abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:32:50 #126
236264 crew  capricia
pi_204593978
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Terugschieten. Eerst eentje op Russische stellingen in Oekraïne.

Je kunt dat niet over je kant laten gaan.
Kernwapens?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:33:20 #127
236264 crew  capricia
pi_204593986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hij zegt een deeltje geleden dat Oekraïne gewoon het hele oosten af moet staan en dan misschien wat overblijft in het westen misschien wel bij de NATO mag. Als dat geen overgave is weet ik het ook niet meer.
Wat moet volgens jou het doel zijn?
- Goethe, “Faust”
pi_204593996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik hoop het. En dat ik niet volgende week hoef te zeggen 'This didn't age well'... Ik verwacht namelijk wel dat ze er een gaan gooien. Een 'kleintje' dan, om te laten zien dat ze het menen.

De NAVO heeft sowieso al besloten Rusland tot de grond toe af te breken
De NAVO heeft helemaal niets besloten, dat heeft Rusland voor ze gedaan.
pi_204594010
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel Oekraïne incl. De Krim herenigd. Putin (En heel Rusland) gewoon terug in het hok. Het is niet alleen Putin ondanks alle hoop die het westen hier heeft.
pi_204594011
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Kernwapens?
Dat ligt maar net aan de situatie. Als hij zo’n minikernbom gooit kun je overwegen om conventioneel terug te slaan. Maar het moet in ieder geval duidelijk zijn dat de volstrekt ongerechtvaardigde inzet van kernwapens een rode lijn is.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:36:15 #131
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594014
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het terug veroveren van al die door Rusland bezette Oekraïnse gebieden echt niet zo makkelijk gaat.

De vraag is een beetje: wat is je doel? :)
Het doel van wie? Putin? Dat van Zelensky is in ieder geval wel de Krim en de Donbas terugpakken. Dat Putin het daar niet mee eens is... Tsja... Het leger van Oekraïne is binnenkort moderner en groter (qua materiaal) dan dat van Rusland. Dus een kernbom zal de laatste optie zijn voor Putin?

En nee, makkelijk zal het zeker niet zijn, maar besef je wel dat Oekraïne al 10 jaar in oorlog is he?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204594018
Ben wel heel benieuwd wat de reactie is van sommige users als er straks echt tactische nukes gebruikt worden. Ik hoop het eerlijk gezegd, gewoon om te zeggen kijk maar, zie je wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:36:30 #133
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:34 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
De NAVO heeft helemaal niets besloten, dat heeft Rusland voor ze gedaan.
Same same
pi_204594024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik hoop het. En dat ik niet volgende week hoef te zeggen 'This didn't age well'... Ik verwacht namelijk wel dat ze er een gaan gooien. Een 'kleintje' dan, om te laten zien dat ze het menen.

De NAVO heeft sowieso al besloten Rusland tot de grond toe af te breken
Hou op met die macho kleuteronzin, de NAVO is geen land of een sterke eensgezinde militaire mogendheid, stel Rusland gooit een tactical nuke op een concentratie van cadeau gekregen westerse artillerie in de Donbass, denk je dan dat de Fransen of de Britten zeggen "hier Poetin je krijgt er een op Moskou terug, kan ons het boeien of je Londen en Parijs laat smelten in de tegenreactie, wij zijn liever dood dan dat jij de fundamentele en principiële kernwaarden van onze menselijke democratie met je voeten betreed, jij naarling"
graag verwijderen
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:38:09 #135
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel heel benieuwd wat de reactie is van sommige users als er straks echt tactische nukes gebruikt worden. Ik hoop het eerlijk gezegd, gewoon om te zeggen kijk maar, zie je wel.
Gewoon hetzelfde als de reactie van de users die zeiden dat er geen invasie zou komen 'ja maar...{insert bullshit}'
pi_204594036
quote:
Je zit er al stiekem op te hopen hè? Dat die buitengewoon mild oorlog voerende, maar ontzettend stoere dwerg in het Kremlin eindelijk eens met kernwapens begint te gooien. O+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:38:44 #137
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204594037
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Het doel van ons zou volgens mij moeten zijn dat we de Oekraïners alle logistieke, materiële en informatieve steun geven die we maar kunnen bedenken zodat ze zelf mogen en kunnen beslissen wat ze willen. Als Oekraïne zegt genoeg is genoeg, prima. Als Oekraïne wil doorvechten prima. Het moet hun keuze zijn.

Ons daarbij laten bedreigen door de Russen zou ik mijn schouders over ophalen
pi_204594053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hou op met die macho kleuteronzin, de NAVO is geen land of een sterke eensgezinde militaire mogendheid, stel Rusland gooit een tactical nuke op een concentratie van cadeau gekregen westerse artillerie in de Donbass, denk je dan dat de Fransen of de Britten zeggen "hier Poetin je krijgt er een op Moskou terug, kan ons het boeien of je Londen en Parijs laat smelten in de tegenreactie, wij zijn liever dood dan dat jij de fundamentele en principiële kernwaarden van onze menselijke democratie met je voeten betreed, jij naarling"
Want dat is de enige escalaties stap die mogelijk is? Kruisraketten schieten op Russische stellingen bijvoorbeeld is totaal onmogelijk.
zie email 27 oktober
pi_204594056
quote:
Een groepje mensen hebben hekel aan rusland en daar is de emotie de raadgever. Dan is het acceptabel dat er nucleaire bommen over en weer gegooid worden. Lekker knokken, de Russen weg uit Oekraïne.

En dan. Als er al zover nagedacht is. Dan is het alsof het weer koek en ei is en we weer gelukkig kunnen gaan leven
8)7
pi_204594057
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jij denkt dat er geen enkele reactie komt? :') Ga eens een boek lezen
De NAVO is geen land of zo hè, ieder zal zijn eigen ding doen.
graag verwijderen
pi_204594058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jij denkt dat er geen enkele reactie komt? :') Ga eens een boek lezen

Ik zeg nergens dat ze dan een nuke terug krijgen
Je kunt dat gewoon niet laten passeren. Als je dat laat gebeuren is het gedaan met de veiligheid in Europa.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:40:55 #142
236264 crew  capricia
pi_204594062
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat ligt maar net aan de situatie. Als hij zo’n minikernbom gooit kun je overwegen om conventioneel terug te slaan. Maar het moet in ieder geval duidelijk zijn dat de volstrekt ongerechtvaardigde inzet van kernwapens een rode lijn is.
Laten we hopen dat het conventioneel blijft. Inderdaad.
Een nucleaire oorlog op Oekraïns (of nog erger) grondgebied schiet voor mij nu nog even het doel voorbij.
Daarom vind ik het gehamer op een 'gouden brug' als weg terug voor Poetin helemaal niet zo slecht.
De voorwaarden kun je over praten.
- Goethe, “Faust”
pi_204594067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Je zit er al stiekem op te hopen hè? Dat die buitengewoon mild oorlog voerende, maar ontzettend stoere dwerg in het Kremlin eindelijk eens met kernwapens begint te gooien. O+
Niet daarom, kijk wat ik zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 30 april 2022 @ 23:41:26 #144
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204594071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De NAVO is geen land of zo hè, ieder zal zijn eigen ding doen.
En waar staat precies dat ik denk dat de NAVO één land is? Het is een alliantie wat acteert als een land qua defensie
pi_204594079
We moeten alleen wel zorgen dat alles wat we aan Oekraïne geven niet moet zorgen voor een verzwakking van je eigen defensie.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 23:42:14 #146
236264 crew  capricia
pi_204594080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het doel van ons zou volgens mij moeten zijn dat we de Oekraïners alle logistieke, materiële en informatieve steun geven die we maar kunnen bedenken zodat ze zelf mogen en kunnen beslissen wat ze willen. Als Oekraïne zegt genoeg is genoeg, prima. Als Oekraïne wil doorvechten prima. Het moet hun keuze zijn.

Ons daarbij laten bedreigen door de Russen zou ik mijn schouders over ophalen
Maar geen militairen sturen..
Hoezo eigenlijk niet?
- Goethe, “Faust”
pi_204594081
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Een groepje mensen hebben hekel aan rusland en daar is de emotie de raadgever. Dan is het acceptabel dat er nucleaire bommen over en weer gegooid worden. Lekker knokken, de Russen weg uit Oekraïne.

En dan. Als er al zover nagedacht is. Dan is het alsof het weer koek en ei is en we weer gelukkig kunnen gaan leven
8)7
Ook voor jou de vraag. Over twee jaar, na de spelen van Parijs staan de Russische tanks aan de Poolse grens. Er komt een officiële mededeling van het Kremlin, iedereen die ook maar een militair naar Polen stuurt krijgt een kernraket om z’n oren. Wat doen we dan?
zie email 27 oktober
pi_204594083
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt dat gewoon niet laten passeren. Als je dat laat gebeuren is het gedaan met de veiligheid in Europa.
Dat is het al door een vreemd land zonder enige connectie met welke verdrag dan ook conventioneel te bewapenen tegen een kernmogendheid.
graag verwijderen
pi_204594088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 23:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Heel Oekraïne incl. De Krim herenigd. Putin (En heel Rusland) gewoon terug in het hok. Het is niet alleen Putin ondanks alle hoop die het westen hier heeft.
Het hele Russische volk is schuldig en medeplichtig; het Poetin regime voert immers niets anders uit dan wat het Russische volk wil. Als het aan dat verachtelijke volk ligt is Oekraïne niet het laatste buurland dat binnengevallen wordt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204594093
Zelensky nu ook bezocht door de woordvoerder van de Turkse president İbrahim Kalın.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')