nee die zal de drone op afstand met raketten afschietenquote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:41 schreef Perrin het volgende:
Zou deze TB2-actie bij Snake island het Russische fregat hebben gelokt om te asissteren tegen de aanvallen met TB2s? En dat fregat vervolgens met een Neptune raket te raken?
Als ie echt iedereen een plezier wil doen moet hij nu per direct dood neervallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik krijg echt het idee dat volgens sommigen Poetin echt niks meer goed kan doen de laatste tijd.
Ach, er is altijd nog China.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk het is alleen niet in het voordeel van de VS of wapenfabrikanten om te vertellen hoe slecht Rusland voozien is. Je hebt wel een dreiging nodig wil je die 850 miljard aan defensie verantwoorden.
Een tank heb je idd vooral tegen andere tanks en voertuigen. Maar als infanterie en ucavs zo goed zijn geworden dan moet je, je afvragen of het zinnig is om er nog 10000den van te hebben. De usmc is er ook mee gestopt.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als het enige nut van een tank nog is, je infanterie beschermen tegen kogels, heb je in principe zat aan IFVs, ACVs, etc.
Het Kremlin ontkent dat er excuses gemaakt zijn en het was een telefoongesprek, ik denk niet dat we daar opnames van gaan horen.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:52 schreef grrrrg het volgende:
Hoe zit het nu met die vermeende excuses van Poetin over die 'Hitler is Joods' opmerkingen van Lavrov? Zijn daar beelden van?
Volgens premier Bennett zijn die excuses gemaakt, maar ik heb mijn twijfels.
In ieder geval is het fenomeen nooit echt verslag van gedaan in de pers.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is het normaal in Rusland dat daar dagelijks fabrieken afbranden? Of is er daadwerkelijk iets vreemds aan de hand?
Dit is mijn favo spion: Bombardier Challenger 650 Artemisquote:
https://theaviationist.co(...)eorgia-and-abkhazia/quote:One of the most interesting things about ARTEMIS, is the fact that it is equipped with a High-Accuracy Detection and Exploitation System, or HADES, a sensor suite part of the Army Multi-Domain Sensing System (MDSS), “intended to address the Army’s deep sensing requirement by providing platform agnostic sensors that support Multi-Domain Operations (MDO), including Large Scale Ground Combat Operations, and fill sensing gaps for Indicators and Warnings, Long-Range Precision Fire targeting and Situational Understanding.”
Het feit dat er een telefoongesprek plaatsvond zegt mij genoeg dat er wel degelijk excuses wasquote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:52 schreef grrrrg het volgende:
Hoe zit het nu met die vermeende excuses van Poetin over die 'Hitler is Joods' opmerkingen van Lavrov? Zijn daar beelden van?
Volgens premier Bennett zijn die excuses gemaakt, maar ik heb mijn twijfels.
Wat waren die redelijke eisen dan?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wees eerlijk; hij zit gewoon in een lastig pakket. Als iedereen nou gewoon akkoord was gegaan met zijn "alleszins redelijke eisen", dan hadden we dit probleem niet.
Dat heeft meer te maken met de herindeling/structurering van het korps naar een lichter meer expeditionaire ploeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een tank heb je idd vooral tegen andere tanks en voertuigen. Maar als infanterie en ucavs zo goed zijn geworden dan moet je, je afvragen of het zinnig is om er nog 10000den van te hebben. De usmc is er ook mee gestopt.
Dat belang is mij helder. En daarnaast het economische belang. De gasverkopen bijvoorbeeld vanuit de vs naar eu.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 12:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
Natuurlijk het is alleen niet in het voordeel van de VS of wapenfabrikanten om te vertellen hoe slecht Rusland voozien is. Je hebt wel een dreiging nodig wil je die 850 miljard aan defensie verantwoorden.
De VS en in het bijzonder Biden pakken dit uitstekend aan, inderdaad.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat belang is mij helder. En daarnaast het economische belang. De gasverkopen bijvoorbeeld vanuit de vs naar eu.
Deze oorlog komt de VS ook op geopolitiek niveau uitstekend uit overigens. Ik was alleen wel in de veronderstelling dat ook Biden een relatieve gok waagde door Poetins bluf te callen. Maar het lijkt erop dat hij de risico's een stuk reler inschatte dan veel deskundigen.
Hoe hebben ze die SAM zo snel op dat eiland gekregen? Tis niet iets wat je ff met een MI-17 op dat eiland dropt en als je dat filmpje zo ziet is het niet bepaald een eiland waar je ff met een landingsvaartuig een rupsvoertuig af dropt.quote:
Veertig jaar politieke ervaring waaronder 8 als vice-president helpen dan toch.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik was alleen wel in de veronderstelling dat ook Biden een relatieve gok waagde door Poetins bluf te callen. Maar het lijkt erop dat hij de risico's een stuk reler inschatte dan veel deskundigen.
Ehh nee, poetins eis zou in gaan tegen alles waar wij in de eu, Nederland, vs etc voor staan. dat een land/persoon zelf zijn toekomst bepaald, mits ze daar bij niet actief een ander zijn vrijheid daarin beperken.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat belang is mij helder. En daarnaast het economische belang. De gasverkopen bijvoorbeeld vanuit de vs naar eu.
Deze oorlog komt de VS ook op geopolitiek niveau uitstekend uit overigens. Ik was alleen wel in de veronderstelling dat ook Biden een relatieve gok waagde door Poetins bluf te callen. Maar het lijkt erop dat hij de risico's een stuk reler inschatte dan veel deskundigen.
Maar hij was toch seniel?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Veertig jaar politieke ervaring waaronder 8 als vice-president helpen dan toch.
Kan zo'n Mi-26 heli m niet hebben gedropt?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe hebben ze die SAM zo snel op dat eiland gekregen? Tis niet iets wat je ff met een MI-17 op dat eiland dropt en als je dat filmpje zo ziet is het niet bepaald een eiland waar je ff met een landingsvaartuig een rupsvoertuig af dropt.
Misschien hebben ze wel "opblaas"-raketsystemen?quote:Op vrijdag 6 mei 2022 13:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe hebben ze die SAM zo snel op dat eiland gekregen? Tis niet iets wat je ff met een MI-17 op dat eiland dropt en als je dat filmpje zo ziet is het niet bepaald een eiland waar je ff met een landingsvaartuig een rupsvoertuig af dropt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |