Lady Blue, Stilton en gamba zijn tot nu toe wel favoriet.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hoeft je nooit te schamen voor De Kroketten![]()
Welke is je favoriet tot nu toe?
Valt mee. Erg licht voor mijn doen en kort blouse-ding, dus vond wel beetje spannend maar ik voelde me er wel echt heel goed in.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ehrmagerd Loonaa
Is dit buiten de comfort zone of valt mee?
Terechtquote:Op zondag 8 mei 2022 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Valt mee. Erg licht voor mijn doen en kort blouse-ding, dus vond wel beetje spannend maar ik voelde me er wel echt heel goed in.
Ik heb geen hele vieze dingen uitgespookt gisteren. Dat wilde ik ook nog verduidelijken in die post maar toen had sigme hem al dichtgeflikkerd.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
En heb je nou een open relatie of heb ik grootse ontwikkelingen gemist of bleef het bij flirterette?
Het stond je gewoon leuk hoor; de combinatie, het hoofd er boven, gewoon houdenquote:Op zondag 8 mei 2022 18:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Valt mee. Erg licht voor mijn doen en kort blouse-ding, dus vond wel beetje spannend maar ik voelde me er wel echt heel goed in.
Een ‘hondje’.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:05 schreef fietsie het volgende:
Als jullie van die nare stalen jaren 80 kantoorkasten van blikmetaal zouden moeten verhuizen, wat voor wieltjes zouden jullie dan zoeken? (Er zit dus geen "vloer" onder... ))
Ja zon plank met vier wielen heb ik, alleen dan kan de kast er dus alleen maar met 1 zijkant op staan..quote:
Op de zijkant en 2 van die hondjes?quote:Op zondag 8 mei 2022 19:05 schreef fietsie het volgende:
Als jullie van die nare stalen jaren 80 kantoorkasten van blikmetaal zouden moeten verhuizen, wat voor wieltjes zouden jullie dan zoeken? (Er zit dus geen "vloer" onder... ))
Wie had het over víéze dingen dan?quote:Op zondag 8 mei 2022 18:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geen hele vieze dingen uitgespookt gisteren. Dat wilde ik ook nog verduidelijken in die post maar toen had sigme hem al dichtgeflikkerd.
Borisz net nog …quote:Op zondag 8 mei 2022 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wie had het over víéze dingen dan?
Soms kan seks best een beetje viezig zijn.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wie had het over víéze dingen dan?
quote:
Ff lekker tegen elkaar aan schurkenquote:Op zondag 8 mei 2022 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groetjens vanaf ons terras! Het is koud maar dat drukt de pret niet
Fikkie stoken!quote:Op zondag 8 mei 2022 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Groetjens vanaf ons terras! Het is koud maar dat drukt de pret niet
Jup, twee weken terug rondje Niebüll, Ribe-Esjberg, Hamburg gemaakt. Veel koolzaad gezien.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vandaag met man en zus over het schiereiland Syddanmark getourt, erg lieflijk landschap, raapzaad staat helgeel overal in bloei. Deense boeren lijken dit jaar erg veel raapzaad en Tarwe te hebben geplant, vrijwel alle akkers er mee vol. Drie maal koffie met gebak, 38 Euro, goed aan de prijs, maar wow, het was heel erg goed gebak en koffie, geen ontdooide meuk, maar duidelijk door een Patissier huisgemaakt. De koffie was uitstekend, beter dan ik zelf maak met bonen van een boetiek branderij. Prachtig weer, erg rustig overal, toeristenseizoen is nog niet begonnen, Pasen is geweest en Pinksteren moet nog komen.
Er van uitgaand dat J jou en B ziet als een stelletje, zou ik wat terughoudend zijn. Wellicht dat een welgemeende uitspraak van jou uit z'n verband getrokken J alleen maar feller laat reageren.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Drama in onze kookcommissie. (B en ik en nog 3 vrienden.)
Het evenement is over iets meer dan 2 weken. We gaan 7 keer voor een groep van 30-40 man koken. Elke avond een ander land, een lekker uitgebreid menu.
Dit jaar ontwikkelen we 2 nieuwe menu's, de rest is gerecycled uit eerdere jaren. L heeft het ene menu op zich genomen, J doet het andere menu, en de andere drie commissieleden (waaronder ik) zorgen ervoor dat de resterende menu's juist gerecycled worden en allerlei andere klusjes.
Komende dinsdag is de deadline voor het inleveren van de boodschappenlijstjes per menu. L is al nagenoeg klaar, heeft ons donderdag verteld welke recepten er gekookt gaan worden, het enige wat ze nog aan het doen is is allergie-opties maken (drie notenallergie en twee melkallergie dit jaar). J vertelde donderdag dat hij "van plan was om dit weekend één recept te testen en dan zou de rest nog volgen". Met een deadline op dinsdag. Ja ja.
![]()
Nu is B dus dit weekend een selectie van recepten gaan koken passend bij het menu dat J van plan was. Met het idee "dan hebben we vast het een en ander getest, en kan J bedenken wat hij hiervan ook wil gebruiken in z'n menu".
Zag er vet lekker uit. Jammer dat ik niet erbij was om te helpen opeten.
Nu is J gigantisch op z'n pik getrapt, want B heeft z'n menu gekaapt.
Wáárom kan J het niet gewoon opvatten als "ha B, fijn dat je helpt".
B heeft heel diplomatiek uitgelegd dat hij het allemaal goed bedoelde en dat hij hoopt dat J wat aan z'n werk heeft. J is het er allemaal niet mee eens "want B heeft alle dingen gedaan die hij ook nét aan het doen was, dus er is alleen maar dubbel werk geleverd" (behalve dat J maar één recept heeft getest, en B vijf)
Manmanman. Ik ben zo klaar met J.
B wil geen confrontaties 2 weken voor het evenement maar ik heb zo de indruk dat dat vooral de confrontaties uitstelt tot tíjdens het evenement. Jippie.
Wat zouden jullie zeggen tegen iemand zoals J? Ik ben ergens ook gewoon verbijsterd van z'n gebrek aan zelfbesef.
Alleen onze verkerings-J's zijn leuk. Met doorsnee J's is het Russische roulettequote:Op zondag 8 mei 2022 20:41 schreef Tele6 het volgende:
Verder was ik na het bechamel-incident van vorig jaar al klaar om J te wurgen, maar ik heb me bewonderenswaardig hard ingehouden.
Ik vrees dat dit een van de niet-perfecte J's is die we niet zo vaak tegenkomen in deze SC.
Ik ben ook niet van plan om iets tegen J te zeggen hier nu over. Vind vooral dat we iets moeten vinden tussen "wegwuiven" (wat B nu heeft gedaan) en "J wurgen" (wat mijn eerste neiging is) en weet niet precies wat. Dat is het nadeel van telkens wegwuiven, nu is de frustratie behoorlijk hoog.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er van uitgaand dat J jou en B ziet als een stelletje, zou ik wat terughoudend zijn. Wellicht dat een welgemeende uitspraak van jou uit z'n verband getrokken J alleen maar feller laat reageren.
Heeft B een aantal praktische aandachtspunten gehaald uit het testen? Of heeft het testen dingen opgeleverd anders dan dat?
Ik begrijp J eigenlijk wel. Hij neemt een opdracht op zich, en heeft nog tijd tot de deadline. Waarom er van te voren al vanuit gaan dat hij dat niet gaat halen? Ik ben zelf het soort mens dat alles altijd ruim voor tijd af en opgeleverd wil hebben, maar ik probeer dat toch niet van m'n hele omgeving ook te verwachten.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Het evenement is over iets meer dan 2 weken. We gaan 7 keer voor een groep van 30-40 man koken. Elke avond een ander land, een lekker uitgebreid menu.
Dit jaar ontwikkelen we 2 nieuwe menu's, de rest is gerecycled uit eerdere jaren. L heeft het ene menu op zich genomen, J doet het andere menu, en de andere drie commissieleden (waaronder ik) zorgen ervoor dat de resterende menu's juist gerecycled worden en allerlei andere klusjes.
Komende dinsdag is de deadline voor het inleveren van de boodschappenlijstjes per menu. L is al nagenoeg klaar, heeft ons donderdag verteld welke recepten er gekookt gaan worden, het enige wat ze nog aan het doen is is allergie-opties maken (drie notenallergie en twee melkallergie dit jaar). J vertelde donderdag dat hij "van plan was om dit weekend één recept te testen en dan zou de rest nog volgen". Met een deadline op dinsdag. Ja ja.
![]()
Nu is B dus dit weekend een selectie van recepten gaan koken passend bij het menu dat J van plan was. Met het idee "dan hebben we vast het een en ander getest, en kan J bedenken wat hij hiervan ook wil gebruiken in z'n menu".
B heeft heel diplomatiek uitgelegd dat hij het allemaal goed bedoelde en dat hij hoopt dat J wat aan z'n werk heeft. J is het er allemaal niet mee eens "want B heeft alle dingen gedaan die hij ook nét aan het doen was, dus er is alleen maar dubbel werk geleverd" (behalve dat J maar één recept heeft getest, en B vijf)
B wil geen confrontaties 2 weken voor het evenement maar ik heb zo de indruk dat dat vooral de confrontaties uitstelt tot tíjdens het evenement. Jippie.
Wat zouden jullie zeggen tegen iemand zoals J? Ik ben ergens ook gewoon verbijsterd van z'n gebrek aan zelfbesef.
Doet ie het bij jou wel?quote:
Het bechamel-incident was volgens J mijn fout.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Alleen onze verkerings-J's zijn leuk. Met doorsnee J's is het Russische roulette![]()
Ik heb geen idee wat je moet zeggen tegen die J. Hopelijk was het even een heat of the moment ding? Hij wist dat hij het niet ging halen, durfde dat niet toe te geven (bij jullie en zichzelf) en voelt zich nu betrapt?
Wat was het bechamel-incident? Misschien heb je het wel verteld hoor.
En de criteria haalbaarheid , pittigheid en eenheidskleuren waren vooraf ook besproken?quote:Op zondag 8 mei 2022 20:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van plan om iets tegen J te zeggen hier nu over. Vind vooral dat we iets moeten vinden tussen "wegwuiven" (wat B nu heeft gedaan) en "J wurgen" (wat mijn eerste neiging is) en weet niet precies wat. Dat is het nadeel van telkens wegwuiven, nu is de frustratie behoorlijk hoog.
B heeft een hoop aandachtspunten gevonden. Dingen zoals dat één van de 5 recepten ondoenbaar is voor een grote groep (pannekoekjes bakken), een kruidenmix is te pittig om aan de 30 tieners te geven, en het was uitkijken dat het niet alleen bruin voedsel werd. Best nuttig
We hebben in oktober voor het eerst gebrainstormd over dit menu, en toen hebben we al deze dingen besproken. Staat duidelijk in de notulen. Begin april zijn we weer over alles heen gegaan, toen was L al halverwege met haar menu en had J nog helemaal niks gedaan. Nu donderdag had hij nog steeds niks gedaan, maar wel het voornemen om één recept te gaan testen.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de criteria haalbaarheid , pittigheid en eenheidskleuren waren vooraf ook besproken?
Dat is ook wel waar.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik begrijp J eigenlijk wel. Hij neemt een opdracht op zich, en heeft nog tijd tot de deadline. Waarom er van te voren al vanuit gaan dat hij dat niet gaat halen? Ik ben zelf het soort mens dat alles altijd ruim voor tijd af en opgeleverd wil hebben, maar ik probeer dat toch niet van m'n hele omgeving ook te verwachten.
En ik begrijp dat hier vast al een hele geschiedenis aan is waardoor het allemaal heel gegrond is om van het negatieve uit te gaan. Maar dat straalt zo'n actie dus ook echt uit, daarom snap ik wel dat J dan gekwetst is.
Deadlines voor menu's. Voorproeven.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:36 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Op zich is het wel leuk zo. We koken wel echt héél lekkere dingen, en ook dingen die ik normaal niet zou bedenken. Dit jaar bijvoorbeeld een Armeens menu -- ik had eerst geen enkel idee wat ze eten in Armenië. Dat zoeken we dan uit en we proefkoken de recepten om zeker te zijn dat het klopt met de ingrediënten die in Nederland en in dit seizoen verkrijgbaar zijn.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deadlines voor menu's. Voorproeven.
Meestal bedenk ik een dag van voren wat volgende dag de lunch is
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alleen onze verkerings-J's zijn leuk. Met doorsnee J's is het Russische roulette![]()
Eerste uur is met van gelukt maar die hapert nu ook te veel.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Doet ie het bij jou wel?
Edit: hier dus nu pas, dus vielen we halverwege in iets want we konden niet vooraan beginnen. Dus afgezet, en ik hoop dat we morgen wel kunnen kijken…
Tikka massala klinkt ook lekker!quote:Op zondag 8 mei 2022 18:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lady Blue, Stilton en gamba zijn tot nu toe wel favoriet.
O en de Tikka Massala die we kregen om te proeven was ook erg lekker.
Te lui om te knippen uit je andere post, maar ik vond de actie van B wat passief agressief, tot je aanvulden dat hij wel tegen J had gezegd dat ie ook ging voorkoken.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Op zich is het wel leuk zo. We koken wel echt héél lekkere dingen, en ook dingen die ik normaal niet zou bedenken. Dit jaar bijvoorbeeld een Armeens menu -- ik had eerst geen enkel idee wat ze eten in Armenië. Dat zoeken we dan uit en we proefkoken de recepten om zeker te zijn dat het klopt met de ingrediënten die in Nederland en in dit seizoen verkrijgbaar zijn.
Mijne heb geen eigen letterquote:
Het is nogal een gewoonte in de commissie om dingen veel te voorzichtig te bespreken. Ik had donderdag willen zeggen dat ik er niet op vertrouwde dat J het ging halen, maar ben teruggekrabbeld omdat ik net de dagen ervoor ook al gedoe met hem had gehad toen ik hem aansprak op iets wat hij had moeten doen dat hij niet gedaan had en daar heeft hij een dag lang m'n notulen over lopen miereneuken. (Ja maar er staat niet létterlijk dat ik het had moeten doen! Er staat alleen maar dat het moet gebeuren met mijn naam erachter!)quote:Op zondag 8 mei 2022 21:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Te lui om te knippen uit je andere post, maar ik vond de actie van B wat passief agressief, tot je aanvulden dat hij wel tegen J had gezegd dat ie ook ging voorkoken.
Eerlijker en duidelijker was geweest om het open te gooien en te zeggen dat jullie er niet op vertrouwden dat hij het zou halen. En dat B dáárom ook ging testen. Want dat was het eigenlijk, maar dat lijkt helemaal niet uitgesproken.
Niet handig.
Welke zenuwenquote:Op zondag 8 mei 2022 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heel leuk!Worden de zenuwen in het laatste weekje meer of juist minder?
Wat fijnquote:Op zondag 8 mei 2022 21:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Welke zenuwen
Nee echt nul zenuwen hier. Wij staan er echt relaxt in en we hebben meer dingen die misschien bij n bruiloft "horen" geschrapt dan een plaats gegeven op de dag. We zijn ook beiden niet bezig dat het een "perfecte dag" moet zijn. Het moet gewoon gezellig, relaxt en n leuke dag worden met 'n leuk feestje en daar heb ik wel veel zin in
Oh dat is wel een hele relaxte manier om ermee om te gaan.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Welke zenuwen
Nee echt nul zenuwen hier. Wij staan er echt relaxt in en we hebben meer dingen die misschien bij n bruiloft "horen" geschrapt dan een plaats gegeven op de dag. We zijn ook beiden niet bezig dat het een "perfecte dag" moet zijn. Het moet gewoon gezellig, relaxt en n leuke dag worden met 'n leuk feestje en daar heb ik wel veel zin in
En wat zegt DB Navigator? Das de betrouwbaarstequote:Op zondag 8 mei 2022 21:42 schreef Isabeau het volgende:
www.ns.nl heeft andere bustijden dan de ns app
Echt een usa baan. Links en rechts hoge muren. Niet een baan die ik mooi vind om te zien.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat hebben ze een prachtig circuit in Florida gebouwd
Weet je de termijnprijs, dus oogst 2022?quote:Op zondag 8 mei 2022 20:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, twee weken terug rondje Niebüll, Ribe-Esjberg, Hamburg gemaakt. Veel koolzaad gezien.
Koolzaad zat laatst even boven de ¤1000/ton, maar is inmiddels al even gezakt.
Lang geleden dat ik warme melk heb gedronken. Maar het is leuk om er mensen mee op de stang te jagenquote:
Haha, geen idee. Maar als je net op tijd was volgens de ns website, dan was de bus al lang weg. Mooi geregeld.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:43 schreef derLudolf het volgende:
En wat zegt DB Navigator? Das de betrouwbaarste
Ja, dat is waar. Maar als je het vergelijkt met Saoedi-Arabië, is dit al stukken beter. Ze hebben het hier in elk geval prachtig aangekleed. Ook al rijden ze nu ook veel tussen hekken door, dit geeft lang niet zo'n gevangenisgevoel.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Echt een usa baan. Links en rechts hoge muren. Niet een baan die ik mooi vind om te zien.
En een klein foutje is ook direct een afgeschreven auto. Een baan met grindbakken waar het einde race is maar zonder veel schade heeft meer mijn voorkeur.
het scheelt misschien ook dat ik nooit gedroomd heb om te trouwen oid en het allemaal had uitgedacht. Nu is 't deels ivm het huis maar m'n vriend wilde graag 'n gezellig feestje en daar kon ik me wel in vinden.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh dat is wel een hele relaxte manier om ermee om te gaan.
Echt? Ik vind er niet veel aan.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat hebben ze een prachtig circuit in Florida gebouwd
Een geluid dat jij niet kan horen, lijkt me waarschijnlijker.quote:Op maandag 9 mei 2022 08:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat vervelend voor Dora (en jou). Kan er niet een vogel in de buurt zijn, die jij niet ziet of hoort maar waar zij bang voor is? Of een blaffende hond waar jij niets achter zoekt maar zij wel?
Zo'n huis heb je ook in de buurt van mijn ouders! Ik hoor dat, verder niemand die ik er op wees. Ik dacht dat het iets was om katten te verjagen of zo, maar zoiets wordt dus blijkbaar ingezet tegen hangjeugd? Het zullen je buren maar zijnquote:Op maandag 9 mei 2022 12:32 schreef sigme het volgende:
Een geluid dat jij niet kan horen, lijkt me waarschijnlijker.
Hier in de buurt is een huis dat gilt als een mosquito.
Vrijwel niemand hoort dat, maar geen hond wil langs dat huis. Ik ook niet.
Ik heb een tijd in een gebouw gewerkt waar zo'n ding hing, daar idd bedoeld tegen hangjeugd.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo'n huis heb je ook in de buurt van mijn ouders! Ik hoor dat, verder niemand die ik er op wees. Ik dacht dat het iets was om katten te verjagen of zo, maar zoiets wordt dus blijkbaar ingezet tegen hangjeugd? Het zullen je buren maar zijn
Daar hebben we ook een huis van. Ik hoor m wel, Dora geeft daar niet heel veel om.quote:Op maandag 9 mei 2022 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Een geluid dat jij niet kan horen, lijkt me waarschijnlijker.
Hier in de buurt is een huis dat gilt als een mosquito.
Vrijwel niemand hoort dat, maar geen hond wil langs dat huis. Ik ook niet.
Veel holletjes waar ze zich in kunnen verstoppen?quote:Op maandag 9 mei 2022 12:55 schreef AnneX het volgende:
Mn.X kan vleermuizen horen.
Dat was grappig toen hij onder de Dom woonde.
Of nu in de tuin, met een kerktoren 30 m verderop.
Brengt mij de vraag: wrom leven vleermuizen in/rond kerktorens?
quote:Op maandag 9 mei 2022 14:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vleermuizen zijn fantastisch, mijn vorige huis stond in een historische binnenstad. Veel vleermuizen daar.
Ik kwam eens 'savonds laat naar huis en zag vleermuizen rond een lantarenpaal jagen op de insecten die daar vlogen. Ging op mijn stoepje zitten er naar kijken
Buurman, een agent, kwam langs en vroeg wat ik deed
Ik, Ik zit naar jagende vleermuizen te kijken, is dat niet geweldig?
Hij: Heb je geblowd?
Ahw, das klotequote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Lonaa het volgende:
Mijn hoofd doet nog steed stom. Dat wordt niet meer wat vandaag.
quote:Op maandag 9 mei 2022 14:49 schreef Lonaa het volgende:
Mijn hoofd doet nog steed stom. Dat wordt niet meer wat vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |