abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204797276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens het artikel wil hij gaan testen of mensen "echt" zijn, iets wat je normaliter bij due dliigence doet, iets waar hij voor getekend heeft dat niet te gaan doen. Tja, of Musk is heel erg dom dat hij daarvoor tekende of er is iets anders gaande.
Zal me niets verbazen als hij inzage in wat gebruikersdata heeft gekregen en daarvan behoorlijk schrok.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204797550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 18:23 schreef Ulx het volgende:
Musk wil vrijheid van meningsuiting garanderen dus neemt hij investeerders mee uit Saoedi-Arabië.

Hmmmm.,
Waarom is dat raar??
pi_204797696
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom is dat raar??
Omdat Saoedi's niet bekend staan voor hun liefde voor de vrije mening. En aangezien ook zij net als Musk iets te zeggen krijgen over wat er op twitter mag, is er dus een risico dat meningen die Ryaad niet ziet zitten gecensureerd worden.
pi_204797731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat Saoedi's niet bekend staan voor hun liefde voor de vrije mening. En aangezien ook zij net als Musk iets te zeggen krijgen over wat er op twitter mag, is er dus een risico dat meningen die Ryaad niet ziet zitten gecensureerd worden.
Niet als ze van te voren hebben afgesproken dat de vrijheid van meningsuiting op twitter absoluut moet zijn.
pi_204797788
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:36 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zal me niets verbazen als hij inzage in wat gebruikersdata heeft gekregen en daarvan behoorlijk schrok.
Dat kan. Maar dat is niet wat hij claimed. En zoals gezegd, dat is dus waarom je due dilligence doet.
pi_204797859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet als ze van te voren hebben afgesproken dat de vrijheid van meningsuiting op twitter absoluut moet zijn.
Maar dat hebben ze niet gedaan, want dan rennen gebruikers weg. Zij hebben geen zin in feeds vol met "Mohammed is een pedofiele Hitler! RHAAAGNAGNA!" memes.
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:51:13 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204797869
En daarom moet je dus niet als je high bent een bod doen via datzelfde medium

Ergens is dit wel erg komisch.
Where law ends, tyrrany begins.
  Forum Admin donderdag 19 mei 2022 @ 10:59:18 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204797947
quote:

[..]
Ik kan en het onderzoek niet meer vinden en weet ook de precieze getallen niet meer, maar ik meen dat van het totaal aantal gebruikers op Twitter maar iets van tien procent actief tweet en retweet.

Dat is pas een vocal minority.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Vis een optie? donderdag 19 mei 2022 @ 11:10:59 #59
70532 loveli
N
pi_204798028
quote:

[..]
Musk heeft weinig vragen gesteld waarop hij het antwoord niet al wist, hij heeft zich echt wel voorbereid. Mijn glazen bol heeft geen idee wat zijn doel/strategie exact is, ik kijk graag terug als alles achter de rug is.
crap in = crap out
pi_204798330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Op dit punt is de schade vooral voor mensen die hun huiswerk naar hem niet hebben gedaan. Wel jammer dat de tech-industrie op deze manier een slechte naam krijgt en dat oprecht goede ideeen straks met argusogen bekeken zullen worden.
Alleen maar prima. Google eens op nuclear fusion. Typisch voorbeeld van gouden bergen beloven en nooit iets produceren. De huidige aanpak is veel te complex.

Weet je, ik heb een bloedhekel aan overambitieuze projecten. Doe eerst maar eens iets dat echt werkt, voordat je miljoenen/miljarden verbrast. Overheden, fondsenverstrekkers, investeerders: ze geilen op ambitieuze projecten. Do your due dilligence.

Musk is een self promoting charlatan. Starlink is veel te duur; Tesla wordt uit de markt geblazen door traditionele automakers, die het creëren van een markt aan hem hebben overgelaten. Boring Company - onmogelijk om dat concept met een hoog vacuüm in de praktijk te brengen. Eenvoudige fysica.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 19 mei 2022 @ 12:31:42 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204798760
Ik snap het probleem niet zo, aandelen fluctueren nu eenmaal. Helemaal in de huidige periode lijkt mij dat normaal.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik mis nog wel een beetje de collaboratie van meerdere andere ex-werknemers die exact hetzelfde verhaal vertellen. De roots van een beetje onderzoeksjournalistiek. N=1 is gewoon N=0 en niet betrouwbaar.
Het is wel opvallend dat dit soort scepsis nooit aanwezig is als het gaat om narratieven uit de mainstream media. Dan is 'an expert says' of 'according to a source' genoeg. Ik heb vanuit dat perspectief ook voornamelijk het idee dat het hier gaat om de inhoud die misschien niet bevalt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204800386
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik snap het probleem niet zo, aandelen fluctueren nu eenmaal. Helemaal in de huidige periode lijkt mij dat normaal.
[..]
Het is wel opvallend dat dit soort scepsis nooit aanwezig is als het gaat om narratieven uit de mainstream media. Dan is 'an expert says' of 'according to a source' genoeg. Ik heb vanuit dat perspectief ook voornamelijk het idee dat het hier gaat om de inhoud die misschien niet bevalt.
Ach, en wij vinden het opvallend dat jij geen enkele begripsvorming hebt van onderzoeksjournalistiek binnen een grote krant. "According to a source" is niet wat jij denkt wat het is. Als 'een source' ergens dichtbij iets zegt, dan wordt dat niet geplaatst. Dat wordt geverifieerd via andere kanalen.
Veritas daarentegen is wat het is: Ze lullen met iemand, vragen sturend en knippen plakken alles bij elkaar. De beste man is niet voor niets een veroordeeld crimineel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:39:38 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204801699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ach, en wij vinden het opvallend dat jij geen enkele begripsvorming hebt van onderzoeksjournalistiek binnen een grote krant. "According to a source" is niet wat jij denkt wat het is. Als 'een source' ergens dichtbij iets zegt, dan wordt dat niet geplaatst. Dat wordt geverifieerd via andere kanalen.
Veritas daarentegen is wat het is: Ze lullen met iemand, vragen sturend en knippen plakken alles bij elkaar. De beste man is niet voor niets een veroordeeld crimineel.
Een veroordeeld crimineel?

Ten tweede zeg je dus hier dat je bepaalde media op hun woord gelooft, maar Project Veritas plakt van alles aan elkaar. Ik blijf het gevoel hebben dat de inhoud een enorme rol speelt bij de mate van scepsis aan jouw zijde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204802132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan en het onderzoek niet meer vinden en weet ook de precieze getallen niet meer, maar ik meen dat van het totaal aantal gebruikers op Twitter maar iets van tien procent actief tweet en retweet.

Dat is pas een vocal minority.
Dat klopt qua aantal, dacht ik, niet maar de strekking was dat rond de 60% van de users inactief is en/of niet te herleiden naar mensen zijn.

Maar deze onenigheid gaat over de users die wel herleid zijn door Twitter naar mensen of organisaties, Musk claimt nu dat de schatting (Twitter claimt niet dat het feitelijk correct is) van Twitter niet klopt en dat hij dat zelf wil gaan controleren en hij wil daarmee de prijs beinvloeden.

En daar gaat het mis want hij heeft een contract getekend voor die prijs en in dat contract zijn recht om due diligence (een audit dus) uit te voeren opgegeven. Twitter zegt nu "Tough, je hebt een prijs afgesproken en daar houden wij je aan"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2022 17:31:05 ]
pi_204807072
O boy....

twitter
pi_204807089
twitter
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:02:26 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204807286
't is dus ook nog eens een ordinaire viespeuk.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204807393
Geen ordinaire viespeuk. Een briljante viespeuk.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:23:18 #69
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_204807433
Grab m by the pussy maatjes
Wie dit leest is gek
pi_204807494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:34 schreef Ulx het volgende:
O boy....

[ twitter ]
Die miljardairs leven op een andere planeet, waar zulke dingen normaal zijn. :7
  Vis een optie? vrijdag 20 mei 2022 @ 09:40:49 #71
70532 loveli
N
pi_204807594
twitter

Ik wacht nog even tot de einduitslag.
crap in = crap out
pi_204807675
twitter

Ik zie de genialiteit van de man steeds minder. Dit alles om de libs te ownen?
pi_204807851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tesla wordt uit de markt geblazen door traditionele automakers.
Voorlopig is daar niets van zichtbaar, verkoopcijfers van Tesla stijgen ieder jaar nog 50 tot 85% en is beperkt tot wat de productie kan opschalen. Iedere geproduceerde auto is verkocht.

Daarnaast is de marge op een auto 3x hoger dan die van reguliere autofabrikanten.
  Vis een optie? vrijdag 20 mei 2022 @ 10:30:13 #74
70532 loveli
N
pi_204807993
twitter
crap in = crap out
pi_204808134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:40 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]

Ik wacht nog even tot de einduitslag.
Beetje nep dit. Artikel was al geschreven en schrijver had contact opgenomen met Elon/zijn team voor commentaar voordat het gepubliceerd werd. Ipv commentaar te geven zat Elon tijd te verspillen zodat hij deze tweets kon schrijven. Alsof deze mededeling dat hij R zou stemmen de reden is dat het artikel bestaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')