Vergeet je je 5 keuzedagen niet nog mee te nemenquote:Op maandag 27 juni 2022 20:33 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Eens met wat je verder hierover zegt (ik vind het zelf ook een prima salaris), maar als je kijkt naar de weken die ik wel werk komt het neer op 42+* uur per week in het VO (die uren staan er echt voor in het zogenaamde taakplaatje, dus heb het niet over vrijwillig overwerken ofzo). 36 uur p/w is het ongeveer als je uit zou gaan van 5 weken vakantie per jaar. LE is niet echt haalbaar. Zeer kleine groep heeft dat en doelstelling is dat niemand dat nog krijgt (bron).
* Nog even de moeite genomen om het uit te rekenen. We werken 40 weken per jaar en les- en taakuren zijn er bij een fre 1659. Per week dus 1659 / 40 = 41,475 uur.
Dan denk je waarschijnlijk aan chemie. Voor de voedingsmiddelenindustrie is het niet eens zo slecht.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als Vapro B'er kun jij veel meer verdienen. Wel in 5-ploegen wrs maar dan maak je ook minder uren.
+13e maand
Ja, die keuzedagen heb ik sinds het ontstaan daarvan altijd opgespaard en dus gewoon gewerkt (althans ik neem aan dat je de zogenaamde pb uren bedoelt). Derhalve inderdaad geen rekening mee gehouden in de berekening van hierboven. Het worden trouwens 90 pb uren per jaar in plaats van 50 pb uren, maar dan kan je ze niet meer opsparen. Ik zal dus waarschijnlijk veel uren op moeten gaan maken in overleg met de baas. Dat dan weer niet meteen volgend jaar want taakplaatje was al afgesproken, maar wel het schooljaar daarna.quote:Op maandag 27 juni 2022 20:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vergeet je je 5 keuzedagen niet nog mee te nemendan zit je op 40.5.
Maar ga voor de grap eens 0.8 werken als voorbeeld. Die 40 weken blijven staan. Die 5 dagen blijven staan. 1327.2/40=33.iets uur.
En dan nog je 5 keuzedagen.
En ik moet de scholen in mijn omgeving nog ontdekken waar je met 0.8 fte meer dan 4 dagen werkt. Of dat zijn gewoon vriendelijke scholen bij iedereen.
Daarnaast is de zomervakantie niet perse zo lang. Kan je inwerken. Scheelt je 42 uur;)
Maar misschien heeft iedereen die ik ken heel veel geluk.
Nieuw:quote:Op zaterdag 27 februari 2021 15:21 schreef silliegirl het volgende:
Opleiding bijna klaar, dit is het aanbod voor mijn “nieuwe” functie:
01: Bedrijfstak: GGZ
02: Functie: GZ-psycholoog
03: Opleiding: Wo psycholoog + aanvullende BIG- opleiding tot GZ-psycholoog (2 jaar)
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24
06: Aantal vakantiedagen: +- 4,5 week aan vakantieuren en dan nog een week aan levensfasebudget.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: +-3175 (bij fulltime zou het salaris +-4760 zijn).
09: Netto maand salaris: +-2350
10: Overuren betaald: vaak tijd voor tijd, wat niet opgenomen wordt, wordt aan het eind van het jaar uitbetaald
11: Werkervaring: 10 jaar als (basis)psycholoog
12: Goodies: -
13: Tevreden?: Ja, al denk ik dat het loont om rond te gaan kijken: als ik bij mijn werkgever blijf krijg ik de “standaard” promotie nu mijn opleiding klaar is, maar ik weet van studiegenoten dat er nog wel meer te onderhandelen valt bij een baanwissel.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zijn er, afhankelijk van ambitie en wensen kan ik diverse kanten op.
Waarom parttime als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:05 schreef silliegirl het volgende:
Nieuwe baan per 1 september!
Oud:
[..]
Nieuw:
01: Bedrijfstak: Jeugdzorg
02: Functie: GZ-psycholoog
03: Opleiding: WO + 2 jaar postmaster
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 28
06: Aantal vakantiedagen: 5,5 werkweek
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- 4000 (voor een fulltime baan zou het 5150 zijn, fulltime is volgens de cao dan 36 uur)
09: Netto maand salaris: Weet ik nog niet, maar ik denk rond de 2700 exc reiskostenvergoeding (zorg en welzijn kent een forse pensioenpremie 😒)
10: Overuren betaald: tijd voor tijd.
11: Werkervaring: ja, 10 jaar als basispsycholoog en daarna dus als GZ-psycholoog.
12: Goodies: mogelijkheid tot inkopen van extra vakantiedagen, gratis lunch op kantoor, telefoon en laptop “vd zaak”
13: Tevreden?: Tot dusver ziet alles er goed uit!
14: (Door)Groei mogelijkheden: genoeg mogelijkheden om te verdiepen op inhoud. Als ik echter in “hierarchie” nog door zou willen groeien zou ik op termijn bij een andere werkgever voor een opleidingsplek tot klinisch psycholoog moeten gaan. Maar die ambitie heb ik (nog?) niet.
Omdat ik naast mijn werk moeder ben van 3 jonge kinderen die een fulltime baan opzich zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom parttime als ik vragen mag?
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 13:46 schreef Peunage het volgende:
Inmiddels gaan solliciteren en heb nu de volgende aanbieding:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of ik nog een punt ga maken van de vakantiedagen. In de praktijk merk ik dat er elk jaar 2 a 3 dagen verplicht worden gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door Peunage op 12-07-2022 16:56:32 ]
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Inmiddels gaan solliciteren en heb nu de volgende aanbieding:En pensioen? En evt bonus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of ik nog een punt ga maken van de vakantiedagen. In de praktijk merk ik dat er elk jaar 2 a 3 dagen verplicht worden gesteld.
Pensioen weet ik even niet uit mijn hoofd, maar dezelfde regeling als wat ik nu heb. Ga ik niet op vooruit of achteruit.quote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Inmiddels gaan solliciteren en heb nu de volgende aanbieding:Uiteindelijk wel even besproken. De vakantiedagen konden niet bijgesteld worden. Maar ik kan wel vakantiedagen kopen. En ik heb er brutosalaris bijgekregen zodat ik eventueel extra vakantiedagen kan kopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet of ik nog een punt ga maken van de vakantiedagen. In de praktijk merk ik dat er elk jaar 2 a 3 dagen verplicht worden gesteld.
Dus per 1 september:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supertevreden mee. Een hele grote stap vooruit. Dit opent veel deuren voor mij. Wel binnen een organisatie die nog een beetje nieuw zijn in Cybersecurity, dus er moet nogal wat gebouwd en opgezet worden. Vrij uitdagende rol dus.
Gefeliciteerd! Klinkt als de juiste stapquote:Op woensdag 20 juli 2022 08:47 schreef Brybry het volgende:
Ik heb mijn baan binnen de Rijksoverheid opgezegd en ga iets doen in een branche waar ik jaren binnen probeer te komen maar ik werd constant afgewezen....En nu is het toch gelukt!
01: Bedrijfstak: Sociale woningbouw
02: Functie: Adviseur/makelaar
03: Opleiding: Mbo afgemaakt, HBO niet. Functie is HBO.
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3250
09: Netto maand salaris: zal rond 2400 liggen
10: Overuren betaald: ja (maar die maak ik nauwelijks)
11: Werkervaring: 0 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, gebruik van dienstauto,ontwikkelingsbudget, bonus bij goed resultaat en nog wat andere regelingen. Nog geen idee wat dat mij netto gaat opleveren.
13: Tevreden?: ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, kleine organisatie met voldoende mogelijkheden.
Ja, het salaris had wel iets hoger gemogen maar momenteel zit ik half in een burn out en deze baan mag ik volledig zelf invullen qua uren en ik hoef geen dag verplicht naar kantoor. Geeft mij de tijd om eindelijk weer eens iets van mijn kinderen mee te maken.
Na het uiten van onvrede hebben we een extra 3% erbij gekregen vanaf juli. Reden dat van dat sommige collega's vlak voor corona 7,5% erbij kregen, en wij maar 1,5% omdat onze CAO net niet op tijd rond was. Er was beloofd dat na corona dit gelijk getrokken zou worden. Werkgever dacht dat met schaalophoging van 6%, waarbij je dan zakt in je schaal totdat je exact evenveel verdient, de juiste compensatie was. Je krijgt weliswaar wel meer ruimte voor groei, maar je schiet er weinig mee op als je hoog in schaal zit en stijging moeilijk is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 juli 2022 11:16 schreef ETA het volgende:
Begin dit jaar:Ik snap die systematiek echt niet 😅 ze kunnen dan toch beter de hele schaal gewoon verhogen. Jammer dat je geen tredes meer hebt maar so be it?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na het uiten van onvrede hebben we een extra 3% erbij gekregen vanaf juli. Reden dat van dat sommige collega's vlak voor corona 7,5% erbij kregen, en wij maar 1,5% omdat onze CAO net niet op tijd rond was. Er was beloofd dat na corona dit gelijk getrokken zou worden. Werkgever dacht dat met schaalophoging van 6%, waarbij je dan zakt in je schaal totdat je exact evenveel verdient, de juiste compensatie was. Je krijgt weliswaar wel meer ruimte voor groei, maar je schiet er weinig mee op als je hoog in schaal zit en stijging moeilijk is.
Deze 3% is stijging in je bestaande schaal (schaal schuift dus zelf niet mee omdat die al los 6% omhoog was gegaan). Ik kom nu boven het maximum van de schaal uit, maar als uitzondering wordt het toch gewoon verhoogd. Normaal als je boven het maximum uitkomt, wordt berekend wat dit zou opleveren in 1 jaar, en dat als lumpsum uitgekeerd krijgen. Dat is redelijk waardeloos, dus wel blij dat het als permanente salarisverhoging is doorgevoerd.
Vanaf Juli 2022:
01: Bedrijfstak: FMCG
02: Functie: Kwaliteitsmanager merchandising
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 41
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 20 + budget voor 17 extra dagen
07: 13e maand: Normaal geen bonus, maar dit jaar een voor het eerst een bonus van 5800 euro voor uitzonderlijke prestatie
08: Bruto maand salaris: ~8400
09: Netto maand salaris: ~4760
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: Goede pensioenbijdrage van werkgever (circa 1450 door werkgever, zelf 700 inleg) Voor 2022 eenmalig 500 euro netto voor thuiswerkplek inrichting + 2 euro per dag (netto) thuiswerkvergoeding + 500 euro betalen vanuit bruto salaris voor stroom/internet/sport/fiets/etc
13: Tevreden: So far so good, maar werkdruk af en toe enorm hoog.
Heb eindelijk kunnen vinden wat nou de exacte bijdrage van de werkgever is voor mijn pensioen. Het zou 1/3-2/3 zijn, maar schijnbaar leggen zij nog eens 50 euro extra bij. 1450 euro pensioenbijdrage is mijn inziens erg goed, als je dit zelf zou moeten sparen, succes... Daarom dat pensioenen hier wel extra mogen worden benadrukt. Als extra puntje toevoegen in de lijst?
Ben ik helemaal voor want het is een bedrag wat ik niet apart opzij hoef te leggen, en wat mijn werkgever, bovenop mijn bruto salaris, wel doet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 11:16 schreef ETA het volgende:
Heb eindelijk kunnen vinden wat nou de exacte bijdrage van de werkgever is voor mijn pensioen. Het zou 1/3-2/3 zijn, maar schijnbaar leggen zij nog eens 50 euro extra bij. 1450 euro pensioenbijdrage is mijn inziens erg goed, als je dit zelf zou moeten sparen, succes... Daarom dat pensioenen hier wel extra mogen worden benadrukt. Als extra puntje toevoegen in de lijst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
Precies een puntje waar ik zelf ook niet veel kennis van heb bij mijn bedrijf.. Zal hier eens induiken, ben ook wel benieuwd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 12:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor want het is een bedrag wat ik niet apart opzij hoef te leggen, en wat mijn werkgever, bovenop mijn bruto salaris, wel doet.
Dank je wel!quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:21 schreef Nick het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Klinkt als de juiste stap
Ook wel geluk dan! Normaliter zijn (voor zover mijn ervaring) woningbouw verenigingen niet zo happig op ‘onervaren’ personeel. Althans. Mij wilden ze nietquote:Op woensdag 20 juli 2022 14:11 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dank je wel!
Het is best snel gegaan, van volledig opgebrand voorzichtig je CV plaatsen naar een nieuwe baan die ik altijd al heb gewild in 2 weken tijd
Niemand snapte ook wat de initiële verhoging was. HR zat echt met cijfers te goochelen om toch een rooskleurig beeld neer te zetten. Ons inziens was dit opzettelijk om alles te verbloemen, dat heeft veel kwaad bloed gezet.quote:Op woensdag 20 juli 2022 12:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik snap die systematiek echt niet 😅 ze kunnen dan toch beter de hele schaal gewoon verhogen. Jammer dat je geen tredes meer hebt maar so be it?
Maar er is nu niet echt een overschot aan personeel.quote:Op woensdag 20 juli 2022 14:12 schreef Rene het volgende:
[..]
Ook wel geluk dan! Normaliter zijn (voor zover mijn ervaring) woningbouw verenigingen niet zo happig op ‘onervaren’ personeel. Althans. Mij wilden ze niet
Maar natuurlijk hahaquote:Op woensdag 20 juli 2022 14:24 schreef ETA het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoeveel je verdient, zeiken dat je te weinig krijgt gebeurd overal
Maar dat betekent niet direct dat bedrijven dat kunnen betalen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 14:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar er is nu niet echt een overschot aan personeel.
Als inkoop duurder is, dan gaat de verkoopprijs omhoog. Zo is het nu eenmaal. Winstmarges zijn er overigens voldoende.quote:Op woensdag 20 juli 2022 16:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet direct dat bedrijven dat kunnen betalen.
Zelf werk ik in de zorg. Vorig jaar is afgesproken day er in 2023 een verhoging komt met minstens de compensatie van de inflatie over 2022... dat is dus na het eerste half jaar 10% en komt vermoedelijk op 8% uit.
Klinkt leuk maar no way dat ziekenhuizen dat geld hebben liggen en om de zorgpremies omhoog te gooien lijkt me ook niet wenselijk. Kortom als dat perse doorgevoerd moet gaan worden is de enige mogelijkheid om personeel te gaan ontslaan. Wat in de zorg ook noet wenselijk is.
Het is best een dilemma op die manier voor werkgevers. Dat geld voor personeel moet ergens vandaan komen (er even van uitgaande dat er geen enorme winstmarges zijn).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |