ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Door blikseminslag en bomen op het spoor zijn er op meerdere trajecten rond o.a. Arnhem en Utrecht en tussen Amersfoort en Amsterdam beperkingen in de treindienst. Vooral rond Utrecht is er veel uitval en zijn de treinen en perrons drukker dan normaal.
Ik sta nu op Amsterdam Amstel en wil richting Utrecht. Richting Alkmaar is +47 (later vertrek ivm voorwerp in bovenleiding) richting Utrecht slechts +12 (later vertrek door meerdere storingen).
En dan komt op Bijlmer de trein richting Venlo aangereden. Conducteur weet het ook niet, loopt naar voren, ziet daar sluitseinen: "blijkbaar gaan we weer terug". Lekkere communicatie daar bij NS...
Toen kwam er een sein veilig. Deze trein mocht toch richting Utrecht vertrekken. Nu zijn we onderweg. In een trein die eigenlijk opgeheven was, de bijsturing was ons kwijt, maar heeft ons toch weer terug gevonden. Utrecht wordt nu het eindpunt (gelukkig hoef ik niet verder).
Op donderdag 19 mei 2022 20:41 schreef derLudolf het volgende: Ach ja deze kansloosheid duurt maar een aantal uren. Op Meppel-Groningen duurt het veel langer. Bovendien "vergeten" op tijd bussen te regelen.
Ze halen nu zelfs al bussen en chauffeurs uit Slovenië en ook dat gaat niet helemaal goed ...
Als het bericht op de buurtjes van Treinreiziger waar is dan is het om je kapot voor te schamen. NS wil voor een zodanig dubbeltje op de eerste rij zitten dat het voor de bedrijven niet meer uit kan.
Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende: Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?
Sorry, heb al 4 weken vakantie in deze periode... (en meer zit er gezien het personeelsgebrek ook niet in denk ik)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Sorry, heb al 4 weken vakantie in deze periode... (en meer zit er gezien het personeelsgebrek ook niet in denk ik)
Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.
Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende: Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?
Alleen geldig in het Nahverkehr en zelfs daar zijn er wat uitzonderingen.
Het ¤9 ticket is niet geldig in (sommige?) Fernverkehr-treinen waar je met je regionale treinkaartje in mag, zoals tussen Oldenburg en Norddeich het geval is met ICs.
[..] Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.
Ja, daarmee maak je je heel erg populair bij leidinggevende en collega's.
Je hebt een beetje gelijk, maar volgens mij zijn er in alle beroepsgroepen die enigszins iets nuttigs bijdragen behoorlijke tekorten.
[..] Alleen geldig in het Nahverkehr en zelfs daar zijn er wat uitzonderingen.
Het ¤9 ticket is niet geldig in (sommige?) Fernverkehr-treinen waar je met je regionale treinkaartje in mag, zoals tussen Oldenburg en Norddeich het geval is met ICs.
[..] Ja, daarmee maak je je heel erg populair bij leidinggevende en collega's.
Als je collega's daar scheef over gaan kijken dan zijn het geen mensen maar smerige tyfushonden en dan hebben ze een schop nodig. En wat je werkgever er van vindt zou je geen fuck moeten boeien. Je hebt er recht op en je werkt er keihard voor.
quote:
Je hebt een beetje gelijk, maar volgens mij zijn er in alle beroepsgroepen die enigszins iets nuttigs bijdragen behoorlijke tekorten.
Ik heb niet een beetje gelijk maar volledig. Het gezeik dat werkgevers de boel bepalen moet maar eens afgelopen zijn. Ze mogen blij zijn dat wij voor ze willen werken, wij hoeven niet blij te zijn dat zij ons aan willen nemen. En als ze wat te zeiken hebben; er zijn 133 vacatures op 100 werknemers op het moment.
quote:
Je trekt niet zomaar even een blik mensen los.
Buschauffeurs voor binnen Nederland kan je in minder dan een jaar opleiden. Het is niet bepaald raketwetenschap ofzo ook al is het wel degelijk vakwerk (want nog zo'n fabeltje; ongeschoold werk bestaat niet en is een bewuste en tegenwoordig geweaponized uitvinding van de elite).
Deze tekorten zag iedereen die twee seconden naar statistieken kijkt over de arbeidsmarkt in Nederland al in 2015 aankomen. Nog weer zo'n smoesje waar de grote jongens zich achter verschuilen, het is geen verrassing, al die bedrijven zijn maar goed in één ding; kortetermijnregeren want dát is waar de aandeelhouder om vraagt.
Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef Bitlord het volgende: Het 9 euromaandabo schijnt er door te zijn in Duitsland. Zijn hier leden die nu een kwartaal verlof gaan nemen?
Ik ben benieuwd hoe deze actie gaat verlopen bij onze Oosterburen. Voor OV promotie is het geweldig denk ik maar tegelijkertijd of overvolle treinen dat zijn?
De mondneusmaskerverplichting blijft nog wel een tijdje in Duitsland, terwijl België aanstaande maandag de mondneusmaskerverplichting afschaft en Luxemburg op zeer korte termijn de mondneusmaskerverplichting ook wil afschaffen (al moet daarvoor wel de wet gewijzigd worden). Dan houd je straks enkel nog Duitsland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Italië, Griekenland en Turkije waar nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer.
Overigens denk ik dat ik maar twee (Super-)Sparpreis-tickets 1e klas van en naar Frankfurt via Siegen probeer te scoren. Had eind maart een hotel in Frankfurt voor het Pinksterweekend geboekt en wou heenweg via Bestwig/Erndtebrück en Marburg naar Frankfurt en terugweg via het Rijndal. Met invoering van het ¤9-ticket lijkt het mij verstandig om de al te toeristische routes te mijden.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Deze tekorten zag iedereen die twee seconden naar statistieken kijkt over de arbeidsmarkt in Nederland al in 2015 aankomen. Nog weer zo'n smoesje waar de grote jongens zich achter verschuilen, het is geen verrassing, al die bedrijven zijn maar goed in één ding; kortetermijnregeren want dát is waar de aandeelhouder om vraagt.
Als het alleen buschauffeurs waren en veel werklozen had je gelijk gehad. Wij krijgen absoluut niet slecht betaald (en na half jaar vast contract) bij m'n huidige werkgever, maar een bekwame tekenaar, lasser of elektro monteur vinden valt echt niet mee.
[..] Euh, personeelstekorten zijn niet jouw probleem of dat van je collega's eah. Laat de werkgever maar lekker de vinketering krijgen. Ik zou NUL extra inzetbaar zijn en al mijn vakantie op zo onmogelijke tijden als mogelijk opnemen. Deze situatie hebben ze zelf laten gebeuren.
Ik zeg ook niet dat ik extra ga werken. Maar extra verlofdagen opnemen zit er ook niet in waarschijnlijk.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.
Maximaal drie weken, niet over het midden van de schoolvakantie heen (dus niet weken 3+4 daarvan). De vier week heb ik met slim gebruik van voorkeursdagen (we mogen er 5 opgeven bij de vakantieaanvraag) kunnen krijgen. Het zijn in mijn geval trouwens 2 weken, 1 week en nog 1 week, met daartussen 3 weken en 1 week.
Komt dus neer op 2 vrij - 3 werken - 1 vrij - 1 werken - 1 vrij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Das niet verkeerd Ik heb komende weekenden redelijk wat vrije dagen in gebruik. In de zomer "maar" drie weken.
Komende weekend vrijdag-maandag naar Berlijn, de week er op vrijdag-maandag naar een kameraad in Normandië en het weekend er op donderdag-zaterdag in Toscane voor een bruiloft
Er schijnen op Meppel-Groningen ook bussen van Abellio NRW te rijden? Dat bestond toch niet meer? Of alleen de treintjes afdeling? Of zullen ze nog met Abellio NRW stickers voor een andere afdeling rijden?
[..] Weet ook niet hoe het bij jou zit, maar bij m'n werkgever is dat ook gewoon de afspraak, max 3 of 4 weekend aaneen vakantie.
Bij ons maximaal 3 weken, maar als je buiten de schoolvakanties vrij neemt - zoals ik altijd doe - kan je zelfs tot 8 weken opnemen aaneengesloten. Dat heb ik dus ook in 2019 gedaan toen ik naar Canada ging.
Moet ik wel wat overuren inleveren, maar krijg ik verlofdagen terug. Dit jaar ook 7 weken vakantie gepland (hebben er standaard 25 vakantiedagen per jaar).
Op zaterdag 21 mei 2022 07:26 schreef derLudolf het volgende: Er schijnen op Meppel-Groningen ook bussen van Abellio NRW te rijden? Dat bestond toch niet meer? Of alleen de treintjes afdeling? Of zullen ze nog met Abellio NRW stickers voor een andere afdeling rijden?
Het scheelt dat ze nu Meppel - Assen kunnen doen en niet meer door naar Groningen. Het lijkt erop dat Beilen vanuit Assen en Hoogeveen bediend wordt met taxibusjes ofzo. Ook wel logisch omdat je dan met de beschikbare bussen en chauffeurs meer ritten kunt rijden.
Komende week weer hinder, want dan ligt Groningen - Europapark (en bij Arriva Groningen - Eemshaven) er uit in verband met het verleggen van sporen. Eén dag is helemaal geen treinverkeer naar station Groningen mogelijk
15 Mei 2022 - Voor dit fraaie Mallet stoomlokje een trieste dag. Het einde nabij, nog enkele uren onder stoom, en daarna waarschijnlijk nooit meer.
De Malletlok 99 5906 van 104 jaar oud heeft zijn leven wel bewezen. Echter zijn de kosten en de baten niet meer op te wegen tegen het inzetbaar houden. De Malletloks zijn een afwijkend type stoomloks, die destijds gebouwd waren voor deze spoorlijnen met veel bochten. Als ik het goed begreep, heeft deze Mallet 2 loopassen, waarmee die soepeler door de bochten kan manouvreren. Gezien de beperkte inzetbaarheid, en de daarbij hoge kosten om hem in te zetten en onderhouden, heeft HSB besloten de revisie van de lok voorlopig niet meer uit te voeren.
Speciaal voor liefhebbers en fotografen heeft HSB besloten de lok nog 3 dagen in te zetten op de HSB-spoorlijnen. De vrijdag en zaterdag met ritten in het reguliere treinbedrijf op de Selketalbahn, en de zondag via de IG-HSB, de medewerkersvereniging van de HSB, een speciale afscheidsrit voor liefhebbers en fotografen. De trein was uitverkocht, en een aantal fotografen hebben de dienstregeling nog los gekocht (zoals wij). Op zondag 15 mei is de trein uit Netzkater vertrokken, en onderweg richting Eisfelder Talmühle als het geheel zich in een bocht voorbij de 4 fotografen manouvreert.
Nadat de fotodag afgerond zou zijn, zou de lok in Hasselfelde de loods in verdwijnen, en mogelijk nooit meer op eigen kracht zich buiten vertonen gaan.
[..] Dat klopt, maar wanneer je de details van die RE opzoekt staat er in de DB-planner nadrukkelijk bij dat het 9 euro-ticket niet geldig is in die trein.
Okay, goed om te weten Ik was niet direct van plan die kant op te gaan overigens.
Als ik op stap in Haren zou ik voor een tripje richting NRW een QdL ticket moeten hebben, die ongeveer het dubbele kost van het NDS ticket. Dus met dat ¤9 ticket kan ik dus goedkoop richting Ruhrgebiet.
Greavy Snoei- en tuinwerken BV is overal tot in staat, maar had hier helaas geen tijd meer over omdat ik pas een halve minuut voor doorkomst hier arriveerde
10 Mei 2022 - DB Cargo rijdt 's ochtends vanuit Mühldorf een bedieningstrein naar Trostberg. Vanuit Trostberg worden er bedieningen in Trostberg, Garching/Alz en Schalchen. Deze lok doet ook de Flaschenzug rijden vanaf het chemiepark in Trostberg naar het chemiepark in Garching/Alz, een trein die over nog geen 20km de rit aflegt. Nadat de aanvoertrein in de donkere uren aankomt, doet men rangeerwerk in Trostberg en gaat men met de buurtgoederentrein naar Garching/Alz. De Flaschenzug vertrekt rond een uur of 8 vanuit Trostberg, en na het wagens wisselen keert de lok weer naar Trostberg terug. Aansluitend gaan ze nog naar Schalchen om wagens te wisselen, en daarna met de complete trein uit Trostberg weer naar Mühldorf.
Tijdens de tweede vakantiedag, onderweg vanuit het Ällgau richting Mühldorf, kon deze trein in een fraai ochtendzonnetje vastgelegd worden bij de bekende stek bij Mussenmühle.