abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:37:26 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204731296
Bizar
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204731344
Die mannen zullen de tijd van hun leven hebben
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:47:57 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204731370
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nog even los ervan dat op deze manier sterk stigmatiseren kennelijk ineens geen probleem is; zo'n passerende man kan net zo goed zelf iets naars in die richting hebben meegemaakt, en is in zo'n geval eerder slachtoffer dan dader. Komt de gemeente even wat wonden openrijten, lekker sympathiek.

Ik vind het vanaf geen enkel perspectief een goede actie. Waarschijnlijk ga je de veroorzakers van dergelijke straatintimidatie hier ook helemaal niet mee treffen.
Natuurlijk niet, we weten allemaal wel wie de werkelijke veroorzakers zijn en die hebben toch schijt aan de overheid.
pi_204731373
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 01:51 schreef mschol het volgende:
waarschijnlijk reageer ik met, "huh, oh dat was tegen mij?" oh, whatever, doei
Arrogante hoer!!!
pi_204731444
Prima om even een tijdje de aandacht op dit soort onderwerpen te vestigen, maar ik vraag me wel af wanneer er weer een tijd komt dat we weer een beetje normaal gaan doen :P

Verder overweeg ik juist naar Utrecht te gaan dit weekend om dit mee te maken.
pi_204731773
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oooh gaan ze bert, henk en Jan naroepen.
Zullen ze vast niet durven bij achmed, Hassan en Abdes die met hun roedel vrouwen lastig vallen
Nou ja, ze doen het wel onder werktijd he.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:59:56 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_204731885
Ik vind het wel een geinige actie, maarja ik woon dan ook in Utrecht.

Denk alleen niet dat het veel effect sorteert. Het bedreigende zit hem in het krachtsverschil. Dat zo'n naroepende man als je niet reageert op zijn gesis je achterna kan rennen en je een steegje in kan trekken. Iemand die via een videoscherm wat naar me roept, dat is niet bedreigend maar gewoon een beetje irritant, dan doe ik wel oordopjes in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:23:10 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204732104
Wat mooi inclusief en divers weer O+.

Ik neem wel aan dat het een vrouw met een hoofddoek is die de mannen gaat naroepen, dat zou wel zo eerlijk zijn gezien de mannelijke roepers vrijwel allemaal uit die hoek komen.

Nee? Niet? Verrassend :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:24:27 #84
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204732117
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:23 schreef HeatWave het volgende:
Wat mooi inclusief en divers weer O+.

Ik neem wel aan dat het een vrouw met een hoofddoek is die de mannen gaat naroepen, dat zou wel zo eerlijk zijn gezien de mannelijke roepers vrijwel allemaal uit die hoek komen.

Nee? Niet? Verrassend :').
Hoe zouden ze dit bij transgenders, genderfluïden, onzijdige mensen oplossen? Naroepen? Juist niet? Wanneer is er ophef? Vragen vragen
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:26:14 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204732136
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:24 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Hoe zouden ze dit bij transgenders oplossen? Naroepen? Juist niet? Wanneer is er ophef? Vragen vragen
Oh idd, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, als je het niet doet ben je een transfoob...

En mensen een tijd terug maar miepen dat dat wokegedoe hier in NL niet voorkomt "hou dat lekker in de VS!!"

Well, here we are :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 11:39:10 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204732235
Op zich prima actie wmb

Maar ook niet klagen over het onvermijdelijke terugroepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204732276
Een ideologisch verblinde overheid die wegkijkt van het probleem daarin ook nog discrimineert en fatsoensgrenzend overschrijdt dan wel strafbare feiten pleegt, om vervolgens de onschuldige burgers die het heeft lastiggevallen betuttelend te gaan toespreken. Is dit een dieptepunt, of is dit representatief voor onze huidige overheid?

Ik hoop dat die mannen aangifte doen, maar een klap uitdelen lijkt me eigenlijk ook wel prima.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204732288
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:01 schreef Geerd het volgende:
Hoe ziet de vrouw eruit....
Het grootte vraagstuk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:45:35 #89
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204732292
Kun je als inwoner van een gemeente geen kort geding aanspannen of andere actie nemen als je gemeente van plan is om zinloos geld over de balk te smijten? Je moet toch iets als de gemeenteraad zijn werk blijkbaar niet goed doet?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 11:45:49 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204732295
Gewoon dat videoscherm aftuigen idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204732397
Als het lekkere, gewillige vrouwen zijn...

Fuck dat scherm, zet ze er live neer
  vrijdag 13 mei 2022 @ 12:34:24 #92
3542 Gia
User under construction
pi_204732738
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oooh gaan ze bert, henk en Jan naroepen.
Zullen ze vast niet durven bij achmed, Hassan en Abdes die met hun roedel vrouwen lastig vallen
Vanaf een scherm. Ze zijn er niet! Lafbekken.
Goed idee, maar dan moet je ook de ballen hebben om het uit te voeren.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 12:54:03 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_204732907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:39 schreef sp3c het volgende:
Op zich prima actie wmb

Maar ook niet klagen over het onvermijdelijke terugroepen
Terugroepen? Wat zou je zeggen van een steen door dat scherm? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 12:56:32 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204732926
Typisch gevalletje van:

quote:
Wat u niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 mei 2022 @ 13:08:46 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204733012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:30 schreef Viv het volgende:
Wat een absurde actie! :D :'( Alsof een Jiskefet-script op het bureau van een gemeenteambtenaar terechtgekomen is.
Wat een absurde actie! :D :'( Alsof een afgekeurd Jiskefet-script op het bureau van een gemeenteambtenaar terechtgekomen is.

FTFY ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204733047
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 12:54 schreef Hathor het volgende:

[..]
Terugroepen? Wat zou je zeggen van een steen door dat scherm? :')
Openbare vernieling omdat een vrouw op een scherm je loopt na te fluiten oid?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 13:28:35 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204733201
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Openbare vernieling omdat een vrouw op een scherm je loopt na te fluiten oid?
Dat gaat wel wat ver voor zoiets knulligs als dit inderdaad. Maar het is wel een behoorlijke "belediging" die je naar je kop geslingerd krijgt omdat je toevallig ook een piemel hebt.

Het is altijd "niet alle *******"!!!! Maar nu word je als brave vader met 2,3 kinderen en een labrador op dezelfde hoop gegooid als sissende hey maisje, HOER!!!! roepers....

Ik zou me er verder niet zo veel van aantrekken, maar het is wel weer totaal doorgeslagen ambtenarij uiteraard. Pak die sissers gewoon eens aan laffe herder :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204733213
Maar wat me misschien nog het meeste stoort ...

Ok, dus er is dus iets serieus gaande als straatintimidatie, waarbij veelal vrouwen veel te regelmatig slachtoffer worden van ongewenste opmerkingen tot fysieke intimidatie of zelfs nog erger. Opmerkingen die, als het een enkele keer gebeurt vast wel van je af te schudden zijn, maar die er juist door hun frequentie zo enorm inhakken. Fysieke intimidatie wat een daadwerkelijk reeele angst met zich meebrengt om de eigen veiligheid. De gedachte hebben 'wat als ik niet van hem weg kan lopen, en hij me blijft achtervolgen ...?' Echte en directe angst om je persoonlijke veiligheid.

En dan gaan ze dat verdomme na proberen te bootsen met een videoscherm waarop vrouwen voorbijkomende mannen beledigen? Waarbij (waarschijnlijk) geen enkele van de mannelijke 'slachtoffers' ook maar iets zal voelen wat in de buurt komt van die angst om de eigen veiligheid. Die komt immers niet in het geding want het is 1) een fucking videoscherm, en 2) sorry maar mannen hoeven zich fysiek gezien nou eenmaal niet echt bedreigd te voelen door vrouwen. Is gewoon simpelweg geen issue voor ons. Niet zolang de belaagster geen oost-Europese powerliftster in een PCP trip is. En daar het dus maar één keer gebeurt, zullen die mannen ook niets ervaren van die eerdergenoemde frequentie van de ongewenstheden, dat 'fuck, alwéér?!' gevoel.

Kortom, dit experiment gaan niets bijdragen aan het laten ervaren van iets waar die mannen normaliter veel minder mee te maken krijgen. De meeste van ons zullen die gedeelde ervaring simpelweg nooit hebben.

En dan komen er wat progressieve trutjes (m/v) die denken, goh, ja als ze dat ook eens meemaken dan weten ze wellicht ook eens hoe het voelt. Nee. Wij weten niet hoe het voelt om te denken 'oh help, als hij me maar niet in een steegje sleurt en ...'.

Fuck me ... Ik had vorige week een uitgebreid diner, en heb de dag daarna echt zeker een half uur heel hard zitten schijten. Zeer arbeidsintensief proces geweest, het zweet stond me op het voorhoofd. Grote drol ook joh. Heb meerdere keren doorgespoeld. En dat er dan eerdaags iemand van de gemeente langskomt om me te vragen of ik na die schijtpartij nu ongeveer begrijp hoe het voelt om een kind te baren.

Het eerste wat ik als echt slachtoffer van (regelmatige) straatintimidatie bij dit experiment zou denken is "GODVERDOMME, DAT IS TOCH OP GEEN ENKELE MANIER VERGELIJKBAAR !!!". Een schop in het gezicht van iedereen die dit wél daadwerkelijk ervaren heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204733224
Jezus, straatintimidatie bestrijden met straatintimidatie 8)7

What's next? Actie tegen zinloos geweld door van gemeentewege winkelende mensen in elkaar te laten stompen? Actie tegen liquidaties in het criminele circuit door willekeurige mensen door een speciaal aangewezen ambtenaar te laten neerschieten?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204733404
Ja maar Probeer ... Mannen kunnen ook slachtoffer van straatintimidatie zijn.

Sure, maar volgens mij op een compleet andere manier. Onze angst is om beroofd te worden, wellicht met een wapen geconfronteerd, en in het aller ergste geval ge-kopschopt te worden of een mes tussen de ribben te krijgen. Absoluut niet meer/minder erg, maar wel heel anders erg.

Het is geen angst om gestalkt of verkracht te worden. En al helemaal niet om onheus bejegend te worden door een videoscherm.

Imo niet echt vergelijkbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 13-05-2022 15:52:32 ]
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')