Als je wel eens Jambers hebt gekeken zou je de gedachte van Roger helemaal niet vreemd vinden!quote:Op zondag 8 mei 2022 10:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet op die manier opgewonden rakenEn ik denk dat jij dat heus wel wist, doerak!
Ik dingen weten, ik denk dat je me zwaar overschat.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet op die manier opgewonden rakenEn ik denk dat jij dat heus wel wist, doerak!
Ja, prima. Ik heb geen pijn meer. Alleen mijn energieniveau is nogal matig, zo na alle pijn, slecht eten/slapen en twee keer volledige narcose in korte tijd. Maar goed, dat gaat natuurlijk wel overquote:Op zondag 8 mei 2022 11:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wil je niet een nickchange naar Fred_NL inmiddels?![]()
Hoe gaat het verder met je herstel?
Goed puntquote:Op zondag 8 mei 2022 11:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als je wel eens Jambers hebt gekeken zou je de gedachte van Roger helemaal niet vreemd vinden!
Goed idee zolang ik hier ook rondloop 's avonds, voor je het weet lig je in de pan.quote:Op zondag 8 mei 2022 11:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Goed punt. Voor de zekerheid wil ik wel even zwart op wit hebben staan dat ik in de avond niet metamorfoos in een konijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 mei 2022 11:41 schreef Em31 het volgende:
Heel Holland BaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:Op zondag 8 mei 2022 11:45 schreef H_T het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga ik doenquote:Op zondag 8 mei 2022 11:52 schreef Greys het volgende:
Doen jullie mee? Al is het maar voor de leuk?
ESF / [Prijsvraag] Voorspel de top 10 juist en win een ESF-bordspel!
quote:Op zondag 8 mei 2022 11:55 schreef Em31 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Haha ach het valt mee. Ik had gisteren een darttoernooi tot 1 uur en daarna nog even met een paar vrienden inclusief de eigenaar van de dartbar de nacht afgesloten in onze favoriete pub voor de latere uurtjes.quote:Op zondag 8 mei 2022 10:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het gaat wel van kwaad tot erger bij jou he.
Zou het niet ook meespelen dat het in Amerika om een duidelijke en snelle verslechtering gaat terwijl het in andere landen gewoon al slecht is?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:17 schreef Strani het volgende:
Dat protest gisteren in Amsterdam tegen de abortuswet in de VS, logischerwijs mee eens natuurlijk. Maar dit is wel zo'n geval van 'waarom nu, en waarom alleen bij de VS'. In veel landen is de situatie voor vrouwen nog duizend maal erger maar daar zijn dan weer geen protesten voor.
Of is het makkelijker om te protesteren wanneer de religie achter zo'n wet het christendom is en niet de islam?
Kan hoor, hoewel dat tweede er inderdaad debet aan is dat we vanuit andere landen niet eens meekrijgen wat er zoal in de negatieve zin verandert voor vrouwen. Het toont ook wel weer een beetje onze obsessie met de VS aan.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Zou het niet ook meespelen dat het in Amerika om een duidelijke en snelle verslechtering gaat terwijl het in andere landen gewoon al slecht is?
Plus we krijgen zulk nieuws uit de VS makkelijker en beter mee dan uit bijvoorbeeld Pakistan
In quizzen is dat ook wel te merken. Een vraag over een Amerikaanse president kijkt niemand van op, een vraag over een bondskanselier of Belgische premier wordt al snel als gek of te moeilijk gezienquote:Op zondag 8 mei 2022 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan hoor, hoewel dat tweede er inderdaad debet aan is dat we vanuit andere landen niet eens meekrijgen wat er zoal in de negatieve zin verandert voor vrouwen. Het toont ook wel weer een beetje onze obsessie met de VS aan.
Heel bijzonder inderdaad!quote:Op zondag 8 mei 2022 12:26 schreef H_T het volgende:
[..]
In quizzen is dat ook wel te merken. Een vraag over een Amerikaanse president kijkt niemand van op, een vraag over een bondskanselier of Belgische premier wordt al snel als gek of te moeilijk gezien
Ook nog een stukje schrik waarschijnlijk. Een redelijk modern en westers land, waar een meerderheid van de bevolking voor dit recht is, waar dan op zo'n slinkse manier dat recht ineens zo zwaar beperkt gaat worden. Aangezien hier ook nog zat groepen tegen abortus zijn, ook bij klinieken protesterend waar ze vrouwen die daar naar binnen willen proberen te intimideren, zal ook de vrees zijn dat die groepen zich hierdoor nog eens gesterkt gaan voelen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan hoor, hoewel dat tweede er inderdaad debet aan is dat we vanuit andere landen niet eens meekrijgen wat er zoal in de negatieve zin verandert voor vrouwen. Het toont ook wel weer een beetje onze obsessie met de VS aan.
In de VS zijn normaal gesproken de rechten van vrouwen prima. In de meeste moslim landen zijn vrouwenrechten non-existent, dus verslechtering versus nooit aanwezig geweest. Wat valt het meeste op?quote:Op zondag 8 mei 2022 12:17 schreef Strani het volgende:
Dat protest gisteren in Amsterdam tegen de abortuswet in de VS, logischerwijs mee eens natuurlijk. Maar dit is wel zo'n geval van 'waarom nu, en waarom alleen bij de VS'. In veel landen is de situatie voor vrouwen nog duizend maal erger maar daar zijn dan weer geen protesten voor.
Of is het makkelijker om te protesteren wanneer de religie achter zo'n wet het christendom is en niet de islam?
Nee precies. En als het puur uit solidariteit is, dan mag het wat mij betreft inderdaad ook wel wat meer solidair met vrouwen in zo'n beetje de halve wereld.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik word dan wel weer een beetje moe van het idee dat abortus nu in Nederland ook onder druk zou komen te staan door dit besluit in de VS. Het is hier een kleine minderheid die tegen abortus is en een nog veel kleinere minderheid waarvoor dat ook een breekpunt zou vormen. We zien nu ook dat de koers hier 'gewoon' richting een liberaler abortusbeleid gaat, zelfs met christelijke partijen in de coalitie. Bijzonder weinig reden om te vrezen voor abortusrechten hier, hoor
Toch denk ik dan dat we de directe invloed van de VS wat overschatten, in die zin. Maar wat je zegt zal zeker meespelen ja.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ook nog een stukje schrik waarschijnlijk. Een redelijk modern en westers land, waar een meerderheid van de bevolking voor dit recht is, waar dan op zo'n slinkse manier dat recht ineens zo zwaar beperkt gaat worden. Aangezien hier ook nog zat groepen tegen abortus zijn, ook bij klinieken protesterend waar ze vrouwen die daar naar binnen willen proberen te intimideren, zal ook de vrees zijn dat die groepen zich hierdoor nog eens gesterkt gaan voelen.
Ik hoop inderdaad dat buitenproportioneel veel aandacht geven aan deze kleine groep hier nu een keer wordt overgeslagen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:35 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik word dan wel weer een beetje moe van het idee dat abortus nu in Nederland ook onder druk zou komen te staan door dit besluit in de VS. Het is hier een kleine minderheid die tegen abortus is en een nog veel kleinere minderheid waarvoor dat ook een breekpunt zou vormen. We zien nu ook dat de koers hier 'gewoon' richting een liberaler abortusbeleid gaat, zelfs met christelijke partijen in de coalitie. Bijzonder weinig reden om te vrezen voor abortusrechten hier, hoor
Anti abortus groepen zullen zich toch echt gewoon gesterkt voelen door zo'n 'overwinning' in een groot modern land. Ik denk niet dat daar echt iets aan te overschatten valt. Dat ze hier waarschijnlijk niet veel gaan bereiken wat wet en regelgeving betreft doet daar niks an af.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch denk ik dan dat we de directe invloed van de VS wat overschatten, in die zin. Maar wat je zegt zal zeker meespelen ja.
We hebben recent juist nog een uitbreiding gekregen met het afschaffen van de bedenktijd en de abortuspil bij de huisarts. Als dit werkelijk hier een ding wordt, is dat een bewuste keuze van talkshows, media etc. om er weer een 50/50 ding van te maken door bepaalde mensen steeds aan het woord te laten. Het zou geen invloed moeten hebben, want dit zijn gewoon al niet grote groepen.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Anti abortus groepen zullen zich toch echt gewoon gesterkt voelen door zo'n 'overwinning' in een groot modern land. Ik denk niet dat daar echt iets aan te overschatten valt. Dat ze hier waarschijnlijk niet veel gaan bereiken wat wet en regelgeving betreft doet daar niks an af.
Ik bedoel ook niet dat het samenlevingbreed een ding gaat worden, maar die groepen zijn gewoon actief in Nederland. Die figuren volgen het nieuws in de VS zelf ook op dit gebied, die zullen hier heel blij mee zijn en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze de komende tijd hierop hun protestacties wat op gaan schroeven.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
We hebben recent juist nog een uitbreiding gekregen met het afschaffen van de bedenktijd en de abortuspil bij de huisarts. Als dit werkelijk hier een ding wordt, is dat een bewuste keuze van talkshows, media etc. om er weer een 50/50 ding van te maken door bepaalde mensen steeds aan het woord te laten. Het zou geen invloed moeten hebben, want dit zijn gewoon al niet grote groepen.
Maar goed, verbazen zou het me uiteraard niet.al heb ik trouwens wel het gevoel dat het weleens erger geweest is met alles overnemen uit Amerika.
Probleem in NL (en waarschijnlijk overal) is dat de overgrote zwijgende meerderheid nooit gehoord wordt. Talkshows laten dus graag de lawaaierige minderheid aan het woordquote:Op zondag 8 mei 2022 13:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat het samenlevingbreed een ding gaat worden, maar die groepen zijn gewoon actief in Nederland. Die figuren volgen het nieuws in de VS zelf ook op dit gebied, die zullen hier heel blij mee zijn en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze de komende tijd hierop hun protestacties wat op gaan schroeven.
Die protesten bij andere landen zijn er ook, maar die krijgen wat minder aandacht. Daarnaast is het altijd wel zo geweest dat we geschokter zijn bij achteruitgang ergens dan dat het steeds slecht is.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:17 schreef Strani het volgende:
Daar een post plaatsen zal het inderdaad wel wat op gang brengenquote:Op zondag 8 mei 2022 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:
Even wat anders! We hebben het natuurlijk al vaak over de fameuze ESFteling meer gehad en nu het pretparkseizoen weer volop aan de gang is…
Misschien een idee om heel voorzichtig te gaan inventariseren?
Ik wil daar best wel een post voor in het meetingtopic plaatsen
Ik dacht even, wat is de fameuze ESF-teling? Maar je hebt het natuurlijk over de Eftelingquote:Op zondag 8 mei 2022 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:
Even wat anders! We hebben het natuurlijk al vaak over de fameuze ESFteling meer gehad en nu het pretparkseizoen weer volop aan de gang is…
quote:Op zondag 8 mei 2022 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:
quote:Op zondag 8 mei 2022 17:16 schreef Hamlapjes het volgende:
Er staat een post op jullie te wachten in het meetingtopic
Gestemd.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:16 schreef Hamlapjes het volgende:
Er staat een post op jullie te wachten in het meetingtopic
Was dat terras ook van Lego?quote:Op zondag 8 mei 2022 17:59 schreef Arizona het volgende:
Voor moederdag heb ik niet het Lego-boeket gekregen, maar wel een heerlijke lunch op een prachtig zonnig terras
Mannen begrijpen dit soort subtiele hints vaak niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:59 schreef Arizona het volgende:
Voor moederdag heb ik niet het Lego-boeket gekregen, maar wel een heerlijke lunch op een prachtig zonnig terras
Het Lego boeket was wel de kers op de taart geweest natuurlijk.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:59 schreef Arizona het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |