quote:Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.
Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.
Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.
Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.
Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen.
Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.
Nope, het is echt een rustig pianoliedje.quote:
Alle andere resultaten zijn Wonderwallquote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen.
Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.
Dit gaat wel heel erg richting Psy Trance. Logisch ook wel door de samenwerking met Vini Vici.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:03 schreef Bessensap het volgende:
Mensen!
Soms download je een random playlist in Spotify en komt een nummer langs die je normaal heel snel skip, maar op de één of andere manier vind ik dit soort muziek in bepaalde moods best lekker. Ik heb alleen geen idee welke genre dit is. In 9 v.d. 10 gevallen zou ik dergelijke nummers bestempelen als bagger, maar soms is het beuken gewoon lekker. Ik vind vooral de beats lekker.
Dus, als ik meer van dit soort muziek wil horen, waar moet ik dan op zoeken? Heb namelijk echt geen idee. Thanks alvast! Het nummer:
Niemandquote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Vast welquote:
Is het misschien iets van Katie Melua?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 12:35 schreef Kimsywimsy het volgende:
Omg, ook een geweldig nummer. Maar het is niet degene die ik bedoelde. Sorry! Ik stuur Arcee straks even een appje hoe het begint. Ik ben ondertussen maar veel andere liedjes aan het luisteren, zodat ik er minder aan denk.
Nee het was echt een one day fly. Ik zat alle hitlijsten al door te spitten. Ik heb alle hitzone cd's (die luisterde ik vaak) teruggelezen en daar vond ik haar niet. Ik heb in die tijd ook veel top 40 wekelijks gedownl... gekocht en beluisterd. Dus ik heb ook de top 40 hitlijsten zoveel terug gelezen. Ik heb normaal gesproken echt een goed geheugen voor liedjes en muziek. Dus dat ik deze niet kan vinden, is echt problematisch aan het worden, haha.quote:
Kan je op de een of andere manier een opname maken? Je kan bijvoorbeeld een piano appje op je telefoon installeren (of op je pc https://www.onlinepianist.com/virtual-piano) en dan via iets als dit het opnemen en hier neerzetten: https://vocaroo.com/?upload Dan hebben we misschien al iets meer melodie.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 13:08 schreef Kimsywimsy het volgende:
[..]
Nee het was echt een one day fly. Ik zat alle hitlijsten al door te spitten. Ik heb alle hitzone cd's (die luisterde ik vaak) teruggelezen en daar vond ik haar niet. Ik heb in die tijd ook veel top 40 wekelijks gedownl... gekocht en beluisterd. Dus ik heb ook de top 40 hitlijsten zoveel terug gelezen. Ik heb normaal gesproken echt een goed geheugen voor liedjes en muziek. Dus dat ik deze niet kan vinden, is echt problematisch aan het worden, haha.
Ben ik in ieder geval geholpenquote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2022 21:07 schreef Modus het volgende:
[..]En dank voor deze. Totaal vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |