abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:16:16 #226
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204779130
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 13:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het is dus NIET de nieuwe standaard. Sterker nog UK gaat de gas cv VERPLICHTEN. Dus je argument dat gas einde is ontkracht ik even.
Onzin. Het VK gaat verwarming op gas in nieuwbouw juist verbieden vanaf 2025.

https://www.britishgas.co(...)oilers-ban-2025.html

Al eerder wordt verwarming op kolen verboden, ook in bestaande woningen.
pi_204779141
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Prima joh, dan introduceren we een milieu-tax en als je daar boven blijft zitten betaal je meer belasting. Er zijn zat manieren om onwelwillend plebs in beweging te krijgen zodat ze milieubewuster gaan leven.
Die gaat er ook komen trouwens :) Althans dat is wel de bedoeling. Of we daar blij van moeten worden is een ander verhaal.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:17:04 #228
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779143
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Les 1 die je van je ouders krijgt; Nooit lenen als je iets niet kunt betalen.
Misschien moet die les eens vervangen worden.
Wat mij betreft valt een energie-bespaar lening buiten deze regel.
Tot nooit .......
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:17:45 #229
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204779145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:16 schreef freako het volgende:

[..]

Uit dat artikel:

quote:
So what does the gas boiler ban actually mean?
The new legislation on boilers that has attracted some big news headlines is that there will be no new gas boilers after 2025 - in newly built homes. So, all new homes built after 2025 will have an alternative heating system, such as heat pumps for example.

The gas boiler ban doesn’t apply to properties that were built before 2025 – i.e. the homes we already live in.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204779149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met jouw dedain?
Krijg je het een keer terug noem je het gelijk 'ik wordt aangevalleeeeeeen'
Ik zeg niet dat ik aangevallen word.
Ik zeg dat je beter kan aanvallen met argumenten, dan heb je een discussie.

Beginnen met "het is je religie" voegt weinig toe, probeer ipv daarvan m'n argumenten te weerleggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-05-2022 14:23:16 ]
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:18:29 #231
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779152
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:12 schreef Red_85 het volgende:
Je moet die lening toch terug betalen. Veel mensen hebben niet eens de ruimte om nog extra geld te lenen ergens. Ook niet voor 0%.
En zeker niet met de huidige inflatie en stijgende kosten.
Heb je enig idee wat er met een lening gebeurt als er een hoge inflatie is?
Hoge inflatie is juist DE rede om nu geld te lenen voor een warmtepomp.
Tot nooit .......
pi_204779153
quote:

[..]

Paging @Poepz0r, paging @Poepz0r
pi_204779156
quote:

[..]

Lees maar eens goed dan. Combinatie cv gas/waterstof komt vanaf 2025.
pi_204779158
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die gaat er ook komen trouwens :) Althans dat is wel de bedoeling. Of we daar blij van moeten worden is een ander verhaal.
Yep, en de snack-tax komt er ook aan.
pi_204779159
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Les 1 die je van je ouders krijgt; Nooit lenen als je iets niet kunt betalen.
Ik kon m'n huis niet betalen en heb er voor geleend.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:19:49 #236
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204779163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Nou nee, die luxepositie (die niet aan is komen vliegen overigens) IS de realiteit voor die mensen, denk ik zomaar.
Dat is verder prima, geen problemen mee. Maar soms heb ik het idee dat het dan aan een stukje empathie ontbreekt richting de wat minder bedeelden in de maatschappij.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204779164
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Yep, en de snack-tax komt er ook aan.
Het gedrocht EU *O*
pi_204779167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kijk, daar moet je dus onderscheid in maken:

- een hybride warmtepomp vereist geen verbouwing

- isolatie kost geld maar levert ook geld op, ook als je op gas stookt, dus dat is niet alleen nuttig als je een warmtepomp hebt

- je kan natuurlijk beginnen met glas vervangen, 5 jaar later de vloer aanpakken, 5 jaar later het dak aanpakken, etc (ik noem maar een volgorde, iedere woning is anders).

Wat je nu ziet is dat sommige (!) huiseigenaren 40 jaar niets aan hun woning hebben gedaan (want isoleren was in de 80's ook al hot) en nu gaan klagen dat alles in 1x moet.
Als je isolatie nu nog op het niveau is van de 60's dan gooi je al decennia geld en energie weg.

En dan heb ik het echt niet over mensen die huren, ik begrijp best dat ze geen keuze hebben.
Veel succes met het plaatsen van je hybride warmtepomp op een klein zoldertje waar net de cv ketel inpast.

En vertel eens, mijn ouders wonen in een enkelsteens huis van begin vorige eeuw. Zonder kruipruimte. Er zit overal al dubbel glas in, wat blijf er over om te isoleren?
pi_204779170
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:19 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is verder prima, geen problemen mee. Maar soms heb ik het idee dat het dan aan een stukje empathie ontbreekt richting de wat minder bedeelden in de maatschappij.
Eens dat ontbreekt ook vaak. Ik kom vanuit een arme positie en ben juist dankbaar nu in deze positie te zitten. Helaas zijn er velen die zich verheven voelen ofzo boven de rest, omdat ze net wat meer poen hebben dan een ander.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 14:20:44 #240
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204779171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik kon m'n huis niet betalen en heb er voor geleend.
En de hoge inflatie heeft er juist voor gezorgd dat die lening steeds beter was op te hoesten :-)
Tot nooit .......
pi_204779173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je moet die lening toch terug betalen. Veel mensen hebben niet eens de ruimte om nog extra geld te lenen ergens. Ook niet voor 0%.
En zeker niet met de huidige inflatie en stijgende kosten.
Uiteraard, ik ben ook geen voorstander voor lenen. Wel voor sparen.

Maar met een energiebespaarlening kan je in veel gevallen meer besparen door de investering in je woning dan dat je aan aflossing hebt.

Daarnaast is de rente aftrekbaar én blijft het effect van de investering ook na het terugbetalen van de lening.

Ik noem het als aanwezige optie, of het iets voor jou is moet je altijd zelf in overweging nemen:

https://www.warmtefonds.nl/
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:21:36 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_204779178
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Lees maar eens goed dan. Combinatie cv gas/waterstof komt vanaf 2025.
Ik lees anders dit uit dat artikel:

What will replace gas boilers in 2025?
The ban means that gas boilers won’t be installed in new homes, which will be designed to be heated differently from day one.

Waar staat dan dat die combinatie komt vanaf 2025?
pi_204779196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteraard, ik ben ook geen voorstander voor lenen. Wel voor sparen.

Maar met een energiebespaarlening kan je in veel gevallen meer besparen door de investering in je woning dan dat je aan aflossing hebt.

Daarnaast is de rente aftrekbaar én blijft het effect van de investering ook na het terugbetalen van de lening.

Ik noem het als aanwezige optie, of het iets voor jou is moet je altijd zelf in overweging nemen:

https://www.warmtefonds.nl/
Kan dus niet zomaar als je Jan Modaal bent. Ik pakte even als voorbeeld:

2000 euro NETTO per maand aan salaris. Eigen auto (niet lease), geen schulden, geen alimentatie, niks en een BRUTO hypotheek van 800 euro. Dan kun je al niks krijgen, terwijl 800 euro lasten vrij gangbaar is nu. Allemaal heel leuk die leningkjes, maar dan mogen de spelregels wel soepeler.
pi_204779201
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik lees anders dit uit dat artikel:

What will replace gas boilers in 2025?
The ban means that gas boilers won’t be installed in new homes, which will be designed to be heated differently from day one.

Waar staat dan dat die combinatie komt vanaf 2025?
2. Hydrogen boilers
The next best thing to a boiler powered by natural gas is a hydrogen boiler, which is very similar, and the UK government is planning to bring these in gradually. The first phase will be introducing a 20% hydrogen blend into the UK mains supply, which won’t be until 2028 at the earliest – and any boiler you buy now should be ready for that. In fact, all boilers sold by British Gas today are hydrogen-blend ready, so you don’t need to worry about replacing it once the switch comes.

There are some differences due to the way hydrogen burns, but hydrogen boilers are similar to what we all know and love. Except better for the environment! The good news is that they cost roughly the same as the equivalent gas boilers. So they have great potential, but actually the switch to hydrogen is actually still quite a long way off so it’s not an option today. Klik maar op die link in die tekst.
pi_204779215
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Kan dus niet zomaar als je Jan Modaal bent. Ik pakte even als voorbeeld:

2000 euro NETTO per maand aan salaris. Eigen auto (niet lease), geen schulden, geen alimentatie, niks en een BRUTO hypotheek van 800 euro. Dan kun je al niks krijgen, terwijl 800 euro lasten vrij gangbaar is nu. Allemaal heel leuk die leningkjes, maar dan mogen de spelregels wel soepeler.
Die hypo is bij de dsb?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:27:54 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_204779223
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
2. Hydrogen boilers
The next best thing to a boiler powered by natural gas is a hydrogen boiler, which is very similar, and the UK government is planning to bring these in gradually. The first phase will be introducing a 20% hydrogen blend into the UK mains supply, which won’t be until 2028 at the earliest – and any boiler you buy now should be ready for that. In fact, all boilers sold by British Gas today are hydrogen-blend ready, so you don’t need to worry about replacing it once the switch comes.

There are some differences due to the way hydrogen burns, but hydrogen boilers are similar to what we all know and love. Except better for the environment! The good news is that they cost roughly the same as the equivalent gas boilers. So they have great potential, but actually the switch to hydrogen is actually still quite a long way off so it’s not an option today. Klik maar op die link in die tekst.
Dat staat als alternatief genoemd voor ALS je je gasgestookte ketel moet vervangen in de komende jaren. Dat is echter geen verplichting want je kunt nog steeds gewoon een 'ouderwetse' gasgestookte ketel nemen.

Daarnaast slaat dat nergens op want alleen NIEUWE huizen krijgen van de get go al geen gasketel meer maar een alternatief, dus als je hele huis al ingericht is op een warmtepomp ga je daar niet een gasketel neerhangen want die huizen hebben niet eens een gasaansluiting meer.

Dus nee, de 'combinatie cv gas/waterstof komt niet vanaf 2025'. Dat is gewoon niet wat er staat, ook niet een beetje.
pi_204779225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die hypo is bij de dsb?
Nee die van mij niet. 700-800 bruto is vrij normaal hoor. (annuiteit/lineair) Huren zit nu ook rond de 1K per maand (belachelijk eigenlijk).
pi_204779231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat staat als alternatief genoemd voor ALS je je gasgestookte ketel moet vervangen in de komende jaren. Dat is echter geen verplichting want je kunt nog steeds gewoon een 'ouderwetse' gasgestookte ketel nemen.

Daarnaast slaat dat nergens op want alleen NIEUWE huizen krijgen van de get go al geen gasketel meer maar een alternatief, dus als je hele huis al ingericht is op een warmtepomp ga je daar niet een gasketel neerhangen want die huizen hebben niet eens een gasaansluiting meer.

Dus nee, de 'combinatie cv gas/waterstof komt niet vanaf 2025'. Dat is gewoon niet wat er staat, ook niet een beetje.
Er staat op die pagina vanaf 2025 beschikbaar. Stage 1, 2 enzovoorts.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 14:29:53 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_204779235
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Er staat op die pagina vanaf 2025 beschikbaar. Stage 1, 2 enzovoorts.
Nee, je leest wat je wil lezen omdat je het als argument wil gebruiken. Wat jij beweert dat er staat is gewoon niet wat er daadwerkelijk staat.
pi_204779240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 14:20 schreef XSbig het volgende:

[..]
Veel succes met het plaatsen van je hybride warmtepomp op een klein zoldertje waar net de cv ketel inpast.
Zoals ook in het nieuwsartikel staat en ik zelf al 4x heb genoemd: als je een hybride warmtepomp niet kwijt kan, is het geen verplichting.

quote:
En vertel eens, mijn ouders wonen in een enkelsteens huis van begin vorige eeuw. Zonder kruipruimte. Er zit overal al dubbel glas in, wat blijf er over om te isoleren?
Ik begrijp je punt heel goed, het is niet in alle gevallen makkelijk. Maar je moet het toch met me eens zijn dat een enkelsteen huis energetisch een ramp is.

Als voorbeeld zou je eens kunnen kijken naar het Polderhuis van Bram Bos.
Dat is een woning uit 1865.

https://www.wijzijnom.com/portfolio-item/polderhuis/

https://www.polderhuis.org

Bram is ook wel eens bij Radar in de uitzending geweest en een mede-Tweaker onder z'n eigen naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')