Ik kan me vergissen maar ik meen dat desbetreffende user soortgelijke opmerkingen ook na 24 februari heeft gemaakt.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje flauw. Je pakt wat quotes van vóór de invasie en oorlogsmisdaden en vergelijkt die met een quote van nu. Niet helemaal eerlijk vind ik...
Ah, als je met uitspraken zwart op wit komt is het in eens niet eerlijk…quote:Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje flauw. Je pakt wat quotes van Discombobulate van vóór de invasie en oorlogsmisdaden en vergelijkt die met een quote van nu. Niet helemaal eerlijk vind ik...
Zou kunnen. En dat weet ik ook wel zeker, maar dat mag wat mooier verpakt wordenquote:Op zondag 1 mei 2022 00:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen maar ik meen dat desbetreffende user soortgelijke opmerkingen ook na 24 februari heeft gemaakt.
Ga ik nog eens even over nadenken. Biz morgensquote:Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke vliegen kunnen ze dan slaan, volgens jou? Want als er een land is wat oligarchen vuistdiep binnen heeft zitten is het wel het VK.
Verder is de Britse kernmacht verre van onafhankelijk, de kernwapens zelf zijn geleased van de VS.
Ho ho, Zie mijn post hierboven. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat je genoemde quotes wat ver uit elkaar liggen. Dat vind ik niet helemaal eerlijk gezien de snelle ontwikkelingquote:Op zondag 1 mei 2022 00:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah, als je met uitspraken zwart op wit komt is het in eens niet eerlijk…
Definieer ‘winnen’.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:19 schreef Simmertje het volgende:
Maar is er überhaupt nog een user die denkt dat Rusland deze oorlog gaat winnen? Het lijkt vrij onmogelijk namelijk..
Ik vind dit soort zandbak discussies op fora kinderlijk. De werkelijkheid is geen A of B of C optie. Het kan een mix van alle 3 zijn.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt in dit geval grofweg 3 opties:
1) Niets doen en van een afstandje apathisch toekijken hoe Oekraïne kapot wordt geschoten.
2) Oekraïne steunen door materiaal te leveren en Rusland sanctioneren
3) Ons op een intensiever niveau gaan bemoeien met dit conflict en interventies in gaan zetten in één van die landen
Jij doet net alsof optie 1 voor iedereen het beste is, maar het is helemaal niet zo zeker of Poetin het hierbij laat. En bij een apathische houding vanuit de EU zal die vermoedelijk alleen maar meer reden zien om zijn terroritorium verder uit te breiden of zijn positie te willen versterken.
Bovendien ga je volledig voorbij aan het meer morele vraagstuk.
In theorie kan dat wel maar praktisch gezien lijkt Oekraine meer dan in staat te zijn om Rusland tegen te houden en hoe meer westerse wapens arriveren hoe sterker de positie van Oekraine word.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:19 schreef Simmertje het volgende:
Maar is er überhaupt nog een user die denkt dat Rusland deze oorlog gaat winnen? Het lijkt vrij onmogelijk namelijk..
Er zijn wat users ja. Rusland zal een paria worden. Niemand vergeeft ze dit de komende jaren. De Russen zullen het heel moeilijk gaan krijgenquote:Op zondag 1 mei 2022 00:19 schreef Simmertje het volgende:
100% en hoe langer het duurt hoe gunstiger ook de positie van Europa. We zijn hem immers zijn grootste troef in rap tempo aan het afnemen, het gaswapen.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er zijn wat users ja. Rusland zal een paria worden. Niemand vergeeft ze dit de komende jaren. De Russen zullen het heel moeilijk gaan krijgen
En wat is dan ‘verliezen’? Dat Zelenskyy er nog zit? Dat ze niet slagen in het bezetten van grote delen van het land? Dat ze van de Krim en uit de donbass geschopt worden? Dat de Oekraïners doorstoten naar Moskou?quote:
Een podcast bekijken? ‘t is toch audio? Snders is het geen podcast, maar een vlog.quote:Op zaterdag 30 april 2022 21:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja echt. Ik mag hem juist heel erg, volg hem ook goed. Hoe dan ook, z'n podcast is de best bekekene mbt dit conflict.
Maar dat is eigenlijk geen wapen. Gas naar Europa stop zetten betekent feitelijk het bankroet van de Russische economie terwijl hier de economie best wel een klap krijgt maar zeker geen bankroet klap. Het is niet voor niets dat Rusland wel dreigt hiermee maar eigenlijk behalve wat showtjes er niets mee doet.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
100% en hoe langer het duurt hoe gunstiger ook de positie van Europa. We zijn hem immers zijn grootste troef in rap tempo aan het afnemen, het gaswapen.
In een oorlog verliest iedereen. Winnen houdt niet meer in dan je land en regering behouden of gebieden veroveren. Maar de bevolking betaald de prijs. Wat kan het de doorsnee Rus nou schelen als ze nog een stukje land erbij krijgen?quote:Op zondag 1 mei 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat is dan ‘verliezen’? Dat Zelenskyy er nog zit? Dat ze niet slagen in het bezetten van grote delen van het land? Dat ze van de Krim en uit de donbass geschopt worden? Dat de Oekraïners doorstoten naar Moskou?
Zeker weten doet niemand het maar ik denk het voor veel meer landen een rode lijn gaat zijn dan alleen het westen en de NAVO. Dat Rusland nu bezig is in Oekraïne is voor China geen probleem eerdere een voordeel omdat het Rusland verzwakt. Die zijn al bezig met het opkopen van bedrijven daarzo bijvoorbeeld. Maar de inzet van nucleaire wapens van een buurman zitten hun echt niet op te wachten. Want dat ze nu elkaar beste vriend zijn is ook niet altijd zo geweest.quote:Op zaterdag 30 april 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik hoop het. En dat ik niet volgende week hoef te zeggen 'This didn't age well'... Ik verwacht namelijk wel dat ze er een gaan gooien. Een 'kleintje' dan, om te laten zien dat ze het menen.
De NAVO heeft sowieso al besloten Rusland tot de grond toe af te breken
Mjah, maar zo werkt het niet, het is maar net hoe je dat verpakt. Stukje land zal niemand interesseren, zeg je "De heilige geboortegrond van Rusland" en het is een hele andere boodschapquote:Op zondag 1 mei 2022 00:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In een oorlog verliest iedereen. Winnen houdt niet meer in dan je land behouden of gebieden veroveren. Maar de bevolking betaald de prijs. Wat kan het de doorsnee Rus nou schelen als ze nog een stukje land erbij krijgen?
Ook weer waar.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is eigenlijk geen wapen. Gas naar Europa stop zetten betekent feitelijk het bankroet van de Russische economie terwijl hier de economie best wel een klap krijgt maar zeker geen bankroet klap. Het is niet voor niets dat Rusland wel dreigt hiermee maar eigenlijk behalve wat showtjes er niets mee doet.
Het is ironisch genoeg een andere vorm van MAD waarbij de D dan alleen voor Rusland geldig is
Ja, Kiev is de grondlegger van Rusland. Maar dat betekent dan eigenlijk toch dat Rusland van Oekraïne is?quote:Op zondag 1 mei 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar zo werkt het niet, het is maar net hoe je dat verpakt. Stukje land zal niemand interesseren, zeg je "De heilige geboortegrond van Rusland" en het is een hele andere boodschap
Dat snap ik, maar om maar aan te geven dat helemaal niet zo zeker is dat een andere aanpak of andere keuzes ook tot een veel gunstiger resultaat zouden leiden.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind dit soort zandbak discussies op fora kinderlijk. De werkelijkheid is geen A of B of C optie. Het kan een mix van alle 3 zijn.
Met name in de eerste dagen van de oorlog, toen de interne repressie nog geen Noord-Koreaanse niveaus had bereikt, kreeg je nog wel wat mee over de propaganda die Poetin uitstrooit over z’n bevolking. De gemiddelde Rus is volkomen losgezongen van de werkelijkheid.quote:Op zondag 1 mei 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar zo werkt het niet, het is maar net hoe je dat verpakt. Stukje land zal niemand interesseren, zeg je "De heilige geboortegrond van Rusland" en het is een hele andere boodschap
In Kyiv leeft dat niet, neequote:Op zondag 1 mei 2022 00:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, Kiev is de grondlegger van Rusland. Maar dat betekent dan eigenlijk toch dat Rusland van Oekraïne is?![]()
Zou dat sentiment daar echt leven of worden ze gewoon dom gemaakt door het Kremlin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |