In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.quote:Op maandag 9 mei 2022 16:15 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een moreel gejank om een verfbommetje zegIk vind het een mooi statement. Dit jaar maar even niet vooraan staan met je kransje. Uiteindelijk vertegenwoordigt zo'n ambassadeur gewoon de terreur van Putin. Hij kan zich ook uitspreken tegen de terreur en nodeloze geweldsorgie, doet ie niet.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom Polen een Russische ambassadeur uitnodigt voor een WO2 herdenking. (1939)quote:Op maandag 9 mei 2022 17:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In plaats van te escaleren en te provoceren in een buurland waar zijn thuisland oorlogsmisdaden begaan heeft en tientallen jaren lang een regime gefaciliteerd heeft dat de Poolse bevolking onderdrukt en geterroriseerd heeft had die ambassadeur gewoon weg moeten blijven. Maar zoveel fatsoen en inzicht mag je blijkbaar niet van Russen verwachten.
Wanneer je burgers moediger zijn dan al je ministers en generaals samen...quote:Op maandag 9 mei 2022 17:58 schreef Barbusse het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
https://www.theguardian.c(...)ta-anti-war-articles
“This is not what Victory Day is about,” Polyakov told the Guardian in an interview. “Ordinary people are dying, peaceful women and children are dying in Ukraine. Given the rhetoric that we have seen, this isn’t going to stop. We couldn’t accept this any longer. This was the only right thing we could do.”
Dapper hoor, ik zou peentjes zweten.
Zie post boven jequote:Op maandag 9 mei 2022 18:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Gisteren ook al een dergelijk gerucht, voorzien van een fakefoto maar toch. Even in de gaten houden.
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?quote:Op maandag 9 mei 2022 17:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je vertegenwoordigt in die functie een land.
[..]
Van de ene op de andere dag? We hebben het hier over een invasie in Oekraïne waarbij duizenden doden vallen en steden plat worden gebombardeerd. En een ambassadeur die wordt besmeurd. Is het netjes? Nee, niet bepaald. Maar ja, als ambassadeur in het openbaar in Polen rond lopen nadat je land al een paar weken flink huishoudt in een naburig land en je internationaal wordt uitgekotst is ook niet echt het toonbeeld van verstandige keuzes maken.
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?
Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.
Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?
Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?
Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is toch niet sinds 24 februari aan de macht? Die Russische ambassadeur is toch niet sinds 24 februari in Polen?
Er werd de vergelijking gemaakt met een "SS-er die een bepaalde mate van tyrannie en loyaliteit moet hebben getoond". Kortom: net als de regering is het blijkbaar altijd al een misdadiger geweest volgens bepaalde mensen hier. Maar in tijden van vrede (voor 24 februari dus, en eigenlijk nog steeds omdat Polen/EU/NAVO formeel niet in oorlog zijn met Rusland) is dat blijkbaar dan niet relevant geweest. Nu er een oorlog is in Oekraïne, is iemand dus "van de een op de andere dag" (dat is een uitdrukking, "overnight" zeggen ze ook wel in het Engels) medeplichtig aan moord, verkrachting en weet ik veel.
Dat is toch geen realistische gedachtengang? Wat verwachten mensen hier? Dat alle ambassadeurs direct hun functie moeten neerleggen wereldwijd? Als die redenering m.b.t. 'medeplichtigheid' ook maar enigszins plausibel zou zijn, waarom zijn dan niet alle Russiche ambassadeurs ter wereld het land uitgezet?
Het is toch geen werkbare situatie voor diplomatieke betrekkingen als je op zo'n debiele manier gaat redeneren op het moment dat er een conflict ontstaat?
Dat laatste ben ik overigens volledig met je eens. Het is de vraag of hij is uitgenodigd of op eigen initiatief daar naartoe is gegaan, maar in beide gevallen is het dan alsnog niet handig.
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Krim en Georgië hebben niet plaatsgevonden. MH17 is ook niet neergehaald. Je hebt geen idee voor wat voor regime je werkt.
Dat aanvallen is niet goed te praten, maar doen alsof je als hoge functionaris in dit regime geen enkele verantwoordelijkheid draagt is minstens net zo achterlijk.
Dat weet ik, dat heb ik ook niet gezegd. Het gaat mij om de redenatie van sommige mensen hier m.b.t. de 'medeplichtigheid" van diplomaten op het moment dat er een conflict ontstaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Voor de goede orde: die ambassadeur is niet geëxecuteerd of aan een galg gehangen, maar besmeurd.
Nee dat moet niet kunnen.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
Tuurlijk niet mafkees, volgende gooit een handgranaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een verfbommetje om een signaal af te geven moet kunnen. Zeer mild vergeleken met het regime waar hij voor staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |