abonnement Unibet Coolblue
pi_204917554
Over wie heeft ie het nu?
twitter

Comment Quote:
” Retired ER nurse here. Turn the sound down and the nurses' notes write themselves. HR 130, watery, red eyes, garbled speech, erratic body movements, sniffs constantly, irritability, nares flared & reddened....”
pi_204918425
quote:
9s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat er in Uvalde County nou zo'n tekort is aan kerkelijke instanties.


quote:
Aan geestelijke gezondheidszorg daarentegen ...
Dat ook.
Incelfrikandel
  maandag 30 mei 2022 @ 23:04:18 #228
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919151
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dat ook.
Oh ja dat kerkbezoek in de VS gedaald is staat buiten kijf maar dat is plaatselijk natuurlijk heel verschillend en Uvalde is een kleine gemeenschap (15000 inw) in zuidelijk Texas die voor het overgrote deel uit Latino's bestaat dus ik neem aan vnl katholieken en baptisten.

Ik zeg het ook omdat ik uit alles wat ik erover gezien en gelezen heb blijkt dat er wel degelijk een grote gemeenschapszin is, kerkelijke leiders opvallend aanwezig zijn en God duidelijk een grote rol speelt in hun leven.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204919391
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:04 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Oh ja dat kerkbezoek in de VS gedaald is staat buiten kijf maar dat is plaatselijk natuurlijk heel verschillend en Uvalde is een kleine gemeenschap (15000 inw) in zuidelijk Texas die voor het overgrote deel uit Latino's bestaat dus ik neem aan vnl katholieken en baptisten.

Ik zeg het ook omdat ik uit alles wat ik erover gezien en gelezen heb blijkt dat er wel degelijk een grote gemeenschapszin is, kerkelijke leiders opvallend aanwezig zijn en God duidelijk een grote rol speelt in hun leven.
Tsja, dat zal vast zo zijn, maar dat betekent niet dat de dader daar veel van heeft gemerkt. De familie van de dader kwam op mij niet echt over als kerkganger. Zijn kenissenkring/vrienden mogelijk ook niet.
Maargoed, dat zal vast niet de enige factor zijn.
Incelfrikandel
  maandag 30 mei 2022 @ 23:54:33 #230
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919434
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tsja, dat zal vast zo zijn, maar dat betekent niet dat de dader daar veel van heeft gemerkt. De familie van de dader kwam op mij niet echt over als kerkganger. Zijn kenissenkring/vrienden mogelijk ook niet.
Maargoed, dat zal vast niet de enige factor zijn.
Nee de dader had duidelijk heel andere problemen en mijn punt is meer dat in het zo'n geval voor zo'n jongen juist moeilijker zal zijn geweest omdat hij dat niet als opvangnet had. Zoals dat door de eeuwen heen altijd een probleem was voor niet-kerkelijken in religieuze gemeenschappen. Het heeft idd voordelen als je erbij hoort maar nadelen als je niet meedoet aan die poppenkast.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2022 00:05:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204919442
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Kerkgenootschappen zijn er niet alleen voor het geloof, ze vervullen belangrijke taken in een gemeenschap. Een kerk geeft je ook structuur, een doel, sociale activiteiten. Het vervult sociale controle(goed, ook vaak in negatieve zin), je kunt er aankloppen voor psychische of financiële hulp etc. Buurthuizen, sportclubs etc. hebben slechts deels die taken over kunnen nemen. Je kunt wel degelijk een link leggen tussen ontkerkelijking en het hyperindivualisme die we ten heden dage in de maatschappij zien. Het is lang niet de enige factor natuurlijk, maar wel een factor.
Daar ben ik het niet mee eens, in de VS zijn de kerk en dat hyperindividualisme juist onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ontkerkelijking is altijd een netto voordeel voor de maatschappij.
pi_204919489
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee de dader had duidelijk heel andere problemen en mijn punt is meer dat in het zo'n geval voor zo'n jongen juist moeilijker zal zijn geweest omdat hij dat niet als opvangnet had. Zoals dat door de eeuwen heen altijd een probleem was voor niet-kerkelijken in religieuze gemeenschappen. Het heeft idd voordelen als je erbij hoort maar nadelen als je niet meedoet aan die poppenkast.
Je bedoelt dat hij mogelijk ook een buitenbeentje was omdat hij geen kerkganger was? Dat kan ook nog ja.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 23:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens, in de VS zijn de kerk en dat hyperindividualisme juist onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ontkerkelijking is altijd een netto voordeel voor de maatschappij.
Kun je dat toelichten?
Incelfrikandel
  dinsdag 31 mei 2022 @ 00:18:39 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919498
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 00:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Je bedoelt dat hij mogelijk ook een buitenbeentje was omdat hij geen kerkganger was? Dat kan ook nog ja.

Hij was sws een buitenbeentje en dan helpt het niet als je ook nog eens in een kleine religieuze gemeenschap woont als je daar niet toe behoort en dat is altijd een tekortkoming van de kerk geweest. Hulp en steun komt altijd onder voorwaarden, het is wel de bedoeling dat het zieltjes oplevert natuurlijk en dat is imho het recept voor verdeling en buitensluiting.

Zoals Weinberg zei: "With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2022 01:30:33 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204919588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 00:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten?
Dat is toch niet zo moeilijk? De Republikeinse partij en het christendom zijn over de tijd gefuseerd en dat is vrij voorspelbaar. Kerken hebben ook niets met overheden en de protestantse ideologie leent zich daar perfect voor. Het idee dat niemand je helpt en je alles zelf moet doen sluit daar ook perfect op aan.

Open maatschappijen hebben inherente vangnetten die door kerken alleen maar in de weg gezeten worden, omdat daar hun enige relevantie nog ligt.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 01:39:07 #235
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919592
Daarom sluiten de aanvallen op het openbare onderwijs er ook naadloos op aan :{w

Private en home scholing zoals de evangelisten dat doen in de VS is veel efficienter om de kudde in het gareel te houden.

Dan krijg je dit soort argumenten heb ik vandaag (elders op FOK) geleerd: Het is goed om kinderen al vroeg in contact te brengen met wapens en schieten (op bv vogeltjes en andere kleine dieren) om te leren 'verantwoordelijk' om te gaan met de aanwezige wapens in huis maar kinderen onderwijzen over de geschiedenis van de slavernij, de gevaren van (rassen)discriminatie of over genders, seksuele orientatie etc is daarentegen schandalig! Zijn ze veel te jong voor!

Dit kom ik net tegen:

twitter

:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2022 02:45:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204919608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:37 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dit lijkt me een overtreding van de wet.
Dat lijkt me fake news.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204919609
quote:
84s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 01:39 schreef Kijkertje het volgende:
Daarom sluiten de aanvallen op het openbare onderwijs er ook naadloos op aan :{w

Private en home scholing zoals de evangelisten dat doen in de VS is veel efficienter om de kudde in het gareel te houden.
Onzin. Onderwijs is er in de VS voor de machtige onderwijsvakbonden en de leraren, niet voor de kinderen. Het is onmogelijk om een leraar te ontslaan. Daar hebben ze zogenaamde rubber rooms voor. En helaas zijn er nogal wat leraren die hun kinderen liever indoctrineren met woke nonsense, dan dat ze ze leren lezen en schrijven.

Kijk voor de lol eens naar de scholen in Syracuse (NY). Ze hadden daar een baan voor me, maar er is geen enkele 10/10 school. Ik heb een aantal 10/10 scholen bezocht, in een andere stad, en dat was al drie keer niks. Je stuurt je kinderen niet met een gerust hart naar zo'n school. Ik snap best waarom ouders hun kinderen thuisonderwijs geven. Dat heeft verder niets met "de kudde in het gareel te houden". Eerder het tegenovergestelde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 31 mei 2022 @ 04:15:36 #238
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919620
Junior heeft er ook een mening over :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 31 mei 2022 @ 04:25:05 #239
323401 Kijkertje
met filter
pi_204919624
Mo Brooks, één van Trump's medeplotters (in het Huis) van de J6 couppoging die een kogelvrij vest droeg tijdens zijn toespraak houdt nog steeds vol dat er verkiezingsfraude is gepleegd in 2020:

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2022 04:30:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:55:56 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_204922388
Nog zo'n voorbeeld waarbij home schooling gepromote wordt. Ik kom er legio tegen van conservatieven:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204922416
Heeft men in de VS bij thuisscholing ook nog eisen of kunnen ouders hun kinderen gewoon vertellen dat zwarten een minderwaardig ras zijn en homo's genezen kunnen worden door veel te denken en te bidden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2022 @ 14:02:26 #242
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204922445
Tijdens covid was het toch een probleem dat de kinderen niet naar school mochten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 14:06:35 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204922476
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:02 schreef Ulx het volgende:
Tijdens covid was het toch een probleem dat de kinderen niet naar school mochten?
Homeschooling is dan ook vooral een hobby onder groeperingen die zich dat kunnen veroorloven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 14:10:09 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204922510
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:58 schreef Basp1 het volgende:
Heeft men in de VS bij thuisscholing ook nog eisen of kunnen ouders hun kinderen gewoon vertellen dat zwarten een minderwaardig ras zijn en homo's genezen kunnen worden door veel te denken en te bidden.
Racisme is sowieso iets wat je vooral thuis aanleert, homeschooling of niet dus dat is het probleem niet.

De eisen aan homeschooling verschillen per Staat verder. https://en.wikipedia.org/(...)Laws_and_regulations
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204922617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Homeschooling is dan ook vooral een hobby onder groeperingen die zich dat kunnen veroorloven.
Het wrange is dat homeschooling vaak veel goedkoper is dan een overheidsschool. Per leerling wordt er meer dan $10k aan onderwijs uitgegeven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 14:37:42 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204922687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het wrange is dat homeschooling vaak veel goedkoper is dan een overheidsschool. Per leerling wordt er meer dan $10k aan onderwijs uitgegeven.
Homeschooling is niet per se goedkoper, er zijn andere factoren die daarin ook een rol spelen maar dat weet je zelf ook wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 15:02:26 #247
323401 Kijkertje
met filter
pi_204922840
Op-ed van Biden over het bestrijden van inflatie:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 31 mei 2022 @ 15:12:11 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204922926
Homeschooling is voor kinderen van losers die geen private school kunnen betalen. En de gelden die nu naar staatsscholen gaan opnieuw verdelen. Dat is het plan. Betsy Devos is niet zo dom als ze er uit ziet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204922927
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het wrange is dat homeschooling vaak veel goedkoper is dan een overheidsschool. Per leerling wordt er meer dan $10k aan onderwijs uitgegeven.
Ja al die extra benodigde dure gewapende beveiligers maken scholen ook niet goedkoper. _O-
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2022 @ 16:36:43 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204923669
twitter


Als dit een grap is vind ik er geen ruk aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')