Ja, want dat is het punt.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
24 februari is meer dan één maand geleden, dus maanden geleden. Iemand moet je toch ooit wel eens hebben uitgelegd hoe het meervoud werkt?
Ja alleen wat spijtig dat ook NAVO landen handelen met rus, onderlinge banden hebben, werken over en weer. Dus wat heeft NAVO lidmaatschap daar mee te maken?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zowel Finland als Zweden waren, bij eigen keuze, tientallen jaren neutraal. Vanwege handel, andere onderlige banden die diep gaan, familie die werkt in Finland of juist andersom.
Precies. En in het tergend beperkte wereldbeeld van die mensen die zich in de praktijk nogal pro-kremlin opstellen is het altijd dat anderen nooit een eigen wil hebben. Ze worden altijd "onder druk gezet'. Gewoon godsonmogelijk dat een volk zelf iets beslist, is het niet.quote:Niet alles is zwart-wit. Maar het is onzin om te stellen dat Rusland voor de recente inval van Oekraïne de grote betrouwbare vrienden waren van de hele wereld.
Dat andere NAVO-landen het nu wel een leuke provocatie zouden vinden als ze anders besluiten, tja. Die landen zullen flink wat druk uit hebben gevoerd de laatste maanden.
Ik heb een goed idee. Jij gaat naar het Finse parlement, waar ze met groooote meerderheid voor toetreding tot de Navo hebben gekozen, om ze daar toe te spreken dat ze a) daar niet meer kritisch kunnen denken en b) dat ze sowieso niet bij de Navo zouden moeten willen want complexe relaties met Rusland.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, want dat is het punt.
Wat zijn een paar maanden in vergelijking met de extreem complexe relatie die Finland heeft met Rusland?
Alsof de afgelopen maanden er opeens geen Finnen en/of familie meer wonen in de grensgebieden die ze delen met Rusland en andersom. Etc. etc. etc.
Dat hele stukje kritisch denken is hier echt pijnlijk zeldzaam geworden.
Daar zijn aardig wat flinke BIEMS geweest hèquote:
En jij bent daar beter toe in staat om over te oordelen dan de Finnen zelf?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, want dat is het punt.
Wat zijn een paar maanden in vergelijking met de extreem complexe relatie die Finland heeft met Rusland?
Alsof de afgelopen maanden er opeens geen Finnen en/of familie meer wonen in de grensgebieden die ze delen met Rusland en andersom. Etc. etc. etc.
Dat hele stukje kritisch denken is hier echt pijnlijk zeldzaam geworden.
Gegeven de stemming in het FInse Parlement was er nauwelijks sprake van twijfel over deze stap. 188 voor en 6 tegen uit mijn hoofd?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb een goed idee. Jij gaat naar het Finse parlement, waar ze met groooote meerderheid voor toetreding tot de Navo hebben gekozen, om ze daar toe te spreken dat ze a) daar niet meer kritisch kunnen denken en b) dat ze sowieso niet bij de Navo zouden moeten willen want complexe relaties met Rusland.
Ik wens je veel succes.
Ja, hij kan kritisch denken, snap je, daar in Finland doen ze dat niet, die doen alleen maar aan emotie en druk van buitenaf. Jeweetoch.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jij bent daar beter toe in staat om over te oordelen dan de Finnen zelf?
Ja zoiets. Maar je ziet dat ze niet meer kritisch kunnen nadenken.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gegeven de stemming in het FInse Parlement was er nauwelijks sprake van twijfel over deze stap. 188 voor en 6 tegen uit mijn hoofd?
Ja maar die zijn natuurlijk allemaal onder druk gezet door anderen, die hebben zich laten misleiden om als pion te dienen in een westers complot tegen de Russen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gegeven de stemming in het FInse Parlement was er nauwelijks sprake van twijfel over deze stap. 188 voor en 6 tegen uit mijn hoofd?
Überhaupt nadenken is al lastig hierquote:Op donderdag 19 mei 2022 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja zoiets. Maar je ziet dat ze niet meer kritisch kunnen nadenken.
Waar blijkt dat precies uit? Uit het feit dat nagenoeg het hele parlement er unaniem voor stemt? Of uit de opiniepeiling die een meerder van (ik geloof) 72% laten zien?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Finland zelf beschouwt toetreden tot de NAVO inderdaad ook als een onnodige provocatie.
Dat beeld lijkt nu te verschuiven, al dan niet door zware internationale druk. De nadelen? Waarschijnlijk vooral problemen voor de gewone mensen in met name de grensgebieden. De voordelen? Die zijn er vrijwel niet anders dan een veiligheidsgarantie bij een volledig onrealistische inval van Rusland.
Ik zie voorlopig niemand het weerleggen, ik zie alleen reacties vol emotie en eenvoudige beledigingen.
En de afgelopen tientallen jaren, waarom waren ze geen lid? Zoek het eens op want een hoop hier hebben echt geen idee blijkt wel.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar blijkt dat precies uit? Uit het feit dat nagenoeg het hele parlement er unaniem voor stemt? Of uit de opiniepeiling die een meerder van (ik geloof) 72% laten zien?
Recente bron?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Finland zelf beschouwt toetreden tot de NAVO inderdaad ook als een onnodige provocatie.
Dat beeld lijkt nu te verschuiven, al dan niet door zware internationale druk. De nadelen? Waarschijnlijk vooral problemen voor de gewone mensen in met name de grensgebieden. De voordelen? Die zijn er vrijwel niet anders dan een veiligheidsgarantie bij een volledig onrealistische inval van Rusland.
Ik zie voorlopig niemand het weerleggen, ik zie alleen reacties vol emotie en eenvoudige beledigingen.
Je zegt het zelf al: Ze zijn van mening veranderd. Dat recht hebben ze gewoon.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En de afgelopen tientallen jaren, waarom waren ze geen lid? Zoek het eens op want een hoop hier hebben echt geen idee blijkt wel.
Opinies kunnen veranderen, door tal van oorzaken, dat is prima.
Bedoel je beschouwde, verleden tijd?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Niet.quote:Dat beeld lijkt nu te verschuiven, al dan niet door zware internationale druk.
Onzin. Handel etc heeft 0 te maken met NAVO lidmaatschap.quote:De nadelen? Waarschijnlijk vooral problemen voor de gewone mensen in met name de grensgebieden.
Op dit punt lijkt het me ook weinig realistisch. Maar als je dan nu niet acteert, en het is over 10 jaar weer bal, ben je te laat. Net zoiets als een brandverzekering afsluiten. Moet je ook doen voor er brand uit breekt, als je brand hebt sluit niemand zoiets meer met je af. Ken je dat?quote:De voordelen? Die zijn er vrijwel niet anders dan een veiligheidsgarantie bij een volledig onrealistische inval van Rusland.
Waarom ga je er vanuit dat een inval door Rusland volledig onrealistisch is? Finland en Zweden zijn grote interessante landen met een relatief kleine bevolking. Poetin kan het als een interessante aanwinst zien en als er bij een aanval te veel weerstand geboden wordt dan kan hij om een voorbeeld te stellen ook wel een kernbom op hun hoofdsteden gooien. Als dat zo'n gekke gedachte is volgens jou, dan is het aardig tegenstrijdig waarom het westen zo bang is om "te ver" te gaan wat betreft Oekraine steunen tegen Rusland.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mag ik blijkbaar niet posten want de link is opeens foetsie, te confronterend voor iemand hier?quote:
nee de bron was primaquote:Op donderdag 19 mei 2022 16:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mag ik blijkbaar niet posten want de link is opeens foetsie, te confronterend voor iemand hier?
Zat.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:54 schreef superniger het volgende:
Zijn er nog Russische garnalen omgekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |