abonnement Unibet Coolblue
pi_204789202
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik had goede traindag. :7

Dora heeft overigens zo straks tijdens de wandeling gespeeld met een leeg waterflesje, gespeeld met Poes (Poes is een hele grote hond...), geplast en ein-de-lijk gepoept. O+
Betere berichten. w/
pi_204789247
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Edit: de rechterzijde dan.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 18-05-2022 15:13:50 ]
  woensdag 18 mei 2022 @ 15:03:11 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204789253
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:02 schreef AnneX het volgende:
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-
Brr, dat klinkt eng!
pi_204789373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Brr, dat klinkt eng!
“Oncomfortabel” zei de ta. Nogal.
Ben benieuwd of er een rekening voor volgt.🙃 Het was mijn beslissing, dat zij zo niet kon werken.
pi_204789397
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:02 schreef AnneX het volgende:
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Edit: de rechterzijde dan.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-
Wat naar ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204789453
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat naar ;(
Ben er nog beduusd van. :@
  woensdag 18 mei 2022 @ 15:28:26 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204789480
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:02 schreef AnneX het volgende:
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Edit: de rechterzijde dan.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-
He bah.
Dat klinkt zeer onaangenaam.
Ik zit zelf nog te dubben of ik de wortelkanaalbehandelde kies met scheur laat trekken of vullen.
Trekken - Gelijk een degelijke oplossing, maar nog een implantaat
Vullen - Makkelijk, snel en pijnloos, maar uitstel van executie.
pi_204789571
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:24 schreef AnneX het volgende:

Ben er nog beduusd van. :@
Ja, jeetje, dat snap ik :o Ik heb het nog nooit eerder gehoord, dat door de verdoving het slikken niet goed meer wil. Lijkt me super eng als je dan het gevoel krijgt te stikken. Gaf de student de verdoving? Ben ook benieuwd of ze hier een rekening voor sturen :X

En over dierenartsrekeningen. Toen wij een paar maanden geleden met Poes naar de dierenarts moesten en er foto's, onderzoek en medicatie werd gegeven had ik een véél hogere rekening verwacht. Het viel me helemaal mee :+ Overigens heb ik vaak het idee dat mensen bij de aanschaf van een huisdier eventuele dierenartskosten vergeten en dan krijg je schrijnende situaties waarbij mensen de rekening niet kunnen betalen. Is dat de schuld van de dierenarts? Lijkt me niet. Die heeft ook zijn kosten natuurlijk. Personeel en praktijk runnen kost nogal wat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag ook een goede Dora-update *O* *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204789623
Oh bah @AnneX wat lijkt me dat ern angstige ervaring. Hopelijk trekt die verdoving snel weg.

Schrok me net kapot, ik zit op t balkon (geen zon helaas) enorme klap in huis. Blijkt dat een beeld van de muur is gevallen.
Nu maar eens bedenken hoe ik m weer kan ophangen
We have far more in common than that which devides us..
pi_204789822
Ik ben moe en loom en warm.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204789851
Ik ook.
pi_204789863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:02 schreef AnneX het volgende:
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Edit: de rechterzijde dan.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-
Bleh, dat klinkt echt heel erg naar.
pi_204790153
Dankjewel voor alle lieve reacties.
Het inhuizen ging best goed. Benieuwd hoe de avond en nacht gaan nu wij naar huis zijn.
pi_204790330
Fijn dat het wel goed ging @Sarabi :*
pi_204790424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel voor alle lieve reacties.
Het inhuizen ging best goed. Benieuwd hoe de avond en nacht gaan nu wij naar huis zijn.
Wat is 'inhuizen'? Moest ze verhuizen in hetzelfde gebouw? Noem je dat inhuizen?

Goh, het nieuws pikt het ook op: https://www.nu.nl/economi(...)ingen-in-de-war.html
Dit is al 2 weken een ramp :X Bussen die niet komen en niemand die iets weet want nul informatie. Je staat in het donker te wachten bij een station en hebt geen flauw idee of er wel of geen bus komt (er is na 8 uur 's avonds geen NS personeel meer op mijn station, in Assen staan er dan 4-5 man te kletsen). De app/website van de NS klopt niet. Ik ben afgelopen weekend meegenomen door een chauffeur die klaar was met werken en vanaf Meppel leeg naar Winschoten moest. Leeg. En er reden verder geen bussen. Dus hij besloot maar om de mensen onderweg mee te nemen :') Dus _O_ voor die chauffeur, maar wat een puinhoop. Zoek alternatief vervoer of reis niet, aldus de NS Twitter. Ik moet wel naar mijn werk hè en heb ook geen auto :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204790437
Ik ben vrij vandaag O+

Halve stad afgefietst om gecondenseerde kokosmelk te halen. Uiteindelijk geslaagd bij de Indonesische toko. (goh)

Vervolgens discodip gehaald.

Fudge gekookt, balletjes gemaakt, in discodip gerold. :9

Ik moet alleen nog wel oefenen, want de fudge is net te hard geworden. Recept zei dat je het moest koken tot het eruit zag alsof je het in balletjes kon rollen, maar dan is het nog warm dus lijkt het dunner }:|

Maar ik heb nog drie blikjes gecondenseerde kokosmelk *G*

Volgende keer met chocoladesmaak *G*

Ze zijn tot mijn verrassing niet enorm kokos-ig. Vooral heel veel karamel. Helpt ook dat de gecondenseerde melk gezoet is met rietsuiker, dat is ook al wat extra karamelachtig, en mooi lichtbruin.
Of ik merk de kokos niet meer omdat ik een halfuur in de gecondenseerde-kokosmelk-dampen heb gestaan :P
pi_204790504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat is 'inhuizen'? Moest ze verhuizen in hetzelfde gebouw? Noem je dat inhuizen?

Nee, ze is naar een gesloten afdeling in een heel ander gebouw. Eigenlijk geen idee waarom iedereen het steeds zo noemt :D
pi_204790517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:50 schreef AnneX het volgende:
Na een jaar twijfelen op de vorige Auping, hebben we nieuwe aangeschaft vanwege wakker worden met een moeie rug (ikke).

Na dag1 op de nieuwe Auping Alle klachten voorbij
*O*

Is het jullie eerste Auping?
Eerste :Y

Ik word al weken wakker met pijn. Ook wel om redenen, maar toch.

@Tele6 ik maakte eens dulce van kokosmelk en die smaakte ook alleen naar karamel en niet naar kokos.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204790537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nee, ze is naar een gesloten afdeling in een heel ander gebouw. Eigenlijk geen idee waarom iedereen het steeds zo noemt :D
Organisaties zijn heel goed in het bedenken van termen die niemand kent en dan doen alsof het de normaalste term ter wereld is :+
Hebben jullie haar een beetje rustig/op haar gemak achter gelaten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204790903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 17:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Organisaties zijn heel goed in het bedenken van termen die niemand kent en dan doen alsof het de normaalste term ter wereld is :+
Hebben jullie haar een beetje rustig/op haar gemak achter gelaten?
Ja toen we weg gingen was alles goed :)
Ben benieuwd hoe de avond en nacht gaat zijn, dan is de omgeving toch allemaal nieuw en is ze alleen.
Als ze dan buiten haar kamer komt zijn er natuurlijk wel allemaal mensen van de zorg. Dus dat zal ook wel goed komen.
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:06:54 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204791013
Omg ik had geen groenten voor bij mijn pastasaus. Klein rondje door de tuin gaf me net genoeg spinazie, Raapstelen en een mini handje doperwten O+

Eerste oogst uit de nieuwe tuin O+
pi_204791018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij vandaag O+

Halve stad afgefietst om gecondenseerde kokosmelk te halen. Uiteindelijk geslaagd bij de Indonesische toko. (goh)

Vervolgens discodip gehaald.

Fudge gekookt, balletjes gemaakt, in discodip gerold. :9

Ik moet alleen nog wel oefenen, want de fudge is net te hard geworden. Recept zei dat je het moest koken tot het eruit zag alsof je het in balletjes kon rollen, maar dan is het nog warm dus lijkt het dunner }:|

Maar ik heb nog drie blikjes gecondenseerde kokosmelk *G*

Volgende keer met chocoladesmaak *G*

Ze zijn tot mijn verrassing niet enorm kokos-ig. Vooral heel veel karamel. Helpt ook dat de gecondenseerde melk gezoet is met rietsuiker, dat is ook al wat extra karamelachtig, en mooi lichtbruin.
Of ik merk de kokos niet meer omdat ik een halfuur in de gecondenseerde-kokosmelk-dampen heb gestaan :P
jammie
We have far more in common than that which devides us..
pi_204791046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat is 'inhuizen'? Moest ze verhuizen in hetzelfde gebouw? Noem je dat inhuizen?

Goh, het nieuws pikt het ook op: https://www.nu.nl/economi(...)ingen-in-de-war.html
Dit is al 2 weken een ramp :X Bussen die niet komen en niemand die iets weet want nul informatie. Je staat in het donker te wachten bij een station en hebt geen flauw idee of er wel of geen bus komt (er is na 8 uur 's avonds geen NS personeel meer op mijn station, in Assen staan er dan 4-5 man te kletsen). De app/website van de NS klopt niet. Ik ben afgelopen weekend meegenomen door een chauffeur die klaar was met werken en vanaf Meppel leeg naar Winschoten moest. Leeg. En er reden verder geen bussen. Dus hij besloot maar om de mensen onderweg mee te nemen :') Dus _O_ voor die chauffeur, maar wat een puinhoop. Zoek alternatief vervoer of reis niet, aldus de NS Twitter. Ik moet wel naar mijn werk hè en heb ook geen auto :{
Andere vervoersmiddelen zoeken geven ze als tip. Lekker om het bij de klant te leggen. Je zou haast de CEO bellen "je kunt me daar en daar ophalen"

Ik las op twitter ook een brief aan mensen die vervoer op maat nodig hebben (rolstoel). Die kregen het dringende advies om niet in het weekend te reizen en buiten de spitsuren. Verder lang wachten, niet zeker dat het door kan gaan (en dat hoor je op het laatste moment).

En dan vandaag het nieuws dat veel schoolreisjes niet door kunnen gaan wegens gebrek aan chauffeurs.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204791073
Vanmiddag even niet wespvriendelijk geweest. Zag steeds een wesp een gaatje in het kozijn van mijn slaapkamer ingaan. Aan de binnenkant was (nog) niets te zien. Maar nu heb ik het gaatje dichtgeplakt met tape. Hij kwam weer aanvliegen, maar kon het gaatje niet in en vloog (na een paar pogingen) weer weg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204791148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:

Andere vervoersmiddelen zoeken geven ze als tip. Lekker om het bij de klant te leggen. Je zou haast de CEO bellen "je kunt me daar en daar ophalen"

Ik las op twitter ook een brief aan mensen die vervoer op maat nodig hebben (rolstoel). Die kregen het dringende advies om niet in het weekend te reizen en buiten de spitsuren. Verder lang wachten, niet zeker dat het door kan gaan (en dat hoor je op het laatste moment).

En dan vandaag het nieuws dat veel schoolreisjes niet door kunnen gaan wegens gebrek aan chauffeurs.
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204791195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
Flink wat van mijn Syrische kennissen willen graag werken als (bus) chauffeur. Maar ik ken er maar 1 die de opleiding heeft mogen doen want UWV ondersteunde dat niet. En bij begin corona werd zijn contract niet verlengd. Geen idee hoe het er nu voor staat.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204791256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben er nog beduusd van. :@
Bleh snap ik
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 18:33:34 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204791265
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
Toen veel mensen met een goede regeling op 58 jarige leeftijd er uit konden was het ook wel beter te doen om nog een jaar of 10 buschauffeur te zijn :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204791315
@AnneX dat klinkt erg naar!

@Lonaa fijn dat het vandaag goed ging met Dora!

@Tele6 dat klinkt lekker :9

En @Vanyel een nieuwe Auping, yey!

@gcjoel eet smakelijk van de eerste eigen groente uit nieuwe tuin!

@Isabeau wat een prutserij zeg.. hopelijk helpt de media-aandacht en gaan ze het toch wat verbeteren nu.

@Sarabi :* lijkt me lastig, fijn dat ze OK was toen jullie weggingen, hopelijk gaat de nacht ook goed en went ze snel aan haar nieuwe plekje!

Hopelijk niemand vergeten :)

Ik ga vanavond keeperstraining geven bij ander mannenteam, zij hebben een super gezellige en aardige keeper die pas kort keept en eigenlijk qua niveau niet helemaal matcht met het team, maar het team mag hem te graag om hem eruit te willen zetten. En ik mag hem en dat team ook wel, dus ik had gezegd, ik wil hem best wat keeperstraining geven aan begin van jullie trainingen. Straks voor de eerste keer.

Klein detail, dit is het team waarvan ik zondag dus met iemand heb getongd, en ik heb hem sinds zondag niet meer gesproken en eerlijk gezegd ook geen idee of hij het nog weet :') dus dat wordt lekker awkward haha. Al vermoed ik dat niet al z'n teamgenoten zo dronken waren dat ze het niet meer weten en dat als hij het niet meer wist, zij z'n geheugen dus al wel opgefrist zullen hebben :') . Wat niet per se betekent dat het minder awkward gaat worden :Y)
pi_204791340
Coll overspannen. Huilen. Andere coll zit er tegenaan. Ik voel me ook overwerkt. En dat wil ik niet 🤢
Grote leider zegt: Er gaat wat veranderen hoor! Ja ja rare tijdelijke onhaalbare ingrepen omdat jullie niet luisteren en fratsen uithalen waardoor problemen worden verlegd.

What about personeel erbij en dan structureel en niet steeds wat gaatjes vullen. }:|

Loslaten maar voor een dagje :X
pi_204791370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:40 schreef Blues het volgende:
Coll overspannen. Huilen. Andere coll zit er tegenaan. Ik voel me ook overwerkt. En dat wil ik niet 🤢
Grote leider zegt: Er gaat wat veranderen hoor! Ja ja rare tijdelijke onhaalbare ingrepen omdat jullie niet luisteren en fratsen uithalen waardoor problemen worden verlegd.

What about personeel erbij en dan structureel en niet steeds wat gaatjes vullen. }:|

Loslaten maar voor een dagje :X
Oeh @Blues Dat klinkt (weer) gevaarlijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204791389
Ja is het ook. Maar ik voel het goed, dus ik ga mijn grenzen aanscherpen :%
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:53:08 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204791501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij vandaag O+

Halve stad afgefietst om gecondenseerde kokosmelk te halen. Uiteindelijk geslaagd bij de Indonesische toko. (goh)

Vervolgens discodip gehaald.

Fudge gekookt, balletjes gemaakt, in discodip gerold. :9

Ik moet alleen nog wel oefenen, want de fudge is net te hard geworden. Recept zei dat je het moest koken tot het eruit zag alsof je het in balletjes kon rollen, maar dan is het nog warm dus lijkt het dunner }:|

Maar ik heb nog drie blikjes gecondenseerde kokosmelk *G*

Volgende keer met chocoladesmaak *G*

Ze zijn tot mijn verrassing niet enorm kokos-ig. Vooral heel veel karamel. Helpt ook dat de gecondenseerde melk gezoet is met rietsuiker, dat is ook al wat extra karamelachtig, en mooi lichtbruin.
Of ik merk de kokos niet meer omdat ik een halfuur in de gecondenseerde-kokosmelk-dampen heb gestaan :P
Oh. Dat wil ik ook! Ik wist niet dat gecondenseerde kokosmelk bestond.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die kerel die zijn recepten wel of niet op tijd af had?

@AnneX, wat een schrik! Hoop dat het beter met je gaat inmiddels.

@Isabeau, wat een domheid zeg. Frustrerend }:|

@Sarabi, fijn dat het ok ging. Het 'inhuizen' :')
Spoilers!
pi_204792116
We have far more in common than that which devides us..
pi_204792173
Waarom kijk ik het nieuws eigenlijk nog? We gaan helemaal naar de tering met z'n alle. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792279
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:45 schreef Lonaa het volgende:
Waarom kijk ik het nieuws eigenlijk nog? We gaan helemaal naar de tering met z'n alle. :{
Nieuws volgen is bewezen slecht voor je. Maar je schijnt ook tegelijk van alles netjes op de hoogte te moeten zijn. En je ogen niet mogen sluiten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792288
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nieuws volgen is bewezen slecht voor je. Maar je schijnt ook tegelijk van alles netjes op de hoogte te moeten zijn. En je ogen niet mogen sluiten.
Ik heb meestal 's ochtends RTL4 aan bij de ochtendkoffie. Dan gaat de helft soort van langs me heen, denk ik. Nieuws stond nu nog aan maar het was echt het ene "we gaan naar de getver" na het andere "we gaan naar de getver". :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792316
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb meestal 's ochtends RTL4 aan bij de ochtendkoffie. Dan gaat de helft soort van langs me heen, denk ik. Nieuws stond nu nog aan maar het was echt het ene "we gaan naar de getver" na het andere "we gaan naar de getver". :{
Het is ook wel allemaal negatief op het moment. Terwijl wij nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld wonen en het relatief uitstekend hebben als niet-rijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is ook wel allemaal negatief op het moment. Terwijl wij nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld wonen en het relatief uitstekend hebben als niet-rijken.
Het ging niet alleen over NL. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792372
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh. Dat wil ik ook! Ik wist niet dat gecondenseerde kokosmelk bestond.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die kerel die zijn recepten wel of niet op tijd af had?

@:annex, wat een schrik! Hoop dat het beter met je gaat inmiddels.

@:isabeau, wat een domheid zeg. Frustrerend }:|

@:sarabi, fijn dat het ok ging. Het 'inhuizen' :')
De boodschappenlijstjes zijn af. De recepten heeft hij grotendeels niet meer getest, dus we zullen er tzt achter komen hoe alles smaakt :') hij heeft één van de recepten die B had getest overgenomen en de rest genegeerd. De recepten staan nog niet in leesbare vorm uitgeschreven.

Van een ander menu had hij zich opgeworpen om de recepten te herschrijven, maar hij was niet verder gekomen dan een mail met instructies voor mij. Ongeveer een A4 aan instructies. Als hij die tijd nou had gebruikt voor het herschrijven van die drie recepten hè 8)7
We hadden afgesproken dat hij de recepten zou schrijven van dat menu en dat ik wel de hoeveelheden van alle ingrediënten kon invullen zodra alles geschaald was voor het aantal eters die dag (een kwartiertje werk) maar met al zijn onzin erbij ben ik bijna een dag bezig geweest.
Ik heb ook een hoop omslachtige dingen uit de recepten geschrapt, en ik heb een sterk gevoel dat die dingen door hem geschreven waren. Bijvoorbeeld 3 alinea's nodig hebben om uit te leggen hoe je bouillon maakt van poeder 8)7 ik hoop dat ik geen rel krijg als hij erachter komt dat ik al dat soort dingen geschrapt heb :@

Nou ja. Gaat lekker dus :')
pi_204792377
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef Lonaa het volgende:

Het ging niet alleen over NL. ;(
Ik bedoel ook dat wij het nog heel goed hebben tov al die andere landen vol ellende. En hier sijpelen ook de negatieve effecten van de problemen elders door.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik bedoel ook dat wij het nog heel goed hebben tov al die andere landen vol ellende. En hier sijpelen ook de negatieve effecten van de problemen elders door.
Voor mensen jonger dan wij, zie ik het somber in.
Het spijt mij enorm.
Het enige wat ik eraan kan doen is niét vvd stemmen. Na 12 jaar mag rutte eruit.
ZeLfs een president zit max 8 jaar in een democratie.
En een beetje goed doen in de directe omgeving wat binnen mijn vermogen ligt.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:08:25 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Voor mensen jonger dan wij, zie ik het somber in.
Het spijt mij enorm.
Het enige wat ik eraan kan doen is niét vvd stemmen. Na 12 jaar mag rutte eruit.
ZeLfs een president zit max 8 jaar in een democratie.
En een beetje goed doen in de directe omgeving wat binnen mijn vermogen ligt.
Met Kaag was het nog kutter geweest hoor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:10:04 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792516
Als in klimaatgedoe die het leven nog duurder maakt doel ik dan met name op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204792517
En @Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.
Hou jij je aan je grenzen s.v.p. :*

Omdat ik zielig ben - dank voor jullie medeleven - gingen wij pannenkoeken eten.
Halverwege met een stukgekauwde wang, kreeg ik door dat ik beter aan de andere nog deels verdoofde kant moest kauwen, dan zat er geen wang tussen. 8)7
Spek, appel, gember
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204792525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met Kaag was het nog kutter geweest hoor.
Dat weet je niet. VVD gijzelt momenteel alles (en dat al jaren lang)
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:11:02 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792537
FedEx pakket ligt overigens niet in Roden maar in Zwolle. Gelukkig wel aan de voor mij goede kant.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204792545
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met Kaag was het nog kutter geweest hoor.
Die zit in de tang bij rutte. De klojo.
Heeft sinds een amerika reis, waar nokia niet werkte, alsnog een smartfoon.
#2022
pi_204792557
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Als in klimaatgedoe die het leven nog duurder maakt doel ik dan met name op.
Was de wereld misschien wel een stukje leefbaarder. We maken de wereld nu gewoon nog verder kapot. Beyond repair.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Als in klimaatgedoe die het leven nog duurder maakt doel ik dan met name op.
Jij hebt (nog) geen kinderen/kleinkinderen. De generatie die nu klein is krijgt het slechter ipv beter. En dat is niet alleen financieel maar ook qua gezondheid. Al dat fijnstof is echt niet zo best voor kinderlongetje en als je dat doortrekt.
Ja, de maatregelen kosten geld, maar dit was ook al ruim 20 jaar voorzien/voorspeld. Maar (met name de VVD) liet zijn oren hangen naar de shells van deze wereld.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204792573
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef AnneX het volgende:
En @:Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.
Hou jij je aan je grenzen s.v.p. :*

Omdat ik zielig ben - dank voor jullie medeleven - gingen wij pannenkoeken eten.
Halverwege met een stukgekauwde wang, kreeg ik door dat ik beter aan de andere nog deels verdoofde kant moest kauwen, dan zat er geen wang tussen. 8)7
Spek, appel, gember
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve de gember reken ik het helemaal goed *G*
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:14:04 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat weet je niet. VVD gijzelt momenteel alles (en dat al jaren lang)
Dat weet je niet, maar over bepaalde zaken spreken ze zich als wil heel duidelijk uit. Politiek is kiezen uit de minst slechte...

Nog even vaak dat ik die Kaag echt alles behalve sympathiek over vind komen :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204792583
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef AnneX het volgende:
En @:Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.
Hou jij je aan je grenzen s.v.p. :*

Omdat ik zielig ben - dank voor jullie medeleven - gingen wij pannenkoeken eten.
Halverwege met een stukgekauwde wang, kreeg ik door dat ik beter aan de andere nog deels verdoofde kant moest kauwen, dan zat er geen wang tussen. 8)7
Spek, appel, gember
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er ook nog spek en appel in die pannenkoek, want anders zou ik hier niet blij van worden als ik spek, appel en gember bestel :D

Ik heb wel eens gelezen dat de generatie geboren in Nederland vlak na de tweede wereldoorlog een unieke generatie is in de hele wereldgeschiedenis. Geen oorlog, honger, ellende, grote natuurrampen (mensen wonend in Zeeland denken daar misschien net wat anders over) en vooral veel welvaart. Vaak ook vroeg met pensioen gegaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792588
De huidige staat van de wereld is wel 1 van de redenen om me niet voort te planten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792624
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:14 schreef Lonaa het volgende:
De huidige staat van de wereld is wel 1 van de redenen om me niet voort te planten.
En toch..... Mensen planten zich al sinds mensenheugenis voort onder erbarmelijke omstandigheden. Oorlog, hongersnoden, onderdrukking/slavernij: er worden baby's geboren. Is misschien niet altijd een keus natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792648
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792660
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
Ja, dit. En het is niet dat ik ze wel wil maar het om de wereld maar niet doe he?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:20:08 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792703
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Was de wereld misschien wel een stukje leefbaarder. We maken de wereld nu gewoon nog verder kapot. Beyond repair.
Zijn gewoon teveel mensen en mensen willen teveel.

Overal is wel een oplossing voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204792718
Oh, trouwens, ik ben voor het eerst en hopelijk voor het laatst, met een vriendinnetje met diezelfde gedachte, in een verloskundigepraktijk geweest dinsdag :o

Vriendinnetje wilde haar spiraal laten verwijderen wegens klachten. Wat een lieve verloskundige was dat zeg. O+ Geen aanames, begripvol, ze houdt zelfs haar ogen en oren open als er een arts is die ons wel wil steriliseren. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792723
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn gewoon teveel mensen en mensen willen teveel.

Overal is wel een oplossing voor.
Ja, een pandemie ofzo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792725
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
Die denken daar niet over na. Oogkleppen, egoisme, niet mijn probleem, geld.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792834
Ik zag een megastoere Lonaa die dingen tilt _O_
pi_204792855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:28 schreef Blues het volgende:
Ik zag een megastoere Lonaa die dingen tilt _O_
*)

Vooral echt blij met m'n vorm, in alle reps. Ik zag filmpje van een jaar geleden, met 10 kg minder en dat was veel lelijker. :Y *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792861
En ja, Ludolf heeft heel erg gelijk. De mensheid is ook met veel te veel en we worden ook allemaal gemiddeld een stuk ouder. En iedereen wil bezit en een rijk leven. Heel begrijpelijk. Alleen dat kan de planeet niet aan. Maar wat moet je daar aan doen dan? Een pandemie maar lekker z'n gang laten gaan? Na een bepaalde leeftijd mensen niet meer helpen in het zorgsysteem? Alleen met toestemming van x (wie?) kinderen krijgen? (ondertussen schaffen we abortus af in de VS, want anders te weinig kinderen). Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt. De 'eisen' van het kapitalisme staan haaks op het leefbaar houden van de planeet. Het is een zooitje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792876
Staat dat op feesboek?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204792884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Behalve de gember reken ik het helemaal goed *G*
Ik ook, maar dit was wel mijn moeders pannenkoek
We have far more in common than that which devides us..
pi_204792907
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Staat dat op feesboek?
Yes.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204792918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
Dat heb ik ook heel sterk. Maar wil toch wel graag dat andermans kinderen een leuk leven kunnen hebben
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:40:08 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt.
In Slovenië volgens mij niet, ik hoorde laatst dat je daar een jaar zwangerschap/ouderschapsverlof hebt :o

Tegelijkertijd snap ik ook wel weer erg goed waarom het verloop (door tijdelijke contracten) bij het jeugdcentrum waarmee we samenwerken behoorlijk groot is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:44:35 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793091
Ennih mensen, vergeet niet te genieten :)

Ik zit vanavond weer aan de waterkant. Voldoende leven op/in/rondom het water gezien. Als ik alleen al het aantal soorten waterplanten tel of vogels die in het water zwemmen. :) Maar één vis gevangen, toch genoten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204793179
Ik geniet, met volle teugen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:01:13 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
Zo zijn er meer beroepen waar niemand voor te vinden is. En in plaats van een vaste baan met een fatsoenlijks salaris gaat men lopen klagen.
Ook wel eens gekeken voor wat anders. Met de handen werken. Maar voor net iets meer dan het minimum loon en tijdelijk contract ga ik daar niet aan beginnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204793347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zit er ook nog spek en appel in die pannenkoek, want anders zou ik hier niet blij van worden als ik spek, appel en gember bestel :D
De spek en appel liggen tussen de superdunne lagen pannenkoek. :Y)

Bij kunst en kitsch hoor ik toch heerlijke kakhaagse uitspraken. :@
Of typisch haagse stemmen. Heerlijk.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:09:58 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793434
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn gewoon teveel mensen en mensen willen teveel.

Overal is wel een oplossing voor.
Behalve als je koeien in de wei wil laten lopen. Dan komt er een geitenwollensok die via een rechter dat probeert, en helaas met geluk, te verbieden. Klinkt als een paard achter de wagen spannen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:22:36 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
Maar werken we daar zelf niet aan mee?
Kleding die voorheen 100% uit natuurlijke stoffen bestond en perfect te recyclen was, zit nu vol met kunststof en elastiek. Onder het mom dat zit beter. Groenten en fruit het hele jaar door van overal op de wereld. Vis die over de weg meer kilometers aflegt dan dat deze ooit in zijn leven gezwommen heeft. Kweekvis die ver weg uit een drijvende boerderij komt maar door de lokale bevolking niet gegeten wordt ivm het ontbreken van smaak, maar hier volop in het vriesvak ligt.
Laat liggen die zooi. Ja massaal laten liggen. Als er geen geld meer mee te verdienen is verdwijnd het vanzelf weer. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204793787
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
Waarom maak jij je niet druk om mijn kinderen? }:| }:| }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 21:46:57 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:22 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar werken we daar zelf niet aan mee?
Kleding die voorheen 100% uit natuurlijke stoffen bestond en perfect te recyclen was, zit nu vol met kunststof en elastiek. Onder het mom dat zit beter. Groenten en fruit het hele jaar door van overal op de wereld. Vis die over de weg meer kilometers aflegt dan dat deze ooit in zijn leven gezwommen heeft. Kweekvis die ver weg uit een drijvende boerderij komt maar door de lokale bevolking niet gegeten wordt ivm het ontbreken van smaak, maar hier volop in het vriesvak ligt.
Laat liggen die zooi. Ja massaal laten liggen. Als er geen geld meer mee te verdienen is verdwijnd het vanzelf weer. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Net als recycling hergebruik door "composieten" te maken. Beton met kunststof ofzo waarmee je daarna niets meer kunt aanvangen.

En idd, zie nog maar een 100% wollen of katoenen trui te vinden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204794080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:29 schreef Isabeau het volgende:
()
Alleen met toestemming van x (wie?) kinderen krijgen? (ondertussen schaffen we abortus af in de VS, want anders te weinig kinderen). Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt.()
De USA heeft dat probleem niet zo hoor:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204794143
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
En idd, zie nog maar een 100% wollen of katoenen trui te vinden...
Kwestie van erop letten en ervoor betalen.
Er zijn wel merken die alleen maar echte stoffen gebruiken, manufactum heeft denk ik vrijwel alleen maar dergelijke merken: https://www.manufactum.de/herrenbekleidung-c198893/

Deze liep ik laatst tegenaan; ook alleen maar echte textiel: https://www.hessnatur.com/en-DE/men
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 22:11:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204794292
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Kwestie van erop letten en ervoor betalen.
Er zijn wel merken die alleen maar echte stoffen gebruiken, manufactum heeft denk ik vrijwel alleen maar dergelijke merken: https://www.manufactum.de/herrenbekleidung-c198893/

Deze liep ik laatst tegenaan; ook alleen maar echte textiel: https://www.hessnatur.com/en-DE/men
Jup, maar dat is online...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204794637
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, maar dat is online...
Manufactum kan je echt naar toe: https://www.manufactum.de/manufactum-warenhaeuser-c199341/
Aanrader, in Waltrop ben ik er een paar keer geweest, alleen voor het gebouw is het al de moeite waard.


ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204795106
Ik ken alleen de manufactum in Düsseldorf live maar O+ O+
Geen enorme kledingafdeling maar de hele winkel O+

Ik zou bij een bezoek aan Duitsland de bestemming kunnen laten bepalen door de aanwezigheid van een manufactum, gewoon omdat tof.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:25:43 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795316
Ben ik de enige die altijd in de war is met Dortmund en Düsseldorf trouwens? :+

Dortmund ben ik wel es geweest maar dat vond ik niet veel aan. Düsseldorf niet, dat is met die enorme hoerenkeet ("Laufhaus") aan het spoor volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204795370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:25 schreef derLudolf het volgende:
Ben ik de enige die altijd in de war is met Dortmund en Düsseldorf trouwens? :+


Nee hoor.
Ik vroeg net tegen wie Frankrijk voetbalde. Ik zag FRA-RAN staan. :D
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:33:15 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795374
Ja dus. Bahndamm
Vanuit de trein een nummertje trekken kiezen.



Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204795377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:39 schreef Vanyel het volgende:


Waarom maak jij je niet druk om mijn kinderen? }:| }:| }:|
En de mijne + kleinkinderen }:| }:| }:| }:|
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:34:45 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795386
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik vroeg net tegen wie Frankrijk voetbalde. Ik zag FRA-RAN staan. :D
Frankfurt am Main trouwens.
Niet die aan de Oder :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204795391
Toch ben ik voor de Schotjes *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2022 @ 23:46:51 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204795529
Fijn politiek avondje O+. Goede ALV.

Voorts wat Isa zegt in #56 :s)

En vrijdag richting Duitsland. Alleen gaat mijn trein maar tot Amersfoort en staat daar een lift klaar richting Osnabrück :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:55:26 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795705
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:35 schreef Blues het volgende:
Toch ben ik voor de Schotjes *O*
Jammer joh :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204795706
Scandinavië O+

Waar je voor je overnachting in Denemarken een bericht krijgt dat de sleutel bij aankomst in het slot van je kamer steekt. Mag je hem ook weer achterlaten als je vertrekt _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:56:13 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:46 schreef borisz het volgende:
Fijn politiek avondje O+. Goede ALV.

Voorts wat Isa zegt in #56 :s)

En vrijdag richting Duitsland. Alleen gaat mijn trein maar tot Amersfoort en staat daar een lift klaar richting Osnabrück :P
Die lift vanaf Amersfoort heet toch gewoon IC141? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2022 @ 23:57:30 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204795741
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die lift vanaf Amersfoort heet toch gewoon IC141? :+
Nee de -insert kenteken- helaas :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204795793
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jammer joh :D
Jah -O- :P
pi_204795796
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Scandinavië O+

Waar je voor je overnachting in Denemarken een bericht krijgt dat de sleutel bij aankomst in het slot van je kamer steekt. Mag je hem ook weer achterlaten als je vertrekt _O_
O+

ben je d'r al *G*
pi_204795896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 00:03 schreef Blues het volgende:

[..]
O+

ben je d'r al *G*
Nee :D

Zaterdag vertrekken we *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 00:21:08 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:57 schreef borisz het volgende:

[..]
Nee de -insert kenteken- helaas :+
Aan boord daar van kun je zeker geen halve liters Erdinger krijgen? :+

Toen we laatst met PTA op stap waren werden op de terugweg de IC van Hamburg-Osnabrück-Köln(?) omgeleid via Hannover en leek vanaf daar de IC naar Amsterdam tjokvol. Dus direct maar op het barrijtuig gegokt.

Achteraf bleek de trein behoorlijk leeg omdat de trein ivm werkzaamheden niet verder ging dan Rheine en reizigers richting Amersfoort/Amsterdam de ICE namen.

Maar ja, we zaten er toch al. En zolang je consumeert hoef je geen masker op :D Dus hebben we het hele stuk maar geconsumeerd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204796440
:O
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204796450
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 07:02 schreef Vanyel het volgende:
:O
Dit. Wat een kutnacht
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204796466
Goedemorgen, ook slecht geslapen hier! Onweer begon rond 4 uur...wel lekker alles nat hier en hopelijk eindelijk een dag met minder last van hooikoorts
pi_204796524
Goedemorgen. Redelijk geslapen hier, alleen wel last van de aircopomp. Die maakt zoveel geluid dat je iedere keer wakker schiet. Dat helpt het idee van 'lekker koel slapen' wel een beetje om zeep.
pi_204796719
Ja t onweer maakte best een hoop lawaai }:| Zelfs nadat ik een oordop in had gevrot toen ik wakker werd omdat de rolgordijnen gingen wapperen ben ik er nog een paar keer wakker van geworden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204796763
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik vroeg net tegen wie Frankrijk voetbalde. Ik zag FRA-RAN staan. :D
Enorme stunt van Eintracht Frankfurt, dat weet ik dan weer wel O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 19 mei 2022 @ 08:31:56 #105
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204796816
Hier nu net eindelijk regen *O*
We probeerden nog snel het laatste grasveld te maaien voor de bui maar die is nu half _O-
Ach ja, komt van het weekend dan wel weer.
pi_204797103
Mogge
Volgens mij geen regen gehad nog. Moet ook nog maar even wachten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204797809
Mogguh!

Als er vannacht al onweer is geweest, heb ik het compleet gemist. Maar ik sliep pas om 2 uur dus wellicht was ik net lekker diep weg. :z

Hier nooit een sterke kinderwens gehad. Wel eens getwijfeld, het lijkt me ook best leuke/mooie/leerzame kanten hebben. Maar zolang mijn eigen ecologische voetafdruk nog te groot is, kan ik er ook niet vanuit gaan dat deze van een hypothetisch kind kleiner wordt. En dat weegt wel zwaar mij in mijn beslissing. (Overbevolking is vooral een probleem door het overconsumeren door een relatief kleine groep. En ik vind het matig om te moeten toegeven, maar tot die groep behoor ik ook.)

Afijn, ik ga eens aankleden. Ik weet niet waarom het zo gepland is, maar ik mag om 13 uur weer aantreden.
Morgen wel lekker vrij, zin in *O*
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:45:55 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204797831
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Als er vannacht al onweer is geweest, heb ik het compleet gemist. Maar ik sliep pas om 2 uur dus wellicht was ik net lekker diep weg. :z

Hier nooit een sterke kinderwens gehad. Wel eens getwijfeld, het lijkt me ook best leuke/mooie/leerzame kanten hebben. Maar zolang mijn eigen ecologische voetafdruk nog te groot is, kan ik er ook niet vanuit gaan dat deze van een hypothetisch kind kleiner wordt. En dat weegt wel zwaar mij in mijn beslissing. (Overbevolking is vooral een probleem door het overconsumeren door een relatief kleine groep. En ik vind het matig om te moeten toegeven, maar tot die groep behoor ik ook.)

Afijn, ik ga eens aankleden. Ik weet niet waarom het zo gepland is, maar ik mag om 13 uur weer aantreden.
Morgen wel lekker vrij, zin in *O*
Wat vind jij (of is?) overconsumeren dan? Jij komt op mij niet over als grootgebruiker :D
pi_204798056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat vind jij (of is?) overconsumeren dan? Jij komt op mij niet over als grootgebruiker :D
Nou, het is meer dat de kleine dingen bij ons toch wel optellen. En ondanks dat ik denk dat veel mensen ons bestaan ' sober' zouden noemen qua uitjes/diners, kopen we toch nog best wat spullen en luxere etenswaren en houden we wel van enig comfort. We kopen veel eco/fair/biologisch en natuurlijk altijd plantbased, maar het heeft toch weer impact. En niet altijd alles is qua herkomst 100% transparant en/of 100% duurzaam/fair. En met het verbouwen van het nieuwe huis straks zullen we ook heel wat materialen moeten inkopen. (Is enerzijds wel duurzaam in de zin dat we de woning gaan isoleren e.d., maar we hadden ook in een Tiny house kunnen gaan wonen. :P )

Daarnaast werken we ook niet dichtbij huis. Mijn vriend weliswaar slechts 2 dagen op kantoor, maar ik verstook 4 dagen per week voor 120km diesel. Op den duur willen we dat wel veranderen, maar tot die tijd...
En dan gaan we ook elk jaar (op dit jaar na) op vakantie. We maken niet zoveel vlieguren, maar we blijven eigenlijk nooit in NL.

Dus alles bij elkaar, kom je dan toch ergens tussen de 1,4 en 1,7 wereldbollen p.p. uit, als je kijkt naar onze levensstijl. (Dat waren de getallen die eruit kwamen toen we zo'n testje een jaar of 2 geleden invulden. Ik vermoed dat we nu ongeveer op hetzelfde zouden uitkomen.)

Dus zelfs als je wat minimalistisch(er) of met in elk geval een beetje aandacht leeft, is onze leefstandaard hier zo comfortabel (wat prettig is, want ook ik heb graag toegang tot goede zorg, goede wegen/logistiek, supermarkten met een gevarieerd aanbod, een gezellig aangekleed huis, etc.) dat ' ie ook gelijk wel zorgt voor een wat grotere afdruk.

Maar er zijn meer redenen waarom ik geen kinderen op de wereld wil zetten hoor. Dit weegt alleen wel zwaar mee :)
pi_204798068
Huuugggh.

Misschien zeg ik straks iets inhoudelijks.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:17:21 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204798079
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben moe en loon en warm.
Sorry
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204798168
Wie heeft de tuinkussens vannacht weer in de regen buiten laten liggen? Het was ik, Myraela.
pi_204798176
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Huuugggh.

Misschien zeg ik straks iets inhoudelijks.
Inhoudelijk?

Er ligt een dood vogeltje + vliegen op het pad voor de deur waarover ik bijna struikelde 8)7
#buurkatten. Vijf.
pi_204798186
quote:
9s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:29 schreef Myraela het volgende:
Wie heeft de tuinkussens vannacht weer in de regen buiten laten liggen? Het was ik, Myraela.
On the bright side: je woont er niet alleen.
Gedeelde verantwoordelijkheid 😉
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:35:34 #115
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204798205
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nou, het is meer dat de kleine dingen bij ons toch wel optellen. En ondanks dat ik denk dat veel mensen ons bestaan ' sober' zouden noemen qua uitjes/diners, kopen we toch nog best wat spullen en luxere etenswaren en houden we wel van enig comfort. We kopen veel eco/fair/biologisch en natuurlijk altijd plantbased, maar het heeft toch weer impact. En niet altijd alles is qua herkomst 100% transparant en/of 100% duurzaam/fair. En met het verbouwen van het nieuwe huis straks zullen we ook heel wat materialen moeten inkopen. (Is enerzijds wel duurzaam in de zin dat we de woning gaan isoleren e.d., maar we hadden ook in een Tiny house kunnen gaan wonen. :P )

Daarnaast werken we ook niet dichtbij huis. Mijn vriend weliswaar slechts 2 dagen op kantoor, maar ik verstook 4 dagen per week voor 120km diesel. Op den duur willen we dat wel veranderen, maar tot die tijd...
En dan gaan we ook elk jaar (op dit jaar na) op vakantie. We maken niet zoveel vlieguren, maar we blijven eigenlijk nooit in NL.

Dus alles bij elkaar, kom je dan toch ergens tussen de 1,4 en 1,7 wereldbollen p.p. uit, als je kijkt naar onze levensstijl. (Dat waren de getallen die eruit kwamen toen we zo'n testje een jaar of 2 geleden invulden. Ik vermoed dat we nu ongeveer op hetzelfde zouden uitkomen.)

Dus zelfs als je wat minimalistisch(er) of met in elk geval een beetje aandacht leeft, is onze leefstandaard hier zo comfortabel (wat prettig is, want ook ik heb graag toegang tot goede zorg, goede wegen/logistiek, supermarkten met een gevarieerd aanbod, een gezellig aangekleed huis, etc.) dat ' ie ook gelijk wel zorgt voor een wat grotere afdruk.

Maar er zijn meer redenen waarom ik geen kinderen op de wereld wil zetten hoor. Dit weegt alleen wel zwaar mee :)
Ahh zo ja, dat telt natuurlijk ook allemaal op ja.
Dan toch maar zelfvoorzienend je eten gaan verbouwen in je nieuwe tuin *O*
pi_204798221
Volgens mij hebben we geen regen gehad. Wel voor het eerst dit jaar de airco aangezet. Wat een geplak zeg
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204798287
Ik las laatst dit boek: "Echte vrouwen krijgen een kind" , en hoewel ik de research die voor dit boek gedaan is niet altijd even sterk vond, las ik wel een aantal erg herkenbare zaken die mij helpen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 11:53:44 #118
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204798345
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb meestal 's ochtends RTL4 aan bij de ochtendkoffie. Dan gaat de helft soort van langs me heen, denk ik. Nieuws stond nu nog aan maar het was echt het ene "we gaan naar de getver" na het andere "we gaan naar de getver". :{
Het lijkt ook wel heel erg alsof een groot deel der journaille heel veel meer nadruk legt op de negatieve dingen, en er weinig zin in heeft om over positieve zaken te reflecteren en te verslaan..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:17:34 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204798578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 07:34 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Redelijk geslapen hier, alleen wel last van de aircopomp. Die maakt zoveel geluid dat je iedere keer wakker schiet. Dat helpt het idee van 'lekker koel slapen' wel een beetje om zeep.
Gelukkig heeft straks ieder huis in Nederland er een, dan zijn we er aan gewend.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:19:36 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204798599
Hier is een heel lullig buitje gevallen, en is het voorspelde onweer voor de ochtend en ook de regen voor later in de ochtend totaal verdwenen voor het er was...

Nu maar even rondje fietsen, want de buien van vanmiddag lijken toch iets substantieler plaatje op Buienradar...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204798807
Hier valt nog niets uit de lucht, maar er zit wel heel veel vocht in de lucht. Geen zon ook en bloedheet.

Maar de boodschappen zijn binnen en ik hoef geloof ik niets vandaag.

Hoe gaat het met Dora @Lonaa?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204798846
Flink noodweer vannacht/vanmorgen vroeg.
Nu wordt het weer nacht hier *G*
Wilde toch al een rustdag inlassen, dus komt goed uit. Alleen een paar boodschapjes en 2 dingetjes strijken, verder lekker lezen, hangen, pianospelen.
Niet fietsen/wandelen/geocachen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:42:47 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204798869
Hier was de ochtendbui van zeer korte duur. Net dus het gras maaien af kunnen maken. Straks komt er meer zie ik dus het onkruid wieden en de tomaten uitplanten wacht ik maar even mee. Meteen noodweer op die kleine plantjes lijkt me niet goed.

Dan toch maar werken. :')
WOG *O*
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:46:12 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204798894
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:43 schreef Blues het volgende:
https://www.buienradar.nl/

Daar gaan we :W :W
Hier ook *O*

Ik was bijna op tijd binnen na mijn tuinklusjes. Hoefde maar 10 meter te sprinten toen de regen echt te erg werd om in te werken.
Spoilers!
pi_204798908
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:43 schreef Blues het volgende:
https://www.buienradar.nl/

Daar gaan we :W :W
Oei en ik maakte een grapje tegen de man met hond en plu terwijl volop zon scheen.
pi_204798962
Hier is het ook echt donker. :D Ik krijg bijna de neiging om naar bed te gaan.
pi_204799023
Arme postbode die nu buiten loopt...
pi_204799148
Het gaat redelijk met Dora @Kaatje1 en andere mensen. Vandaag 2x geplast, volgens "normaal" regime. Nog niet gepoept. Poepen is ook lastig want dat doen we meestal in het park, maar park is te ver lopen nu, vind ik.
Ze eet wel, drinkt wel, kwispelt. Ik heb wel het idee dat ze dingen _wil_ alleen lichamelijk nog niet redt, zeg maar. Dus wel tijdens wandelen even voor me uit WIIIIIIIEEEE, om dan daarna wel weer te slenteren. Maar goed, het is ook 28 graden en de luchtvochtigheid is 3951392%

Ik ben Heel Erg Moe. Slecht geslapen, per ongeluk wezen trainen. (Zo moe dat automagische piloot dus gewoon wekker gezet, opgestaan, sportkleren aan en gaan. Coach zei 'wtf doe jij hier' want donderdag is eigenlijk altijd mijn rustdag :') Had me ook niet ingeschreven voor de training. :') ) dus ik ga zo wat eten en dan op de bank liggen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204799150
En hopen op regen en afkoeling.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204799405
Redelijk is goed. Beetje stijgende lijn dus. Kan je niet met de auto straks naar het park? Dan is het minder ver lopen.

Hier zou eerst om 14 uur gaan regenen, nu is het al 15 uur. Heb zomaar het idee dat het helemaal niet gaat regenen.

En leuk bericht, ik krijg vakantiegeld _O- Wist ik helemaal niet en had ik zeker niet gedacht.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 mei 2022 @ 13:25:36 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204799428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Redelijk is goed. Beetje stijgende lijn dus. Kan je niet met de auto straks naar het park? Dan is het minder ver lopen.

Hier zou eerst om 14 uur gaan regenen, nu is het al 15 uur. Heb zomaar het idee dat het helemaal niet gaat regenen.

En leuk bericht, ik krijg vakantiegeld _O- Wist ik helemaal niet en had ik zeker niet gedacht.
Hier is het net begonnen, dus zou voor jou ook niet lang meer moeten duren :D
pi_204799451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Redelijk is goed. Beetje stijgende lijn dus. Kan je niet met de auto straks naar het park? Dan is het minder ver lopen.

Hier zou eerst om 14 uur gaan regenen, nu is het al 15 uur. Heb zomaar het idee dat het helemaal niet gaat regenen.

En leuk bericht, ik krijg vakantiegeld _O- Wist ik helemaal niet en had ik zeker niet gedacht.
Dat was ik gisteren van plan als ze niet zou poepen, toen ging ze poepen. :+ Kan vanavond als nog. :Y

Er is hier wel een veldje met hoog gras waar ze graag poept, maar dan moeten de sterren en de maan wel op een lijn staan ditdat. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204799495
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204799507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
Dat zijn wij allemaal?

Zelfs Candaasje, die de meest rigoreuze nagaander is die ik ken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204799508
quote:
Nee, bedankt. Ik snap niks van Reddit maar ik zal er eens induiken. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204799534
Loop weer 1000 achter op foon zie ik :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204799554
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee, bedankt. Ik snap niks van Reddit maar ik zal er eens induiken. :Y
Die link is dus een lijst van zorgverleners per land die wel opstaan voor permanente behandelingen voor mensen die kindvrij willen blijven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204799577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Die link is dus een lijst van zorgverleners per land die wel opstaan voor permanente behandelingen voor mensen die kindvrij willen blijven.
Ja ik zag dat het minder ingewikkeld was dan usual Reddit. Also doorgestuurd naar vriendin en die zei "ik ken die lijst en veel dokters werken niet meer of zijn uroloog". Maar ik geloof dat er wel 1 of 2 nieuwe instaan.

Thanks anyway O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204799664
OK. Hier gaat het hard te keer nu.
Heel hard. Water.
Edit: en donder.
Tot15 uur zeker veroordeeld tot binnen in de sportschool 😂en ik heb de twee rondjes langs 9 toestellen al achter de rug.

Kwam in jurkje en vestje reserve in de tas. 😂

[ Bericht 35% gewijzigd door AnneX op 19-05-2022 13:54:10 ]
pi_204799780
Mini regen nu.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204799863
Gele luchten, windvlagen en regen *O*

Volgens buienradar is dit deel 1 en moet het tweede (zwaardere) deel nog komen om een uur of vier :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204799889
We have far more in common than that which devides us..
pi_204799970
Regen? Onweer? Donker? Warm?

Het is hier wat bewolkt en 24 graden. Verder niks aan op te merken.
Wel mag ik straks weer een uur fietsen, dus misschien komt er dan iets los.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:19 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204800001
Ik ging met zon even een rondje doen op de fiets.

En moest net voor de flitsen uit sprinten terug. Maar wel met een krop sla in de tas, dus avondgrazen straks.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204800073
Ik ging de hond van de buren uitlaten… dus sta nu te schuilen met het beest _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 mei 2022 @ 14:15:48 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204800095
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit klinkt ook niet echt lekker
https://www.gelderlander.(...)vastzetten~ad5717a2/
Oh noes!
Hier begint de echte bui voor vandaag nu en de wind trekt enorm aan.
Halverwege het typen rennend naar het huis om de ramen dicht te doen _O-
Nu zeiknat met 20 meter terug naar de werkkamer lopen _O-
pi_204800118
Hier is de lucht nu ook erg donker aan het worden. Wil zo even achter de naaimachine maar dan moet ik echt wel de lamp aan.

En de zonenergie lampen op het balkon branden nu _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_204800145
Er was 1 enorme rommel net, tuurlijk precies toen de muziek uit was. Dus nu is Dora angstig. hihaho topdag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204800240
En nu gaat het los in kwadraat. Hopelijk blijven de bomen voor mijn huis overeind.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 mei 2022 @ 14:47:58 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204800593
Leuk onweersbuitje gehad, kwam een minuut of 10 zoveel water naar beneden dat er geen 100 meter zich was.
pi_204800893
Zo, het is flink afgekoeld nu
We have far more in common than that which devides us..
pi_204800913
Mensen. Ik heb de oplossing voor de grenzen waar ik tegen aan loop.
Ik ga iets voor mezelf voorstellen op het werk zodat het structureel mentaal en fysiek voor mij comfortabeler wordt in verhouding werk/privé.

Er bestaat een generatiebeleid en ik heb nog megaveel PLB uren staan. Ik word 1/6 63 dus ik val binnen de regeling.
Mijn voorstel dat ik morgen neerleg bij TL en HR is: 1 dag minder werken pw (dus nog maar 2) waarvoor ik m'n PLB uren ga inzetten. Dat ga ik redden tot ergens feb/mrt 2023.

Dan wil ik verder in dat generatiebeleid waarbij je minimaal 50% van fulltime werkt pm (voor mij geldt dan 2 dg pw en eens per 4 weken 3 dg pw) inkomsten minder wel 100% pensioen opbouw.

Overigens blijf ik als ik werk ook die PLB nog opbouwen.. dus die kan ik mss ook nog inzetten standaard om niet die 3 dg per 4 wk te werken.

Moest het ff hier opnemen rijtje zetten, als dit lukt geeft het me nu al meer lucht en energie :D
pi_204800930
En de zon gaat hier ook weer schijnen *O*
pi_204800949
Dat klinkt wel als een goed plan (moest even plb uren opzoeken). Is het wel goed te doen, met iets minder inkomen?
Hoorde trouwens van de week iets, weet niet precies hoe het ging. wanneer iemand (weet dus niet of het een specifiek iemand was of algemeen) van 5 naar 4 dagen werken ging, het 190 euro zou kosten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204800950
Dat gaat een mooie oplossing zijn👍🏼
(Zou HRM/pz ook met zo’n oplossing komen? Moet je hetzelf uitvogelen?).
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:33:42 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204801011
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:22 schreef Blues het volgende:
Mensen. Ik heb de oplossing voor de grenzen waar ik tegen aan loop.
Ik ga iets voor mezelf voorstellen op het werk zodat het structureel mentaal en fysiek voor mij comfortabeler wordt in verhouding werk/privé.

Er bestaat een generatiebeleid en ik heb nog megaveel PLB uren staan. Ik word 1/6 63 dus ik val binnen de regeling.
Mijn voorstel dat ik morgen neerleg bij TL en HR is: 1 dag minder werken pw (dus nog maar 2) waarvoor ik m'n PLB uren ga inzetten. Dat ga ik redden tot ergens feb/mrt 2023.

Dan wil ik verder in dat generatiebeleid waarbij je minimaal 50% van fulltime werkt pm (voor mij geldt dan 2 dg pw en eens per 4 weken 3 dg pw) inkomsten minder wel 100% pensioen opbouw.

Overigens blijf ik als ik werk ook die PLB nog opbouwen.. dus die kan ik mss ook nog inzetten standaard om niet die 3 dg per 4 wk te werken.

Moest het ff hier opnemen rijtje zetten, als dit lukt geeft het me nu al meer lucht en energie :D
Heeft jullie P&O niet iemand die dat eens voor je op een rijtje kan zetten? P&O helpdesk ofzo?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204801012
Poh. Ik heb net met gevaar voor eigen leven wat tomatenplanten op een andere plek gezet. Holy fuck.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204801023
We hebben het voor nu zelf uitgevogeld.
Op zich zijn die PLB uren gewoon voor jezelf inzetbaar en zijn er veel mogelijkheden.
Ik heb ze pré-burnout ook al ingezet toen om een uurtje minder te werken 2x in de week of zo.. dat zette geen zoden aan de dijk.
Ziekmelden vind ik een no go, dat is echt niet aan de orde maar er moet wel iets gebeuren. En toen kwamen we op dit en meteen alles uitgezocht. Vooral g is daar goed in en met alles narekenen is dit een goede oplossing voor mij.
Morgen maar eens met TL deze weg verkennen.
In het verleden hielden dit soort dingen me tegen want ik vroeg me dan af: kan dit wel voor het werk, voor de poli, voor mijn collega's, wat doe ik ze aan enzzzz
Nu denk ik: wat is het beste voor mij.

:)
pi_204801024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:33 schreef fietsie het volgende:

Heeft jullie P&O niet iemand die dat eens voor je op een rijtje kan zetten? P&O helpdesk ofzo?
Morgen is mijn eerste gesprek erover met TL.
Dan zetten we de rest vd beste route uit.
pi_204801122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Morgen is mijn eerste gesprek erover met TL.
Dan zetten we de rest vd beste route uit.
Goezzo ^O^

Egoïstisch zijn is niet per se een slechte eigenschap.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204801359
Stationsgebied Arnhem (niet door mij gemaakt)
We have far more in common than that which devides us..
pi_204801393
De zon☀
pi_204801416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:35 schreef Blues het volgende:
We hebben het voor nu zelf uitgevogeld.
Op zich zijn die PLB uren gewoon voor jezelf inzetbaar en zijn er veel mogelijkheden.
Ik heb ze pré-burnout ook al ingezet toen om een uurtje minder te werken 2x in de week of zo.. dat zette geen zoden aan de dijk.
Ziekmelden vind ik een no go, dat is echt niet aan de orde maar er moet wel iets gebeuren. En toen kwamen we op dit en meteen alles uitgezocht. Vooral g is daar goed in en met alles narekenen is dit een goede oplossing voor mij.
Morgen maar eens met TL deze weg verkennen.
In het verleden hielden dit soort dingen me tegen want ik vroeg me dan af: kan dit wel voor het werk, voor de poli, voor mijn collega's, wat doe ik ze aan enzzzz
Nu denk ik: wat is het beste voor mij.


Nu denk ik: wat is het beste voor mij. en dan ook het beste voor de collegae.
pi_204802032
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Stationsgebied Arnhem (niet door mij gemaakt)
[ afbeelding ]
Mooie luggg!!
pi_204802040
Enorm zitten oefenen op het 'expert' stuk van 'aan de amsterdamse grachten'. Ja ik weet het, vreselijk lied, maar zoooooo gaaf dat het al wat beter lukt!
En dan zet ik mijn piano op 'orgelstand' en dan voel ik mezelf een draaiorgel.
Zo leuk :D O+ *G*
pi_204802049
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:11 schreef AnneX het volgende:

Nu denk ik: wat is het beste voor mij. en dan ook het beste voor de collegae.
Wat ik van therapie leerde is: zet jezelf op 1 dan heeft iedereen er wat aan :+
pi_204802285
Het ging hier wel even hard te keer met wind en onweer. Een van onze boompjes is ook gesneuveld -O- Hopelijk valt het morgen een beetje mee.
pi_204802314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat klinkt wel als een goed plan (moest even plb uren opzoeken). Is het wel goed te doen, met iets minder inkomen?
Hoorde trouwens van de week iets, weet niet precies hoe het ging. wanneer iemand (weet dus niet of het een specifiek iemand was of algemeen) van 5 naar 4 dagen werken ging, het 190 euro zou kosten.
Is dat dan van 40 naar 32 of van 40 naar 36 of van 36 naar 32?

Los daarvan is minder werken vaak relatief niet zo duur. Mij scheelde het de laatste keer belasting in hogere schijf, eigenwoningforfait en kinderopvangtoeslag. Dan doet een paar uur minder iig netto niet een verlaging naar rato.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204802469
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is dat dan van 40 naar 32 of van 40 naar 36 of van 36 naar 32?

Los daarvan is minder werken vaak relatief niet zo duur. Mij scheelde het de laatste keer belasting in hogere schijf, eigenwoningforfait en kinderopvangtoeslag. Dan doet een paar uur minder iig netto niet een verlaging naar rato.
Geen idee. Kwam langs als voorbeeld in een actualiteitenprogramma, discussie ging erover dat mensen die parttime werken, meer uren moesten gaan werken. En toen werd er voorgerekend dat mensen eerder minder gaan werken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204802489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:19 schreef Blues het volgende:

Wat ik van therapie leerde is: zet jezelf op 1 dan heeft iedereen er wat aan :+
Maar dat is meestal ook zo :Y Dus gewoon doen wat goed voelt, want wat je nu doet voelt duidelijk niet goed.
En Vanyel heeft wel gelijk wbt de kosten. Ik had een collega die juist van 4 naar 5 dagen in de week ging en er amper geld bij kreeg :+ Daar baalde ze best van.

De ellende met de NS bussen houdt hier maar niet op. Gisteren mensen die 4,5 uur moesten wachten op een bus. Dan nog dit soort pareltjes: https://www.sikkom.nl/pol(...)en-krijgt-rijverbod/ Blijkbaar is de nood zo hoog dat ze maar bussen uit Slovenië inzetten? _O-
Anyway. Ik heb besloten dit weekend op de fiets naar het werk te gaan. Dat is tenminste wel gegarandeerd. En ik kan ongeveer net zo laat van huis en ben net zo laat weer thuis (bij bussen die op de vastgestelde tijd rijden en dat is dus al vaak niet het geval :') ). En om me niet te vervelen op de fiets (het is iets meer dan 30 km enkele reis) heb ik bone conducting headphones gekocht :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204802594
Is er al bekend wanneer die ellende voorbij is @Isabeau ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204802606
Oh het fietst zalig met het luisteren naar boek of podcast.
Je hebt helemaal gelijk, op een ebike toch? Wel aardig wat km! @Isabeau
pi_204802632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen idee. Kwam langs als voorbeeld in een actualiteitenprogramma, discussie ging erover dat mensen die parttime werken, meer uren moesten gaan werken. En toen werd er voorgerekend dat mensen eerder minder gaan werken.
Is ook veel leuker :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204802665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar dat is meestal ook zo :Y Dus gewoon doen wat goed voelt, want wat je nu doet voelt duidelijk niet goed.
En Vanyel heeft wel gelijk wbt de kosten. Ik had een collega die juist van 4 naar 5 dagen in de week ging en er amper geld bij kreeg :+ Daar baalde ze best van.

De ellende met de NS bussen houdt hier maar niet op. Gisteren mensen die 4,5 uur moesten wachten op een bus. Dan nog dit soort pareltjes: https://www.sikkom.nl/pol(...)en-krijgt-rijverbod/ Blijkbaar is de nood zo hoog dat ze maar bussen uit Slovenië inzetten? _O-
Anyway. Ik heb besloten dit weekend op de fiets naar het werk te gaan. Dat is tenminste wel gegarandeerd. En ik kan ongeveer net zo laat van huis en ben net zo laat weer thuis (bij bussen die op de vastgestelde tijd rijden en dat is dus al vaak niet het geval :') ). En om me niet te vervelen op de fiets (het is iets meer dan 30 km enkele reis) heb ik bone conducting headphones gekocht :7
De bone connector is een aanrader.
Je hebt mijn nummer. Ik heb nu weer een eigen auto, en een fietsendrager. BEL ME als je vervoer nodig hebt.
Ik ben soms ook op rare tijden beschikbaar. En m'n geluid staat uit wanneer ik niet gestoord wil worden, dus je kan veilig lawaai maken!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204802828
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:35 schreef sigme het volgende:


De bone connector is een aanrader.
Je hebt mijn nummer. Ik heb nu weer een eigen auto, en een fietsendrager. BEL ME als je vervoer nodig hebt.
Ik ben soms ook op rare tijden beschikbaar. En m'n geluid staat uit wanneer ik niet gestoord wil worden, dus je kan veilig lawaai maken!
Wat superliev
O+
pi_204802835
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:31 schreef Vanyel het volgende:


Is ook veel leuker :Y
*O*
pi_204803143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Is er al bekend wanneer die ellende voorbij is @:Isabeau ?
Volgens Prorail maandag. Volgens een chauffeur waren ze al achter op schema, dus we zullen zien.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:35 schreef sigme het volgende:

De bone connector is een aanrader.
Je hebt mijn nummer. Ik heb nu weer een eigen auto, en een fietsendrager. BEL ME als je vervoer nodig hebt.
Ik ben soms ook op rare tijden beschikbaar. En m'n geluid staat uit wanneer ik niet gestoord wil worden, dus je kan veilig lawaai maken!
Wat lief O+ En ik ga het meemaken, die bone dinges *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:35:03 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204803306
Uk en ik kijken “Paul”
Absolute aanrader
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204803326
Ik kreeg net ook een auto aangeboden voor het weekend :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204803329
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net ook een auto aangeboden voor het weekend :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204803340
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:37 schreef Lonaa het volgende:

:*
Ja, weet je wel hoe kut dat is -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204803364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net ook een auto aangeboden voor het weekend :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend. Is een paar rijlessen een idee om wat meer vertrouwen in je rijkunst te krijgen? Daar heb je nu niets aan, maar wel een volgende keer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:40:02 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204803366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, weet je wel hoe kut dat is -O-
Ja!
Wel eens overwogen weer lessen te nemen?

Daardoor rij ik nu wel. Nog steeds liever niet trouwens, maar het gaat wel goed en redelijk ontspannen.
pi_204803384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, weet je wel hoe kut dat is -O-
Nee, maar ik weet wel dat je niet de enige bent en dat je er mee worstelt en dat vind ik kut.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204803394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:40 schreef gcjoel het volgende:
Ja!
Wel eens overwogen weer lessen te nemen?

Daardoor rij ik nu wel. Nog steeds liever niet trouwens, maar het gaat wel goed en redelijk ontspannen.
Jawel hoor. Er zijn gespecialiseerd rij instructeurs die speciaal les geven aan mensen met een rijbewijs die niet durven te rijden. Maar ik heb zelf geen auto en was ook niet van plan er één aan te schaffen en ik denk dat het bijhouden heel belangrijk is als je bang bent. Een paar lesjes en dan maanden-jaren weer niet rijden schiet ook niet op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204803395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net ook een auto aangeboden voor het weekend :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's normaal en verstandig.
Rijden is eng en gevaarlijk, en enkel veel/recente ervaring maakt het minder eng en gevaarlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204803416
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:42 schreef sigme het volgende:

Da's normaal en verstandig.
Rijden is eng en gevaarlijk, en enkel veel/recente ervaring maakt het minder eng en gevaarlijk.
Ik ben niet bang om te vliegen *O*

Statistisch is het logischer om bang te zijn voor auto rijden dan vliegen.

Fietsen is op zich ook niet heel handig, maar goed, dan kom ik nergens meer en fietsen doe ik een paar keer per week.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204803434
Ik ben niet logisch *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204803451
Logisch is zwaar overgewaardeerd. Het is geen goed ding en geen goed streven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204803454
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben niet logisch *O*
Ik begrijp de mensen die bang zijn dat een vliegtuig neerstort, maar die wel elke dag heel veel kms maken in hun auto dan ook niet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:48:27 #192
63722 z80
I fink you freaky
pi_204803470
Wie heeft er de turbogroei knop in gedrukt }:| . Het is in een dag tijd compleet uit de hand gelopen met de groenvoorziening. Alles lijkt een inhaalslag gemaakt te hebben nu er water ter beschikking is.

Enige windschade hier is een roos die naar voren hangt. Niet gebroken og geknikt. Maar door het plotselinge extra gewicht van water met wind was de opbinddraad geknapt. Morgen of zaterdag eens opnieuw opbinden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204803483
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:46 schreef sigme het volgende:
Logisch is zwaar overgewaardeerd. Het is geen goed ding en geen goed streven.
Ik streeft het ook niet na, gelukkig. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204803488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik begrijp de mensen die bang zijn dat een vliegtuig neerstort, maar die wel elke dag heel veel kms maken in hun auto dan ook niet :+
Maar in het vliegtuig heb ik echt geen controle over wat er gebeurt, in de auto nog redelijk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204803497
Ik ben bang om te vliegen en rij het liefst alleen in bekend gebied of in ieder geval niet in het centrum van grote steden. :D
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:51:15 #196
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204803517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jawel hoor. Er zijn gespecialiseerd rij instructeurs die speciaal les geven aan mensen met een rijbewijs die niet durven te rijden. Maar ik heb zelf geen auto en was ook niet van plan er één aan te schaffen en ik denk dat het bijhouden heel belangrijk is als je bang bent. Een paar lesjes en dan maanden-jaren weer niet rijden schiet ook niet op.
Ja dat is zeker waar! Ik deed het ook pas toen ik een auto kocht.
pi_204803521
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Lonaa het volgende:

Maar in het vliegtuig heb ik echt geen controle over wat er gebeurt, in de auto nog redelijk.
Die snap ik wel :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:51:57 #198
63722 z80
I fink you freaky
pi_204803529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik begrijp de mensen die bang zijn dat een vliegtuig neerstort, maar die wel elke dag heel veel kms maken in hun auto dan ook niet :+
Het 5 jaar gemiddelde aan overlijden in een passagiersvliegtuig is 264.6. Wereldwijd.
Sport, gewasbescherming en transportvliegtuigen zitten niet in deze berekening.

Edit voor wat leesvoer met cijfertjes.
https://flightsafety.org/(...)fety-Report_rev5.pdf
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:53:06 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204803544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ben bang om te vliegen en rij het liefst alleen in bekend gebied of in ieder geval niet in het centrum van grote steden. :D
Toen ik in Nijmegen woonde heb ik vakkundig altijd het keizer karel plein kunnen ontwijken 8-)
pi_204803556
Het liefst laat ik m'n vriend overal naartoe rijden, maar dan ben ik wel zo'n verschrikkelijke bijrijder die soms even in de kramp schiet om mee te remmen.

En bij sommige vriendinnen zit ik liever helemaal niet in de auto. Vooral veel moeite met mensen die te weinig afstand houden van hun voorganger.
pi_204803568
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:53 schreef gcjoel het volgende:
Toen ik in Nijmegen woonde heb ik vakkundig altijd het keizer karel plein kunnen ontwijken 8-)
Ik moest deze opzoeken, maar brrr. Dat zijn verschrikkelijke dingen inderdaad.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:57:51 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_204803615
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Toen ik in Nijmegen woonde heb ik vakkundig altijd het keizer karel plein kunnen ontwijken 8-)
Waar enkel blikschade ontstaat. Zelfs fietsers en voetgangers komen er ongeschonden vanaf.
De Graafseweg is veel gevaarlijker. En de Tunnelweg een racebaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204803622
Ik ging vandaag even bij de slager langs, om een kant-en-klaar maaltijd te kopen voor mijn liefste die steeds maar werkt en een beetje afwisselend eten mee moet. Vaak maak ik het zelf, maar voor de afwisseling soms niet.
Spontaan bedacht ik ter plaatse dan ook lekkere biefstuk te kopen, nu ik dan toch eens bij de echte slager was.
De dame waarschuwde me nog, dat de biefstuk wel wat duurder was geworden.
SPOILER: geld moet rollen :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lekker! sigme in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #509 Verse groenten natuurlijk goed!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204803656
Zo damn. Dat is flink duur.
pi_204803859
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik ging vandaag even bij de slager langs, om een kant-en-klaar maaltijd te kopen voor mijn liefste die steeds maar werkt en een beetje afwisselend eten mee moet. Vaak maak ik het zelf, maar voor de afwisseling soms niet.
Spontaan bedacht ik ter plaatse dan ook lekkere biefstuk te kopen, nu ik dan toch eens bij de echte slager was.
De dame waarschuwde me nog, dat de biefstuk wel wat duurder was geworden.
SPOILER: geld moet rollen :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lekker! sigme in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #509 Verse groenten natuurlijk goed!
Holy crap :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204803948
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik ging vandaag even bij de slager langs, om een kant-en-klaar maaltijd te kopen voor mijn liefste die steeds maar werkt en een beetje afwisselend eten mee moet. Vaak maak ik het zelf, maar voor de afwisseling soms niet.
Spontaan bedacht ik ter plaatse dan ook lekkere biefstuk te kopen, nu ik dan toch eens bij de echte slager was.
De dame waarschuwde me nog, dat de biefstuk wel wat duurder was geworden.
SPOILER: geld moet rollen :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lekker! sigme in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #509 Verse groenten natuurlijk goed!
wtf :o Nou, ik weet niet wat voor ras koe dat is geweest, maar zo duur is mijn slager met eigen slagerij niet hoor :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204803994
Dat is.. bijzonder duur.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204804034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:48 schreef z80 het volgende:
Wie heeft er de turbogroei knop in gedrukt }:| . Het is in een dag tijd compleet uit de hand gelopen met de groenvoorziening. Alles lijkt een inhaalslag gemaakt te hebben nu er water ter beschikking is.

Enige windschade hier is een roos die naar voren hangt. Niet gebroken og geknikt. Maar door het plotselinge extra gewicht van water met wind was de opbinddraad geknapt. Morgen of zaterdag eens opnieuw opbinden.
Turbogroei van de heermoes hier }:|
pi_204804042
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Lonaa het volgende:

Maar in het vliegtuig heb ik echt geen controle over wat er gebeurt, in de auto nog redelijk.
Dit gevoel heb ik ook.
pi_204804124
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:46 schreef sigme het volgende:
Logisch is zwaar overgewaardeerd. Het is geen goed ding en geen goed streven.
In die zin vergelijkbaar met evenwicht. Ook nagestreefd door velen, maar niet per se goed.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204804148
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik ging vandaag even bij de slager langs, om een kant-en-klaar maaltijd te kopen voor mijn liefste die steeds maar werkt en een beetje afwisselend eten mee moet. Vaak maak ik het zelf, maar voor de afwisseling soms niet.
Spontaan bedacht ik ter plaatse dan ook lekkere biefstuk te kopen, nu ik dan toch eens bij de echte slager was.
De dame waarschuwde me nog, dat de biefstuk wel wat duurder was geworden.
SPOILER: geld moet rollen :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lekker! sigme in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #509 Verse groenten natuurlijk goed!
Oef.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 20:32:37 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204804151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg net ook een auto aangeboden voor het weekend :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is opzich niet onverstandig even een rijlesje nemen en eens per jaar een auto lenen of huren?

Reanimatie is ook iets wat je regelmatig moet oefenen, maar eigenlijk nooit gebruikt :+

Edit: Spuit 11

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 19-05-2022 20:37:51 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 20:37:32 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204804217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ben bang om te vliegen en rij het liefst alleen in bekend gebied of in ieder geval niet in het centrum van grote steden. :D
In het centrum van grote steden moet je minimaal net zo'n grote lul zijn als de overige weggebruikers bestuurders van motorvoertuigen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 20:39:43 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204804255
Autorijden, totaal geen problemen mee. Als ik nu werd gebeld om iemand van Schiphol op te halen stapte ik direct in de auto. :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204804308
* Tele6 had afdelingsuitje.
12:00-20:00.
Buiten.

Manmanman
pi_204804344
quote:
11s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:58 schreef sigme het volgende:
Ik ging vandaag even bij de slager langs, om een kant-en-klaar maaltijd te kopen voor mijn liefste die steeds maar werkt en een beetje afwisselend eten mee moet. Vaak maak ik het zelf, maar voor de afwisseling soms niet.
Spontaan bedacht ik ter plaatse dan ook lekkere biefstuk te kopen, nu ik dan toch eens bij de echte slager was.
De dame waarschuwde me nog, dat de biefstuk wel wat duurder was geworden.
SPOILER: geld moet rollen :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was wel lekker! sigme in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #509 Verse groenten natuurlijk goed!
Holy moly. -O-

Wat vervelend voor je Isa, dat rijden je afschrikt. Was er iets gebeurd (vergeten) of te weinig uren sinds het rijbewijs?

Hé en @Candaasje: goeienacht straks en morgen dé Sleutel *O* 👍🏼 🎉 🇾🇪
Dan kunnen jullie en mannen los.
pi_204804368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
wtf :o Nou, ik weet niet wat voor ras koe dat is geweest, maar zo duur is mijn slager met eigen slagerij niet hoor :o
Heb jij nog een zelfslachtende slager? Die weet ik hier in de omgeving niet meer; de laatste die ik had zat in Coevorden. Deze slager laat z'n dieren slachten bij Kroon in Stad, die is naar mijn mening wel OK. Nooit zelf geweest, maar nooit iets slecht over gehoord. Dit was geen speciaal rasje ofzo.
Kant-en-klaar maaltijd bij de slager was dan wel weer betaalbaarder dan wat ik laatst haalde bij de groentejuwelier. Maar die was dan weer erg lekker en dat is ook wat waard.

Wat kost de haasbiefstuk bij jouw slager?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204804391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 had afdelingsuitje.
12:00-20:00.
Buiten.

Manmanman
Leuk? Zelf betalen omdat je niet A of B bent?
Team-voor-het-leven gesmeed?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204804416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 had afdelingsuitje.
12:00-20:00.
Buiten.

Manmanman
Oeh, daar hielp een paraplu vast niet. Tenzij jullie "Mary Poppins" moesten nadoen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204804489
quote:
5s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Leuk? Zelf betalen omdat je niet A of B bent?
Team-voor-het-leven gesmeed?
Het was een beetje stompzinnig (teambuildingopdrachten die niet echt ergens op sloegen, dit tussen de buien door) maar gratis en goed eten.
Dit was met de HELE afdeling, dus zo'n 100 man, en nu hoorde ik ineens wel bij mijn team omdat ik nu een bekende persoon was tussen 85 mensen die ze eigenlijk voornamelijk op het jaarlijkse uitje zien :P
Dus prima dag gehad.

@Kaatje1 er was wel een soort afdakjes-situatie gelukkig. Maar met 100 man was het wel knus onder de afdakjes. Ach ja, ook dat is teambuilding he.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 21:05:55 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204804515
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Heb jij nog een zelfslachtende slager? Die weet ik hier in de omgeving niet meer; de laatste die ik had zat in Coevorden. Deze slager laat z'n dieren slachten bij Kroon in Stad, die is naar mijn mening wel OK. Nooit zelf geweest, maar nooit iets slecht over gehoord. Dit was geen speciaal rasje ofzo.
Kant-en-klaar maaltijd bij de slager was dan wel weer betaalbaarder dan wat ik laatst haalde bij de groentejuwelier. Maar die was dan weer erg lekker en dat is ook wat waard.

Wat kost de haasbiefstuk bij jouw slager?
Jow, twee stuks hier in het dorp. Beide doen varken en rund, eentje ook paarden en schapen (volgens mij doen ze beide schapen, maar eentje verkoopt het nooit). De ene heeft meestal Piemontezen, de andere Belgisch blauwen.

Dorp verderop nog een die varken en paard doen, maar rund inkopen.

Geen idee wat haasbiefstuk kost, heb liever wat meer vet :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204804576
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 had afdelingsuitje.
12:00-20:00.
Buiten.

Manmanman
Ik schoot in de lach :D
pi_204804623
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik schoot in de lach :D
Same
Lollig
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204804743
Even gekeken wat het kost bij het Slachthuis een dorp verderop:
Haasbiefstuk prijs per kilo ¤49.98
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:37:26 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204804885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:44 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 had afdelingsuitje.
12:00-20:00.
Buiten.

Manmanman
In ieder geval niet zo warm.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:39:16 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204804911
Lokale vleesboerderij, 2 sterren, ¤ 59,90 per kilo.
Spoilers!
pi_204804927
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Maar in het vliegtuig heb ik echt geen controle over wat er gebeurt, in de auto nog redelijk.
Dat zit er vaak achter ja.

Ik ben dan weer net anders: vliegen is top, zelf rijden ook prima (niet als hobby maar makkelijk van A naar B te komen), maar als ik een meerijder heb word ik accuut wat onzeker :@
Terwijl ik weet dat ik prima kan rijden, maar ik houd er gewoon niet van op mijn vingers gekeken te worden.

Dus erg blij met vakantievriendin die én de auto levert én erg graag rijdt O+ Al zal ik op de heenweg vast wat Duitse of Deense autowegkilometers vreten :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204804935
Wat een geld voor biefstuk :o
ik vond de zalm al zo duur….
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:43:29 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204804959
@ mijn favo Internetslager begint ossenhaas bij 50,- / kilo en loopt dan door tot +120,-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204805106
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:50 schreef sigme het volgende:

Heb jij nog een zelfslachtende slager? Die weet ik hier in de omgeving niet meer; de laatste die ik had zat in Coevorden. Deze slager laat z'n dieren slachten bij Kroon in Stad, die is naar mijn mening wel OK. Nooit zelf geweest, maar nooit iets slecht over gehoord. Dit was geen speciaal rasje ofzo.
Kant-en-klaar maaltijd bij de slager was dan wel weer betaalbaarder dan wat ik laatst haalde bij de groentejuwelier. Maar die was dan weer erg lekker en dat is ook wat waard.

Wat kost de haasbiefstuk bij jouw slager?
Ik zal de volgende keer eens kijken, de website heeft geen prijzen https://www.slagerijvanraalte.nl/vlees-assortiment
Ik ben net eergisteren geweest. Anderhalve kilo lamsgehakt meegenomen en bloedworst :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:14:36 #232
63722 z80
I fink you freaky
pi_204805358
Als ik zo de prijzen zie ben ik blij dat ik een minder dure smaak heb.
Geef mij maar een goed stuk suddervlees van een melkkoe.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204805415
Bij de marktslager ossenhaas 65 p/kg (zie net dat ze eindelijk een website met assortiment hebben)
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:34:59 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204805601
Ja hoi.
Ik werd er op gewezen dat ik er te weinig ben.. dus ik ga mn best doen :)

Eerst maar even een wtf moment delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204805860
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:34 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi.
Ik werd er op gewezen dat ik er te weinig ben.. dus ik ga mn best doen :)

Eerst maar even een wtf moment delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh, dat is een rare ervaring :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204805967
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:34 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi.
Ik werd er op gewezen dat ik er te weinig ben.. dus ik ga mn best doen :)

Eerst maar even een wtf moment delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's echt wel een wtf moment ja :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_204806110
Goeie binnenkomer wel Barrel :+
pi_204806113
Pop22 best leuk programma!
  donderdag 19 mei 2022 @ 23:25:20 #239
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204806175
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:15 schreef Blues het volgende:
Goeie binnenkomer wel Barrel :+
Mja mompelt iets met juist NIET binnen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204806235
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:34 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi.
Ik werd er op gewezen dat ik er te weinig ben.. dus ik ga mn best doen :)

Eerst maar even een wtf moment delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat.. is bijzonder. En onhandig
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204806318
Das raar!
pi_204806442
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:34 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi.
Ik werd er op gewezen dat ik er te weinig ben.. dus ik ga mn best doen :)

Eerst maar even een wtf moment delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Mirena? Heb ik tig jaar geleden ook er zelf uitgehaald. Was niet de bedoeling natuurlijk.

Heb 'm nu weer. Het is een doffe ellende.

Voor mij is het nu de keuze of baarmoeder eruit of jarenlang tot de overgang aanblijven sukkelen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_204806754
Mogge!

Het is prachtig, hier, buiten.


Badderende ganzen in het ochtendlicht.


Mijn paadje
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 20 mei 2022 @ 07:12:18 #244
217702 Lonaa
Honger!
pi_204806785
Wat mij betreft is er eigenlijk geen prettige anticonceptie op dit moment. :{
Geen hormonen meer voor mij, condooms zijn matig en ik heb gezien wat een koperspiraal deed met m'n vriendinnetje. Knoop d'r in. Maar ja. jE hEbT nOg GeEn KiNdErEn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204806793
Ik kon dat destijds vrij probleemloos regelen. Ik liet me overtuigen het niet te doen door statistiekje van de gynaecoloog: risico op zwangerschap na sterilisatie is groter dan bij de pil.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 20 mei 2022 @ 07:22:31 #246
217702 Lonaa
Honger!
pi_204806802
Dat betekent dus dat je het niet geregeld hebt. :+
Wat ik zo kan vinden is de kans na een knip 1tot4 op 1000 = 0,5% tot 2% en bij de pil roepen ze <1% (mits je m netjes slikt en alles)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204806817
Bij mij is het goed gegaan qua sterilisatie dus ik ben jullie grote voorbeeld :*

Vandaag 1e gesprekje over mijn werktoekomst, dag minder enzovoort, waarom ben ik daar nu weer gespannen over :?
Opkomen voor jezelf gaat goed joh :D
  vrijdag 20 mei 2022 @ 07:31:45 #248
217702 Lonaa
Honger!
pi_204806823
Het lijkt me eigenlijk wel normaal in daar gespannen over te zijn, blues.
Succes!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204806830
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:22 schreef Lonaa het volgende:
Dat betekent dus dat je het niet geregeld hebt. :+
Wat ik zo kan vinden is de kans na een knip 1tot4 op 1000 = 0,5% tot 2% en bij de pil roepen ze <1% (mits je m netjes slikt en alles)
Ik heb het niet gedaan, maar ik kon het regelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204806835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:28 schreef Blues het volgende:

Vandaag 1e gesprekje over mijn werktoekomst, dag minder enzovoort, waarom ben ik daar nu weer gespannen over :?
Opkomen voor jezelf gaat goed joh :D
Succes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204806838
Ik had al 3 kinderen gekregen, was 28 en nog deden ze heel moeilijk toen ik vroeg om sterilisatie, ik ben toen naar een andere gynaecoloog/ziekenhuis gegaan. Heb het over 1987.
Raadsel waarom ze nu nog moeilijk doen over je keuze Lonaa!
Ook ander zkh of ligt de nee nu vooral bij de h.a.?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 07:40:22 #252
217702 Lonaa
Honger!
pi_204806852
@Blues ik ben er (nog) niet actief mee bezig. Ik heb het wel geopperd bij de HA vorig jaar. En we hebben het er over gehad met de verloskundige dinsdag. Die zeggen allemaal hetzelfde "er is eigenlijk geen arts die het wil doen". Het is echt heel moeilijk om het op jonge leeftijd voor elkaar te krijgen, laat staan als je nog geen kinderen hebt. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204806873
:{w :*
  vrijdag 20 mei 2022 @ 07:50:13 #254
217702 Lonaa
Honger!
pi_204806881
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:49 schreef Blues het volgende:
:{w :*
Ja want je hoort natuurlijk kinderen te krijgen en als je die niet wil dan wil je ze later wel.

Blijft vreemd dat "Is je gezin compleet?" blijkbaar alleen geldt als je al geworpen hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204806909
Ik gooi er gewoon nog een foto in.
Een van mijn favoriete eiken.



En m’n favoriete hondjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204806931
Ik heb een jeans aan met wijde pijpen en voel me helemaal retro.
pi_204807090
Ik lig op de bank te wachten tot de nieuwe bank wordt bezorgd. Moet alleen nog wel bedenken waar ik de oude bank ga zetten; op zolder of op de 1e verdieping.

Spoiler want wel heel lange lap tekst.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog een knoop doorhakken.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 08:54:14 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204807234
Tnx voor de berichten gister..
Gyn gebeld en maandag even een check-up volgens mij mist er nog iets :+

Tevens vriendinnetje onderweg naar hier en zondag ga ik met haar mee met de trein terug naar NL.. super zin in, toch een beetje vakantie gevoel zo'n lange trein reis..
@derLudolf waar vind ik de werkzaamheden aan het spoor ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204807457
Mogge!

@vlindertje89 Ik neem aan dat de oude bank (waarom wil je die houden?) snel naar boven moet? Want dan zou ik voor de zolder optie gaan.

Hoe vaak zijn bij jou de katten opgesloten? Is dat dagelijks dan zou ik ze de meeste ruimte geven.

Maar eigenlijk, eerst de bank naar zolder en kijken hoe de nieuwe bank werkt (dus werken op de bank) want straks gooi je alles om en misschien zit je toch lekkerder te werken in de huiskamer.

Gezellig @Barreltje samen met de trein terug

Succes vandaag @Blues en logisch dat je gespannen bent. Het is toch een stap.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 09:27:54 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204807474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:54 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de berichten gister..
Gyn gebeld en maandag even een check-up volgens mij mist er nog iets :+

Tevens vriendinnetje onderweg naar hier en zondag ga ik met haar mee met de trein terug naar NL.. super zin in, toch een beetje vakantie gevoel zo'n lange trein reis..
@:derLudolf waar vind ik de werkzaamheden aan het spoor ?
Door de reis te plannen bij DB of Hafas. Of op de site van DSB, NS en DB te kijken bij de werkzaamheden.

Als je bij Bad Bentheim de grens over gaat (dat is wanneer je via Hamburg naar Osnabrück gaat), heb je sowieso gedoe met bussen. Hamburg-Duisburg en dan met de ICE naar Utrecht/Amsterdam is comfortabeler.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:36:24 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204807551
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Door de reis te plannen bij DB of Hafas. Of op de site van DSB, NS en DB te kijken bij de werkzaamheden.

Als je bij Bad Bentheim de grens over gaat (dat is wanneer je via Hamburg naar Osnabrück gaat), heb je sowieso gedoe met bussen. Hamburg-Duisburg en dan met de ICE naar Utrecht/Amsterdam is comfortabeler.
Oh het is hamburg-duisburg-utrecht-het Haagse.. dus geen werkzaamheden
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204807628
Wat een onwerkelijk mooie foto van sigme’s honden. _O_

Vlindertje en katten en banken. Wat een dilemma. Waarom dan ook een nieuwe, als je geen afscheid kunt nemen van de oude?
Dat is wat ik overhoud van de spoiler.

Snelle stappen @Blues ! Ben jij eigenlijk de oudste van de collega’s en degene die ervoor in aanmerking komt?

Leuke treinreis voor Barrel, wel.

@Candaasje & vriend had ik al veel plezier gewenst vandaag. Een nieuwe fase! 🇾🇪
pi_204807699
Ik vind de oude bank niet zo mooi, vandaar een nieuwe. Nieuwe is wel mooi en zit als het goed is ook gewoon lekker. Maar de oude zit heerlijk en ik heb drie slaapkamers en een zolder en dus ruimte zat om hem niet weg te gooien, want dat vind ik echt zonde. En liefst wil ik dus op een andere plek werken dan in m'n woonkamer, zodat ik dat echt gescheiden kan houden. Woonkamer is om te chillen, andere plek in huis om te werken. Dus vandaar idee om de bank dan bij die werkplek te zetten zodat ik aan bureau en op bank werken kan afwisselen, maar dan nog steeds beide in elk geval niet in de woonkamer.

De katten zitten zeker niet dagelijks in die kamer opgesloten, eerder 1x per twee weken of minder vaak nog. En dan variërend van 2 uurtjes tot een halve dag.

Opzich geen grote haast met bank naar boven, behalve dat hulp regelen met tillen op zaterdag makkelijker is dan doordeweeks, maar evt weekje met twee banken in de woonkamer is ook geen ramp.
pi_204807734
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Ja want je hoort natuurlijk kinderen te krijgen en als je die niet wil dan wil je ze later wel.

Blijft vreemd dat "Is je gezin compleet?" blijkbaar alleen geldt als je al geworpen hebt.
Is het echt nog steeds iets heel moeilijks om je te laten steriliseren als je nog geen kinderen hebt en ze ook niet wilt? :o Woah, wat voelt dat achterhaald zeg. Het zal er misschien mee te maken hebben dat al die artsen verhalen kennen van vrouwen die spijt kregen oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204807772
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind de oude bank niet zo mooi, vandaar een nieuwe. Nieuwe is wel mooi en zit als het goed is ook gewoon lekker. Maar de oude zit heerlijk en ik heb drie slaapkamers en een zolder en dus ruimte zat om hem niet weg te gooien, want dat vind ik echt zonde. En liefst wil ik dus op een andere plek werken dan in m'n woonkamer, zodat ik dat echt gescheiden kan houden. Woonkamer is om te chillen, andere plek in huis om te werken. Dus vandaar idee om de bank dan bij die werkplek te zetten zodat ik aan bureau en op bank werken kan afwisselen, maar dan nog steeds beide in elk geval niet in de woonkamer.

De katten zitten zeker niet dagelijks in die kamer opgesloten, eerder 1x per twee weken of minder vaak nog. En dan variërend van 2 uurtjes tot een halve dag.

Opzich geen grote haast met bank naar boven, behalve dat hulp regelen met tillen op zaterdag makkelijker is dan doordeweeks, maar evt weekje met twee banken in de woonkamer is ook geen ramp.
Ah, dan snap ik het. En is het een optie om de bank op de toekomstige kamer te laten zetten en daarna op een ander moment pas de kasten leeg te halen en te verplaatsen of heb je daar ook kphulp bij nodig?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 11:15:31 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204808394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Oh het is hamburg-duisburg-utrecht-het Haagse.. dus geen werkzaamheden
Als ik die plan vanaf jou via Duisburg, gaat ie over Niebüll. De meeste reistijd bestaat dan uit in Hamburg te komen zo ongeveer.
Maar ook de IC over Flensburg lijkt geen werkzaamheden te hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 mei 2022 @ 11:35:50 #267
217702 Lonaa
Honger!
pi_204808553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is het echt nog steeds iets heel moeilijks om je te laten steriliseren als je nog geen kinderen hebt en ze ook niet wilt? :o Woah, wat voelt dat achterhaald zeg. Het zal er misschien mee te maken hebben dat al die artsen verhalen kennen van vrouwen die spijt kregen oid.
Jup. Bizar toch, eigenlijk?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204808609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ah, dan snap ik het. En is het een optie om de bank op de toekomstige kamer te laten zetten en daarna op een ander moment pas de kasten leeg te halen en te verplaatsen of heb je daar ook kphulp bij nodig?
Kasten verplaatsen heb ik ook wel hulp bij nodig, en bank van zolder naar 1e verdieping of andersom ook. Ik ga vanavond even puzzelen of ik een goede indeling voor alles op zolder kan vinden en anders wordt het denk ik toch de bank en bureau op 'kattenkamer' :) zo vaak zitten ze er niet opgesloten en er gaan ook twee kasten weg dan dus zoveel oppervlak verliezen ze nou ook weer niet.
pi_204808616
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 11:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jup. Bizar toch, eigenlijk?
En dit vind ik inderdaad wel echt bizar. Jouw lijf, jouw keus, jouw probleem mocht je toch ooit later nog spijt krijgen.. betutteling ten top wel dit (en hallo 1800)
pi_204809082
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind de oude bank niet zo mooi, vandaar een nieuwe. Nieuwe is wel mooi en zit als het goed is ook gewoon lekker. Maar de oude zit heerlijk en ik heb drie slaapkamers en een zolder en dus ruimte zat om hem niet weg te gooien, want dat vind ik echt zonde. En liefst wil ik dus op een andere plek werken dan in m'n woonkamer, zodat ik dat echt gescheiden kan houden. Woonkamer is om te chillen, andere plek in huis om te werken. Dus vandaar idee om de bank dan bij die werkplek te zetten zodat ik aan bureau en op bank werken kan afwisselen, maar dan nog steeds beide in elk geval niet in de woonkamer.

De katten zitten zeker niet dagelijks in die kamer opgesloten, eerder 1x per twee weken of minder vaak nog. En dan variërend van 2 uurtjes tot een halve dag.

Opzich geen grote haast met bank naar boven, behalve dat hulp regelen met tillen op zaterdag makkelijker is dan doordeweeks, maar evt weekje met twee banken in de woonkamer is ook geen ramp.
Leveranciers van je nieuwe bank lief aankijken met een kopje koffie en wellicht tillen zij hem dan naar boven?
Zo heb ik mijn oude bank via een hoogwerker naar beneden gekregen toen ze mijn nieuwe tafel kwamen leveren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204809215
O jee, vakantievriendin in de stress ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204809533
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
O jee, vakantievriendin in de stress ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gossie. -O-
pi_204809543
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
O jee, vakantievriendin in de stress ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jammer voor haar, want da's geen voorpret maar voorstress
We have far more in common than that which devides us..
pi_204809559
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Wat mij betreft is er eigenlijk geen prettige anticonceptie op dit moment. :{
Geen hormonen meer voor mij, condooms zijn matig en ik heb gezien wat een koperspiraal deed met m'n vriendinnetje. Knoop d'r in. Maar ja. jE hEbT nOg GeEn KiNdErEn.
Ik heb de perfecte oplossing gevonden *) *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:09:39 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809615
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb de perfecte oplossing gevonden *) *)
Ik heb die oplossing overwogen, geprobeerd en leuk bevonden, maar toch voor mij niet toereikend. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204809696
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:44 schreef AnneX het volgende:


Snelle stappen @:Blues ! Ben jij eigenlijk de oudste van de collega’s en degene die ervoor in aanmerking komt?


In aanmerking voor eerst PLB opmaken of eerste voor generatiebeleid?
Beide zeker niet alleen PLB wordt voor versch dingen gebruikt.
Generatiebeleid schijnen in ons zkh wat haken en ogen te zitten.
Dus dat gesprek ga ik met g samen voeren en niet alleen 😄

Nu was er geen tijd voor mij bij TL, wegens crisisoverleg hogerop.
Dus afgedwongen dat ik met haar kan zitten nog voor m'n vakantie. Kan pas vrijdag a.s. maar dan maken we er meteen een jaargesprek van.
Ze gaat wel vast dingetjes uitzoeken voor me. Ik had haar nl wel mijn voorstel gegeven want ik wil wel dat e.e.a. vast wordt voorbereid door haar dan voor vlg week.

Spanning voor niks dus.

Overigens is het gehalte mensen binnen het zkh dat met pensioen gaat binnen nu en 5 Jr torenhoog!!!
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:21:17 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204809720
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is het echt nog steeds iets heel moeilijks om je te laten steriliseren als je nog geen kinderen hebt en ze ook niet wilt? :o Woah, wat voelt dat achterhaald zeg. Het zal er misschien mee te maken hebben dat al die artsen verhalen kennen van vrouwen die spijt kregen oid.
En als er al statistieken bestaan dat gesteriliseerde vrouwen wel zwanger kunnen raken, dan lijkt dat, zo ongenuanceerd, dat herstel operaties dan -ook- niet ingewikkeld zou moeten zijn... Als het zonder een hersteloperatie al spontaan toch kan
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204809744
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:40 schreef Lonaa het volgende:
@:Blues ik ben er (nog) niet actief mee bezig. Ik heb het wel geopperd bij de HA vorig jaar. En we hebben het er over gehad met de verloskundige dinsdag. Die zeggen allemaal hetzelfde "er is eigenlijk geen arts die het wil doen". Het is echt heel moeilijk om het op jonge leeftijd voor elkaar te krijgen, laat staan als je nog geen kinderen hebt. :{
Ik had het er gister nav dit over met de mijne. Die zei als ik zo'n arts was, deed ik het ook niet.
Ik :o
Zij: natuurlijk zou je de tig die bij hun keus blijven willen helpen. Maar ik zou niet op mijn geweten willen hebben dat ik het onmogelijk gemaakt had voor een spijtoptant. En die zijn er ook.
Dat snap ik dan ook wel weer.

We kennen er toevallig zelf 1 (2, als ik vaagste vaag kennen meetelt), die echt echt echt echt niet wilde. Tot ze opeens wel wilde, en wel NU. Was echt best vreemd om mee te maken, niet in het minst voor haarzelf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204809791
Vraag me bij veel van dat soort verhalen wel altijd af "ok, en nu heb je er 1?".

Als ik naar mezelf kijk zijn er zoooo verschrikkelijk veel redenen om het niet te willen. Ik heb me heel lang voor kunnen stellen dat de hormonen misschien nog om de hoek zouden kijken, maar dat verandert niks aan wat ik leuk vind in het leven en wat ik allemaal dodelijk vermoeiend vind aan het leven. Zo'n beetje alles aan het moeten opvoeden van een kind valt in de laatste categorie. Dan kunnen mn hormonen me voor de gek houden, maar ik denk niet dat ik het dan daadwerkelijk wil en kan dealen met de consequenties van het daadwerkelijk hébben van een kind.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204809801
Overigens snap ik ook wel goed dat je geen dingen wil doen die ingaan tegen "first do no harm". Je maakt iets dat werkt kapot en ik kan me voorstellen dat je dat niet wil.

Het is alleen wel weer fucking frappant dat die vlag veel minder vaak opgaat wanneer mannen de boel doorgeknipt willen hebben. Dat is ook een systeem dat werkt zoals het heurt, wat je beschadigt. Daar hoor je nooit bezwaren tegen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:33:55 #281
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vraag me bij veel van dat soort verhalen wel altijd af "ok, en nu heb je er 1?".

Als ik naar mezelf kijk zijn er zoooo verschrikkelijk veel redenen om het niet te willen. Ik heb me heel lang voor kunnen stellen dat de hormonen misschien nog om de hoek zouden kijken, maar dat verandert niks aan wat ik leuk vind in het leven en wat ik allemaal dodelijk vermoeiend vind aan het leven. Zo'n beetje alles aan het moeten opvoeden van een kind valt in de laatste categorie. Dan kunnen mn hormonen me voor de gek houden, maar ik denk niet dat ik het dan daadwerkelijk wil en kan dealen met de consequenties van het daadwerkelijk hébben van een kind.
hear hear.

Die verloskundige zei ook "Ja, ik heb er 3 en als ze vragen of er nog een vierde komt en ik zeg nee 3 is genoeg, dan knippert er niemand met z'n ogen. Het is een gevoel dat het zo prima is en dan klaar. Gezin is compleet. Waarom is het dan zo gek als iemand zegt ik heb er 0 en mijn gezin is compleet?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:35:22 #282
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809862
En voor de mensen met spijt zijn er altijd nog andere opties. Los van adopteren en pleegmoederen is een hersteloperatie of IVF gewoon een optie.
Onhandiger, omslachtiger, maar het _kan_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204809865
Niet compleet, maar mag niet meer katten van poes :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:37:13 #284
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809875
Ik moet soberso IVF als ik kinderen zou willen, trouwens. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:37:41 #285
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809883
Oke, in other news:

Dora doet het iedere dag een stukje beter lijkt het. :) Vanavond laatste pijnstiller en dan kiek'n hoe het gaat zonder pijnstillers dit weekend. Maandag klaar met de AB en dan urine weer controleren. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204809902
Als vrouw mag je niet zelf beslissen of je definitief nooit (meer) kinderen wil krijgen, maar als je een orgaan wil afgeven dan zijn er opeens wel gesprekken mogelijk. Schiet mij maar lek :')
Met een beetje screening haal je de impulsieve mensen die zichzelf echt nog wat tijd moeten geven voor die beslissing er echt wel uit. En een paar spijt optanten zul je altijd houden. Maar moet daarom voor zoveel andere vrouwen wel de deur dicht en moeten die maar aanmodderen met condooms of hormonale anticonceptie?

En aan de andere kant zitten de meiden die nog lang niet klaar zijn voor kinderen maar wel oepsie zwanger worden. Weer een moeder (want vader is er vaak niet) die beperkt wordt in haar zelfredzaamheid qua opleiding en werk, weer een kind wat mogelijk beschadigd wordt door onkunde of onmacht, weer een belasting op ons steunsysteem. En goddank is abortus hier dan nog een optie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204809917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet compleet, maar mag niet meer katten van poes :'(
Zo heb ik er hier ook twee ;(

En als ik zie hoe dolgelukkig en ontspannen ze zijn nu mijn huis leeg is, denk ik dat er zelfs geen opvangers meer gaan komen….
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204809920
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb die oplossing overwogen, geprobeerd en leuk bevonden, maar toch voor mij niet toereikend. :+
Dan hedde mij nog niet gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:42:28 #289
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809939
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan hedde mij nog niet gehad

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :')

Nee, ja, nee, ik vind vrouwen echt vet tof, zo af en toe, maar ik zie daar geen uh lange-termijn-oplossing in.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204809940
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als vrouw mag je niet zelf beslissen of je definitief nooit (meer) kinderen wil krijgen, maar als je een orgaan wil afgeven dan zijn er opeens wel gesprekken mogelijk. Schiet mij maar lek :')
Met een beetje screening haal je de impulsieve mensen die zichzelf echt nog wat tijd moeten geven voor die beslissing er echt wel uit. En een paar spijt optanten zul je altijd houden. Maar moet daarom voor zoveel andere vrouwen wel de deur dicht en moeten die maar aanmodderen met condooms of hormonale anticonceptie?

En aan de andere kant zitten de meiden die nog lang niet klaar zijn voor kinderen maar wel oepsie zwanger worden. Weer een moeder (want vader is er vaak niet) die beperkt wordt in haar zelfredzaamheid qua opleiding en werk, weer een kind wat mogelijk beschadigd wordt door onkunde of onmacht, weer een belasting op ons steunsysteem. En goddank is abortus hier dan nog een optie.
Dit allemaal _O_
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:42:53 #291
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204809941
Volgens mij denken ook veel artsen dat anticonceptie oprecht een goed alternatief is.
Gelukkig hoor je daar ook steeds meer vrouwen ontevreden over. Er moeten gewoon opties zijn.
pi_204809958
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vraag me bij veel van dat soort verhalen wel altijd af "ok, en nu heb je er 1?".

Als ik naar mezelf kijk zijn er zoooo verschrikkelijk veel redenen om het niet te willen. Ik heb me heel lang voor kunnen stellen dat de hormonen misschien nog om de hoek zouden kijken, maar dat verandert niks aan wat ik leuk vind in het leven en wat ik allemaal dodelijk vermoeiend vind aan het leven. Zo'n beetje alles aan het moeten opvoeden van een kind valt in de laatste categorie. Dan kunnen mn hormonen me voor de gek houden, maar ik denk niet dat ik het dan daadwerkelijk wil en kan dealen met de consequenties van het daadwerkelijk hébben van een kind.
True.
Maar liefje. Live ken ik volgens mij ook maar 2 mensen die echt echt echt echt niet nooit absoluut geen kinderen willen en gewild hebben. En maar 1 daarvan is nog geen 40. Dus daar heb ik geen ander argument voor.

En vrouw zegt dus niet ik wil die vrouwen behoeden voor hun fouten. Ze zegt ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het wel doen als het niet de goeie keus was. Want lichaam, snijden, bla.

En als ik goed begrijp is bij mannen duizend minder ingrijpend en beter terug te draaien.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:47:06 #293
217702 Lonaa
Honger!
pi_204809973
Ik ben dus echt echt echt een compleet andere vrouw geworden sinds ik anderhalf jaar geleden stopte met hormonale anticonceptie. Die ik ruim 15!!! jaar geslikt heb. :{ Pas nu begin ik mezelf echt te leren kennen en te voelen en voor m'n grenzen te staan en weet ik wat allemaal nog meer.

Heb vorig jaar, uit een soort wanhoop omdat ik destijds echt enorm last had van m'n eisprong en menstruatie, nog 1 cyclus de pil geslikt. Toen was ik er een half jaar af ofzo en een vriendinnetje vroeg me na 7 dagen pil al "Wat is er? Je bent anders.". Eyeopener hoor, echt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204809990
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:D :')

Nee, ja, nee, ik vind vrouwen echt vet tof, zo af en toe, maar ik zie daar geen uh lange-termijn-oplossing in.
:o
Mijn ego
:o
Nu moet ik je denk ik maar op de bek stoempen
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:51:33 #295
217702 Lonaa
Honger!
pi_204810004
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Mijn ego
:o
Nu moet ik je denk ik maar op de bek stoempen
Ja, kan je proberen.
Je kan het ook prima vinden dat je niet mijn lange-termijn-oplossing bent maar hooguit een tof-voor-een-tijdje-oplossing. :7
Pick your battles, ik vind seks leuker dan in het gezicht gestompt worden, wat jij?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204810008
Jongens we begrijpen toch allemaal wel dat orgaandonatie en ongeplande zwangerschappen geen onderdeel zijn van deze discussie hè.
Of willen we ook andere keuzemomenten en bijzondere gebeurtenissen in het leven ter discussie stellen?
Dan wil ik het wel hebben over het kopen van mijn eerste O+ auto O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204810018
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, kan je proberen.
Je kan het ook prima vinden dat je niet mijn lange-termijn-oplossing bent maar hooguit een tof-voor-een-tijdje-oplossing. :7
Pick your battles, ik vind seks leuker dan in het gezicht gestompt worden, wat jij?
Jamaar dit stelden van die kerels ook voor en die verwachtten dan dat ik ze alsnog zou bespringen.
Werkt dat niet zo bij jou?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:54:54 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204810026
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:51 schreef Vanyel het volgende:
Jongens we begrijpen toch allemaal wel dat orgaandonatie en ongeplande zwangerschappen geen onderdeel zijn van deze discussie hè.
Of willen we ook andere keuzemomenten en bijzondere gebeurtenissen in het leven ter discussie stellen?
Dan wil ik het wel hebben over het kopen van mijn eerste O+ auto O+
Was er toen een verkoper die gezien het aantal PK's besloot je een bepaald model niet aan te bieden?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:55:30 #299
217702 Lonaa
Honger!
pi_204810031
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 13:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jamaar dit stelden van die kerels ook voor en die verwachtten dan dat ik ze alsnog zou bespringen.
Werkt dat niet zo bij jou?
Meestal werkt het bij mij niet zo, nee.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:55:52 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204810036
(Overigens ben ik een groot voorstander van kilometerregistratie op het rijbewijs, en het toestaan van bepaalde acceleratiecurves, topsnelheden e.d. baseren op km/maand scores en totaal kilometrage)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 13:56:27 #301
217702 Lonaa
Honger!
pi_204810038
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroegah mocht je tot X leeftijd minder zware motor rijden. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')