Naast elkaar op de foto en dan zittend op 3 meter een mondkapje op, die Turken blijven rare jongens.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Zelensky nu ook bezocht door de woordvoerder van de Turkse president İbrahim Kalın.
[ twitter ]
Daarom vraag ik ook steeds wat het doel van Oekraïne zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die "gouden brug" klinkt heel mooi, maar hoe zou die dan uit moeten zien?
Omdat het daarmee 100% een Russisch - Oekraïnse oorlog blijft. Net zoals Rusland materieel en informatie zal krijgen van landen als China heeft Oekraïne het volste recht materieel en informatie van derden te krijgen of kopen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar geen militairen sturen..
Hoezo eigenlijk niet?
Misschien moet je Sun Tzu nog eens lezen.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
De gouden brug heeft hij al gehad omdat het westen niks heeft gedaan tegen de inname van de Krim en de Minsk-akkoorden ook een appeasement
farce van jewelste zijn geweest. Waarom moeten bruggen aan iemand aangeboden worden die ze zelf voortdurend opblaast?
China, andere onrust.. Je moet je eigen broek als Europa op kunnen houden. Lees als in je eigen grenzen kunnen verdedigen (geen aggressor zijn)quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wie is nog het acute gevaar na Rusland dan?
Als je blijft escaleren komen kernwapens ooit om de hoek kijken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
De gouden brug heeft hij al gehad omdat het westen niks heeft gedaan tegen de inname van de Krim en de Minsk-akkoorden ook een appeasement
farce van jewelste zijn geweest. Waarom moeten bruggen aan iemand aangeboden worden die ze zelf voortdurend opblaast?
Ow ik hoor bij dat groepje. Je moet mijns inziens voorzichtig omgaan met een mafkees. Zo'n gek kan hele enge dingen in zijn hoofd halen. Dat is gevaarlijk. Dus voorzichtigheid is geboden. Wij hebben in Nederland professionals die met deze mensen werken. Die mensen worden anders benaderd. Die mensen kunnen ineens erg gevaarlijk zijn. Ratie bestaat niet.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat doen we niet, gelukkig maar. Maar ik hoor lui bepleiten dat we maar voorzichtig aan moeten doen want hij heeft kernwapens. Of dat we het maar moeten accepteren als hij met kernwapens begint te schieten…
Dat is niet echt aan de orde he? Het grote leger valt binnen, niet het kleine legerquote:Op zaterdag 30 april 2022 23:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien moet je Sun Tzu nog eens lezen.
Okay. Dus als de VS troepen stuurt, vrees je een raketaanval op Vilnius?quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat het daarmee 100% een Russisch - Oekraïnse oorlog blijft. Net zoals Rusland materieel en informatie zal krijgen van landen als China heeft Oekraïne het volste recht materieel en informatie van derden te krijgen of kopen.
Daarnaast zal actief deelnemen ook betekenen dat andere NATO gebieden, zoals de Baltische Staten fair game worden. Waarom zou Rusland dan niet Een raketaanval op Vilnius of Gdansk mogen uitvoeren?
Zou het wat uitmaken? Het is niet zo dat er in de eerste of tweede wereldoorlog weinig doden zijn gevallen. Het duurt alleen wat langerquote:Op zaterdag 30 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou beter zijn als er überhaupt geen kernwapens bestonden, dan mag iedereen met z'n grote bek hier meevechten als het wel escaleert in een all out war. Jullie willen het zo graag.
Ik weet niet of wij daar over van mening verschillen. Dat voorzichtigheid geboden is deel ik namelijk helemaal met je.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ow ik hoor bij dat groepje. Je moet mijns inziens voorzichtig omgaan met een mafkees. Zo'n gek kan hele enge dingen in zijn hoofd halen. Dat is gevaarlijk. Dus voorzichtigheid is geboden. Wij hebben in Nederland professionals die met deze mensen werken. Die mensen worden anders benaderd. Die mensen kunnen ineens erg gevaarlijk zijn. Ratie bestaat niet.
Daar verschillen wij over van mening
De NAVO bestaat sinds 1949.quote:Op zaterdag 30 april 2022 21:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou als jij het zo snel weet wat ik bedoel, stuur maar even linkje. Ik heb niet over z'n proefschrift. Ik meende dat ie iets zei van "ik heb aan de basis gestaan 25 jaar geleden van de organisatie NAVO blabla"
Misschien uiteindelijk wel ja, dan hadden we nu meteen Rusland kunnen binnenvallen om het regime af te zetten. Enige wat ons tegenhoudt zijn de kernwapens namelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou beter zijn als er überhaupt geen kernwapens bestonden, dan mag iedereen met z'n grote bek hier meevechten als het wel escaleert in een all out war. Jullie willen het zo graag.
Niemand zit te wachten op een oorlog. Alleen Poetin, waarvan jij hoopte dat hij Oekraïne snel zou innemen, koos er voor. Daar moeten wij mee dealen en onze vitale belangen beschermen. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Daarom moet je dat ook niet laten gebeuren. En daardoor hoef je je heus niet te laten chanteren.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je blijft escaleren komen kernwapens ooit om de hoek kijken.
Die uitkomst valt mij zwaar.
Dat zeiden de Duitsers ook in 44-45quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien uiteindelijk wel ja, dan hadden we nu meteen Rusland kunnen binnenvallen om het regime af te zetten. Enige wat ons tegenhoudt zijn de kernwapens namelijk.
Klinkt als "waag het niet deze rode lijn te passeren of schiet ik mezelf door mijn hoofd"quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij daar over van mening verschillen. Dat voorzichtigheid geboden is deel ik namelijk helemaal met je.
Alleen ik stel wel dat wij als westen ook gewoon rode lijnen moeten aangeven. Een kernwapen is een onaanvaardbare bedreiging voor onze veiligheid en moet ook als zodanig beantwoord worden.
Klinkt als “wanneer je deze rode lijn passeert schiet je jezelf dood.”quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klinkt als "waag het niet deze rode lijn te passeren of schiet ik mezelf door mijn hoofd"
Wie heeft er het meeste te verliezen inmiddels denk je?quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt als “wanneer je deze rode lijn passeert schiet je jezelf dood.”
Die vitale belangen zitten achter de NAVO grens. De NAVO is er om haar burgers te beschermen. Wij zijn niet in oorlog met Rusland.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op een oorlog. Alleen Poetin, waarvan jij hoopte dat hij Oekraïne snel zou innemen, koos er voor. Daar moeten wij mee dealen en onze vitale belangen beschermen. Zo simpel is het.
En Oekraïne en de UK en de VS en China, Ohja noord Korea, maar verder niemand nee.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op een oorlog. Alleen Poetin, waarvan jij hoopte dat hij Oekraïne snel zou innemen, koos er voor. Daar moeten wij mee dealen en onze vitale belangen beschermen. Zo simpel is het.
Dat zien we ergens in mei vanzelf.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als De Bom valt in Oekraine? Amerika gaat natuurlijk niet gelijk massaal kernwapens richting Rusland sturen.
Realistisch scenario is meer sancties, opperste staat van paraatheid maar geen totale oorlog.
Niet heel veel nieuws. Die rode lijn is de NAVO grens.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als De Bom valt in Oekraine? Amerika gaat natuurlijk niet gelijk massaal kernwapens richting Rusland sturen.
Realistisch scenario is meer sancties, opperste staat van paraatheid maar geen totale oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |