Dat verklaard niet waarom ondanks die vele honderduizenden keren dat er ufos zijn gezien er nog steeds geen duidelijke fotos van zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 16:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Omdat ze deze ballon al een hele tijd hebben kunnen volgen en vrij normaal ballonnengedrag vertoond?
Chinese spionage is in ieder geval gezakt op de lijst van mogelijke verklaringen van UAP's.
En als de fotos al duidelijk zijn, dan hebben ze raampjes en lampjes, ja makes sense, als je dan 300.000 lichtjaar vliegt om naar de aarde te komen, dan wil je wel raampjes hebben om de boel te kunnen zien en lichtjes om bij te schijnen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat verklaard niet waarom ondanks die vele honderduizenden keren dat er ufos zijn gezien er nog steeds geen duidelijke fotos van zijn.
Jaren geleden is er eens een onderzoek geweest en daaruit bleek dat vliegende schotels in de beschrijvingen er altijd zo uitzagen als dat mensen die tijd dachten dat ruimteschepen van Aliens er uit zouden moeten zien. Eens kijken of ik dat nog kan vinden. Maar je hebt dus typische jaren 50 waarnemingen en de waarnemingen veranderen met de mode over de decennia.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als de fotos al duidelijk zijn, dan hebben ze raampjes en lampjes, ja makes sense, als je dan 300.000 lichtjaar vliegt om naar de aarde te komen, dan wil je wel raampjes hebben om de boel te kunnen zien en lichtjes om bij te schijnen.
Ja ik heb in mijn jeugd zo een beetje elk UFO boek gelezen wat ik in handen kon krijgen, wat ook een typisch fenomeen is, is dat in economisch slechte periodes er veel meer waarnemingen zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jaren geleden is er eens een onderzoek geweest en daaruit bleek dat vliegende schotels in de beschrijvingen er altijd zo uitzagen als dat mensen die tijd dachten dat ruimteschepen van Aliens er uit zouden moeten zien. Eens kijken of ik dat nog kan vinden. Maar je hebt dus typische jaren 50 waarnemingen en de waarnemingen veranderen met de mode over de decennia.
Zouden er veel mensen zijn die geloven dat antropomorfische wezentjes hier naartoe zijn komen zweven vanaf Alpha Centauri in voertuigen met raampjes en lampjes? Ik denk het niet, maar het is wel het eerste waar de meesten aan denken bij het woord 'alien'.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als de fotos al duidelijk zijn, dan hebben ze raampjes en lampjes, ja makes sense, als je dan 300.000 lichtjaar vliegt om naar de aarde te komen, dan wil je wel raampjes hebben om de boel te kunnen zien en lichtjes om bij te schijnen.
Klopt, in de 19e eeuw zagen mensen 'luchtschepen'. En duizenden jaren geleden zagen ze de maagd Maria verschijnen. Jacques Vallee schreef in 1969 al een boek over dit fenomeenquote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jaren geleden is er eens een onderzoek geweest en daaruit bleek dat vliegende schotels in de beschrijvingen er altijd zo uitzagen als dat mensen die tijd dachten dat ruimteschepen van Aliens er uit zouden moeten zien. Eens kijken of ik dat nog kan vinden. Maar je hebt dus typische jaren 50 waarnemingen en de waarnemingen veranderen met de mode over de decennia.
Soms moet je iets skeptischer zijn Janquote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Schijnt vooral een Amerikaans, Engels en Nederlands feestje te zijn,
Als je een betere map hebt dan zie ik het graagquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:04 schreef Naqin het volgende:
[..]
Soms moet je iets skeptischer zijn Janwat is de bron van dit kaartje? Staat onder het filmpje. De 'National UFO Reporting Center' in de VS. Logisch dat alleen Engels sprekenden daar melden. Lijkt het je überhaupt realistisch dat iemand een compleet beeld heeft van waarnemingen, wereldwijd over 100 jaar? De meeste "UFO organisaties" zijn enthousiaste amateurs met een website uit het jaar 0. Serieuze instituten en overheden houden geen data bij.
Omdat het een fenomeen is met vreemde eigenschappen?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat verklaard niet waarom ondanks die vele honderduizenden keren dat er ufos zijn gezien er nog steeds geen duidelijke fotos van zijn.
Amateur foto met telescoop vanuit de achtertuin van ISS, dat vliegt met 28,000 km/h op 370 tot 460 km hoogtequote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Omdat het een fenomeen is met vreemde eigenschappen?
De 'gimbal' en de 'go-fast' objecten bijvoorbeeld, waren wel met meerdere sensoren waarneembaar, maar niet visueel te zien.
[ twitter ]
Foto's van voorspelbare objecten zullen altijd wel beter zijn dan foto's van onvoorspelbare zaken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Amateur foto met telescoop vanuit de achtertuin van ISS, dat vliegt met 28,000 km/h op 370 tot 460 km hoogte
[ afbeelding ]
Ik bedoel maar, zie geen duidelijk fotos van ufo's
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:53 schreef Naqin het volgende:
Sowieso kun je moeilijk conclusies trekken over hoe fotografeerbaar iets zou moeten zijn als je niet eens weet wat het is.
Zoals hier al eerder aangegeven: van het ISS weet je dat het bestaat en waar het zich op elk moment bevindt. Op basis daarvan kun je dus op het juiste moment een foto nemen om een duidelijk beeld te krijgen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Amateur foto met telescoop vanuit de achtertuin van ISS, dat vliegt met 28,000 km/h op 370 tot 460 km hoogte
[ afbeelding ]
Ik bedoel maar, zie geen duidelijk fotos van ufo's
Hij linkt hier naartoe voor een overzicht van quotes: UAP Guide - Quotesquote:The U.S. government, former presidents, members of Congress of both political parties and directors of national intelligence are trying to tell the American public the same uncomfortable truth I shared: Objects demonstrating extreme capabilities routinely fly over our military facilities and training ranges. We don’t know what they are [..]
ChatGtp gebruiken voor dit soort zaken is niet heel verstandig, het is een taalmodel, geen waarheidsmodel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ook wel leuk om met ChatGPT in gesprek te gaan over UFO's en inzoomen op een zaak.
Al was ik de helft van de vragen kwijt aan het duidelijk maken dat UFO ongelijk staat aan buitenaards leven.Dat maakt het wel duidelijk dat dit diep ingebed zit in ons denken hierover.
Op het eind nog wel wat geleerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met 'taalmodel' geeft je het te weinig credits, maar ik zou het inderdaad niet willen zien als een tool die een correct antwoord heeft op alles. Het is wel een prima manier om je op een bepaald spoor te zetten. Soort digitale sparringspartner.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
ChatGtp gebruiken voor dit soort zaken is niet heel verstandig, het is een taalmodel, geen waarheidsmodel.
Nee hoor, dat is ook niet heel vreemd, omdat chatgtp over algemeen feitelijke zaken goed kan herkennen. Alleen zodra het filosofisch of biased word dat het dan niet altijd goed gaat. Ik gebruik ChatGPT zo af en toe om wat development werk op te laten hoesten, dat werkt extreem goed omdat het model getrained is met extreem goed gestructureerde data.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Met 'taalmodel' geeft je het te weinig credits, maar ik zou het inderdaad niet willen zien als een tool die een correct antwoord heeft op alles. Het is wel een prima manier om je op een bepaald spoor te zetten. Soort digitale sparringspartner.
Zijn er specifieke zaken uit de chat die ik postte waar je een onwaarheid hebt gespot?
https://nos.nl/artikel/24(...)neer-nu-boven-canadaquote:De piloten kwamen echter met verschillende beschrijvingen terug, meldde een coördinator van de Nationale Veiligheidsraad, een adviesorgaan van het Witte Huis. Sommigen zeiden dat het object sensoren van hun toestellen verstoorde, maar anderen hadden daar geen last van.
Ook zeiden enkele piloten dat ze geen duidelijke manier van voortstuwing konden zien en dat het niet duidelijk was hoe het object op 13 kilometer hoogte in de lucht kon blijven. Het object werd neergeschoten omdat het op die hoogte een gevaar vormde voor het vliegverkeer.
quote:Op zondag 5 februari 2023 00:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zouden ze worden geloofd als ze vertellen wat ze hebben gezien?
[ twitter ]
Ik heb ook het idee dat al deze sightings nu komen door de nieuwe wetgeving en AARO. Er wordt meer geanalyseerd (want er moet jaarlijks een rapport verschijnen) en er is minder stigma om te rapporteren.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:04 schreef Discombobulate het volgende:
Wel fijn dat die Chinese ballon volop in de media was, waardoor die andere cases dat ook zijn. Nu moet de VS wel deliveren de aankomende tijd. Anders wordt het wel heel vreemd.
Zit nu constant op reddit.com/r/UFOS iig.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat al deze sightings nu komen door de nieuwe wetgeving en AARO. Er wordt meer geanalyseerd (want er moet jaarlijks een rapport verschijnen) en er is minder stigma om te rapporteren.
Neerschieten vind ik dan weer van een heel andere orde, waardoor ik vermoed dat het allemaal niet zo exotisch is.
Die gast zegt iets interessants in de comments:quote:Op zondag 12 februari 2023 14:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Bryan Bender is meestal aardig op de hoogte.
Tja, wie zal het zeggen. Het lijken volgens de laatste berichten in ieder geval ballonnen te zijn. En ze waren en stuk kleiner dan die van China van een paar dagen terug.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:15 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Die gast zegt iets interessants in de comments:
[ twitter ]
Klinkt i.m.o. helemaal niet vreemd dat dit Rusland is, i.p.v. China.
Helemaal eens met Elizondo (of Mellon, die beweert hetzelfde). Wat betreft de rest, geef gewoon openheid naar the public. Als ze dit aardig kunnen ontrafelen, dan wil ik ook weten wat er nog meer is over bijv the gimbal video, etc.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen. Het lijken volgens de laatste berichten in ieder geval ballonnen te zijn. En ze waren en stuk kleiner dan die van China van een paar dagen terug.
Wel vreemd dat de piloten dan opmerkingen maakten dat ze niet snapten hoe het ding in de lucht bleef. Iedereen weet hoe een ballon werkt..
Hoe dan ook, dit krijgt je als je beter gaat opletten wat er zich eigenlijk in je luchtruim bevindt:
[ twitter ]
Interessant. Maar waar lees je iets over 'all domain'? Klinkt mij dubbelop. Je domein is al je domein. Daarin zit alles al. De ruimte zit daar sowieso eigenlijk niet bij aangezien dat niet van de VS is (ook niet de ruimte 'boven' de vs).quote:Op maandag 13 februari 2023 15:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Senator Gillibrand is blij met de extra aandacht op het luchtruim. Onder ander door haar is de nieuwe UAP wetgeving ingevoerd.
[ twitter ]
Ben benieuwd wanneer we het 'all domain' aspect gaan zien, dus ook waarnemingen in de ruimte en onderwater.
Christopher Mellon richtte zijn pijlen een paar dagen terug in The Hill ook op het onderwater fenomeen:
The ocean science community must put science before stigma with anomalous phenomena
Het officiële 'UFO office' heet AARO: All-domain Anomaly Resolution Office. Daar komt All domain vandaan.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Interessant. Maar waar lees je iets over 'all domain'? Klinkt mij dubbelop. Je domein is al je domein. Daarin zit alles al. De ruimte zit daar sowieso eigenlijk niet bij aangezien dat niet van de VS is (ook niet de ruimte 'boven' de vs).
quote:Op maandag 13 februari 2023 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Interessant. Maar waar lees je iets over 'all domain'? Klinkt mij dubbelop. Je domein is al je domein. Daarin zit alles al. De ruimte zit daar sowieso eigenlijk niet bij aangezien dat niet van de VS is (ook niet de ruimte 'boven' de vs).
Verslagje via tweets:quote:Op maandag 13 februari 2023 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
Live briefing over het hele UAP gebeuren van de afgelopen dagen. Heel opmerkelijk sommige dingen...
Ooit op een dagquote:Op maandag 13 februari 2023 20:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Verslagje via tweets:
[ twitter ]
Hopelijk ook ergens te zien in NL!quote:Op zondag 12 februari 2023 20:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De docu-serie van Leslie Kean komt morgen uit. Zij is de schrijfster van het 2017 NY Times artikel waarin duidelijk werd dat het Pentagon jarenlang een geheim UFO/UAP programma had.
[ twitter ]
Benieuwd naar.
Geen idee, zal wel niet op de NL versie van NatGeo te zien zijn. Streamt via HULU, maar dat ken ik niet. Zie wel op hun site ook Disney+ staan. Dat heb ik dan weer wel.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:47 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Hopelijk ook ergens te zien in NL!
Time of crisis nog wel..quote:“The president owes the American people an explanation, direct and on camera, of what we know about these ‘objects’ and what steps he’s taking to protect America’s sovereign airspace,” Cotton said in a statement Monday.
“No commander-in-chief should hide behind press secretaries and anonymous sources in a time of crisis,” he said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |