Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopenquote:Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben benieuwd wat er in Texas gaat veranderen nu al die High Tech bedrijven en hun personeel van Californie naar Texas trekken.
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop dat alle staten die dit soort middeleeuwse praktijken invoeren leeg lopen.
Dat alleen de mensen overblijven die graag in de middeleeuwen willen wonen daar blijven.
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopen
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is vooral het gevolg van de absurd hoge woningprijzen in die staat (en die hoge huizenprijzen zijn op hun beurt weer het gevolg van de populariteit van de betreffende staat).
Wel mooi dat men naast de Canadese vlag ook nog even een een regenboog/trans vlag daar heeft neergezet. Je kunt echt zien waar de prioriteiten liggen.quote:
Een paar sidenotes zijn wel belangrijk:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.
[..]
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rijkere progressieven houden daar enige aanpassingen (zoals bijvoorbeeld hoogbouw) ook actief tegen. Dat zorgt voor een status quo.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mja, het zijn echter de progressieve staten als Californie die leeglopen
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk niet dat dergelijke obstructie iets te maken heeft met hun politieke opvattingen, of zelfs maar hun inkomen. De meeste mensen zijn nou eenmaal fel gekant tegen nieuwbouw in hun directe omgeving, zeker als bouwers de hoogte in gaan.
Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien is dat inderdaad zo. Maar je kunt niet aan de ene kant wel aan virtue signaling doen dat je alles beter wilt, bijvoorbeeld voor minderbedeelden, maar als dan puntje bij paaltje komt, deze verbetering blokkeren. Zelfs de New York Times van alle kranten, had hier eind vorig jaar een opvallende reportage over gemaakt:
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ook 'liberals' is niets menselijks vreemd. Ik koester niet de illusie dat alle progressieven zo nobel en medemenselijk zijn als sommige van hun opvattingen suggereren.
In mijn werk krijg ik vaak te maken met boze buurtbewoners die fel gekant zijn tegen nieuwbouw. Dat zijn mensen uit alle lagen van de bevolking (en vaak snap ik het ook wel, ik wil ook geen flatgebouw achter m'n huis).
Precies dat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan mij nog een GL rel herinneren rondom windmolens in Amsterdam.
Nee hoor, wat jij doet is namelijk wat je altijd doet:quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Dat opiniestuk bedoel je?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt blijkbaar gewoon. Bekijk de reportage hierboven maar.
Ik kwam deze oproep ook tegen. En hoewel het me eigenlijk overdreven lijkt, geloof ik toch dat het een goed idee is om het niet meer te gebruiken in de VS.quote:
Oklahoma, met haar doodstraf.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:12 schreef Netsplitter het volgende:
Oklahoma neemt alvast een "voorsprong"
De gouverneur van de Amerikaanse staat Oklahoma heeft een wet ondertekend waarmee het verboden wordt abortussen uit te voeren als er een hartslag van de embryo is waar te nemen. Dat is meestal rond de zesde week van de zwangerschap.
De aangescherpte abortuswet in de staat die door de Republikeinen wordt geleid, gaat per direct in.
Gouverneur Stitt zegt op Twitter trots te zijn op het ondertekenen van de wet. "Ik wil dat Oklahoma de sterkste pro-life-staat van het land wordt", schreef hij erbij.
https://nos.nl/artikel/24(...)trenge-abortuswet-in
Gevalletje verpissen voor conservatieven: mijn pro-life beleid is echt nog strenger dan dat van jou.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oklahoma, met haar doodstraf.
LOL.
Misschien dat dat helpt die rode staten eindelijk eens van alle slechte lijstjes te halen? Want zoals al decennia bekend is, scoren de rode staten het belabberdst op alles rangerend van veiligheid, gezondheidszorg, onderwijs tot werknemersrecht en welvaart.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk nog weinig, afgaande op de beschikbare polls is Texas nog altijd een rode staat.
[..]
Dat zal niet zo snel gebeuren. Daar zitten namelijk gewoon heel veel mensen die dit soort beleid willen. Dat jij dat 'Middeleeuws' vindt kan, maar zij prefereren dit. En afgaande op de meest recente gegevens gaan er juist veel mensen naar de rode staten toe.
Mooi he? Lees ook vooral z'n spouwsels in BNW. Hier krijgt hij echter weerwoord, dus verwacht niet dat er ook maar iets van een inhoudelijke reactie zal komen op je rake observatie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor, wat jij doet is namelijk wat je altijd doet:
- Pak een probleem waar een topic over is (abortus in dit geval).
- Verzin een ander probleem dat jij zogenaamd heel erg vindt (lees: niet erg vindt maar je leeft immers op whataboutisms).
- Zeg dat een bepaalde groep 'daar verantwoordelijk voor is' (zonder voorbehoud, zonder percentages, zonder onderbouwing) met labels als 'links, woke, rijk, progressief'.
- Lever geen bronnen.
- Concludeer dat iedereen die jij onder die groep rekent - een groep die je niet hebt gedefinieerd - verantwoordelijk is voor dat probleem en dat ze dus hypocriet zijn.
- Ga naar het volgende topic om irrelevante bullshit te verspreiden.
Je eerste opmerking dat de huizenprijzen in Californië hoog zouden zijn 'doordat hoogbouw wordt tegengehouden door rijke progressieven' slaat helemaal nergens op, want er is hoogbouw in Californië, er zijn genoeg gebieden in Californië waar in meerderheid Republikeinen wonen die dan mooi voor die zogenaamde hoogbouw zouden kunnen zorgen, iets complex als de woningmarkt kent geen quick-fixes zoals hoogbouw die met 1 druk op de knop opgelost worden, het is nooit zo dat alleen 'rijke progressieven' alle nerven van de woningmarkt in Californië kunnen beheersen, je hebt de groep die je beschuldigt niet eens gedefinieerd dus het is volledig onduidelijk wie daar onder vallen en wie niet, ga zo maar door.
En dit is een topic over abortus. Niet over de zoveelste irrelevante onzin waar jij over wil beginnen.
wAaRoM zIjN eR dAn ZoVeEl ZwErVeRs En JuNkS iN sAn FrAnCiScO!11!!quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien dat dat helpt die rode staten eindelijk eens van alle slechte lijstjes te halen? Want zoals al decennia bekend is, scoren de rode staten het belabberdst op alles rangerend van veiligheid, gezondheidszorg, onderwijs tot werknemersrecht en welvaart.
En dus? Schijnbaar kiezen mensen daarvoor, maken andere afwegingen. Democratie in werking. Het staat inwoners vrij om zich te vestigen in een blauwe staat indien ze zich daar fijner bij voelen of om te proberen om op democratische wijze van hun rode staat een blauwe staat te maken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien dat dat helpt die rode staten eindelijk eens van alle slechte lijstjes te halen? Want zoals al decennia bekend is, scoren de rode staten het belabberdst op alles rangerend van veiligheid, gezondheidszorg, onderwijs tot werknemersrecht en welvaart.
Hear hear!quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor, wat jij doet is namelijk wat je altijd doet:
- Pak een probleem waar een topic over is (abortus in dit geval).
- Verzin een ander probleem dat jij zogenaamd heel erg vindt (lees: niet erg vindt maar je leeft immers op whataboutisms).
- Zeg dat een bepaalde groep 'daar verantwoordelijk voor is' (zonder voorbehoud, zonder percentages, zonder onderbouwing) met labels als 'links, woke, rijk, progressief'.
- Lever geen bronnen.
- Concludeer dat iedereen die jij onder die groep rekent - een groep die je niet hebt gedefinieerd - verantwoordelijk is voor dat probleem en dat ze dus hypocriet zijn.
- Ga naar het volgende topic om irrelevante bullshit te verspreiden.
Je eerste opmerking dat de huizenprijzen in Californië hoog zouden zijn 'doordat hoogbouw wordt tegengehouden door rijke progressieven' slaat helemaal nergens op, want er is hoogbouw in Californië, er zijn genoeg gebieden in Californië waar in meerderheid Republikeinen wonen die dan mooi voor die zogenaamde hoogbouw zouden kunnen zorgen, iets complex als de woningmarkt kent geen quick-fixes zoals hoogbouw die met 1 druk op de knop opgelost worden, het is nooit zo dat alleen 'rijke progressieven' alle nerven van de woningmarkt in Californië kunnen beheersen, je hebt de groep die je beschuldigt niet eens gedefinieerd dus het is volledig onduidelijk wie daar onder vallen en wie niet, ga zo maar door.
En dit is een topic over abortus. Niet over de zoveelste irrelevante onzin waar jij over wil beginnen.
Ik denk niet dat een hoop mensen in pak 'm beet Mississippi uberhaupt de middelen hebben om te verhuizenquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En dus? Schijnbaar kiezen mensen daarvoor, maken andere afwegingen. Democratie in werking. Het staat inwoners vrij om zich te vestigen in een blauwe staat indien ze zich daar fijner bij voelen of om te proberen om op democratische wijze van hun rode staat een blauwe staat te maken.
Je snapt de Amerikaanse samenleving in conservatieve Staten niet. Dat kan, die staat ook best ver weg van onze eigen beleving van de wereld. Maar we hebben geleerd om voor allerlei culturen respect op te brengen. Voor de cultuur in conservatieve Amerikaanse Staten zal dat toch ook wel lukken neem ik aan. En nee, het is ook niet mijn ding. Ben blij dat mijn wiegje in Nederland stond.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een hoop mensen in pak 'm beet Mississippi uberhaupt de middelen hebben om te verhuizen![]()
Het punt is, is dat conservatief-christelijke Amerika al decennia langs politieke weg haar wil probeert op te leggen aan iedereen, hetgeen uitermate wrang is aangezien diezelfde club altijd loopt te janken over indoctrinatie van overheidswege ('indoctrinatie' die i.t.t. bijbelse verhalen gebaseerd is op wetenschappelijke data). Daarnaast blijft het natuurlijk hilarisch dat die verzameling bijbelzwaaiers zichzelf oh zo graag manifesteert als de Moral Majority, maar werkelijk alles wat daadwerkelijk in het Evangelie staat overboord zet wanneer het over ordinaire centen gaat. Wapenbezit, keihard kapitalisme, doodstraf, ageren tegen belastingen en overheid, vlaggen wapperen... in hun verknipte visie deed Jezus het allemaal!
Wat abortus betreft: ja, heel begaan zijn ze met ongeboren leven. Wanneer dat leven er echter is? Zoek het maar uit.
Is geen hersenchirurgie hoor; religie als smeermiddel en schaamlap... gaat al eeuwen zo over de hele wereld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je snapt de Amerikaanse samenleving in conservatieve Staten niet. Dat kan, die staat ook best ver weg van onze eigen beleving van de wereld.
Mensen kiezen daarvoor. Laat ze.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is geen hersenchirurgie hoor; religie als smeermiddel en schaamlap... gaat al eeuwen zo over de hele wereld.
Het vervelende van fundi's is dat ze graag die rotzooi ook anderen willen opleggen.quote:
Gezien de mate aan voter supression die doorgaans in die staten ook wat sterker is valt daar nog best over te twisten.quote:
Niet allemaal, hè. Als 51% ervoor kiest dan hoeft die andere 49% er nog niet blij mee te zijn.quote:
Heel vervelend Idd. De politiek heeft die neiging ook en steeds meer. Ook in Nederland. Bedrijven de laatste tijd ook steeds meer bij hun werknemers.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het vervelende van fundi's is dat ze graag die rotzooi ook anderen willen opleggen.
Ook prima.quote:En hoezo moet ik voor alle culturen respect hebben? Ik heb ook geen respect voor die achterlijke primitieve wahabitische cultuur. Of culturen waarin mensenoffers gebracht werden. Of culturen met kindhuwelijken.
Ontzettend kut voor ze. Proberen de volgende verkiezingen de rollen om te draaien. Zeker als het verschil zo klein is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet allemaal, hè. Als 51% ervoor kiest dan hoeft die andere 49% er nog niet blij mee te zijn.
Vrij naief om te denken dat het zo makkelijk gaat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ontzettend kut voor ze. Proberen de volgende verkiezingen de rollen om te draaien. Zeker als het verschil zo klein is.
Dat zal tijd en energie kosten. Zoals elke verandering en soms gaan er generaties overheen om constructief iets te veranderen. Vrij naïef om te denken dat verandering bewerkstelligen überhaupt makkelijk zou zijn of snel gebeurd is. Maar mensen hebben de democratische middelen tot hun beschikking.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vrij naief om te denken dat het zo makkelijk gaat.
Daar zijn de flyover states ook al op voorbereid, ze maken het gewoon illegaal om de procedures ergens anders te ondergaan: https://www.theguardian.c(...)wave-of-restrictionsquote:
Goed idee.quote:
Het is echt een derdewereldland als dit zo doorgaat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar zijn de flyover states ook al op voorbereid, ze maken het gewoon illegaal om de procedures ergens anders te ondergaan: https://www.theguardian.c(...)wave-of-restrictions
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |