abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204594201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:43 schreef polderturk het volgende:
Zelensky nu ook bezocht door de woordvoerder van de Turkse president İbrahim Kalın.

[ twitter ]
Naast elkaar op de foto en dan zittend op 3 meter een mondkapje op, die Turken blijven rare jongens.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:51:37 #177
236264 crew  capricia
pi_204594204
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die "gouden brug" klinkt heel mooi, maar hoe zou die dan uit moeten zien?
Daarom vraag ik ook steeds wat het doel van Oekraïne zou moeten zijn.
Alles terug heroveren, lijkt me geweldig. Maar ten koste van wat?
Als het land genuked is?

Uiteindelijk wordt het aan tafel besloten. Op moment dat beide partijen op het slagveld geen betere uitkomt zien.

Ik ben zeer benieuwd naar de parade in Moskou. Wat de boodschap daar gaat zijn. Roepen vanuit het westen (de VS) dat Rusland maar even compleet verzwakt moet worden, is ieg geen deescalatie.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:51:50 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204594205
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar geen militairen sturen..
Hoezo eigenlijk niet?
Omdat het daarmee 100% een Russisch - Oekraïnse oorlog blijft. Net zoals Rusland materieel en informatie zal krijgen van landen als China heeft Oekraïne het volste recht materieel en informatie van derden te krijgen of kopen.

Daarnaast zal actief deelnemen ook betekenen dat andere NATO gebieden, zoals de Baltische Staten fair game worden. Waarom zou Rusland dan niet Een raketaanval op Vilnius of Gdansk mogen uitvoeren?
pi_204594208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:50 schreef J.B. het volgende:

[..]
De gouden brug heeft hij al gehad omdat het westen niks heeft gedaan tegen de inname van de Krim en de Minsk-akkoorden ook een appeasement
farce van jewelste zijn geweest. Waarom moeten bruggen aan iemand aangeboden worden die ze zelf voortdurend opblaast?
Misschien moet je Sun Tzu nog eens lezen.
graag verwijderen
pi_204594219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wie is nog het acute gevaar na Rusland dan?
China, andere onrust.. Je moet je eigen broek als Europa op kunnen houden. Lees als in je eigen grenzen kunnen verdedigen (geen aggressor zijn)
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:53:41 #181
236264 crew  capricia
pi_204594220
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:50 schreef J.B. het volgende:

[..]
De gouden brug heeft hij al gehad omdat het westen niks heeft gedaan tegen de inname van de Krim en de Minsk-akkoorden ook een appeasement
farce van jewelste zijn geweest. Waarom moeten bruggen aan iemand aangeboden worden die ze zelf voortdurend opblaast?
Als je blijft escaleren komen kernwapens ooit om de hoek kijken.
Die uitkomst valt mij zwaar.
- Goethe, “Faust”
pi_204594223
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat doen we niet, gelukkig maar. Maar ik hoor lui bepleiten dat we maar voorzichtig aan moeten doen want hij heeft kernwapens. Of dat we het maar moeten accepteren als hij met kernwapens begint te schieten…
Ow ik hoor bij dat groepje. Je moet mijns inziens voorzichtig omgaan met een mafkees. Zo'n gek kan hele enge dingen in zijn hoofd halen. Dat is gevaarlijk. Dus voorzichtigheid is geboden. Wij hebben in Nederland professionals die met deze mensen werken. Die mensen worden anders benaderd. Die mensen kunnen ineens erg gevaarlijk zijn. Ratie bestaat niet.

Daar verschillen wij (jij en ik) over van mening

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 23:54:45 ]
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:54:00 #183
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594225
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misschien moet je Sun Tzu nog eens lezen.
Dat is niet echt aan de orde he? Het grote leger valt binnen, niet het kleine leger
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204594234
Het zou beter zijn als er überhaupt geen kernwapens bestonden, dan mag iedereen met z'n grote bek hier meevechten als het wel escaleert in een all out war. Jullie willen het zo graag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:55:20 #185
236264 crew  capricia
pi_204594242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Omdat het daarmee 100% een Russisch - Oekraïnse oorlog blijft. Net zoals Rusland materieel en informatie zal krijgen van landen als China heeft Oekraïne het volste recht materieel en informatie van derden te krijgen of kopen.

Daarnaast zal actief deelnemen ook betekenen dat andere NATO gebieden, zoals de Baltische Staten fair game worden. Waarom zou Rusland dan niet Een raketaanval op Vilnius of Gdansk mogen uitvoeren?
Okay. Dus als de VS troepen stuurt, vrees je een raketaanval op Vilnius?
Juist.
Je hebt dus ook liever niet dat dit escaleert. Idem hier.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:55:23 #186
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou beter zijn als er überhaupt geen kernwapens bestonden, dan mag iedereen met z'n grote bek hier meevechten als het wel escaleert in een all out war. Jullie willen het zo graag.
Zou het wat uitmaken? Het is niet zo dat er in de eerste of tweede wereldoorlog weinig doden zijn gevallen. Het duurt alleen wat langer
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204594245
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ow ik hoor bij dat groepje. Je moet mijns inziens voorzichtig omgaan met een mafkees. Zo'n gek kan hele enge dingen in zijn hoofd halen. Dat is gevaarlijk. Dus voorzichtigheid is geboden. Wij hebben in Nederland professionals die met deze mensen werken. Die mensen worden anders benaderd. Die mensen kunnen ineens erg gevaarlijk zijn. Ratie bestaat niet.

Daar verschillen wij over van mening
Ik weet niet of wij daar over van mening verschillen. Dat voorzichtigheid geboden is deel ik namelijk helemaal met je.

Alleen ik stel wel dat wij als westen ook gewoon rode lijnen moeten aangeven. Een kernwapen is een onaanvaardbare bedreiging voor onze veiligheid en moet ook als zodanig beantwoord worden.
zie email 27 oktober
pi_204594252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou als jij het zo snel weet wat ik bedoel, stuur maar even linkje. Ik heb niet over z'n proefschrift. Ik meende dat ie iets zei van "ik heb aan de basis gestaan 25 jaar geleden van de organisatie NAVO blabla"
De NAVO bestaat sinds 1949.
pi_204594254
quote:
Misschien uiteindelijk wel ja, dan hadden we nu meteen Rusland kunnen binnenvallen om het regime af te zetten. Enige wat ons tegenhoudt zijn de kernwapens namelijk.
pi_204594260
quote:
Niemand zit te wachten op een oorlog. Alleen Poetin, waarvan jij hoopte dat hij Oekraïne snel zou innemen, koos er voor. Daar moeten wij mee dealen en onze vitale belangen beschermen. Zo simpel is het.
zie email 27 oktober
pi_204594264
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je blijft escaleren komen kernwapens ooit om de hoek kijken.
Die uitkomst valt mij zwaar.
Daarom moet je dat ook niet laten gebeuren. En daardoor hoef je je heus niet te laten chanteren.

In de Koude Oorlog wist met heel goed wat escaleren, de-escaleren, coercion en deterrence was. Nooit en te nimmer mochten kernmachten met elkaar op de vuist gaan.

Iedereen is al weer geopolitiek strateeg. Half jaar geleden waren het nog virologen.
pi_204594266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Misschien uiteindelijk wel ja, dan hadden we nu meteen Rusland kunnen binnenvallen om het regime af te zetten. Enige wat ons tegenhoudt zijn de kernwapens namelijk.
Dat zeiden de Duitsers ook in 44-45 :P
Vakman pur sang
pi_204594267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of wij daar over van mening verschillen. Dat voorzichtigheid geboden is deel ik namelijk helemaal met je.

Alleen ik stel wel dat wij als westen ook gewoon rode lijnen moeten aangeven. Een kernwapen is een onaanvaardbare bedreiging voor onze veiligheid en moet ook als zodanig beantwoord worden.
Klinkt als "waag het niet deze rode lijn te passeren of schiet ik mezelf door mijn hoofd"
graag verwijderen
pi_204594274
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Klinkt als "waag het niet deze rode lijn te passeren of schiet ik mezelf door mijn hoofd"
Klinkt als “wanneer je deze rode lijn passeert schiet je jezelf dood.”
zie email 27 oktober
pi_204594275
Wat zou er eigenlijk gebeuren als De Bom valt in Oekraine? Amerika gaat natuurlijk niet gelijk massaal kernwapens richting Rusland sturen.

Realistisch scenario is meer sancties, opperste staat van paraatheid maar geen totale oorlog.
pi_204594283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Klinkt als “wanneer je deze rode lijn passeert schiet je jezelf dood.”
Wie heeft er het meeste te verliezen inmiddels denk je?
graag verwijderen
pi_204594284
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niemand zit te wachten op een oorlog. Alleen Poetin, waarvan jij hoopte dat hij Oekraïne snel zou innemen, koos er voor. Daar moeten wij mee dealen en onze vitale belangen beschermen. Zo simpel is het.
Die vitale belangen zitten achter de NAVO grens. De NAVO is er om haar burgers te beschermen. Wij zijn niet in oorlog met Rusland.

Beleid maken op jou hele "what if" verhaaltje is stupide. Vooralsnog weet Poetin heel goed wat de rode lijn is.
pi_204594287
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En Oekraïne en de UK en de VS en China, Ohja noord Korea, maar verder niemand nee. ;(
Vakman pur sang
pi_204594296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als De Bom valt in Oekraine? Amerika gaat natuurlijk niet gelijk massaal kernwapens richting Rusland sturen.

Realistisch scenario is meer sancties, opperste staat van paraatheid maar geen totale oorlog.
Dat zien we ergens in mei vanzelf.
Vakman pur sang
pi_204594298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:58 schreef Confetti het volgende:

Niet heel veel nieuws. Die rode lijn is de NAVO grens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')