Wanneer je praat over MAD heeft iedereen evenveel te verliezen. Dat is een non-argument.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste te verliezen inmiddels denk je?
quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom moet je dat ook niet laten gebeuren. En daardoor hoef je je heus niet te laten chanteren.
In de Koude Oorlog wist met heel goed wat escaleren, de-escaleren, coercion en deterrence was. Nooit en te nimmer mochten kernmachten met elkaar op de vuist gaan.
Iedereen is al weer geopolitiek strateeg. Half jaar geleden waren het nog virologen.
Jep, en blijkbaar wil men dat maar al te graag. Nu zijn er kernwapens. Nou, weet je wat, laten we dat ook maar riskeren. "On bent knee is nog wat to be free" aldus de intellectuele uitspraak. En hij is er ook niet meer.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien uiteindelijk wel ja, dan hadden we nu meteen Rusland kunnen binnenvallen om het regime af te zetten. Enige wat ons tegenhoudt zijn de kernwapens namelijk.
Dat jij graag wil dat de massamoord plegende Russen vrij spel krijgen is me bekend. Mij lijkt dat niet zo’n goed idee. Daar gaan we verder ook niet uit komen denk ik zo.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die vitale belangen zitten achter de NAVO grens. De NAVO is er om haar burgers te beschermen. Wij zijn niet in oorlog met Rusland.
Beleid maken op jou hele "what if" verhaaltje is stupide. Vooralsnog weet Poetin heel goed wat de rode lijn is.
Tenzij je al verloren had en het je geen kut meer uitmaakt.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer je praat over MAD heeft iedereen evenveel te verliezen. Dat is een non-argument.
Cornered cat makes weird jumpsquote:Op zondag 1 mei 2022 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer je praat over MAD heeft iedereen evenveel te verliezen. Dat is een non-argument.
Dan weet je toch verdomd weinig van de Koude Oorlog af. 1962, Kennedy vertelt de Sovjet Unie dat als de schepen met kernraketten voorbij een bepaalde grens varen de VS ten oorlog zal trekken. En dat die oorlog dan nucleair zal worden. Dus ga lekker weg met je verhalen over de Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:43 schreef Discombobulate het volgende:
Beter gaan we gewoon all out war en vernietigen we deze hele planeet aarde, een wereld die nooit meer hetzelfde is, nooit.
Mensen hebben echt geen flauw idee wat dat betekend. En verdomme over de rug van miljarden mensen. Kijk ons eens, ja maar...
In de Koude Oorlog werd hier nooit maar dan ook nooit zo over gedacht. Men had toen heel goed het besef wat dit betekent. En nu zijn we daar totaal blind voor.
De oorlog in Oekraine verliezen staat niet gelijk aan de macht in Rusland verliezen voor Poetin.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tenzij je al verloren had en het je geen kut meer uitmaakt.
Zie, omdat de emotie zo hoog is verwijt je me weer zoiets en vul je het voor me in.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat jij graag wil dat de massamoord plegende Russen vrij spel krijgen is me bekend. Mij lijkt dat niet zo’n goed idee. Daar gaan we verder ook niet uit komen denk ik zo.
Niemand gaat oprukken naar Moskou. Verliezen betekent in deze context in de meest extreme vorm dat ze van de Krim af geschopt worden. Dan heb je nog steeds genoeg te verliezen.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tenzij je al verloren had en het je geen kut meer uitmaakt.
Een Europees leger is sowieso een heel goed idee met een oog op de toekomst.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Tijd dat de EU gezamenlijk eens 1000 kernkoppen gaan fabriceren.
nou dat denk ik wel eigenlijk…quote:Op zondag 1 mei 2022 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraine verliezen staat niet gelijk aan de macht in Rusland verliezen voor Poetin.
Jawel.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraine verliezen staat niet gelijk aan de macht in Rusland verliezen voor Poetin.
Ooit gehoord van het non-proliferatie verdrag? Verder heeft de EU al meer dan genoeg kernwapens in huis. rond de 300.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk van niet, de grip van Poetin op Rusland is dusdanig dat dit uitermate onwaarschijnlijk is. En mocht hij die grip niet hebben dan lanceren de raketten niet als hij de opdracht geeft.quote:
Uit de NAVO stappen lijkt me een makkelijk haalbare optie.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Het UK zit ook wel in een bijzondere positie in dit verhaal sinds ze uit de EU zijn.
Eigen kernwapens, eigen munt en handel, veel minder afhankelijkheid van Russisch Fossiel.
Die kunnen hier ook 2 vliegen in één klap slaan.
quote:Op zondag 1 mei 2022 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie, omdat de emotie zo hoog is verwijt je me weer zoiets en vul je het voor me in.
Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat ik wil dat Rusland vrij spel krijgt. Waar de neuk zeg ik zoiets.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop echt dat Rusland zo snel mogelijk zijn doel bereikt heeft.
quote:Op zondag 20 februari 2022 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan lok je het echt uit. We moeten nu, zoals Oekraïne zegt, echt geen sancties opleggen aan Rusland.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan mag Rusland Oekraïne gerust hebben van mij. Wat boeit mij dat pauperland voor een geopolitiek spelletje? En ik denk ontzettend veel mensen. Wij aan de bak? Ik mag hopen dat we ons er niet in gaan mengen.
Wat willekeurige quotes van jouw hand.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland zal Oekraïne dan met de grond gelijk maken, maar die nucleaire escalatie gaat echt niet komen. Zo dom is Poetin echt niet. En dat weet hij ook dondersgoed. Wij hebben niets te vrezen, echt niet. En de NAVO moet niet zo achterlijk zijn om zelf troepen te sturen, maar dat gaan ze ook echt niet doen.
Tijd dat Putin vertrekt, Rusland uit elkaar valt en meer kernwapens in de wereld verdwijnen.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke vliegen kunnen ze dan slaan, volgens jou? Want als er een land is wat oligarchen vuistdiep binnen heeft zitten is het wel het VK.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Het UK zit ook wel in een bijzondere positie in dit verhaal sinds ze uit de EU zijn.
Eigen kernwapens, eigen munt en handel, veel minder afhankelijkheid van Russisch Fossiel.
Die kunnen hier ook 2 vliegen in één klap slaan.
Nou ja, je hebt in dit geval grofweg 3 opties:quote:Op zondag 1 mei 2022 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zie, omdat de emotie zo hoog is verwijt je me weer zoiets en vul je het voor me in.
Ik zeg nergens maar dan ook nergens dat ik wil dat Rusland vrij spel krijgt. Waar de neuk zeg ik zoiets.
Dit is wel een beetje flauw. Je pakt wat quotes van Discombobulate van vóór de invasie en oorlogsmisdaden en vergelijkt die met een quote van nu. Niet helemaal eerlijk vind ik...quote:Op zondag 1 mei 2022 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat willekeurige quotes van jouw hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |