SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
https://www.ns.nl/reisinf(...)toringen-gaande.htmlHopelijk rijdt de boel morgen wel weer normaal.quote:Door blikseminslag en bomen op het spoor zijn er op meerdere trajecten rond o.a. Arnhem en Utrecht en tussen Amersfoort en Amsterdam beperkingen in de treindienst. Vooral rond Utrecht is er veel uitval en zijn de treinen en perrons drukker dan normaal.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Ik sta nu op Amsterdam Amstel en wil richting Utrecht. Richting Alkmaar is +47 (later vertrek ivm voorwerp in bovenleiding) richting Utrecht slechts +12 (later vertrek door meerdere storingen).![]()
Ik ben denkelijk 'door het oog van de naald gekropen' vandaag als ik jullie zo hoor. Blij dat ik een keer vroeg thuis was.Ik heb er één en ik ben er trots op
Deze trein was kansloos (compleet vol) en de volgende rijdt niet. Nu op weg naar Bijlmer met de metro en daar opnieuw proberen...![]()
En dan komt op Bijlmer de trein richting Venlo aangereden. Conducteur weet het ook niet, loopt naar voren, ziet daar sluitseinen: "blijkbaar gaan we weer terug". Lekkere communicatie daar bij NS...![]()
Toen kwam er een sein veilig. Deze trein mocht toch richting Utrecht vertrekken. Nu zijn we onderweg. In een trein die eigenlijk opgeheven was, de bijsturing was ons kwijt, maar heeft ons toch weer terug gevonden. Utrecht wordt nu het eindpunt (gelukkig hoef ik niet verder).![]()
De kansloosheid druipt er weer vanafBlij dat ik gewoon thuis zit. Man man man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ach ja deze kansloosheid duurt maar een aantal uren. Op Meppel-Groningen duurt het veel langer.
Bovendien "vergeten" op tijd bussen te regelen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ze halen nu zelfs al bussen en chauffeurs uit Slovenië en ook dat gaat niet helemaal goed ...quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:41 schreef derLudolf het volgende:
Ach ja deze kansloosheid duurt maar een aantal uren. Op Meppel-Groningen duurt het veel langer.
Bovendien "vergeten" op tijd bussen te regelen.
https://www.sikkom.nl/pol(...)en-krijgt-rijverbod/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Doet me denken aan m'n reis een paar weken geleden, waarbij er een poolse chauffeur ingezet werd die totaal niet wist wat hij deedquote:Op donderdag 19 mei 2022 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze halen nu zelfs al bussen en chauffeurs uit Slovenië en ook dat gaat niet helemaal goed ...
https://www.sikkom.nl/pol(...)en-krijgt-rijverbod/
Als het bericht op de buurtjes van Treinreiziger waar is dan is het om je kapot voor te schamen. NS wil voor een zodanig dubbeltje op de eerste rij zitten dat het voor de bedrijven niet meer uit kan.
https://www.treinreiziger(...)-uit/#comment-101946Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Euro 6 en HVO eisen voor het milieu. Maar vervolgens een grote groep mensen in de auto jagen.
Eigenlijk best grappig.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?![]()
Sorry, heb al 4 weken vakantie in deze periode... (en meer zit er gezien het personeelsgebrek ook niet in denk ik)quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Gelukkig kan dit abonnement al na een dag uit, dus ik ga denk ik elke maand wel een abonnement kopen. Kost me alsnog minder dan één QdL ticket.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sorry, heb al 4 weken vakantie in deze periode... (en meer zit er gezien het personeelsgebrek ook niet in denk ik)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sorry, heb al 4 weken vakantie in deze periode... (en meer zit er gezien het personeelsgebrek ook niet in denk ik)Bier.![]()
Alleen geldig in het Nahverkehr en zelfs daar zijn er wat uitzonderingen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?
Het ¤9 ticket is niet geldig in (sommige?) Fernverkehr-treinen waar je met je regionale treinkaartje in mag, zoals tussen Oldenburg en Norddeich het geval is met ICs.![]()
Ja, daarmee maak je je heel erg populair bij leidinggevende en collega's.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.
Je hebt een beetje gelijk, maar volgens mij zijn er in alle beroepsgroepen die enigszins iets nuttigs bijdragen behoorlijke tekorten.
Je trekt niet zomaar even een blik mensen los.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Volgens rijden die ook onder een RE nummer.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alleen geldig in het Nahverkehr en zelfs daar zijn er wat uitzonderingen.
Het ¤9 ticket is niet geldig in (sommige?) Fernverkehr-treinen waar je met je regionale treinkaartje in mag, zoals tussen Oldenburg en Norddeich het geval is met ICs.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als je collega's daar scheef over gaan kijken dan zijn het geen mensen maar smerige tyfushonden en dan hebben ze een schop nodig. En wat je werkgever er van vindt zou je geen fuck moeten boeien. Je hebt er recht op en je werkt er keihard voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, daarmee maak je je heel erg populair bij leidinggevende en collega's.Ik heb niet een beetje gelijk maar volledig. Het gezeik dat werkgevers de boel bepalen moet maar eens afgelopen zijn. Ze mogen blij zijn dat wij voor ze willen werken, wij hoeven niet blij te zijn dat zij ons aan willen nemen. En als ze wat te zeiken hebben; er zijn 133 vacatures op 100 werknemers op het moment.quote:Je hebt een beetje gelijk, maar volgens mij zijn er in alle beroepsgroepen die enigszins iets nuttigs bijdragen behoorlijke tekorten.Buschauffeurs voor binnen Nederland kan je in minder dan een jaar opleiden. Het is niet bepaald raketwetenschap ofzo ook al is het wel degelijk vakwerk (want nog zo'n fabeltje; ongeschoold werk bestaat niet en is een bewuste en tegenwoordig geweaponized uitvinding van de elite).quote:Je trekt niet zomaar even een blik mensen los.
Deze tekorten zag iedereen die twee seconden naar statistieken kijkt over de arbeidsmarkt in Nederland al in 2015 aankomen. Nog weer zo'n smoesje waar de grote jongens zich achter verschuilen, het is geen verrassing, al die bedrijven zijn maar goed in één ding; kortetermijnregeren want dát is waar de aandeelhouder om vraagt.Bier.![]()
Het geld is al opquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?![]()
Ik ben benieuwd hoe deze actie gaat verlopen bij onze Oosterburen. Voor OV promotie is het geweldig denk ik maar tegelijkertijd of overvolle treinen dat zijn?![]()
De mondneusmaskerverplichting blijft nog wel een tijdje in Duitsland, terwijl België aanstaande maandag de mondneusmaskerverplichting afschaft en Luxemburg op zeer korte termijn de mondneusmaskerverplichting ook wil afschaffen (al moet daarvoor wel de wet gewijzigd worden). Dan houd je straks enkel nog Duitsland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Italië, Griekenland en Turkije waar nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer.
Overigens denk ik dat ik maar twee (Super-)Sparpreis-tickets 1e klas van en naar Frankfurt via Siegen probeer te scoren. Had eind maart een hotel in Frankfurt voor het Pinksterweekend geboekt en wou heenweg via Bestwig/Erndtebrück en Marburg naar Frankfurt en terugweg via het Rijndal. Met invoering van het ¤9-ticket lijkt het mij verstandig om de al te toeristische routes te mijden.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Ja joh, ik mis alleen de dooddoener "een hond heeft een baas" nogquote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:32 schreef b2py het volgende:
Vakbonddeadlock is de leukste deadlock op vrijdagavond
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als het alleen buschauffeurs waren en veel werklozen had je gelijk gehad. Wij krijgen absoluut niet slecht betaald (en na half jaar vast contract) bij m'n huidige werkgever, maar een bekwame tekenaar, lasser of elektro monteur vinden valt echt niet mee.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Deze tekorten zag iedereen die twee seconden naar statistieken kijkt over de arbeidsmarkt in Nederland al in 2015 aankomen. Nog weer zo'n smoesje waar de grote jongens zich achter verschuilen, het is geen verrassing, al die bedrijven zijn maar goed in één ding; kortetermijnregeren want dát is waar de aandeelhouder om vraagt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik zeg ook niet dat ik extra ga werken. Maar extra verlofdagen opnemen zit er ook niet in waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik extra ga werken. Maar extra verlofdagen opnemen zit er ook niet in waarschijnlijk.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Maximaal drie weken, niet over het midden van de schoolvakantie heen (dus niet weken 3+4 daarvan). De vier week heb ik met slim gebruik van voorkeursdagen (we mogen er 5 opgeven bij de vakantieaanvraag) kunnen krijgen. Het zijn in mijn geval trouwens 2 weken, 1 week en nog 1 week, met daartussen 3 weken en 1 week.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.
Komt dus neer op 2 vrij - 3 werken - 1 vrij - 1 werken - 1 vrij.PM mij!
Das niet verkeerd
Ik heb komende weekenden redelijk wat vrije dagen in gebruik. In de zomer "maar" drie weken.
Komende weekend vrijdag-maandag naar Berlijn, de week er op vrijdag-maandag naar een kameraad in Normandië en het weekend er op donderdag-zaterdag in Toscane voor een bruiloft
Er schijnen op Meppel-Groningen ook bussen van Abellio NRW te rijden? Dat bestond toch niet meer? Of alleen de treintjes afdeling? Of zullen ze nog met Abellio NRW stickers voor een andere afdeling rijden?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Bij ons maximaal 3 weken, maar als je buiten de schoolvakanties vrij neemt - zoals ik altijd doe - kan je zelfs tot 8 weken opnemen aaneengesloten.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.
Dat heb ik dus ook in 2019 gedaan toen ik naar Canada ging.
Moet ik wel wat overuren inleveren, maar krijg ik verlofdagen terug.
Dit jaar ook 7 weken vakantie gepland (hebben er standaard 25 vakantiedagen per jaar).![]()
Wat zou je in 1 dag vanuit Utrecht kunnen doen inclusief ritje schwebebahn? Welke leuke bestemmingen zijn nog meer te verzinnen![]()
Rare afspraak. Als jij twee maanden aan overuren hebt opgebouwd en je wil je opnemen dan moet dat mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.Bier.![]()
Het scheelt dat ze nu Meppel - Assen kunnen doen en niet meer door naar Groningen. Het lijkt erop dat Beilen vanuit Assen en Hoogeveen bediend wordt met taxibusjes ofzo. Ook wel logisch omdat je dan met de beschikbare bussen en chauffeurs meer ritten kunt rijden.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 07:26 schreef derLudolf het volgende:
Er schijnen op Meppel-Groningen ook bussen van Abellio NRW te rijden? Dat bestond toch niet meer? Of alleen de treintjes afdeling? Of zullen ze nog met Abellio NRW stickers voor een andere afdeling rijden?
Komende week weer hinder, want dan ligt Groningen - Europapark (en bij Arriva Groningen - Eemshaven) er uit in verband met het verleggen van sporen. Eén dag is helemaal geen treinverkeer naar station Groningen mogelijkAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat klopt, maar wanneer je de details van die RE opzoekt staat er in de DB-planner nadrukkelijk bij dat het 9 euro-ticket niet geldig is in die trein.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens rijden die ook onder een RE nummer.![]()
15 Mei 2022 - Voor dit fraaie Mallet stoomlokje een trieste dag. Het einde nabij, nog enkele uren onder stoom, en daarna waarschijnlijk nooit meer.
De Malletlok 99 5906 van 104 jaar oud heeft zijn leven wel bewezen. Echter zijn de kosten en de baten niet meer op te wegen tegen het inzetbaar houden. De Malletloks zijn een afwijkend type stoomloks, die destijds gebouwd waren voor deze spoorlijnen met veel bochten. Als ik het goed begreep, heeft deze Mallet 2 loopassen, waarmee die soepeler door de bochten kan manouvreren. Gezien de beperkte inzetbaarheid, en de daarbij hoge kosten om hem in te zetten en onderhouden, heeft HSB besloten de revisie van de lok voorlopig niet meer uit te voeren.
Speciaal voor liefhebbers en fotografen heeft HSB besloten de lok nog 3 dagen in te zetten op de HSB-spoorlijnen. De vrijdag en zaterdag met ritten in het reguliere treinbedrijf op de Selketalbahn, en de zondag via de IG-HSB, de medewerkersvereniging van de HSB, een speciale afscheidsrit voor liefhebbers en fotografen. De trein was uitverkocht, en een aantal fotografen hebben de dienstregeling nog los gekocht (zoals wij).
Op zondag 15 mei is de trein uit Netzkater vertrokken, en onderweg richting Eisfelder Talmühle als het geheel zich in een bocht voorbij de 4 fotografen manouvreert.
Nadat de fotodag afgerond zou zijn, zou de lok in Hasselfelde de loods in verdwijnen, en mogelijk nooit meer op eigen kracht zich buiten vertonen gaan.![]()
Mooie foto greavySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Okay, goed om te wetenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wanneer je de details van die RE opzoekt staat er in de DB-planner nadrukkelijk bij dat het 9 euro-ticket niet geldig is in die trein.Ik was niet direct van plan die kant op te gaan overigens.
Als ik op stap in Haren zou ik voor een tripje richting NRW een QdL ticket moeten hebben, die ongeveer het dubbele kost van het NDS ticket. Dus met dat ¤9 ticket kan ik dus goedkoop richting Ruhrgebiet.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Greavy Snoei- en tuinwerken BV is overal tot in staat, maar had hier helaas geen tijd meer over omdat ik pas een halve minuut voor doorkomst hier arriveerdequote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is hier de snoeibrigade, niet de maaiterroristen toch?![]()
10 Mei 2022 - DB Cargo rijdt 's ochtends vanuit Mühldorf een bedieningstrein naar Trostberg. Vanuit Trostberg worden er bedieningen in Trostberg, Garching/Alz en Schalchen.
Deze lok doet ook de Flaschenzug rijden vanaf het chemiepark in Trostberg naar het chemiepark in Garching/Alz, een trein die over nog geen 20km de rit aflegt.
Nadat de aanvoertrein in de donkere uren aankomt, doet men rangeerwerk in Trostberg en gaat men met de buurtgoederentrein naar Garching/Alz. De Flaschenzug vertrekt rond een uur of 8 vanuit Trostberg, en na het wagens wisselen keert de lok weer naar Trostberg terug. Aansluitend gaan ze nog naar Schalchen om wagens te wisselen, en daarna met de complete trein uit Trostberg weer naar Mühldorf.
Tijdens de tweede vakantiedag, onderweg vanuit het Ällgau richting Mühldorf, kon deze trein in een fraai ochtendzonnetje vastgelegd worden bij de bekende stek bij Mussenmühle.![]()
Gezellige voorpagina van Regio 15 https://regio15.nl/quote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
OMG HET KOMT ZO DICHTBIJ https://nos.nl/artikel/24(...)einverkeer-ligt-stil![]()
Hoelang blijft dit oude spul uit begin jaren zeventig nog rijden?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:00 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
10 Mei 2022 - DB Cargo rijdt 's ochtends vanuit Mühldorf een bedieningstrein naar Trostberg. Vanuit Trostberg worden er bedieningen in Trostberg, Garching/Alz en Schalchen.
Deze lok doet ook de Flaschenzug rijden vanaf het chemiepark in Trostberg naar het chemiepark in Garching/Alz, een trein die over nog geen 20km de rit aflegt.
Nadat de aanvoertrein in de donkere uren aankomt, doet men rangeerwerk in Trostberg en gaat men met de buurtgoederentrein naar Garching/Alz. De Flaschenzug vertrekt rond een uur of 8 vanuit Trostberg, en na het wagens wisselen keert de lok weer naar Trostberg terug. Aansluitend gaan ze nog naar Schalchen om wagens te wisselen, en daarna met de complete trein uit Trostberg weer naar Mühldorf.
Tijdens de tweede vakantiedag, onderweg vanuit het Ällgau richting Mühldorf, kon deze trein in een fraai ochtendzonnetje vastgelegd worden bij de bekende stek bij Mussenmühle.![]()
Nee, ik denk dat ik niet dichter in de buurt kom dan Borculo.quote:Op maandag 23 mei 2022 15:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat er iemand hier ook naar de European Mobility Expo volgende week in Parijs?PM mij!
Ik durf het niet te zeggen, maar gezien er een zooi Gravita’s zijn en DB ook al Chinese meuk heeft besteld met oa accu’s ofzo zal het wel steeds minder worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 22:17 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoelang blijft dit oude spul uit begin jaren zeventig nog rijden?![]()
Dus na 18!!! jaar is er door Vlaanderen besloten geen tram tussen Hasselt en Maastricht te laten rijden, maar een ‘trambus’.
Hoeveel miljoenen zijn daar wel niet over de balk gesmeten met studies en onderzoeken? Dan had de oude spoorlijn allang in dienst kunnen zijn zeker …![]()
SNCF en DB zijn blijkbaar voornemens directe treinen Parijs - Berlijn te rijden vanaf december 2023, met een verwachte reistijd van 7 uur https://www.bfmtv.com/eco(...)AD-202205240379.html![]()
Rijdt er nog een nachttrein Parijs-Berlijn ter vervanging van de trein naar Moskou? 7 uur, da's best rap.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:07 schreef b2py het volgende:
SNCF en DB zijn blijkbaar voornemens directe treinen Parijs - Berlijn te rijden vanaf december 2023, met een verwachte reistijd van 7 uur https://www.bfmtv.com/eco(...)AD-202205240379.htmlKranplätze müssen verdichtet sein![]()
OBB wilt die ook gaan rijden eind 2023quote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt er nog een nachttrein Parijs-Berlijn ter vervanging van de trein naar Moskou? 7 uur, da's best rap.![]()
Ik las inmiddels in het artikelquote:Leuk.
Ook mooi om te lezen dat op Frankfurt a/M - Parijs de trein heeft gewonnen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik vind het takkelang. Vanaf Parijs naar de grens schiet het op en dan kom je weer eens in Duitsland en stopt de vooruitgang.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt er nog een nachttrein Parijs-Berlijn ter vervanging van de trein naar Moskou? 7 uur, da's best rap.Bier.![]()
De snelste route Frankfurt - Berlijn is momenteel over Erfurt maar ze zullen die trein wel over Hannover sturen..quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het takkelang. Vanaf Parijs naar de grens schiet het op en dan kom je weer eens in Duitsland en stopt de vooruitgang.![]()
Bij een reistijd van 7 uur lijkt me dat stug. Frankfurt - Berlin Hbf is net onder de 4 uur met de snelste ICE sprinter, en hetzelfde geldt voor Frankfurt - Paris-Est, dan vind ik 7 uur al een hele prestatie. Misschien dat ze alleen stoppen in Frankfurt-Süd om wat tijd te smokkelen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
De snelste route Frankfurt - Berlijn is momenteel over Erfurt maar ze zullen die trein wel over Hannover sturen..
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 22:48:17 ]![]()
Ja want daar rijdt ook bijna nietsquote:Op woensdag 25 mei 2022 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
De snelste route Frankfurt - Berlijn is momenteel over Erfurt maar ze zullen die trein wel over Hannover sturen..
Zulke lange verbindingen kun je beter zo snel mogelijk doen vind ik. Hannover zal een prima verbinding met Frankfurt a/M hebben om vervolgens te kunnen overstappen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De versnelling moet vooral komen tussen Saarbrücken en Mannheim als de verbouwing daarvan gereed is…quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bij een reistijd van 7 uur lijkt me dat stug. Frankfurt - Berlin Hbf is net onder de 4 uur met de snelste ICE sprinter, en hetzelfde geldt voor Frankfurt - Paris-Est, dan vind ik 7 uur al een hele prestatie. Misschien dat ze alleen stoppen in Frankfurt-Süd om wat tijd te smokkelen.![]()
Dat kan ik me niet voorstellen, de route via Karlsruhe en Straatsburg is momenteel grofweg 20 minuten sneller dan via Saarbrücken. Saarbrücken Mannheim is 1.20 uur, als je die reisduur grofweg wilt halveren is een verbouwing van het huidige spoor niet voldoende.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:09 schreef b2py het volgende:
[..]
De versnelling moet vooral komen tussen Saarbrücken en Mannheim als de verbouwing daarvan gereed is…
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 23:19:10 ]![]()
Ook wel bijzonder nieuws:
Prime Minister: Ukraine will start staged construction of European track to connect Ukrainian railways with EU
https://www.kmu.gov.ua/en(...)sku-zaliznicyu-z-yesOm de integratie met de Europese Unie te bevorderen wil Oekraïne van het Russische breedspoor af en overstappen op normaalspoor.quote:To connect Ukrainian and European railways, Ukraine will also begin phased construction of a European track. According to the Prime Minister, at first it will be a combination of large hubs and large cities, and then a gradual expansion across the country.
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2022 00:00:08 ]![]()
Het gaat om een verlenging van de bestaande verbinding Parijs - Frankfurt via Saarbrücken, kan het ook niet helpen…quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen, de route via Karlsruhe en Straatsburg is momenteel grofweg 20 minuten sneller dan via Saarbrücken. Saarbrücken Mannheim is 1.20 uur, als je die reisduur grofweg wilt halveren is een verbouwing van het huidige spoor niet voldoende.![]()
Weet iemand de dienstregeling van die Bremen-Amsterdam rit van zaterdag? Ik wil graag weten hoe laat 'ie in Hengelo is en of 'ie door Zwolle komt
Bier.![]()
Niet gedetailleerder dan dat Westfalendampf hem zelf geeft. Er zijn geen werkzaamheden dus Zwolle lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand de dienstregeling van die Bremen-Amsterdam rit van zaterdag? Ik wil graag weten hoe laat 'ie in Hengelo is en of 'ie door Zwolle komt
Met wat gokwerk kom ik dan op
Bentheim 8:30
Hengelo 8:58
Almelo 9:10
Deventer 9:37
Barneveld aansl 10:10
Amersfoort 10:20/10:42
Hilversum 10:58
Weesp 11:14
Amsterdam C 11:30
Amsterdam C 18:03
Weesp 18:16
Hilversum 18:32
Stroe 19:23
Deventer 19:45
Almelo 20:15
Hengelo 20:26
Bentheim 20:50PM mij!
Nu Finland nog. Alleen hebben ze dan straks heel grote treinen op relatief smal spoor...quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ah, daar zat ik eigenlijk al op te wachten, zo'n soort bericht.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dankjewel! Ik kon alleen een dienstregeling over de grens vinden en die hield op bij NL. Thanks!quote:Op donderdag 26 mei 2022 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet gedetailleerder dan dat Westfalendampf hem zelf geeft. Er zijn geen werkzaamheden dus Zwolle lijkt me niet waarschijnlijk.
Met wat gokwerk kom ik dan op
Bentheim 8:30
Hengelo 8:58
Almelo 9:10
Deventer 9:37
Barneveld aansl 10:10
Amersfoort 10:20/10:42
Hilversum 10:58
Weesp 11:14
Amsterdam C 11:30
Amsterdam C 18:03
Weesp 18:16
Hilversum 18:32
Stroe 19:23
Deventer 19:45
Almelo 20:15
Hengelo 20:26
Bentheim 20:50Bier.![]()
En Litouwen (en de andere Baltische staten denk ik)quote:Op donderdag 26 mei 2022 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu Finland nog. Alleen hebben ze dan straks heel grote treinen op relatief smal spoor...
Zeker Litouwen is leuk om Rusland (Kaliningrad) te fuckenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja supergaaf!quote:Op donderdag 26 mei 2022 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu Finland nog. Alleen hebben ze dan straks heel grote treinen op relatief smal spoor...Bier.![]()
Je zou er ook de Europese regelgeving mee fucken, breed PVR met normaal spoor.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, het lijkt me wel een dingetje, vooral voor Finland. In Oekraïne krijgen we het nog wel voor elkaar om met westers materieel door te rijden, dus niet hun spullen om te sporen, maar dat is in Finland een stuk lastiger denk ik.quote:Op donderdag 26 mei 2022 22:50 schreef Duvel het volgende:
Je zou er ook de Europese regelgeving mee fucken, breed PVR met normaal spoor.Bier.![]()
Westers materieel past heel ruim in die profiel vrije ruimte lijkt me?quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, het lijkt me wel een dingetje, vooral voor Finland. In Oekraïne krijgen we het nog wel voor elkaar om met westers materieel door te rijden, dus niet hun spullen om te sporen, maar dat is in Finland een stuk lastiger denk ik.
Wat is het probleem dan precies? Hele grote gaten bij perrons?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja want dat is echt een beperking voor al het graan wat in moet stappen in Oekraïne om deze kant op te komen.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 00:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Westers materieel past heel ruim in die profiel vrije ruimte lijkt me?
Wat is het probleem dan precies? Hele grote gaten bij perrons?Bier.![]()
Het gaat dus niet per se om personenvervoer, alhoewel dat een mooie bijkomstigheid is op lange termijn, maar aangezien er voorlopig nog vrij veel formaliteiten voor reizigers aan de grens zullen zijn+een inspectie van de trein op illegale spullen, kan je die tijd net zo goed gebruiken voor het wisselen van een paar draaistellen terwijl dus de reizigers in het station die formaliteiten ondergaan.
Waar het nu om gaat is het op middellange termijn voorkomen van wereldwijde voedseltekorten en het aan de gang houden van de economie van Oekraïne. Als ze gaan omsporen dan kan dat met een achterlijke snelheid; als de middelen er zijn kan je binnen een jaar de belangrijkste routes omgeklapt hebben, en dat baseer ik op de snelheid waarmee de moffen en de USSR de ene spoorbreedte ombouwden naar de andere en dat gebeurde grotendeels met de hand.
Als ze het anders gaan aanpakken, iets verstandiger misschien door het toevoegen van één extra spoorstaaf bijvoorbeeld, dan zal het veel langer gaan duren, alleen al omdat je allerlei ontzettend complexe wissels moet gaan bouwen.Bier.![]()
Hoezo rijdt de Pimpel naar Gesundbrunnen ipv Ostbahnhof? Werkzaamheden in Berlijn?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Godverdetering, bij DB werken ook alleen maar mongolen. Uit deze PDF mag je niet kopiëren en plakken:quote:Op vrijdag 27 mei 2022 10:59 schreef derLudolf het volgende:
Hoezo rijdt de Pimpel naar Gesundbrunnen ipv Ostbahnhof? Werkzaamheden in Berlijn?
https://bauinfos.deutsche(...)_241803-08072022.pdf
En er zijn áltijd werkzaamheden in Berlijn.Bier.![]()
Zeker concurrentiegevoelig bedrijfsgeheim of zoSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De trein hebben ze stilgezet bij Rijssen op de terugweg, omdat er minstens 30 man in het spoor stonden, en dat was op meer plekken. Dit nav een artikeltje op rtv oost dat er een heuse stoomtrein door kwamquote:Op donderdag 26 mei 2022 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik kon alleen een dienstregeling over de grens vinden en die hield op bij NL. Thanks!![]()
![]()
Bij een overweg langzaam rijden en toeteren als er mogelijk mensen lopen en nu blijkbaar aan de kant?? Wat is het verschil?![]()
Deze idioten verpesten het wel voor de rest die netjes op openbare plekken gaat staanquote:Op zondag 29 mei 2022 22:02 schreef b2py het volgende:
Bij een overweg langzaam rijden en toeteren als er mogelijk mensen lopen en nu blijkbaar aan de kant?? Wat is het verschil?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als het op Oost was dan was het vast niet-treinenplebs. En er is in 40 jaar niets veranderd, want toen was dat nog heel gewoon en werd het treinverkeer er niet eens voor stilgelegd maar hadden de begrafenisondernemers een extra zakcentje.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze idioten verpesten het wel voor de rest die netjes op openbare plekken gaat staan
Laten we alsjeblieft de waarschuwinglabels van alles verwijderen, dan lost dit probleem zich zelf wel op.Bier.![]()
Wat is je punt?quote:Op zondag 29 mei 2022 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze idioten verpesten het wel voor de rest die netjes op openbare plekken gaat staan![]()
PM mij!
Zo'n ICE2 (tenminste dat rijdt er in de ICE556 toch) rijdt toch wel heerlijk rustig![]()
Zag nog een aantal oude NS rijtuigen staan bij Elstal, tenminste zo heet het kleine stadion vlakbij het grote rangeerterrein.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Corona is soort van voorbij, 70% reizigers verwacht dus tijd weer voor een rondje staken; https://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/staking-in-streekvervoer![]()
Ik hoop niet voor je dat je met ICE556 in Wolfsburg terecht bent gekomen ;-)quote:Op maandag 30 mei 2022 15:54 schreef derLudolf het volgende:
Al bij Wolfsburg en nog geen 250 op het scherm zien staan![]()
De Duitsers leggen geen HSLs aan.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:54 schreef derLudolf het volgende:
Al bij Wolfsburg en nog geen 250 op het scherm zien staanBier.![]()
Niet in, wel er langs.quote:Op maandag 30 mei 2022 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat je met ICE556 in Wolfsburg terecht bent gekomen ;-)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Godver, Nu in een Pimpel waarvan het personeel in Hannover niet is komen opdagen
Personeel van het Pimpelrijtuig bedoel ik
Hoe zit dat eigenlijk met materieel bevoegdheid in D? BR111, 112, 146, 182 hebben kunnen allemaal met Dosto's rijden en 101, 103, 120 en 218 met IC's. Lijkt me toch niet dat voor elk type een andere stuurstand werd gebouwd. Dan zou je vanuit de stuurstand wel een trein mogen besturen maar niet vanuit de loc. Of werd 103 en 120 niet in trek/duw dienst gebruikt?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De Duitsers hebben de communicatie tussen loc en stuurrijtuig al heel lang gestandaardiseerd (ZMS, ZWS en nog een paar van zulke protocollen) waardoor er van alles met elkaar kan samenwerken. Materieelkennis zal wel een dingetje zijn maar zo heel vaak wisselt dat spul nou ook weer niet.![]()
Alleen in Nederland wordt er moeilijk gedaan met stuurstandsmeuk; in alle buitenlanden was er al jaren een gestandaardiseerde methode voor.
Dit is ook waarom in België zoveel locs met elkaar in treinschakeling kunnen rijden (das anders dan dubbeltractie; dan zitten er officieel een machinist op meerdere bokken).Bier.![]()
Een treinspottende vrouw.quote:![]()
Dezelfde figuren die een geel hesje aandoen om op plekken te gaan spotten waar dat heul niet mag.![]()
![]()
Dit soort figuren bedoelde ik dusquote:
Het is alsof je op de vluchtstrook van de A2 gaat staan om langsrazend verkeer te spottenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Als ik al op de vluchtstrook van de A2 sta te spotten, spot ik treinen.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het is alsof je op de vluchtstrook van de A2 gaat staan om langsrazend verkeer te spotten![]()
![]()
ik zie het probleem niet zo, ze staan ruim buiten de portalen, prima veilig voor een eventuele trein die binnen de portalen langskomt, ja heel misschien kan er misschien steenslag zijn, das wat gevaarlijk.quote:
en je zal merken dattie langsrijdt.., gezeur ook altijd![]()
![]()
Klopt het dat er rond weekenden slechts een trein per dag vanaf Amsterdam naar London gaat? Dat klinkt als weinig gezien de vraag en de Schiphol-situatie. Zou er kans zijn dat dit binnenkort verhoogd zou kunnen worden, gebeurt zoiets vaak? Ik meen me te herinneren dat er normaliter pre-covid tijd meer treinen gingen maar het kan aan mij liggen.![]()
Ik bedoel, in twee seconden zie ik daar dat er op doordeweekse dagen één rechtstreekse trein rijdt en in het weekend twee.
Dus nee, het klopt niet. *Knip*
[ Bericht 15% gewijzigd door derLudolf op 31-05-2022 12:12:56 ]Bier.![]()
Heel leuk, maar op 15 oktober staat er slechts een trein en zo in nog wel wat andere weekenden. Overigens kom ik enkel op een boekingspagina en niet de dienstregeling zelf, als jij deze in twee seconden boven water krijgt zou je deze dan willen delen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik bedoel, in twee seconden zie ik daar dat er op doordeweekse dagen één rechtstreekse trein rijdt en in het weekend twee.
Dus nee, het klopt niet. *Knip*
Enfin, zodoende mijn vraag: kan ik verwachten dat er nog treinen bij worden gezet of wordt de dienstregeling verlaagd? Een boekingspagina is niet hetzelfde als een dienstregelingenpagina.
Voordat je de volgende open deur intrapt, ik heb dezelfde vraag bij Eurostar voorgelegd maar ik krijg geen zinnig antwoord buiten 'hou het af en toe in de gaten'. Ik boek liever bijtijds om nog voordeel te halen uit eventuele kortingen.![]()
Nou dan heb je je antwoord toch? 15 oktober is buiten het zomerseizoen. Eventuele plannen voor uitbreiding zullen nog niet zeker zijn en nog niet verwerkt in de beschikbare dienstregeling.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 14:23 schreef Xetran het volgende:
Heel leuk, maar op 15 oktober staat er slechts een trein en zo in nog wel wat andere weekenden. Overigens kom ik enkel op een boekingspagina en niet de dienstregeling zelf, als jij deze in twee seconden boven water krijgt zou je deze dan willen delen?Bier.![]()
Bij ons is de noodzaak voor standaardisatie ook nooit zo groot geweest, NS is al vrij vroeg overgestapt naar een treinstellenbedrijf. Daarom zal er ook nooit veel aandacht zijn geweest voor een uniforme manier van communicatie tussen loc en stuurstand.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Alleen in Nederland wordt er moeilijk gedaan met stuurstandsmeuk; in alle buitenlanden was er al jaren een gestandaardiseerde methode voor.
Dit is ook waarom in België zoveel locs met elkaar in treinschakeling kunnen rijden (das anders dan dubbeltractie; dan zitten er officieel een machinist op meerdere bokken).![]()
Ja, allemaal leuk en aardig maar toch vonden ze het wiel nog maar eens opnieuw uit toen ICR tot stuurstand omgebouwd werd. Er had ook gewoon een industriestandaard gekozen kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij ons is de noodzaak voor standaardisatie ook nooit zo groot geweest, NS is al vrij vroeg overgestapt naar een treinstellenbedrijf. Daarom zal er ook nooit veel aandacht zijn geweest voor een uniforme manier van communicatie tussen loc en stuurstand.Bier.![]()
Werd bij DDAR/DDM dezelfde stuurstand gebruikt dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig maar toch vonden ze het wiel nog maar eens opnieuw uit toen ICR tot stuurstand omgebouwd werd. Er had ook gewoon een industriestandaard gekozen kunnen worden.
Die Silberlinge stuurstangen die begin dit jaar in NRW reden, konden gewoon met BR182 overweg. Super toch
De stuurstanden van DDAR en DDM zijn afwijkend van zelfs elkaar. De stuurstanden van ICR en ICR-Benelux waren ook niet compatible.
En al die tijd gebruikten de Belgen dus al MUX.Bier.![]()
Het lijkt mij dat dat te maken heeft met de 1700, die met DD-AR en ICR moet kunnen rijden. DD-AR reed natuurlijk al even rond, en kon alleen met een 1700 communiceren. Als men had gekozen voor een industriestandaard zoals ZWS had NS de 1700s en de DD-ARs ook nog eens moeten aanpassen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig maar toch vonden ze het wiel nog maar eens opnieuw uit toen ICR tot stuurstand omgebouwd werd. Er had ook gewoon een industriestandaard gekozen kunnen worden.
Dat dat niet is gedaan, maar dat er is gekozen om de ICR-stuurstandrijtuigen compatibel te maken met de 1700'en, kan ik wel begrijpen.
Wat ik me eerder afvraag is: waarom heeft men niet gekozen voor wat er al in DDM-1 / 1800 werd gebruikt? Technische evolutie?![]()
Het maakt niet zoveel uit waar het mee te maken heeft, het blijft amateuristisch gezever en ombouw naar iets standaards had makkelijk gekund. Dan hadden de stuurstanden ook gewoon gebruikt kunnen blijven met TRAXX.Bier.![]()
De Duitsers en de Belgen hebben hun systemen gestandaardiseerd omdat het voor hun operationeel logischer is om dat te doen. Zelfs bij de nieuwste lichting treinen hebben de Belgen nog gekozen voor getrokken materieel (+motrices), en de Duitsers hebben zo'n gevarieerd park dat het voor hun ook zinnig is. Maar ook de Duitsers hebben te maken met meerdere standaarden. Je hebt ZMS, ZWS en tegenwoordig ook WTB. Niet alles kan met alles werken.
Toen de 1700 en de DD-ARs werden gebouwd bestonden de ICR-stuurstandrijtuigen niet eens, toen de ICR-stuurstandrijtuigen werden gebouwd was er helemaal geen sprake van inzet i.c.m. een TRAXX. Als de Fyra V250 goed had gefunctioneerd zou daar ook nooit behoefte aan zijn geweest.
Dus welk probleem zou NS precies hebben opgelost als ze aan het begin van de eeuw ook de 1700'en en DD-AR'en zouden hebben omgebouwd naar ZWS, ZMS of MUX?![]()
Ik kan me hier nog ellenlange discussies herinneren waarin zo'n beetje iedereen vond dat NS een dikke faalhaas was omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen zoals ze bedoeld waren met TRAXX; die discussie had ons onder andere bespaard gebleven.
En dat is mijn punt; het is een domme greep geweest omdat er uiteindelijk dus vier verschillende "standaarden" hebben geleefd bij NS op dit vlak. Dat had allemaal voorkomen kunnen worden met één praktische echte standaard.Bier.![]()
Maar wat ís die standaard dan? ZMS en ZWS zijn best wel heel erg Duits, zelfs de Oostenrijkers gebruiken dat niet. De Railjets gebruiken een Oostenrijkse standaard: WTB (Wire Train Bus). Ook de CityPendel- en CityShuttle-treinen gebruiken dat.
Dat WTB-systeem is dan weer overgenomen door Bombardier voor de IC2-treinen. Maar vreemd genoeg niet de Twindexx Vario-dubbeldekkers voor DB Regio....
De Belgen gebruiken MUX, de Fransen gebruiken vast ook wel hun eigen systeem.
Met een Nederlandse bril op had je net zo goed kunnen zeggen "pas die TRAXX-locs aan zodat ze het MU-systeem gebruiken van de 1700, BDs, en DD-AR want dat is de standaard voor trek-duw-bedrijf in Nederland". De TRAXX is hier de vreemde eend in de bijt.![]()
![]()
PM mij!
Ja, ICR, DDAR, mDDM en 1700 is allemaal hetzelfde systeem en afgeleid van een Franse standaard. De 1600/1800 en DDM1 waren afwijkend en net zo goed van een Franse stansaard afgeleid, dat systeem kon waarschijnlijk maar met een loc en een stuurstand omgaan. Te weinig voor DDAR begin jaren '90.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:54 schreef James1988 het volgende:
Maar wat ís die standaard dan? ZMS en ZWS zijn best wel heel erg Duits, zelfs de Oostenrijkers gebruiken dat niet. De Railjets gebruiken een Oostenrijkse standaard: WTB (Wire Train Bus). Ook de CityPendel- en CityShuttle-treinen gebruiken dat.
Dat WTB-systeem is dan weer overgenomen door Bombardier voor de IC2-treinen. Maar vreemd genoeg niet de Twindexx Vario-dubbeldekkers voor DB Regio....
De Belgen gebruiken MUX, de Fransen gebruiken vast ook wel hun eigen systeem.
Met een Nederlandse bril op had je net zo goed kunnen zeggen "pas die TRAXX-locs aan zodat ze het MU-systeem gebruiken van de 1700, BDs, en DD-AR want dat is de standaard voor trek-duw-bedrijf in Nederland". De TRAXX is hier de vreemde eend in de bijt.![]()
Morgen komt de Kameel terug van onderhoud uit Zutphen naar de Maliebaan:
Deventer 16:50 4
Zwolle 17:15-17:26
Amersfoort 18:21-19:13
Maliebaan 19:34 3
https://treinposities.nl/ritinfo/20220603/28202
https://treinposities.nl/ritinfo/20220603/28203PM mij!
Een vriend van me zit in IC Berlijn-Amsterdam #148 en ze worden tussen Hannover en Osnabrück omgeleid door Bremen. Plus veel. Denk niet dat ze het Van Gogh museum vandaag halen.Bier.![]()
Dat is een flinke omreis jaquote:Op donderdag 2 juni 2022 12:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een vriend van me zit in IC Berlijn-Amsterdam #148 en ze worden tussen Hannover en Osnabrück omgeleid door Bremen. Plus veel. Denk niet dat ze het Van Gogh museum vandaag halen.Lag er weer ergens een bom?
Ik weet niet of dat nou lag aan ZWS of ETCS. Ik vermoed het laatste.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kan me hier nog ellenlange discussies herinneren waarin zo'n beetje iedereen vond dat NS een dikke faalhaas was omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen zoals ze bedoeld waren met TRAXX; die discussie had ons onder andere bespaard gebleven.
En dat is mijn punt; het is een domme greep geweest omdat er uiteindelijk dus vier verschillende "standaarden" hebben geleefd bij NS op dit vlak. Dat had allemaal voorkomen kunnen worden met één praktische echte standaard.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wat ik ervan begrepen heb is dat het qua techniek eigenlijk allemaal wel is gelukt maar dat er uiteindelijk is besloten dat rijden met twee locs financieel verstandiger zou zijn omwille van de restwaarde.
Volgens de plannen uit 2014 had inmiddels ICNG in dienst moeten zijn en ICR terzijde.![]()
+60, valt me eigenlijk best mee https://www.zugfinder.net/nl/trein-IC_148quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een vriend van me zit in IC Berlijn-Amsterdam #148 en ze worden tussen Hannover en Osnabrück omgeleid door Bremen. Plus veel. Denk niet dat ze het Van Gogh museum vandaag halen.PM mij!
+55 in Apeldoorn, was ook wel indrukwekkend.quote:Op donderdag 2 juni 2022 17:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
+60, valt me eigenlijk best mee https://www.zugfinder.net/nl/trein-IC_148Bier.![]()
De 140 komt net door Oldenzaal met +120quote:Op donderdag 2 juni 2022 18:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
+55 in Apeldoorn, was ook wel indrukwekkend.
PM mij!
't schijnt vandaag ook nog zo'n bende te zijn en dan moet 't morgen beter worden had de Schaffner onderweg omgeroepen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 22:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 140 komt net door Oldenzaal met +120Bier.![]()
Ivm ontsporing bij Minden las ik?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
't schijnt vandaag ook nog zo'n bende te zijn en dan moet 't morgen beter worden had de Schaffner onderweg omgeroepen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Drie doden en meerdere zwaargewonden in Garmisch-Partenkirchen... https://www.focus.de/pano(...)oc=0.360164276443967
[ Bericht 20% gewijzigd door dennistd op 03-06-2022 14:03:07 ]PM mij!
Ik zit in een rijdende ETR700, oftewel in een omgebouwde Fyra.Gelukkig maar van Modena naar Bologna, dus de kans dat ik het niet overleef is klein.
![]()
Je verwacht het niet: de RE-treinen naar Norddeich zijn overvol volgens Drehscheide. Bij de Metronom mogen al geen fietsen meer meegenomen worden. Niet alleen de treinen naar toeristische gebieden zijn overvolle. Ook de redelijk snelle RE treinen tussen grote steden zijn overal: zoals de NI-RE2 en NI-RE3 (Hannover-Uelzen-Hamburg), NI-RE4 (Bremen-Hamburg), BW-IRE1 (Karlsruhe-Stuttgart en de BW-RE90 (Stuttgart-Nürnberg). Om het af te maken: ook de NW-RE1 (Aachen-Hamm), NW-RE5 (Wesel-Koblenz) en NW-RE6 (Köln-Minden) zijn overvol.Rossíya, Rossíya -
Het eerste weekend van de actie en bovendien Pinksteren. Dat is altijd een stuk drukker als gebruikelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:47 schreef Erno-BE het volgende:
Je verwacht het niet: de RE-treinen naar Norddeich zijn overvol volgens Drehscheide. Bij de Metronom mogen al geen fietsen meer meegenomen worden. Niet alleen de treinen naar toeristische gebieden zijn overvolle. Ook de redelijk snelle RE treinen tussen grote steden zijn overal: zoals de NI-RE2 en NI-RE3 (Hannover-Uelzen-Hamburg), NI-RE4 (Bremen-Hamburg), BW-IRE1 (Karlsruhe-Stuttgart en de BW-RE90 (Stuttgart-Nürnberg). Om het af te maken: ook de NW-RE1 (Aachen-Hamm), NW-RE5 (Wesel-Koblenz) en NW-RE6 (Köln-Minden) zijn overvol.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ben blij dat ik toch een Super-Sparpreis 1e klas heb weten te scoren. De IC Dortmund-Frankfurt is erg rustig, traject over Siegen is schitterend en het gepeupel mag zich in drie bakjes Flirt persen. Je ziet toch wel dat het overal drukker is, op stations en in treinen. Ik hoop dat wij volgend jaar geen geouwehoer hebben met bijna gratis maandkaarten of iets dergelijks. Het Luxemburgs openbaar vervoer heeft de capaciteit om gratis openbaar vervoer aan te kunnen. Het Duitse openbaar vervoer heeft duidelijk de capaciteit niet om (bijna) gratis openbaar vervoer aan te kunnen. Dan moet je op Dortmund-Duisburg-Köln iedere 10 minuten minstens een zes baks dubbeldekker inzetten. Daar heeft het spoor te weinig capaciteit voor en bovendien is er te weinig materieel voor iedere 10 minuten een zes bals dubbeldekker tussen Dortmund, Duisburg en Köln in te zetten.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het eerste weekend van de actie en bovendien Pinksteren. Dat is altijd een stuk drukker als gebruikelijk.
Overigens droeg in Emmerich meer dan de helft van de reizigers die in de trein uit Arnhem zaten geen mondneusmasker, ook al was het al minstens 10 minuten verplicht vanaf de landsgrens.Rossíya, Rossíya -
crew 2454: Zullen we een rondje gaan rijden met de Mat'64?
vrijwilligers: Ja, leuk!
crew 2454: Oke
Plan V 904 rijd, route onbekend. Staat niet op treinposities.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
En zal daar ook niet meer komen, alle ritten die niet bestemd zijn voor openbaar vervoer worden tegenwoordig niet meer doorgegeven aan API-afnemers.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 13:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
route onbekend. Staat niet op treinposities.![]()
Belachelijkquote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:18 schreef James1988 het volgende:
En zal daar ook niet meer komen, alle ritten die niet bestemd zijn voor openbaar vervoer worden tegenwoordig niet meer doorgegeven aan API-afnemers.![]()
Sommige mensen
PM mij!
ik hoorde net dat er een vijfde lichaam is geborgen en dat er nog ongeveer 10 vermisten zijn ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bracht gisteravond weer het beste boven in de mensheid, not. Ging een oudere toch een potje tekeer tegen de conducteur op Uitgeest, wou zelfs vechten riep ie, man man.......quote:![]()
Dus ik heb de beste fotoquote:Op zaterdag 4 juni 2022 13:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
crew 2454: Zullen we een rondje gaan rijden met de Mat'64?
vrijwilligers: Ja, leuk!
crew 2454: Oke
Plan V 904 rijd, route onbekend. Staat niet op treinposities.![]()
[ Bericht 6% gewijzigd door Maegrim op 04-06-2022 19:46:24 ]![]()
Welke pluklok staat er bij de VSM in Apeldoorn? Nummertje iemand?
Staat/stond in de buurt van de autohandelaar.![]()
Welk type loc heb je gezien? Is het een NS 600? Daar staan er twee van in Apeldoornquote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:29 schreef PluggieOD het volgende:
Welke pluklok staat er bij de VSM in Apeldoorn? Nummertje iemand?
Staat/stond in de buurt van de autohandelaar.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Tering, dan moet het echt een chaos zijn. Ik heb nog niets gezien, ben een weekend wegquote:Op zaterdag 4 juni 2022 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde net dat er een vijfde lichaam is geborgen en dat er nog ongeveer 10 vermisten zijn ...
Nee, een Duitse stoomloc. Zal het logje wel even pakken.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welk type loc heb je gezien? Is het een NS 600? Daar staan er twee van in Apeldoorn![]()
Beekbergen-Veluwse Stoom Maatschappij 24.10.21
... Rijdend:
23 071 DB-Baureihe 23 VSM, 1956, Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH/BRD
... Buiten-voorterrein:
44 1593-1 DRB-Baureihe 44 VSM, 1943, Societé Alsacienne de Constructions Mecaniques SACM, Graffenstaden
50 307 DRB-Baureihe 50 VSM, 1940, Wiener Lokomotivfabrik A.G., Wien Floridsdorf/DR, ex 50.3564
50 0073-2 DRB-Baureihe 50 VSM, 1943, Société Franco-Belge/DR
52 3879 DRB-Baureihe 52 Altbau VSM, 1944, Wiener Lokomotivfabrik A.G., Wien Floridsdorf/DR, Wehrmacht grau c/s.
52 8091-2 DRB-Baureihe 52 Reko VSM, 1943, Wiener Lokomotivfabrik A.G., Wien Floridsdorf/DR, ex AMC
Tkp 23 T2D - Slask VSM, 1957, Chrzanow/PL, ex TKp 4229
TM565 VLM VSM, 1957, H. Breuer & Co/BRD
28 MoSi VSM, 1996, Revisiebedrijf Tilburg, as Nans, Moderne Sik
116 (oer)Sik VSM, 1930, Berliner Maschinenbau Gesellschaft - L.Schwartzkopff/D
218 Sik VSM, 1935, Werkspoor N.V
225 Sik VSM, 1935, Werkspoor N.V
321 Sik VSM, 1940, Werkspoor N.V
532 EEC 600 VSM, 1954, The English Electric Company Limited/UK, green c/s, naast zwarte
650 EEC 600 VSM, 1955, The English Electric Company Limited/UK, new green/red c/s.
2019 65DE19 VSM, 1944, Whitcomb Locomotive Works, USA, ex USATC 8147, Military Rail Service 1329
2207 NS 2200 VSM, 1955, Allan & Co´s, yellow/blue c/s, lijn oost
2233 NS 2200 VSM, 1956, Allan & Co´s, red c/s, lijn bij loods
2299 NS 2200 VSM, 1958, Allan & Co´s, red c/s.
2412 Alsthom 2400 VSM, 1954, Alsthom, cyan c/s, oostlijn
2459 Alsthom 2400 VSM, 1956, Alsthom, red c/s, lijn bij loods
2530 Alsthom 2400 VSM, 1957, Alsthom, lila c/s, special cabin, lijn bij loods
... Buiten-achterterrein:
636 EEC 600 VSM, 1956, The English Electric Company Limited/UK, green c/s.
(265) Sik VSM, 1940, Werkspoor N.V, kraan met 309 reg, green/blue c/s.
... Buiten-bij loods:
44 1085 DRB-Baureihe 44 VSM, 1944, Wiener Lokomotivfabrik A.G., Wien Floridsdorf/DR
52 8053 DRB-Baureihe 52 Reko VSM, 1943, Henschel & Sohn, Kassel/DR, ex 52.2551
Tkp 5353 T2D - Slask VSM, 1957, Chrzanow/PL, 535 faintly visible
... Loods:
23 076 DB-Baureihe 23 VSM, 1956, Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH/BRD
41 241 DRB-Baureihe 41 VSM, 1939, A. Borsig, Berlin-Tegel/DR
50 3654-6 DRB-Baureihe 50 VSM, 1942, Berliner Maschinenbau Gesellschaft - L.Schwartzkopff/DR, ex 50.2621
52 8139 DRB-Baureihe 52 Reko VSM, 1943, Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH/DR, ex 52.3209
64 415 DRB-Baureihe 64 VSM, 1937, Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH/DR
Apeldoorn-Veluwse Stoom Maatschappij 24.10.21 - Rijnstraat 66/68 - Commisariaat/Werkplaats - SGBT
... Buiten-voorterrein:
44 193 DRB-Baureihe 44 VSM, 1940, Lokomotiv- und Waggonbaufabrik Krupp/DR, onderstel, reg van foto Hans Wiserke
52 81_0 DRB-Baureihe 52 VSM
307 Sik VSM, 1940, Werkspoor N.V
309 Sik VSM, 1940, Werkspoor N.V, met kraan
(604) EEC 600 VSM, 1956, The English Electric Company Limited/UK, yellow c/s, not read
(618) EEC 600 VSM, 1956, The English Electric Company Limited/UK, yellow c/s, not read
... Buiten-achter loods:
50 3520 DRB-Baureihe 50 VSM, 1941, Berliner Maschinenbau Gesellschaft - L.Schwartzkopff/DR, ex 50.1339
50 3681-5 DRB-Baureihe 50 VSM, 1940, Henschel und Sohn, Kassel/DR
(52 8010-2) DRB-Baureihe 52 Reko VSM, 1943, Wiener Lokomotivfabrik A.G., Wien Floridsdorf/DR, ketelplaat eraf, ex 52.7172, assumed reg
52 7178 DRB-Baureihe 52 tender, niet verder voorkomende regi
2203 NS 2200 VSM, 1955, Allan & Co´s
... Loods:
80 036 DRB-Baureihe 80 VSM, 1929, Hohenzollern A.G. fur Lokomotivbau Dusseldorf Grafenberg/DR
... extra vermelding:
481 Kraanwagen VSM, 1957, Krupp Ardelt, Wilhelmshafen/BRD, red c/s, ongevallenkraan
481A Giekwagen VSM, 1956, onderstel Duits 1935
79-10-22 EDK-6a VSM, 195_, VEB Schwermaschinenbau/BRD, ex DR30 50 949 1 015-8
Ik zoek de 52 nog die er als pluklok staat.
[ Bericht 0% gewijzigd door PluggieOD op 04-06-2022 20:04:41 ]![]()
Op 17 mei is door NS aangegeven dat ritten die niet voor Openbaar Vervoer bedoeld zijn, niet meer via open data gedeeld zullen worden.quote:
Dit gaat de hobby voor spotters een stuk moeilijker maken.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Vandaag zijn tientallen ritten vervallen bij ns en Arriva door Personeelstekort, hoe kan het dat I&W bij NS blijft accepteren…![]()
Wat wil jij er aan doen dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:24 schreef b2py het volgende:
Vandaag zijn tientallen ritten vervallen bij ns en Arriva door Personeelstekort, hoe kan het dat I&W bij NS blijft accepteren…
Je trekt niet zomaar even een blik personeel openAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Het gaat er vooral om dat het zo opeens is, enkele zieke collega’s is incident, zoveel treinen is een trend. Dat zie je verder vooraf aankomen, hopeloos.![]()
Gooi de accijns van brandstof d'r maar af, trein slaagt er niet in een betrouwbaar alternatief te zijn. Tering zeg, straks zijn we nog jaloers op de Albanese dienstregeling.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
NS heeft verplichtingen naar de concessieverlener - de staat dus. Hoe ze dat regelen is verder hun zaak, niet?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat wil jij er aan doen dan?
Je trekt niet zomaar even een blik personeel openOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zelfs drie treinen in één shot!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:22 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Dus ik heb de beste foto![]()
[ afbeelding ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)![]()
Een aanrijding met een persoon nabij Heppenheim met de trein waar je zelf in zit (RB68 Frankfurt->Heidelberg). Het wordt een gezellige ochtend.Rossíya, Rossíya -
Dat klopt van die verplichtingen, maar het zomaar over de schutting gooien is gewoon te makkelijk. De staat wil als aandeelhouder zoveel mogelijk rendement maken, maar misschien lukt dat in de toekomst wel iets minder. En moet de NS bijvoorbeeld de plannen rond ETMET in de ijskast zetten.quote:Op zondag 5 juni 2022 00:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
NS heeft verplichtingen naar de concessieverlener - de staat dus. Hoe ze dat regelen is verder hun zaak, niet?
Het lastige is dat aandeelhouder en concessieverlener twee verschillende ministeries zijn en onderling eens worden is best lastig.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat probeer je nou te zeggen dan? Want rendement ofzo?quote:Op zondag 5 juni 2022 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt van die verplichtingen, maar het zomaar over de schutting gooien is gewoon te makkelijk. De staat wil als aandeelhouder zoveel mogelijk rendement maken, maar misschien lukt dat in de toekomst wel iets minder. En moet de NS bijvoorbeeld de plannen rond ETMET in de ijskast zetten.
Het lastige is dat aandeelhouder en concessieverlener twee verschillende ministeries zijn en onderling eens worden is best lastig.![]()
Het is niet zo opeens, alleen voorbij een bepaalde grens krijg je vrij plotseling dit soort effecten. Het gaat namelijk om een structureel tekort.quote:Op zondag 5 juni 2022 00:23 schreef b2py het volgende:
Het gaat er vooral om dat het zo opeens is, enkele zieke collega’s is incident, zoveel treinen is een trend. Dat zie je verder vooraf aankomen, hopeloos.
Het structurele tekort speelt in álle sectoren en kan op dit moment alleen met specifiek opgezette migratietrajecten nog met enige snelheid opgelost worden. Tijdens de COVID-jaren zijn heel veel mensen met pensioen gegaan en daardoor lijkt het alsof we OPEENS in de vergrijzing zitten. Dit zouden we anders bij gelijkblijvende economische groei simpelweg ook gehad hebben.Bier.![]()
Het probleem is denk ik ook dat veel mensen niet meer fulltime willen werken. En daarnaast die onzin als flitsbezorgers die mensen betalen die ook nuttig werk hadden kunnen doen.PM mij!
Dat valt in onze branche, accountancy & fiscaliteit, ook op. Vrijwel iedere afgestudeerde student tekent nog maar voor 36 uur. Dat was tot de coronacrisis 40 uur per week. Naar 36 of 32 uur per week gingen de meeste collega's pas bij ouderschap.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:40 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is denk ik ook dat veel mensen niet meer fulltime willen werken. En daarnaast die onzin als flitsbezorgers die mensen betalen die ook nuttig werk hadden kunnen doen.![]()
Mja, bij kantoorfuncties is 40 uur niet perse effectiever voor workload. Maar bij werk als conducteurs of verkoper is het natuurlijk wel lastig als je personeel opeens collectief aantal uur minder gaat werkenquote:Op zondag 5 juni 2022 16:13 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dat valt in onze branche, accountancy & fiscaliteit, ook op. Vrijwel iedere afgestudeerde student tekent nog maar voor 36 uur. Dat was tot de coronacrisis 40 uur per week. Naar 36 of 32 uur per week gingen de meeste collega's pas bij ouderschap.![]()
36 uur is juridisch gezien al sinds de jaren 90 hetzelfde als 40 uur. Bij 36 uur werk je officieel fulltime.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:13 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dat valt in onze branche, accountancy & fiscaliteit, ook op. Vrijwel iedere afgestudeerde student tekent nog maar voor 36 uur. Dat was tot de coronacrisis 40 uur per week. Naar 36 of 32 uur per week gingen de meeste collega's pas bij ouderschap.Bier.![]()
Dat doet NS wel voorkomen door minder dan 24 uur van te voren 6 treinseries (deels) op te heffen.. Dat gaat niet om een paar collega's die plots ziek zijnquote:Op zondag 5 juni 2022 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is niet zo opeens, alleen voorbij een bepaalde grens krijg je vrij plotseling dit soort effecten. Het gaat namelijk om een structureel tekort.
Het structurele tekort speelt in álle sectoren en kan op dit moment alleen met specifiek opgezette migratietrajecten nog met enige snelheid opgelost worden. Tijdens de COVID-jaren zijn heel veel mensen met pensioen gegaan en daardoor lijkt het alsof we OPEENS in de vergrijzing zitten. Dit zouden we anders bij gelijkblijvende economische groei simpelweg ook gehad hebben.![]()
Daar heb je absoluut gelijk in. Dat vind ik ook moeilijk recht te breien.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat doet NS wel voorkomen door minder dan 24 uur van te voren 6 treinseries (deels) op te heffen.. Dat gaat niet om een paar collega's die plots ziek zijnBier.![]()
Wat is nou de goedkoopste manier om van Houten naar Antwerpen te reizen met 2 personen? 1 vd 2 heeft een kortingskaart (buiten de spits), de ander heeft daardoor samenreiskorting (beide 40%).
Datum: maandag 20 juni heen, donderdag 23 juni terug.
Lijkt erop dat compleet boeken via NS Internationaal het goedkoopste is (via Breda). Je hebt dan een open ticket voor IC Direct (hele dag te gebruiken). Maar heb je die dan ook voor de reis Houten > Breda? Neem aan van wel, ondanks dat je een tijdstip boekt?
Tips?![]()
![]()
Welke prijs had je zelf gevonden? Misschien kun je een Eurosparpreis via DB doen? Duitsland-Antwerpen via Houten ofzo.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:50 schreef Piles het volgende:
Wat is nou de goedkoopste manier om van Houten naar Antwerpen te reizen met 2 personen? 1 vd 2 heeft een kortingskaart (buiten de spits), de ander heeft daardoor samenreiskorting (beide 40%).
Datum: maandag 20 juni heen, donderdag 23 juni terug.
Lijkt erop dat compleet boeken via NS Internationaal het goedkoopste is (via Breda). Je hebt dan een open ticket voor IC Direct (hele dag te gebruiken). Maar heb je die dan ook voor de reis Houten > Breda? Neem aan van wel, ondanks dat je een tijdstip boekt?
Tips?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ok, wel een rechtstreekse route graagquote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke prijs had je zelf gevonden? Misschien kun je een Eurosparpreis via DB doen? Duitsland-Antwerpen via Houten ofzo.![]()
Kom ik op 60 euro voor retour voor 2 personen.![]()
NS International heeft op dit moment een "tweede gratis"-actie voor treinkaartjes naar België.
https://www.nsinternation(...)duo-deal-naar-belgie![]()
Geen hond die controleert of je het eerste deel van het traject wel gebruiktquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ok, wel een rechtstreekse route graag![]()
Kom ik op 60 euro voor retour voor 2 personen.Maar ¤60 is best een goede prijs
Boek ik voor 1 persoon, is het ¤16 enkele reis. Boek ik voor 2, is het ¤30,20 enkele reis (15,10 pp)quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:24 schreef James1988 het volgende:
NS International heeft op dit moment een "tweede gratis"-actie voor treinkaartjes naar België.
https://www.nsinternation(...)duo-deal-naar-belgie
Nou ja, ik kijk straks nog wel eens, maar ik vind die site nu al ruk![]()
![]()
België gaat nog wel, daarbuiten wordt het al snel moeilijker.quote:
De hoeveelheid kaartjes die NSInternational.nl kan verkopen is beperkt, voor alles wat een beetje afwijkt van de norm is het al snel "bel ons servicecentrum op 030 ..." of is het zelfs "we kunnen hier geen kaartjes voor verkopen, zelfs niet telefonisch."![]()
![]()
Ja, ik snap die klachten over trein ipv vliegtuig door Europa al een stuk beter nuquote:Op woensdag 8 juni 2022 11:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
België gaat nog wel, daarbuiten wordt het al snel moeilijker.
De hoeveelheid kaartjes die NSInternational.nl kan verkopen is beperkt, voor alles wat een beetje afwijkt van de norm is het al snel "bel ons servicecentrum op 030 ..." of is het zelfs "we kunnen hier geen kaartjes voor verkopen, zelfs niet telefonisch."
Hoe moeilijk is het om een cheaptickets / skyscanner op te zetten voor treinen...
Waarschijnlijk koop ik gewoon wat binnenkort, klaar met het gedoe![]()
![]()
Inderdaad is ticketing een ramp in treinenland. Naast dat vervoerders het niet toestaan om vervoersbewijzen voor hun treinen te verkopen heb je ook nog de bedrijven die alleen toestaan dat de duurdere kaartjes via anderen verkocht mogen worden (de Tsjechische spoorwegen hadden daar een paar jaar terug een handje van, geen idee of ze dat nog steeds doen) of gewoon zelfs geen data aanleveren voor hun treinen, zelfs niet voor de reisplanners.
Het wordt tijd dat alle Europese spoorvervoerders gewoon verplicht worden om alle data gewoon aan te leveren en verkoop-APIs beschikbaar gaan stellen en dat iedereen tickets kan kopen van elk willekeurig station naar elk willekeurig station, waarbij automatisch de meest goedkope tarieven voor die reis gepakt worden.![]()
Klinkt als een plan, regel datquote:Op woensdag 8 juni 2022 11:57 schreef MTL het volgende:
Inderdaad is ticketing een ramp in treinenland. Naast dat vervoerders het niet toestaan om vervoersbewijzen voor hun treinen te verkopen heb je ook nog de bedrijven die alleen toestaan dat de duurdere kaartjes via anderen verkocht mogen worden (de Tsjechische spoorwegen hadden daar een paar jaar terug een handje van, geen idee of ze dat nog steeds doen) of gewoon zelfs geen data aanleveren voor hun treinen, zelfs niet voor de reisplanners.
Het wordt tijd dat alle Europese spoorvervoerders gewoon verplicht worden om alle data gewoon aan te leveren en verkoop-APIs beschikbaar gaan stellen en dat iedereen tickets kan kopen van elk willekeurig station naar elk willekeurig station, waarbij automatisch de meest goedkope tarieven voor die reis gepakt worden.![]()
![]()
Bij internationale treintickets is het ook wel handig om verschillende maatschappijen te vergelijken.
Ik ben eergisteren met de trein van Milaan naar Zürich en vervolgens van Zürich naar Frankfurt gereden. Die Zwitsers naaien je waar je bij staat, het ticket waar ik bij Trenitalia ¤61 voor heb betaald kostte bij de SBB 89 CHF (¤85)Voor het ticket naar Frankfurt gold een vergelijkbaar prijsverschil tussen DB en SBB, maar daar weet ik de precieze bedragen niet meer van.
Wat me overigens ook nog opviel: voor de directe Eurocity Frankfurt-Milaan en vice versa kan je online geen kaartjes kopen bij DB, maar wel bij SBB en Trenitalia.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2022 12:21:19 ]![]()
Bij PON in Leusden ligt een goederenwagen op de kant:PM mij!
De idioterie dat het natuurlijk verplicht moet worden, ze wijzen altijd naar de luchtvaart maar als ze daar de goede punten uithalen zoals bijvoorbeeld ticketing zou het sowieso al een stuk eenvoudiger worden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:57 schreef MTL het volgende:
Maar de luchtvaart is commercieel én hun core-business, die hebben dus genoeg aanmoediging om een goed verkoopplatform aan te bieden: meer tickets verkopen == meer winst.quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:59 schreef b2py het volgende:
[..]
De idioterie dat het natuurlijk verplicht moet worden, ze wijzen altijd naar de luchtvaart maar als ze daar de goede punten uithalen zoals bijvoorbeeld ticketing zou het sowieso al een stuk eenvoudiger worden.
In het spoorvervoer is grensoverschrijdend vervoer marginaal in vergelijking met binnenlands vervoer, dus waarom zou je daar al die moeite voor doen.![]()
Het spoor is net zo commercieel, je zou echt tientallen treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen vullen met betere marketing, ticketing en concurrentie. Evenals Amsterdam - Keulen (- Frankfurt).quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar de luchtvaart is commercieel én hun core-business, die hebben dus genoeg aanmoediging om een goed verkoopplatform aan te bieden: meer tickets verkopen == meer winst.
In het spoorvervoer is grensoverschrijdend vervoer marginaal in vergelijking met binnenlands vervoer, dus waarom zou je daar al die moeite voor doen.![]()
Mits er directe verbindingen kunnen worden gerealiseerd kunnen veel meer vluchten worden vervangen lijkt me. Naar bijvoorbeeld Bremen of Hamburg denk ik dan aan.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:08 schreef b2py het volgende:
Het spoor is net zo commercieel, je zou echt tientallen treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen vullen met betere marketing, ticketing en concurrentie. Evenals Amsterdam - Keulen (- Frankfurt).Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Je hebt helemaal geen marketing nodig. Alleen een regel die het verbiedt om te vliegen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Het spoor is net zo commercieel, je zou echt tientallen treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen vullen met betere marketing, ticketing en concurrentie. Evenals Amsterdam - Keulen (- Frankfurt).Bier.![]()
Dan ben je afhankelijk van de Duitsers, dan kan je wachten tot Sint Juttemis. De aansluiting op de Betuweroute is ook 23 jaar vertraagd, dus eer je een beetje door kunt rijden naar Noord-Duitsland zit je makkelijk ergens na 2050.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mits er directe verbindingen kunnen worden gerealiseerd kunnen veel meer vluchten worden vervangen lijkt me. Naar bijvoorbeeld Bremen of Hamburg denk ik dan aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2022 21:26:59 ]![]()
Je kan als spoorbedrijf ook op eigen initiatief sporen aanleggen, zie bijvoorbeeld Japanquote:Op woensdag 8 juni 2022 21:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan ben je afhankelijk van de Duitsers, dan kan je wachten tot Sint Juttemis. De aansluiting op de Betuweroute is ook 23 jaar vertraagd, dus eer je een beetje door kunt rijden naar Noord-Duitsland zit je makkelijk ergens na 2050.![]()
Ik hou niet zo van regels, wel van bedrijven die treinen gaan rijden. Zie bijvoorbeeld de plotse vlucht van de nachttrein, dat moet overdag ook wel kunnen. Zie ook de toenemende concurrentie op het Spaanse en Franse spoor waar ik laatst over berichtte waar de prijzen significant gedaald zijn. Hup, nog een aanbieder van Amsterdam naar Parijs en Frankfurt en enkeltje naar 19 euro.quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen marketing nodig. Alleen een regel die het verbiedt om te vliegen.![]()
Hoezo je houdt niet van regels, je houdt net een betoog voor het invoeren van een heel pak met regels. Ik stel er slechts één voor.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van regels, wel van bedrijven die treinen gaan rijden. Zie bijvoorbeeld de plotse vlucht van de nachttrein, dat moet overdag ook wel kunnen. Zie ook de toenemende concurrentie op het Spaanse en Franse spoor waar ik laatst over berichtte waar de prijzen significant gedaald zijn. Hup, nog een aanbieder van Amsterdam naar Parijs en Frankfurt en enkeltje naar 19 euro.Bier.![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:07 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]voor zo ver ook de voordelen van de merger tussen Thalys en Eurostarthalys is alleen maar duurder en duurder aan het worden.. geen wonder dat iedereen het vliegtuig pakt, dat is vaak goedkoper
![]()
![]()
Nog afgezien van de tijd... Moet ik september naar Marseille, maar ga maar vliegen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:11 schreef mschol het volgende:
[..]thalys is alleen maar duurder en duurder aan het worden.. geen wonder dat iedereen het vliegtuig pakt, dat is vaak goedkoper
De vluchten Bremen/Hamburg <> Schiphol vliegen vooral om de langeafstandvluchten vanaf Schiphol te vullen (dus Bremen > Schiphol > Tokyo en v.v.).quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mits er directe verbindingen kunnen worden gerealiseerd kunnen veel meer vluchten worden vervangen lijkt me. Naar bijvoorbeeld Bremen of Hamburg denk ik dan aan.
Die mensen ga je echt niet de trein in krijgen![]()
![]()
dat ook nog jaquote:Op donderdag 9 juni 2022 05:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog afgezien van de tijd... Moet ik september naar Marseille, maar ga maar vliegen.
london had ik 5 jaar terug best met trein willen proberen, maar combinatie van hoge prijs, lange rit en verschrikkelijke vertrektijden (of in de middag, of ochtend vertrekken,bij beide had je praktisch niks aan je dag)
vliegtuig was fors goedkoper,sneller (ook deur tot deur situatie, omdat met vliegtuig er meer reistijd met lokaal OV was) en gunstigere vertrektijden![]()
Kennelijk hebben de Belgen zich laten inspireren door ons.
Het volledige wagenpark en diverse infrastructuur blijkt eigendom te zijn van een aantal amerikaanse trusten.
Tijdens de hoorzitting over de Fyra had de Descheemaecker nog hevige kritiek op NSFSC. Kennelijk heeft hij er toch iets van opgestokenspeak only if it improves the silence.![]()
Wat voor regels dan? Marketing en concurrentie kunnen ze prima zelf regelen. Ik zoek gewoon een skyscanner maar dan voor het spoor, waarom moet het zo idioot ingewikkeld zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo je houdt niet van regels, je houdt net een betoog voor het invoeren van een heel pak met regels. Ik stel er slechts één voor.![]()
Concurrentie kan zichzelf helemaal niet regelen, heh? Er zijn bijna voor geen enkel proces meer regels nodig dan voor het garanderen van eerlijke concurrentie. Daarom zeg ik; jij bent de regeltjesliefehebber. Niet de mensen die die shit niet willen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 18:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat voor regels dan? Marketing en concurrentie kunnen ze prima zelf regelen. Ik zoek gewoon een skyscanner maar dan voor het spoor, waarom moet het zo idioot ingewikkeld zijn.Bier.![]()
Volgens mij kan je zonder concessie een verbinding Amsterdam - Parijs starten, hoeft geen nieuwe regelgeving aan te pas te komen..quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Concurrentie kan zichzelf helemaal niet regelen, heh? Er zijn bijna voor geen enkel proces meer regels nodig dan voor het garanderen van eerlijke concurrentie. Daarom zeg ik; jij bent de regeltjesliefehebber. Niet de mensen die die shit niet willen.![]()
Om eerlijke concurrentie te garanderen moet er wel degelijk veel veranderen. Maar dat is het punt niet. Mijn punt is dat er voor eerlijke concurrentie bakken met regels en wetten nodig zijn, veel en VEEL meer dan voor een simpele oplossing als het verplicht schuiven van ijzer. Hoe je het ook wendt of keert.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij kan je zonder concessie een verbinding Amsterdam - Parijs starten, hoeft geen nieuwe regelgeving aan te pas te komen..
Je hebt er ook meer toezicht voor nodig, naast die op performance ook op de markt zelf.
Nou snap ik best wat je bedoelt hoor, maar het is gewoon best dom om te roepen dat iets wat méér regels met zich meebrengt dan ouderwets "één staatsvervoerder en verder niets", juist je eigen kant te profileren als die van minder regels. Feitelijk aantoonbaar onjuist.Bier.![]()
Ik ben op dit moment onderweg naar Bregenz. De hoeveelheid incompetentie die ik vandaag heb gezien, met als reden "Baustelle", is stuitend.
Breda - Eindhoven - Venlo - Mönchengladbach ging prima. Vervolgens ruim 20 minuten stilgestaan voor Neuss Hbf, want 'het station was overbelast door werkzaamheden verderop'. Uiteindelijk met 37 minuten vertraging aangekomen in Düsseldorf, waardoor m'n aansluitende ICE al weg was en m'n reisplan de prullenbak in kon.
Frankfurt - Mannheim is ook één grote bouwput en de dienstregeling is niet aangepast, treinen lopen gewoon +30 tot +60 op tussen die steden. Waardoor ook m'n alternatieve reisplan de vuilnisbak in kan.![]()
Je moet nooit maar dan ook echt absoluut nooit met die kansloze Eurobahn zooi bij Venlo de grens over gaan. Weet niet of je ook via die route terugkomt maar reken er dan maar alvast op dat je in Kaldenkirchen gedumpt gaat worden en zelf een taxi naar Venlo mag regelen![]()
![]()
Kan je in Italië ook treinticket op het (elk)station kopen?Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.![]()
Het stuk Venlo - Mönchengladbach ging anders prima. De ellende begon pas daarna omdat DB kennelijk faalt in het plannen van werkzaamheden.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:28 schreef Ireyon het volgende:
Je moet nooit maar dan ook echt absoluut nooit met die kansloze Eurobahn zooi bij Venlo de grens over gaan. Weet niet of je ook via die route terugkomt maar reken er dan maar alvast op dat je in Kaldenkirchen gedumpt gaat worden en zelf een taxi naar Venlo mag regelen![]()
ja, in principe wel. De TrenItalia app is een echte aanrader om online tickets te kopen. Sommige tickets zoals het Cinque Terre Ticket hebben ze helaas niet onlinequote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:38 schreef mart_83 het volgende:
Kan je in Italië ook treinticket op het (elk)station kopen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Cumbaya!!!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:38 schreef mart_83 het volgende:
Kan je in Italië ook treinticket op het (elk)station kopen?Bier.![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:05 schreef James1988 het volgende:
Ik ben op dit moment onderweg naar Bregenz. De hoeveelheid incompetentie die ik vandaag heb gezien, met als reden "Baustelle", is stuitend.
Breda - Eindhoven - Venlo - Mönchengladbach ging prima. Vervolgens ruim 20 minuten stilgestaan voor Neuss Hbf, want 'het station was overbelast door werkzaamheden verderop'. Uiteindelijk met 37 minuten vertraging aangekomen in Düsseldorf, waardoor m'n aansluitende ICE al weg was en m'n reisplan de prullenbak in kon.
Frankfurt - Mannheim is ook één grote bouwput en de dienstregeling is niet aangepast, treinen lopen gewoon +30 tot +60 op tussen die steden. Waardoor ook m'n alternatieve reisplan de vuilnisbak in kan.![]()
Hoeps, de eerste 4 treinstellen ICMm staan al op de Houtrakpolder, het terrein waar gesloopt en afgevoerde treinen staan in afwachting van de rit naar HKS metals, voor definitieve sloop.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ook vandaag weer een flink brevet van onvermogen van Deutsche Bahn. +30 omdat de EuroCity waar ik in zat vanwege werkzaamheden tussen Mainz en Koblenz werd omgeleid via de rechter Rheinstrecke.
Treinen worden in Duitsland kennelijk zomaar omgeleid, zelfs bij geplande werkzaamheden? Het reisadvies dat ik een uur voor vertrek uit Basel van bahn.de had gekregen kon in ieder geval de prullenbak in.
Ook viel onderweg twee keer de airco uit in het SBB-panoramarijtuig waardoor het daar heel snel heel warm werd![]()
![]()
Het hoeft niet eens zo te zijn dat ze gesloopt worden. Er heeft ook wel eens materieel gestaan wat later nog in dienst kwam. Als ze gesloopt worden, dan worden ze nog even goed gestript van binnen, en dat is voor zover ik weet nog niet gedaan met deze stellen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeps, de eerste 4 treinstellen ICMm staan al op de Houtrakpolder, het terrein waar gesloopt en afgevoerde treinen staan in afwachting van de rit naar HKS metals, voor definitieve sloop.![]()
Met een bahncard25 is een super Sparpreis aktion nu wel tijdelijk afgeprijsd naar beginpunt van 9,60¤ (12,90 zonder bc25)voor bepaalde trajecten :^), als de laagste prijs niveau nog beschikbaar is that isquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:21 schreef b2py het volgende:
Sinds het 9 euro ticket, zijn de ICE’s nu leger en dus goedkoper?Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen![]()
Kennen jullie die mop van die Fles die na 10 jaar terug ging naar Narvik om dat mooie stuk met de trein te rijden?
Gisteravond live info gecheckt: trein op tijd.
Vanochtend: same.
Net, onderweg, uurtje voor Narvik: SMS van de spoorwegen. Defect aan het spoor, vervangend busvervoer. Aaargh
Dit is waar, er hebben gemoderniseerde DDZ bakken gestaan. Later zijn er DDZ treinstellen verlengd met deze bakken. Maar dat is dan ook het enige wat tijdelijk daar gestald heeft gestaan voor latere inzet. De beveiliging van het terrein is inmiddels al afgezwakt.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:57 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Het hoeft niet eens zo te zijn dat ze gesloopt worden. Er heeft ook wel eens materieel gestaan wat later nog in dienst kwam. Als ze gesloopt worden, dan worden ze nog even goed gestript van binnen, en dat is voor zover ik weet nog niet gedaan met deze stellen.
Ik acht de kans klein dat de stellen nog ingezet zullen worden. Het zelfde als bij de 1700 locs en SGM lijkt te gebeuren. Mogelijk nog een rit voor demontage elders.
Blijft jammer natuurlijk. Is ook mijn favoriet materieel. Zelfs op alle verkeersborden staat dit materieel afgebeeld.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Shit man :-(quote:Op maandag 13 juni 2022 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Kennen jullie die mop van die Fles die na 10 jaar terug ging naar Narvik om dat mooie stuk met de trein te rijden?
Gisteravond live info gecheckt: trein op tijd.
Vanochtend: same.
Net, onderweg, uurtje voor Narvik: SMS van de spoorwegen. Defect aan het spoor, vervangend busvervoer. Aaargh![]()
Ja in 2012 ging het laatste stuk niet door vanwege de eerste staking in 30 jaar en nu dit. Gare klotezooi.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Balen zeg![]()
Ik zou er in elk geval een mailtje aan wagen, treinliefhebber, x-duizend stationsbordjes, tweede keer, blablabla.
Nee heb je...Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
ja en dan?quote:Op maandag 13 juni 2022 20:57 schreef derLudolf het volgende:
Balen zeg![]()
Ik zou er in elk geval een mailtje aan wagen, treinliefhebber, x-duizend stationsbordjes, tweede keer, blablabla.
Nee heb je..."Oh jammer van dat spoordefect, we gaan voor jou TOCH een trein inleggen"?
Geen idee, misschien een treinticket vanaf *stad met luchthaven* en het traject dat je nu zou afleggen of zo.quote:Op maandag 13 juni 2022 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en dan?"Oh jammer van dat spoordefect, we gaan voor jou TOCH een trein inleggen"?
Fles, even terminaal worden en via een make-a-wish-stichting regelen dit. Ze leggen vast wel ff een trein voor je in
Bier.![]()
Als je van wandelen houdt kan ik de Rallarvejen vanaf Riksgränsen aanraden. Het is de oude weg die men gebruikt heeft bij de aanleg van het spoor. Paar mooie doorkijkjes op het spoor en fjord.![]()
![]()
Ja we zijn met de auto in de buurt, maar ik wou dus mooi even revanche nemen voor dat fiasco in 2012. Nou wordt het alleen maar nog erger.quote:Op maandag 13 juni 2022 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En balen man dit. Heb je geen terugreis vanaf Narvik?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het spoor bij Lievelde (Zuthpen-Winterswijk) is geblokkeerd door protesterende boeren. Zij willen dat ook dieseltreinen minder stikstof uit moeten gaan stoten
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-zij-ook~ad48a2ad/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Flauw. Arriva doet genoeg. De WINK-treinen rijden met moderne dieselmotoren die op plantaardige olie (HVO) lopen. Middels Ad Blue worden de stikstofoxiden omgezet in een onschadelijke stof.
Alleen de Spurt op de foto heeft nog Euro 3-dieselmotoren. Men was van plan om die op HVO-diesel te gaan laten lopen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Tsja als je te dom bent om te poepen ga je maar in de weg staan hèquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor bij Lievelde (Zuthpen-Winterswijk) is geblokkeerd door protesterende boeren. Zij willen dat ook dieseltreinen minder stikstof uit moeten gaan stoten
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-zij-ook~ad48a2ad/![]()
Ik heb op boerderijen, in een varkensslachterij en in een kippenslachterij gewerkt. Godverdomme ja. Je kan het niet iets anders noemen dan een fabriek. Zowel bij de boer zelf (op biologische landbouw na maar daar heb je het niet over eah chefke) als in die slachterijen.quote:
Of heb je het over één van de weinige slagers die het zelf doen, en trouwens ook van twijfelachtige kwaliteit en dierbehandeling kunnen zijn. Kan ook. Dat is tegenwoordig nog maar weinigen gegund, voor meer dan de helft van de huishoudens zal het van de fabrieken komen.
Al die ruimte die nu gebruikt wordt voor veehouderij en die door ons gesubsidieerd worden met niet alleen geld maar ook onze fucking gezondheid, kan ook gebruikt worden voor natuur, wat tot schonere lucht en letterlijk bijna direct tot gelukkiger inwoners leidt, of gedeeltelijk voor akkerbouw, want als er gras genoeg groeit voor vee of voor veevoer (want dat is ook nog eens een ding, al dat vee moet vreten, ze fotosynthetiseren namelijk helaas niet), al die ranzige mais die toch niet voor menselijke consumptie geschikt is, al die ruimte kan gebruikt worden voor graan, tarwe, glastuinbouw, et cetera.
85% van het in Nederland geproduceerde vlees is bestemd voor de export. Vijf en tachtig
Dus de veestapel inkrimpen met 75% is geen enkel probleem en laat dat nou net de grootste stikstofveroorzaker zijn. "Maar we zijn al zoveel gezakt" ja en het is simpelweg niet goed genoeg. Het gaat verdomme om onze toekomst, om de toekomst van onze kinderen. Niet om de aarde, die overleeft het wel nadat we onszelf en de omgeving naar de tyfus hebben geholpen.
En dan helemaal dit stelletje gladiolen, bij een minister aanbellen, wtf zeg stelletje halvegaren.
Het achterliggende probleem is geen mening eah, het is keiharde realiteit. Waar ik ze in tegemoet wil komen is dat de regelgeving véél te vaak veranderd, maargoed, ze stemmen(stemden) zelf te vaak op het CDA en de CU die hebben toch echt héél veel geregeerd in de afgelopen twintig jaar. Beetje net als VVDer boos worden over dat een groot bedrijf jou als kleine ondernemer wegconcurreert; dit beleid sta je zelf achter.
Maargoed, die veranderende regelgeving is kloten, ze verdienen een goede compensatie, ik vind in principe dat iedere boer die uitgekocht moet worden, compleet alles kwijtgescholden moet worden aan leningen bij banken, pacht, whatever, en dusdanig uitgekocht moeten worden dat ze als gezien kunnen gaan rentenieren. Isoleer als overheid gelijk ff de boerderij en update 'm naar moderne energiestandaarden/zonnepanelen erop. En dan 2 miljoen op de bank ofzo om boodschappen van te doen en auto van te rijden voor de rest van je leven. Boeren zijn fucking harde werkers. Ik ben alleen niet langer bereid om de omgeving op te offeren aan economisch gewin.Bier.![]()
Tagelange Verspätungen im Güterverkehr
https://www.faz.net/aktue(...)erkehr-18103332.htmlHet lijkt erop dat goederenvervoer in Duitsland totaal vast aan het lopen is. Daardoor staan er momenteel o.a. 300 goederentreinen geparkeerd op vrije baan omdat machinisten, die vanwege enorme vertragingen hun trein maar op een inhaalspoor parkeren, de trein verlaten om eindelijk naar huis te kunnen gaan.quote:Dort sind selbst tagelange Verspätungen inzwischen keine Seltenheit mehr. Derzeit stünden 300 Züge mindestens einen Tag teilweise auf freier Strecke herum, in einzelnen Fällen sogar bis zu zwei Wochen, heißt es aus der Branche. Die Lokführer müssten die Züge dann auf Überholgleisen parken und sich auf die nächste Straße durchkämpfen, um irgendwie nach Hause zu kommen.
Die Gründe dafür sind vielschichtig: Das Baustellenmanagement der Deutschen Bahn gilt schon seit Jahren als schlecht und ineffektiv, hinzu kommt eine mangelhafte Kommunikation und Koordination. Ein Lokführer berichtet, dass er stundenlang damit beschäftigt sei, Züge ausfindig zu machen, anstatt sie planmäßig über die Schienen zu lenken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2022 10:41:05 ]![]()
Waarom kan ik geen reis Meppen-Münster via München (met overstap van 20u) boeken via DB? Ook zonder de 20u overstap lukt het niet. Stuttgart als extra tussenstop (om te voorkomen dat 2x grotendeels hetzelfde wordt afgelegd) helpt niet.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Waarschijnlijk omdat heen en terug teveel via dezelfde route gaat.PM mij!
Eens even puzzelen dan met de route dan, stukjes RE kan natuurlijk ook, zo'n ¤9 ticket heb ik toch wel.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:52 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat heen en terug teveel via dezelfde route gaat.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat is ook de indruk die ik met mijn reisje van afgelopen weekend kreeg.quote:Das Baustellenmanagement der Deutschen Bahn gilt schon seit Jahren als schlecht und ineffektiv, hinzu kommt eine mangelhafte Kommunikation und Koordination.
20 minuten op vrije baan staan wachten omdat Neuss Hbf overbelast was door werkzaamheden, waardoor mijn aansluiting in Düsseldorf allang weg was. Een tijd later ruim 20 minuten op de vrije baan staan wachten omdat 1 spoor bij Biblis dicht was, reisplan kon weer de vuilnisbak in. Uiteindelijk met +70 aangekomen in Bregenz.
En met de terugreis werd mijn trein ineens vanwege werkzaamheden omgeleid via de rechter Rheinstrecke, wat ruim een half uur vertraging opleverde. Aansluiting in Keulen eveneens weg.
Dienstregelingen aanpassen schijnt gewoon niet te gebeuren, de treindienstleiders en de bijsturing moeten er op de dag zelf maar wat leuks van zien te maken. En dat is niet zomaar een aanname van mijn kant...
Dat doen we hier in Nederland toch echt wel héél wat professioneler.![]()
Je kan een hoop vinden vna NS & ProRail maar lijkt wel alsof er meer structuur en logica in zit..quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook de indruk die ik met mijn reisje van afgelopen weekend kreeg.
20 minuten op vrije baan staan wachten omdat Neuss Hbf overbelast was door werkzaamheden, waardoor mijn aansluiting in Düsseldorf allang weg was. Een tijd later ruim 20 minuten op de vrije baan staan wachten omdat 1 spoor bij Biblis dicht was, reisplan kon weer de vuilnisbak in. Uiteindelijk met +70 aangekomen in Bregenz.
En met de terugreis werd mijn trein ineens vanwege werkzaamheden omgeleid via de rechter Rheinstrecke, wat ruim een half uur vertraging opleverde. Aansluiting in Keulen eveneens weg.
Dienstregelingen aanpassen schijnt gewoon niet te gebeuren, de treindienstleiders en de bijsturing moeten er op de dag zelf maar wat leuks van zien te maken. En dat is niet zomaar een aanname van mijn kant...
Dat doen we hier in Nederland toch echt wel héél wat professioneler.![]()
"Kijk, ergens anders is het NOG kutter. Dus hoeven wij er niks aan te doen!"
Ik heb het bij ons in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een trein vanwege geplande werkzaamheden op de dag zelf ineens +30 aan z'n broek krijgt waardoor je hele reisplan, inclusief zitplaatsreserveringen, het raam uit kan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan een hoop vinden vna NS & ProRail maar lijkt wel alsof er meer structuur en logica in zit..Dat is niet de strekking van m'n bericht hè. Voor mij is vooral pijnlijk duidelijk geworden dat de verafgoding van onze oosterburen die je soms ziet, niet geheel terecht is.quote:Op woensdag 15 juni 2022 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
"Kijk, ergens anders is het NOG kutter. Dus hoeven wij er niks aan te doen!"
Overigens is de afhandeling van een compensatie-aanvraag wel lekker snel. Ik had vrijdagavond vanaf m'n hotelkamer een claim ingediend voor de vertraging die ik had tijdens de heenreis, en dat geld stond maandag aan het einde van de middag al op m'n rekening.
Dit is trouwens waarvoor ik op reis ging:
Heel erg vet
Daarna ben ik 's middags doorgereisd naar Basel, om die stad een beetje te bekijken, en ben ik daar een nacht gebleven. Heel naar.![]()
![]()
Daar heeft Stadler veel moeite in gestoken, leuk!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik heb vorige week in totaal denk ik 30 gram biologische ham gegeten en twee zoute haringen. Ik zou graag helemaal vegetariër worden, omdat ik er van overtuigd ben dat kaas en eieren heel verantwoord kunnen zijn, maar met mijn huidige lijst aan medische gebreken plus sowieso een aanleg voor geen gram aankomen tenzij het echt over zéér lange periodes gaat, zorgt er op dit moment voor dat het nog niet verantwoord is om het te schrappen vanwege de energiedichtheid. Er is één energiebrenger die nog veel efficiënter is en dat is suiker maar dat brengt zoveel extra gezondheidsproblemen met zich mee bij 2000kcal per dag dat ik er voor kies om vlees en gevolgte te minimaliseren, en als het even kan fiets ik naar een biologische boerderij die z'n eigen dieren slacht en ook open huizen houdt/tours geeft.quote:
18 jaar geleden is een van de eerste dingen die we in dit pand hebben gedaan de achtertuin leegmaken om ten eerste een spoor 0 modelbaan aan te kunnen leggen en ten tweede een kippenhok en grote ren te bouwen in de tuin. Op een gegeven moment hebben we ze zelf geslacht en opgegeten. Smaakte echt vet goed. En tot die tijd altijd verse eitjes. De katten en hond hielden roofvogels op afstand, toen we eindelijk een complete schutting hadden konden ze mooi de hele tuin rondlopen. Gezellig!!Bier.![]()
Hahaha, is goed hoor, meneer met blauwe titel. Zou ik ook suggereren als ik die kleur had en ik werd op m'n nummer gezet hoor
Bier.![]()
Ik zag dus vanmiddag een vrij interessante goederentrein, misschien weet iemand hoe en wat. Ik ging naar het station in Hengelo en zal rond 16:25 onder het viaduct aan de Enschedesestraat door gelopen zijn, en over m'n hoofd kwam een trein met vierassige open goederenwagons die me aan lange bietenwagens deden denken, stokoud met het DB logo uit de jaren 70 zo te zien er nog op tot veel recenter maar ik denk niet veel ouder dan 2010.
Het maakte nauwelijks herrie en alle wagons waren afgedekt. Iemand enig idee wat voor trein dat was?Bier.![]()
Uh nee hoor, we hebben gewoon een andere mening die voor dit topic niet relevant is. Daarom bewust geen repliek gegeven op je lange pleidooi.quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hahaha, is goed hoor, meneer met blauwe titel. Zou ik ook suggereren als ik die kleur had en ik werd op m'n nummer gezet hoorKranplätze müssen verdichtet sein![]()
waren het hoge of lage wagons?quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zag dus vanmiddag een vrij interessante goederentrein, misschien weet iemand hoe en wat. Ik ging naar het station in Hengelo en zal rond 16:25 onder het viaduct aan de Enschedesestraat door gelopen zijn, en over m'n hoofd kwam een trein met vierassige open goederenwagons die me aan lange bietenwagens deden denken, stokoud met het DB logo uit de jaren 70 zo te zien er nog op tot veel recenter maar ik denk niet veel ouder dan 2010.
Het maakte nauwelijks herrie en alle wagons waren afgedekt. Iemand enig idee wat voor trein dat was?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
https://images.beneluxspoor.net/bnls/3874610459_fb0ab9e9d1.jpg zo hoog ongeveer. Met zeil of doek afgedekt. Ik denk zeil maar als het dik genoeg is zou het doek geweest kunnen zijn.Bier.![]()
Het waren geen kolen. Dat kan ik vol of leeg makkelijk ruiken en de wind stond mijn kant op.
Die eerste, schroot, was ook waar ik zelf aan dacht, alhoewel het veel bonter was qua kleuren op de bakken. ik had telefoon op dat moment dus kon geen filmpje maken.Bier.![]()
Daarover gesproken: een paar jaar geleden kondigde DB met trots aan dat ze een stemacteur hadden ingehuurd die duizenden fragmentjes had ingesproken voor een nieuwe text-to-speech-stem, en dat deze geleidelijk over het hele land zou worden uitgerold.
Afgelopen vrijdag en zondag heb ik deze bijna niet gehoord, op de meeste Duitse stations waar ik ben geweest hoorde ik nog altijd de vertrouwde vrouwenstem ("Blechelse") dus hoe dat nou zit met die nieuwe stem?![]()
Volgens mij zijn de rollen staaldraad voor Van Merksteijn in Almelo ook wel eens met dat soort wagens gegaan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het maakte nauwelijks herrie en alle wagons waren afgedekt. Iemand enig idee wat voor trein dat was?PM mij!
Ow jah die rollen heb ik vaker gezien maar nog nooit eerder op deze manier. Verbaast me niets opzich tho. Gaf me wel inspiratie voor m'n modelbaan. Eerst m'n containertrein en keteltrein afmaken tho.Bier.![]()
Zo, bak 1 stoel 13 in de Pendolino Helsinki-Turku. Mijn eerste Pendolino rit ooit. Hopelijk rijdt deze trein wel gewoon. Planmatig vertrek 10:36.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat rijtuig waarmee Scholz, Draghi en Macaron naar Kiev afreisden zag er best aangenaam uitVan wie was die? Poolse overheid ofzo?
Is Finland nou ook +1? Rij je al?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, bak 1 stoel 13 in de Pendolino Helsinki-Turku. Mijn eerste Pendolino rit ooit. Hopelijk rijdt deze trein wel gewoon. Planmatig vertrek 10:36.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Zijn er nog concrete plannen om PKP Pendolino's op Berlin-Poznan-Warsaza in te zetten of zijn die plannen in de ijskast gezet?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, bak 1 stoel 13 in de Pendolino Helsinki-Turku. Mijn eerste Pendolino rit ooit. Hopelijk rijdt deze trein wel gewoon. Planmatig vertrek 10:36.Rossíya, Rossíya -
Zou dan de LTE trein naar Oss moeten zijn. Betreft graan in afgedekte Eaos'nquote:Op woensdag 15 juni 2022 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het maakte nauwelijks herrie en alle wagons waren afgedekt. Iemand enig idee wat voor trein dat was?![]()
Graan naar Oss in afgedekte Eaos'n, staaldraad gaat in open wagensquote:Op donderdag 16 juni 2022 13:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rollen staaldraad voor Van Merksteijn in Almelo ook wel eens met dat soort wagens gegaan.![]()
Pff, hij ging alweer lekker: SJ-trein naar Stockholm reed pas vanaf Malmö ipv Kopenhagen. Vanuit de DSB-IC vanaf Hamburg (a 15.36u) zou de Øresundståg van 15.47u naar Malmö haalbaar moeten zijn. Ware het niet dat we pas om 15.44u binnenkwamen en dan ook nog op het nogal afgelegen spoor 26... Pas de Øresundståg van 16.07u kunnen halen waardoor er op Malmö nog 15 minuten was om de vervangende SJ-trein (AB7-rijtuig zitten we in) te halen. Oh ja, en om nog wat voedsel te halen: deze trein rijdt zonder Bistro
Uiteindelijk opgesplitst: ik een plekje zoeken en de ander ondertussen snel wat halen. Maar goed, we zitten goed en rijden nog volgens plan
PM mij!
![]()
Dit wordt/is de nieuwe situatie bij de grensovergang Emmerik/Zevenaar. Nu staat erbij: Durchgehender Wechselstrombetrieb zwischen Deutschland und Rotterdam durch Oberleitungsumstellung, dat snap ik nog de gelijkstroomovergang/wisselstroom/voltage voor de ICE/personenverkeer komt nu voor deze overgang te liggen vanaf de Nederlandse kant gezien. Maar er is toch een andere spanning op het Betuwenet vs Duitse spoornet, is dat minbder ingewikkeld nu in de nieuwe situatie? (stroom noob, paar jaar natuurkunde gehad en episch slecht erin).
en de Hamvraag: de configuraties voor personenvervoer moeten dan 2 keer omschakelen van systeem i.p.v. 1 x nu, wat nu al niet altijd even soepel gaat, gaat dit meer storingen, lees vertraging opleveren?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Je kan het alleen ondervangen door 15kV door te laten lopen tot na de aansluiting waardoor je voor zowel personen als goederen 1 keer hoeft te wisselen. Zolang je dat niet doet zal het voor een van beide twee keer schakelen zijn. Ergo, kan en wil je 15kV zo ver Nederland in hebben.![]()
Ik dacht dat die onderste het huidige plaatje al was ondertussen.
edit oh wacht er staat ook wordt/is, scheef gelezen.Bier.![]()
Het grensbaanvak is in 2016 omgebouwd naar 25kV en ETCS.
Het klopt helemaal dat dit voor goederentreinen via de Betuweroute een verbetering is, maar voor de reizigerstreinen juist een verslechtering, die moeten nu twee keer kort na wisselen van bovenleidingspanning én beveiligingssysteem.
Dat was een dure grap voor de de Flirts Arnhem-Düsseldorf die voor die paar kilometer geschikt moesten zijn voor 25kV en ETCS.
Niet de meest ideale situatie inderdaad, maar ProRail wilde absoluut geen nieuw stuk 15kV in Nederland hebben.![]()
Voor de ICE was het ook niet makkelijk, schijnt, omdat die apparaten nooit zijn gebouwd met 2x een omschakeling in een paar minuten tijd in het achterhoofd.![]()
Over enkele jaren worden ze toch vervangen door de ICE3 Neoquote:Op maandag 20 juni 2022 19:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de ICE was het ook niet makkelijk, schijnt, omdat die apparaten nooit zijn gebouwd met 2x een omschakeling in een paar minuten tijd in het achterhoofd.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De truc is dus ook om onder 25 kv door te rollen. De ICE en Nightjet kunnen dat. Als je net uit Zevenaar vertrekt richting Duitsland verlies wel erg veel tijd als je niet schakelt.![]()
Ik was jarigIn de trein
de autoslaaptrein Pasila - Rovaniemi om precies te zijn
en maat had een verrassing geregeld
![]()
Wat klopt hier niet?
Lekkere route trouwens, Hamburg-Berlijn-Leipzig-Frankfurt a/M - Stuttgart - München.
Ik dacht dat je een tijdje terug al jarig was Fles?
Enniehauw, gefeliciteerd
ja 31 mei maar ik ben nog niet zo modern dat ik dingen op youtube kan plaatsen zonder PC.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Geschreven is dit grapje minder leuk, maar van "achterin mei" moet ik ook gewoon gniffelen als ik het even hardop zeg.Bier.![]()
Dat stond me ook bij, ik kon me dit stuk herinneren:quote:Op maandag 20 juni 2022 19:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de ICE was het ook niet makkelijk, schijnt, omdat die apparaten nooit zijn gebouwd met 2x een omschakeling in een paar minuten tijd in het achterhoofd.
https://www.spoorpro.nl/m(...)orinfra-bij-zevenaarNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hèhè, eindelijk vertrokken vanaf Helsinki: onze trein (IC65 voor de liefhebber) zou al om 11:19 gaan maar de stroom op de bovenleiding was op het hele station uitgevallen... Uiteraard alleen omroepen in het Fins, maar met hulp van medereizigers begreep ik dat dit het geval was. Gebeurde veel vaker zeiden ze: 's winters wordt de schuld aan het weer gegeven en 's zomers hebben ze dit soort dingen. Enfin, nu onderweg met +42. Gelukkig tot het eindpunt (Oulu), dus iig geen overstapstressPM mij!
Die is toch alweer terug?quote:Ik ga vandaag naar Oulu, en dan morgenvroeg de enige trein per twee dagen naar Tornio. Dan een taxi naar Haparanda, de trein naar Boden en daar overstappen naar Narvik.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ja 31 mei maar ik ben nog niet zo modern dat ik dingen op youtube kan plaatsen zonder PC.PM mij!
Narvik, dat werd gisteren nog genoemd in Railaway. Geloof ik, heb sinds gisteren Corona en halverwege in slaap gesukkeld.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is toch alweer terug?
[..]
Ik ga vandaag naar Oulu, en dan morgenvroeg de enige trein per twee dagen naar Tornio. Dan een taxi naar Haparanda, de trein naar Boden en daar overstappen naar Narvik.
Als ik vandaag op morgen met zoveel herstel als afgelopen nacht ben ik d'r morgen wel weer.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Beterschap... Hoop dat het mij nog even bespaard blijft, heb het eind maart al gehad. Al schijnt dat bij die nieuwe varianten ook weer niks te helpen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Narvik, dat werd gisteren nog genoemd in Railaway. Geloof ik, heb sinds gisteren Corona en halverwege in slaap gesukkeld.
Als ik vandaag op morgen met zoveel herstel als afgelopen nacht ben ik d'r morgen wel weer.PM mij!
Perverse pornoflikker dat je d'r rondloopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geschreven is dit grapje minder leuk, maar van "achterin mei" moet ik ook gewoon gniffelen als ik het even hardop zeg.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
beterschapquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Narvik, dat werd gisteren nog genoemd in Railaway. Geloof ik, heb sinds gisteren Corona en halverwege in slaap gesukkeld.
Als ik vandaag op morgen met zoveel herstel als afgelopen nacht ben ik d'r morgen wel weer.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat het beklimmen van de vrouwenkerk 's-ochtends al kan maar dan de volgende dag?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:00 schreef derLudolf het volgende:
Wat klopt hier niet?
[ afbeelding ]
Lekkere route trouwens, Hamburg-Berlijn-Leipzig-Frankfurt a/M - Stuttgart - München.
Dat de toren 's-avonds gesloten is?
Dat je de Elbe niet kunt zien als zee?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nee, die ICE vertrekt rond 18u uit Hamburg en komt rond 7:30 aan in München.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:27 schreef bork het volgende:
[..]
Dat het beklimmen van de vrouwenkerk 's-ochtends al kan maar dan de volgende dag?
Dat de toren 's-avonds gesloten is?
Dat je de Elbe niet kunt zien als zee?
De vrouwenkerk is niet in München, maar in Dresden.quote:Op donderdag 23 juni 2022 05:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, die ICE vertrekt rond 18u uit Hamburg en komt rond 7:30 aan in München.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Aber doch Mensch: https://de.wikipedia.org/wiki/Frauenkirche_(M%C3%BCnchen)quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vrouwenkerk is niet in München, maar in Dresden.Bier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: