gaat doen..

Li gaat een dag per week naar de bso. Het is een wat kleinere bso met slechts 20 kinderen, waaronder haar broers. Dus dat gaat vast goedkomen!
pi_205478883
Wat fijn dat er een succesvolle dag was qua zindelijkheid. Moet vast goedkomen dan, ze heeft nu laten zien dat ze het echt kan!

En Li gaat het vast ook goed doen zonder luier. En alweer wennen op de bso, wat worden ze ineens groot dan he!

Na de zomervakantie gaan de mannen hier ooķ een aantal keer wennen op de basisschool, na de herfstvakantie gaan ze al. Het lijkt nog ver weg maar eigenlijk is dat ook al best snel!
  FOK!fossiel donderdag 28 juli 2022 @ 21:39:07 #159
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205484890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Qua zindelijkheid; gisteren hier succes gehad!

Nu afwachten of het vervolg gaat hebben of 't een ongelukje was...
Vast! Hier ging het ook ‘per ongeluk’ een keertje goed en daarna hebben we zeker een 80% succesratio.

Overigens denk ik dat onze ‘omkoopstrategie’ met ijsjes toch ook wat heeft geholpen. Sorry dames van Big Little Feelings :@
Chick on a mission
pi_205495024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:53 schreef Loj het volgende:
Vast gaat het goed komen toch ! Li zegt nu ook op vakantie dat ze volgende week het zonder luier gaat doen..

Li gaat een dag per week naar de bso. Het is een wat kleinere bso met slechts 20 kinderen, waaronder haar broers. Dus dat gaat vast goedkomen!
Vandaag twee poepbroeken overdag. }:| Was juist alweer even een hele tijd geleden, grr..

Wat fijn dat Li terecht kan bij haar broers ook zeg!
pi_205495035
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:09 schreef aapieannie het volgende:
Wat fijn dat er een succesvolle dag was qua zindelijkheid. Moet vast goedkomen dan, ze heeft nu laten zien dat ze het echt kan!

En Li gaat het vast ook goed doen zonder luier. En alweer wennen op de bso, wat worden ze ineens groot dan he!

Na de zomervakantie gaan de mannen hier ooķ een aantal keer wennen op de basisschool, na de herfstvakantie gaan ze al. Het lijkt nog ver weg maar eigenlijk is dat ook al best snel!
Geeft het nog meer rust dat ze bij jou dan samen naar school gaan?
pi_205495041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:39 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Vast! Hier ging het ook ‘per ongeluk’ een keertje goed en daarna hebben we zeker een 80% succesratio.

Overigens denk ik dat onze ‘omkoopstrategie’ met ijsjes toch ook wat heeft geholpen. Sorry dames van Big Little Feelings :@
Hier steeds meer het idee dat het dus een ongelukje was dat het lukte van de week.. Hopelijk van de week nog even meer succesmomenten..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 30 juli 2022 @ 07:33:20 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205496800
Vandaag gaan we met de stoomtrein waar opa machinist is. Gister nog maar even een shirtje gemaakt voor de kleine man. O+

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205497627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Geeft het nog meer rust dat ze bij jou dan samen naar school gaan?
Het zal een heel stuk rustiger zijn in huis ja! Ze zijn er ook wel aan toe. Op de opvang hebben ze nu een werkboekje voorbereidend op groep 1 en dat vinden ze heel leuk om te doen dus dat is een goed teken.
Verder ben ik vooral heel benieuwd hoe ze het gaan doen. Ze komen in een andere klas wat een bewuste keuze is hoor. Als ze samen blijven voorzien we binnen 3 weken een overspannen juf, ze zijn best aanwezig met zn 2 haha!
  zaterdag 30 juli 2022 @ 10:59:43 #165
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205497728
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 07:33 schreef Ynske het volgende:
Vandaag gaan we met de stoomtrein waar opa machinist is. Gister nog maar even een shirtje gemaakt voor de kleine man. O+

[ link | afbeelding ]
Wat leuk zeg O+
pi_205509357
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:38 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Het zal een heel stuk rustiger zijn in huis ja! Ze zijn er ook wel aan toe. Op de opvang hebben ze nu een werkboekje voorbereidend op groep 1 en dat vinden ze heel leuk om te doen dus dat is een goed teken.
Verder ben ik vooral heel benieuwd hoe ze het gaan doen. Ze komen in een andere klas wat een bewuste keuze is hoor. Als ze samen blijven voorzien we binnen 3 weken een overspannen juf, ze zijn best aanwezig met zn 2 haha!
Bedoelde vooral dat ze elkaar nog hadden in de klas, niet alles nieuw is. :9 Maar dus juist in een andere klas, kan ik me op zich ook best voorstellen.. Fijn dat de optie er was!
pi_205509360
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 07:33 schreef Ynske het volgende:
Vandaag gaan we met de stoomtrein waar opa machinist is. Gister nog maar even een shirtje gemaakt voor de kleine man. O+

[ link | afbeelding ]
Hoe was het?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 juli 2022 @ 12:24:00 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205509901
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hoe was het?
Superleuk, hij durfde op de bok van de stoomlocomotief, mocht het vertreksein geven voor de trein toen iedereen al ingestapt was, kaartjes geknipt, in de pluche gezeten, en in de railbus.

Voor mij ook nostalgie want ik heb daar vanaf m'n 15e zelf ook rond gerend als conductrice.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205510784
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Bedoelde vooral dat ze elkaar nog hadden in de klas, niet alles nieuw is. :9 Maar dus juist in een andere klas, kan ik me op zich ook best voorstellen.. Fijn dat de optie er was!
Ooh op die manier haha!
Nouja we hebben de oudste ook al op school natuurlijk, die start na de vakantie in groep 5. Dus echt nieuw is naar school gaan niet, ook voor de heren niet. Ze kennen het gebouw al. Ze hebben zelfs hun klas al gezien ook. Het zal voor hun wel even wennen zijn dat ze onder schooltijd van elkaar gescheiden zijn maar in de pauze zien ze elkaar wel met buiten spelen. Ik vind het wel een fijn idee dat bij beide een vriendje van de peutergroep in de klas komt. Toch iets bekends!
pi_205524953
Ik kom me hier melden met onze zoon F van 30 juli 2020, mag in de post! Net twee geworden. Dikke draak, maar ook verlegen, maar al redelijk sterk door grote broer R van 7 jaar die elkaar steeds de tent uitmeppen. Leuk twee jongens >:) praten kan hij perfect, motorisch langzaam en onzeker en doet pas dingen als hij het zeker kan zoals lopen met 1,5 jaar. Bal gooien doet hij als een handballer met enorme kracht. Een gevoelig jongetje dat erg op mij gericht is en mijn kleine baby blijft O+ ik lees (en schrijf soms) graag de komende jaren weer hier mee
pi_205525316
Gefeliciteerd *O* klinkt als een heerlijke peuter
  FOK!fotograaf dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:39:36 #172
148247 taxibabe
pi_205526748
Gefeliciteerd en welkom Hilmo!

Kun je sommige updates van je kind ook terugdraaien? }:| :@
Meneer heeft volgens mij een fase geïnstalleerd die ik niet leuk vind. Alles is neeeeeeee, hij weigert sinds 3 dagen alle soorten ontbijt, de rest van de dag moet ik spelenderwijs eten naar binnen zien te krijgen. Hij gromt tegenwoordig en de stervende zwaan is ook favoriet... :(
pi_205527689
Ik weet het gewoon echt niet meer…

Ze heeft gisteren gewoon serieus de hele dag lopen krijsen omdat ze zonder luier moest lopen. Wat moet ik nou doen. Sorry, maar moet gewoon echt even keihard janken uit wanhoop hier! Ik heb nog 2 weken!

(Oh en we hebben Corona. Niet erg, weinig klachten, maar de oudste hoest en zit dus de rest van mijn vakantie thuis. Hoesten duurt bij hem eindeloos. Dus dat werkt ook niet mee voor mijn gemoedstoestand).
pi_205528276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:15 schreef Loj het volgende:
Ik weet het gewoon echt niet meer…

Ze heeft gisteren gewoon serieus de hele dag lopen krijsen omdat ze zonder luier moest lopen. Wat moet ik nou doen. Sorry, maar moet gewoon echt even keihard janken uit wanhoop hier! Ik heb nog 2 weken!

(Oh en we hebben Corona. Niet erg, weinig klachten, maar de oudste hoest en zit dus de rest van mijn vakantie thuis. Hoesten duurt bij hem eindeloos. Dus dat werkt ook niet mee voor mijn gemoedstoestand).
:*

Wat onwijs kut @Loj .. Hebben jullie al contact gehad met de huisarts hoe het nu met Li gaat met de zindelijkheid?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:43:01 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205528334
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:53 schreef Loj het volgende:
Vast gaat het goed komen toch ! Li zegt nu ook op vakantie dat ze volgende week het zonder luier gaat doen..

Li gaat een dag per week naar de bso. Het is een wat kleinere bso met slechts 20 kinderen, waaronder haar broers. Dus dat gaat vast goedkomen!
@Loj ik quote even je eigen positieve post. Misschien helpt het je nu ;)

En vergeet de 2 weken. Een kind laat zich niet tot dat soort termijnen dwingen. Als het niet lukt, komt het ook vast goed, echt waar. Besluit ze de dag ervoor dat ze zonder gaat ofzo. Denk aan de kanten waarop het allemaal nog kan gaan :)
pi_205537391
Je hebt gelijk hoor Quoi, positief blijven.

Maar het is even heel lastig. Het is nu dag 3 dat ze aan het krijsen is. Gisteren samen alle luiers weggegooid, behalve 4 luiers voor de nacht. Maar het helpt allemaal niet.

Contact is er geweest met de huisarts, maar we mogen nu niet langs omdat we Corona hebben.
pi_205538089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:17 schreef Loj het volgende:
Je hebt gelijk hoor Quoi, positief blijven.

Maar het is even heel lastig. Het is nu dag 3 dat ze aan het krijsen is. Gisteren samen alle luiers weggegooid, behalve 4 luiers voor de nacht. Maar het helpt allemaal niet.

Contact is er geweest met de huisarts, maar we mogen nu niet langs omdat we Corona hebben.
Oja, ook dat nog.. Zuur qua timing!

Hier ging het een goede week echt best wel goed. Maar de laatste dagen is het ramp. Ook ineens weer plassen in de luier/onderbroek, terwijl ze dat al weken niet meer gedaan heeft.
pi_205538121
Lastig Loj! Ik vond zindelijk ‘maken’ ook het rotste klusje uit de de opvoeding (bij zoon dan). Gewoon luiers was zoveel makkelijker dan al dat gedoe. Misschien boekjes uit de bieb laten halen en blijven uitleggen waarom het belangrijk is? Een onderbroek onder de luier schijnt soms ook effectief te zijn, dat voelt iig vies als ze dan plast. En de mooie onderbroeken dan niet gebruiken natuurlijk, die zijn voor als het beter gaat. Mijn meiden worden heel blij van nieuwe onderbroeken met bijvoorbeeld Minnie en Katrien (vooral Lala kan me dan uitgebreid bedanken voor de super mooie onderbroek :D ). Veel meer kun je niet doen denk ik. En ik zou wel even met school bespreken (zodra ze weer bereikbaar zijn) wat bij geen verbetering het plan is qua starten, vooral omdat een back-up scenario mij zelf rust zou geven. Succes en sterkte!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205546850
@taxibabe Nee helaas blijven die updates gewoon komen :D
Hoewel als ze extra lastig zijn zijn ze waarschijnlijk een andere (leuke) update aan het installeren.

Ik word vaak lichtelijk jaloers als ik mensen in een winkel zie met een peuter die wel gewoon rustig bij de ouders blijft. En wij hebben dan een tornado bij die rond rent en gaat krijsen als we een hand vasthouden.
Ik kan dus ook niet alleen met hem en de baby op pad. Beetje jammer soms.

Hij kan helaas ook de kraan openen van onze nieuwe regenton. De buitenkraan was nog te zwaar voor hem maar deze is geen probleem. Alleen het goed dichtdraaien is geen prioriteit voor hem :{
Ik vrees dat we dus ipv iets duurzaams eerder een duur stuk speelgoed hebben gekocht :')
  FOK!fotograaf donderdag 4 augustus 2022 @ 13:37:12 #180
148247 taxibabe
pi_205546877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:33 schreef Bottoms_up het volgende:
@:taxibabe Nee helaas blijven die updates gewoon komen :D
Hoewel als ze extra lastig zijn zijn ze waarschijnlijk een andere (leuke) update aan het installeren.

Ik word vaak lichtelijk jaloers als ik mensen in een winkel zie met een peuter die wel gewoon rustig bij de ouders blijft. En wij hebben dan een tornado bij die rond rent en gaat krijsen als we een hand vasthouden.
Ik kan dus ook niet alleen met hem en de baby op pad. Beetje jammer soms.

Hij kan helaas ook de kraan openen van onze nieuwe regenton. De buitenkraan was nog te zwaar voor hem maar deze is geen probleem. Alleen het goed dichtdraaien is geen prioriteit voor hem :{
Ik vrees dat we dus ipv iets duurzaams eerder een duur stuk speelgoed hebben gekocht :')
Ah herkenbaar :') 2 regentonnen waren laatst helemaal leeg en het terras nat....
pi_205547042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:37 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ah herkenbaar :') 2 regentonnen waren laatst helemaal leeg en het terras nat....
Pfoe daar ben je ook blij mee dan. Wij hebben er gelukkig maar eentje maar ik zou ook not amused zijn als die helemaal leeg gaat in een keer. Nu is hij nog lang niet vol maar er kan 500l in :X
Hij lult zich er ook telkens uit. Als ik zeg dat het niet mag krijg ik terug "ik MOET even water..." Uh, nee dus gast.
  FOK!fotograaf donderdag 4 augustus 2022 @ 16:38:34 #182
148247 taxibabe
pi_205548180
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Pfoe daar ben je ook blij mee dan. Wij hebben er gelukkig maar eentje maar ik zou ook not amused zijn als die helemaal leeg gaat in een keer. Nu is hij nog lang niet vol maar er kan 500l in :X
Hij lult zich er ook telkens uit. Als ik zeg dat het niet mag krijg ik terug "ik MOET even water..." Uh, nee dus gast.
Mijn man vult de gieters met regenwater om de planten water te geven, dus meneer doet papa na. Hij had een lege fles te pakken, fles vullen en dan de planten water geven. :') In het begin deed hij de kraan nog wel dicht, maar toen ik later binnen bezig was dus niet meer.. }:|
pi_205551283
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:33 schreef Bottoms_up het volgende:
@:taxibabe Nee helaas blijven die updates gewoon komen :D
Hoewel als ze extra lastig zijn zijn ze waarschijnlijk een andere (leuke) update aan het installeren.

Ik word vaak lichtelijk jaloers als ik mensen in een winkel zie met een peuter die wel gewoon rustig bij de ouders blijft. En wij hebben dan een tornado bij die rond rent en gaat krijsen als we een hand vasthouden.
Ik kan dus ook niet alleen met hem en de baby op pad. Beetje jammer soms.

Hij kan helaas ook de kraan openen van onze nieuwe regenton. De buitenkraan was nog te zwaar voor hem maar deze is geen probleem. Alleen het goed dichtdraaien is geen prioriteit voor hem :{
Ik vrees dat we dus ipv iets duurzaams eerder een duur stuk speelgoed hebben gekocht :')
:X
pi_205551343
Wij zijn op vakantie en ik vind er echt geen klap aan. Hij moet wennen, is niet helemaal in orde en heeft het warm en dat resulteert in de hele dag jengelen, niks leuk vinden of maar heel kort, dutjes overslaan en 's avonds pas ver na achten slapen, elke maaltijd half laten staan en dan een half uur later zeuren om crackers en zeggen dat hij wil slapen zodat hij zijn speen mag en dan toch spelen, zodat we weer ruzie hebben om die speen. En de leuke momenten zijn echt schaars :'( :'(
Oh en baby zit midden in een eeuwigdurend sprongetje en heeft het ook warm o|O
pi_205551396
Niet te vergeten, mijn man en ik vitten alleen maar op elkaar en ik zit ook nog steeds te klooien met die flesjes dus ik heb nog geen glas wijn van dichtbij gezien :'(
pi_205552165
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:25 schreef B.ertha het volgende:
Niet te vergeten, mijn man en ik vitten alleen maar op elkaar en ik zit ook nog steeds te klooien met die flesjes dus ik heb nog geen glas wijn van dichtbij gezien :'(
:* Hopelijk kunnen jullie 't een beetje doorbreken vandaag of morgen...
pi_205552177
Nog twee weken! Dan fietsen wij hier het topic uit.

pi_205552470
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:33 schreef Bottoms_up het volgende:
@:taxibabe Nee helaas blijven die updates gewoon komen :D
Hoewel als ze extra lastig zijn zijn ze waarschijnlijk een andere (leuke) update aan het installeren.

Ik word vaak lichtelijk jaloers als ik mensen in een winkel zie met een peuter die wel gewoon rustig bij de ouders blijft. En wij hebben dan een tornado bij die rond rent en gaat krijsen als we een hand vasthouden.
Ik kan dus ook niet alleen met hem en de baby op pad. Beetje jammer soms.

Hij kan helaas ook de kraan openen van onze nieuwe regenton. De buitenkraan was nog te zwaar voor hem maar deze is geen probleem. Alleen het goed dichtdraaien is geen prioriteit voor hem :{
Ik vrees dat we dus ipv iets duurzaams eerder een duur stuk speelgoed hebben gekocht :'

Mijn 5 en 6 jarige spelen nog steeds met het water van de regenton en wij hebben de hoop opgegeven dat we het water ooit ergens anders voor kunnen gebruiken.
On the bright side: ze spelen ik ieder geval niet met kraanwater.

Het wordt interessant wanneer er een muis verdrinkt in de regenton, jij dat niet in de gaten hebt en ze dan alsnog met het water gaan spelen #goedvoordeweerstand?
pi_205554024
Haha, mijn kids en een regenton… ik denk dat het hetzelfde zou gaan.

Balen Bertha, maar op naar een nieuwe dag!

Leuke foto NJ, hier nog een kleine vier weken. Merk jij ook dat ze nu echt geen peuter meer is? Hier op de zindelijkheid na dan ;)

Update zindelijkheid, ze huilt niet meer zonder luier, houd nu zo lang mogelijk haar plas op (tot ‘s avonds wat dan krijgt ze een luier zoals mevrouw zelf zegt) om dan op de grond te plassen, want dat red ze natuurlijk niet. Toen we gisteren even een rondje gingen fietsen wou ze geen luier voor de zekerheid, dus dat is positief. Maar dus nog geen succesjes hier :’(
Vandaag komt er, tegen mijn principes in, een zindelijk binnen een week box binnen.
pi_205555815
Pfoe Bertha dat klinkt idd niet echt relaxed. Veel sterkte en hopelijk krijg je snel betere dagen.

Dat is al echt een hele dame NJ!

Hopelijk lukt het met de box toch nog op tijd loj. Lijkt me echt stresserend.

Ik ga vandaag het eerste Sinterklaas cadeau ophalen (marktplaats). Je kan maar beter op tijd beginnen toch? :7
pi_205556137
Poeh die zindelijkheid. Wat een ellende bij de oudste. Niet zindelijk in groep 1 en kwam elke dag met natte onderbroek thuis. Heeft dik half jaar geduurd ofzo. Poepen durft hij sinds groep 3/4 pas op school. Nacht zindelijk pas met 6, door plaswekker aan te schaffen. Toen ging het snel. Dat gaan we bij F veel eerder inzetten voor de nacht. Al het spul hebben we nog. Wat is dat voor een box Loj? Ik vermoed dat we met F ook weer een lastig geval hebben aangezien hij ook zo laat liep en niet op loopfiets wil bijv (Puky) waar R (oudste) met 1,5 al echt op zat.

Wat een drama Bertha! Dat klinkt echt waardeloos. Hier gaat alles op vakantie wel ok al zitten de jongens elkaar steeds in de weg. Ritme voor de middagdut, 1 op 1 tijd, op tijd eten en drinken maakt het nog wel te doen. Maar ontspannen met twee kids op bv vakantie no way. En F wordt steeds meer een draak. Gillen, kapot gooien (gister een glas dat hij bewust gooide! ), Bijten, trekken, poeh. Ik weet nog dat ik het vanaf 2 steeds pittiger vond met dieptepunt 3,5 jaar, wat vond ik dat stom.
pi_205557028
Ik wil een petje voor mijn neefje kopen als verrassing maar ik heb geen enkel idee van maten. Kunnen de ouders hier mij helpen? Zit ik bij deze met EU maat 50 bijv. goed?

Edit: Neefje wordt in september 2.

[ Bericht 6% gewijzigd door dimmak op 05-08-2022 15:18:43 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205557288
Hoe oud is dat neefje? Het zonnehoedje van mijn zoontje van 4 maanden is 46/48 en valt ruim op mijn flinke jongen. De pet van mijn peuter is maat 56 maar valt ook ruim. Hun kledingmaten zijn 68 en 104 dus ik zou zeggen dat een pet maat 50 geschikt zou zijn voor precies er tussenin dus kledingmaat 86.
pi_205557349
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:10 schreef B.ertha het volgende:
Hoe oud is dat neefje? Het zonnehoedje van mijn zoontje van 4 maanden is 46/48 en valt ruim op mijn flinke jongen. De pet van mijn peuter is maat 56 maar valt ook ruim. Hun kledingmaten zijn 68 en 104 dus ik zou zeggen dat een pet maat 50 geschikt zou zijn voor precies er tussenin dus kledingmaat 86.
Ohja, dat is wel handig. Hij wordt bijna 2 jaar.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:36:06 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_205557978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:19 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ohja, dat is wel handig. Hij wordt bijna 2 jaar.
quote:
Kinderen van 1,5 tot 2 jaar hebben een gemiddelde hoofdomtrek van 49 tot 51 cm. De meest voorkomende omtrek bij kinderen van 2 tot 4 jaar is 51 tot 53 cm. Een kinderfietshelm met een grootte van 48 tot 52 cm is voor de meeste kinderen in deze leeftijdsgroep dus een uitstekende keuze.
Ik zou voor een maatje 52 gaan, tenzij hij een uitzonderlijk grote of kleine schedel heeft.
disclaimer
pi_205558020
Dit alles zo lezend tel ik echt mijn zegeningen met Lily. Die slaapt tot 8.30, luistert goed als we iets van haar vragen, zegt de hele dag hoeveel ze van me houdt, is super lief voor Elvie (Elvie is niet zo lief voor haar..), was met 3 dagen zindelijk en nu na 4 maanden ook al 's nachts. Haar kieskeurigheid met eten is enorm opgeklaard, ze eet nu zonder gejammer en proeft uit zichzelf geregeld dingen die ze niet kent of niet lust. Fietsen wil ze dan weer echt niks over weten. En ze ligt nog altijd geregeld overhoop met haar vader, maar die ergert zich ook wel echt aan allerlei normaal peutergedrag. Dus ik snap dat dat mega irritant is voor haar.

Verder is het nog steeds zo'n popje,
met haar prinsessenjurken .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:46:16 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_205558039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:43 schreef Rebubbled het volgende:
Dit alles zo lezend tel ik echt mijn zegeningen met Lily. Die slaapt tot 8.30, luistert goed als we iets van haar vragen, zegt de hele dag hoeveel ze van me houdt, is super lief voor Elvie (Elvie is niet zo lief voor haar..), was met 3 dagen zindelijk en nu na 4 maanden ook al 's nachts. Haar kieskeurigheid met eten is enorm opgeklaard, ze eet nu zonder gejammer en proeft uit zichzelf geregeld dingen die ze niet kent of niet lust. Fietsen wil ze dan weer echt niks over weten. En ze ligt nog altijd geregeld overhoop met haar vader, maar die ergert zich ook wel echt aan allerlei normaal peutergedrag. Dus ik snap dat dat mega irritant is voor haar.

Verder is het nog steeds zo'n popje,
met haar prinsessenjurken .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik dacht op de middelste foto even dat ze op de punten van haar tenen balanceerde, als een ballerina _O- komt vast door de tutu-achtige jurk.
Prachtige meid! (de kleine ook trouwens ;))
disclaimer
pi_205558072
Hahaha, nooit te vroeg voor een balletcarrière.

Ze zat op dansles, maar de laatste lessen van het seizoen zat ze enkel uit protest op de grond. Dus daar gaan we maar niet meer heen. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205558869
Als de pet met klittenband kleiner te maken is, lijkt 52 me ook een goede keuze. Dan kan hij er lekker lang mee doen.

@Rebubbled, ga jij eens weg met dat perfecte kind :{w ;)
pi_205559755
Kan je niet stiekem zijn hoofd meten? Mijn peuter met mini hoofd zou verzuipen in een 52 :P

Ik zou wel een dagje willen ruilen rebubbled, lijkt me zalig. Maar daarna wil ik toch mijn eigenwijze kerel terug O+
De mannen in vriends familie zijn allemaal dwars en eigenwijs. Het is soms heerlijk om hem te zien worstelen met een mini versie van zichzelf :D Weet hij ook eens hoe het is! Nadeel is wel dat ik er twee heb...

Wij hebben vakantie. Als in peuter is twee weken thuis wegens vakantiesluiting kdv. Gelukkig is mijn vriend ook vrij.

Hoe ging het verder vandaag Bertha?
pi_205559985
Redelijke nacht gehad, volop paracetamol erin gestopt en mijn man heeft een autorit gemaakt voor een gegarandeerde middagdut, dus we hebben ook een paar leuke momenten gehad ^O^ hij was nog een paar keer flink lastig maar het is vooruitgang :+
pi_205569038
Mijn kleine grote dame is vanaf morgen een kleuter! Hoe dan? De afgelopen 4 jaar zijn zo snel voorbij gegaan.

Ze vond het vandaag al feest want ze kreeg per post een groot pakket met een paw patrol ballon. De rest van de dag moest die overal mee naartoe O+
pi_205570900
Gefeliciteerd Takkie *O*
pi_205572173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:56 schreef Loj het volgende:
Haha, mijn kids en een regenton… ik denk dat het hetzelfde zou gaan.

Balen Bertha, maar op naar een nieuwe dag!

Leuke foto NJ, hier nog een kleine vier weken. Merk jij ook dat ze nu echt geen peuter meer is? Hier op de zindelijkheid na dan ;)

Update zindelijkheid, ze huilt niet meer zonder luier, houd nu zo lang mogelijk haar plas op (tot ‘s avonds wat dan krijgt ze een luier zoals mevrouw zelf zegt) om dan op de grond te plassen, want dat red ze natuurlijk niet. Toen we gisteren even een rondje gingen fietsen wou ze geen luier voor de zekerheid, dus dat is positief. Maar dus nog geen succesjes hier :’(
Vandaag komt er, tegen mijn principes in, een zindelijk binnen een week box binnen.
Op de zindelijkheid na: heel erg!

Sociaal-emotioneel kan en moet ze echt nog wel veel leren uiteraard. Huilen als ze haar zin niet krijgt om de kleinste dingen, bepaalde jaloezie e.d. maar dat hoort er natuurlijk ook wel bij. We hebben net van de week het eindverslag van de opvang gehad ook; echt een kleuter inmiddels is ook hun conclusie.

Helpt ook mee dat haar woordenschat echt idioot groot is. Ze wordt heel vaak echt ouder geschat doordat ze echt hele verhalen, complete zinnen met allerlei 'moeilijke' woorden gebruikt. Valt ons niet zo op, je weet niet beter.. Maar ze praat beter dan de gemiddelde 5-6 jarige krijgen we te horen.. Zien of dat zo blijft, tussen het piepen en janken door. :9

Fijn dat het huilen inmiddels minder is, stap vooruit!

Ben benieuwd naar je ervaring met de box..
Hier twee droge nachten gehad hier! Maar ja, de ongelukjes, die vind ik belangrijker dan de nachten.
(eer)gisteren weer een drol waar een bouwbakker jaloers van zou worden. Broek met een dikke bult en mevrouw die zegt "Ik voelde het niet!" ..

Ja echt niet, dit was een aambeiwaardige drol.
pi_205572234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:43 schreef Rebubbled het volgende:
Dit alles zo lezend tel ik echt mijn zegeningen met Lily. Die slaapt tot 8.30, luistert goed als we iets van haar vragen, zegt de hele dag hoeveel ze van me houdt, is super lief voor Elvie (Elvie is niet zo lief voor haar..), was met 3 dagen zindelijk en nu na 4 maanden ook al 's nachts. Haar kieskeurigheid met eten is enorm opgeklaard, ze eet nu zonder gejammer en proeft uit zichzelf geregeld dingen die ze niet kent of niet lust. Fietsen wil ze dan weer echt niks over weten. En ze ligt nog altijd geregeld overhoop met haar vader, maar die ergert zich ook wel echt aan allerlei normaal peutergedrag. Dus ik snap dat dat mega irritant is voor haar.

Verder is het nog steeds zo'n popje,
met haar prinsessenjurken .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaloers sneer: Wacht maar tot de puberteit!

Haha, nee, zonder dollen; het klinkt alsof je het echt hebt getroffen! Soms is dat uiteraard ook aan je eigen rust, reinheid en regelmaat te wijten, soms heb je gewoon geluk of pech denk ik..

Zeker als ik het ook zo hoor/lees van ouders met meerdere kinderen waarbij het bij de jongste ineens een drama is. Terwijl je niks anders doet dan je bij de oudste deed. Bepaalde gedachten of angsten zijn soms zo lastig er uit te krijgen bij je kind.
pi_205572239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:50 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha, nooit te vroeg voor een balletcarrière.

Ze zat op dansles, maar de laatste lessen van het seizoen zat ze enkel uit protest op de grond. Dus daar gaan we maar niet meer heen. :')
Hier ook al een jaar dansles! Meestal is het lachen, springen en weinig van de pasjes.. Maar ze vind het hier helemaal het einde. Je ziet er het er soms niet aan af, maar ze vraagt meermaals per week of het alweer tijd is voor dansles..

En voor die 15 euro per maand. :9
pi_205572246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:41 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn kleine grote dame is vanaf morgen een kleuter! Hoe dan? De afgelopen 4 jaar zijn zo snel voorbij gegaan.

Ze vond het vandaag al feest want ze kreeg per post een groot pakket met een paw patrol ballon. De rest van de dag moest die overal mee naartoe O+
Gefeliciteerd met S. ! O+
  FOK!fotograaf zondag 7 augustus 2022 @ 19:08:30 #208
148247 taxibabe
pi_205575231
Gefeliciteerd Takkie!!

Wij zijn vandaag bij de minizoo/speelparadijs om de hoek geweest! Het was echt superleuk weer, rondje dieren gedaan en daarna heeerlijk spelen in de waterspeeltuin en springen op de luchttrampoline! O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205575869
Gefeliciteerd Takkie!

Leuke foto's taxibabe. Zo'n trampoline is hier ook favoriet. En hij zou zo mee kunnen doen aan de nieuwe game of thrones spinoff serie :D
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:43:11 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205576363
Wat een heerlijke bos blonde krullen @taxibabe O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  FOK!fotograaf zondag 7 augustus 2022 @ 22:18:53 #211
148247 taxibabe
pi_205576582
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Takkie!

Leuke foto's taxibabe. Zo'n trampoline is hier ook favoriet. En hij zou zo mee kunnen doen aan de nieuwe game of thrones spinoff serie :D
Haha nu je het zegt!

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:43 schreef Mariposas het volgende:
Wat een heerlijke bos blonde krullen @:taxibabe O+
Tnx, mooi hè! We krijgen er ook bijna dagelijks opmerkingen over! O+ O+ O+
pi_205576960
Oh wat was onze dame jarig vandaag! We hebben meerdere keren haar zuchtend horen zeggen dat ze zo’n fijne dag had O+ Oké, toen haar ballon buiten wegvloog was ze minder blij :|W

Morgen laatste keer kdv. Nog een keer haar verjaardag vieren en trakteren. En dan na de vakantie naar school.

Ik heb echt genoten van haar peutertijd. Mooi om te zien hoe ze van totaal afhankelijk al zoveel zelfstandiger en eigenwijzer worden. Hoe ze op haar manier de wereld aan het ontdekken is.
Voor de puberteit ga ik me maar vast schrap zetten want tot nu toe is ze veels te leuk O+ Dat moet zich een keer gaan keren :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een deel; tot snel in het volgende topic!
Voor de rest; veel plezier met jullie peuters die de wereld ontdekken! O+
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:01:05 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205578703
Gefeliciteerd! Waar heb je die jurk vandaan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205584183
Taxi wat is hij groot geworden, allemachtig!! Wat een geweldig haar. O+

Gefeliciteerd Takkie! Op naar school. Hoe is het wennen gegaan?

NJ, ik denk ook dat veel gewoon mazzel hebben is hoor. Dat zie ik nu we een tweede hebben die met veel dingen heel anders is. Die slaapt en eet namelijk gewoon goed, itt Lily als baby.

Wat leuk dat dansles bij jullie wel nog een succes is. Misschien proberen we het wel weer in September. Voor het einde van het vorige seizoen zat ze net in de meeste emoties rondom Elvie.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205584936
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:01 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd! Waar heb je die jurk vandaan?
Stof gevonden op internet en een vriendin lief aangekeken :)
  FOK!fotograaf dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:59:32 #216
148247 taxibabe
pi_205585953
Klinkt als een heerlijke verjaardag Takkie! Dat de ballon wegvliegt is ook niet leuk..

Rebubbled, ja hij is echt groot _O- , maar ook in zijn hele doen en laten is hij de laatste maand echt enorm gegroeid. O+ (al had hij van mij nog wel wat langer klein mogen blijven :@ ) Op de camping was een jongetje dat 2 maand jonger was, qua lengte ongeveer hetzelfde maar was in gedrag en bewegen een stuk jonger, echt nog een peuter. Terwijl Thomas al richting kleuter lijkt te gaan, veel mensen denken ook dat hij al bijna 4 is. :')
pi_205586958
Gefeliciteerd Takkie! Wat fijn dat ze zo van haar dag heeft genoten. O+

Wij zijn toch maar begonnen met het aanpakken van de zindelijkheid. Luier uitgedaan en geen nieuwe aangetrokken, Welpje uitgelegd wat hij moet doen, potje en wc laten zien... Voorlopig resultaat: binnen 2 minuten een natte broek. :') Maar we gaan door, we moeten er even doorheen, toch?
pi_205591512
Vijf natte broeken later heeft hij vandaag toch maar mooi 3x op het potje en 1x op de wc geplast en gepoept. Trots! *O*
pi_205595513
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:44 schreef Rebubbled het volgende:
Taxi wat is hij groot geworden, allemachtig!! Wat een geweldig haar. O+

Gefeliciteerd Takkie! Op naar school. Hoe is het wennen gegaan?

NJ, ik denk ook dat veel gewoon mazzel hebben is hoor. Dat zie ik nu we een tweede hebben die met veel dingen heel anders is. Die slaapt en eet namelijk gewoon goed, itt Lily als baby.

Wat leuk dat dansles bij jullie wel nog een succes is. Misschien proberen we het wel weer in September. Voor het einde van het vorige seizoen zat ze net in de meeste emoties rondom Elvie.
Geluk dwing je in meer of minder mate ook af! Uiteindelijk heb je 't beiden nodig..

Ze gaven hier aan dat ze meestal vanaf een leeftijd of 4 á 5 de 'lessen' echt beter begrijpen.
pi_205597753
Ietsje te laat, maar nog gefeliciteerd Takkie!

Tot over 3 weken!
pi_205602582
We zijn hier aan het kijken voor 'n nieuw bed voor onze bijna kleuter, zodat haar peuterbed door kan naar het kleine zusje.
pi_205606458
Takkie nog gefeliciteerd en tot in het kleutertopic!

Wij zijn alweer een paar dagen terug van vakantie. Hebben een heerlijke week op de camping van duinrell gehad. Ik zag er best tegen op, het was de 1e vakantie dat we met zn 5e echt weg gingen. Maar het is zo fijn geweest!
De kinderen zijn alle 3 echt heel lief geweest, veel spelen goed eten en lekker uitslapen.
De jongens sliepen samen en een bedstee zo leuk! We hoorden elke ochtend mamaaa ik ben wakker!
Het is me allemaal meegevallen met die twee op vakantie, thuis zijn ze best veel namelijk. En natuurlijk werd er soms gehuild om kleine dingen maar dat valt in het niet naast de fijne momenten. En omdat ze best onhandig zijn had ik heeeel veel pleisters plakken voorzien. Maar op 1 ongelukje na, waar Jeremy ook nog eens zelf niks aan kon doen is de verbanddoos in de tent gebleven. Volgend jaar weer!
pi_205633241
Mijn peuter is een weekendje met mn man kamperen op een camping 2 kilometer hier vandaan :D. Klein tentje, alle spullen mee in de bakfiets _O- . Net weer even gebeld en ze hebben het zo onwijs leuk. Hij is heerlijk aan het spelen, heeft ontzettend goed geslapen in het tentje en geniet echt even van 1 op 1 met papa.
pi_205633259
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:09 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn peuter is een weekendje met mn man kamperen op een camping 2 kilometer hier vandaan :D. Klein tentje, alle spullen mee in de bakfiets _O- . Net weer even gebeld en ze hebben het zo onwijs leuk. Hij is heerlijk aan het spelen, heeft ontzettend goed geslapen in het tentje en geniet echt even van 1 op 1 met papa.
Ah, wat klinkt dat heerlijk. O+
pi_205635643
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:09 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn peuter is een weekendje met mn man kamperen op een camping 2 kilometer hier vandaan :D. Klein tentje, alle spullen mee in de bakfiets _O- . Net weer even gebeld en ze hebben het zo onwijs leuk. Hij is heerlijk aan het spelen, heeft ontzettend goed geslapen in het tentje en geniet echt even van 1 op 1 met papa.
Leuk idee zo zeg! Kwam hij er zelf mee, of jullie idee?
pi_205637484
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Leuk idee zo zeg! Kwam hij er zelf mee, of jullie idee?
Het was het idee van mijn man, is ontstaan tijdens onze vakantie in juni. Bas vind kamperen namelijk echt geweldig om te doen, dus waarom in augustus niet nog een keer :D

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 16-08-2022 02:23:49 ]
pi_205648899
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:09 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn peuter is een weekendje met mn man kamperen op een camping 2 kilometer hier vandaan :D. Klein tentje, alle spullen mee in de bakfiets _O- . Net weer even gebeld en ze hebben het zo onwijs leuk. Hij is heerlijk aan het spelen, heeft ontzettend goed geslapen in het tentje en geniet echt even van 1 op 1 met papa.
Ohh wat een leuk idee!!

NJ, welk bed hebben jullie op het oog? Hier destijds meteen voor een eenpersoons gegaan waarbij een zijkant dicht is met spijltjes. Dan konden we hem eventueel met de open kant naar de muur toe zetten als ze eruit zou vallen. Maar dat bleek niet nodig.

Luna hoe is het nu met de zindelijkheid?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205649070
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:22 schreef Rebubbled het volgende:
Luna hoe is het nu met de zindelijkheid?
Het gaat behoorlijk goed! Qua plas lijkt hij al praktisch zindelijk, hij had de eerste twee dagen wat ongelukjes maar sindsdien al niet meer. Poep gaat moeizamer, hij heeft 2x op het potje gepoept maar heeft ook regelmatig poepbroeken. Dat is nog een work in progress dus. Maar we belonen met stickers en dat werkt erg motiverend, en we zijn tenslotte pas een week bezig. Dus het komt vast wel goed.
pi_205649411
Leuk zeg, kamperen!

Welk matras hebben jullie in het bed? 90*200. Ik heb gewoon ons logeermatras erin gelegd maar dat is veel te lomp en zwaar om vaak te verschonen
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:26:20 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205651055
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:57 schreef B.ertha het volgende:
Leuk zeg, kamperen!

Welk matras hebben jullie in het bed? 90*200. Ik heb gewoon ons logeermatras erin gelegd maar dat is veel te lomp en zwaar om vaak te verschonen
Een relatief dunne van Ikea. Maar ik verschoon mijn dochters bed niet vaker dan dat van ons eigenlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205661507
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:22 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ohh wat een leuk idee!!

NJ, welk bed hebben jullie op het oog? Hier destijds meteen voor een eenpersoons gegaan waarbij een zijkant dicht is met spijltjes. Dan konden we hem eventueel met de open kant naar de muur toe zetten als ze eruit zou vallen. Maar dat bleek niet nodig.

Luna hoe is het nu met de zindelijkheid?
Een halfhoogslaper, dit idee:



Qua hoogte wel zo dat we er zelf nog goed in kunnen kijken en bij kunnen voor het verschonen zonder 'n circus te worden. Maar ruimte er onder voor 'n lees- of speelhoekje o.i.d.

90x200 ook. Dan kan 't peuterbed naar de dreumes (bijna peuter) en zitten we voorlopig goed!
pi_205669066
Ik 'verlaat' jullie voor twee weekjes. :9 Onze peuter is nu een kleuter! Over twee weken is de dreumes een peuter, dus mag ik hier weer meer meeschrijven. Dan gaan we van S. naar s. *)
pi_205669898
Mededeling: Li is zindelijk, poep en plas, maar alleen op het potje. Ze gaat pas als ze elf is de wc. Einde mededeling.

Vandaag haar zo ver gekregen om op het toilet te zitten (met wcverkleiner). Ze kwam vervolgens aangelopen met de wcverkleiner om haar nek als nieuwe ketting. Voelen jullie hem aankomen? Die kregen we er niet meer af, hebben we (heel voorzichtig) kapot gezaagd. En volgens Li gaat ze nu pas op de wc als ze 11 is, want dan gaat ze trouwen met een ridder….

Nog vier dagen…..
pi_205670255
O @Loj, wat een verhaal! Het was vast een hoop stress op het moment zelf maar ik moest er ook wel erg om lachen _O-

Welpje had vandaag zijn eerste volledig droge dag waarbij hij óók op het potje poepte *O*
pi_205670425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:30 schreef Loj het volgende:
Mededeling: Li is zindelijk, poep en plas, maar alleen op het potje. Ze gaat pas als ze elf is de wc. Einde mededeling.

Vandaag haar zo ver gekregen om op het toilet te zitten (met wcverkleiner). Ze kwam vervolgens aangelopen met de wcverkleiner om haar nek als nieuwe ketting. Voelen jullie hem aankomen? Die kregen we er niet meer af, hebben we (heel voorzichtig) kapot gezaagd. En volgens Li gaat ze nu pas op de wc als ze 11 is, want dan gaat ze trouwen met een ridder….

Nog vier dagen…..
*O* voor zindelijke Li!
Op school zijn kleine wc-tjes dat kan voor een peuter/kleuter toch weer heel anders zijn dan zo’n grote wc. Komt vast goed! :*
pi_205671186
Jeetje Loj, ze maakt er wel een goed verhaal van op deze manier. :D Hopelijk is ze over een paar dagen vergeten dat ze tot haar 11de wilde wachten. Wat zou ze doen als er geen potje tot haar beschikking is? Het gewoon laten gaan?

Onze peuter is me er eentje. Nog altijd het tegenovergestelde van kleuter. Heel avontuurlijk, nergens bang voor, en dat is soms een behoorlijke uitdaging met een grote zus die haar wil tegenhouden als ze weg gaat lopen tijdens het afwassen op de camping enzo..
Ze praat en doet alles exact na van grote zus. (Als ik haar papegaai noemt zegt ze nee mama, ik geen Papegaai, ik L. :Y ). Grote zus heeft van een vriendinnetje een liedje geleerd. 'ik ga zwemmen in Bacardi lemon' (vreselijk!!) en peuter roept dit nu ook iedere dag als we gaan zwemmen. 'ik ga zwemmen in cardi lemon'. :{w
Ze zwemt al behoorlijk met haar vleugeltjes en probeert de zwemslagen van grote zus uit.
En de mini disco op de camping is het einde, zodra ze de muziek hoort rent ze er al vandoor want ze kan bij de tent niet dansen zegt ze. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 17-08-2022 22:57:24 ]
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:54:45 #237
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205671294
Ik vraag me af hoe lastig het wordt op school, Loj. Misschien dat ze gewoon naar de wc gaat daar als ze ziet dat iedereen dat doet, soort van vreemde ogen dwingen.
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 23:01:06 #238
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205671345
Koert is nu bezig met 'stiekeme' dingen, vind ik ineens speelgoedblokjes in de prullenbak, een hoop dominosteentjes in een willekeurige la, van de week vond ik in de supermarkt ineens een speelgoedwortel in de boodschappentas :') een lol dat hij had! :D
pi_205672269
Hoi iedereen :W

Onze A. is afgelopen dinsdag 2 jaar geworden en we gaan hier ook eens meelezen!

pi_205690704
Welkom Sunshine! Ik hou zo van de naam van je peuter O+

Oké, Li is plaszindelijk op de wc en poepzindelijk op het potje. Nog 1 drempel voor dit weekend en dan gaat ze dus echt naar school :o
pi_205690716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:16 schreef Loj het volgende:
Welkom Sunshine! Ik hou zo van de naam van je peuter O+

Oké, Li is plaszindelijk op de wc en poepzindelijk op het potje. Nog 1 drempel voor dit weekend en dan gaat ze dus echt naar school :o
Topper is het! Last-minute gewoon even fixen!
pi_205692561
Zo dat inderdaad!
Maar het heeft wel wat tranen gekost…

De nacht laat ik nog heel even wat het is. Ze spaart nog wel veel op om ‘s nachts in haar luier te plassen. Dat pakken we wel op als ze op de basisschool gewend is.
pi_205692566
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:16 schreef Loj het volgende:
Welkom Sunshine! Ik hou zo van de naam van je peuter O+

Oké, Li is plaszindelijk op de wc en poepzindelijk op het potje. Nog 1 drempel voor dit weekend en dan gaat ze dus echt naar school :o
Dat is fijn! *O*
pi_205692576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:17 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Topper is het! Last-minute gewoon even fixen!
Hoe gaat het bij jullie met het zindelijk worden?
pi_205702215
Peuter is gisteren op een bij gaan staan. Recht in zijn dikke teen gestoken. Angel eruit halen was even gedoe maar na een uurtje was hij weer vrolijk aan het rondrennen. Ik hoop alleen dat hij nu geen angst krijgt voor bijen.
Vorig jaar was hij ook gestoken door een wesp maar toen was hij een heel stuk jonger en dat weet hij niet meer.
We hebben wel uitgelegd dat ze niet snel steken maar we hebben er best veel in de tuin want lavendel.
pi_205705240
Tip voor degenen die het leuk vinden: ‘Ernst en Bobbie weten het niet meer’ in het theater. Vanmiddag met peuter geweest en hij heeft genoten! O+
pi_205714672
Heeft er iemand tips om van tanden poetsen een minder groot drama te maken?
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:28:22 #248
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205714978
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 18:48 schreef B.ertha het volgende:
Heeft er iemand tips om van tanden poetsen een minder groot drama te maken?
- poetsen met een speciale tandenborstel (zelf gekozen in de winkel, leuk plaatje erop, of een gekregen van de tandarts bijvoorbeeld)
- hetzelfde maar dan met tandpasta
- zelf laten poetsen, of kiezen of pappa of mamma het doet
- liedje erbij
- het grote jongens-argument
- wachten tot hij een kleuter is

Onze tandarts heeft naast een tandenborstel ook een Google-logo op de deur en Koert is helemaal weg van Google dus hij heeft sowieso al een positieve associatie ermee.
Oh en hij mocht daar cocomelon kijken toen ik op controle moest :')
Dat helpt denk ik ook allemaal mee maar ja, hoe je dat zelf bewust creëert is dan weer een ander verhaal.
pi_205717883
Ik had hier ook altijd tandenpoets drama, maar we gaan nu altijd eerst de tanden van de knuffels poetsen en daarna die van Li. En ik moet er altijd gekke liedjes bij verzinnen en zij vertelt waar de liedjes over moeten gaan :)

En ja, Ehmz hoor ik hier nog? Mijn peutertje is vandaag voor het eerst naar de kleuterschool geweest O+
Ze had het super gedaan! Morgen voor het eerst ook naar de bso… spannend!
pi_205751774
A. heeft vanmorgen in de dierentuin twee meisjes aan het huilen gemaakt :{ Hij was met iets aan het spelen in het speelgedeelte en die twee meiden wilde daar ook mee spelen. Bij allebei wegduwen met als gevolg dat er 2 huilende kinderen waren.

Het riedeltje van samen spelen verteld, maar volgens mij komt dat bij zo'n jong kind nog niet helemaal aan. Hoe lossen jullie zoiets op?

Overigens wel grappig om de verschillen tussen 2 kinderen te zien. Mijn oudste liet altijd het kaas van haar brood eten, terwijl de jongste echt al van zich af bijt.
  FOK!fossiel zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:48:29 #251
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205766711
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
A. heeft vanmorgen in de dierentuin twee meisjes aan het huilen gemaakt :{ Hij was met iets aan het spelen in het speelgedeelte en die twee meiden wilde daar ook mee spelen. Bij allebei wegduwen met als gevolg dat er 2 huilende kinderen waren.

Het riedeltje van samen spelen verteld, maar volgens mij komt dat bij zo'n jong kind nog niet helemaal aan. Hoe lossen jullie zoiets op?

Het bekende 'samen spelen, samen delen' kunnen peuters geloof ik cognitief gezien niet eens.

Omstebeurt is vaak het hoogst haalbare, maar dat vind ik ook vaak al ambitieus.

Hier is de baby bijzonder geinteresseerd in alles wat de peuter doet. En natuurlijk wil ze dat dan ook vasthouden. Peuter weer gillen: "<naam baby> pakt mijn duplo/puzzel/popje etc."

Een van de twee afleiden en proberen met iets anders laten spelen werkt soms.
Chick on a mission
pi_205767902
A. was met iets aan het spelen en de twee meiden kwamen er daarna bij?

Als L met iets aan het spelen is waar een ander ook interesse in heeft dan mag hij daar van mij gewoon mee blijven spelen. Omgekeerd: wanneer hij met iets wil spelen waar een ander op dat moment mee speelt mag hij dat niet afpakken, wel vragen of ze er samen mee kunnen spelen of vragen of hij er daarna mee mag spelen.
pi_205779002
Samen spelen en delen zit er hier ook nog lang niet in. Hij moet van ons niets afgeven. En hij mag ook niet iets afpakken. Dat wil hij bij zijn zusje nog wel eens doen.
Hij is blijkbaar ook erg precies met hoe er gespeeld mag worden met zijn speelgoed. Ik was deze middag samen met hem aan het spelen met de treinen. Toen liet ik een dino de trein aanvallen maar dat was niet de bedoeling!
"Nee mama, zo niet!"
Neemt dino af
"Ik leg deze wel even daar"
Legt dino op tafel.

En zo werd ik mooi de les gelezen :D
pi_205779718
Peuter laat goed van zich horen als er iets wordt afgepakt, maar als je haar netjes vraagt of ze iets wil delen doet ze dit 9 vd 10 keer wel. Soms is het heel stellig nee en dat is ook prima.

Ander vraagje. We hebben binnenkort een bruiloft en gaan in ieder geval een poging doen om peuter (en heel mss kleuter, maar dat zal een uitdaging worden) op bed te leggen in onze hotelkamer (vlakbij de feestzaal). Nu verwacht ik dat onze beeldbabyfoon dit niet redt kwa bereik, de beeldloze van mijn schoonouders wel, maar op een vreemde plek heb ik toch graag beeld denk ik. Iemand een tip voor een babyfoon app, die geschikt is hiervoor?
Hoe werkt dat met zo'n app. Krijg ik dan bijvoorbeeld ook een melding op mijn Fitbit? Anders blijf ik natuurlijk kijken de hele avond, bang iets te missen en dat is ook maar matig..
pi_205780035
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:27 schreef Elleska het volgende:
A. was met iets aan het spelen en de twee meiden kwamen er daarna bij?

Als L met iets aan het spelen is waar een ander ook interesse in heeft dan mag hij daar van mij gewoon mee blijven spelen. Omgekeerd: wanneer hij met iets wil spelen waar een ander op dat moment mee speelt mag hij dat niet afpakken, wel vragen of ze er samen mee kunnen spelen of vragen of hij er daarna mee mag spelen.
Ja, klopt :) Ik vind zulke situaties best moeilijk. Aan de ene kant vind ik het alleen maar goed dat hij laat zien wat hij wel en niet wilt, maar als daar wat fysieks mee gepaard gaat (in dit geval dus wegduwen) weet ik niet echt hoe ik daar op in moet springen. Vooral ook omdat hij nog zo klein is.
pi_205782318
Mijn ervaring is dat een fysieke actie wordt ingezet wanneer het (nog) niet lukt om de grens met woorden aan te geven of wanneer de ander over de aangegeven grens heen gaat.
Ik heb L vooral aangemoedigd om het eerst met woorden op te lossen en grijp alleen in wanneer het fysiek zo hard gaat dat hij een ander kind pijn doet. Bij een duwtje doe ik niets en laat het ze zelf oplossen, daar leren ze allemaal van.

Of dat de juiste manier is weet ik niet maar in de situatie die je beschrijft vind ik dat je ook wat van de meiden mag verwachten omdat zij er laten bijkwamen en dat A zijn grens mag aangeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 29-08-2022 15:53:33 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 14:42:15 #257
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205784291
Ik vind het lastig om advies te geven of te zeggen wat wij zelf doen, omdat ik geen idee heb of dit wel werkt of de juiste manier is.
Fysiek worden (of spugen of nare dingen zeggen) is bij ons wel echt een harde nee, dan zetten we hem in de hoek. Misschien niet heel pedagogisch verantwoord maar het helpt hem volgens mij wel om te begrijpen waar de grens ligt.
Koert praat nog niet goed, dus voor hem is dat ook nog wel een dingetje, zeker als hij meteen heel boos/verdrietig is, maar zeker voor andere/kleinere kindjes/huisdier vind ik bepaald gedrag niet okee. Hij weet zelf wel wat niet okee is dus hij is dan ook wel vrij makkelijk te corrigeren maar dat verschilt ook echt zo per kind.

Komende maand gaan we kijken op de dorpsscholen, ben benieuwd :)
pi_205788837
Ik gooi er ook altijd nog een stukje empathie overheen. 'Kijk, de kindjes huilen nadat je hebt geduwd. Wat kunnen we doen om dat beter te maken denk je?' Sorry zeggen of een knuffel geven is dan vaak haar antwoord. De enige die overigens hier geregeld omver wordt geduwd is de kleine zus. Maar die bijt en krijst nu terug en zit nu ook geregeld Lily te tergen en met items te slaan. Dus tja. Ik benoem maar gewoon wat ik zie gebeuren en laat ze het zelf uitvogelen. En ik grijp in als iemand de ander echt pijn doet door degene die de pijn veroorzaakt uit de situatie te halen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 23:47:50 #259
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205789203
Oh ja, ik zeg er ook bij dat het kindje/poes dan verdrietig wordt en moet huilen, dat begrijpt mijn driejarige wel en dat vindt hij ook erg.
Maar ja ik kan me voorstellen dat dat andere peuters niks kan schelen (of te jong zijn of te weinig taalbegrip hebben).

Ik ben heel erg blij dat we nu in een fase zitten waarin we gewoon een gesprekje kunnen voeren met Koert en hij meestal luistert.
Een krijsend kind in de supermarkt is leuk hoor maar het is ook wel fijn om gewoon boodschappen te kunnen doen.
pi_205792313
Samen spelen en delen kunnen ze hier wel goed, maar dat is ook niet zo gek als je een tweeling bent. Ik heb voor heel veel dingen ook geweigerd om twee dezelfde te kopen. Autos enzo. Ze hebben wel allebei hun eigen fiets en step natuurlijk.

Toen ze nog kleiner waren hadden we het omruil princiepe, heeft je broertje iets wat jij graag wil? Dan wacht je even en kan je op een later moment ruilen. Ze hadden snel door dat dat beter werkte dan het gewoon maar af te pakken. Bij veelvuldig afpakken werd het betreffende speeltje even aan de kant gelegd namelijk.
pi_205803397
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 23:47 schreef Ceviche het volgende:
Oh ja, ik zeg er ook bij dat het kindje/poes dan verdrietig wordt en moet huilen, dat begrijpt mijn driejarige wel en dat vindt hij ook erg.
Maar ja ik kan me voorstellen dat dat andere peuters niks kan schelen (of te jong zijn of te weinig taalbegrip hebben).

Ik ben heel erg blij dat we nu in een fase zitten waarin we gewoon een gesprekje kunnen voeren met Koert en hij meestal luistert.
Een krijsend kind in de supermarkt is leuk hoor maar het is ook wel fijn om gewoon boodschappen te kunnen doen.
Ja eens, dat je van te voren je verwachtingen kunt uitspreken en ze daar dan ook in meegaat. Zo fijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 1 september 2022 @ 14:46:16 #262
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205812207
Nou never mind, net weer een heerlijk krijsfeest in de supermarkt :') !
Totaal niet voor rede vatbaar. Hij was moe denk ik.
Ach ja, volgende keer beter.
pi_205815283
Mijn kleuter zegt hier ook nog even gedag!
pi_205822193
Dag Li! Tot in het volgende topic volgende maand!
pi_205884962
Na twee weken afwezigheid kom ik hier met een nieuwe peuter. :9

Van grote S. op naar kleine S. *)
pi_205891375
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:17 schreef Nolita het volgende:
Ander vraagje. We hebben binnenkort een bruiloft en gaan in ieder geval een poging doen om peuter (en heel mss kleuter, maar dat zal een uitdaging worden) op bed te leggen in onze hotelkamer (vlakbij de feestzaal). Nu verwacht ik dat onze beeldbabyfoon dit niet redt kwa bereik, de beeldloze van mijn schoonouders wel, maar op een vreemde plek heb ik toch graag beeld denk ik. Iemand een tip voor een babyfoon app, die geschikt is hiervoor?

Hoe werkt dat met zo'n app. Krijg ik dan bijvoorbeeld ook een melding op mijn Fitbit? Anders blijf ik natuurlijk kijken de hele avond, bang iets te missen en dat is ook maar matig..
Wij hebben thuis een eufy, deze en die kun je vrij makkelijk meenemen mits de wifi de kamer waar de camera staat goed is. Anders hapert 'ie. Vervolgens kun je met een app op je telefoon de beelden bekijken, hiervoor heb je niet per se wifi nodig trouwens.

We hebben ook nog de babyfoon 3G app, maar nadeel is dat hij geen nachtvisie heeft. Dus de camera staat wel aan, maar je kind slaapt meestal in het donker dus dan zie je zelf ook niets ;) De app staat op een oude telefoon en die leggen we dan op een nachtkastje. Bij geluid hoor ik dat dan via mijn eigen telefoon. Ik heb trouwens nog nooit een app gevonden die ook infrarood (en dus nachtvisie) heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door June. op 08-09-2022 14:58:56 ]
Shine bright like a diamond.
pi_205894851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 22:27 schreef NicolasJoy het volgende:
Na twee weken afwezigheid kom ik hier met een nieuwe peuter. :9

Van grote S. op naar kleine S. *)
Nog gefeliciteerd! Hoe heeft grote S het op school?
pi_205895732
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:17 schreef Nolita het volgende:
Ander vraagje. We hebben binnenkort een bruiloft en gaan in ieder geval een poging doen om peuter (en heel mss kleuter, maar dat zal een uitdaging worden) op bed te leggen in onze hotelkamer (vlakbij de feestzaal). Nu verwacht ik dat onze beeldbabyfoon dit niet redt kwa bereik, de beeldloze van mijn schoonouders wel, maar op een vreemde plek heb ik toch graag beeld denk ik. Iemand een tip voor een babyfoon app, die geschikt is hiervoor?
Hoe werkt dat met zo'n app. Krijg ik dan bijvoorbeeld ook een melding op mijn Fitbit? Anders blijf ik natuurlijk kijken de hele avond, bang iets te missen en dat is ook maar matig..
Ken je toevallig iemand met een Ring Camera? Als je in het hotel stabiele WiFi hebt zou dit een goede optie zijn. In het donker duidelijk beeld, en via de app in te stellen dat die bij beweging een notificatie geeft op je telefoon. Ik denk dat je die notificaties ook wel door kan zetten naar je smartwatch.
Als je ‘m speciaal hiervoor moet aanschaffen dan is het wel een dure optie.
pi_205898536
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:42 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Nog gefeliciteerd! Hoe heeft grote S het op school?
Heel fijn!

Ze moet erg wennen aan het luisteren, mee gaan in het ritme en alles dat bij school hoort natuurlijk.. Maar ze gaat rennend naar school. O+ Het mooist vind ik nog; we wonen in een dorpje met 500 inwoners, schooltje van ~ 75 leerlingen. De opvang was in de stad hier vlakbij, waar we werken. Nu 'ontmoet' ze allemaal kinderen op school en "die wonen ook in B. !!!'. Die verwondering. O+ O+ O+

Benieuwd naar komende nacht trouwens..
Grote zus is over naar een nieuw bed (halfhoogslaper), dus onze verse peuter is naar het peuterbed over. Eerste nacht. Heel benieuwd!
pi_205900035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:53 schreef June. het volgende:

[..]
Wij hebben thuis een eufy, deze en die kun je vrij makkelijk meenemen mits de wifi de kamer waar de camera staat goed is. Anders hapert 'ie. Vervolgens kun je met een app op je telefoon de beelden bekijken, hiervoor heb je niet per se wifi nodig trouwens.

We hebben ook nog de babyfoon 3G app, maar nadeel is dat hij geen nachtvisie heeft. Dus de camera staat wel aan, maar je kind slaapt meestal in het donker dus dan zie je zelf ook niets ;) De app staat op een oude telefoon en die leggen we dan op een nachtkastje. Bij geluid hoor ik dat dan via mijn eigen telefoon. Ik heb trouwens nog nooit een app gevonden die ook infrarood (en dus nachtvisie) heeft.
Oh thnx, heb m gelukkig nog niet aangeschaft. Het gaat me idd om beeld in het donker.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:33 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Ken je toevallig iemand met een Ring Camera? Als je in het hotel stabiele WiFi hebt zou dit een goede optie zijn. In het donker duidelijk beeld, en via de app in te stellen dat die bij beweging een notificatie geeft op je telefoon. Ik denk dat je die notificaties ook wel door kan zetten naar je smartwatch.
Als je ‘m speciaal hiervoor moet aanschaffen dan is het wel een dure optie.
Bedankt nog voor het meedenken. Mijn broer heeft een Ring deurbel, geen idee of dat ook zou kunnen, maar hij gaat morgen dus trouwen en wil ik nu niet meer lastig vallen.
Mijn schoonzusje heeft nog wel benoemd de beeld babyfoon van haar ouders mee te nemen en ik denk dat ik onze en die van schoonouders zonder beeld maar meeneem. Dan is er hopelijk vast 1 waarmee we het redden morgen. :')

Ben heel benieuwd hoe peuter zich gaat houden morgen want we worden verwacht op het tijdstip dat ze normaal een dutje doet. Hopelijk slaapt ze in de auto er naartoe of na de ceremonie.

Ze wil geen staartjes meer en trekt ze onder het maken al boos uit. Heb haar de hele week gezegd dat ze morgen op het feest mooie staartjes krijgt bij haar jurk. Ze zei steeds ja, ben benieuwd morgen. :+
pi_205923358
Ik heb het hier en daar in andere topics al wat genoemd, maar hier maar even een vollediger verhaal over hoe het met Welpje gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205924895
Het is ook niet niks Luna, zeker als je je had ingesteld op een uitgestelde start op een reguliere school.
Wel heel fijn dat welpje zijn ontwikkeling een positieve lijn doorzet. Ik zou wellicht met alle mogelijke scholen een gesprek aanvragen? Dan kun je ook vergelijken met de reguliere school en krijg je wellicht meer een gevoel bij wat voor hem, maar ook voor jullie gezin, de beste keuze is. Ik snap helemaal dat jullie logistiek meenemen in dit besluit, het heeft nu eenmaal een behoorlijke impact op jullie dagelijks leven.
pi_205924988
We hebben de bruiloft overleefd, met 2 staartjes, zonder middagdutje, maar wel een om 20:40 slapende peuter zodat mama de openingsdans niet hoefde te missen. *O*
We hadden dus een kamer die aan de zaalmuur grensde (moesten wel via buiten ernaartoe (10 meter). Dat was bereiktechnisch perfect, geluidtechnisch wat minder. Peuter is 2x kort wakker geweest, maar toen zat ik met kleuter dus sliep ze na een aai snel door. *O*
Kleuter deed er door de muziek dus wel 1,5 uur over, maar daarna nog 2 uur ongestoord kunnen feesten en tot 8 uur kunnen slapen.
Al met al heerlijk genoten met zijn allen en nu een weekend bijkomen.
pi_205925406
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:34 schreef Nolita het volgende:
Het is ook niet niks Luna, zeker als je je had ingesteld op een uitgestelde start op een reguliere school.
Wel heel fijn dat welpje zijn ontwikkeling een positieve lijn doorzet. Ik zou wellicht met alle mogelijke scholen een gesprek aanvragen? Dan kun je ook vergelijken met de reguliere school en krijg je wellicht meer een gevoel bij wat voor hem, maar ook voor jullie gezin, de beste keuze is. Ik snap helemaal dat jullie logistiek meenemen in dit besluit, het heeft nu eenmaal een behoorlijke impact op jullie dagelijks leven.
Ja, een gesprek met de SBO-school staat zeker ook op ons lijstje. Jammer is ook nog dat 1 van de 2 (de dichtstbijzijnde ook nog) een uitgesproken christelijke identiteit heeft, iets wat wij juist niet willen. Dus de keuze is niet reuze, maar er zijn wel veel afwegingen om te maken.
pi_205927180
Luna, die christelijke insteek, maakt dat nog uit als ze niet actief het woord van de heer prediken en de evolutie theorie aanhouden? Ik snap je heel goed, dit was voor mij ook een harde grens voor scholen. Echter, als je er in het curriculum niets van merkt, dan valt het nog te overzien. Twee scholen is echt zo onpraktisch. Heel vervelend om alles weer opnieuw te moeten gaan bedenken.

Lily lag vanmiddag sinds tijden weer eens op me te slapen. Plast ze in haar slaap zo over me heen.. :') Wat voelt dat vies zeg. Arme kind had net een glas water gedronken voor ze in slaap viel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205927636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 22:45 schreef Rebubbled het volgende:
Luna, die christelijke insteek, maakt dat nog uit als ze niet actief het woord van de heer prediken en de evolutie theorie aanhouden? Ik snap je heel goed, dit was voor mij ook een harde grens voor scholen. Echter, als je er in het curriculum niets van merkt, dan valt het nog te overzien. Twee scholen is echt zo onpraktisch. Heel vervelend om alles weer opnieuw te moeten gaan bedenken.
Dat zou nog kunnen, maar ze spreken op hun site expliciet over de Bijbel in de hand en samen bidden en daar krijgen man en ik allebei heel erg de kriebels van. Het voelt gewoon niet goed om ons kind daarheen te sturen.

quote:
Lily lag vanmiddag sinds tijden weer eens op me te slapen. Plast ze in haar slaap zo over me heen.. :') Wat voelt dat vies zeg. Arme kind had net een glas water gedronken voor ze in slaap viel.
O brrr! Denk je even een knus momentje te hebben...
pi_205931597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat zou nog kunnen, maar ze spreken op hun site expliciet over de Bijbel in de hand en samen bidden en daar krijgen man en ik allebei heel erg de kriebels van. Het voelt gewoon niet goed om ons kind daarheen te sturen.
[..]
O brrr! Denk je even een knus momentje te hebben...
Daar zou ik ook de kriebels van krijgen inderdaad :X . Pittige keuze staan jullie voor Luna.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 22:45 schreef Rebubbled het volgende:

Lily lag vanmiddag sinds tijden weer eens op me te slapen. Plast ze in haar slaap zo over me heen.. :') Wat voelt dat vies zeg. Arme kind had net een glas water gedronken voor ze in slaap viel.
Huhhhiewl :X .

Wij lopen er inmiddels tegen aan dat Bas echt met de dag meer moeite lijkt te hebben met slapen. Hij kan 's nachts ineens helemaal overstuur wakker worden en inmiddels is dat echt meerdere keren per nacht. Het enige wat werkt is hem troosten en hem bij ons in bed leggen of bij hem gaan liggen, maar ik merk dat ik er zelf inmiddels zo belabberd door slaap dat dat ook niet werkt. We zijn net een paar weken gestart met een andere variant en lagere dosering van zijn onderhoudsmedicatie wat gedragsverandering kan veroorzaken, dus binnenkort maar bespreken met de kinderarts.
pi_205931615
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat zou nog kunnen, maar ze spreken op hun site expliciet over de Bijbel in de hand en samen bidden en daar krijgen man en ik allebei heel erg de kriebels van. Het voelt gewoon niet goed om ons kind daarheen te sturen.

Ohja, nee, dat zou echt een no go zijn voor me. Pff dat maakt het wel extra lastig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 11 september 2022 @ 11:45:20 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205931791
Wat een lastige situatie, Luna.
Hopelijk kan de 'gewone' school goed uitleggen wat zij wel of niet kunnen betekenen, misschien dat dat de keuze wat makkelijker maakt.
  FOK!fotograaf zondag 11 september 2022 @ 16:27:45 #280
148247 taxibabe
pi_205936201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat zou nog kunnen, maar ze spreken op hun site expliciet over de Bijbel in de hand en samen bidden en daar krijgen man en ik allebei heel erg de kriebels van. Het voelt gewoon niet goed om ons kind daarheen te sturen.

Oh ja dat maakt het wel lastig. Wij zijn niet gelovig maar Thomas gaat straks ook naar een christelijke school (maar volgens mij zijn ze niet zo heel streng), we hebben hele slechte ervaring met de middelste zoon op de enige openbare school hier, de andere school is een vrije school en daar heb ik ook niet zo'n goed gevoel bij voor Thomas. Dus dan blijft de christelijke school over, deze heeft overigens ook goede resultaten en interne begeleiding bij leerproblemen (extra begeleiding en extra uitdaging)
pi_205936466
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:27 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh ja dat maakt het wel lastig. Wij zijn niet gelovig maar Thomas gaat straks ook naar een christelijke school (maar volgens mij zijn ze niet zo heel streng), we hebben hele slechte ervaring met de middelste zoon op de enige openbare school hier, de andere school is een vrije school en daar heb ik ook niet zo'n goed gevoel bij voor Thomas. Dus dan blijft de christelijke school over, deze heeft overigens ook goede resultaten en interne begeleiding bij leerproblemen (extra begeleiding en extra uitdaging)
Ja, hoe de christelijke identiteit tot uiting komt verschilt natuurlijk sowieso erg per school. Ik heb zelf altijd op katholieke scholen gezeten waar het best mee viel. Maar ja, deze komt in elk geval op hun website behoorlijk serieus gristelijk over en daar zitten wij echt niet op te wachten. Oudste gaat naar een openbare school waar we trouwens erg tevreden over zijn, ook qua extra begeleiding, dus we hopen dat ze veel kunnen doen.
pi_205962459
Onze kinderen gaan straks alle 3 naar een christelijke school.
Het enige wat we daarvan merken is dat ze met bepaalde vieringen naar de kerk gaan. Verder word het geloof niet opgedrongen aan de kinderen en is er ook ruimte voor een ander geloof.

De heren twins kunnen niet wachten tot ze ook naar school mogen. Elke dag komt hoopvol de vraag: mag ik vandaag ook met mijn broodtrommel naar school.
Nog even wachten vriendjes, de tijd gaat veel te snel!
  FOK!fotograaf woensdag 14 september 2022 @ 10:07:22 #283
148247 taxibabe
pi_205969519
Vanmorgen met Thomas voor de tweede keer voor controle bij de tandarts geweest, hij deed het supergoed!
En er is vooruitgang op de peuterspeelzaal!! Hij heeft gisteren heel veel gepraat en zelfs meegedaan met gym (hij bleef eerst altijd alleen observeren :')) ! *O* Thuis verteld hij ook steeds meer over 'school', hij noemt de namen van de andere kinderen en de naam van de juf, hij begint eindelijk zichzelf te zijn daar, zooo fijn. O+
pi_205975612
Nou, vandaag de reguliere school gesproken en die gaven heel eerlijk aan dat zij de expertise niet hebben en ook denken dat Welpje in elk geval voorlopig beter af is op het SBO... Dus op naar een afspraak daar maar!

Ik ben er inmiddels wat rustiger onder, het gaf me vorige week allemaal veel stress maar nu zie ik wel weer wegen vooruit. Maar het wordt wel weer veel geregel.
pi_205982591
Oh man wat baal ik. We zouden morgen een week naar zee gaan. Nu was het eerst al verwachtingen bijstellen door het weer. Maar Prot is niet vies van een spat regen, ielm pak en laarzen aan en gaan. Maar vorige nacht werd hij ziek. Slokje water blijft er nog niet in. Dus ja, in zo'n Landal huisje gaan zitten is niet te doen.
Voor ons is het al rot maar dat ventje keek er zo naar uit. We proberen het hem uit te leggen op een manier dat hij niet gaat denken dat het zijn schuld is maar het is lastig. Het besef wil niet echt komen en vrees voor het moment dat het wel lukt. Auw mijn hart :'(
pi_205982638
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh man wat baal ik. We zouden morgen een week naar zee gaan. Nu was het eerst al verwachtingen bijstellen door het weer. Maar Prot is niet vies van een spat regen, ielm pak en laarzen aan en gaan. Maar vorige nacht werd hij ziek. Slokje water blijft er nog niet in. Dus ja, in zo'n Landal huisje gaan zitten is niet te doen.
Voor ons is het al rot maar dat ventje keek er zo naar uit. We proberen het hem uit te leggen op een manier dat hij niet gaat denken dat het zijn schuld is maar het is lastig. Het besef wil niet echt komen en vrees voor het moment dat het wel lukt. Auw mijn hart :'(
:{

Maar misschien voelt hij zich morgen wel beter?
pi_205982695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:{

Maar misschien voelt hij zich morgen wel beter?
Heel misschien. Meestal duurt het wel wat langer als hij het zo erg heeft. En morgen zijn wij waarschijnlijk aan de beurt. Of nog erger, Maggie.

En ik weet niet wat erger is voor hem. Morgen op het laatste moment beslissen niet te gaan of hem nu een beetje voorbereiden.

Heb al een keer met een kotsend kind in een Landal huisje gezeten. Dat was voor niemand aangenaam.
  donderdag 15 september 2022 @ 11:30:25 #288
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205983267
Ahh balen Bottoms!
Maar misschien lukt het ook wel om het thuis extra leuk te maken, en dan naar de zee met beter weer.. maar voor nu is het echt een rotte timing. Hopelijk is hij gauw beter en slaat het jullie helemaal over.
pi_206001482
Wat sneu bottoms!

Ik denk dat hier de laatste kiezen doorkomen. Hij is geobsedeerd door zijn en andermans wangen en wil overal op bijten (waaronder de baby)
pi_206001570
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:55 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb het hier en daar in andere topics al wat genoemd, maar hier maar even een vollediger verhaal over hoe het met Welpje gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had deze even gemist maar wat jammer van de school Luna. Veel wijsheid gewenst.
pi_206001848
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:27 schreef lunapuella het volgende:
Nou, vandaag de reguliere school gesproken en die gaven heel eerlijk aan dat zij de expertise niet hebben en ook denken dat Welpje in elk geval voorlopig beter af is op het SBO... Dus op naar een afspraak daar maar!

Ik ben er inmiddels wat rustiger onder, het gaf me vorige week allemaal veel stress maar nu zie ik wel weer wegen vooruit. Maar het wordt wel weer veel geregel.
Luna, ik lees met veel interesse je updates over Welpje (vanuit mijn achtergrond en werkervaring). Mocht je nog e.e.a. kwijt willen of vragen willen stellen over de soort begeleiding en het soort onderwijs op de school die jullie nu op het oog hebben, dan mag je altijd een PB sturen (ik denk namelijk dat ik weet welke school je bedoelt - ook onderdeel van mijn werkorganisatie).
pi_206001866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Luna, ik lees met veel interesse je updates over Welpje (vanuit mijn achtergrond en werkervaring). Mocht je nog e.e.a. kwijt willen of vragen willen stellen over de soort begeleiding en het soort onderwijs op de school die jullie nu op het oog hebben, dan mag je altijd een PB sturen (ik denk namelijk dat ik weet welke school je bedoelt - ook onderdeel van mijn werkorganisatie).
Dank je, dat houd ik in mijn achterhoofd!
pi_206016493
Mevrouw is hier nu twee weken twee jaar en net als haar oudere zus nu ze over is naar de peutergroep op de opvang zulke sprongen aan het maken. :o

Vind dat zo bizar, van baby's naar peuters en vervolgens komen er steeds meer woorden tussen 't gebrabbel en wordt het echt nog meer een echt mensje. Toevallige timing, ook net een groeispurtje, dus een maat verder qua kleding, gezichtje verandert een beetje.. Ander meisje weer. *)

Pittig meisje wel. Heel veel karakter. :9
pi_206017789
Wij zijn een dag later dan gepland toch maar vertrokken. Hij spuugt nog heel af en toe maar is voor de rest vrolijk.
Even naar de zee geweest maar dat was niet echt een succes. Golf verkeerd ingeschat en meneer viel om. Paar keer gerold in het water tot mijn vriend m had. Ik stond er ook maar had baby in de draagzak. Golf ging ook over mijn laarzen. Dus allemaal met klotsende laarzen terug naar het huisje. Dikke bui over ons gehad. De wasmachine in het huisje heeft al gedraaid. Vakantie O+

Baby bleef gelukkig droog :P

Speciaal is dat he NJ? Van twee naar drie ook zo bizar. We hadden het er deze week nog over dat hij vorig jaar net twee woorden aan elkaar kon plakken en nu komen er hele zinnen uit.
pi_206033429
Fijn dat jullie zich op vakantie konden :) beetje jammer van het strand wel :+

Wij willen iets van een seizoenstafel met eikels en blaadjes maar ook voor kerst, Pasen, etc. maar hebben niet echt ruimte voor een tafel. Dus ik dacht, misschien een Shadow Box ofzo. Hebben jullie misschien tips of ideeën?
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:20:44 #296
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206038457
We hebben Koert ingeschreven op een basisschool.
Duurt nog superlang voor hij daarheen gaat, en het gevoel bij de school is heel goed, maar ik vind het toch wel spannend. Ik ben zo benieuwd wat hij ervan gaat vinden en hoe hij het daar zal doen!
pi_206058297
We hebben nu helaas een peuter die enorm bang is geworden voor de zee. Hij is nog een keertje omgevallen en nu wordt hij panisch als we al in de buurt komen. Hij wil niet dicht bij het water komen. Ook niet een paar meter ervan af want wat als er een grote golf komt. Toen ik even alleen in het water ging staan werd hij enorm bang en moest ik eruit komen want anders zou ik ook vallen. En ik stond amper in het water.
Ik weet even niet hoe we hiermee om moeten gaan. Hij is nog nooit zo bang geweest. Hij wilde eerst nog niet eens bij stilstaand water op het strand in de buurt komen maar dat ging uiteindelijk toch een beetje.
We proberen heel veel uit te leggen en rustig te laten zien dat het veilig is en dat wij hem helpen. Maar daar zijn we natuurlijk al 2 keer in gefaald dus ik snap ook wel dat dat weinig vertrouwen geeft :{
  donderdag 22 september 2022 @ 08:33:26 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206061381
Ah wat rot Bottoms! Maar geef het tijd (hoe frustrerend ook als je nu lekker bij de zee bent). Hij komt er vanzelf achter dat het oke is en moet die 'traumatische ervaring' nog een plekje geven. Komt goed.

Mijn dreumes wilde destijds niet meer in de auto nadat ze er een keer uit gevallen was (echt de grootste moederfaal ooit, ik krijg er nog buikpijn van als ik eraan denk). Maar dat kwam met tijd en geduld ook weer goed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206061748
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:49 schreef Bottoms_up het volgende:

Ik weet even niet hoe we hiermee om moeten gaan. Hij is nog nooit zo bang geweest. Hij wilde eerst nog niet eens bij stilstaand water op het strand in de buurt komen maar dat ging uiteindelijk toch een beetje.
Herkenbaar. L heeft die angst voor de zee ook gehad terwijl hij niet eens volledig was omgevallen want opa had hem vast maar toch was de zee ineens eng en mocht niemand meer een voet in het water zetten.
Een jaar later waren we weer op vakantie bij zee en was pootje baden niet meer spannend.
  FOK!fossiel vrijdag 23 september 2022 @ 13:03:47 #300
1455 Keroppi
kool kikker
pi_206075750
Ze is recent 3 geworden en het lijkt of ze opeens weer een sprong in taalontwikkeling heeft gemaakt. Ze kon altijd al best goed praten maar nu echt hele verhalen en redeneringen. Superleuk om te zien. Tevens ook de wat vermoeiende 'waarom' fase ;).

(Heel grappig is als ze gaat lezen/voorlezen uit boekjes. Dan verzint ze aan de hand van de plaatjes een verhaal).


We waren wat lui met het stoppen met de speen. Dat ging overigens zonder enig gedoe, maar sindsdien is het middagdutje verleden tijd :'( Op de opvang slaapt ze wel, maar ik denk dat we daarmee ook gaan stoppen, want het is nu elke avond party-time...


Die meltdown zijn niet zo to tof, maar verder vind ik peuters echt hilarisch. Leuke levensfase!
Chick on a mission
  vrijdag 23 september 2022 @ 13:11:30 #301
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206075821
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:03 schreef Keroppi het volgende:

We waren wat lui met het stoppen met de speen. Dat ging overigens zonder enig gedoe, maar sindsdien is het middagdutje verleden tijd :'( Op de opvang slaapt ze wel, maar ik denk dat we daarmee ook gaan stoppen, want het is nu elke avond party-time...
Hier precies hetzelfde! Hij wordt volgende maand 3. Als hij wel een slaapje doet, dan is hij rond 5.30 uur wakker. Gaat in de avond overigens wel goed naar bed. Maar merk ook dat hij het nog niet helemaal trekt, dus echt een zoektocht.

Meneer ligt nu op bed een boekje te lezen en met z’n knuffels te spelen. Ik heb namelijk wel een rust momentje nodig >:) (zwanger van de tweede)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')