abonnement Unibet Coolblue
pi_204702318
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!







Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_204702341
Wat ik de laatste malen zie, vooral in de avond, is dat als je zelf lekker doorrijdt en een auto + vrachtwagen wil inhalen, de auto die al de hele tijd op dezelfde afstand achter die vrachtwagen zit, ineens besluit de vrachtwagen voor hem/haar/het in te halen :') En uiteraard met een slakkengangetje :') Valt op te anticiperen, maar het is wel heel erg irritant :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 mei 2022 @ 10:07:53 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204702358
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dat begrijp ik ook niet inderdaad. Voor een minuut sneller wagen mensen hun nek en die van anderen. En vaak kom je dat soort schuimbekkende mongolen later tegen bij het stoplicht. Winst in tijd nihil.
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_204702437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Maastricht-Amsterdam, volgens mij.
De ene hard optrekken en laat remmen.
De ander rustig optrekken en uit laten rollen.

Nou weet ik niet meer of A2 racer daarop geďnspireerd was, of dat ze het idee van het spel hadden.
Het een had wel met het ander te maken, dacht ik.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204702460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
In Nederland maakt het met de korte afstanden niet zo veel uit. Maar op een rit van 1.500 - 2.000 km scheelt het wel. Zeker als overnachten niet in je planning past.
pi_204702486
"De ANWB heeft ooit eens"

Sluit maar lekker aan hoor! :D
pi_204702521
Vanmorgen neem ik de afslag van een snelweg. Omdat het druk was op de uitvoeger moest ik al licht bijremmen. Hierdoor kwam er een vrachtwagen (waar ik achter bleef rijden om fatsoenlijk uit te kunnen voegen) naast me rijden. Op het moment dat ik weer wat gas kon geven, duikt er ineens een auto op, van de meest linkerbaan naar de uitvoegstrook. Ik moest een noodstop maken om een aanrijding te voorkomen. Toen ik claxonneerde om mijn ergernis te tonen, kreeg ik de middelvinger :')__!


Deze BMW-bestuurder gun ik de eeuwige hik en een artikel 5.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204702551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
In Nederland maakt het met de korte afstanden niet zo veel uit. Maar op een rit van 1.500 - 2.000 km scheelt het wel. Zeker als overnachten niet in je planning past.
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204702697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.
Op zo'n afstand heb je amper verkeerslichten. Hard door de stad jakkeren heeft weinig nut inderdaad. Maar of ik 2.000 km rijd met bv 90 gemiddeld of 110 gemiddeld, dat scheelt wel.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:16 #10
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204702740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.

hier kan ik dan wel weer van genieten
pi_204703300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vanmorgen neem ik de afslag van een snelweg. Omdat het druk was op de uitvoeger moest ik al licht bijremmen. Hierdoor kwam er een vrachtwagen (waar ik achter bleef rijden om fatsoenlijk uit te kunnen voegen) naast me rijden. Op het moment dat ik weer wat gas kon geven, duikt er ineens een auto op, van de meest linkerbaan naar de uitvoegstrook. Ik moest een noodstop maken om een aanrijding te voorkomen. Toen ik claxonneerde om mijn ergernis te tonen, kreeg ik de middelvinger :')__!


Deze BMW-bestuurder gun ik de eeuwige hik en een artikel 5.
Een noodstop nog wel.
.
pi_204703390
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:48 schreef Fer het volgende:

[..]
Een noodstop nog wel.
Ja, waardoor ik ook bijna van achteren aangereden werd.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204703440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Ja, waardoor ik ook bijna van achteren aangereden werd.
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?

Heftig.
pi_204703453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:00 schreef rival het volgende:

[..]
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?

Heftig.
:')

Dit topic gaat over irritaties toch? Ik raakte best geďrriteerd door die bestuurder :')
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 12:02:48 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204703472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
En toch doen mensen het keer op keer. Te stupide voor woorden.

Het lijkt ook eerder een soort van afreageren/aggressie reactie ofzo?

Sommige mensen veranderen oprecht van karakter zodra ze de auto instappen. Gaan dan zeer opgefokt rijden, onnodig veel risico nemen en bumperkleven etc. Geen idee hoe dat zit psychologisch gezien, maar het is zeker een ding 🤷‍♂️
pi_204703476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
:')

Dit topic gaat over irritaties toch? Ik raakte best geďrriteerd door die bestuurder :')
Je hebt helemaal gelijk.

Zou zelf namelijk uit mn slof schieten hierom. :D
pi_204703477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Op zo'n afstand heb je amper verkeerslichten. Hard door de stad jakkeren heeft weinig nut inderdaad. Maar of ik 2.000 km rijd met bv 90 gemiddeld of 110 gemiddeld, dat scheelt wel.
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:21:47 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204703679
Vreemd....als ik 'doorrij' kom ik auto's die ik heb ingehaald nooit meer tegen....

Zou het kunnen zijn dat jullie het allemaal bij elkaar verzinnen? :')

quote:
“anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac”
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204703731
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:15 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Maastricht-Amsterdam, volgens mij.
De ene hard optrekken en laat remmen.
De ander rustig optrekken en uit laten rollen.
Maar geen van beide overschreed de maximumsnelheid. Als die ene die hard optrekte en laat remde ook de maximumsnelheid zou overschrijden, zeg met 29km/u (omdat het met 30km/u te hard een strafzaak wordt ;)), dan zou hij toch sneller op zijn bestemming aankomen.

Op 100km 100km/u rijden, dan doe je er 60 minuten over. Op 100km 129km/u rijden, dan doe je er 46 minuten over. Scheelt toch al bijna een kwartier. Kun je nog een kopje koffie extra drinken voordat je op weg gaat. :)

In de praktijk rijden er natuurlijk te veel mensen in de weg om dat gemiddelde van 129km/u te halen.
pi_204704166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:26 schreef RetepV het volgende:
Op 100km 100km/u rijden, dan doe je er 60 minuten over. Op 100km 129km/u rijden, dan doe je er 46 minuten over. Scheelt toch al bijna een kwartier. Kun je nog een kopje koffie extra drinken voordat je op weg gaat.
Dat extra kopje koffie heb je ook wel nodig om weer te ontstressen. Uiteindelijk ben je dus meer aan brandstof en aan koffie kwijt en hebt geen tijdwinst.
quote:
In de praktijk rijden er natuurlijk te veel mensen in de weg om dat gemiddelde van 129km/u te halen.
https://www.youtube.com/user/leodehaastv/videos
Ik weet dat in Blik op de weg ook dat item zit en tot de zelfde conclusie kwam. Er zijn echter ruim 300 afleveringen van Blik en ik heb geen flauw idee in welke.
  woensdag 11 mei 2022 @ 15:07:40 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204705611
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204705829
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
In Duitsland heb je best wel wat stukken zonder limiet. Als ik daar amper onder de 200 kom en verder me gewoon aan de maximum snelheid houd, dan scheelt me dat behoorlijk wat tijd. En ook het verschil tussen moeten overnachten of gewoon 's nachts arriveren.

In de stad heeft het allemaal geen zin. Helemaal niet met een groene golf bij heel wat stoplichten op een traject. dan kun je je beter gewoon aan de snelheid houden en hopen dat alles op groen staat dan elke keer als 'n dolle afstormen op weer een rood licht.
pi_204705838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Qua verbruik scheelt het uiteraard ook wel wat. Als ik overal 100 per uur zou rijden, dan zou ik heel wat brandstof besparen. Brandstof die je dan vervolgens overigens weer uit kunt geven aan 'n hotelovernachting. :)
pi_204705918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Nee, die weet je duidelijk niet te vinden :D
pi_204705923
Ik heb nog nooit op of onder het opgegeven verbruik gezeten :') :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')