Aan de enorme drukte te zien op Schiphol (of sowieso die miljoenen Nederlanders die duizenden euros gaan uitgeven voor hun vakantie) is dat scenario gelukkig nog heel ver weg.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er straks 2-3 miljoen mensen aan de onderkant van de samenleving hun rekeningen niet meer kunnen betalen dan kan de sfeer in Nederland ook nog wel eens grimmig worden.
quote:Op maandag 2 mei 2022 10:59 schreef zoost het volgende:
Stukje achtergrond bij het conflict
[ twitter ]
Lastig vergelijkbaar hoor, zeker zo na Corona (met alle uitgestelde vakanties en vouchers), maar ook dan blijft vakantie toch een eenmalige uitgave waar mensen voor sparen. Dat zegt op zich niet zo veel over hun structurele financiële ruimte.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan de enorme drukte te zien op Schiphol (of sowieso die miljoenen Nederlanders die duizenden euros gaan uitgeven voor hun vakantie) is dat scenario gelukkig nog heel ver weg.
Ja, ik vraag me onwillekeurig af of wij dit ook maar niet moeten gaan doen...quote:Op maandag 2 mei 2022 11:41 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Zijn dit live beelden van ZA?
Punt wat ik al eerder maakte is dat er bizar veel geld in Nederland is. En er ook heel veel geld gewoon misgelopen wordt doordat grote bedrijven hier geen belasting betalen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lastig vergelijkbaar hoor, zeker zo na Corona (met alle uitgestelde vakanties en vouchers), maar ook dan blijft vakantie toch een eenmalige uitgave waar mensen voor sparen. Dat zegt op zich niet zo veel over hun structurele financiële ruimte.
quote:Op maandag 2 mei 2022 11:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen zagen hun Krim en hun Donbass in NAVO-handen , lees Amerikaanse handen vallen.
Ja en morgen komen ze bij jouw langs.quote:
Alsof de drukte op Schiphol een maatstaf is voor het welvaartsniveau. En hoeveel je uitgeeft aan vakantie is ook subjectief. Ik geef bijvoorbeeld geen duizenden euro’s uit aan een vakantie binnen Europa. Het is maar net wat je wensen zijn he.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan de enorme drukte te zien op Schiphol (of sowieso die miljoenen Nederlanders die duizenden euros gaan uitgeven voor hun vakantie) is dat scenario gelukkig nog heel ver weg.
Dat heeft te maken met het ingewikkelde (politieke) probleem van 1 miljoen Russen woonachtig in Israël.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:14 schreef kibo het volgende:
[..]
Merkwaardig.
Tot dan een "neutrale" houding aannemen, de oligarchen beschermen, en vervolgens als door een wesp gestoken reageren op een ongelukkige uitspraak van Lavrov....
WATTUSquote:Op maandag 2 mei 2022 11:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen zagen hun Krim en hun Donbass in NAVO-handen , lees Amerikaanse handen vallen.
Ik vraag me wel af hoe die 1 miljoen Russen in Israël tegen de oorlog aankijken. Ze leven niet onder het juk van oneindige propaganda, dus ik neem aan dat een veel groter percentage de oorlog afkeurt.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het ingewikkelde (politieke) probleem van 1 miljoen Russen woonachtig in Israël.
Ook de geschiedenis daarachter ligt uiteraard gevoelig.
Eveneens heeft Israël een sterke band met Oekraïne, zo’n 400.000 mensen wonen in Israël met (bloed)banden in Oekraïne.
Het is domweg een lastige situatie qua wie kunnen we voor het hoofd stoten en hoe doen we dat dan.
Maar als Rusland zo dom is de hand te bijten die jouw hand nog niet heeft weggeslagen..
Maar ja Russen, dom wreed barbaars volk, blijkt wel weer.
Er leven wereldwijd genoeg Russen die niet alleen de Russische propaganda opgelepeld krijgen, en toch zijn er ook pro-Russische demonstraties in het westen om te laten zien dat ze achter het moederland staan.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:27 schreef archito het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe die 1 miljoen Russen in Israël tegen de oorlog aankijken. Ze leven niet onder het juk van oneindige propaganda, dus ik neem aan dat een veel groter percentage de oorlog afkeurt.
Allemaal voor de bühne.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
https://www.zerohedge.com(...)ing-gas-rubles-putin
De sancties zijn een gedrocht. Landen doen er alles aan om ze te omzeilen.
quote:Op maandag 2 mei 2022 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
"Sergey Lavrov zei dit weekend dat joden de "grootste antisemieten" zijn en dat Adolf Hitler net als de Oekraïense president Volodymyr Zelensky "ook Joods bloed had."
https://www.nu.nl/spannin(...)l#coral_talk_wrapperHaha, die Russen worden steeds absurder.
Echt duidelijkheid daarover is sowieso niet te krijgen omdat je niet weet welke kosten het andere scenario (niet ingrijpen) met zich meebrengt.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Denk dat het momenteel allemaal nog een kwestie van korte termijn en eenmalige kosten is, maar als het in een andere tijdschaal terecht komt (jaren ipv weken/maanden), dat er dan wel meer duidelijkheid is over de kosten van dit grapje.
We betalen al een prijs. In de vorm van inflatie. Daar zit de pandemie natuurlijk ook in. Maar ook deze oorlog.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Denk dat het momenteel allemaal nog een kwestie van korte termijn en eenmalige kosten is, maar als het in een andere tijdschaal terecht komt (jaren ipv weken/maanden), dat er dan wel meer duidelijkheid is over de kosten van dit grapje.
Het zijn voornamelijk ultraorthodoxen. Die kijken overal raar tegenaan.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:27 schreef archito het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe die 1 miljoen Russen in Israël tegen de oorlog aankijken. Ze leven niet onder het juk van oneindige propaganda, dus ik neem aan dat een veel groter percentage de oorlog afkeurt.
Die had ik vanmorgen al gepostquote:
Misschien willen de Turken of Mongolen "hun" Krim ook terugquote:
Denk dat er een hoop tussen zitten qua enerzijds blij zijn niet in Rusland te wonen en anderzijds zorgen over familie.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:27 schreef archito het volgende:
[..]
Lavrov? Die heeft elke dag een nieuwe visie, elke keer absurder.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]steeds meer Iraakse minister vibes bij die man. Toch bijzonder. Deze man had ik best wel hoog zitten. En ineens blijkt het een clown te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |