abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2022 @ 17:19:52 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204579629

quote:
Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’

Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?

Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.

Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.

Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”

Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.

Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”

En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”

Kijkers verontwaardigd

Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.

Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”

https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/

twitter

Johan Derksen: 'Ik stop bij Vandaag Inside, heb een uitglijder gemaakt'

twitter

quote:
Derksen zou donderdagavond excuses maken in de uitzending. Maar in plaats daarvan zei hij dat hij wilde stoppen met het programma. "Ik denk niet dat hij nog over te halen is", zei Römer. "Hij heeft duidelijk laten weten waar hij staat en wat zijn besluit is. Hij heeft het vaker gezegd en keerde dan wel terug, maar ik denk dat hij het nu wel meent."
https://www.nu.nl/media/6(...)ekt-hem-vandaag.html

twitter
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204579632
Leuk spongebob plaatje in de op :D
Twiddel
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:20:33 #3
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204579634
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:13 schreef capricia het volgende:
Bennie Jolink neemt het op voor Johan Derksen:
[..]
https://www.hartvannederl(...)hypocriete-slijmerds
Gebruik van het woord hypocriet! Dan zal Bennie wel gelijk hebben!
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2022 @ 17:20:41 #4
pi_204579635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:20 schreef summer2bird het volgende:
Leuk spongebob plaatje in de op :D
Over leuke plaatjes gesproken: Er is er ook eentje met een fiets.
pi_204579636
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Over leuke plaatjes gesproken: Er is er ook eentje met een fiets.
Nee meen je :o
Nog helemaal niet gezien!
Twiddel
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:21:09 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_204579638
Hopelijk kunnen ze de Mol financieel gezien nog een flinke poot uitdraaien.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:21:22 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204579640
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:15 schreef capricia het volgende: [..] Dagelijks nog wel.. "Gewoon dronken lolmakerij" _O-
Ik denk dat bij de studentenclubs van Arie Boomsma, Eva Jinek en de hele deugkliek vergelijkbare dingen zijn gebeurd. Deugen is een verdienmodel geworden.

Gelukkig zit er een knop op de tv, dat scheelt.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat deze deugcultuur totaal niet speelt in mijn dagelijks leven. Het is vooral iets van de tv, media en social media. Gelukkig maar :)
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:22:02 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204579644
Het nieuwe Fok! _O_

quote:
De rockzanger sluit af met te benoemen dat hij vindt dat we in "een preutse, betweterige tijd" leven.

https://www.hartvannederl(...)hypocriete-slijmerds
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204579646
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat bij de studentenclubs van Arie Boomsma, Eva Jinek en de hele deugkliek vergelijkbare dingen zijn gebeurd. Deugen is een verdienmodel geworden.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat deze deugcultuur totaal niet speelt in mijn dagelijks leven. Het is vooral iets van de tv, media en social media. Gelukkig maar :)
Ik denk eigenlijk dat het er bij die studentenclubs nog heel wat ranziger aan toe gaat.
pi_204579648
Dit is toch al de 5de keer dat Derksen zogenaamd stopt? :')
pindazakje
pi_204579674
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Ja, echt hilarisch die man :D
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:25:05 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 17:25:32 #14
236264 crew  capricia
pi_204579680
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Hier idem hoor. Mensen die wat minder op Social Media zitten (mijn man, mijn ouders en een aantal vrienden) weten niet eens wat woke of cancel-cultuur is. Het lijkt ook een beetje uit de VS overgewaaid naar hier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204579687
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Het legt hem geen windeieren. Elke keer is hij er financieel weer beter uitgekomen. Maar ben benieuwd of hij nu nog een keer terugkomt. Denk eigenlijk dat het nu wel klaar is. Hij woont fijn ergens in Drenthe, heeft het daar naar zijn zin en is al vrij oud.
pi_204579692
quote:
Oei...als deze man, in zijn huidige staat van zijn, het voor je opneemt, moet je je toch eens achter je oren krabben waar je mee bezig bent :')
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:27:01 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204579698
quote:
Kaag vindt het terecht dat Derksen stopt met Vandaag Inside

DEN HAAG - Vicepremier Sigrid Kaag vindt het „terecht” dat Johan Derksen heeft aangekondigd te stoppen met het programma Vandaag Inside, na de verontwaardiging over zijn uitspraken daar. Dat zei ze vrijdag op de persconferentie na afloop van de wekelijkse ministerraad, waar ze premier Mark Rutte verving. Zij benadrukte dat haar opvatting „geen kabinetsthema” is.
Derksen zei eerder deze week in het programma dat hij in zijn jongere jaren eens een dronken, bewusteloze vrouw had misbruikt met een kaars. Tafelgenoot René van der Gijp moest hardop lachen om de bekentenis. Kaag vindt het „onacceptabel dat je denkt dat je op deze manier kunt spreken in een televisieprogramma en dat er dan wordt meegelachen.”

Kort na afloop van de persconferentie met Kaag maakte Talpa bekend dat daadwerkelijk per direct de stekker uit Vandaag Inside gaat. Ook medepresentatoren Wilfred Genee en Van der Gijp wilden het programma onder deze omstandigheden niet voortzetten.

’Normering’
Volgens Kaag heeft het stoppen van Derksen niets te maken met een zogeheten ’cancel culture’ of afrekencultuur. Zij vindt het eerder een kwestie van „normering.”

Kaag, partijleider van D66, lag afgelopen weken zelf onder vuur vanwege haar afhandeling van klachten over seksueel wangedrag binnen haar eigen partij. Op een persconferentie vorige week zei ze spijt te hebben dat ze niet eerder zelf ingreep. De kwestie lag volgens haar bij het bestuur, die harde conclusies over het gedrag van partijprominent Frans van Drimmelen stilhield.

Oud-voorzitter D66 betuigt spijt over afhandeling MeToo-klacht
Nu zegt Kaag „in de breedte” dat het belangrijk is dat organisaties hun „structuren op orde hebben” om wangedrag te melden, zich actief inzetten voor preventie en dat er zo nodig stappen worden gezet naar het Openbaar Ministerie. Verder benadrukt ze „zorgvuldigheid en feiten, en vertrouwelijkheid ook in de richting van slachtoffers.”

Op de vraag of de hele affaire er niet toe leidt dat het daders afschrikt om ook alsnog naar buiten te komen met hun verhaal, zei ze dat het slachtoffer in eerste instantie vooropstaat. Wel zou ze deze vraag gaan voorleggen aan regeringscommissaris seksueel geweld Mariëtte Hamer.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-met-vandaag-inside
Tja, sommige mensen zijn empathisch zo beperkt, dat ze eigenlijk niet doorhebben dat ze in sommige gevallen, beter even geen commentaar kunnen geven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 17:27:37 #18
236264 crew  capricia
pi_204579703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het legt hem geen windeieren. Elke keer is hij er financieel weer beter uitgekomen. Maar ben benieuwd of hij nu nog een keer terugkomt. Denk eigenlijk dat het nu wel klaar is. Hij woont fijn ergens in Drenthe, heeft het daar naar zijn zin en is al vrij oud.
Er hing dan wel een spandoek met een of andere tekst in zijn dorp.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2022 @ 17:27:59 #19
pi_204579706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, sommige mensen zijn empathisch zo beperkt, dat ze eigenlijk niet doorhebben dat ze in sommige gevallen, beter even geen commentaar kunnen geven.
Kaag lijkt me niet in de situatie om hierop te reageren
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:29:14 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204579714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijkt me dat je als opperdeuger toch even je aanslag moet opeisen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:29:57 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204579725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Precies, dat bedoel ik.

|:(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:30:12 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204579727
Dat tegenwoordig veel te veel meteen maar verkrachting genoemd wordt vind ik een slechte zaak. -O-
Geen idee wat die man met die kaars heeft uitgespookt maar ik kan t echt geen verkrachting vinden.
Het klonk mij in de oren als het zoveelste sterk overdreven verhaal dat veel mannen nu eenmaal graag vertellen onder elkaar. Gezien de reactie die het verhaal kreeg dachten de anderen er net zo over.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204579730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-met-vandaag-inside
Inderdaad. Had het geloofd als het eigenlijk van de Speld was.
pi_204579742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:30 schreef deedeetee het volgende:
Dat tegenwoordig veel te veel meteen maar verkrachting genoemd wordt vind ik een slechte zaak. -O-
Geen idee wat die man met die kaars heeft uitgespookt maar ik kan t echt geen verkrachting vinden.
Het klonk mij in de oren als het zoveelste sterk overdreven verhaal dat veel mannen nu eenmaal graag vertellen onder elkaar. Gezien de reactie die het verhaal kreeg dachten de anderen er net zo over.
Lollig doen over een al dan niet verzonnen verkrachting is gewoon niet ok. En verkrachtingen verzinnen als stoerdoenerij is ook een vorm van verkrachtingscultuur.
  vrijdag 29 april 2022 @ 17:31:28 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204579745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:30 schreef deedeetee het volgende:
Het klonk mij in de oren als het zoveelste sterk overdreven verhaal dat veel mannen nu eenmaal graag vertellen onder elkaar.
Het kwam er wel erg spontaan uit, alsof er geen seconde over nagedacht was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')