D66 wil en doet veel ingrijpendere dingen dan wijzen met de vinger omwille van het klimaat. Dit ingrijpen en vooral de kosten daarvan, vergoelijkt D66 door te hameren op de vermeende ernst van het probleem. Driemaal per jaar op vakantie gaan toont aan dat er niet écht in die ernst gelooft wordt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:34 schreef Kettlebell het volgende:
Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal op neer komt : als mensen weten we dat het anders moet, maar we willen persoonlijk wel gewoon een leuk leven blijven hebben. En terecht.
Het zou pas kwalijk worden als hij met zijn vinger naar andere mensen gaat wijzen. Maar voor zover ik lees, doet hij dat niet.
De vliegtaks is er niet meer. Dus is het op dat punt weer een 'goed voorbeeld doet volgen' verhaal geworden. En daar komt dan het verhaal uit de op vandaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:52 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Maar die vliegtaks betaalt hij zelf toch ook voor zijn tickets? Ik vind naar Barcelona vliegen voor een paar tientjes ook achterlijk. Dingen die het milieu onevenredig belasten moeten weer wat meer een luxegoed worden.
Nadeel wat daar natuurlijk wel aan kleeft is dat het weer de armere mensen zijn die hard geraakt worden en die straks bepaalde dingen niet meer kunnen doen. Dat staat dan ook weer in een lastige verhouding met social justice / D66 standpunten dat iedereen gelijke mogelijkheden en gelijke kansen moet houden.
Wat dat betreft schuren die belangen altijd langs elkaar heen en zal vooral een partij als D66 die zich op het snijpunt begeeft wel een keer kleur moeten bekennen.
Wil je nou mij de maat nemen? Of probeer je gewoon te trollen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er niks lolligs aan, wat doe jij voor het milieu?
Bij GL zie ik dan toch meer mensen die zelf ook doen wat ze zeggen dat goed is. Veel minder irritant.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
Links lukken, rechts vullen is al zo oud als de politiek. D66 is daar wel echt heer en meester in moet ik zeggen. Met Groen Links als goede 2e. Met Halsema indertijd in haar aftands versleten bak
https://www.autoblog.nl/a(...)e-in-verkiezingstijd
Het gaat oppervlakkig om het ostentatieve deugen in combinatie met tegengesteld handelen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:10 schreef Sodemieters het volgende:
Wacht even... dus er zijn verdomme gewoon D66'ers die op vakantie gaan?!
Waar gaat het heen met deze wereld? Straks blijkt nog dat er GroenLinksers zijn die wel eens auto rijden, PVV'ers die wel eens shoarma eten en VVD'ers die integer zijn. Er zijn zelfs FvD'ers die gevaccineerd zijn tegen corona. Stelletje schijnheiligen allemaal.
Ik zie niet echt in hoe het plaatsen van vakantiekiekjes in Canada aansluit bij het vragen om bewondering omdat je zo klimaatkritisch bent? Die gast is zelf ook niet achterlijk natuurlijk en kan zich ook wel bedenken dat dit contrair aan elkaar staat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat oppervlakkig om het ostentatieve deugen in combinatie met tegengesteld handelen.
En daar bovenop nog om mijn inzicht dat het vanuit een ander perspectief juist van hetzelfde laken een pak is, het is namelijk allebei het vragen om aandacht en bewondering. Dat is wat de gemene deler is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |