Dit is de oplossing waar dankzij LTO op aan is gestuurd. Er is 20 jaar een oplossing gezocht in overleg met de boeren, maar die zijn alleen maar 'meer, meer, meer' gaan doen. Het is nu tijd voor echte oplossingen. En die doen inderdaad pijn bij boeren die in de afgelopen 20 jaar niet hebben geluisterd. Zat boeren hebben wel geluisterd en zijn al over op volledig biologische kringlooplandbouw, gewoon omdat iedereen op alle boerensites allamg heeft kunnen lezen dat dit er aan zat te komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:31 schreef Ronald het volgende:
[..]
De hoeveelheid vee is naar verhouding wel heel hoog in Nederland, maar ik zou daar liever concrete oplossingen voor zien. Misschien kunnen boeren gestimuleerd worden hun bedrijf elders in de EU voort te zetten, waar nog wel relatief weinig vee is. Of misschien een stuk duurzamer en biologisch gaan boeren.
Nu is het alleen maar alles op de rem, boeren uitkopen, wegwezen en in paniek alles plat leggen qua ontwikkeling. De vraag naar vlees blijft gewoon en zal denk ik ook nog wel een tijd toenemen.

uiteraard is teveel altijd een probleem, dan moet je bodemmonsters nemen om dat te bekijkenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, maar als stikstof chocolade is, dus een beetje is leuk maar teveel is niet goed, dan kan die argumentatie die jij hier als een vastgelopen LP afdraait ook gewoon de prullenbak in.
Ben in ieder geval blij dat je inmiddels op het punt bent dat je schijnbaar inziet dat teveel een probleem kan zijn.

Uiteraard kunnen we al dat vee niet in nederland houden , we hebben ruimte nodig voor woningbouw, recreatie en bedrijvenparken en nieuwe natuur gebiedenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:31 schreef Ronald het volgende:
[..]
De hoeveelheid vee is naar verhouding wel heel hoog in Nederland, maar ik zou daar liever concrete oplossingen voor zien. Misschien kunnen boeren gestimuleerd worden hun bedrijf elders in de EU voort te zetten, waar nog wel relatief weinig vee is. Of misschien een stuk duurzamer en biologisch gaan boeren.
Nu is het alleen maar alles op de rem, boeren uitkopen, wegwezen en in paniek alles plat leggen qua ontwikkeling. De vraag naar vlees blijft gewoon en zal denk ik ook nog wel een tijd toenemen.
quote:Christianne van der Wal: „Ik ben hier een probleem voor Nederland aan het oplossen.”

Nee, zouden ze nu eindelijk die luchtverkeersleiding naar huis sturen?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 15:51 schreef Raw85 het volgende:
Stevige maatregelen dus die genomen moeten zullen worden. Kan me ook niet voorstellen dat Lelystad Airport nog open gaat als je het kaartje met kritische zones zo bekijkt.

Ik heb hier geen bron oid bij maar ik neem aan dat zij twee jaar na bericht sowieso al wel elders, bijv Schiphol, worden ingezetquote:Op vrijdag 10 juni 2022 16:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zouden ze nu eindelijk die luchtverkeersleiding naar huis sturen?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-jaarlijks-miljoenen

ik zou lelystad airport maar in gebruik nemen nuquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb hier geen bron oid bij maar ik neem aan dat zij twee jaar na bericht sowieso al wel elders, bijv Schiphol, worden ingezet

Want als je geen personeel voor Schiphol hebt dan heb je dat wel voor Lelystad, natuurlijk, tenslotte is het hetzelfde bedrijfquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou lelystad airport maar in gebruik nemen nu

Eerst eens kijken wat de provincies doen, ben benieuwd of die echt met goede plannen komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu eens kijken of de regering ook doorzet.

Op zich slim dat de provincies het eerst zelf mogen gaan proberen en als ze falen de minister zelf in actie komt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu eens kijken of de regering ook doorzet.

Ik ga mijn adem niet inhouden...noem mij maar cynischquote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst eens kijken wat de provincies doen, ben benieuwd of die echt met goede plannen komen.

Als ze hun zeggenschap willen behouden.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eerst eens kijken wat de provincies doen, ben benieuwd of die echt met goede plannen komen.

Dat klopt maar men kan zich dan ook afzetten tegen de rijksoverheid en roepen dat ze er niks aan kunnen doen, zij wilden de boeren wel beschermen maar de gemene regering stak daar een stokje voor.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze hun zeggenschap willen behouden.

Tja, het glas kan half leeg zijn of half vol, ik ben meer een half vol type.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga mijn adem niet inhouden...noem mij maar cynisch

Gewoon innemen die voertuigen, zoals dat ook zou gebeuren als je met grote personenauto's voor de deur zou gaan staan dreigen. Dan gaan die boeren maar zonder hun trekkers werken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:00 schreef trein2000 het volgende:
Er staan blijkbaar trekkers voor de deur bij minister Van der Wal. Zullen we afspreken dat we dat gewoon niet doen, achterlijke praktijk.

Iemand met hele groepen thuis opzoeken is echt zo’n beetje het laagste wat er isquote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:00 schreef trein2000 het volgende:
Er staan blijkbaar trekkers voor de deur bij minister Van der Wal. Zullen we afspreken dat we dat gewoon niet doen, achterlijke praktijk.

Zullen we gewoon beginnen met bekeuren?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon innemen die voertuigen, zoals dat ook zou gebeuren als je met grote personenauto's voor de deur zou gaan staan dreigen. Dan gaan die boeren maar zonder hun trekkers werken.

Mag ook, maar ik ben met name die FDF gewoon heel erg zat. Maar inderdaad, eerst een bekeuring en bij herhaling harder optreden is inderdaad wel beter.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we gewoon beginnen met bekeuren?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |