abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2022 @ 07:52:24 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204604735
POLL
Huilen dan.
pi_204604743
Gestemd!
pi_204604757
Ik neem de Russische bevolking hun passiviteit hierin steeds meer kwalijk merk ik. Krijg het idee dat gros gewoon toekijkt als Putin echt nukes gaat inzetten.

Wat mij betreft ligt bij de Russen de meeste macht om deze oorlog te beindigen. En ze doen niets.
pi_204604759
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2022 07:52 schreef Isdatzo het volgende:
[poll=4026]
haat is een groot woord, haat niemand. Maar om te voorkomen dat met een poll als deze, 'nee' geintepreteerd wordt met ik steun Poetin, toch ja gestemd.
  maandag 2 mei 2022 @ 08:05:17 #6
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_204604783
Las ik nou ergens dat putin een passagiersvliegtuig uit de lucht wou schieten en Oekrane wou blamen ?

:')
  maandag 2 mei 2022 @ 08:16:27 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204604831
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2022 07:52 schreef Isdatzo het volgende:
[poll=4026]
Ja! Fuck Poetin!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 2 mei 2022 @ 08:23:56 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204604858
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204604870
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
haat is een groot woord, haat niemand. Maar om te voorkomen dat met een poll als deze, 'nee' geintepreteerd wordt met ik steun Poetin, toch ja gestemd.
Ik heb nee gestemd en steun poetin niet
pi_204604886
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 07:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik neem de Russische bevolking hun passiviteit hierin steeds meer kwalijk merk ik. Krijg het idee dat gros gewoon toekijkt als Putin echt nukes gaat inzetten.

Wat mij betreft ligt bij de Russen de meeste macht om deze oorlog te beindigen. En ze doen niets.
Het gros kan niet anders dan toekijken.
Heb je gemist hoe snel je daar een enkeltje Siberie je krijgt als je gaat protesteren?

Als je kids thuis hebt zitten die je moet voeden, ga je dat risico toch niet lopen?
pi_204604887
Gaan we nou polls maken over dictators?
  maandag 2 mei 2022 @ 08:36:07 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204604939
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:26 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ik heb nee gestemd en steun poetin niet
Waarom haat je hem niet?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204604947
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:29 schreef hangtime het volgende:

[..]
Heb je gemist hoe snel je daar een enkeltje Siberie je krijgt als je gaat protesteren?

Als je kids thuis hebt zitten die je moet voeden, ga je dat risico toch niet lopen?
Nee niet gemist. Maar met die gedachtengang geeft elke tiran vrij spel. Weten we ook weer waarom niemand iets tegen Hitler deed. Eigen hachje eerst. Niet beseffende dat het juist om het redden van de toekomst van hun kinderen gaat. Die wil je toch niet een WW3 laten meemaken?

En ja als je met handjevol mensen protesteert wordt je opgepakt. Probeer het eens met twintig miljoen tegelijk zou ik zeggen. En probeer een coup als leger.

Je president vernietigt Oekrane, Rusland en de rest van de wereld en daarmee dus toekomst van je kinderen en ze doen er precies nul aan.
pi_204604963
Als je als Rus tegen Putin ingaat zet je je toekomst op het spel en de toekomst van je familie.
Als je als student opgepakt wordt bij een protest tegen Putin kan je niet meer verder studeren. Je ouders verliezen hun baan. Je staat voor de rest van je leven als misdadiger te boek. Daarom spreken Russen niet vrijuit over politieke zaken. Of ze zeggen niet genteresseerd te zijn, geen mening te hebben of niet op de hoogte te zijn. En veel Russen staan gewoon echt achter Putin.
Putin heeft wel Rusland uit het slop getrokken jarenlang.
pi_204604970
En vergeet niet de kracht van staatspropaganda.
pi_204604985
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:38 schreef quirina het volgende:
Als je als Rus tegen Putin ingaat zet je je toekomst op het spel en de toekomst van je familie.
Als je als student opgepakt wordt bij een protest tegen Putin kan je niet meer verder studeren. Je ouders verliezen hun baan. Je staat voor de rest van je leven als misdadiger te boek. Daarom spreken Russen niet vrijuit over politieke zaken. Of ze zeggen niet genteresseerd te zijn, geen mening te hebben of niet op de hoogte te zijn. En veel Russen staan gewoon echt achter Putin.
Willekeurige interviews op straat in Rusland of bijvoorbeeld landen met veel pro Russen (omdat ze zelf Russisch zijn) zijn behoorlijk pro Poetin en pro “tot aan Lissabon!”.

Vooral onder bepaalde lagen van de jeugd, maar ook oudere uit de Sovjet unie tijd.
pi_204604991
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:40 schreef quirina het volgende:
En vergeet niet de kracht van staatspropaganda.
Precies dit.
Vervolgens heeft Vladimir de afgelopen 15 jaar Rusland terug op de wereldkaart gezet na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
  maandag 2 mei 2022 @ 08:54:52 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_204605028
twitter

Rusland gaat binnenkort ook wat Israelische wapens tegenkomen op deze manier.

quote:
Ukraine to launch counteroffensive by mid-June: Zelenskyy aide

VIENNA -- Ukraine will be able to go on the offensive against Russia between late May and mid-June, thanks to weapons supplied by the U.S. and European countries, an adviser to Ukrainian President Volodymyr Zelensky has said.

The remark by Oleksiy Arestovich in an online interview with Nikkei Asia on Sunday suggests an acceleration in the pace of the war, as experts predict Russia will stage all-out attacks before its May 9 Victory Day, which commemorates the Soviet Union's victory over Nazi Germany in World War II.

https://asia.nikkei.com/E(...)-June-Zelenskyy-aide
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204605030
Hoewel ik absoluut voorstander ben van de sancties en ook vind dat we bereid moeten zijn deze prijs te betalen om onze vrijheid en waarden te verdedigen, vind ik het eigenlijk best walgelijk dat wij straks een serieuze teruggang in welvaart moeten slikken en dat alleen vanwege de hersenscheten van 1 megalomane gek.

Maar goed, er is geen alternatief.
pi_204605039
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:29 schreef hangtime het volgende:

[..]

Dat was in de door de Sovjet-Unie bezette Oost-Europese landen tot de val van het communisme niet anders, in tegenstelling tot de Russen gingen die volkeren echter wl massaal de straat op om van de communistische dictatuur af te komen.

De Russen houden wel van hun continu met een kernoorlog dreigende en buurlanden binnenvallende dictatuur, anders zou Poetin niet al twintig jaar aan de macht zijn als laatste in een rij van totalitaire Russische staatsvormen.

Met "wir haben es nicht gewusst" komt dat verderfelijke, oorlogszuchtige volk in ieder geval niet weg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204605050
quote:
Dit was in de DDR indertijd exact hetzelfde, maar in tegenstelling tot de Russen wilden de DDR burgers wl van de dictatuur af.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204605054
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat was in de door de Sovjet-Unie bezette Oost-Europese landen tot de val van het communisme niet anders, in tegenstelling tot de Russen gingen die volkeren echter wl massaal de straat op om van de communistische dictatuur af te komen.

De Russen houden wel van hun continu met een kernoorlog dreigende en buurlanden binnenvallende dictatuur, anders zou Poetin niet al twintig jaar aan de macht zijn als laatste in een rij van totalitaire Russische staatsvormen.

Met "wir haben es nicht gewusst" komt dat verderfelijke, oorlogszuchtige volk in ieder geval niet weg.
Rusland is altijd de bovenliggende partij in de regio geweest en heeft geen buitenlandse overheersing gekend. Bovendien is Rusland nooit een goed functionerende democratie geweest. Dat zal ook wel maken dat de gemiddelde Rus iets anders naar de wereld kijkt dan wij hier.

Hoewel dat geen argument is gezien de enorme hoeveelheid beschikbare informatie over hoe de rest van de wereld rolt.
pi_204605071
quote:
Dit zijn toch allemaal kenmerken van een dictatuur? Ik lees niets geks?

En hoe precies heeft Putin Rusland uit het slop getrokken? Hij heeft rust gecreerd door alle oppositie te elimineren, de pers gelijk te schakelen en vrijheid van meningsuiting te beperken. Daarnaast hebben Putin en zijn KGB-kliek zichzelf op misdadige wijze verrijkt terwijl het land een grote, vervuilde, achtergebleven teringbende is en waar een niet onaanzienlijk deel van de bevolking lijdt aan alcoholisme, HIV en andere ellende. Echt een aanwinst voor het land ja, onze Vlad :')
pi_204605077
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204605084
twitter

TB2 maakt Russische vloot weer wat kleiner. Beelden van paar uur geleden.
pi_204605085
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:04 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Lol
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 2 mei 2022 @ 09:05:48 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204605086
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoewel ik absoluut voorstander ben van de sancties en ook vind dat we bereid moeten zijn deze prijs te betalen om onze vrijheid en waarden te verdedigen, vind ik het eigenlijk best walgelijk dat wij straks een serieuze teruggang in welvaart moeten slikken en dat alleen vanwege de hersenscheten van 1 megalomane gek.

Maar goed, er is geen alternatief.
Als er teruggang is, is dat alleen maar omdat de politiek dat zo beslist. Er is GIGANTISCH veel geld in Nederland. Een van de rijkste landen ter wereld.

Het wordt een struggle voor arme mensen, maar vooral omdat men niet teveel wil helpen natuurlijk. De rest koopt waarschijnlijk nog ieder jaar een nieuwe iphone.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204605088
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:04 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Als dit zo was, dan kunnen ze vandaag toch de aftocht blazen? Dat schizofrene gelul van die Lavrov, er zijn er om minder in een psychiatrische kliniek opgenomen :')
pi_204605097
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als er teruggang is, is dat alleen maar omdat de politiek dat zo beslist. Er is GIGANTISCH veel geld in Nederland. Een van de rijkste landen ter wereld.

Het wordt een struggle voor arme mensen, maar vooral omdat men niet teveel wil helpen natuurlijk. De rest koopt waarschijnlijk nog ieder jaar een nieuwe iphone.
Eens. Zonder teveel off-topic te willen gaan is het te belachelijk voor woorden dat er straks miljoenen mensen amper in hun levensonderhoud kunnen voorzien terwijl er voor het welgestelde deel van de bevolking allerlei loopholes en belastingconstructies zijn. Maar goed als er morgen verkiezingen zijn, stemmen we gewoon weer allemaal op de VVD dus het gros leert er ook niet echt van.
  maandag 2 mei 2022 @ 09:12:37 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204605115
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:05 schreef pvdplanet het volgende:
[ twitter ]

Bayraktar _O_
pi_204605142
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:05 schreef pvdplanet het volgende:
[ twitter ]

Dat is een computergame!
( als je Russische propaganda gelooft)
  maandag 2 mei 2022 @ 09:31:45 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204605210
Is dit wel handig om aan te kondigen? Dit is natuurlijk een ultiem doelwit om wraak te nemen op de aanval op het Russische hoofdkwartier.

quote:
‘Biden snel naar Kiev’
Na het bezoek van Nancy Pelosi, de Democratische voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, is het slechts een kwestie van tijd voordat ook president Joe Biden afreist naar Oekrane. Dat zegt Adam Schiff, de voorzitter van de parlementaire Inlichtingencommissie, die dit weekend ook in Kiev was.

De gesprekken gingen over de volgende fase van de oorlog, die zich nu vooral afspeelt in het oosten van het land. De Amerikaanse president wil ruim 31 miljard euro aan hulp schenken. ,,We wilden van president Zelenski weten wat hij met dat geld wil doen, welke wapens hij nodig heeft, en wat hij verder nog kan gebruiken. De aard van de strijd is veranderd. Waar de Oekraners eerst nog tanks in een hinderlaag lokten en aanvielen, wordt er nu meer van een afstand gevochten, met zware artillerie.”

https://www.ad.nl/buitenl(...)-naar-kiev~a01f59a7/
pi_204605253
quote:
84s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:31 schreef Starhopper het volgende:
Is dit wel handig om aan te kondigen? Dit is natuurlijk een ultiem doelwit om wraak te nemen op de aanval op het Russische hoofdkwartier.
[..]

Willen ze doen dan?
Biden vermoorden? Dan hebben de Russen echt een probleem
pi_204605259
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:17 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat is een computergame!
( als je Russische propaganda gelooft)
Zoek de verschillen :)
  maandag 2 mei 2022 @ 09:43:19 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204605265
quote:
84s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]

Nee joh, wereldleiders gaan ze echt niet aanvallen. Dat is je eigen doodvonnis
  maandag 2 mei 2022 @ 09:46:25 #37
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204605284
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:40 schreef hangtime het volgende:

[..]
Willen ze doen dan?
Biden vermoorden? Dan hebben de Russen echt een probleem
False flag aanval
pi_204605290
Lavrov: herdenkingsdatum WO II niet van belang voor strijd in Oekrane
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zegt dat de datum van 9 mei geen betekenis heeft voor de strijd in Oekrane. "Onze militairen stemmen hun acties niet af op een bepaalde datum", zei hij tegen de Italiaanse televisiezender Mediaset.

Op 9 mei viert Rusland de overwinning op nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. In de westerse wereld wordt die datum vaak aangeduid als de dag dat president Poetin in de strijd in Oekrane een belangrijke overwinning moet kunnen presenteren, bijvoorbeeld de verovering van de Donbas.

Op de vraag van de interviewer of 9 mei een keerpunt in het conflict zal zijn, antwoordde Lavrov: "We herdenken de overwinning (op nazi-Duitsland red.) op een sobere manier. De timing en de snelheid van wat in Oekrane gebeurt, wordt bepaald door de noodzaak om de risico's te minimaliseren voor burgers en Russische militairen".
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 2 mei 2022 @ 09:51:20 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204605314
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:48 schreef Aether het volgende:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zegt dat de datum van 9 mei geen betekenis heeft voor de strijd in Oekrane. "Onze militairen stemmen hun acties niet af op een bepaalde datum", zei hij tegen de Italiaanse televisiezender Mediaset.

Op 9 mei viert Rusland de overwinning op nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog. In de westerse wereld wordt die datum vaak aangeduid als de dag dat president Poetin in de strijd in Oekrane een belangrijke overwinning moet kunnen presenteren, bijvoorbeeld de verovering van de Donbas.

Op de vraag van de interviewer of 9 mei een keerpunt in het conflict zal zijn, antwoordde Lavrov: "We herdenken de overwinning (op nazi-Duitsland red.) op een sobere manier. De timing en de snelheid van wat in Oekrane gebeurt, wordt bepaald door de noodzaak om de risico's te minimaliseren voor burgers en Russische militairen".
Lijkt mij logisch. Als je er zo slecht voorstaat is dit niet van belang natuurlijk.
pi_204605334
quote:
84s.gif Op maandag 2 mei 2022 09:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lijkt mij logisch. Als je er zo slecht voorstaat is dit niet van belang natuurlijk.
Hij zal wel denken, "het is volgend jaar weer 9 mei".
pi_204605340
quote:

Dat word dus 1 groot overwinningsfeest op 9 mei in Moskou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204605345
quote:

Waarom nemen we deze man nog serieus? Dit is een lakei met 0,0 betrouwbaarheid en 0,0 macht. Poetin heeft ook 0,0 betrouwbaarheid maar die heeft tenminste nog macht dus nog steeds de moeite waard om naar te luisteren. Lavrov niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 2 mei 2022 @ 10:12:09 #44
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204605422
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:29 schreef quirina het volgende:
Gaan we nou polls maken over dictators?
Dat mag in een democratie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 2 mei 2022 @ 10:15:56 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204605435
  maandag 2 mei 2022 @ 10:18:27 #46
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204605456
Moraal van RUS bevind zich ondertussen in de kelder, ofzo.
pi_204605481
Ik vond dit wel een interessant artikel. Je wordt ook doorgelinkt naar weer andere artikelen.

In het artikel van Business Insider (Nederland) wordt je weer doorgelinkt naar een bijzonder interessant artikel van The Washington Post.

Voor wie het op e.o.a. manier niet kan lezen:
Cracks emerge in Russian elite as tycoons start to bemoan invasion
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting (TLDR):
Moet niet te lang duren allemaal, die oorlog. Anders gaan de oligarchen, de elite en de normale bevolking het economisch echt voelen en is de kans groter op economische en politieke onrust, waarbij in het bijzonder de oligarchen die al onder Jeltsin rijk zijn geworden (Deripaska e.a.) - en niet pas in het tijdperk-Poetin (aka: dankzij Poetin) - wel eens het draagvlak onder de voeten van Poetin kunnen wegzagen.
Beetje simpel gezegd.

Interessant stuk om te lezen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204605500
https://www.zerohedge.com(...)ing-gas-rubles-putin

De sancties zijn een gedrocht. Landen doen er alles aan om ze te omzeilen.
pi_204605571
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
https://www.zerohedge.com(...)ing-gas-rubles-putin

De sancties zijn een gedrocht. Landen doen er alles aan om ze te omzeilen.
ZeroHedge is een extreem rechts platform die regelmatig leugens en misleidende informatie verspreidt, dit hoeven we dus niet zo serieus te nemen.
Цой жив
pi_204605594
quote:
bizarre is, het stuk over veestapel. Rusland heeft bijna geen veestapel meer?
Denk dat de problemen daar misschien wel groter zijn als toen de Sovjet unie viel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')