In de motie wordt gesteld dat de ChristenUnie medeverantwoordelijk is voor de instandhouding van de ‘onbetrouwbare bestuurscultuur’ als de partij niet bereid is ‘consequenties te verbinden aan daden en woorden van gezagsdragers’.quote:In de toelichting werden recente kwesties met premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge als voorbeeld gesteld. ,,We mogen wel duidelijker zijn over het afkeuren van problematisch gedrag”, zei Antonie Fountain, een van de initiatiefnemers van de motie. ,,Anders wordt het voor bewindspersonen: het maakt niet uit wat we doen, we worden toch wel gesteund.”
Functie elders dusquote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:50 schreef Cupfighter het volgende:
Ik wens Rutte niks toe, ik wil gewoon dat hij vertrekt!
Waarom dump je tweets met 8 volgers hier?quote:Op zondag 22 mei 2022 00:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Raak en alweer voorgelogen
Maakt het ene moer uit wie de video tweet als het om de video gaat dan?quote:Op zondag 22 mei 2022 10:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom dump je tweets met 8 volgers hier?
Enkel tweets dumpen ben ik wel zat ja.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maakt het ene moer uit wie de video tweet als het om de video gaat dan?
Oh ok, Staat dat ook in de policy?quote:Op zondag 22 mei 2022 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Enkel tweets dumpen ben ik wel zat ja.
Iemand wist nog precies hoe het zat met die Nokia van Markie https://www.dumpert.nl/item/100031277_af19cabfquote:Op zondag 22 mei 2022 11:15 schreef Gunner het volgende:
betere vraag is waarom een tweet posten met een slecht opgenomen stuk van tv als het waarschijnlijk ook gewoon op hun youtube-kanaal staat.
quote:Op zondag 22 mei 2022 11:15 schreef Gunner het volgende:
betere vraag is waarom een tweet posten met een slecht opgenomen stuk van tv als het waarschijnlijk ook gewoon op hun youtube-kanaal staat.
Is het verwijderd?quote:
in het kort het fragmentje bij Lindaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.volkskrant.nl(...)door-rutte~bd177244/
![]()
[ Bericht 82% gewijzigd door ikweethetookniet op 15-06-2022 08:58:30 ]
quote:Op woensdag 15 juni 2022 08:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kamer mag landsadvocaat niet horen over wissen sms’jes door Rutte
De landsadvocaat weigert om in de Tweede Kamer uitleg te geven over het wissen van sms’jes door Mark Rutte. Een meerderheid van de Kamer wilde de landsadvocaat horen, maar in samenspraak met de premier is besloten dat verzoek af te wijzen.Dat is wel makkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.volkskrant.nl(...)door-rutte~bd177244/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
quote:Of Rutte inderdaad alleen onbelangrijke berichten heeft gewist, kan duidelijk worden als andere bewindspersonen hun bewaarde sms-verkeer met de premier openbaar maken. Maar het kabinet weigert dat vooralsnog omdat de ‘eenheid van kabinetsbeleid’ dan in gevaar zou komen.
Alles om de WOB te frustreren. Gaat ook niet eens meer om de berichten maar om de hele houding.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:33 schreef Piles het volgende:
Ik heb daar wat minder moeite mee eerlijk gezegd. Ik snap z'n punt wel (van de advocaat).
Uiteindelijk is het het probleem van Rutte, en van niemand anders. Ergerlijker vind ik dan ook dit stuk:
[..]
Je vrouw zou er maar achter komen dat je er een affaire op na houdt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:33 schreef Hathor het volgende:
Ik verwijderde ook altijd meteen mijn sms'jes als ik ze gelezen had, waarom zou je ook alles bewaren? Gaan we nu op alle slakken zout leggen?
Waarom alles bewaren? Doe je dat in je huis ook? Zal een aardige teringzooi zijn daar dan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je vrouw zou er maar achter komen dat je er een affaire op na houdt.
Beter alles gelijk wissen.
Het is de bedoeling dat het kabinet met een mond spreekt naar de buitenwereld. Een best wel begrijpelijk principe en manier van werken. Het jammere is alleen dat Rutte zich wel vaker verschuilt achter procedures en regels en dan achteraf blijkt dat dat niet nodig of gepast was.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:33 schreef Piles het volgende:
Ik heb daar wat minder moeite mee eerlijk gezegd. Ik snap z'n punt wel (van de advocaat).
Uiteindelijk is het het probleem van Rutte, en van niemand anders. Ergerlijker vind ik dan ook dit stuk:
[..]
Was jij ook premier tijdens de invoering van de sleepwet? Gaf je leiding aan meerdere ministers die versleuteling verdacht hebben gemaakt? Vielen die Sms'jes onder de archiefwet? Bovendien onder een kabinet dat zo wantrouwend voor mogelijke valse informatie van burgers was dat ze duizenden kinderen van onschuldige mensen hebben ontvoerd.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:33 schreef Hathor het volgende:
Ik verwijderde ook altijd meteen mijn sms'jes als ik ze gelezen had, waarom zou je ook alles bewaren? Gaan we nu op alle slakken zout leggen?
Prive maakt niet uit wat je doet heh.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom alles bewaren? Doe je dat in je huis ook? Zal een aardige teringzooi zijn daar dan.
quote:Volgens de rechtbank in Amsterdam is het verweer van de premier dat alleen irrelevante tekstberichten zijn gewist ‘niet ongeloofwaardig’. Er is volgens de rechters nog geen bewijs dat ook belangrijke sms’jes zijn verdwenen.
quote:De rechtbank gaat mee in het verweer van de landsadvocaat dat een extra zoekactie op de telefoon van de premier ‘geen toegevoegde waarde’ heeft, omdat het ‘aannemelijk’ is dat het toestel leeg is. De rechters willen premier Rutte ook niet opdragen om bij relevante bestuurlijke contacten navraag te doen of zij nog sms-berichten van hem uit die periode hebben, zoals de Volkskrant verzocht tijdens de rechtszitting.
quote:De rechtbank merkt op dat het wissen van sms’jes niet per definitie in strijd hoeft te zijn met de Archiefwet, maar doet geen uitspraak over de vraag of Rutte ‘van a tot z naar de letter en geest’ van de wet heeft gehandeld, zoals hij zelf stelde tijdens een recent Kamerdebat over de kwestie.
Mooi he al die adviesorganen etc die een rapportje schrijven wat onderin een la gaat en geen haan die er meer naar kraait. Zo rollen ze in Den Haag.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:20 schreef nixxx het volgende:
“ Het probleem dat de archiefinstructie voor bewindspersonen niet in lijn blijkt te zijn, wordt geparkeerd bij de ’regeringscommissaris informatiehuishouding als ook het Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding’. Eind van het jaar komt dat college met een advies.”
Goh, je zou maar eens zelf iets doen en verantwoordelijkheid ervoor nemen, eng h… beter een commissie instellen, dan wordt de verantwoordelijkheid homeopathisch verdund om het maar eens te beschrijven.
Alle coalitie partners staan op verlies. Die tellen hun zegeningen.quote:
En herdenking voor alle slachtoffers die hij gemaakt heeftquote:Op maandag 3 oktober 2022 19:37 schreef Cupfighter het volgende:
De dag dat Rutte oprot moet een nationale feestdag worden
Rutte heeft het spelletje uitgespeeld, verantwoordelijkheden worden altijd afgeschoven op een commissie, of een minister die opgeofferd wordt, of Remkes, of hete hangijzers zolang voor zich uitschuiven tot ze niet meer heet zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mooi he al die adviesorganen etc die een rapportje schrijven wat onderin een la gaat en geen haan die er meer naar kraait. Zo rollen ze in Den Haag.
Met vuurwerk en vlaggen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:37 schreef Cupfighter het volgende:
De dag dat Rutte oprot moet een nationale feestdag worden
Hij overtrad wel de wet, moet jij eens doen, sowieso belachelijk een MP met z’n gammele Nokia , dit is gewoon opzet van deze beroepsleugenaarquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:45 schreef bianconeri het volgende:
Incoming: Overheidshaters.
Rutte hield zich gewoon aan de wetten en voorschriften tav de sms'jes
Alleen is er ook nog een extra die dan over het archief gaat. Weer wat anders.
Ga lekker anders over janken zeg. Rutte stuurde alles door, daar werd dan alles weer verwijderd zo nodig.
Dus hij deed eigenlijk alles goed, alleen voor het archief niet. Alsof ook maar iemand iets met het archief wil.
Nederlanders met hun achterlijke verontwaardiging altijd
Wat een onzinquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij overtrad wel de wet, moet jij eens doen, sowieso belachelijk een MP met z’n gammele Nokia , dit is gewoon opzet van deze beroepsleugenaar
Nee dat niet, hij maakte zelf een selectie van berichten waarvan hij dacht dat het belangrijk was.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:45 schreef bianconeri het volgende:
Incoming: Overheidshaters.
Rutte hield zich gewoon aan de wetten en voorschriften tav de sms'jes
Alleen is er ook nog een extra die dan over het archief gaat. Weer wat anders.
Ga lekker anders over janken zeg. Rutte stuurde alles door, daar werd dan alles weer verwijderd zo nodig.
Dus hij deed eigenlijk alles goed, alleen voor het archief niet. Alsof ook maar iemand iets met het archief wil.
Nederlanders met hun achterlijke verontwaardiging altijd
Dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij overtrad wel de wet, moet jij eens doen, sowieso belachelijk een MP met z’n gammele Nokia , dit is gewoon opzet van deze beroepsleugenaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |