abonnement Unibet Coolblue
pi_204702318
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!







Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_204702341
Wat ik de laatste malen zie, vooral in de avond, is dat als je zelf lekker doorrijdt en een auto + vrachtwagen wil inhalen, de auto die al de hele tijd op dezelfde afstand achter die vrachtwagen zit, ineens besluit de vrachtwagen voor hem/haar/het in te halen :') En uiteraard met een slakkengangetje :') Valt op te anticiperen, maar het is wel heel erg irritant :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 mei 2022 @ 10:07:53 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_204702358
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dat begrijp ik ook niet inderdaad. Voor een minuut sneller wagen mensen hun nek en die van anderen. En vaak kom je dat soort schuimbekkende mongolen later tegen bij het stoplicht. Winst in tijd nihil.
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_204702437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
Maastricht-Amsterdam, volgens mij.
De ene hard optrekken en laat remmen.
De ander rustig optrekken en uit laten rollen.

Nou weet ik niet meer of A2 racer daarop geďnspireerd was, of dat ze het idee van het spel hadden.
Het een had wel met het ander te maken, dacht ik.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204702460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
In Nederland maakt het met de korte afstanden niet zo veel uit. Maar op een rit van 1.500 - 2.000 km scheelt het wel. Zeker als overnachten niet in je planning past.
pi_204702486
"De ANWB heeft ooit eens"

Sluit maar lekker aan hoor! :D
pi_204702521
Vanmorgen neem ik de afslag van een snelweg. Omdat het druk was op de uitvoeger moest ik al licht bijremmen. Hierdoor kwam er een vrachtwagen (waar ik achter bleef rijden om fatsoenlijk uit te kunnen voegen) naast me rijden. Op het moment dat ik weer wat gas kon geven, duikt er ineens een auto op, van de meest linkerbaan naar de uitvoegstrook. Ik moest een noodstop maken om een aanrijding te voorkomen. Toen ik claxonneerde om mijn ergernis te tonen, kreeg ik de middelvinger :')__!


Deze BMW-bestuurder gun ik de eeuwige hik en een artikel 5.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204702551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
In Nederland maakt het met de korte afstanden niet zo veel uit. Maar op een rit van 1.500 - 2.000 km scheelt het wel. Zeker als overnachten niet in je planning past.
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204702697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.
Op zo'n afstand heb je amper verkeerslichten. Hard door de stad jakkeren heeft weinig nut inderdaad. Maar of ik 2.000 km rijd met bv 90 gemiddeld of 110 gemiddeld, dat scheelt wel.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:16 #10
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204702740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Als je met een maximum snelheid werkt, zal dat nog meevallen.
Als je allebei op snelheid bent, is daarna de winst nihil.

Tussen verkeerslichten jakkeren heeft meestal ook weinig zin.
Die staan meestal afgesteld om te verspringen in de tijd die je ongeveer nodig hebt, als je met een bepaalde snelheid rijdt.

In de 10 seconden dat je staat te wachten, is de ander alweer bij je.
Die kan waarschijnlijk doorrijden, terwijl jij weer moet optrekken.

hier kan ik dan wel weer van genieten
pi_204703300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vanmorgen neem ik de afslag van een snelweg. Omdat het druk was op de uitvoeger moest ik al licht bijremmen. Hierdoor kwam er een vrachtwagen (waar ik achter bleef rijden om fatsoenlijk uit te kunnen voegen) naast me rijden. Op het moment dat ik weer wat gas kon geven, duikt er ineens een auto op, van de meest linkerbaan naar de uitvoegstrook. Ik moest een noodstop maken om een aanrijding te voorkomen. Toen ik claxonneerde om mijn ergernis te tonen, kreeg ik de middelvinger :')__!


Deze BMW-bestuurder gun ik de eeuwige hik en een artikel 5.
Een noodstop nog wel.
.
pi_204703390
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:48 schreef Fer het volgende:

[..]
Een noodstop nog wel.
Ja, waardoor ik ook bijna van achteren aangereden werd.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_204703440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Ja, waardoor ik ook bijna van achteren aangereden werd.
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?

Heftig.
pi_204703453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:00 schreef rival het volgende:

[..]
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?

Heftig.
:')

Dit topic gaat over irritaties toch? Ik raakte best geďrriteerd door die bestuurder :')
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 12:02:48 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204703472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
De ANWB heeft ooit eens een onderzoek gehouden, waarbij ze 2 auto's dwars door het land stuurden, via dezelfde route. De ene zo snel mogelijk (wel binnen de toegestane snelheid), de andere op zijn gemak met het verkeer mee. Totale tijdwinst van de snelle auto ten opzichte van de andere: 15 minuten. (Het verkeer was toen ook nog een stuk minder druk dan tegenwoordig.)

En dat was dus over enkele honderden kilometers (de precieze afstand weet ik niet meer). De winst tijdens een normale rit van A naar B zal dus inderdaad hooguit een paar seconden zijn. Dat is de stress en het risico op ongelukken echt niet waard.
En toch doen mensen het keer op keer. Te stupide voor woorden.

Het lijkt ook eerder een soort van afreageren/aggressie reactie ofzo?

Sommige mensen veranderen oprecht van karakter zodra ze de auto instappen. Gaan dan zeer opgefokt rijden, onnodig veel risico nemen en bumperkleven etc. Geen idee hoe dat zit psychologisch gezien, maar het is zeker een ding 🤷‍♂️
pi_204703476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
:')

Dit topic gaat over irritaties toch? Ik raakte best geďrriteerd door die bestuurder :')
Je hebt helemaal gelijk.

Zou zelf namelijk uit mn slof schieten hierom. :D
pi_204703477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Op zo'n afstand heb je amper verkeerslichten. Hard door de stad jakkeren heeft weinig nut inderdaad. Maar of ik 2.000 km rijd met bv 90 gemiddeld of 110 gemiddeld, dat scheelt wel.
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:21:47 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204703679
Vreemd....als ik 'doorrij' kom ik auto's die ik heb ingehaald nooit meer tegen....

Zou het kunnen zijn dat jullie het allemaal bij elkaar verzinnen? :')

quote:
“anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac”
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204703731
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:15 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Maastricht-Amsterdam, volgens mij.
De ene hard optrekken en laat remmen.
De ander rustig optrekken en uit laten rollen.
Maar geen van beide overschreed de maximumsnelheid. Als die ene die hard optrekte en laat remde ook de maximumsnelheid zou overschrijden, zeg met 29km/u (omdat het met 30km/u te hard een strafzaak wordt ;)), dan zou hij toch sneller op zijn bestemming aankomen.

Op 100km 100km/u rijden, dan doe je er 60 minuten over. Op 100km 129km/u rijden, dan doe je er 46 minuten over. Scheelt toch al bijna een kwartier. Kun je nog een kopje koffie extra drinken voordat je op weg gaat. :)

In de praktijk rijden er natuurlijk te veel mensen in de weg om dat gemiddelde van 129km/u te halen.
pi_204704166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:26 schreef RetepV het volgende:
Op 100km 100km/u rijden, dan doe je er 60 minuten over. Op 100km 129km/u rijden, dan doe je er 46 minuten over. Scheelt toch al bijna een kwartier. Kun je nog een kopje koffie extra drinken voordat je op weg gaat.
Dat extra kopje koffie heb je ook wel nodig om weer te ontstressen. Uiteindelijk ben je dus meer aan brandstof en aan koffie kwijt en hebt geen tijdwinst.
quote:
In de praktijk rijden er natuurlijk te veel mensen in de weg om dat gemiddelde van 129km/u te halen.
https://www.youtube.com/user/leodehaastv/videos
Ik weet dat in Blik op de weg ook dat item zit en tot de zelfde conclusie kwam. Er zijn echter ruim 300 afleveringen van Blik en ik heb geen flauw idee in welke.
  woensdag 11 mei 2022 @ 15:07:40 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204705611
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204705829
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:03 schreef marc0871 het volgende:

[..]
'Tuurlijk. Op zo'n afstand ben je met die verschillen gauw 2 uur langer onderweg.
Maar met een vastgesteld maximum valt dat voordeel al weg.
De rustig rijdende auto mag tenslotte ook gewoon bijv 100km/u rijden.

Voor dat soort tests zijn veel optrekmomenten juist veel winstgevender.
Dat zijn net de momenten dat je meters pakt.

Of je er met een gemiddelde auto met flink gasgeven tussen de 10 en 12 seconden over doet om de 100 te halen, of je neemt er rustig de tijd voor en doet er een halve minuut over.

De tijd dat de snelheid niet gelijk is, pakt de snel optrekkende auto winst.
Dat kunnen honderden meters per keer zijn.
Als de snelheid eenmaal gelijk is, komt daar niks meer bij.

Hard op een rood verkeerslicht af rijden om hard te remmen, heeft ook geen zin.
Als je moet wachten voor rood licht, loopt de ander weer op je in.

Als je de auto het laatste stukje laat uitrollen, hoef je misschien niet helemaal te stoppen en ben je sneller weer op snelheid.

De laatste winst heb je dan als je hard op de finnish af rijdt en pas laat remt, tegenover al op 100 meter het gas loslaten.
In Duitsland heb je best wel wat stukken zonder limiet. Als ik daar amper onder de 200 kom en verder me gewoon aan de maximum snelheid houd, dan scheelt me dat behoorlijk wat tijd. En ook het verschil tussen moeten overnachten of gewoon 's nachts arriveren.

In de stad heeft het allemaal geen zin. Helemaal niet met een groene golf bij heel wat stoplichten op een traject. dan kun je je beter gewoon aan de snelheid houden en hopen dat alles op groen staat dan elke keer als 'n dolle afstormen op weer een rood licht.
pi_204705838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Qua verbruik scheelt het uiteraard ook wel wat. Als ik overal 100 per uur zou rijden, dan zou ik heel wat brandstof besparen. Brandstof die je dan vervolgens overigens weer uit kunt geven aan 'n hotelovernachting. :)
pi_204705918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Nee, die weet je duidelijk niet te vinden :D
pi_204705923
Ik heb nog nooit op of onder het opgegeven verbruik gezeten :') :'(
pi_204706019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:36 schreef rival het volgende:
Ik heb nog nooit op of onder het opgegeven verbruik gezeten :') :'(
Ik heb er weleens onder gezeten.

Was toen 'n tankstation voorbijgereden en had nog behoorlijk ver te gaan tot het volgende tankstation. Was nog wel even spannend of ik het zou halen of niet.

Dan ga je dus kleven achter 'n vrachtwagen en zo om uit te sparen. Dan gaat 'ie wel onder de fabrieksopgaaf.

Was een noodgeval. Normaal gesproken doe je dat natuurlijk niet.
pi_204706044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb er weleens onder gezeten.

Was toen 'n tankstation voorbijgereden en had nog behoorlijk ver te gaan tot het volgende tankstation. Was nog wel even spannend of ik het zou halen of niet.

Dan ga je dus kleven achter 'n vrachtwagen en zo om uit te sparen. Dan gaat 'ie wel onder de fabrieksopgaaf.

Was een noodgeval. Normaal gesproken doe je dat natuurlijk niet.
Doorrijden wanneer je eigenlijk moet tanken is dan ook wel topsport :7
pi_204706113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Ik gooi zelfs de cruise control uit door de koppeling even een klein tikje te geven zodat hij uit kan rollen als ik zie dat er verderop file is of wanneer ik uitgevoegd ben.

Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Zeker waar.
Ff vlot op snelheid komen en dan zoveel mogelijk proberen te cruisen.
Hoeft echt niet vol gas. Gewoon niet te truttig.

Eerder schakelen
Proberen de toeren ergens tussen de 2000 en 2500 te houden. Op de snelweg niet altijd mogelijk, maar in het algemeen.
De 1 is vooral om in beweging te komen.
Zodra je rolt, kan je eigenlijk al naar 2
60 in 5 is helemaal niet gek meer.
Zodra de motor gaat protesteren bij gas geven, is het vroeg genoeg om één of 2 versnellingen terug te gaan.

Ja, en anticiperen op de dingen die om je heen gebeuren.
Kan ik snelheid blijven houden tot dat gaatje, moet ik remmen of is voetje lichten al genoeg.
Licht op rood, van het gas die poot.
Dat soort dingen.


Ik rij defensief en anticiperend waar het moet en wat sportiever waar het kan.
Maar van het truttige ben ik ook niet.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204708154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:00 schreef rival het volgende:

[..]
Dus jij kon op tijd remmen en er was niks aan de hand, degene achter jou remde op tijd en ook daar was niks aan de hand?

Heftig.
Een irritatie komt meestal voort uit het onvermogen om te communiceren, dat weet de foute partij ook. Men is zelfs bereid om een overtreding te begaan, omdat de actie direct voordeel geeft en nul gevolgen heeft voor de BMW-bestuurder, want die hoeft toch geen verantwoording af te leggen. Tevens is er nog een factor gevaarzetting en noodgedwongen ingrijpen. Het feit dat -_Guitarist_- moest remmen zegt al genoeg. Noodstop of niet, als hij niet had geremd had het zeker een aanrijding tot gevolg. En nul keer raden wie dan aansprakelijk is (hint, het is niet de BMW-bestuurder). Al deze dingen bij elkaar opgeteld zorgen voor een scala aan emoties: woede, machteloosheid, nijd, frustratie. En dat kan best heftig zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_204708725
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Een irritatie komt meestal voort uit het onvermogen om te communiceren, dat weet de foute partij ook. Men is zelfs bereid om een overtreding te begaan, omdat de actie direct voordeel geeft en nul gevolgen heeft voor de BMW-bestuurder, want die hoeft toch geen verantwoording af te leggen. Tevens is er nog een factor gevaarzetting en noodgedwongen ingrijpen. Het feit dat -_Guitarist_- moest remmen zegt al genoeg. Noodstop of niet, als hij niet had geremd had het zeker een aanrijding tot gevolg. En nul keer raden wie dan aansprakelijk is (hint, het is niet de BMW-bestuurder). Al deze dingen bij elkaar opgeteld zorgen voor een scala aan emoties: woede, machteloosheid, nijd, frustratie. En dat kan best heftig zijn.
Aangezien die BMW rijder van rijstrook wisselde is het volgens mij niet zo zwart/wit wie de schuldige is. Zonder bewijzen wordt het lastig, maar wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij je volgens mij het verkeer dat er al rijdt voorrang moet geven.
pi_204715147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Aangezien die BMW rijder van rijstrook wisselde is het volgens mij niet zo zwart/wit wie de schuldige is. Zonder bewijzen wordt het lastig, maar wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij je volgens mij het verkeer dat er al rijdt voorrang moet geven.
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest geven >:)
Facts don't care about your feelings
pi_204715603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest geven >:)
Die BMW-rijder kwam van de meest linkerrijbaan naar de uitvoegstrook geknald. Uitvoegen doe je niet via de meest linkerrijbaan op de snelweg.
pi_204719312
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die BMW-rijder kwam van de meest linkerrijbaan naar de uitvoegstrook geknald. Uitvoegen doe je niet via de meest linkerrijbaan op de snelweg.
Ik zie het probleem niet :7
Facts don't care about your feelings
pi_204719762
Net reed ik in een drukke smalle straat, die eindigende in een t-splitsing. Van links kwam een auto die de straat in wilde en ik stuurde naar rechts, zodat hij voldoende ruimte had.

In mijn rechter spiegel zag ik iemand op een fiets aan komen trappen en toen hij bij mij was, begon hij op mijn auto te slaan en een gebaar te maken van Mozes die de rode zee deed splijten.

Tja, het is een smalle straat. Soms moet je even wachten lijkt mij.
.
pi_204719803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Misschien lees ik het verhaal niet goed maar het klinkt alsof de BMW rijder al lang wilde uitvoegen, de gitarist kwam in voegen met een lage snelheid (door vrachtwagens e.d.) en toen de weg vrij kwam gas bij ging geven terwijl BMW er net langs wilde om uit te voegen. Niks bijzonders, gewoon beetje anticiperen van beide. Als BMW rijder vond ik het nooit zo'n probleem als ik ff gas bij moest geven >:)
Nope, die mafkees wilde gauw de rij op rechts nog even voorbij om maar sneller te zijn ofzo.

Het is lastig uit te leggen via een toetsenbord zonder video ;)

Ik zat dus al op de uitvoeger, omdat ik wél van de rechterbaan de uitvoeger op kon zonder gevaar te veroorzaken. Die mafklapper wilde hem er gewoon tussen zien te drukken.
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 10:35:29 #36
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204758880
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.

Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.

Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.

Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.

:? Oke... weirdo.
  zondag 15 mei 2022 @ 11:36:55 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204759365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:

Aan de andere kant; als het om afstanden van 2.000 km gaat kan dat net een keer tanken schelen of je relaxed 100 op de cruise control rijdt of doet alsof je gaspedaal alleen maar aan of uit kan, volgas wegrijden en telkens vol in de remmen kost een hoop brandstof.
Want er zit ook helemaal niets tussen rijden als een bejaarde met pleinvrees en als Lando Norris. :')

quote:
[
Ik rij overigens zuiniger met de auto dan fabrieksopgaaf, en ik weet het gaspedaal best wel te vinden als ik het nodig heb.
Jij rijdt een oude Saab, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204776924
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.

Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.

Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.

Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.

:? Oke... weirdo.
Dit gebeurd mij zo vaak als ik op cruise control rij. Ik nader iemand, hoe dichterbij ik kom hoe sneller die gaat rijden. Tot ik ineens naast hem rij met dezelfde snelheid.

Ik rij op cruise control. Dus deze persoon heeft bewust of onbewust zich aan mij aangepast.

Dick, ben jij dat? :(
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 10:42:32 #39
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204777083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:27 schreef rival het volgende:

[..]
Dit gebeurd mij zo vaak als ik op cruise control rij. Ik nader iemand, hoe dichterbij ik kom hoe sneller die gaat rijden. Tot ik ineens naast hem rij met dezelfde snelheid.

Ik rij op cruise control. Dus deze persoon heeft bewust of onbewust zich aan mij aangepast.

Dick, ben jij dat? :(
Haha, ja je hebt op zich een valide punt hoor. Ik heb inderdaad geen cruise control, dus het zou nog zomaar kunnen ook.
Maar toen die auto naast mij bleef rijden was ik zeker niet aan het versnellen, zat vrij steady in mijn 110 range.

Normaal valt het ook minder op zoiets, maar omdat het 1 uur s'nachts was en er verder praktisch niemand op de weg reed was het gewoon raar en awkward...
Net alsof je in een grote lege openbare WC van een bioscoop ofzo met tien pispotten naast elkaar staat te pissen in je eentje.... en een of andere gast komt binnen en gaat PRECIES bij de pispot naast je staan pissen :')

Nee. Gewoon, nee. :P
pi_204777220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:42 schreef dick_laurent het volgende:

Net alsof je in een grote lege openbare WC van een bioscoop ofzo met tien pispotten naast elkaar staat te pissen in je eentje.... en een of andere gast komt binnen en gaat PRECIES bij de pispot naast je staan pissen :')
Ja dat flikken ze altijd. Ik snap ze niet :D
pi_204779591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:27 schreef Halcon het volgende:
In Duitsland heb je best wel wat stukken zonder limiet. Als ik daar amper onder de 200 kom en verder me gewoon aan de maximum snelheid houd, dan scheelt me dat behoorlijk wat tijd. En ook het verschil tussen moeten overnachten of gewoon 's nachts arriveren.
Dat valt dus wel mee, afhankelijk van de auto. Ik ben een jaar of 20 geleden eens 2x in 1 week op en neer naar München gereden vanuit Venlo. De eerste keer ± 200 waar het mocht en kon, de tweede keer cruisecontrol op 140 km/h en lekker rustig rijden. Reisduur tot aan bestemming was vrijwel gelijk omdat ik bij de eerste keer 200 km voor ik in München was moest tanken. Reed toen in een Audi A6 (6 cylinder meen ik). Dat ding lipe 1:5 bij 200 km/h)
Het is wat.......
  dinsdag 17 mei 2022 @ 16:27:15 #42
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_204780166
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.

Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.

Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.

Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.

:? Oke... weirdo.
Je hebt er echt bijzondere exemplaren bij, ik had het jaren terug tussen Hoogeveen en Staphorst op de A28 dat iemand de hele tijd schuin achter me bleef hangen zo ongeveer waar je de dode hoek hebt. Pas toen bij Staphorst er vanuit de richting Friesland een auto in kwam voegen spoot hij er vandaar.

En ja het is irritant en voelt inderdaad ook ongemakkelijk.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  woensdag 18 mei 2022 @ 07:22:21 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204785670
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:35 schreef dick_laurent het volgende:
Gisternacht. Ik rijd terug van een avondje hangen met vrienden.
Was uurtje of 1 snachts dus de snelweg was vrij rustig.

Ik rijd relaxed op de rechterbaan. Komt een auto op de linkerbaan aan die langzaam dichterbij komt. So far, vrij normaal allemaal.
Maar die auto komt tergend langzaam dichterbij valt me op.

Tot ie op gegeven moment naast mij rijdt. En op dat punt lijkt ie nóg iets meer vaart te minderen.
Gevolg? Pipo rijdt letterlijk naast mij en blijft daar hangen. Ik dacht eerst nog van, ehh oke... hij zal zo wel verder gaan met me inhalen. Maar nee, hij bleef gewoon exact naast me rijden een minuut lang ofzo.
Het was natuurlijk donker dus ik kon niet zien wie er in de auto zat.

Maar op een gegeven moment vond ik dit dus echt fucking irritant en ongemakkelijk worden dus heb ik gas bij gegeven zodat ik weer enkele meters voor 'm reed en toen zag ik hem in mijn binnenspiegel naar de rechterbaan gaan achter mij.

:? Oke... weirdo.
Ik ken dit gedrag ook. Het zijn meestal van die types die ook hersenloos op de middelste baan blijven hangen.. Kijken gewoon niet vooruit en lijken zich eigenlijk niet bewust van hun omgeving.

Dat merk ik op grond van het feit dat ze vaak kijken alsof ze net wakker worden als ik na een minuutje duocruisen hartelijk begin te zwaaien.

Je ziet het kwartje dan heeeeel langzaam vallen van "hee wat moet dat wijf?" via "waar ben ik?" en "hoe hard rijd ik eigenlijk?" naar eindelijk "oh, auto, uhhhhhh, iets doen, uhhhh negeren kan niet, heb al oogcontact uhhhh misschien dan toch gas bij".
  woensdag 18 mei 2022 @ 07:26:43 #44
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204785685
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ken dit gedrag ook. Het zijn meestal van die types die ook hersenloos op de middelste baan blijven hangen.. Kijken gewoon niet vooruit en lijken zich eigenlijk niet bewust van hun omgeving.

Dat merk ik op grond van het feit dat ze vaak kijken alsof ze net wakker worden als ik na een minuutje duocruisen hartelijk begin te zwaaien.

Je ziet het kwartje dan heeeeel langzaam vallen van "hee wat moet dat wijf?" via "waar ben ik?" en "hoe hard rijd ik eigenlijk?" naar eindelijk "oh, auto, uhhhhhh, iets doen, uhhhh negeren kan niet, heb al oogcontact uhhhh misschien dan toch gas bij".
Denk eerder gevalletje cruise control. In combi met je omgeving een beetje vergeten. Maar dat doe je makkelijker met cc
  woensdag 18 mei 2022 @ 16:20:50 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204790103
Een motorrijder gespot met een spijkerbroek en een t-shirt aan. Lekker hard riijden, het standaard bumperkleven en een poging tot een wheelie. ging ook gewoon de snelweg op.

wat een mongol
pi_204790212
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:20 schreef Gunner het volgende:
Een motorrijder gespot met een spijkerbroek en een t-shirt aan. Lekker hard riijden, het standaard bumperkleven en een poging tot een wheelie. ging ook gewoon de snelweg op.

wat een mongol
Als mede-motorrijder mag deze van mij best wel eens even een val maken en een eindje opschaven.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_204792127
Ik spot weleens motorrijders in mijn dooie hoek, die daar vrolijk rijden. Of sowieso naast ander verkeer blijven hangen.
.
pi_204797463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:20 schreef gooddaddy het volgende:

[..]
Dat valt dus wel mee, afhankelijk van de auto. Ik ben een jaar of 20 geleden eens 2x in 1 week op en neer naar München gereden vanuit Venlo. De eerste keer ± 200 waar het mocht en kon, de tweede keer cruisecontrol op 140 km/h en lekker rustig rijden. Reisduur tot aan bestemming was vrijwel gelijk omdat ik bij de eerste keer 200 km voor ik in München was moest tanken. Reed toen in een Audi A6 (6 cylinder meen ik). Dat ding lipe 1:5 bij 200 km/h)
Tanken duurt 5 minuten. Heeft amper invloed op een rit van 2.000 km. Vol gas of max 130, scheelt ook één keer tanken voor mij. Een keer tanken die ik meestal toch wel doe, omdat ik probeer te vermijden 'in het rood' het laatste stuk te rijden.

Stukken waar je 130 mag, rijd ik wel gewoon 130-140, waar je 100 mag, gewoon 100, etc. In Duitsland best wel wat kans dat ze staan te flitsen op stukken waar een limiet geldt en waar je 100 mag veel harder dan 100 gaan rijden, dan zit je toch constant te remmen en te ergeren aan inhalers.
pi_204797916
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:02 schreef Halcon het volgende:
Tanken duurt 5 minuten.
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.
pi_204798045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Alleen als je voor een leeg tankstation vol op de remmen gaat en de klinkers uit de weg rijd bij vertrek. Verder moeten de meeste mensen ook afrekenen. Ik reken op een kwartier extra reistijd als ik moet tanken.
No way dat ik daar meer dan 5 minuten sta. Waar sta jij een kwartier in de rij? Kijk, moeten ze de bonen van je latté nog vermalen dan snap ik dat je er wat langer staat.

Maar gewoon tanken en afrekenen is echt niet meer dan 5 minuten :')
pi_204798097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 11:13 schreef rival het volgende:

[..]
No way dat ik daar meer dan 5 minuten sta. Waar sta jij een kwartier in de rij? Kijk, moeten ze de bonen van je latté nog vermalen dan snap ik dat je er wat langer staat.

Maar gewoon tanken en afrekenen is echt niet meer dan 5 minuten :')
Tijd terug net over de grens in Duitsland wel een tijdje in de rij gestaan. Bij alle tankstations eennlanger rij gele kentekenplaten. Zal na 1 juni ook wel weer zo zijn. Het lijkt erop dat het dan weer zo'n 40 cent per liter gaat schelen.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')