Bronquote:John de Mol: ‘Live op tv lachen om verkrachting moet je wel zien in de tijdsgeest van 2022’
28 april 2022 door Rudolf Julius en Jasper Schilder
Talpa heeft gereageerd op het verhaal van Johan Derksen in Vandaag Inside, waarin hij opbiechtte in zijn jeugd een kaars tussen de benen van een bewusteloze vrouw te hebben gestoken. Talpa-baas John de Mol laat in een verklaring weten: “Lachen op tv om verkrachtingsverhalen moet echt in de tijdsgeest worden gezien.”
Verder kan Talpa op dit moment niks met het verhaal van Derksen doen, omdat het slachtoffer niet naar voren is gekomen. Volgens De Mol zijn er protocollen en vertrouwenspersonen bij Talpa maar kan het bedrijf geen actie ondernemen als bewusteloze vrouwen zich niet melden. “Er is nog nooit een bewusteloze vrouw naar mij toe gekomen met zo’n verhaal als dit. Als zij dat niet doen, hoe kan ik dan ingrijpen?”
De Mol: “Je moet niet vergeten dat het lachen om de verkrachting van een bewusteloze vrouw gebeurde rond het einde van april 2022. De tijdsgeest en de cultuur binnen ons bedrijf waren toen compleet anders dan nu.”
Niet iedereen is een ja-knikkende hielenlikker die kritiekloos meegaat in het gejank van de om al dan niet verzonnen verkrachting lachende heren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:14 schreef Stikkelbaars het volgende:
Waarom mensen het woord 'Verkrachting' blijven bezigen is me een raadsel.
Daarbij stoort het me dat bepaalde users hier, die het programma overduidelijk nog nooit hebben gezien en de heren totaal niet kennen, hier met hun moralistische en feministische vingertje komen wapperen.
Welke verkrachting?quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:17 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niet iedereen is een ja-knikkende hielenlikker die kritiekloos meegaat in het gejank van de om al dan niet verzonnen verkrachting lachende heren.
Klopt, het is artikel 243, niet 242.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:14 schreef Stikkelbaars het volgende:
Daarbij stoort het me dat bepaalde users hier, die het programma overduidelijk nog nooit hebben gezien en de heren totaal niet kennen, hier met hun moralistische en feministische vingertje komen wapperen.
Graag een psychologisch verslag en dan praten we verder!quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:18 schreef Noek het volgende:
Hoe goed moeten we de heren kennen voor we een mening mogen vormen?
Graag duiding.
Ik heb het programma jarenlang gekeken en ben denk ik ergens vorig jaar afgehaakt, maar dat is blijkbaar onvoldoende. Bovendien weet Stikkelbaars toch beter dan ikzelf hoe goed ik het programma ken, dus eigenlijk vermeld ik dit voor niks.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:18 schreef Noek het volgende:
Hoe goed moeten we de heren kennen voor we een mening mogen vormen?
Graag duiding.
Genoeg mensen hier kennen het programma al heel wat langer dan vandaag. En hebben ook de jaren 70 meegemaakt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:14 schreef Stikkelbaars het volgende:
Eens maar meestal is het niet zo zwart/wit, meestal is er van beide kanten alcohol misbruik in het spel.quote:Op zaterdag 30 april 2022 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bewusteloos van de alcohol en dan misbruik van iemand maken is dan weer wel wettelijk gezien strafbaar.
Op zich voor een rechter niet relevant als één van de twee bewusteloos is.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens maar meestal is het niet zo zwart/wit, meestal is er van beide kanten alcohol misbruik in het spel.
Laat daar maar eens een bron van zien.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:17 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Niet iedereen is een ja-knikkende hielenlikker die kritiekloos meegaat in het gejank van de om al dan niet verzonnen verkrachting lachende heren.
Verkrachting is de term die de heer J. Derksen zelf in de mond nam op het moment van de ontzettende lolligheid toen een al dan niet verzonnen verkrachting als kroegpraat aan bod kwam.
Mjah bewusteloos is een groot woord, nu heb ik een hoop gezopen met mensen, en bewusteloos is meestal een groot woord, ik kan me maar weinig keren herinneren dat iemand echt niet meer in staat was zich te verweren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op zich voor een rechter niet relevant als één van de twee bewusteloos is.
Binnendringen van het lichaam valt daar onder.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:14 schreef Stikkelbaars het volgende:
Als je in slaap valt ben je buiten bewustzijn en dus bewusteloos. De jurisprudentie is hier al meermaals voorbij gekomen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah bewusteloos is een groot woord, nu heb ik een hoop gezopen met mensen, en bewusteloos is meestal een groot woord, ik kan me maar weinig keren herinneren dat iemand echt niet meer in staat was zich te verweren.
"Een OvJ zou dat nu kwalificeren als verkrachting". Of woorden van gelijke strekkingquote:Op zaterdag 30 april 2022 20:22 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Laat daar maar eens een bron van zien.
Er is niks binnengedrongen en er is vooralsnog ook geen enkel bewijs dat dit uberhaupt is gebeurd. Diverse mensen, waaronder de betreffende keeper van Veendam, spreken dit tegen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Binnendringen van het lichaam valt daar onder.
En dat dat je stoort is vreemd, je hoeft een pedoseksueel ook niet te kennen voordat je pas een mening mag hebben over het misbruiken van kinderen.
De ene verkrachting is de andere nietquote:Op zaterdag 30 april 2022 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Een OvJ zou dat nu kwalificeren als verkrachting". Of woorden van gelijke strekking
Derksen heeft niet letterlijk gezegd dat hij die dame heeft verkracht.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:28 schreef Stepperoller het volgende:
Stikkelbaars was toch zo'n trouwe kijker? Of heeft hij nu ineens last van een Mark Ruttiaans selectief geheugen?
Een zedendelict verzinnen om aantijgingen van een zedendelict aan het adres van een ander te bagatelliseren is ook wel vrij curieus gedrag natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:26 schreef Stikkelbaars het volgende:
Trouwens, de betreffende keeper waarmee Derksen op stap zou zijn geweest en die getuige zou zijn geweest van het delict geeft aan daar geen actieve herinnering aan te hebben, en de dame in kwestie heeft zich ook nog niet gemeld. Dus als het verzonnen is (wat meerdere mensen in Derksen zijn omgeving beweren) zitten alle vingerwapperaars hier zich druk te maken om iets wat nooit heeft plaatsgevonden.
Dat is het probleem met mensen die de heren en het programma niet kennen. Dit is hetzelfde als kroegpraat, stoerdoenerij. De heren spuiden wekelijks dit soort onzin aan tafel. Dat er nu een probleem van wordt gemaakt is vanwege zure vrouwtjes die nog een appeltje te schillen hadden met VI.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:28 schreef Stepperoller het volgende:
Stikkelbaars was toch zo'n trouwe kijker? Of heeft hij nu ineens last van een Mark Ruttiaans selectief geheugen?
Derksen wordt veroordeeld om zijn aantoonbare eigen woorden waarbij het irrelevant is wat hij ervan in praktijk heeft gebracht, want alleen de woorden zijn door de lacherige en bagatelliserende manier al verwerpelijk genoeg.
Er is ook geen bewijs nodig. Derksen profileert zich als iemand die een vrouw voor bewusteloos achterlaat en nog even een kaars naar binnen duwt en dat wegzet als domme jeugdzonde. Dat er geen bewijs of slachtoffer is, is volstrekt niet relevant.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:27 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Er is niks binnengedrongen en er is vooralsnog ook geen enkel bewijs dat dit uberhaupt is gebeurd. Diverse mensen, waaronder de betreffende keeper van Veendam, spreken dit tegen.
Aan dat punt gaan de fanboys selectief voorbij.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een zedendelict verzinnen om aantijgingen van een zedendelict aan het adres van een ander te bagatelliseren is ook wel vrij curieus gedrag natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |