abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:31:18 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204592063

quote:
Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’

Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?

Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.

Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.

Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”

Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.

Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”

En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”

Kijkers verontwaardigd

Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.

Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”

https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/

twitter

Johan Derksen: 'Ik stop bij Vandaag Inside, heb een uitglijder gemaakt'

twitter

quote:
Derksen zou donderdagavond excuses maken in de uitzending. Maar in plaats daarvan zei hij dat hij wilde stoppen met het programma. "Ik denk niet dat hij nog over te halen is", zei Römer. "Hij heeft duidelijk laten weten waar hij staat en wat zijn besluit is. Hij heeft het vaker gezegd en keerde dan wel terug, maar ik denk dat hij het nu wel meent."
https://www.nu.nl/media/6(...)ekt-hem-vandaag.html

twitter
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:32:14 #2
78780 deedeetee
pi_204592073
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nattuurlijk kan dat wel. Er zijn zat dunne kaarsen (dinerkaarsen). Die 1000-uren-kaars kwam pas in het gewijzigde verhaal om de hoek zeilen..
Ja hallo dat is gewoon nog meer onzin hoor. Probeer het zelf maar eens zou ik zeggen. Derksen zei in t eerste filmpje dat een flinke/grote kaars was hé ! Maar met een dunner exemplaar gaat t ook niet lukken.
Je zou dat ding er met geweld in moeten steken en wrikken en al doende schade toebrengen.
Ik kijk er overgens niet van op dat men de pest in heeft en dit vreselijke respectloze verkrachting verhaal zielsgraag tóch waar wil hebben.
Mooi niet dus. :P
pi_204592077
Wat een verneukte TT.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:32:30 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204592079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:31 schreef Stikkelbaars het volgende:

[..]
Dat is het probleem met mensen die de heren en het programma niet kennen. Dit is hetzelfde als kroegpraat, stoerdoenerij. De heren spuiden wekelijks dit soort onzin aan tafel. Dat er nu een probleem van wordt gemaakt is vanwege zure vrouwtjes die nog een appeltje te schillen hadden met VI.
Ik ben geen vrouw en heb vanaf de allereerste Sport aan Tafel zo'n beetje elke aflevering van dat programma gezien dus het is onzin dat het eraan ligt dat 'zure vrouwtjes die het programma niet kennen' zijn opmerking niet in context zouden kunnen zien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204592088
Baantjer Junior :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204592099
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens hoor. Ik vind al die stoere mannenpraat die er doorgaans langskomt niet interessant, en smakeloos, maar ze doen maar. Dit was geen stoere mannenpraat, maar over de grens. Waar of niet, zo’n verhaal kan gewoon niet. Dat hebben ze dan verkeerd ingeschat. Ze zijn in ieder geval geen slachtoffer van de woke cancelcultuur maar van hun eigen overschatting van wat ze kunnen flikken.
Precies dat dus.
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:35:09 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204592122
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja hallo dat is gewoon nog meer onzin hoor. Probeer het zelf maar eens zou ik zeggen. Derksen zei in t eerste filmpje dat een flinke/grote kaars was hé ! Maar met een dunner exemplaar gaat t ook niet lukken.
Je zou dat ding er met geweld in moeten steken en wrikken en al doende schade toebrengen.
Ik kijk er overgens niet van op dat men de pest in heeft en dit vreselijke respectloze verkrachting verhaal zielsgraag tóch waar wil hebben.
Nee, dat beweerde hij pas de dag erna.
En als jij denkt dat een dinerkaars niet zou passen ben je wereldvreemd. En dan ben ik nog netjes.

Ga ik verder geen woorden aan vuilmaken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204592155
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:32 schreef superniger het volgende:
Wat een verneukte TT.
Even veranderen @GGMM
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:37:49 #9
78780 deedeetee
pi_204592158
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat beweerde hij pas de dag erna.
En als jij denkt dat een dinerkaars niet zou passen ben je wereldvreemd. Ga ik verder geen woorden aan vuilmaken.
LOL :W
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:41:55 #10
78780 deedeetee
pi_204592209
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:32 schreef superniger het volgende:
Wat een verneukte TT.
Sorry niet opgelet. :@
pi_204592387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja, grote kans dat dat is gebeurd.
PWBF
pi_204592400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]
LOL :W
Dat is er dus 1 die gewoon WIL dat er echt een verkrachting heeft plaatsgevonden. Hoe pijnlijker hoe beter lijkt nog wel...
pi_204592472
Beter een stompkaars dan een stinklul?
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 22:03:49 #14
5428 crew  miss_sly
pi_204592524
Niemand wil dat er werkelijk een vernederende en pijnlijke verkrachting heeft plaatsgehad. Mensen die dat opperen, sporen echt totaal niet. Wat een waanzin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204592536
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:23 schreef Nielsch het volgende:
Ook al is het verzonnen (wat ik niet geloof), dan is het nog steeds bijdragen aan een verkrachtingscultuur. Alleen daarvoor had Derksen trouwens al z'n excuses mogen aanbieden. Maar hij besloot zichzelf liever te cancellen. Naja, ook goed.
De verkrachtingscultuur nog wel. Want wij leven hier in een samenleving waar verkrachting gebruikelijk is? En door de uitspraken van Derksen wordt dat voor vele mannen bevestigd en hebben we weer een reden om onze cultuur in stand te houden? Je kan het ook overdrijven.

Blijkbaar is er een groep mensen die denken dat kijkers van VI alles wat daar voorbijkomt serieus nemen. Kijk maar naar die Angela de Jong, die daar zit te vertellen dat kijkers geloven dat blauw rood is en rood blauw, omdat de heren dat zeggen. Tja, met zulke minachting richting kijkers snap ik dat je excuses verwacht inderdaad.
pi_204592550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:55 schreef Nielsch het volgende:
Ja, grote kans dat dat is gebeurd.
Die kans acht jij groter dan dat het een verzonnen verhaal is? _O-
pi_204592938
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:05 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Die kans acht jij groter dan dat het een verzonnen verhaal is? _O-
Zeker.
PWBF
pi_204593527
Heel jammer dat het niet meer uitgezonden wordt.
Aan het typen...
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:17:42 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204593813
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt maar als Jinek een neger anaal heeft verkracht lijkt me dat zeker een zaak voor het OM.
https://www.dumpert.nl/item/100029315_c19d7152
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:18:25 #21
236264 crew  capricia
pi_204593828
Achterhoedegevecht, dit.

Het is over.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 mei 2022 @ 00:14:22 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204594454
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:18 schreef capricia het volgende:
Achterhoedegevecht, dit.

Het is over.
No way. Passie kun je niet uitdoven >:)

En doe geen moeite om het te begrijpen, because you won't ;)

#life
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204594502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt maar als Jinek een neger anaal heeft verkracht lijkt me dat zeker een zaak voor het OM.
Nee, ze heeft geen neger anaal ''verkracht''.

Maar ze kon smakelijk lachen om het verhaal, zoals je in het filmpje kon zien. Pechtold ook.

Stelletje simpele hypocriete zielen.
pi_204594558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hij zou er voor veroordeeld kunnen worden. Zijn eigen woorden m.b.t. tot zijn originele verhaal.

Dat zeg je niet zomaar en neigt derhalve naar waarheid van zijn verhaal.

Mocht het alsnog niet waar zijn, dan ben je ziek in de kop om dit zo op nationale TV te verkondigen. En zelfs een Johan Derksen weet dat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 1 mei 2022 @ 00:30:17 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204594583
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 22:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De verkrachtingscultuur nog wel. Want wij leven hier in een samenleving waar verkrachting gebruikelijk is? En door de uitspraken van Derksen wordt dat voor vele mannen bevestigd en hebben we weer een reden om onze cultuur in stand te houden? Je kan het ook overdrijven.
Nou ja, het laat in ieder geval wel zien dat het niet zonder meer op een veroordeling kan rekenen. "Ze was dronken", "ze droeg een kort rokje", "jeugdzonde joh", "niemand heeft wat dat betreft een schone lei", en wat dies meer zij. Je zou hopen dat we anno 2022 wel iets verder zijn wat dat betreft, maar dat blijkt een achterhaalde illusie.

quote:
Blijkbaar is er een groep mensen die denken dat kijkers van VI alles wat daar voorbijkomt serieus nemen.
Dus ze nemen het niet serieus maar tegelijkertijd staan er wel hele horden klaar om de boel te vergoeilijken? En doet Derksen erg zijn best om zich in een slachtofferrol te wentelen en te wijzen op een vermeende hypocriete houding? Is dat ook niet serieus en moeten we de woorden van die groep in z'n geheel niet serieus nemen? Of hoe werkt dat precies?

Als Derksen en consorten dit in z'n geheel niet serieus zouden bedoelen en hier stiekem net zo afkeurend tegenover staan als de 'wOkE-bRiGaDe' dan schort er dusdanig veel aan hun communicatieve skills dat ze niet op tv thuis horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')