abonnement Unibet Coolblue
pi_204779243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, je leest wat je wil lezen omdat je het als argument wil gebruiken. Wat jij beweert dat er staat is gewoon niet wat er daadwerkelijk staat.
Wat staat hier?

The UK government is planning to replace natural gas with hydrogen gas – because it’s much more environmentally friendly.

Stage 1
New boilers will be built to a new ‘hydrogen-ready’ standard, which means they’ll work with natural gas but can also be easily modified to run on 100% hydrogen. According to some industry estimates, these boilers should be available from 2023-2025.

Stage 2
A 20% hydrogen blend will be introduced into the gas supply. Most boilers will be able to use this as normal – including all new British Gas boilers. The rollout of 20% hydrogen isn’t expected to begin until 2028 at the very earliest.

Stage 3
When the gas supply switches to 100% hydrogen, every new boiler sold in the UK will simply be a hydrogen boiler. This is the ultimate goal, but it probably won’t happen until the mid-2040s.
pi_204779262
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wat staat hier?

The UK government is planning to replace natural gas with hydrogen gas – because it’s much more environmentally friendly.

Stage 1
New boilers will be built to a new ‘hydrogen-ready’ standard, which means they’ll work with natural gas but can also be easily modified to run on 100% hydrogen. According to some industry estimates, these boilers should be available from 2023-2025.

Stage 2
A 20% hydrogen blend will be introduced into the gas supply. Most boilers will be able to use this as normal – including all new British Gas boilers. The rollout of 20% hydrogen isn’t expected to begin until 2028 at the very earliest.

Stage 3
When the gas supply switches to 100% hydrogen, every new boiler sold in the UK will simply be a hydrogen boiler. This is the ultimate goal, but it probably won’t happen until the mid-2040s.
Er staat bij stage 1 dat er ketels komen die op 100% waterstof kunnen draaien.

Maar er staat bij stage 2 ook dat de eerste 20% waterstof-aardgas blend niet eerder dan 2028 wordt uitgerold.

Waterstof onstaat niet vanzelf, dat moet je produceren. Waterstof uit aardgas produceren is vrij nutteloos, dus wil men dat uit stroom gaan doen. Er is nu amper genoeg waterstof voor de industrie dus ik moet nog zien dat ze genoeg waterstof kunnen produceren voor woningen.

Zou je in Nederland 20% groene waterstof willen bijmengen, dan moet je al 24TWh aan windmolens bijplaatsen.

Dat betekent dat je 2,5x meer windmolens moet hebben dan dat er nu in Nederland op land en zee staan om 20% van de groene waterstof voor huishoudens te produceren.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:36:37 #253
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779269
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wat staat hier?

The UK government is planning to replace natural gas with hydrogen gas – because it’s much more environmentally friendly.

Stage 1
New boilers will be built to a new ‘hydrogen-ready’ standard, which means they’ll work with natural gas but can also be easily modified to run on 100% hydrogen. According to some industry estimates, these boilers should be available from 2023-2025.

Stage 2
A 20% hydrogen blend will be introduced into the gas supply. Most boilers will be able to use this as normal – including all new British Gas boilers. The rollout of 20% hydrogen isn’t expected to begin until 2028 at the very earliest.

Stage 3
When the gas supply switches to 100% hydrogen, every new boiler sold in the UK will simply be a hydrogen boiler. This is the ultimate goal, but it probably won’t happen until the mid-2040s.
Maar dat is niet voor nieuwe huizen, dat is voor BESTAANDE huizen. Alle NIEUWE huizen krijgen een alternatieve manier van verwarmen, die hebben hoe dan ook geen gas meer. Dus wat jij zegt is een doorontwikkeling van de standaard gasketel, maar dat geldt dus alleen maar voor de al bestaande huizen, NIET de nieuwe huizen.

Het is dus niét zo dat huizen in de UK vanaf 2025 JUIST OP GAS gaan stoken, wat wél is wat jij beweerde, want dat gebruikte je als argument. Dat is dus niet zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er staat bij stage 1 dat er ketels komen die op 100% waterstof kunnen draaien.

Maar er staat bij stage 2 ook dat de eerste waterstof-aardgas blend niet eerder dan 2028 wordt uitgerold.

Ze gaan eerst - wat best netjes is - huidige ketels aanpassen/tweaken naar een model waarbij hij deels op waterstof zal draaien. Dat is vanaf 2023.
pi_204779281
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is niet voor nieuwe huizen, dat is voor BESTAANDE huizen. Alle NIEUWE huizen krijgen een alternatieve manier van verwarmen, die hebben hoe dan ook geen gas meer. Dus wat jij zegt is een doorontwikkeling van de standaard gasketel, maar dat geldt dus alleen maar voor de al bestaande huizen, NIET de nieuwe huizen.

Het is dus niét zo dat huizen in de UK vanaf 2025 JUIST OP GAS gaan stoken, wat wél is wat jij beweerde, want dat gebruikte je als argument. Dat is dus niet zo.
Nieuwe huizen niet nee, maar dat is nogal logisch. Nieuwbouw is vaak voorzien van de nieuwste technieken en snufjes. Oude huizen blijven dus WEL op gas stoken i.c.m. waterstof. Wel minder gas.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:38:13 #256
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779282
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ze gaan eerst - wat best netjes is - huidige ketels aanpassen/tweaken naar een model waarbij hij deels op waterstof zal draaien. Dat is vanaf 2023.
Ja maar dan hebben ze nog geen waterstof in huis....
eigenlijk doen wij dat tweaken ook he... We gaan nu heel voorzichtig proberen hybride warmtepompen te plaatsen zodat mensen vast kunnen wennen aan de gedachte dat de gasketel eruit met.

--wat best wel netjes is--
Tot nooit .......
pi_204779293
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ze gaan eerst - wat best netjes is - huidige ketels aanpassen/tweaken naar een model waarbij hij deels op waterstof zal draaien. Dat is vanaf 2023.
Nee, er staat dat de ketels om 100% waterstof te draaien vanaf 2023 beschikbaar zijn.

De 20% waterstof / aardgas blend is er pas op z'n vroegst in 2028.

quote:
The rollout of 20% hydrogen isn't expected to begin until 2028 at the very earliest.
Op z'n vroegst vanaf 2028 gaan ze 20% waterstof bijmengen.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:40:28 #258
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779296
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nieuwe huizen niet nee, maar dat is nogal logisch. Nieuwbouw is vaak voorzien van de nieuwste technieken en snufjes. Oude huizen blijven dus WEL op gas stoken i.c.m. waterstof. Wel minder gas.
Nee nee, niet gaan draaien nu. Het argument dat men in NL van het gas afging vanwege het milieu wilde jij weerleggen door te stellen dat ze in de UK vanaf 2025 juist gas gingen verplichten dus 'het klimaat' blabla.

quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het is dus NIET de nieuwe standaard. Sterker nog UK gaat de gas cv VERPLICHTEN. Dus je argument dat gas einde is ontkracht ik even.
Dat is dus gewoon niét waar. Daar kun je omheen willen draaien, hoe je wil, maar die bewering is gewoon niét waar. Je ontkracht dus helemaal niks.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779304
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee nee, niet gaan draaien nu. Het argument dat men in NL van het gas afging vanwege het milieu wilde jij weerleggen door te stellen dat ze in de UK vanaf 2025 juist gas gingen verplichten dus 'het klimaat' blabla.
[..]
Dat is dus gewoon niét waar. Daar kun je omheen willen draaien, hoe je wil, maar die bewering is gewoon niét waar. Je ontkracht dus helemaal niks.
Volgens mij klopt het nog steeds. Gas wordt verplicht i.c.m. waterstof voor ''bestaande'' huizen, misschien had ik dat erbij moeten zetten, dat klopt. Het feit blijft wel dat ze het daar totaal anders aanpakken als hier. Toch gek, we hebben toch 1 klimaat?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:43:54 #260
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779312
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:42 schreef Poepz0r het volgende:
Het feit blijft wel dat ze het daar totaal anders aanpakken als hier.
Feit is vooral dat we weer twintig posts verder zijn voordat we doorhebben waar jouw doelpalen staan.

Het is inderdaad een andere aanpak, richting waterstof. Wordt je daar wel vrolijk van dan?
Tot nooit .......
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:44:27 #261
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779315
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Volgens mij klopt het nog steeds. Gas wordt verplicht i.c.m. waterstof voor ''bestaande'' huizen, misschien had ik dat erbij moeten zetten, dat klopt. Het feit blijft wel dat ze het daar totaal anders aanpakken als hier. Toch gek, we hebben toch 1 klimaat?
Nee, het klopt niet. Gas wordt helemaal niet VERPLICHT. Ook daar kunnen ze bestaande huizen optimaliseren voor een warmtepomp. Dat hoeft echter niet, want huizen die nu al op gas stoken (dus bestaande huizen) kunnen gewoon gas-gestookt blijven, maar als ze WILLEN kúnnen ze van het gas af, net als hier.

Wat is daar 'verplicht' aan? Nee, je zit gewoon te draaien, want je bewering klopt gewoon niet, en daarmee je argument ook niet. Geef dat dan gewoon toe, de wereld vergaat er niet van.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779317
Dus @Poepz0r

Je loopt 2 topics te verkondigen dat je er tegen bent dat de overheid hybride warmtepompen gaat verplichten in situaties waar die mogelijk zijn...

...maar je hebt er geen bezwaar tegen dat je in de UK je in de toekomst een speciale 100% waterstof ketel moet hebben om je woning nog te kunnen verwarmen...

(al geloof ik niet dat ze in de UK ooit op 100% waterstofketels overgaan, zodra ze uitrekenen hoeveel energie dat kost)
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:47:13 #263
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
...maar je hebt er geen bezwaar tegen dat je in de UK je in de toekomst een speciale 100% waterstof ketel moet hebben om je woning nog te kunnen verwarmen...

En dan waarschijk ook een nieuwe kookplaat (met aanpassing in de groepenkast en mogelijk een noodzakelijke verzwaring), want die aargas-aansluiting gaat er natuurlijk uit.
Tot nooit .......
pi_204779338
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:38 schreef RedFever007 het volgende:
maar goed, ieder huis een wp
en bedrijven?
tuinbouw?

Daar worden miljarden kuubs aan gas verbruikt. Daar hoor je niemand over in Den Haag :{w
De tuinbouw is al hard bezig met aardwarmte. Die willen echt wel van dat gas af liever vandaag dan morgen. Plus de tuinbouw het zijn co2 doelstelkingen altijd gehaald dar zal met dit niet anders zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204779341
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En dan waarschijk ook een nieuwe kookplaat (met aanpassing in de groepenkast en mogelijk een noodzakelijke verzwaring), want die aargas-aansluiting gaat er natuurlijk uit.
Of een kookplaat op waterstof met onzichtbare vlam.

Maar ook dan zal je een nieuwe moeten hebben.
pi_204779345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dus @:Poepz0r

Je loopt 2 topics te verkondigen dat je er tegen bent dat de overheid hybride warmtepompen gaat verplichten in situaties waar die mogelijk zijn...

...maar je hebt er geen bezwaar tegen dat je in de UK je in de toekomst een speciale 100% waterstof ketel moet hebben om je woning nog te kunnen verwarmen...

(al geloof ik niet dat ze in de UK ooit op 100% waterstofketels overgaan, zodra ze uitrekenen hoeveel energie dat kost)
Dat zeg ik niet. Misschien moet je bij jezelf te raden gaan; Hey ze doen overal wat anders, dat is gek? Het klimaat was toch de reden waarom we dit doen? Waarom doen ze dan overal wat anders? Is het klimaat dan wel daadwerkelijk de agenda die hier speelt of gewoon geld? Dat is het hele punt wat ik maak. Tevens had je een dm van mij ontvangen ;)
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:50:03 #267
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Of een kookplaat op waterstof met onzichtbare vlam.
Ach mijn inductieplaat heeft ook een onzichtbare vlam...
Tot nooit .......
pi_204779357
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:50 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ach mijn inductieplaat heeft ook een onzichtbare vlam...
Hehe, ja, die van mij ook ;)
pi_204779358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hehe, ja, die van mij ook ;)
Die van mij ook *O*
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:53:15 #270
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779375
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Dat zeg ik niet. Misschien moet je bij jezelf te raden gaan; Hey ze doen overal wat anders, dat is gek? Het klimaat was toch de reden waarom we dit doen? Waarom doen ze dan overal wat anders?
Snap je echt niet dat voor elk land er andere oplossingen het beste zijn?

In nederland hebben en krijgen wel ook een mix:
warmtenet - warmtepomp lucht - warmtepomp grond - aardgas - (waterstof?)

Ik kan prima redenen verzinnen waarom warmtepomp lucht in UK niet handig is.
Vaak toch wat kouder dan hier en dat gaat ten koste van het rendement,
Tot nooit .......
pi_204779378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als mensen een CV-ketel installeren zonder naar een hybride optie te (willen) kijken, hebben ze vooral zichzelf.

En gas nog duurder? Het zweeft al tussen de ¤1,50 en ¤2,00 per kuub de laatste maanden.
Lijkt me (meer dan) duur genoeg...
Klopt, maar veel van die klimaat sceptici zullen dat waarschijnlijk wel proberen te doen. Daarom moet vervuiling dmv aardgas vanaf dat moment gewoon veel duurder worden. De vervuiler betaalt immers.
Met die extra inkomsten kunnen dan weer duurzame oplossing gerealiseerd worden om gas te compenseren.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:53:58 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204779384
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Misschien moet je bij jezelf te raden gaan; Hey ze doen overal wat anders, dat is gek? Het klimaat was toch de reden waarom we dit doen? Waarom doen ze dan overal wat anders? Is het klimaat dan wel daadwerkelijk de agenda die hier speelt of gewoon geld? Dat is het hele punt wat ik maak. Tevens had je een dm van mij ontvangen ;)
Denk jij dat gas qua kosten gelijk gaat bliven dan? Dat gaat ook om geld, of niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204779385
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Misschien moet je bij jezelf te raden gaan; Hey ze doen overal wat anders, dat is gek? Het klimaat was toch de reden waarom we dit doen? Waarom doen ze dan overal wat anders? Is het klimaat dan wel daadwerkelijk de agenda die hier speelt of gewoon geld? Dat is het hele punt wat ik maak. Tevens had je een dm van mij ontvangen ;)
Als ze in de UK denken dat ze 100% groene waterstof kunnen produceren dan is dat toch prima?

Ik heb uitgelegd dat we in Nederland 120TWh per jaar aan stroom nodig hebben om huishoudens over te zetten op waterstof en aangezien we momenteel zo'n 9TWh uit windmolens halen en ook waterstof nodig hebben voor industrie (en sommigen zeggen ook nog voor transport) denk ik niet dat het slim is om daar je kostbare hernieuwbare energie aan te verspillen.

Een warmtepomp kan met 5 tot 6x minder energie toe en dat is niet bepaald "te verwaarlozen".

Ik probeer een discussie heel praktisch te houden: ik reken uit hoeveel energie iets kost en dan zie je snel genoeg of iets haalbaar is of niet.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:54:25 #274
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779390
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die van mij ook *O*
Als je niet zonder je vlammetje kan...

het hoeft niet he
https://www.keukenloods.nl/merk/samsung-virtual-flame.html
Tot nooit .......
pi_204779394
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Snap je echt niet dat voor elk land er andere oplossingen het beste zijn?

In nederland hebben en krijgen wel ook een mix:
warmtenet - warmtepomp lucht - warmtepomp grond - aardgas - (waterstof?)

Ik kan prima redenen verzinnen waarom warmtepomp lucht in UK niet handig is.
Vaak toch wat kouder dan hier en dat gaat ten koste van het rendement,
Nee want klimaat is universeel / wereldwijd. Je onderschrijft mijn vermoeden, namelijk verdienmodel en het heeft geen donder met klimaat te maken. Een klein groepje gaat heel rijk worden hiervan.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:56:14 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779410
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee want klimaat is universeel / wereldwijd. Je onderschrijft mijn vermoeden, namelijk verdienmodel en het heeft geen donder met klimaat te maken. Een klein groepje gaat heel rijk worden hiervan.
In dat geval kan ik je troosten... er zijn heel veel landen waar ze een cv-ketel op gas maar heel raar vinden.
Tot nooit .......
pi_204779414
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee want klimaat is universeel / wereldwijd. Je onderschrijft mijn vermoeden, namelijk verdienmodel en het heeft geen donder met klimaat te maken. Een klein groepje gaat heel rijk worden hiervan.
Noorwegen, Oostenrijk, Zwitserland maar zelfs ook Italië doen veel met waterkracht, simpelweg omdat het andere landen zijn met andere inrichting. Dus ja, klimaat is universeel maar de (deel-)oplossing niet altijd.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:57:16 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204779419
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nee want klimaat is universeel / wereldwijd. Je onderschrijft mijn vermoeden, namelijk verdienmodel en het heeft geen donder met klimaat te maken. Een klein groepje gaat heel rijk worden hiervan.
En dat is anders dan nu? Ik zie de logica niet helemaal die jij hier volgt. Wie wordt daar rijk van dan en waarom is dat een probleem?
Ik zie nu vooral dat bedrijven in fossiele brandstoffen en landen als Saudi Arabie heel rijk worden, vind je dat beter? Of Rusland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204779424
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
In dat geval kan ik je troosten... er zijn heel veel landen waar ze een cv-ketel op gas maar heel raar vinden.
Er zijn ook veel landen die wat wij doen heel gek vinden. Zegt mij niet zoveel. China bouwt rustig aan wat vliegvelden en kolencentrales bij, geen probleem.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:59:34 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204779436
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Er zijn ook veel landen die wat wij doen heel gek vinden. Zegt mij niet zoveel. China bouwt rustig aan wat vliegvelden en kolencentrales bij, geen probleem.
China heeft meer energie uit renewables dan wij. 43% van hun energie tegen net over de 10% hier. Dus waar praat jij over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204779469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
China heeft meer energie uit renewables dan wij. 43% van hun energie tegen net over de 10% hier. Dus waar praat jij over?
Plus, China heeft praktisch alle stinkbrommers in steden vervangen door elektrisch en heeft de grootste EV-bouwers ter wereld, dus ook het autopark vernieuwt snel.

Kritiek is deels terecht maar China maakt toch ook grote stappen.

Daarnaast is China het land dat het meeste bos aanplant van ieder land ter wereld.
Niet perse vanwege CO2 maar juist vanwege landerosie, maar het effect is er niet minder om.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:13:41 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204779540
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ze besparen ook 100 euro per maand op hun energie rekening. Dat lijkt me een prima basis om de lening af te lossen.
Laten we het eens omdraaien. Hoeveel kan je lenen voor 100 euro per maand.
Lekker makkelijk praten. Dat is van de regen in de drup als je al krap bij kas bent. Energiekosten blijven toch wel bestaan, dus is het een post vaste lasten extra.

Als de overheid er zoveel aan gelegen is om iedereen asap van het gas af te krijgen en het zo hosanna is, waarom wordt er dan niet voor gezorgd dat het direct een voordeel is voor iedereen? Dan staan mensen in de rij.

Maar ipv daarvan wordt het volledig afgewimpeld op de consument.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204779552
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker makkelijk praten. Dat is van de regen in de drup als je al krap bij kas bent. Energiekosten blijven toch wel bestaan, dus is het een post vaste lasten extra.
Als je energierekening met ¤100 daalt en je krijgt er een (relatief) kortlopende lening met dezelfde maandlasten voor terug waarvan de rente aftrekbaar is, dan is dat een prima deal.

Helemaal omdat na het aflopen van de lening, de isolatie, warmtepomp of zonnepanelen er nog zijn.

quote:
Als de overheid er zoveel aan gelegen is om iedereen asap van het gas af te krijgen en het zo hosanna is, waarom wordt er dan niet voor gezorgd dat het direct een voordeel is voor iedereen? Dan staan mensen in de rij.

Maar ipv daarvan wordt het volledig afgewimpeld op de consument.
Waarom zou je de energie en warmte in een woning op iemand anders afwentelen?

Wat stel je voor? Dat de overheid iedereen ¤15.000 aan iedere burger geeft voor een warmtepomp en vervolgens weer extra belasting heft om dat op te halen bij de burger?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:19:41 #284
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204779580
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom zou je de energie en warmte in een woning op iemand anders afwentelen?

Wat stel je voor? Dat de overheid iedereen ¤15.000 geeft voor een warmtepomp?
De overheid wil toch dat wij van het gas af gaan.
Kom maar af dan met je pecunia. Volledige kostenvergoeding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:19:56 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:
Als de overheid er zoveel aan gelegen is om iedereen asap van het gas af te krijgen en het zo hosanna is, waarom wordt er dan niet voor gezorgd dat het direct een voordeel is voor iedereen? Dan staan mensen in de rij.
Het gekke is dat ,naar mijn mening, er direct een voordeel voor iedereen is.
Ik ben ook echt verbaasd dat niet iedereen in de rij staat voor zo'n ding.
Tot nooit .......
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:20:46 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204779594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je energierekening met ¤100 daalt en je krijgt er een (relatief) kortlopende lening met dezelfde maandlasten voor terug waarvan de rente aftrekbaar is, dan is dat een prima deal.

Helemaal omdat na het aflopen van de lening, de isolatie, warmtepomp of zonnepanelen er nog zijn.
[..]
Ding gaat stuk in de toekomst. Kan je weer 10.000 betalen ipv 1750 voor je cv nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204779596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De overheid wil toch dat wij van het gas af gaan.
Kom maar af dan met je pecunia. Volledige kostenvergoeding.
Dat is toch vreemd? Dus als je een jaren '30 woning koopt omdat het zo schattig is en je geen rekening met je energierekening houdt dan krijg je ¤35.000 vergoed en als je slim bezig bent door een moderne, geïsoleerde woning te kopen waar een warmtepomp "plug & play" is dan krijg je maar ¤15.000 vergoed?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:21:13 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204779600
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Het gekke is dat ,naar mijn mening, er direct een voordeel voor iedereen is.
Ik ben ook echt verbaasd dat niet iedereen in de rij staat voor zo'n ding.
Niet?
Ze zijn nu al niet te krijgen. Over 2 jaar ben je de eerste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:22:05 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204779605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is toch vreemd? Dus als je een jaren '30 woning koopt omdat het zo schattig is en je geen rekening met je energierekening houdt dan krijg je ¤35.000 vergoed en als je slim bezig bent door een moderne, geïsoleerde woning te kopen waar een warmtepomp "plug & play" is dan krijg je maar ¤15.000 vergoed?
Nee helemaal niet.
Overheid pushed de samenleving. Dan mag er van de overheid uit wel wat meer urge komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:22:16 #290
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De overheid wil toch dat wij van het gas af gaan.
Kom maar af dan met je pecunia. Volledige kostenvergoeding.
Nee hoor, er is straks geen gas meer. Of het gas wordt 9 euro per m3.
Ze hebben geen plicht tot het leveren van gas he..

Je hoeft van de overheid echt geen alternatief te zoeken, alleen als je je huis warm wil hebben
Je hoeft niet van het gas af, maar het is straks niet meer te koop.
Tot nooit .......
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 15:22:21 #291
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779608
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet?
Ze zijn nu al niet te krijgen. Over 2 jaar ben je de eerste.
Dat is omdat men er voor in de rij staat vanwege de gasprijzen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779609
Moeten ze proberen :')
U MAD?
pi_204779621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee helemaal niet.
Overheid pushed de samenleving. Dan mag er van de overheid uit wel wat meer urge komen.
- je krijgt al subsidie
- je kan een lening krijgen met lage rente
- die rente mag je aftrekken
- zonnepanelen ook nog eens BTW terug
- je energierekening gaat omlaag
- je woning wordt behaaglijker door de isolatie

Lijkt me genoeg "urge".

En anders zal je met een hoge energierekening blijven zitten.
pi_204779657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- je krijgt al subsidie
- je kan een lening krijgen met lage rente
- die rente mag je aftrekken
- zonnepanelen ook nog eens BTW terug
- je energierekening gaat omlaag
- je woning wordt behaaglijker door de isolatie

Lijkt me genoeg "urge".

En anders zal je met een hoge energierekening blijven zitten.
Alleen zonnepanelen bijleggen is lastig ivm btw terugvragen. Ik wacht even, totdat ze over een tijdje btw vrij zijn.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:27:09 #295
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- je krijgt al subsidie
- je kan een lening krijgen met lage rente
- die rente mag je aftrekken
- zonnepanelen ook nog eens BTW terug
- je energierekening gaat omlaag
- je woning wordt behaaglijker door de isolatie

Lijkt me genoeg "urge".

En anders zal je met een hoge energierekening blijven zitten.
Ik denk er echt een kloof is tussen mensen met en zonder een warmtepomp.
De mensen met een warmtepomp snappen allemaal helemaal niks van de bezwaren.

en andersom mensen zonder verzinnen in ogen van WP-ers de gekste dingen om er geen te hoeven.

Ik denk atijd weer aan dat filmje van toen we in nederland aardgas kregen. Al de enhousiaste mensen die niet konden wachten voordat ze hun aardgas fornuisje mochten aansluiten. Wat zou het in mijn WP-ogen mooi zijn als we dat nu konden herhalen.

Ik vertelde mensen vorige maand dat ik 50 euro van de Eneco terugkreeg.
Hoeveel heb je maandelijks ingelegd vroeg mijn buurman.... 0 euro!

Hij zei dat ie op 350 per maand zat. Mijn besparing is dus 4200 euro per jaar. (dat is een hele vakantie, incl verlofdagen!)
Tot nooit .......
pi_204779733
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik denk er echt een kloof is tussen mensen met en zonder een warmtepomp.
De mensen met een warmtepomp snappen allemaal helemaal niks van de bezwaren.

en andersom mensen zonder verzinnen in ogen van WP-ers de gekste dingen om er geen te hoeven.

Ik denk atijd weer aan dat filmje van toen we in nederland aardgas kregen. Al de enhousiaste mensen die niet konden wachten voordat ze hun aardgas fornuisje mochten aansluiten. Wat zou het in mijn WP-ogen mooi zijn als we dat nu konden herhalen.

Ik vertelde mensen vorige maand dat ik 50 euro van de Eneco terugkreeg.
Hoeveel heb je maandelijks ingelegd vroeg mijn buurman.... 0 euro!

Hij zei dat ie op 350 per maand zat. Mijn besparing is dus 4200 euro per jaar. (dat is een hele vakantie, incl verlofdagen!)
Momenteel betaal ik ¤5 voorschot en krijg ik jaarlijks zo'n ¤650 terug.

De vorige bewoners zaten op zo'n 1450m3 aardgas in deze woning en dat komt met de Koevlaas formule goed overeen (7kW warmtepomp nodig).
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 15:35:22 #297
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779740
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik denk er echt een kloof is tussen mensen met en zonder een warmtepomp.
De mensen met een warmtepomp snappen allemaal helemaal niks van de bezwaren.

en andersom mensen zonder verzinnen in ogen van WP-ers de gekste dingen om er geen te hoeven.

Ik denk atijd weer aan dat filmje van toen we in nederland aardgas kregen. Al de enhousiaste mensen die niet konden wachten voordat ze hun aardgas fornuisje mochten aansluiten. Wat zou het in mijn WP-ogen mooi zijn als we dat nu konden herhalen.

Ik vertelde mensen vorige maand dat ik 50 euro van de Eneco terugkreeg.
Hoeveel heb je maandelijks ingelegd vroeg mijn buurman.... 0 euro!

Hij zei dat ie op 350 per maand zat. Mijn besparing is dus 4200 euro per jaar. (dat is een hele vakantie, incl verlofdagen!)
Ja, dat heb ik ook. Ik betaal 25 euro per maand, dat zijn dus x12 300 euro per jaar, maar ik krijg aan het eind van dit factuurjaar (dat is over 1,5 maand) 750 euro terug (op dit moment, maar ik heb dus nog 1,5 maand aan zon te gaan). Daarna ga ik naar 0 euro per maand, want mijn zonnepanelen zijn behoorlijk over gedimensioneerd afgezet tegen mijn verbruik, dus ik krijg dat geld toch allemaal terug.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:27 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Alleen zonnepanelen bijleggen is lastig ivm btw terugvragen. Ik wacht even, totdat ze over een tijdje btw vrij zijn.
Ja, dat wordt volgend jaar makkelijker.
Als je ze laat leggen zou ik wel nu al een afspraak bij een installateur regelen voor volgend jaar ;)
pi_204779775
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik denk er echt een kloof is tussen mensen met en zonder een warmtepomp.
De mensen met een warmtepomp snappen allemaal helemaal niks van de bezwaren.

en andersom mensen zonder verzinnen in ogen van WP-ers de gekste dingen om er geen te hoeven.

Ik denk atijd weer aan dat filmje van toen we in nederland aardgas kregen. Al de enhousiaste mensen die niet konden wachten voordat ze hun aardgas fornuisje mochten aansluiten. Wat zou het in mijn WP-ogen mooi zijn als we dat nu konden herhalen.

Ik vertelde mensen vorige maand dat ik 50 euro van de Eneco terugkreeg.
Hoeveel heb je maandelijks ingelegd vroeg mijn buurman.... 0 euro!

Hij zei dat ie op 350 per maand zat. Mijn besparing is dus 4200 euro per jaar. (dat is een hele vakantie, incl verlofdagen!)
Geldt wel voor meer dingen. Ik heb zonnepanelen icm een elektrische auto. Ook dat lijkt velen nadelig te zijn, maar je rijdt gewoon gratis op die manier.

Ik heb nog geen warmtepomp, maar die gaat er zeker komen binnenkort. Ook mensen (nog) zonder warmtepomp kunnen heel positief daarover denken hoor. Het is en duurzaam en een mooie manier om je maandlasten te verlagen.
Dus naast een flinke aflossing op de hypotheek dit jaar wil ik ook gaan kijken wat voor een soort warmtepomp ik het beste kan aanschaffen.
pi_204779795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:38 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Geldt wel voor meer dingen. Ik heb zonnepanelen icm een elektrische auto. Ook dat lijkt velen nadelig te zijn, maar je rijdt gewoon gratis op die manier.

Ik heb nog geen warmtepomp, maar die gaat er zeker komen binnenkort. Ook mensen (nog) zonder warmtepomp kunnen heel positief daarover denken hoor. Het is en duurzaam en een mooie manier om je maandlasten te verlagen.
Dus naast een flinke aflossing op de hypotheek dit jaar wil ik ook gaan kijken wat voor een soort warmtepomp ik het beste kan aanschaffen.
Eventueel kan je altijd buurten in het warmtepomptopic als je vragen hebt of je WP wil showen natuurlijk ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')