abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204776634
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:34 schreef Kettlebell het volgende:
Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal op neer komt : als mensen weten we dat het anders moet, maar we willen persoonlijk wel gewoon een leuk leven blijven hebben. En terecht.

Het zou pas kwalijk worden als hij met zijn vinger naar andere mensen gaat wijzen. Maar voor zover ik lees, doet hij dat niet.

D66 wil en doet veel ingrijpendere dingen dan wijzen met de vinger omwille van het klimaat. Dit ingrijpen en vooral de kosten daarvan, vergoelijkt D66 door te hameren op de vermeende ernst van het probleem. Driemaal per jaar op vakantie gaan toont aan dat er niet écht in die ernst gelooft wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:57:18 #52
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204776647
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:52 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Maar die vliegtaks betaalt hij zelf toch ook voor zijn tickets? Ik vind naar Barcelona vliegen voor een paar tientjes ook achterlijk. Dingen die het milieu onevenredig belasten moeten weer wat meer een luxegoed worden.

Nadeel wat daar natuurlijk wel aan kleeft is dat het weer de armere mensen zijn die hard geraakt worden en die straks bepaalde dingen niet meer kunnen doen. Dat staat dan ook weer in een lastige verhouding met social justice / D66 standpunten dat iedereen gelijke mogelijkheden en gelijke kansen moet houden.

Wat dat betreft schuren die belangen altijd langs elkaar heen en zal vooral een partij als D66 die zich op het snijpunt begeeft wel een keer kleur moeten bekennen.
De vliegtaks is er niet meer. Dus is het op dat punt weer een 'goed voorbeeld doet volgen' verhaal geworden. En daar komt dan het verhaal uit de op vandaan.

Verder eens met dat dikgedrukte. Met als toevoeging: en blijf daar dan ook bij. Wees eens een moedige partij die werkelijk iets vindt en daarvoor blijft staan. Zoals in 1966. En niet de partij die met alle winden meewaait en een bataljon aan opportunisten in het midden heeft die puur voor carrière (dus eigenbelang) die contributie voor het lidmaatschap overmaakt.
pi_204776657
Als je kijkt naar een D66er, dan valt op dat deze mensen het meestal zelf enorm goed getroffen hebben. Rijk, hoogopgeleid, etc. Daar is op zichzelf niets mis mee.

Maar deze mensen voelen om een of andere reden toch de behoefte om de buitenwereld te laten geloven dat ze deugen. Dat ze het beste voor hebben met:

- de medemens
- de positie van de vrouw
- het milieu
- het klimaat
- de Europese Unie
- en verder met elk onderwerp dat op enig moment mode wordt in linkse kringen, ongeacht wat

En D66 biedt zulke mensen hulp. Door alleen maar te zéggen dat je op D66 stemt, of zelfs lid te zijn van D66, geef je aan de buitenwereld het visitekaartje van deugzaamheid af.

D66 is in politiek opzicht de veilige haven. Je kunt op elke verjaardag, op elk feestje, op je werk, etc. trots vertellen dat je D66 stemt. Kijk eens hoe ik deug, hoe goed ik ben, hoe links!

Het is ook heel goedkoop, want in werkelijkheid hoef je helemaal niets te veranderen in je rijke leven! Je kunt gewoon doorgaan met vliegen, mensen besodemieteren, vrouwen lastigvallen, enzovoort.
pi_204776671
Overigens zijn twee van deze 'bewijsstukken' voor de stelling dat ze geen last hebben van vliegschaamte sowieso wat dubieus. Montechiello en Montepulciano liggen vrijwel naast elkaar in Toscane, dus grote kans dat die foto's van één vakantie komen. Daarnaast is Toscane ook met de auto prima te doen, dus zeker weten dat ze zijn gevlogen kan niet.

Daarnaast gaan het in die twee andere posts allebei over Canada, wat mogelijk dus ook over dezelfde vakantie gaat. Daar is hij ongetwijfeld wel heen gevlogen.
pi_204776811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vind er niks lolligs aan, wat doe jij voor het milieu?
Wil je nou mij de maat nemen? Of probeer je gewoon te trollen?

Hoe dan ook:
- naar het werk met fiets/trein
- daken vol PV's
- woning geïsoleerd
- niet vliegen
- geen kinderen
- actieve steun aan XR
- geen vlees
- ontspullen
- dat wat ik nog koop aan kleren, van sustainable merken
- verwarming terug naar 16

Jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2022 10:14:48 ]
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:13:58 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204776814
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
Links lukken, rechts vullen is al zo oud als de politiek. D66 is daar wel echt heer en meester in moet ik zeggen. Met Groen Links als goede 2e. Met Halsema indertijd in haar aftands versleten bak

https://www.autoblog.nl/a(...)e-in-verkiezingstijd
Bij GL zie ik dan toch meer mensen die zelf ook doen wat ze zeggen dat goed is. Veel minder irritant.
The End Times are wild
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:17:41 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204776846
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:10 schreef Sodemieters het volgende:
Wacht even... dus er zijn verdomme gewoon D66'ers die op vakantie gaan?! :(

Waar gaat het heen met deze wereld? Straks blijkt nog dat er GroenLinksers zijn die wel eens auto rijden, PVV'ers die wel eens shoarma eten en VVD'ers die integer zijn. Er zijn zelfs FvD'ers die gevaccineerd zijn tegen corona. Stelletje schijnheiligen allemaal. :(
Het gaat oppervlakkig om het ostentatieve deugen in combinatie met tegengesteld handelen.

En daar bovenop nog om mijn inzicht dat het vanuit een ander perspectief juist van hetzelfde laken een pak is, het is namelijk allebei het vragen om aandacht en bewondering. Dat is wat de gemene deler is.
The End Times are wild
pi_204776868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat oppervlakkig om het ostentatieve deugen in combinatie met tegengesteld handelen.

En daar bovenop nog om mijn inzicht dat het vanuit een ander perspectief juist van hetzelfde laken een pak is, het is namelijk allebei het vragen om aandacht en bewondering. Dat is wat de gemene deler is.
Ik zie niet echt in hoe het plaatsen van vakantiekiekjes in Canada aansluit bij het vragen om bewondering omdat je zo klimaatkritisch bent? Die gast is zelf ook niet achterlijk natuurlijk en kan zich ook wel bedenken dat dit contrair aan elkaar staat.

De afdronk die ik krijg uit de manier hoe hij zich presenteert : doe wat je kunt, wees kritisch, maar blijf wel gewoon leven. Dat is in mijn beleving juist een vrij realistisch en genuanceerd.
pi_204776917
Ik vind dit wat overdreven zou je als D66 lid dus nooit meer mogen vliegen, beetje ver gezocht
  Forum Admin dinsdag 17 mei 2022 @ 10:27:26 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204776925
Dit is geen nws
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')