abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204789202
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik had goede traindag. :7

Dora heeft overigens zo straks tijdens de wandeling gespeeld met een leeg waterflesje, gespeeld met Poes (Poes is een hele grote hond...), geplast en ein-de-lijk gepoept. O+
Betere berichten. w/
pi_204789247
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Verdoving buitenzijde ok. Verdoving binnenzijde was ook het zachte verhemelte.
Edit: de rechterzijde dan.
Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Zó kan de ta niet doorwerken en na onverrichte zaken naar huis. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 18-05-2022 15:13:50 ]
  woensdag 18 mei 2022 @ 15:03:11 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204789253
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:02 schreef AnneX het volgende:
Dit is minder:
Nondeju. Het is mij nog niet eerder gebeurd met jarenlange ervaring als patiënt op de tandheelkundige faculteit en eerdere wortelkanaalbehandelingen. wkb.

Weg slikreflex in rugligging. Bij het vrijwel onmogelijk slikken was een gevoel van stikken.
Brr, dat klinkt eng!
pi_204789373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:03 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Brr, dat klinkt eng!
“Oncomfortabel” zei de ta. Nogal.
Ben benieuwd of er een rekening voor volgt.🙃 Het was mijn beslissing, dat zij zo niet kon werken.
pi_204789397
quote:
Dit is minder:

Wat naar ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204789453
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat naar ;(
Ben er nog beduusd van. :@
  woensdag 18 mei 2022 @ 15:28:26 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204789480
quote:
Dit is minder:

He bah.
Dat klinkt zeer onaangenaam.
Ik zit zelf nog te dubben of ik de wortelkanaalbehandelde kies met scheur laat trekken of vullen.
Trekken - Gelijk een degelijke oplossing, maar nog een implantaat
Vullen - Makkelijk, snel en pijnloos, maar uitstel van executie.
pi_204789571
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:24 schreef AnneX het volgende:

Ja, jeetje, dat snap ik :o Ik heb het nog nooit eerder gehoord, dat door de verdoving het slikken niet goed meer wil. Lijkt me super eng als je dan het gevoel krijgt te stikken. Gaf de student de verdoving? Ben ook benieuwd of ze hier een rekening voor sturen :X

En over dierenartsrekeningen. Toen wij een paar maanden geleden met Poes naar de dierenarts moesten en er foto's, onderzoek en medicatie werd gegeven had ik een véél hogere rekening verwacht. Het viel me helemaal mee :+ Overigens heb ik vaak het idee dat mensen bij de aanschaf van een huisdier eventuele dierenartskosten vergeten en dan krijg je schrijnende situaties waarbij mensen de rekening niet kunnen betalen. Is dat de schuld van de dierenarts? Lijkt me niet. Die heeft ook zijn kosten natuurlijk. Personeel en praktijk runnen kost nogal wat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag ook een goede Dora-update *O* *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204789623
Oh bah @AnneX wat lijkt me dat ern angstige ervaring. Hopelijk trekt die verdoving snel weg.

Schrok me net kapot, ik zit op t balkon (geen zon helaas) enorme klap in huis. Blijkt dat een beeld van de muur is gevallen.
Nu maar eens bedenken hoe ik m weer kan ophangen
We have far more in common than that which devides us..
pi_204789822
Ik ben moe en loom en warm.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204789851
Ik ook.
pi_204789863
quote:
Dit is minder:

Bleh, dat klinkt echt heel erg naar.
pi_204790153
Dankjewel voor alle lieve reacties.
Het inhuizen ging best goed. Benieuwd hoe de avond en nacht gaan nu wij naar huis zijn.
pi_204790330
Fijn dat het wel goed ging @Sarabi :*
pi_204790424
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel voor alle lieve reacties.
Het inhuizen ging best goed. Benieuwd hoe de avond en nacht gaan nu wij naar huis zijn.
Wat is 'inhuizen'? Moest ze verhuizen in hetzelfde gebouw? Noem je dat inhuizen?

Goh, het nieuws pikt het ook op: https://www.nu.nl/economi(...)ingen-in-de-war.html
Dit is al 2 weken een ramp :X Bussen die niet komen en niemand die iets weet want nul informatie. Je staat in het donker te wachten bij een station en hebt geen flauw idee of er wel of geen bus komt (er is na 8 uur 's avonds geen NS personeel meer op mijn station, in Assen staan er dan 4-5 man te kletsen). De app/website van de NS klopt niet. Ik ben afgelopen weekend meegenomen door een chauffeur die klaar was met werken en vanaf Meppel leeg naar Winschoten moest. Leeg. En er reden verder geen bussen. Dus hij besloot maar om de mensen onderweg mee te nemen :') Dus _O_ voor die chauffeur, maar wat een puinhoop. Zoek alternatief vervoer of reis niet, aldus de NS Twitter. Ik moet wel naar mijn werk hè en heb ook geen auto :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204790437
Ik ben vrij vandaag O+

Halve stad afgefietst om gecondenseerde kokosmelk te halen. Uiteindelijk geslaagd bij de Indonesische toko. (goh)

Vervolgens discodip gehaald.

Fudge gekookt, balletjes gemaakt, in discodip gerold. :9

Ik moet alleen nog wel oefenen, want de fudge is net te hard geworden. Recept zei dat je het moest koken tot het eruit zag alsof je het in balletjes kon rollen, maar dan is het nog warm dus lijkt het dunner }:|

Maar ik heb nog drie blikjes gecondenseerde kokosmelk *G*

Volgende keer met chocoladesmaak *G*

Ze zijn tot mijn verrassing niet enorm kokos-ig. Vooral heel veel karamel. Helpt ook dat de gecondenseerde melk gezoet is met rietsuiker, dat is ook al wat extra karamelachtig, en mooi lichtbruin.
Of ik merk de kokos niet meer omdat ik een halfuur in de gecondenseerde-kokosmelk-dampen heb gestaan :P
pi_204790504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat is 'inhuizen'? Moest ze verhuizen in hetzelfde gebouw? Noem je dat inhuizen?

Nee, ze is naar een gesloten afdeling in een heel ander gebouw. Eigenlijk geen idee waarom iedereen het steeds zo noemt :D
pi_204790517
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:50 schreef AnneX het volgende:
Na een jaar twijfelen op de vorige Auping, hebben we nieuwe aangeschaft vanwege wakker worden met een moeie rug (ikke).

Na dag1 op de nieuwe Auping Alle klachten voorbij
*O*

Is het jullie eerste Auping?
Eerste :Y

Ik word al weken wakker met pijn. Ook wel om redenen, maar toch.

@Tele6 ik maakte eens dulce van kokosmelk en die smaakte ook alleen naar karamel en niet naar kokos.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204790537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nee, ze is naar een gesloten afdeling in een heel ander gebouw. Eigenlijk geen idee waarom iedereen het steeds zo noemt :D
Organisaties zijn heel goed in het bedenken van termen die niemand kent en dan doen alsof het de normaalste term ter wereld is :+
Hebben jullie haar een beetje rustig/op haar gemak achter gelaten?
pi_204790903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 17:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Organisaties zijn heel goed in het bedenken van termen die niemand kent en dan doen alsof het de normaalste term ter wereld is :+
Hebben jullie haar een beetje rustig/op haar gemak achter gelaten?
Ja toen we weg gingen was alles goed :)
Ben benieuwd hoe de avond en nacht gaat zijn, dan is de omgeving toch allemaal nieuw en is ze alleen.
Als ze dan buiten haar kamer komt zijn er natuurlijk wel allemaal mensen van de zorg. Dus dat zal ook wel goed komen.
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:06:54 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204791013
Omg ik had geen groenten voor bij mijn pastasaus. Klein rondje door de tuin gaf me net genoeg spinazie, Raapstelen en een mini handje doperwten O+

Eerste oogst uit de nieuwe tuin O+
pi_204791018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij vandaag O+

Halve stad afgefietst om gecondenseerde kokosmelk te halen. Uiteindelijk geslaagd bij de Indonesische toko. (goh)

Ik moet alleen nog wel oefenen, want de fudge is net te hard geworden. Recept zei dat je het moest koken tot het eruit zag alsof je het in balletjes kon rollen, maar dan is het nog warm dus lijkt het dunner }:|

Ze zijn tot mijn verrassing niet enorm kokos-ig. Vooral heel veel karamel. Helpt ook dat de gecondenseerde melk gezoet is met rietsuiker, dat is ook al wat extra karamelachtig, en mooi lichtbruin.
Of ik merk de kokos niet meer omdat ik een halfuur in de gecondenseerde-kokosmelk-dampen heb gestaan :P
jammie
pi_204791046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goh, het nieuws pikt het ook op: https://www.nu.nl/economi(...)ingen-in-de-war.html
Dit is al 2 weken een ramp :X Bussen die niet komen en niemand die iets weet want nul informatie. Je staat in het donker te wachten bij een station en hebt geen flauw idee of er wel of geen bus komt (er is na 8 uur 's avonds geen NS personeel meer op mijn station, in Assen staan er dan 4-5 man te kletsen). De app/website van de NS klopt niet. Ik ben afgelopen weekend meegenomen door een chauffeur die klaar was met werken en vanaf Meppel leeg naar Winschoten moest. Leeg. En er reden verder geen bussen. Dus hij besloot maar om de mensen onderweg mee te nemen :') Dus _O_ voor die chauffeur, maar wat een puinhoop. Zoek alternatief vervoer of reis niet, aldus de NS Twitter. Ik moet wel naar mijn werk hè en heb ook geen auto :{
Andere vervoersmiddelen zoeken geven ze als tip. Lekker om het bij de klant te leggen. Je zou haast de CEO bellen "je kunt me daar en daar ophalen"

Ik las op twitter ook een brief aan mensen die vervoer op maat nodig hebben (rolstoel). Die kregen het dringende advies om niet in het weekend te reizen en buiten de spitsuren. Verder lang wachten, niet zeker dat het door kan gaan (en dat hoor je op het laatste moment).

En dan vandaag het nieuws dat veel schoolreisjes niet door kunnen gaan wegens gebrek aan chauffeurs.
pi_204791073
Vanmiddag even niet wespvriendelijk geweest. Zag steeds een wesp een gaatje in het kozijn van mijn slaapkamer ingaan. Aan de binnenkant was (nog) niets te zien. Maar nu heb ik het gaatje dichtgeplakt met tape. Hij kwam weer aanvliegen, maar kon het gaatje niet in en vloog (na een paar pogingen) weer weg.
pi_204791148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:

Andere vervoersmiddelen zoeken geven ze als tip. Lekker om het bij de klant te leggen. Je zou haast de CEO bellen "je kunt me daar en daar ophalen"

Ik las op twitter ook een brief aan mensen die vervoer op maat nodig hebben (rolstoel). Die kregen het dringende advies om niet in het weekend te reizen en buiten de spitsuren. Verder lang wachten, niet zeker dat het door kan gaan (en dat hoor je op het laatste moment).

En dan vandaag het nieuws dat veel schoolreisjes niet door kunnen gaan wegens gebrek aan chauffeurs.
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
pi_204791195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik sprak een chauffeur van 59 die zei dat hij de jongste chauffeur was bij het bedrijf. Dat kan wel zo'n beetje kloppen. Heb vooral veel mensen van gepensioneerder leeftijd gezien op die bussen. Ze bieden geen fulltime contracten en aangezien de salarissen ook niet hoog zijn hebben jongeren en mannen er sowieso geen zin in. Ze mikken ook op gepensioneerden en vrouwen die wel deeltijd willen werken. En dan klagen dat je geen personeel kan vinden *O*
Flink wat van mijn Syrische kennissen willen graag werken als (bus) chauffeur. Maar ik ken er maar 1 die de opleiding heeft mogen doen want UWV ondersteunde dat niet. En bij begin corona werd zijn contract niet verlengd. Geen idee hoe het er nu voor staat.
pi_204791256
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:24 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bleh snap ik
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 18:33:34 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204791265
quote:

[..]
Toen veel mensen met een goede regeling op 58 jarige leeftijd er uit konden was het ook wel beter te doen om nog een jaar of 10 buschauffeur te zijn :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204791315
@AnneX dat klinkt erg naar!

@Lonaa fijn dat het vandaag goed ging met Dora!

@Tele6 dat klinkt lekker :9

En @Vanyel een nieuwe Auping, yey!

@gcjoel eet smakelijk van de eerste eigen groente uit nieuwe tuin!

@Isabeau wat een prutserij zeg.. hopelijk helpt de media-aandacht en gaan ze het toch wat verbeteren nu.

@Sarabi :* lijkt me lastig, fijn dat ze OK was toen jullie weggingen, hopelijk gaat de nacht ook goed en went ze snel aan haar nieuwe plekje!

Hopelijk niemand vergeten :)

Ik ga vanavond keeperstraining geven bij ander mannenteam, zij hebben een super gezellige en aardige keeper die pas kort keept en eigenlijk qua niveau niet helemaal matcht met het team, maar het team mag hem te graag om hem eruit te willen zetten. En ik mag hem en dat team ook wel, dus ik had gezegd, ik wil hem best wat keeperstraining geven aan begin van jullie trainingen. Straks voor de eerste keer.

Klein detail, dit is het team waarvan ik zondag dus met iemand heb getongd, en ik heb hem sinds zondag niet meer gesproken en eerlijk gezegd ook geen idee of hij het nog weet :') dus dat wordt lekker awkward haha. Al vermoed ik dat niet al z'n teamgenoten zo dronken waren dat ze het niet meer weten en dat als hij het niet meer wist, zij z'n geheugen dus al wel opgefrist zullen hebben :') . Wat niet per se betekent dat het minder awkward gaat worden :Y)
pi_204791340
Coll overspannen. Huilen. Andere coll zit er tegenaan. Ik voel me ook overwerkt. En dat wil ik niet 🤢
Grote leider zegt: Er gaat wat veranderen hoor! Ja ja rare tijdelijke onhaalbare ingrepen omdat jullie niet luisteren en fratsen uithalen waardoor problemen worden verlegd.

What about personeel erbij en dan structureel en niet steeds wat gaatjes vullen. }:|

Loslaten maar voor een dagje :X
pi_204791370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:40 schreef Blues het volgende:
Coll overspannen. Huilen. Andere coll zit er tegenaan. Ik voel me ook overwerkt. En dat wil ik niet 🤢
Grote leider zegt: Er gaat wat veranderen hoor! Ja ja rare tijdelijke onhaalbare ingrepen omdat jullie niet luisteren en fratsen uithalen waardoor problemen worden verlegd.

What about personeel erbij en dan structureel en niet steeds wat gaatjes vullen. }:|

Loslaten maar voor een dagje :X
Oeh @Blues Dat klinkt (weer) gevaarlijk.
pi_204791389
Ja is het ook. Maar ik voel het goed, dus ik ga mijn grenzen aanscherpen :%
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:53:08 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204791501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij vandaag O+

Oh. Dat wil ik ook! Ik wist niet dat gecondenseerde kokosmelk bestond.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die kerel die zijn recepten wel of niet op tijd af had?

@AnneX, wat een schrik! Hoop dat het beter met je gaat inmiddels.

@Isabeau, wat een domheid zeg. Frustrerend }:|

@Sarabi, fijn dat het ok ging. Het 'inhuizen' :')
Spoilers!
pi_204792116
pi_204792173
Waarom kijk ik het nieuws eigenlijk nog? We gaan helemaal naar de tering met z'n alle. :{
pi_204792279
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:45 schreef Lonaa het volgende:
Waarom kijk ik het nieuws eigenlijk nog? We gaan helemaal naar de tering met z'n alle. :{
Nieuws volgen is bewezen slecht voor je. Maar je schijnt ook tegelijk van alles netjes op de hoogte te moeten zijn. En je ogen niet mogen sluiten.
pi_204792288
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nieuws volgen is bewezen slecht voor je. Maar je schijnt ook tegelijk van alles netjes op de hoogte te moeten zijn. En je ogen niet mogen sluiten.
Ik heb meestal 's ochtends RTL4 aan bij de ochtendkoffie. Dan gaat de helft soort van langs me heen, denk ik. Nieuws stond nu nog aan maar het was echt het ene "we gaan naar de getver" na het andere "we gaan naar de getver". :{
pi_204792316
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb meestal 's ochtends RTL4 aan bij de ochtendkoffie. Dan gaat de helft soort van langs me heen, denk ik. Nieuws stond nu nog aan maar het was echt het ene "we gaan naar de getver" na het andere "we gaan naar de getver". :{
Het is ook wel allemaal negatief op het moment. Terwijl wij nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld wonen en het relatief uitstekend hebben als niet-rijken.
pi_204792321
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is ook wel allemaal negatief op het moment. Terwijl wij nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld wonen en het relatief uitstekend hebben als niet-rijken.
Het ging niet alleen over NL. ;(
pi_204792372
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh. Dat wil ik ook! Ik wist niet dat gecondenseerde kokosmelk bestond.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die kerel die zijn recepten wel of niet op tijd af had?

@:annex, wat een schrik! Hoop dat het beter met je gaat inmiddels.

@:isabeau, wat een domheid zeg. Frustrerend }:|

@:sarabi, fijn dat het ok ging. Het 'inhuizen' :')
De boodschappenlijstjes zijn af. De recepten heeft hij grotendeels niet meer getest, dus we zullen er tzt achter komen hoe alles smaakt :') hij heeft één van de recepten die B had getest overgenomen en de rest genegeerd. De recepten staan nog niet in leesbare vorm uitgeschreven.

Van een ander menu had hij zich opgeworpen om de recepten te herschrijven, maar hij was niet verder gekomen dan een mail met instructies voor mij. Ongeveer een A4 aan instructies. Als hij die tijd nou had gebruikt voor het herschrijven van die drie recepten hè 8)7
We hadden afgesproken dat hij de recepten zou schrijven van dat menu en dat ik wel de hoeveelheden van alle ingrediënten kon invullen zodra alles geschaald was voor het aantal eters die dag (een kwartiertje werk) maar met al zijn onzin erbij ben ik bijna een dag bezig geweest.
Ik heb ook een hoop omslachtige dingen uit de recepten geschrapt, en ik heb een sterk gevoel dat die dingen door hem geschreven waren. Bijvoorbeeld 3 alinea's nodig hebben om uit te leggen hoe je bouillon maakt van poeder 8)7 ik hoop dat ik geen rel krijg als hij erachter komt dat ik al dat soort dingen geschrapt heb :@

Nou ja. Gaat lekker dus :')
pi_204792377
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef Lonaa het volgende:

Het ging niet alleen over NL. ;(
Ik bedoel ook dat wij het nog heel goed hebben tov al die andere landen vol ellende. En hier sijpelen ook de negatieve effecten van de problemen elders door.
pi_204792464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik bedoel ook dat wij het nog heel goed hebben tov al die andere landen vol ellende. En hier sijpelen ook de negatieve effecten van de problemen elders door.
Voor mensen jonger dan wij, zie ik het somber in.
Het spijt mij enorm.
Het enige wat ik eraan kan doen is niét vvd stemmen. Na 12 jaar mag rutte eruit.
ZeLfs een president zit max 8 jaar in een democratie.
En een beetje goed doen in de directe omgeving wat binnen mijn vermogen ligt.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:08:25 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Voor mensen jonger dan wij, zie ik het somber in.
Het spijt mij enorm.
Het enige wat ik eraan kan doen is niét vvd stemmen. Na 12 jaar mag rutte eruit.
ZeLfs een president zit max 8 jaar in een democratie.
En een beetje goed doen in de directe omgeving wat binnen mijn vermogen ligt.
Met Kaag was het nog kutter geweest hoor.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:10:04 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792516
Als in klimaatgedoe die het leven nog duurder maakt doel ik dan met name op.
pi_204792517
En @Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.
Hou jij je aan je grenzen s.v.p. :*

Omdat ik zielig ben - dank voor jullie medeleven - gingen wij pannenkoeken eten.
Halverwege met een stukgekauwde wang, kreeg ik door dat ik beter aan de andere nog deels verdoofde kant moest kauwen, dan zat er geen wang tussen. 8)7
Spek, appel, gember
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204792525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat weet je niet. VVD gijzelt momenteel alles (en dat al jaren lang)
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:11:02 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792537
FedEx pakket ligt overigens niet in Roden maar in Zwolle. Gelukkig wel aan de voor mij goede kant.
pi_204792545
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die zit in de tang bij rutte. De klojo.
Heeft sinds een amerika reis, waar nokia niet werkte, alsnog een smartfoon.
pi_204792557
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Was de wereld misschien wel een stukje leefbaarder. We maken de wereld nu gewoon nog verder kapot. Beyond repair.
pi_204792558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Jij hebt (nog) geen kinderen/kleinkinderen. De generatie die nu klein is krijgt het slechter ipv beter. En dat is niet alleen financieel maar ook qua gezondheid. Al dat fijnstof is echt niet zo best voor kinderlongetje en als je dat doortrekt.
Ja, de maatregelen kosten geld, maar dit was ook al ruim 20 jaar voorzien/voorspeld. Maar (met name de VVD) liet zijn oren hangen naar de shells van deze wereld.
pi_204792573
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef AnneX het volgende:
En @:Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.

Omdat ik zielig ben - dank voor jullie medeleven - gingen wij pannenkoeken eten.
Halverwege met een stukgekauwde wang, kreeg ik door dat ik beter aan de andere nog deels verdoofde kant moest kauwen, dan zat er geen wang tussen. 8)7
Spek, appel, gember
SPOILER
Behalve de gember reken ik het helemaal goed *G*
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:14:04 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat weet je niet. VVD gijzelt momenteel alles (en dat al jaren lang)
Dat weet je niet, maar over bepaalde zaken spreken ze zich als wil heel duidelijk uit. Politiek is kiezen uit de minst slechte...

Nog even vaak dat ik die Kaag echt alles behalve sympathiek over vind komen :X
pi_204792583
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:10 schreef AnneX het volgende:
En @:Blues wat een ellende met weer een overspannen collega.

Spek, appel, gember
SPOILER
Zit er ook nog spek en appel in die pannenkoek, want anders zou ik hier niet blij van worden als ik spek, appel en gember bestel :D

Ik heb wel eens gelezen dat de generatie geboren in Nederland vlak na de tweede wereldoorlog een unieke generatie is in de hele wereldgeschiedenis. Geen oorlog, honger, ellende, grote natuurrampen (mensen wonend in Zeeland denken daar misschien net wat anders over) en vooral veel welvaart. Vaak ook vroeg met pensioen gegaan.
pi_204792588
De huidige staat van de wereld is wel 1 van de redenen om me niet voort te planten.
pi_204792624
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:14 schreef Lonaa het volgende:
De huidige staat van de wereld is wel 1 van de redenen om me niet voort te planten.
En toch..... Mensen planten zich al sinds mensenheugenis voort onder erbarmelijke omstandigheden. Oorlog, hongersnoden, onderdrukking/slavernij: er worden baby's geboren. Is misschien niet altijd een keus natuurlijk.
pi_204792648
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
pi_204792660
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben wel 'blij' dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn kinderen en kleinkinderen :@ Dat is wat egoïstisch tov andermans kinderen, maar daar heb je toch niet zo'n emotionele band mee.
Ja, dit. En het is niet dat ik ze wel wil maar het om de wereld maar niet doe he?
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:20:08 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792703
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Was de wereld misschien wel een stukje leefbaarder. We maken de wereld nu gewoon nog verder kapot. Beyond repair.
Zijn gewoon teveel mensen en mensen willen teveel.

Overal is wel een oplossing voor.
pi_204792718
Oh, trouwens, ik ben voor het eerst en hopelijk voor het laatst, met een vriendinnetje met diezelfde gedachte, in een verloskundigepraktijk geweest dinsdag :o

Vriendinnetje wilde haar spiraal laten verwijderen wegens klachten. Wat een lieve verloskundige was dat zeg. O+ Geen aanames, begripvol, ze houdt zelfs haar ogen en oren open als er een arts is die ons wel wil steriliseren. O+
pi_204792723
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, een pandemie ofzo.
pi_204792725
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
pi_204792749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap al die mensen die bijdragen aan het vernielen van onze planeet ook nooit zo heel goed. Hèbben die geen kinderen/kleinkinderen? Of denken rijke mensen dat er wel een ElonMusk-achtige oplossing komt met een ruimteschip richting Mars? (alsof dat een goed idee is)
Die denken daar niet over na. Oogkleppen, egoisme, niet mijn probleem, geld.
pi_204792834
Ik zag een megastoere Lonaa die dingen tilt _O_
pi_204792855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:28 schreef Blues het volgende:
Ik zag een megastoere Lonaa die dingen tilt _O_
*)

Vooral echt blij met m'n vorm, in alle reps. Ik zag filmpje van een jaar geleden, met 10 kg minder en dat was veel lelijker. :Y *O*
pi_204792861
En ja, Ludolf heeft heel erg gelijk. De mensheid is ook met veel te veel en we worden ook allemaal gemiddeld een stuk ouder. En iedereen wil bezit en een rijk leven. Heel begrijpelijk. Alleen dat kan de planeet niet aan. Maar wat moet je daar aan doen dan? Een pandemie maar lekker z'n gang laten gaan? Na een bepaalde leeftijd mensen niet meer helpen in het zorgsysteem? Alleen met toestemming van x (wie?) kinderen krijgen? (ondertussen schaffen we abortus af in de VS, want anders te weinig kinderen). Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt. De 'eisen' van het kapitalisme staan haaks op het leefbaar houden van de planeet. Het is een zooitje.
pi_204792876
Staat dat op feesboek?
pi_204792884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Behalve de gember reken ik het helemaal goed *G*
Ik ook, maar dit was wel mijn moeders pannenkoek
pi_204792907
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Staat dat op feesboek?
Yes.
pi_204792918
quote:
Dat heb ik ook heel sterk. Maar wil toch wel graag dat andermans kinderen een leuk leven kunnen hebben
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:40:08 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt.
In Slovenië volgens mij niet, ik hoorde laatst dat je daar een jaar zwangerschap/ouderschapsverlof hebt :o

Tegelijkertijd snap ik ook wel weer erg goed waarom het verloop (door tijdelijke contracten) bij het jeugdcentrum waarmee we samenwerken behoorlijk groot is.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:44:35 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793091
Ennih mensen, vergeet niet te genieten :)

Ik zit vanavond weer aan de waterkant. Voldoende leven op/in/rondom het water gezien. Als ik alleen al het aantal soorten waterplanten tel of vogels die in het water zwemmen. :) Maar één vis gevangen, toch genoten.
pi_204793179
Ik geniet, met volle teugen. :Y
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:01:13 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793303
quote:

[..]
Zo zijn er meer beroepen waar niemand voor te vinden is. En in plaats van een vaste baan met een fatsoenlijks salaris gaat men lopen klagen.
Ook wel eens gekeken voor wat anders. Met de handen werken. Maar voor net iets meer dan het minimum loon en tijdelijk contract ga ik daar niet aan beginnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204793347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zit er ook nog spek en appel in die pannenkoek, want anders zou ik hier niet blij van worden als ik spek, appel en gember bestel :D
De spek en appel liggen tussen de superdunne lagen pannenkoek. :Y)

Bij kunst en kitsch hoor ik toch heerlijke kakhaagse uitspraken. :@
Of typisch haagse stemmen. Heerlijk.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:09:58 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793434
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Behalve als je koeien in de wei wil laten lopen. Dan komt er een geitenwollensok die via een rechter dat probeert, en helaas met geluk, te verbieden. Klinkt als een paard achter de wagen spannen.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:22:36 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_204793595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:21 schreef Isabeau het volgende:
Maar werken we daar zelf niet aan mee?
Kleding die voorheen 100% uit natuurlijke stoffen bestond en perfect te recyclen was, zit nu vol met kunststof en elastiek. Onder het mom dat zit beter. Groenten en fruit het hele jaar door van overal op de wereld. Vis die over de weg meer kilometers aflegt dan dat deze ooit in zijn leven gezwommen heeft. Kweekvis die ver weg uit een drijvende boerderij komt maar door de lokale bevolking niet gegeten wordt ivm het ontbreken van smaak, maar hier volop in het vriesvak ligt.
Laat liggen die zooi. Ja massaal laten liggen. Als er geen geld meer mee te verdienen is verdwijnd het vanzelf weer. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
pi_204793787
quote:
Waarom maak jij je niet druk om mijn kinderen? }:| }:| }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 21:46:57 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204793908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:22 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar werken we daar zelf niet aan mee?
Kleding die voorheen 100% uit natuurlijke stoffen bestond en perfect te recyclen was, zit nu vol met kunststof en elastiek. Onder het mom dat zit beter. Groenten en fruit het hele jaar door van overal op de wereld. Vis die over de weg meer kilometers aflegt dan dat deze ooit in zijn leven gezwommen heeft. Kweekvis die ver weg uit een drijvende boerderij komt maar door de lokale bevolking niet gegeten wordt ivm het ontbreken van smaak, maar hier volop in het vriesvak ligt.
Laat liggen die zooi. Ja massaal laten liggen. Als er geen geld meer mee te verdienen is verdwijnd het vanzelf weer. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Net als recycling hergebruik door "composieten" te maken. Beton met kunststof ofzo waarmee je daarna niets meer kunt aanvangen.

En idd, zie nog maar een 100% wollen of katoenen trui te vinden...
pi_204794080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:29 schreef Isabeau het volgende:
()
Alleen met toestemming van x (wie?) kinderen krijgen? (ondertussen schaffen we abortus af in de VS, want anders te weinig kinderen). Ik las ook al dat er te weinig kinderen werden geboren in Europa/Japan, wat ook weer voor problemen zorgt.()
De USA heeft dat probleem niet zo hoor:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204794143
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
En idd, zie nog maar een 100% wollen of katoenen trui te vinden...
Kwestie van erop letten en ervoor betalen.
Er zijn wel merken die alleen maar echte stoffen gebruiken, manufactum heeft denk ik vrijwel alleen maar dergelijke merken: https://www.manufactum.de/herrenbekleidung-c198893/

Deze liep ik laatst tegenaan; ook alleen maar echte textiel: https://www.hessnatur.com/en-DE/men
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 22:11:15 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204794292
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Kwestie van erop letten en ervoor betalen.
Er zijn wel merken die alleen maar echte stoffen gebruiken, manufactum heeft denk ik vrijwel alleen maar dergelijke merken: https://www.manufactum.de/herrenbekleidung-c198893/

Deze liep ik laatst tegenaan; ook alleen maar echte textiel: https://www.hessnatur.com/en-DE/men
Jup, maar dat is online...
pi_204794637
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, maar dat is online...
Manufactum kan je echt naar toe: https://www.manufactum.de/manufactum-warenhaeuser-c199341/
Aanrader, in Waltrop ben ik er een paar keer geweest, alleen voor het gebouw is het al de moeite waard.

pi_204795106
Ik ken alleen de manufactum in Düsseldorf live maar O+ O+
Geen enorme kledingafdeling maar de hele winkel O+

Ik zou bij een bezoek aan Duitsland de bestemming kunnen laten bepalen door de aanwezigheid van een manufactum, gewoon omdat tof.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:25:43 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795316
Ben ik de enige die altijd in de war is met Dortmund en Düsseldorf trouwens? :+

Dortmund ben ik wel es geweest maar dat vond ik niet veel aan. Düsseldorf niet, dat is met die enorme hoerenkeet ("Laufhaus") aan het spoor volgens mij.
pi_204795370
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:25 schreef derLudolf het volgende:
Ben ik de enige die altijd in de war is met Dortmund en Düsseldorf trouwens? :+

Nee hoor.
Ik vroeg net tegen wie Frankrijk voetbalde. Ik zag FRA-RAN staan. :D
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:33:15 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795374
Ja dus. Bahndamm
Vanuit de trein een nummertje trekken kiezen.

pi_204795377
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:39 schreef Vanyel het volgende:

Waarom maak jij je niet druk om mijn kinderen? }:| }:| }:|
En de mijne + kleinkinderen }:| }:| }:| }:|
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:34:45 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795386
quote:
19s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik vroeg net tegen wie Frankrijk voetbalde. Ik zag FRA-RAN staan. :D
Frankfurt am Main trouwens.
Niet die aan de Oder :+
pi_204795391
Toch ben ik voor de Schotjes *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2022 @ 23:46:51 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204795529
Fijn politiek avondje O+. Goede ALV.

Voorts wat Isa zegt in #56 :s)

En vrijdag richting Duitsland. Alleen gaat mijn trein maar tot Amersfoort en staat daar een lift klaar richting Osnabrück :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:55:26 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795705
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:35 schreef Blues het volgende:
Toch ben ik voor de Schotjes *O*
Jammer joh :D
pi_204795706
Scandinavië O+

Waar je voor je overnachting in Denemarken een bericht krijgt dat de sleutel bij aankomst in het slot van je kamer steekt. Mag je hem ook weer achterlaten als je vertrekt _O_
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 23:56:13 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:46 schreef borisz het volgende:
Fijn politiek avondje O+. Goede ALV.

Voorts wat Isa zegt in #56 :s)

En vrijdag richting Duitsland. Alleen gaat mijn trein maar tot Amersfoort en staat daar een lift klaar richting Osnabrück :P
Die lift vanaf Amersfoort heet toch gewoon IC141? :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2022 @ 23:57:30 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204795741
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die lift vanaf Amersfoort heet toch gewoon IC141? :+
Nee de -insert kenteken- helaas :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204795793
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jammer joh :D
Jah -O- :P
pi_204795796
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Scandinavië O+

Waar je voor je overnachting in Denemarken een bericht krijgt dat de sleutel bij aankomst in het slot van je kamer steekt. Mag je hem ook weer achterlaten als je vertrekt _O_
O+

ben je d'r al *G*
pi_204795896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 00:03 schreef Blues het volgende:

[..]
O+

ben je d'r al *G*
Nee :D

Zaterdag vertrekken we *O*
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 00:21:08 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204795929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:57 schreef borisz het volgende:

[..]
Nee de -insert kenteken- helaas :+
Aan boord daar van kun je zeker geen halve liters Erdinger krijgen? :+

Toen we laatst met PTA op stap waren werden op de terugweg de IC van Hamburg-Osnabrück-Köln(?) omgeleid via Hannover en leek vanaf daar de IC naar Amsterdam tjokvol. Dus direct maar op het barrijtuig gegokt.

Achteraf bleek de trein behoorlijk leeg omdat de trein ivm werkzaamheden niet verder ging dan Rheine en reizigers richting Amersfoort/Amsterdam de ICE namen.

Maar ja, we zaten er toch al. En zolang je consumeert hoef je geen masker op :D Dus hebben we het hele stuk maar geconsumeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')