Wat wil je nu als antwoord op je post en wat wil jij met je post zeggen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je bedoelt met zogenaamd slachtoffer de vastgebonden ploeggenoot die bij die club weggegaan is omdat hij werd gepest door oa Sjaak Polak
Als je vastgebonden bent op een massagetafel ben je dus niet in staat om nee te zeggen. Ja, het kan wel, maar als diegene die je daar vastgebonden heeft daar maling aan heeft kan je daar niks tegen doen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:05 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik snap hem echt niet hoor.
Er was toch geen ophef over de grap van Polak op het daadwerkelijke moment dat het verteld werd, met daarbij de huidige mededeling dat het zogenaamde slachtoffer het ook als een goede grap zag.
Daarnaast zit er toch een groot verschil tussen beide verhalen. Ze zijn qua intentie, bewustzijn en reactie niet gelijk.
Derksen vertelt een anekdote over een, met intentie, seksuele handeling. Bij een onbekend dan wel een niet (lang) bevriend meisje. Die in beschonken en bewusteloze toestand is en geen mogelijkheid heeft om toestemming te geven of nee te zeggen.
Deze anekdote volgt op berichtgeving over mogelijke seksuele misstanden gepleegd door bnn'ers.
Polak vertelt een anekdote over een handeling waar geen seksuele intentie achter zit. Het 'slachtoffer' betreft een sportmaat, die bij volle bewustzijn is en alle mogelijkheden heeft om toestemming te geven of nee te zeggen.
Deze anekdote volgt op de vraag of Polak een tipje van de sluier kan geven over de kleedkamergrappen over en weer.
Ik ben geen fan van Jinek, en ze is vast te betrappen op hypocrisie. In dit geval zie ik wel degelijk een groot nuanceverschil in beide verhalen en zoekt een deel van Nederland gewoon een zondebok voor of volgend slachtoffer.
Er zijn nogal tegenstrijdige berichten over.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat wil je nu als antwoord op je post en wat wil jij met je post zeggen?
Je weet zelf namelijk ook dat het dezelfde ploeggenoot is.
Die ploeggenoot die heeft verklaard dat hij dit in ieder geval wel als grap zag en niet als pesterij.
Wat hij toen zei, dat hij heel erg getreiterd is door Sjaak Polak, neem ik minstens even serieus als wat hij 15 jaar na dato zegt om dat gezeik gewoon achter zich te laten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat wil je nu als antwoord op je post en wat wil jij met je post zeggen?
Je weet zelf namelijk ook dat het dezelfde ploeggenoot is.
Die ploeggenoot die heeft verklaard dat hij dit in ieder geval wel als grap zag en niet als pesterij.
Ik zal echt niet zeggen dat het fraai is hoor. Ik kan om beide anekdotes niet lachen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat hij toen zei, dat hij heel erg getreiterd is door Sjaak Polak, neem ik minstens even serieus als wat hij 15 jaar na dato zegt om dat gezeik gewoon achter zich te laten.
En wat ik ermee wil zeggen is dat het helemaal niet zo onschuldig was als gewoon wat kleedkamerhumor. Of in ieder geval, het slachtoffer vond dat toen niet zo. Van mij hoeft Jinek echt niet aan de schandpaal hoor, maar het is wel gewoon iemand vastbinden om aan zijn anus te zitten. Niet heel fraai.
De intentie vind ik juist het kwalijkst.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zal echt niet zeggen dat het fraai is hoor. Ik kan om beide anekdotes niet lachen.
Persoonlijk zie ik dus een verschil in de anekdotes. Het doel waarmee de anekdote is verteld, de intentie van de handeling, de rol van Derksen vs. Jinek.
Ook een rechter zal dit verschil zien.
Misschien is een discussie over foute kleedkamergrappen wel nodig alsook pesterijen binnen de topsport.
De ophef ging echter over het weglachen van seksuele misstanden.
Nu is er blijkbaar ook ophef over mogelijk slechte kleedkamergrappen wat gelijk wordt gesteld aan mogelijk seksuele misstanden.
Vind ik een andere discussie met andere zwaarte.
Is een lacherige sfeer aan tafel bij VI niet inherent aan VI?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De intentie vind ik juist het kwalijkst.
Jineks intentie is ff lekker lachen om iemand die zelf aangegeven heeft zeer slecht behandeld te zijn door Sjaak Polak die vastgebonden werd en aangerand. Hahahahaha wat een grappig verhaal, leuk leuk.
Derksen heeft wel heel vaak gezegd dat het niet iets is om trots op te zijn, kan niet, schaamt zich kapot etc. Dat daar een lacherig sfeer ontstaat ligt aan de tafel en is niet zijn intentie. Bij Jinek was het duidelijk de bedoeling, lachen om het slachtoffer
Ze vroeg specifiek naar dit verhaal, dus ging het haar wel specifiek om dit vastbinden en aanranden onder het mom van 'kleedkamerhumor'. Dat is pas downplayen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:00 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is een lacherige sfeer aan tafel bij VI niet inherent aan VI?
De ophef ging nou juist om de mogelijke intentie van Derksen om met deze anekdote een seksuele misstand tot jeugdzonde te downplayen.
Hij heeft het niet verteld als boetedoening richting het slachtoffer of om in het reine te komen, dat weet jij ook.
Het was een anekdote om te suggereren dat iedereen toch wel een (seksuele) jeugdzonde heeft en dat naar aanleiding van een seksueel schandaal.
Het doel bij Jinek was lachen om de kleedkamergrappen. Zij heeft niet de intentie gehad om bewust het specifieke slachtoffer uit te lachen. Als Polak een verhaal had verteld over zichzelf was de vraag evengoed beantwoord en was er net zo hard gelachen.
Misschien dat Polak wel de intentie heeft gehad om te pesten, dat kan natuurlijk. Dan is dat de kwalijke zaak.
Ik weet niet hoor, maar als ik moet kiezen zou ik liever hebben dat iemand een kaars in mijn reet steekt als ik out ben van het zuipen. Daar krijg ik waarschijnlijk niets van mee, want waarschijnlijk vind je gewoon een kaars in je bed, niet in je reet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zal echt niet zeggen dat het fraai is hoor. Ik kan om beide anekdotes niet lachen.
Persoonlijk zie ik dus een verschil in de anekdotes. Het doel waarmee de anekdote is verteld, de intentie van de handeling, de rol van Derksen vs. Jinek.
Ook een rechter zal dit verschil zien.
Misschien is een discussie over foute kleedkamergrappen wel nodig alsook pesterijen binnen de topsport.
De ophef ging echter over het weglachen van seksuele misstanden.
Nu is er blijkbaar ook ophef over mogelijk slechte kleedkamergrappen wat gelijk wordt gesteld aan mogelijk seksuele misstanden.
Vind ik een andere discussie met andere zwaarte.
Ik denk dat ik volkomen uit mijn plaat zou gaan. Ik kan best tegen een grap, maar dit gaat wel iets verder dan dat, het is gewoon ranzig.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:36 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me trouwens af welke users hier hetzelfde zouden willen ondergaan als wat Obodai is overkomen en het dan als een leuke grapzouden ervaren als je volkomen weerloos met een houten spatel brandende zalf in je anus krijgt ingebracht.
Als ik zo de posts lees en de positieve reakties op dit incident zijn dat er denk ik best wel veel.
Iig leuk en postief om te zien dat een hoop mensen hier gevoel voor humor hebben
Toch zie je hier opvallend veel mensen heel positief of deze kleedkamerhumor reagerenquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:47 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat ik volkomen uit mijn plaat zou gaan. Ik kan best tegen een grap, maar dit gaat wel iets verder dan dat, het is gewoon ranzig.
Mijn humor is het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Toch zie je hier opvallend veel mensen heel positief of deze kleedkamerhumor reageren
Er zijn dagen dat mijn collega's dat niet doen op de werkvloerquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:36 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me trouwens af welke users hier hetzelfde zouden willen ondergaan als wat Obodai is overkomen en het dan als een leuke grapzouden ervaren als je volkomen weerloos met een houten spatel brandende zalf in je anus krijgt ingebracht.
Als ik zo de posts lees en de positieve reakties op dit incident zijn dat er denk ik best wel veel.
Iig leuk en postief om te zien dat een hoop mensen hier gevoel voor humor hebben
Jouw mening en jouw lijf.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als ik moet kiezen zou ik liever hebben dat iemand een kaars in mijn reet steekt als ik out ben van het zuipen. Daar krijg ik waarschijnlijk niets van mee, want waarschijnlijk vind je gewoon een kaars in je bed, niet in je reet.
Als iemand hete balsem in mijn reet wil douwen, mij daarna ook nog tentoonstellen op de middenstip en om de vernedering compleet te maken dat ook nog in geuren en kleuren vertelt op tv heeft dat denk ik meer impact.
Komt nog bij dat hij weg is gegaan bij Sparta vanwege de pesterijen, dus in tegenstelling tot wat Jinek beweert heeft het echt wel impact gehad.
Wat mij betreft dus echt niet zo verschillend. Beide daden zijn vernederend en laag bij de gronds.
'kleedkamerhumor'quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Toch zie je hier opvallend veel mensen heel positief of deze kleedkamerhumor reageren
Is dat zo?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien wil hij liever niet ook op het mediapark 'gevonden' worden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:21 schreef sp3c het volgende:
Derksen mag gewoon terug als hij er zin an heeft
misschien, weet ik nietquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien wil hij liever niet ook op het mediapark 'gevonden' worden.
Och, een avondje Indiaas eten en je hebt hetzelfde resultaat. Een brandende anus.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:36 schreef Tengano het volgende:
Ik heb geen idee hoor maar als Özcan Akyol al doodsbedreigingen heeft gekregen, dan lijkt het toch niet onwaarschijnlijk dat Johan zelf ook wel wat 'negatieve reakties' heeft ontvangen (waar hij liever geen ruchtbaarheid aan geeft).quote:
zou me tegenwoordig eerder verbazen als een publiek figuur zegt geen bedreigingen gehad te hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2022 13:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoor maar als Özcan Akyol al doodsbedreigingen heeft gekregen, dan lijkt het toch niet onwaarschijnlijk dat Johan zelf ook wel wat 'negatieve reakties' heeft ontvangen (waar hij liever geen ruchtbaarheid aan geeft).
Zou toch zonde zijn als je net een leuk huisje op een voorheen rustig plekje hebt gevonden, en genoeg geld hebt om van de rest van je leven te genieten, en dat daar door een halve leiperd ineens een einde aan komt. Je hebt ze erbij immers.
En Johan heeft zich niet bepaald stil gehouden om zich als passend target publiek te maken.
Als ik me niet vergis zijn die vooral bezig geweest het slachtoffer zwart te maken toen hij durfde te klagen over het gedrag van oa Polakquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:27 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid heeft Sparta genomen?
Even voor de duidelijkheid: voor mij ook geen van beiden. Jij leek echter te suggereren dat die kaars veel naarder was dan die balsem.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:25 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jouw mening en jouw lijf.
Voor mij geen kaars en geen hete balsem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |