abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204572554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:?
Ik zou ook het woordje infantiel kunnen gebruiken maar vind hoerenmadam toch beter klinken en bij haar passen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204572556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Derksen vertelt: "ik heb vroeger een vrouw bewusteloos op een bank laten liggen in huis en voordat we weggingen hebben we nog een kaars naar binnen geduwd". Zowel de tafelgasten als het publiek vinden dit blijkbaar nogal grappig. Welke dynamiek missen we hier of begrijpen we niet?
Dat het dom, lomp en onbezonnen was. En grof.

Voor veel mensen word dan een lach reflex getriggerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond het ook een aardig artikel. Deze observatie is bijvoorbeeld scherp: ‘We werden liederlijk.’ Dat klinkt heel gezellig. ‘Die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons onder.’ Dat klinkt niet zo gezellig, hier wordt het zaadje voor victim blaming geplant. Zíj werden dronken. Wíj liederlijk.
Echt super overdreven dit. :')

De meeste snappen gewoon dat ze alle vier liederlijk en dronken waren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vond deze uitspraak ook typisch: "(...) en ik ben er niet trots op, maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent". Dalrymple heeft hier een boek over geschreven, hoe mensen weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag door middel van hun taalgebruik. Dat soort dingen gebeuren, alsof het iets was wat hem overkwam in plaats van iets wat hij deed.
Ja. Als je jong bent doe je domme dingen ja. Waar je later op terug kijkend gaat denken; dat was echt dom dat ik dat heb gedaan. Je word meegesleept in het moment en bent nog niet in staat om de consequenties te overzien. Zeker als je nog denkt; ik kan me helemaal lam zuipen, geen probleem want mij gebeurt niets.

quote:
9s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als je 73 bent dan kan dat echt niet, maar ben je net 22 lentes jong, tja, dan is dat een jeugdzonde.
Ja. Domme onbezonnen actie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:12 schreef Seven. het volgende:
Opvallend dat hij het heeft over één misstap. Want hij heeft bijna elk jaar wel een uitspraak die als kwetsend wordt ervaren. Johan Derksen is in opspraak geweest met denigrerende opmerkingen over homo's, transgenders, verder niet schuw van racisme. En nu kan hij daar de zoveelste 'misstap' bij optellen.
Wat een aanstellerij. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk klaar met die VI troep nu
Hee er zit een knop op je teevee die helpt je zo uit de puree.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Al die vorige keren was er niet zoveel aan de hand. Een persiflage met die pruik, ach. Of een grap over Akwasi (die wel mocht oproepen tot geweld, wat een misdrijf is, maar die heeft inmiddels een omroep begrijp ik, al zie ik er nooit wat van). En dan omdat Akwasi niet blank is, is dat racisme?

Dit is echt de eerste keer dat ze echt ondubbelzinnig fout zaten.
Eens.

quote:
3s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik heb op mijn beurt het gevoel dat het Derksen aan empathie ontbreekt als het vrijwel de hele uitzending gaat over hoe hij het slachtoffer is.
Is hij ook. Het is echter wel zijn eigen gebrek aan behendig inzicht en eigenwijsheid waarmee hij zichzelf voor de klauwen van de woke figuren gooit.

Okee. Mn zegje gedaan.
Nu weer even de lekkere geile wijven in de Vrijmibabes hier onder aan de pagina tjekken, plus grinniken om de politiek incorrecte reacties daaronder. Nu het nog kan.
pi_204572561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:34 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik zou ook het woordje infantiel kunnen gebruiken maar vind hoerenmadam toch beter klinken en bij haar passen
Ze houdt een bordeel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:35:40 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204572562
quote:
17s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ging toch over cancellen? Ik zie geen cancelling, :). Meestal mag zo iemand per direct niet meer op tv verschijnen, laat staan een excuus aanbieden en zijn programma doorzetten. Dat er geen leuke reacties zijn op wat je zegt betekent niet dat je dan maar gecancelt bent. Nee, ook niet als twee sponsoren en een regelmatige vrouwelijke tafelgast zich niet meer met je willen associëren. Je hebt immers nog steeds je goedbekeken programma op een commerciële omroep.
:')

*Insert iraakse minister van defensie*
'ik zie het niet hoor'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204572568
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik heb op mijn beurt het gevoel dat het Derksen aan empathie ontbreekt als het vrijwel de hele uitzending gaat over hoe hij het slachtoffer is.
Ik verwacht niet dat hij in 2 dagen ineens empathisch is geworden nee.

Maar goed, dat hoeft toch ook niet. Het is een show met controversiële uitspraken. Daar is die ouwe brombeer prima geschikt voor.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:37:03 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204572570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maxima zou zo nooit reageren. In ieder geval niet met dat uitroepteken.

Voor de rest is die reaktie wel scherp. En zonder uitroepteken was hij beter geweest.
Blijft een trolaccount.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204572575
Ik snap niet zo goed waarom dit op een hoop wordt geschoven met z'n eerdere 'relletjes'. Dan moet je ook niet vreemd opkijken dat termen als woke en cancel culture rondgestrooid worden want die voorgaande relletjes sloegen ook nergens op.

Dit is imo wel wat anders dan een misschien wat misplaatste transgrap.
pi_204572580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:05 schreef Poem_ het volgende:
Derksen vertelt: "ik heb vroeger een vrouw bewusteloos op een bank laten liggen in huis en voordat we weggingen hebben we nog een kaars naar binnen geduwd". Zowel de tafelgasten als het publiek vinden dit blijkbaar nogal grappig. Welke dynamiek missen we hier of begrijpen we niet?
Je bevestigd gewoon precies wat ik bedoel. Je focust je alleen op hetgeen wat hij vertelt. De aanleiding waarom hij het vertelt heb je gemist of niet begrepen. Dat tonen je voorgaande reacties al aan. En het feit dat zowel Gijp als Derksen vrijwel altijd hun verhalen aandikken of deels verzinnen wordt ook gewoon gemakshalve maar buiten beschouwing gelaten.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:39:09 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204572582
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:34 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat het dom, lomp en onbezonnen was. En grof.

Voor veel mensen word dan een lach reflex getriggerd.
[..]
Echt super overdreven dit. :')

De meeste snappen gewoon dat ze alle vier liederlijk en dronken waren.
[..]
Ja. Als je jong bent doe je domme dingen ja. Waar je later op terug kijkend gaat denken; dat was echt dom dat ik dat heb gedaan. Je word meegesleept in het moment en bent nog niet in staat om de consequenties te overzien. Zeker als je nog denkt; ik kan me helemaal lam zuipen, geen probleem want mij gebeurt niets.
[..]
Ja. Domme onbezonnen actie.
[..]
Wat een aanstellerij. :')
[..]
Hee er zit een knop op je teevee die helpt je zo uit de puree.
[..]
Eens.
[..]
Is hij ook. Het is echter wel zijn eigen gebrek aan behendig inzicht en eigenwijsheid waarmee hij zichzelf voor de klauwen van de woke figuren gooit.

Okee. Mn zegje gedaan.
Nu weer even de lekkere geile wijven in de Vrijmibabes hier onder aan de pagina tjekken, plus grinniken om de politiek incorrecte reacties daaronder. Nu het nog kan.
Voel je je beter nu je even een aantal argumenten tegen Johan Derksen als als aanstellerij en overdreven hebt afgedaan?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:39:17 #110
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204572583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blijft een trolaccount.
Ik heb het gezien inmiddels. Heel creatief wel ^O^
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:40:04 #111
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_204572587
quote:

Ergens is het ook wel grappig. Zelf ben ik ontzettend onzeker, maar een bezoek aan Fok doet me toch weer beseffen dat het altijd nog een graadje erger kan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:41:59 #112
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204572594
quote:
In een bouwkraan bungelen, van hoge bruggen het water in springen en jezelf bezeren of een nieuwbouwproject op stelten zetten als je jong bent, dat is dom. Maar eigenlijk vrij onschuldig verder. Een vrouw bewusteloos achterlaten op een bank en nog even een voorwerp naar binnen duwen is van een iets andere orde.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:43:03 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204572599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je bevestigd gewoon precies wat ik bedoel. Je focust je alleen op hetgeen wat hij vertelt. De aanleiding waarom hij het vertelt heb je gemist of niet begrepen. Dat tonen je voorgaande reacties al aan. En het feit dat zowel Gijp als Derksen vrijwel altijd hun verhalen aandikken of deels verzinnen wordt ook gewoon gemakshalve maar buiten beschouwing gelaten.
Ja, je kunt blijven vertellen dat de rest het niet snapt maar als je niet aangeeft wat de rest dan zoal faliekant over het hoofd ziet komen we ook nergens. Waardevolle input dus. Thanks!
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:44:01 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204572602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef tjoptjop het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom dit op een hoop wordt geschoven met z'n eerdere 'relletjes'. Dan moet je ook niet vreemd opkijken dat termen als woke en cancel culture rondgestrooid worden want die voorgaande relletjes sloegen ook nergens op.

Bij alle eerdere misstappen werden de grenzen van het toelaatbare weer een beetje opgerekt. Als je dat goedpraat, is dit ook wel recht te lullen.

En dat zie je hier ook precies gebeuren. 'Dit is pas de eerste keer dat hij écht over de schreef gaat, hij verdient een tweede kans'. Of 'hij was jong en waarschijnlijk is het verhaal aangedikt, joh'. Of 'je snapt de dynamiek niet'.
Resistance is futile.
pi_204572603
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Waarschijnlijk heb je zelf al die keren hard lachend voor de TV gezeten.

Ikzelf vind geen enkele van zijn misstappen goed te praten.
Ik heb toevallig de uitzending van dinsdag live gezien en ik heb er niet om kunnen lachen.

Dat jij die andere akkefietjes niet ok vindt mag van mij, maar dan vraag ik mij af waarom je dan in godsnaam naar het programma kijkt. Of je kijkt eigenlijk nooit en je hebt dan een oordeel over kleine stukje die je toevallig hebt gezien waar ophef over was. Ja, dan heb je geen goed beeld lijkt mij.
pi_204572612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik kom nog uit een tijd dat mensen tweede kansen kregen in plaats van dat de hypocriete goegemeente bij iedere misstap het liefst de kop er vanaf wil hakken.

Een beetje vergevingsgezindheid zou de maatschappij niet slechter maken denk ik.
Hij heeft gisteren een tweede kans gekregen en vandaag zelfs een derde.
pi_204572616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
:D

Ja, het is voor het eerst dat er bedenkelijke uitspraken worden gedaan. Hou toch op, dit speelt al veel langer.
[..]
Mwah, dat zou er in dit geval vooral toe leiden dat we net doen alsof we het verschrikkelijk vinden maar toch eigenlijk ook weer niet. Het soort vergevingsgezindheid waar jij op doelt zet enkel de deur open naar een reflex waarin je schijnheilig en tussen neus en lippen door "sorry!" roept en weer door kunt. Lekker makkelijk en behoorlijk laf.

Zou Derksen vandaag en gisteren met een heel andere instelling en toon de hand in eigen boezem hebben gestoken dan zou je daar nog over kunnen discussiëren overigens. Maar eigenwijs gaan zitten doen en het slachtoffer spelen toont ook niet echt aan dat er überhaupt iets van zelfreflectie is of inzicht.
Hij trok weldegelijk het boetekleed aan vandaag.

En zoals ik al eerder schreef: die andere akkefietjes, die waren de ophef niet waard. Totaal andere categorie dan wat er dinsdag gebeurde.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:47:29 #118
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204572619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef tjoptjop het volgende:

Omdat als je iemand wilt uitschakelen en cancelen je er zo veel mogelijk bij moet halen en alles zo groot mogelijk moet maken. Hoe meer hoe beter. En blijven herhalen helpt ook.

Op een gegeven moment krijg je dan zo'n opgehitste menigte die zijn eigen brandstof genereert. Zag je bij die anti vaxers ook.

Er is dan geen ruimte meer voor nuance maar wel voor vuur, het uiten van opgekropte agressie en frustratie, het legitiem uiten van je eigen slachtoffergedrag naar iemand die je als zondebok/dader hebt aangemerkt. Daarnaast wordt je full blown gesteund door peers die aan dezelfde vervormingen lijden als jij waardoor je je nog krachtiger voelt en in de illusie leeft dat je het juiste doet en je gedrag rechtvaardig is.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:47:56 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204572623
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij trok weldegelijk het boetekleed aan vandaag.

En zoals ik al eerder schreef: die andere akkefietjes, die waren de ophef niet waard. Totaal andere categorie dan wat er dinsdag gebeurde.
Nope. Hij was vooral slachtoffer. Volgens hemzelf. Was stuitend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204572626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hij heeft gisteren een tweede kans gekregen en vandaag zelfs een derde.
Alsof hem dat boeit, het draait om de cijfertjes (geld). J de Mol lacht zich de ballen uit zijn broek.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_204572628
Iedereen die Johan nog verdedigt neem ik met een korreltje zout.

Wat jij @maxi-mus
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:49:42 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204572629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb toevallig de uitzending van dinsdag live gezien en ik heb er niet om kunnen lachen.

Dat jij die andere akkefietjes niet ok vindt mag van mij, maar dan vraag ik mij af waarom je dan in godsnaam naar het programma kijkt. Of je kijkt eigenlijk nooit en je hebt dan een oordeel over kleine stukje die je toevallig hebt gezien waar ophef over was. Ja, dan heb je geen goed beeld lijkt mij.
Zo doorzichtig als glas weer. 'Je hebt geen goed beeld van het programma dus bek dicht'

Ik kijk The Voice ook niet, moet ik daar mijn bek dan ook maar over dichthouden? Mijn mening is niet minder valide dan de jouwe.
Resistance is futile.
pi_204572631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:34 schreef TLC het volgende:

[..]
Als dat voor jou nagenoeg synoniemen van elkaar zijn is er iets ernstig mis met je taalgevoel.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:51:12 #124
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_204572636
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:?
Dat je hier nog komt posten, na gisteren de spijker op den kop geslagen te hebben, is toch ook wel op z'n minst opmerkelijk te noemen..
love & heet
pi_204572641
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bij alle eerdere misstappen werden de grenzen van het toelaatbare weer een beetje opgerekt. Als je dat goedpraat, is dit ook wel recht te lullen.
Mening, geen feit

quote:
En dat zie je hier ook precies gebeuren. 'Dit is pas de eerste keer dat hij écht over de schreef gaat, hij verdient een tweede kans'. Of 'hij was jong en waarschijnlijk is het verhaal aangedikt, joh'. Of 'je snapt de dynamiek niet'.
Nou dat merk ik niet op wat afvoerputjes qua commentsecties na. Ook als hij een vlekkeloze reputatie had gehad had hem dit de das omgedaan. Dit op een hoop gooien met de rest is het slachtoffer bagetalisseren, ongewenst een kaars in je krijgen of gekwetst voelen is imho wel wat anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')