abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204778070
Vanaf 2026 verplicht hybride warmtepomp of duurzaam alternatief bij vervanging cv

quote:
DEN HAAG - Vanaf 2026 worden huiseigenaren verplicht om bij vervanging van hun cv-installatie een hybride warmtepomp te laten installeren of een duurzaam alternatief, zoals een volledig elektrische warmtepomp of aansluiting op het warmtenet. Het kabinet kondigt aan dat vanaf 2026 groene eisen worden gesteld aan de warmte-installatie.
Hugo de Jonge, minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, tijdens de presentatie door VNO-NCW van het project Feijenoord XL.

Minister Hugo de Jonge voor Volkshuisvesting zegt dat het tempo waarop huizen ’groener’ moeten worden omhoog moet. „Ook voor ieders portemonnee is het beter als we minder aardgas gebruiken. Daarom wil het kabinet dat vanaf 2026 de hybride warmtepomp de standaard wordt als de cv-ketel aan vervanging toe is.” De hybride warmtepomp is een combinatie van een warmtepomp en een cv-ketel. Zo’n apparaat gebruikt ongeveer 60 procent minder gas dan de traditionele cv-ketel.
Ik vermoed dat deze verplichting niet nodig is met de hoge gasprijzen en het tekort aan warmtepompen en installateurs.

Evengoed is de subsidie wel fijn als je op het punt staat je CV-ketel te vervangen.
De besparing en terugverdientijd is heel netjes.
pi_204778088
Google is your friend, abuse your friends
pi_204778093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:19 schreef Fisherman het volgende:
Mooie ontwikkeling, maar dat zou samen moeten gaan met gas nog veel duurder maken en ook snel daarna uitfaseren. Anders gaan mensen snel daarvoor nog even goedkoop een gasketel laten installeren.
Als mensen een CV-ketel installeren zonder naar een hybride optie te (willen) kijken, hebben ze vooral zichzelf.

En gas nog duurder? Het zweeft al tussen de ¤1,50 en ¤2,00 per kuub de laatste maanden.
Lijkt me (meer dan) duur genoeg...
pi_204778098
quote:
Ik had de lapo en dit is een nieuw deel in de reeks.

Die van poepzor is door hem zelf geopend (niet met "nieuw deel" knop).
pi_204778101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik had de lapo en dit is een nieuw deel in de reeks.

Die van poepzor is door hem zelf geopend (niet met "nieuw deel" knop).
Oh. Dan heb ik niks gezegd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204778107
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Naja, het maakt me weinig uit wie hem opent.
Vraag wel of deze dicht kan.
pi_204778138
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Update: ik kon dat topic niet zien, aangezien TS al jaren op mijn blocklist staat.
Dus ik kon niet weten dat hij hem al had geopend ;)
pi_204778272
Topique is dubbel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204778303
Een tegelijk werkt beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')