abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2022 @ 00:14:00 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204594451
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje flauw. Je pakt wat quotes van vóór de invasie en oorlogsmisdaden en vergelijkt die met een quote van nu. Niet helemaal eerlijk vind ik...
Ik kan me vergissen maar ik meen dat desbetreffende user soortgelijke opmerkingen ook na 24 februari heeft gemaakt.
pi_204594455
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje flauw. Je pakt wat quotes van Discombobulate van vóór de invasie en oorlogsmisdaden en vergelijkt die met een quote van nu. Niet helemaal eerlijk vind ik...
Ah, als je met uitspraken zwart op wit komt is het in eens niet eerlijk…
zie email 27 oktober
  zondag 1 mei 2022 @ 00:15:02 #228
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594460
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen maar ik meen dat desbetreffende user soortgelijke opmerkingen ook na 24 februari heeft gemaakt.
Zou kunnen. En dat weet ik ook wel zeker, maar dat mag wat mooier verpakt worden ;) Deze quote vond ik een beetje flauw. Wat overigens niet willen zeggen dat het niet waar is ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204594463
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke vliegen kunnen ze dan slaan, volgens jou? Want als er een land is wat oligarchen vuistdiep binnen heeft zitten is het wel het VK.

Verder is de Britse kernmacht verre van onafhankelijk, de kernwapens zelf zijn geleased van de VS.
Ga ik nog eens even over nadenken. Biz morgens
Vakman pur sang
  zondag 1 mei 2022 @ 00:16:25 #230
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594470
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah, als je met uitspraken zwart op wit komt is het in eens niet eerlijk…
Ho ho, Zie mijn post hierboven. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat je genoemde quotes wat ver uit elkaar liggen. Dat vind ik niet helemaal eerlijk gezien de snelle ontwikkeling ;) Want ik weet zeker dat je dan véél users kunt 'pakken'
pi_204594500
Maar is er überhaupt nog een user die denkt dat Rusland deze oorlog gaat winnen? Het lijkt vrij onmogelijk namelijk..
pi_204594511
Laten we gewoon samen vast stellen dat Rusland vooral goed is in dreigende taal maar verdomd weinig laat zien wat die taal dan boekstaaft.

Dat hebben we nu met gas gezien, dat zien we nu ook al maanden lang met het dreigen met kernwapens. Want laten we even niet vergeten dat dit al begon voor de oorlog in Oekraine een feit was richting Finland en Zweden.
Finland en Zweden steken hun middelvinger op en Rusland doet? Niets.
pi_204594514
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:19 schreef Simmertje het volgende:
Maar is er überhaupt nog een user die denkt dat Rusland deze oorlog gaat winnen? Het lijkt vrij onmogelijk namelijk..
Definieer ‘winnen’.
zie email 27 oktober
pi_204594523
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer ‘winnen’.
Meer bezit dan de krim?
pi_204594525
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, je hebt in dit geval grofweg 3 opties:

1) Niets doen en van een afstandje apathisch toekijken hoe Oekraïne kapot wordt geschoten.
2) Oekraïne steunen door materiaal te leveren en Rusland sanctioneren
3) Ons op een intensiever niveau gaan bemoeien met dit conflict en interventies in gaan zetten in één van die landen

Jij doet net alsof optie 1 voor iedereen het beste is, maar het is helemaal niet zo zeker of Poetin het hierbij laat. En bij een apathische houding vanuit de EU zal die vermoedelijk alleen maar meer reden zien om zijn terroritorium verder uit te breiden of zijn positie te willen versterken.

Bovendien ga je volledig voorbij aan het meer morele vraagstuk.
Ik vind dit soort zandbak discussies op fora kinderlijk. De werkelijkheid is geen A of B of C optie. Het kan een mix van alle 3 zijn.

Wij zitten niet aan de knoppen en de strategie zoals deze nu is uitgezet gaat gezien het verloop prima, gegeven de Russen hun doelen tot een minimum hebben bijgesteld en daarin ook terrein verliezen.

Als er ooit een kernraket komt dan is dat omdat men in het Kremlin volslagen debiel zou zijn geworden. Niet omdat we dat over onszelf hebben uitgeroepen en een verkeerde keuze hebben gemaakt.

Aan het begin van de oorlog hoorde je ook geluiden als "geef Putin wat hij wil".

Ja, laat m maximaal penetreren met z'n wrakstukken uit het museum ""Briljant""
pi_204594526
quote:
In theorie kan dat wel maar praktisch gezien lijkt Oekraine meer dan in staat te zijn om Rusland tegen te houden en hoe meer westerse wapens arriveren hoe sterker de positie van Oekraine word.
  zondag 1 mei 2022 @ 00:22:46 #237
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594527
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer ‘winnen’.
Niet verliezen
  zondag 1 mei 2022 @ 00:23:51 #238
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594537
quote:
Er zijn wat users ja. Rusland zal een paria worden. Niemand vergeeft ze dit de komende jaren. De Russen zullen het heel moeilijk gaan krijgen
pi_204594543
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er zijn wat users ja. Rusland zal een paria worden. Niemand vergeeft ze dit de komende jaren. De Russen zullen het heel moeilijk gaan krijgen
100% en hoe langer het duurt hoe gunstiger ook de positie van Europa. We zijn hem immers zijn grootste troef in rap tempo aan het afnemen, het gaswapen.
zie email 27 oktober
pi_204594549
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Niet verliezen
En wat is dan ‘verliezen’? Dat Zelenskyy er nog zit? Dat ze niet slagen in het bezetten van grote delen van het land? Dat ze van de Krim en uit de donbass geschopt worden? Dat de Oekraïners doorstoten naar Moskou?
zie email 27 oktober
  zondag 1 mei 2022 @ 00:27:23 #241
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204594556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja echt. Ik mag hem juist heel erg, volg hem ook goed. Hoe dan ook, z'n podcast is de best bekekene mbt dit conflict.
Een podcast bekijken? ‘t is toch audio? Snders is het geen podcast, maar een vlog.
pi_204594563
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
100% en hoe langer het duurt hoe gunstiger ook de positie van Europa. We zijn hem immers zijn grootste troef in rap tempo aan het afnemen, het gaswapen.
Maar dat is eigenlijk geen wapen. Gas naar Europa stop zetten betekent feitelijk het bankroet van de Russische economie terwijl hier de economie best wel een klap krijgt maar zeker geen bankroet klap. Het is niet voor niets dat Rusland wel dreigt hiermee maar eigenlijk behalve wat showtjes er niets mee doet.

Het is ironisch genoeg een andere vorm van MAD waarbij de D dan alleen voor Rusland geldig is

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2022 00:28:53 ]
  zondag 1 mei 2022 @ 00:28:48 #243
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594572
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En wat is dan ‘verliezen’? Dat Zelenskyy er nog zit? Dat ze niet slagen in het bezetten van grote delen van het land? Dat ze van de Krim en uit de donbass geschopt worden? Dat de Oekraïners doorstoten naar Moskou?
In een oorlog verliest iedereen. Winnen houdt niet meer in dan je land en regering behouden of gebieden veroveren. Maar de bevolking betaald de prijs. Wat kan het de doorsnee Rus nou schelen als ze nog een stukje land erbij krijgen?
pi_204594579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik hoop het. En dat ik niet volgende week hoef te zeggen 'This didn't age well'... Ik verwacht namelijk wel dat ze er een gaan gooien. Een 'kleintje' dan, om te laten zien dat ze het menen.

De NAVO heeft sowieso al besloten Rusland tot de grond toe af te breken
Zeker weten doet niemand het maar ik denk het voor veel meer landen een rode lijn gaat zijn dan alleen het westen en de NAVO. Dat Rusland nu bezig is in Oekraïne is voor China geen probleem eerdere een voordeel omdat het Rusland verzwakt. Die zijn al bezig met het opkopen van bedrijven daarzo bijvoorbeeld. Maar de inzet van nucleaire wapens van een buurman zitten hun echt niet op te wachten. Want dat ze nu elkaar beste vriend zijn is ook niet altijd zo geweest.
pi_204594582
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
In een oorlog verliest iedereen. Winnen houdt niet meer in dan je land behouden of gebieden veroveren. Maar de bevolking betaald de prijs. Wat kan het de doorsnee Rus nou schelen als ze nog een stukje land erbij krijgen?
Mjah, maar zo werkt het niet, het is maar net hoe je dat verpakt. Stukje land zal niemand interesseren, zeg je "De heilige geboortegrond van Rusland" en het is een hele andere boodschap
pi_204594586
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat is eigenlijk geen wapen. Gas naar Europa stop zetten betekent feitelijk het bankroet van de Russische economie terwijl hier de economie best wel een klap krijgt maar zeker geen bankroet klap. Het is niet voor niets dat Rusland wel dreigt hiermee maar eigenlijk behalve wat showtjes er niets mee doet.

Het is ironisch genoeg een andere vorm van MAD waarbij de D dan alleen voor Rusland geldig is
Ook weer waar.
zie email 27 oktober
  zondag 1 mei 2022 @ 00:32:05 #247
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594595
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mjah, maar zo werkt het niet, het is maar net hoe je dat verpakt. Stukje land zal niemand interesseren, zeg je "De heilige geboortegrond van Rusland" en het is een hele andere boodschap
Ja, Kiev is de grondlegger van Rusland. Maar dat betekent dan eigenlijk toch dat Rusland van Oekraïne is? :P ;) Zou dat sentiment daar echt leven of worden ze gewoon dom gemaakt door het Kremlin?
  zondag 1 mei 2022 @ 00:32:17 #248
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204594600
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vind dit soort zandbak discussies op fora kinderlijk. De werkelijkheid is geen A of B of C optie. Het kan een mix van alle 3 zijn.
Dat snap ik, maar om maar aan te geven dat helemaal niet zo zeker is dat een andere aanpak of andere keuzes ook tot een veel gunstiger resultaat zouden leiden.
pi_204594601
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met name in de eerste dagen van de oorlog, toen de interne repressie nog geen Noord-Koreaanse niveaus had bereikt, kreeg je nog wel wat mee over de propaganda die Poetin uitstrooit over z’n bevolking. De gemiddelde Rus is volkomen losgezongen van de werkelijkheid.
zie email 27 oktober
pi_204594626
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 00:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja, Kiev is de grondlegger van Rusland. Maar dat betekent dan eigenlijk toch dat Rusland van Oekraïne is? :P ;) Zou dat sentiment daar echt leven of worden ze gewoon dom gemaakt door het Kremlin?
In Kyiv leeft dat niet, nee :D

In Rusland? Tja, who knows? Wat geloven mensen echt en waar zeggen ze in te geloven omdat kritiek problematisch is? Het is altijd heel erg koffiedik kijken daarmee.

Maar het punt is dat je zo'n stukje grond een grote emotionele lading kan geven waardoor er bereidheid is om er voor te sterven. Niets nieuws in de geschiedenis, natuurlijk, en het is altijd maar net hoe je zoiets verpakt om steun te krijgen voor de kosten en de schade die het oplevert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')