Zal me niets verbazen als hij inzage in wat gebruikersdata heeft gekregen en daarvan behoorlijk schrok.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens het artikel wil hij gaan testen of mensen "echt" zijn, iets wat je normaliter bij due dliigence doet, iets waar hij voor getekend heeft dat niet te gaan doen. Tja, of Musk is heel erg dom dat hij daarvoor tekende of er is iets anders gaande.
Waarom is dat raar??quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:23 schreef Ulx het volgende:
Musk wil vrijheid van meningsuiting garanderen dus neemt hij investeerders mee uit Saoedi-Arabië.
Hmmmm.,
Omdat Saoedi's niet bekend staan voor hun liefde voor de vrije mening. En aangezien ook zij net als Musk iets te zeggen krijgen over wat er op twitter mag, is er dus een risico dat meningen die Ryaad niet ziet zitten gecensureerd worden.quote:
Niet als ze van te voren hebben afgesproken dat de vrijheid van meningsuiting op twitter absoluut moet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Saoedi's niet bekend staan voor hun liefde voor de vrije mening. En aangezien ook zij net als Musk iets te zeggen krijgen over wat er op twitter mag, is er dus een risico dat meningen die Ryaad niet ziet zitten gecensureerd worden.
Dat kan. Maar dat is niet wat hij claimed. En zoals gezegd, dat is dus waarom je due dilligence doet.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als hij inzage in wat gebruikersdata heeft gekregen en daarvan behoorlijk schrok.
Maar dat hebben ze niet gedaan, want dan rennen gebruikers weg. Zij hebben geen zin in feeds vol met "Mohammed is een pedofiele Hitler! RHAAAGNAGNA!" memes.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet als ze van te voren hebben afgesproken dat de vrijheid van meningsuiting op twitter absoluut moet zijn.
Ik kan en het onderzoek niet meer vinden en weet ook de precieze getallen niet meer, maar ik meen dat van het totaal aantal gebruikers op Twitter maar iets van tien procent actief tweet en retweet.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als hij inzage in wat gebruikersdata heeft gekregen en daarvan behoorlijk schrok.
Musk heeft weinig vragen gesteld waarop hij het antwoord niet al wist, hij heeft zich echt wel voorbereid. Mijn glazen bol heeft geen idee wat zijn doel/strategie exact is, ik kijk graag terug als alles achter de rug is.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Alleen maar prima. Google eens op nuclear fusion. Typisch voorbeeld van gouden bergen beloven en nooit iets produceren. De huidige aanpak is veel te complex.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Op dit punt is de schade vooral voor mensen die hun huiswerk naar hem niet hebben gedaan. Wel jammer dat de tech-industrie op deze manier een slechte naam krijgt en dat oprecht goede ideeen straks met argusogen bekeken zullen worden.
Het is wel opvallend dat dit soort scepsis nooit aanwezig is als het gaat om narratieven uit de mainstream media. Dan is 'an expert says' of 'according to a source' genoeg. Ik heb vanuit dat perspectief ook voornamelijk het idee dat het hier gaat om de inhoud die misschien niet bevalt.quote:Op donderdag 19 mei 2022 09:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik mis nog wel een beetje de collaboratie van meerdere andere ex-werknemers die exact hetzelfde verhaal vertellen. De roots van een beetje onderzoeksjournalistiek. N=1 is gewoon N=0 en niet betrouwbaar.
Ach, en wij vinden het opvallend dat jij geen enkele begripsvorming hebt van onderzoeksjournalistiek binnen een grote krant. "According to a source" is niet wat jij denkt wat het is. Als 'een source' ergens dichtbij iets zegt, dan wordt dat niet geplaatst. Dat wordt geverifieerd via andere kanalen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik snap het probleem niet zo, aandelen fluctueren nu eenmaal. Helemaal in de huidige periode lijkt mij dat normaal.
[..]
Het is wel opvallend dat dit soort scepsis nooit aanwezig is als het gaat om narratieven uit de mainstream media. Dan is 'an expert says' of 'according to a source' genoeg. Ik heb vanuit dat perspectief ook voornamelijk het idee dat het hier gaat om de inhoud die misschien niet bevalt.
Een veroordeeld crimineel?quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ach, en wij vinden het opvallend dat jij geen enkele begripsvorming hebt van onderzoeksjournalistiek binnen een grote krant. "According to a source" is niet wat jij denkt wat het is. Als 'een source' ergens dichtbij iets zegt, dan wordt dat niet geplaatst. Dat wordt geverifieerd via andere kanalen.
Veritas daarentegen is wat het is: Ze lullen met iemand, vragen sturend en knippen plakken alles bij elkaar. De beste man is niet voor niets een veroordeeld crimineel.
Dat klopt qua aantal, dacht ik, niet maar de strekking was dat rond de 60% van de users inactief is en/of niet te herleiden naar mensen zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan en het onderzoek niet meer vinden en weet ook de precieze getallen niet meer, maar ik meen dat van het totaal aantal gebruikers op Twitter maar iets van tien procent actief tweet en retweet.
Dat is pas een vocal minority.
Voorlopig is daar niets van zichtbaar, verkoopcijfers van Tesla stijgen ieder jaar nog 50 tot 85% en is beperkt tot wat de productie kan opschalen. Iedere geproduceerde auto is verkocht.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tesla wordt uit de markt geblazen door traditionele automakers.
Beetje nep dit. Artikel was al geschreven en schrijver had contact opgenomen met Elon/zijn team voor commentaar voordat het gepubliceerd werd. Ipv commentaar te geven zat Elon tijd te verspillen zodat hij deze tweets kon schrijven. Alsof deze mededeling dat hij R zou stemmen de reden is dat het artikel bestaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:40 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]
Ik wacht nog even tot de einduitslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |