Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geïnformeerdquote:Op maandag 2 mei 2022 21:34 schreef halfway het volgende:
De beste man heeft werk zat. Ik denk dat je hem zelfs een plezier doet als je afhaakt.
Heb je een deadline afgesproken?quote:Op maandag 2 mei 2022 21:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geïnformeerd.
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteekquote:
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteek. De verbouwing staat gepland vanaf 16 mei. Dit hebben we ook pas net bevestigd gekregen overigens. Er is nog geen eerste factuur gestuurd.
Er word in de offerte verwezen naar de AV (achterzijde offerte). We hebben echter maar 1 kant gescand gekregen (maar er zelf ook nooit naar gevraagd).
Bellen vandaag even onze rechtsbijstandquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:14 schreef AnneX het volgende:
Vraag het de juristen van Vereniging Eigen Huis, voor de zekerheid.
Lidmaatschapskosten zijn erg laag , trouwens.
Pffft. Sterkte in deze tijden.
Wat hierboven iemand zegt, ws kan de man eerder bij de volgende klant beginnen.
Kan die zich afvragen hoe het kan.![]()
Hij zou pas zaken aanschaffen na de eerste aanbetaling en die factuur hebben we nog niet gehad. Dus als hij wel al shit heeft aangekocht, is dat een beetje dom. Daarnaast is de grootste post voor nu de kozijnen en daar hebben we nog geen akkoord op gegeven dus overig materiaal zal prima toepasbaar zijn bij andere klussen vermoed ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ga je bij opzeggen geen gezeik van die man krijgen i.v.m aangeschaft materiaal etc?
Er wordt hier wel snel geroepen dat de aannemer hier wel blij mee zal zijn (al lijkt communiceren niet z'n sterkste kant, maar dat is herkenbaar)
Is het slimmer eerst de AV op te vragen of eerst op te zeggen denk je en dan als argument te kunnen aangeven dat die AV nooit op voorhand zijn verstrekt?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:24 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.
Als de werkzaamheden over 2 wkn beginnen, of zouden moeten beginnen, dan ga je er denk ik niet zonder geld vanaf komen.
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef Fe2O3 het volgende:
AV is nooit met je gedeeld? Hebben ze ze niet bijv. op een website staan zodat je ze kan inzien zonder dat je hoeft te verklappen dat ze nooit gedeeld zijn? Of even googlen oid.
Zo kort voor de start datum gaat een lastige worden, je zegt zelf al rechtsbijstand te willen ingeschakelen, dus vanaf nu eigenlijk niks meer zelf doen zonder goedkeuring van die rechtsbijstand.
Dus daar moet je vraag over de AV ook heen.
Zelf rotzooien in een zaak die je aan je rechtsbijstand uit handen gaat gegeven is niet zo handig meestal.
Ga ze dan maar opvragen ....quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.
AV zijn niet te Googlen en website wordt niet meer gesupport want flash.
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.quote:
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.
Die mogelijkheden zijn toch niet geldig.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.
Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebbenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.
Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebben. Overigens is in de offerte ook geen richtlijn opgenomen qua startdatum.
Lekkere bijstand dan, een offerte getekend betekent niet alsmaar akkoord of niet opzegbaar bij wanprestatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.
AV zijn niet te Googlen en website wordt niet meer gesupport want flash.
Dit is de offertequote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?
Dit kan wel degelijk een ding zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
quote:U neemt in uw offerte op dat de offerte geldig is tot bijvoorbeeld 1 januari 2017 en de klant stuurt de ondertekende offerte 7 januari terug. U ontvangt deze 8 januari. Er is dan geen geldige acceptatie want de klant heeft na de aanvaardingstermijn de offerte aanvaardt. Er ontstaat dus géén aanvaarding. Wilt u de opdracht of order toch graag binnenhalen, stuur dan meteen schriftelijk of per e-mail een bevestiging naar de klant. Dan is voor iedereen duidelijk dat er toch een overeenkomst is, ondanks dat de aanvaarding buiten de gestelde termijn is.
Nee we hebben een scan ontvangen zonder de ommezijde (dus 2 i.p.v. 3 of 4 pagina's).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En op de ommezijde was geen AV te zien?
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit kan wel degelijk een ding zijn.
Heeft hij schriftelijk of per mail laten weten de ondertekende offerte te aanvaarden?
Zo niet, dan is er geen overeenkomst.
Zie edit voor verduidelijking van wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:46 schreef Debsterr het volgende:
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).
Nee, nog niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.
Los van de behoefte om de overeenkomst helemaal te ontbinden; heb je de aannemer al laten weten niet akkoord te gaan met de meerkosten aangezien de eerder getekende offerte inclusief materiaal is?
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.quote:
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaatquote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is trouwens wel een matige aannemer. Een beetje aannemer rekent nu gewoon ''Projectmanagement'' a 1500 of 2000 euro. Puur om je te begeleiden in het traject en je vraagjes te beantwoorden. Mensen betalen toch wel, gezien de drukte etc.
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gektequote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.
Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Dan heb je een zoveelste aanleiding voor een stevig gesprek; hij komt afspraken niet na, hij reageert niet op berichten, hij brengt meerkosten in rekening zonder onderbouwing en die meerkosten vervallen zodra je aangeeft er niet mee akkoord te gaan, etc. Dan kun je op dat moment je eisen stellen hoe je het wèl wil naar de toekomst... of aansturen op ontbinding.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:44 schreef Debsterr het volgende:
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaat. Want hoe dan ook gaat er ergens iets genaaid worden in de uitvoering dan...
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Leandra het volgende:
Waarom zijn die meerkosten van de kozijnen? Heb je een soort uitgezocht dat duurder is? Een houtnerf binnen en buiten bijvoorbeeld? Een kleur die niet standaard is??
Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.
Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Nou, eerlijk gezegd is het dat als klant ook gewoon al snel waard: iemand die vragen beantwoordt als je mailt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gekte
En van achter kijk je...quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Pensioengenieter het volgende:
Zoiets teken je toch niet, alleen prijsopgave verder geen enkele afspraak omtrent start en opleverdatum, die had je toch wel zwart op wit willen hebben. Allemaal open eindjes.
Dus die getekende offerte hierboven is al hoger dan de initiële offerte, of hebben ze weer een nieuwe gestuurd die ¤ 2.400 hoger is?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).
[..]
Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.
Nee getekende offerte is conform lijstje met stelposten indicatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus die getekende offerte hierboven is al hoger dan de initiële offerte, of hebben ze weer een nieuwe gestuurd die ¤ 2.400 hoger is?
In de offerte die je hebt gepost zie ik nergens staan dat er sprake is van een stelpost?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Debsterr het volgende:
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat.
En nu komt er dus al een meerwerk "offerte" die hoger is?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee getekende offerte is conform lijstje met stelposten indicatie.
Klopt. Dus formeel hebben we daar ook geen hol mee te maken lijkt me.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In de offerte die je hebt gepost zie ik nergens staan dat er sprake is van een stelpost?
Correct. En geen offerte, gewoon alleen een mail dat er dus meerkosten zijn voor de kozijnen. En of we even willen aangeven welke optie we mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En nu komt er dus al een meerwerk "offerte" die hoger is?
Ergo: ze kunnen het niet volgens de offerte leveren?
Ondernemersrisico noemen ze dat toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:59 schreef Debsterr het volgende:
Klopt. Dus formeel hebben we daar ook geen hol mee te maken lijkt me.
Je gaat niet met een optie voor meerkosten akkoord.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Correct. En geen offerte, gewoon alleen een mail dat er dus meerkosten zijn voor de kozijnen. En of we even willen aangeven welke optie we mee akkoord gaan.
En bevestig in die e-mail jullie eigen voorkeur die jullie al eerder mondeling hebben besproken. En wees daar maar zo concreet mogelijk in, wanneer die gesprekken plaatsvonden, wie erbij waren etc. Stukje dossieropbouw zeg maar.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:04 schreef Leandra het volgende:
Je gaat niet met een optie voor meerkosten akkoord.
En dan eens kijken wat zij zeggen.
Aluminium schuifpui is goedkoper dan kunststof, achterdeur is dan weer duurder - beide opties bekeken in de showroom en tussenpartij heeft offerte voor beide gemaakt. Als 'ie had gezegd dat we alleen de meerprijs voor alu hoeven te betalen was ik dikke content geweest hoor! Ben geen Gerdaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:06 schreef Leandra het volgende:
Sowieso bizar, er zijn kunststof kozijnen geoffreerd hoezo moet je dan nog kiezen of je de kunststof of aluminium kozijnen wilt qua meerwerkkosten?
Prijsverschil kunststof/aluminium is wel erg laag trouwens.
quote:Geachte heer Aannemer, beste Aannemer,
N.a.v. de communicatie de afgelopen weken en het bericht van afgelopen zondag informeren wij je dat wij niet akkoord gaan met de gestelde meerprijs voor de kozijnen.
De aangeboden offerte die wij akkoord hebben gegeven, is inclusief materiaal. Onze wensen m.b.t. de kozijnen zijn vooraf meermaals uitgesproken in onze persoonlijke overleggen en we zien dan ook geen reden nu een hoop extra kosten te gaan maken hierop. Daarnaast is het vertrouwen in de uitvoering dusdanig geschaad door het uitblijven van een concrete planning, startdatum en technische informatie m.b.t. onder andere het dak.
Ons voorstel is de overeenkomst per direct en zonder kosten te ontbinden zodat hier geen verdere conflicten ontstaan.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Aluminium schuifpui is goedkoper dan kunststof, achterdeur is dan weer duurder - beide opties bekeken in de showroom en tussenpartij heeft offerte voor beide gemaakt. Als 'ie had gezegd dat we alleen de meerprijs voor alu hoeven te betalen was ik dikke content geweest hoor! Ben geen Gerda.
Ik zou dat voorstel tot ontbinding er even uit laten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:10 schreef Debsterr het volgende:
Ik had tot nu toe dit als opzetje geformuleerd
[..]
Eens. In de volgorde der dingen stel je hem idealiter eerst in gebreke en geef je hem de gelegenheid om te komen met verbetervoorstellen. Als hij daar niet mee komt, of geen verbetering laat zien, dan is ontbinden een logische vervolgstap.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef Leandra het volgende:
Ik zou dat voorstel tot ontbinding er even uit laten.
Je wilt dat hij dat voorstel doet, als jij dat er al in zet weet hij dat je daar geen moeite mee hebt en hij moet nog even denken dat je zwaar in de shit komt als hij die verbouwing niet komt regelen.
Zo dan? En dan die alinea weg over ontbinding. Gewoon afsluiting en kijken wat er gebeurd?quote:De aangeboden offerte die wij akkoord hebben gegeven, is inclusief materiaal. Onze wensen m.b.t. de kozijnen zijn vooraf meermaals uitgesproken in onze overleggen en we zien dan ook geen reden nu een hoop extra kosten te gaan maken hierop. Daarnaast is het vertrouwen in de uitvoering dusdanig geschaad door het meermaals uitblijven van een concrete planning, startdatum en technische informatie m.b.t. onder andere het dak. Dat er voor aanvang al afgeweken wordt van de ondertekende offerte draagt hier zeker niet aan bij.
Voeg nog een zin toe als 'we zien je schriftelijke reactie graag uiterlijk [datum] tegemoet'.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:16 schreef Debsterr het volgende:
Zo dan? En dan die alinea weg over ontbinding. Gewoon afsluiting en kijken wat er gebeurd?
Oh jawel. Vernietigbaar, niet nietig.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die mogelijkheden zijn toch niet geldig.
In de praktijk komt dat op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh jawel. Vernietigbaar, niet nietig.
Nee. Zeker niet. Als er in die AV een voor jou gunstige bepaling staat kun je daar gewoon een beroep op doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In de praktijk komt dat op hetzelfde neer.
Daar ben je nog niet vanaf dus, anders was ie wel akkoord gegaan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:47 schreef Debsterr het volgende:
Aannemer heeft gereageerd om te zeggen dat ie maandag inhoudelijk reageert…
We weten dat ie nu op vakantie is, plus we hebben nog niets anders gesteld dan “niet akkoord met meerkosten”.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ben je nog niet vanaf dus, anders was ie wel akkoord gegaan.
dat de TS af wil van de offerte/overeenkomst (als die er was). daar gaat dit topic toch om?quote:
Dat heeft TS nog niet voorgesteld, we hopen dat de aannemer dat zelf voorsteltquote:Op woensdag 4 mei 2022 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat de TS af wil van de offerte/overeenkomst (als die er was). daar gaat dit topic toch om?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Debsterr het volgende:
Er is geen reactie geweest vandaag. Normaliter zou ik nu aan de slag gaan met een ingebrekestelling maar we hebben even andere prioriteiten nuPrioriteitenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Ai... ik kan hier ook niet heel veel over kwijt eigenlijk.quote:Op maandag 9 mei 2022 21:57 schreef Debsterr het volgende:
Er is reactie (een goeie bluf, denk ik). Kort samengevat: materiaal is al besteld, kozijnen zijn duurder omdat ik alu wilde en hij heeft 7 april al gezegd definitief 16 mei te starten. Maandag 9 uur staat ie op de stoep.
1. Er is geen aanbetalingsfactuur gestuurd
2. De startdatum was constant ovb van uitloop
3. De prijs voor kunststof is OOK 2000 duurder :’) | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
quote:Op maandag 9 mei 2022 20:38 schreef Debsterr het volgende:
Er is geen reactie geweest vandaag. Normaliter zou ik nu aan de slag gaan met een ingebrekestelling maar we hebben even andere prioriteiten nuOch, wat vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Sterkte![]()
quote:Op maandag 9 mei 2022 21:57 schreef Debsterr het volgende:
Er is reactie (een goeie bluf, denk ik). Kort samengevat: materiaal is al besteld, kozijnen zijn duurder omdat ik alu wilde en hij heeft 7 april al gezegd definitief 16 mei te starten. Maandag 9 uur staat ie op de stoep.
1. Er is geen aanbetalingsfactuur gestuurd
2. De startdatum was constant ovb van uitloop
3. De prijs voor kunststof is OOK 2000 duurder :’)
In de showroom hebben we beiden bekeken en is voor beiden ook de offerte opgesteld, waarbij ik heb aangegeven dat als het elkaar toch niet veel maakt (en dat doet het niet) de voorkeur dan naar aluminium gaat.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:43 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
Je wilde aluminium? Had je dat ook ergens in de mail gemeld?
quote:Allereerst hebben we momenteel heel andere prioriteiten dan een verbouwing aangezien onze dochter afgelopen zaterdag met 14 weken veel te vroeg geboren is. De verbouwing kan dus sowieso niet starten de 16e ivm medische complicaties bij mijn vrouw.
Dan inhoudelijk:
1. De offerte voor de kozijnen is op zowel aluminium als kunststof duurder en ik zie geen aanbod om alleen het verschil tussen die 2 te betalen.
2. Er is geen aanbetalingsfactuur gestuurd of voldaan en aanschaf materiaal is daarmee op eigen risico gebeurd.
3. De startdatum is altijd onder voorbehoud geweest.
4. We geven genoeg overige punten aan waar we geen gedegen reactie op zien en willen bij deze dan ook de getekende offerte per direct ontbinden.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ga je bij opzeggen geen gezeik van die man krijgen i.v.m aangeschaft materiaal etc?
Er wordt hier wel snel geroepen dat de aannemer hier wel blij mee zal zijn (al lijkt communiceren niet z'n sterkste kant, maar dat is herkenbaar)
Deze ontwikkeling zag ik (helaas) al een beetje aankomen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 15:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ben je nog niet vanaf dus, anders was ie wel akkoord gegaan.
Ik zou 'm dan even vragen naar de AV. Kun je meteen ter sprake brengen dat je graag wilt stoppen met hem. Wie weet heeft 'ie werk zat en vindt 'ie dat prima. Bespaart je een hoop gegoochel.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteek. De verbouwing staat gepland vanaf 16 mei. Dit hebben we ook pas net bevestigd gekregen overigens. Er is nog geen eerste factuur gestuurd.
Er word in de offerte verwezen naar de AV (achterzijde offerte). We hebben echter maar 1 kant gescand gekregen (maar er zelf ook nooit naar gevraagd).
ik zou er niet naar vragen. want dan ga je ze misschien krijgen ook en kan je je niet meer beroepen dat je ze niet hebt gehad ondanks dat ze niet mee zijn gestuurd bij de offerte.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou 'm dan even vragen naar de AV. Kun je meteen ter sprake brengen dat je graag wilt stoppen met hem. Wie weet heeft 'ie werk zat en vindt 'ie dat prima. Bespaart je een hoop gegoochel.
Prima, laat hem maar aantonen welke kosten aannemelijk voor onze verbouwing zijn. Slim moment om nu even de AV op te vragen of nog steeds wachten tot hij ernaar verwijst? We hebben screenshots dat zijn website tot op heden niet werkt en ze dus niet opzoekbaar zijn.quote:Zo werkt het niet, er zijn kosten en hij laat het morgen door zijn advocaat uitzoeken.
Dat kan je ook aan zijn advocaat voorleggen, laat maar zien dat je ooit een AV hebt gekregen voor je tekende.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 18:28 schreef Debsterr het volgende:
Hij kon zo snel reageren ineens.
[..]
Prima, laat hem maar aantonen welke kosten aannemelijk voor onze verbouwing zijn. Slim moment om nu even de AV op te vragen of nog steeds wachten tot hij ernaar verwijst? We hebben screenshots dat zijn website tot op heden niet werkt en ze dus niet opzoekbaar zijn.
Gepaste reactie? Ik zit te denken in de trant van “graag vernemen we op grond waarvan je gerechtigd bent ons deze kosten in rekening te brengen.”quote:Jullie hebben de offerte ontbonden maar daar moet ik helaas voor jullie kosten in rekening brengen zoals annuleren van materialen die al in bestelling waren maar ook de winst die ik nu door jullie misloop.
annuleer kosten materiaal ¤450,-
Mislopend Winst ¤12.100,-
Ik geeft jullie tot morgen 17.00 uur de tijd om over na te denken dan hoor ik jullie morgen definitief wat jullie besluit wordt. Als jullie niet reageren dan ga ik er van uit dat je het niet meer wilt encore het ontbinden van de offerte gaat.
Lijkt me een prima reactie 👍quote:Op woensdag 11 mei 2022 18:14 schreef Debsterr het volgende:
Er is blijkbaar “overleg geweest met zijn advocaat” en dat levert dit pareltje op:
[..]
Gepaste reactie? Ik zit te denken in de trant van “graag vernemen we op grond waarvan je gerechtigd bent ons deze kosten in rekening te brengen.”
Heb je hier iets over op papier? Dan zou ik 'm dat even mailen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:31 schreef Debsterr het volgende:
Hij zou pas zaken aanschaffen na de eerste aanbetaling en die factuur hebben we nog niet gehad. Dus als hij wel al shit heeft aangekocht, is dat een beetje dom.
Ja absoluut, want dit gaat nooit vlekkeloos verder op deze basis.quote:Op woensdag 11 mei 2022 20:38 schreef brulaap112 het volgende:
Wil je het echt helemaal zeker ontbinden? Wellicht ook een mooie kans alsnog ja te zeggen en dan erbij te zeggen dat je hem niet meer wilt horen over die 2k.
Ik vermoed dat de reactie iets gaat zijn als "Graag verneem ik op grond waarvan je gerechtigd denkt te zijn om het contract te ontbinden"... Jullie hebben het contract getekend zonder (algemene) annulerings-voorwaarden en jij wilt het nu zomaar ontbinden. Zie zijn bedrag dus vooral als een voorstel tot afkoopsom voor de contractbreuk....quote:“graag vernemen we op grond waarvan je gerechtigd bent ons deze kosten in rekening te brengen.”
Omdat de algemene voorwaarden niet (correct) ter hand gesteld zijnquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef Wiedanwel het volgende:
Even advocaat van de duivel: los van je gevoel snap ik niet op welke juridische basis je denkt het recht te hebben om deze overeenkomst te ontbinden.
Dan is het dus niet zo heel raar dat hij met aluminium aan komt zetten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
In de showroom hebben we beiden bekeken en is voor beiden ook de offerte opgesteld, waarbij ik heb aangegeven dat als het elkaar toch niet veel maakt (en dat doet het niet) de voorkeur dan naar aluminium gaat.
Ik zou het eerder gooien op tekenen na offerte datum dan, en hij stuurt behalve 'oke' ook niet zijn onderdelen van het contract dus daarom maar ontbinden, anders valt de rechter van het lachen van z'n stoel als je met dat argument over geen AV komtquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Omdat de algemene voorwaarden niet (correct) ter hand gesteld zijn
Snap ook niet zo goed waarom TS naar de aannemer reageert met geen vertrouwen en de geboorte van 'n kind. Alsof dat zo relevant is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ik zou het eerder gooien op tekenen na offerte datum dan, en hij stuurt behalve 'oke' ook niet zijn onderdelen van het contract dus daarom maar ontbinden, anders valt de rechter van het lachen van z'n stoel als je met dat argument over geen AV komt
Maar nogmaals, eigen jurist en rapido (of praten met de man, of werkzaamheden laten uitvoeren)
Ik zou dat toch eerst maar even overleggen met een advocaat. Stel dat je helemaal niet zo sterk staat, dan kun je misschien beter hem deze werkzaamheden gewoon af laten ronden.quote:enige reactie terug zou wat mij betreft zijn "uw email is in goede orde ontvangen. Aangezien u dit op advies van uw advocaat meld voel ik mij genoodzaakt om ook juridisch advies in te winnen. De ontbinding van de overeenkomst wil ik doorzetten en u zult zsm van mijn juridisch adviseur horen hoe verder te gaan. 16 mei zullen de werkzaamheden dus niet starten"
nee niet mee eens..quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zou dat toch eerst maar even overleggen met een advocaat. Stel dat je helemaal niet zo sterk staat, dan kun je misschien beter hem deze werkzaamheden gewoon af laten ronden.
tja zie hierboven. mee eens. nee TS staat naar mijn mening niet sterk. het werk van de aannemer zover wat ik kan zien is broddelwerk. maarrrrrr.. TS is daar wel mee akkoord gegaan zover.. en het feit dat TS nu ineens een andere koers wil inslaan, zelf renoveren en niet meer zoveel vertrouwen heeft, tja, niet het probleem van de aannemer.. evenals persoonlijke zaken..quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of TS heel sterk staat, is nog maar de vraag. Aantal dingen is ze toch (min of meer) mee akkoord gegaan, heeft ze op het beloop gelaten... En dat ze geen vertrouwen heeft in de aannemer en er een kind te vroeg is geboren, zijn ook niet echt argumenten.
De aannemer heeft aangegeven op 16 mei te beginnen met de werkzaamheden. Dus hij kan die werkzaamheden gewoon afronden. Als TS over elke spijker wil zeuren, heeft TS daar vooral zichzelf mee als de aannemer dat werk verder gewoon goed uitvoert.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
nee niet mee eens..
er is wat mij betreft geen enkele kans meer op de werkaamheden fatsoenlijk af te ronden. TS zal nu op iedere slak zout leggen en de werkzaamheden onder een microscoop gaan leggen, en de aannemer is ook al zijn tolerantie kwijt. je krijgt gewoon twee partijen die geen zin meer hebben in elkaar op 1 plek voor een smak geld. dat gaat gewoon niet werken.. verder wil TS überhaupt niet meer dat de werkzaamheden uitgevoerd worden, zie ook "We hebben besloten dat we zelf gaan renoveren en op een eventueel later moment aanbouwen, waardoor de diensten van deze aannemer dus ook niet nodig meer zijn.".
nee deze weg is ingeslagen en die zal gevolgd moeten worden.met alle consequenties van dien. en ja, ik denk dat TS nat gaat ja.
maar TS wil het werk niet meer laten uitvoeren.. niet alleen niet door de aannemer, maar gewoon in het algemeen niet meer. dus dat is geen optie dan wat mij betreft.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
De aannemer heeft aangegeven op 16 mei te beginnen met de werkzaamheden. Dus hij kan die werkzaamheden gewoon afronden. Als TS over elke spijker wil zeuren, heeft TS daar vooral zichzelf mee als de aannemer dat werk verder gewoon goed uitvoert.
Ik zou dus toch eerst maar even informeren hoe sterk je staat. Anders is er straks geen werk gedaan en kost het TS toch nog 'n bak geld.
Oh, zo. Tsja...quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:19 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar TS wil het werk niet meer laten uitvoeren.. niet alleen niet door de aannemer, maar gewoon in het algemeen niet meer. dus dat is geen optie dan wat mij betreft.
en enige goodwill die TS had bij de aannemer is nu gewoon weg. oftewel, die aannemer doet wat er in die offerte staat, en daar staat gewoon bar weinig in, gaat zich er met het minimum vanaf maken en maximaliseerd zijn winst. ik zou die kerel nu niet meer in mijn huis willen als dat vod van een offerte het enige is waarop je zijn werk kan controleren nadat ik hem net flink tegen de haren in had gestreken..
dat dus...quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh, zo. Tsja...
Ook dat is geen doorslaggevend argument uiteraard. Enige wat TS dan nog rest is de schade zoveel mogelijk te beperken. Schade gaat er sowieso zijn, want heel sterk staat TS, denk ik niet. En als ze de werkzaamheden in z'n algemeenheid niet meer wil, dan heeft het ook geen zin om ze uit te laten voeren.
Ja, rechter gaat dan sowieso vragen waarom ze daar zelf niet eerder op hebben geacteerd, maar hebben gewacht tot een paar dagen voor de werkzaamheden beginnen. Consument is de zwakkere partij, maar wordt niet beschouwd als een compleet achterlijke.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:25 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat dus...
niet veel andere keus dan doorgeven joh we zijn duidelijk geweest, voor ons moverende redenen willen we ontbinden, je hoort van ons zogauw wij juridisch advies hebben ingewonnen.
eventueel kun je nog een handreiking doen en melden dat je uiteraar din gesprek wil, en je begrip hebt voor eventuele onderbouwde schade, en er graag samen uit wilt komen zonder juristen. maar ik denk niet dat TS sterk staat nee.
en dat hele verhaal van "offerte te laat getekend" en "geen ALV aan ons gegeven" daar gaat de rechter echt gehakt van maken vrees ik
ja helemaal mee eens.. en de argumenten maar de offerte was getekend na de geldigheidsduur en we hebben nooit ALV gehad.. leuk, maar je hebt toch getekend,.. waarom heb je dan getekend?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, rechter gaat dan sowieso vragen waarom ze daar zelf niet eerder op hebben geacteerd, maar hebben gewacht tot een paar dagen voor de werkzaamheden beginnen. Consument is de zwakkere partij, maar wordt niet beschouwd als een compleet achterlijke.
En met "de werkzaamheden hoeven in z'n algemeenheid niet meer" en dat argument van die vroeggeboorte wek je toch een beetje de indruk er spijt van te hebben, het niet meer te willen en dan maar op zoek bent gegaan naar een manier om er onderuit te komen.
ah, dat was niet helemaal duidelijk in eerdere posts. uiteraard is dit relevant voor jullie en nogmaals sterkte..quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:35 schreef Debsterr het volgende:
Het argument van vroeggeboorte is niet gebruikt naar de aannemer, omdat we beseffen dat dit idd niets met de situatie te maken heeft voor hem. Wel voor ons maar dat is emotie.
vind dat best terechte punten hoor.. zolang je je maar bewust bent dat die vorm van communiceren al met de door jullie geaccepteerde offerte begon. vaag, onduidelijk entoch akkoord gegeven.. en als ik zijn reactie zie en aannemers een beetje ken is denk ik je emotie helemaal terecht.quote:We willen vooral niet met hem door omdat de manier waarop we te woord zijn gestaan, de manier van communiceren en het eisen van o.a. de meerkosten aan zijn kant ons totaal niet bevallen en het gevoel geven dat dit pas het begin van de discussie gaat zijn tijdens uitvoer werkzaamheden. We hebben meermaals om specificaties gevraagd tav de werkzaamheden waarop constant niet/laat/half werd gereageerd, al met al zijn we doodsbang dat zodra hij begint, de kosten pas echt de pan uit rijzen en we dan vast zitten omdat er een halve verbouwing al gaande is.
Ja, ook dat is emotie, maar gezien de vorm van communiceren tot nu toe niet ongegrond is denken wij.
We gaan vandaag aangeven dat we er het liefst onderling uitkomen maar de werkzaamheden niet laten starten de 16e, en dat als hij namens zijn advocaat een onderbouwde en realistische claim kan doen mbt geleden schade, we bereid zijn deze voor te leggen aan onze jurist (in de vorm van rechtsbijstand). Immers is het niet aannemelijk te maken dat hij nu 8 weken stilzit zonder inkomen.
quote:Beste aannemer,
We blijven bij ons standpunt de offerte te willen ontbinden en de werkzaamheden dus niet te starten. Wel vinden we het wenselijk hier indien mogelijk onderling uit te komen, indien er een gedegen claim inclusief onderbouwing kan worden voorgelegd voor daadwerkelijk geleden schade zijn we bereid deze aan onze jurist voor te leggen.
Deze ontvangen we graag uiterlijk schriftelijk 16 mei voor 17 uur.
Wat zou er moeten gebeuren voor je dit vertrouwen terugkrijgt? Gek idee misschien: bel hem en stort je hart uit? En kijken hoe hij je gerust kan stellen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:35 schreef Debsterr het volgende:
We willen vooral niet met hem door omdat de manier waarop we te woord zijn gestaan, de manier van communiceren en het eisen van o.a. de meerkosten aan zijn kant ons totaal niet bevallen en het gevoel geven dat dit pas het begin van de discussie gaat zijn tijdens uitvoer werkzaamheden. We hebben meermaals om specificaties gevraagd tav de werkzaamheden waarop constant niet/laat/half werd gereageerd, al met al zijn we doodsbang dat zodra hij begint, de kosten pas echt de pan uit rijzen en we dan vast zitten omdat er een halve verbouwing al gaande is.
We gaan vandaag aangeven dat we er het liefst onderling uitkomen maar de werkzaamheden niet laten starten de 16e, en dat als hij namens zijn advocaat een onderbouwde en realistische claim kan doen mbt geleden schade, we bereid zijn deze voor te leggen aan onze jurist (in de vorm van rechtsbijstand). Immers is het niet aannemelijk te maken dat hij nu 8 weken stilzit zonder inkomen.
ik neem aan dat je dit wel met de rechtsbijstand hebt gedeeld en dat je die nu ook vol hebt ingeschakeld?quote:
Je moet pas tekenen als alles er duidelijk en naar tevredenheid in staat. Anders geeft dat 'n aannemer de vrijheid om te freewheelen en dat moet je niet hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:35 schreef freak1 het volgende:
[..]
ja helemaal mee eens.. en de argumenten maar de offerte was getekend na de geldigheidsduur en we hebben nooit ALV gehad.. leuk, maar je hebt toch getekend,.. waarom heb je dan getekend?
dat gezegd hebbende, de claim van de aannemer of hij even 12K mag innen ivm gemiste winst is uiteraard absurd..
helemaal mee eens..quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet pas tekenen als alles er duidelijk en naar tevredenheid in staat. Anders geeft dat 'n aannemer de vrijheid om te freewheelen en dat moet je niet hebben.
Hij kan best wel wat schadevergoeding eisen zo op het laatste moment. Als TS niet kan ontbinden, dan is het gewoon een opzegging. Dan moet ze de afgesproken som voldoen. Daar mag dan wel het geld af dat de aannemer uitspaart omdat hij het werk niet meer hoeft te doen.
Weet je dat zeker? Als de av bestaan uit "gordon is gay" en verder niets dan nog heeft de ondernemer recht op vergoeding van schade.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:49 schreef freak1 het volgende:
[..]
helemaal mee eens..
mbt de schadesom, dan wordt het een gesprek over de ALV.. want dan zal de aannemer duidelijk moeten kunnen maken dat TS had kunnen weten dat er een boete of tegemoetkoming in zat.. en blijkbaar is dat dus nooit gebeurd..
concludee
-TS is best wel dom geweest om dat vod van een offerte te tekenen
-het ontbinden\opzeggen gaat TS geld kosten. de vraag is hoeveel. bij die bepaling zal zeker meespelen hoe de aannemer zich gedragen heeft, hoe de communicatie is geweest, hoe erg de aannemer die kosten aannemelijk kan maken en hoe TS van tevoren geinformeerd was..
-hoe die vergoeding dan tot stand komt, of dat minnelijk gaat zijn in onderling overleg of dat er een rechter aan te pas komt tja..
even los van het feit dat ik mezelf niet in een dergelijke situatie zou willen begeven denk ik dat ik op een gegeven moment zou bellen met de beste man en zou melden, luister eens, na al die vage communciatie en meerprijzen van je ben ik er echt klaar mee. ik snap dat je die klus graag had gedaan, maar als ik kijk hoe je ermee bent omgegaan in de opmars naar dit gesprek dan hebben we ons beiden niet optimaal gedragen. ik wil je 500 euro betalen voor het ognemak en dan is het klaar.. wil je meer? prima, dan zien we elkaar bij de rechter..
Waarom? De schade moet toch daadwerkelijk geleden zijn? Het is niet zo dat de aannemer geen andere klussen aan kan nemen of naar voren halen....quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:51 schreef SOG het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Als de av bestaan uit "gordon is gay" en verder niets dan nog heeft de ondernemer recht op vergoeding van schade.
Dit zijn geen kleine klussen he... die liggen echt niet binnen 3 dagen voor het oprapen. En andere klussen naar voren halen: zou mooi zijn indien mogelijk. Vaak gaan dit soort klussen toch ruim vantevoren ingepland worden in overleg met de klant....quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:25 schreef Itam het volgende:
[..]
Waarom? De schade moet toch daadwerkelijk geleden zijn? Het is niet zo dat de aannemer geen andere klussen aan kan nemen of naar voren halen....
En daarom heeft een beetje aannemer er meerdere tegelijkertijd lopen, niet iedereen kan gelijkertijd op een klus tegelijkertijd aan het werk zijn. En dat er met klussen geschoven kan worden heeft deze aannemer wel laten zien aan ts de afgelopen periode...quote:
De schade is ook geleden. De aannemer kan/gaat niet verplicht worden om z'n hele planning om te gooien, omdat TS opeens zich bedacht heeft en de werkzaamheden niet meer wil laten verrichten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:25 schreef Itam het volgende:
[..]
Waarom? De schade moet toch daadwerkelijk geleden zijn? Het is niet zo dat de aannemer geen andere klussen aan kan nemen of naar voren halen....
Dan had TS dat dus ook redelijkerwijs kunnen vermoeden. Als je akkoord gaat met werkzaamheden, materialen laat bestellen, werkzaamheden in laat plannen en dan om 1 voor 12 de boel afblaast, kan zelfs de drummer van de Josti-band nog wel bedenken dat er dan schade is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:51 schreef SOG het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Als de av bestaan uit "gordon is gay" en verder niets dan nog heeft de ondernemer recht op vergoeding van schade.
Die aannemer heeft een week geleden aangekondigd dat ie 16e komt? Zo kort dag, dat kan 'ie ook met de volgende in de rij doen dan. Dat er wat schade is dat zal, maar 'de schade [van 14k] is geleden', welnee.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schade is ook geleden. De aannemer kan/gaat niet verplicht worden om z'n hele planning om te gooien, omdat TS opeens zich bedacht heeft en de werkzaamheden niet meer wil laten verrichten.
Er zou pas besteld worden na betaling, dus dat gaat al niet opquote:Op donderdag 12 mei 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan had TS dat dus ook redelijkerwijs kunnen vermoeden. Als je akkoord gaat met werkzaamheden, materialen laat bestellen, werkzaamheden in laat plannen en dan om 1 voor 12 de boel afblaast, kan zelfs de drummer van de Josti-band nog wel bedenken dat er dan schade is.
Nooit geen? Dus altijd.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:26 schreef Pensioengenieter het volgende:
Besteld??? Ok dan kun je de spullen leveren en worden ze betaald. Heb dit een keer meegemaakt in soortgelijke situatie, nooit geen levering gezien.
Dat snap ik nog wel. Je gebruikt een dubbele ontkenning. “Nooit geen”. Zoek maar eens op in je vrije tijd.quote:
Das brabants jongequote:Op donderdag 12 mei 2022 21:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat snap ik nog wel. Je gebruikt een dubbele ontkenning. “Nooit geen”. Zoek maar eens op in je vrije tijd.
Dat heeft hij al langer dan een week geleden aangekondigd. Aannemer kan niet verplicht worden om alles maar gratis om te gooien, omdat TS opeens geen verbouwing meer wil.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:47 schreef Itam het volgende:
[..]
Die aannemer heeft een week geleden aangekondigd dat ie 16e komt? Zo kort dag, dat kan 'ie ook met de volgende in de rij doen dan. Dat er wat schade is dat zal, maar 'de schade [van 14k] is geleden', welnee.
eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:30 schreef HMS het volgende:
Ik volg het al even maar ik denk dat te TO toch meer een probleem heeft dan ze denkt. Het is zo kort dag dat schade voor de aannemer echt aannemelijk is.
Want er is een planning gemaakt met mensen erop. Die werklui zitten mogelijk dus binnenkort thuis te nietsnutten maar kosten wel gewoon salaris. Dat TO op het laatste moment ineens.... afijn, daar zullen juristen vast wat van vinden, maar een billijke vergoeding van die schade is wel gerechtvaardigd. Of denk je dat een rechter meegaat in "ach, U was niet zo tevreden over de communicatie en wilt nu ontbinden"
En materialen het zelfde. Dat kan je vaak niet zomaar annuleren of teruggeven. Daar worden door de levrancier van hem ook kosten voor in rekening gebracht. Die zullen woorden doorbelast, met opsalg voor het feit dat er ook daar werk in gaat zitten zoals de adminstatie. Dus ook daar zou een billijke vergoeding voor moeten zijn.
Ja, je mag ontevreden zijn over de communicatie, maar je huurt een aannemer, geen communicatie-bedrijf. Aannemers zijn druk, hebben andere dingen te doen etc. Dus, ja communicatie gaat niet altijd lekker, zeker bij de middelgrootte die net niet iemand op kantoor kunnen betalen die dat regelt, maar die het er zelf nog even bij doen.
Was het nu allemaal over 4 maanden.......tja, dan zou de schade minder zijn. Maar nu heb je niet alleen te maken met kosten waar een bon van is, nu ga je te maken krijgen met een billijke vergoeding voor gedorven inkomsten en marge op arbeid. En dat gaat hard. Ik denk dat je toch misschien even beter had moeten doorvragen bij je RBV toen die een advies gaf van "niet annuleren". Daar zat meer achter dan je dacht.
Wanneer is deze gestuurd? Want dan heb je wel een goede basis om zijn claim onderuit te halen als dat al een tijd geleden was en is zijn gehuil over "ja maar ik heb al materialen gekocht" een beetje kansloos natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2022 10:51 schreef Debsterr het volgende:
Er is een aparte mail gestuurd over betalingstermijnen. Hierin staat o.a. dat er 35% 2 weken voor aanvang wordt gefactureerd t.b.v. materiaal bestellen.
Sowieso ruim voor het hele gedoe, heb de datum ff niet helder zelf.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wanneer is deze gestuurd? Want dan heb je wel een goede basis om zijn claim onderuit te halen als dat al een tijd geleden was en is zijn gehuil over "ja maar ik heb al materialen gekocht" een beetje kansloos natuurlijk
Maakt niet uit, maar het argument "ja maar ik heb al spullen besteld" kan dus de prullenbak in want dat is dan toch echt z'n eigen schuld dat ie dat zonder aanbetaling heeft gedaan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Sowieso ruim voor het hele gedoe, heb de datum ff niet helder zelf.
Absoluut. En we hadden nog helemaal geen akkoord gegeven op welke van de 2 opties ook. Dus ja, vaag verhaal.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar het argument "ja maar ik heb al spullen besteld" kan dus de prullenbak in want dat is dan toch echt z'n eigen schuld dat ie dat zonder aanbetaling heeft gedaan.
Ik betwijfel of dat invloed heeft. Wat maakt het uit dat ie wacht op de aanbetaling of zelf de goederen voorschiet. Ik wil zeggen: De beslissing om zelf materialen voor te schieten met eigen geld, ontneemt TS niet de verplichting om gemaakte kosten te vergoeden tbv bestelde materialen ivm het feit dat de ovk niet nagekomen wordt door TS.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar het argument "ja maar ik heb al spullen besteld" kan dus de prullenbak in want dat is dan toch echt z'n eigen schuld dat ie dat zonder aanbetaling heeft gedaan.
Heb je die 1500 euro al aangeboden?quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:51 schreef Debsterr het volgende:
Nog wat vragen beantwoorden:
Er is een aparte mail gestuurd over betalingstermijnen. Hierin staat o.a. dat er 35% 2 weken voor aanvang wordt gefactureerd t.b.v. materiaal bestellen.
Wat zouden we wel willen vergoeden… zeg misgelopen winst / 8 weken = ¤1500 voor 1 week. Daarna kon hij echt wel weer aan de slag zijn met andere klussen.
1 mei hebben we formeel en definitief de startdatum doorgekregen waarbij er zelfs ineens eerder kon worden gestart. Eerder was het constant 16 mei onder voorbehoud van uitloop op andere klussen.
wat mij betreft heel veel. Iemand doet dat om een bepaald risico uit te sluiten. Hij houdt zichzelf niet aan z'n eigen afspraken danwel voorwaarden en dan moet je daarvoor ook zelf het risico dragen lijkt me, logisch gezien. Anders kan je net zo goed geen regels doen als je ze zelf ook selectief gebruikt.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:46 schreef SOG het volgende:
Wat maakt het uit dat ie wacht op de aanbetaling of zelf de goederen voorschiet. I
Het maakt heel veel uit lijkt me, aangezien hij zichzelf al niet aan zin gestelde voorwaarden houdt. Dan is dat zijn bedrijfsrisico, niet het mijne.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:46 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat invloed heeft. Wat maakt het uit dat ie wacht op de aanbetaling of zelf de goederen voorschiet. Ik wil zeggen: De beslissing om zelf materialen voor te schieten met eigen geld, ontneemt TS niet de verplichting om gemaakte kosten te vergoeden tbv bestelde materialen ivm het feit dat de ovk niet nagekomen wordt door TS.
Nee, aangezien we in de laatste mail voorgesteld hebben dat hij met een normale claim zou komen en dat niet is gebeurd, kijken we of er überhaupt nu iets aan ons is. Hij heeft namelijk geen enkele verwachte reactietermijn gesteld en verwijst ook niet naar een jurist.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2022 19:36 schreef Debsterr het volgende:
Nou, ik denk dat meneer de aannemer het zo rustig heeft, dat ie vergeten is dat er nog een claim bij ons ligt. Niets meer gehoord sinds vorige week.
Ff slikken vanwege het bedrag. Toch een behoorlijke smak geld. Wel fijn dat jullie het nu verder vorm kunnen geven op een manier, en met iemand, die beter aansluiten bij jullie wensen en behoefte.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 11:20 schreef Debsterr het volgende:
Nou, het heeft even geduurd en uiteindelijk toch een formele brief vanuit de rechtsbijstand voordat hij akkoord ging, maar we hebben geschikt voor het bedrag wat we hem eerder hebben geboden, ¤6450,-
Rechtsbijstand gaf aan dat ze heel goed snappen o.b.v. de documentatie waarom we op voorhand hebben ontbonden, maar dat helaas volgens de wet op dat moment de aannemer het sterkst staat. Bij een rechtzaak bestond het risico dat we wel de volledig winst moesten vergoeden (en zijn kosten), al zou hij dan ook heel veel inzichtelijk moeten gaan maken m.b.t. vervangende klussen.
Ook was er wat jurisprudentie te vinden m.b.t. schikken omdat aannemelijk gemaakt kon worden dat, door het uitvallen van de klus, ander werk aangetrokken kon worden waardoor ons voorstel goed onderbouwd kon worden. Dit in combinatie met de juridische termen heeft er volgens mij voor gezorgd dat ie toch doorhad dat keihard blaffen geen zin meer had en dat hij echt daadwerkelijk een jurist moest gaan inschakelen als ie er meer uit had willen halen.
Het is uiteraard heel zonde van ons geld, ik baal er nog steeds flink van maar wel heel opgelucht dat we alles nu veel meer in eigen hand hebben m.b.t. de renovatie en we niet met deze oelewapper door hoeven.
En dikke kans dat ie dit vaker flikt want je drijft het als consument uiteindelijk niet op de spits omdat het risico veel groter is dan voor de ondernemer.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
Niet slecht gedaan van die aannemer. Heeft de helft van z'n winst toch binnen en vervelen hoefde 'ie zich waarschijnlijk toch al niet.
Als een aannemer aantoonbaar in gebreke is, dan win je wel. Goed, wel een hoop gedoe natuurlijk en je moet je dossier op orde hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En dikke kans dat ie dit vaker flikt want je drijft het als consument uiteindelijk niet op de spits omdat het risico veel groter is dan voor de ondernemer.
In dit soort zaken moet je dingen vooral goed en heel precies vastleggen. Wat iemand precies gaat doen, met welke materialen, wanneer, voor welke prijs,quote:Op maandag 4 juli 2022 12:36 schreef HMS het volgende:
In dit soort zaken moet je ook een stukje vertrouwen hebben, van beide kanten.
de aannemer moet dat dan neem ik aan?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit soort zaken moet je dingen vooral goed en heel precies vastleggen. Wat iemand precies gaat doen, met welke materialen, wanneer, voor welke prijs,
Je bent daar zelf ook bij.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
de aannemer moet dat dan neem ik aan?
Probleem, ook gedeeltelijk in deze, is dat iemand wel heel kundig kan zijn in z'n werk maar toch minder goed in het planmatige officiële kant van het verhaal, calculaties dat soort dingen. En het omgaan met mensen die veel vragen hebben etc etc maar als lastig ervaren.
Ik weet nog wel goed dat ik met m'n trouwfeest bezig was. In het oosten. Ik als westerling wou alles vastleggen wat we afgesproken hadden en voor welke prijs. Die man deed het liever op een bierviltje bij wijze van spreken en alles op goed vertrouwen.
Is wel goedgekomen allemaal maar als je verschillen hebt in hoe dingen aan te pakken krijg je dus ook gezeur zoals TS had met deze aannemer.
ja, maar waar houdt die verantwoording op? Je mag toch ook vertrouwen hebben in diegene die je inhuurt.quote:
Ja, dat mag allemaal. Maar bij juridische acties wordt het lastig als er niet meer is afgesproken dan "ik begin zo snel mogelijk aan de klus" of vage/algemene omschrijvingen over het werk dat wordt verricht, etc.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
ja, maar waar houdt die verantwoording op? Je mag toch ook vertrouwen hebben in diegene die je inhuurt.
Maar goed... TS is eruit.... dat is voor dit topic het belangrijkste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |